1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | TEB Ster Spaarrekening 4,60% (Was 4,25%) De nominale rente is 4,52%, de spaarrente wordt 4 keer per jaar uitgekeerd. Door het rente op rente effect wordt een effectieve rente van 4,6% gehaald. AK Internet Spaarrekening 4,55% ATB Internet Spaarrekening 4,50% Geen eigen rekeningnummer Credit Europe Top-Interest 4,50% Wekelijks papieren afschriften YKB Euro-Plus Spaarrekening 4,43%* AK Spaarrekening 4,50% DHB Bank Save online 4,25% GarantiBank Gouden internet Rekening 4,10% Argenta internet spaarrekening 4,00% (Was 4,25%) Let op: andere garantieregeling: http://www.dividendpagina.nl/sparen/argenta-internet-spaarrekening.asp DHB VoorSpoedrekening 4,00% Gouden Klaver Rekening 4,00% Hyoptheker Solide Koers Internetbankieren 4,00% |
1 2 3 4 5 | AEGON Bank Spaarcomfort 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen ASN Bank ideaalsparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen REAAL LoyaalSparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen Regio Bank SnelSparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen |
1 2 3 4 5 6 7 | DSB Bank Vaste Termijn Deposito 4,00% (1 maand) 4,15% (3,6 maand, 1-5 jaar) 4,50% (10 jaar) SNS Keuzedeposito 4,00% (1 t/m 5 jaar) 4,25% (6 t/m 9 jaar) 4,50% (10 jaar) |
1 2 3 4 5 6 7 | AK Plus spaarrekening 4,45% (Was 4,20%) Minimum saldo 1000 euro, maximaal twee opnames per maand. Rentebijschrijving per kwartaal. Postbank Toprekening 4,00% Eerste 3 maanden 4,50%, minimum saldo 20.000 ASN Bank optimaalplusrekening 4,00% 1% opnamekosten OHRA Extra Spaarrekening 4,00% 2% opnamekosten DSB Bank Internetsparen Extra 4,00% Minimum saldo 25000 euro, daaronder 2% rente Regio Bank Spaarplus 3,75% 1% opnamekosten Saldo boven de 1.500.000 2,25% |
1 2 3 4 5 | ING Eurospaarrekening 0,50%* Minimumsaldo ¤5000,-; bonusrente 1,50% over het minimumsaldo dat gedurende het hele kalenderjaar op de rekening staat Postbank Kapitaalrekening 1,00%* Tot ¤11250, daarboven 0,10% meer ASN Sparen 1,25% Triodos Bank Spaar Vrij Rekening 1,75% |
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 07:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou vnl de hier genoemde punten dat het tot 20000 niet gegarandeerd is door het Nederlands garantiestelsel. Als ik hoor "DNB garandeert blabla" denk ik zalwelgoedzijn als ik denk "IJslands bankrecht garandeert blabla" dan denk ik huuuh ijsland? Waar ligt dat ook weer? (niet echt hoor, niet echt, ik weet heeeeus wel waar ijsland ligt, heus wel)
Voor ik al mijn spaargeld ga overboeken naar een andere bank moet ik eerst eens beter uitzoeken wat "DNB garandeert" ook eigenlijk inhoudt.
Ben ik dan zeker van scenario A. Om god wat voor reden valt Bank X en al het geld is verdwenen. DNB stort binnen een week mijn zuurverdiende spaarcentjes terug op mijn rekenening (uiteraard bij een andere bank).
Of moet ik meer rekening houden met scenario B. Om god wat voor reden valt Bank X en ik moet blij zijn dat ik na 13 jaar procederen mijn geld terugkrijg, maar ik mag niet zeuren om de misgelopen rente en de gemaakte kosten voor het procederen.
Wel fijn om even uit te zoeken voor ik alles overboek.
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:12 schreef nelisb het volgende:
heb deze mail net gestuurd naar de nederlandse bank.
Ben benieuwd wat hun reactie is.
Heb wel al een rekening geopend en 1 euro gestort gisteren,welke ook al binnen is bij icesave.
Ik hou jullie op de hoogte.
Sinds gisteren is de Ijslandse bank Landsbanki actief in Nederland met een online spaarrekening.
Zij geven op hun website aan
" het depositogarantiestelsel de consument bepaalde garanties. Zo bepaalt de Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme dat maximaal ¤ 20.887 van het totale bedrag op uw Icesave Spaarrekening uitgekeerd wordt. Voor het bedrag tussen ¤ 20.887 en ¤ 40.000 staat De Nederlandsche Bank voor 90% garant.
In geval van een gezamenlijke Icesave Spaarrekening kunnen beide rekeninghouders aanspraak maken op een vergoeding uit het depositogarantiestelsel. Een gezamenlijk tegoed van maximaal ¤ 76.177 Euro is dan gedekt."
Klopt dit en kunnen wij als nederlanders zonder risico hier een spaarrekening openen.
Met vriendelijke groet,
Dat is zeer zeker waar, en ATB was ook degene die per maand de rente uitbetaalde toch op hun deposito's?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:30 schreef Noway666 het volgende:
Deposito van de ATB bank is wel interessant, als je 5 duizend euro ff kan missen.
1 jaar 5,05 %
2 jaar 5,15 %
3 jaar 5,30 %
4 jaar 5,35 %
5 jaar 5,45 %
- Geen extra kosten
- Minimuminleg ¤ 5000,-
Ja dat storten ze dan maandelijks op je spaarrekening .quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:25 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker waar, en ATB was ook degene die per maand de rente uitbetaalde toch op hun deposito's?
Ja, net maar even erbij gezetquote:
Dat is pas per 1 juli jammer genoeg, aangezien ik al voor 1 april heb ingediend zal ik die rente niet mee krijgenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:24 schreef DIGGER het volgende:
De BD blijft de meeste rente bieden, 5.15 %
(de Belastingdienst dus)
Krijg nog een bijna 5 cijferig bedag terug van die lui, zou toch naar een spaarrekening/Depostio gaan, heb nog niks terug en voorlopig is dat de beste oplossing
Ja, dat klinkt toch fishy.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:55 schreef Wexy het volgende:
IceSave heb ik wel aangevraagd, begin alleen wel wat te twijfelen na die pagina gelezen te hebben dat DNB nog geen uitspraak heeft gedaan wat er gebeurd als Ijsland niet zelf hun garantiebedrag kan betalen.
Dat wil ik eerlijk gezegd eerst wel even weten.
Bron:quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt toch fishy.
Blijkbaar was dat voor SeLang geen probleem. Ben wel benieuwd waarom, aangezien hij altijd hamert op die Nederlandse bankgarantie.
Dat stukje las ik dus door een link in topic 6.quote:IJslandse garantie veilig?
Mocht Landsbanki failliet gaan, dan moet u dus uw geld gaan ophalen in IJsland. Mogelijk is dat lastiger en duurt het langer dan geld terugkrijgen van De Nederlandsche Bank.
De situatie rond de IJslandse banksector was de afgelopen maanden zorgelijk. De kredietcrisis heeft het eiland harder getroffen dan andere landen. De IJslandse banken hadden veel moeite om geld te lenen om hun buitenlandse schulden te blijven dragen. Er waren ook twijfels of IJslandse Centrale Bank in staat zou zijn om het faillissement van een bank op te vangen.
In moeilijke tijden werkt de IJslandse centrale bank gelukkig samen met de centrale banken van Zweden, Noorwegen en Denemarken. In mei werd hun hulp ingeroepen: Zweden, Noorwegen en Denemarken lieten weten dat ze ieder voor 500 miljoen euro extra garant stonden voor IJsland. Het vertrouwen van investeerders in de IJslandse economie is lijkt sindsdien herstellende.
De Nederlandsche Bank kon niet zeggen of zij zou inspringenvoor de Nederlandse rekeninghouders in het (zeer hypothetische) geval dat de IJslandse centrale bank niet in staat is het geld van de garantie te voldoen.
mwa... onderstaande.......................quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:35 schreef Arcee het volgende:
Ja, met name dat stukje "...dan moet u dus uw geld gaan ophalen in IJsland..." geeft toch te denken.
quote:De situatie rond de IJslandse banksector was de afgelopen maanden zorgelijk. De kredietcrisis heeft het eiland harder getroffen dan andere landen. De IJslandse banken hadden veel moeite om geld te lenen om hun buitenlandse schulden te blijven dragen. Er waren ook twijfels of IJslandse Centrale Bank in staat zou zijn om het faillissement van een bank op te vangen.
Ja, gezellig meeten bij een gletsjer waar iedereen 20K krijgt uitgereikt.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:37 schreef Wexy het volgende:
vind ik erger dan een snoepreisje naar IjslandDat reisje naar Ijsland doe je dan toch met tientallen Fokkers er bij... dus meteen een minimeeting
Wat hebben die te bieden wat het vermelden waard zou zijn?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:42 schreef Ontopic het volgende:
Misschien volgende keer ook een lijstje met daarin alleen de 'echte' banken zoals de Postbank, de Rabobank etcetera.
http://www.spaarrente.nl/quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:42 schreef Ontopic het volgende:
Misschien volgende keer ook een lijstje met daarin alleen de 'echte' banken zoals de Postbank, de Rabobank etcetera.
Mag ik die 800 dan van jou? Neem jij de 20K meequote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, gezellig meeten bij een gletsjer waar iedereen 20K krijgt uitgereikt.
quote:De spaarrekening valt maar deels onder de garantie van De Nederlandsche Bank. Bij een eventueel faillissement van Landsbanki moet u zich voor de eerste 20.887 euro van uw spaartegoed wenden tot de IJslandse centrale bank. De rest van het geld, tot 40.000 euro, valt onder de Nederlandse dekking. Voor dat Nederlandse deel van de dekking geldt een eigen risico van 10%.
Waarom? Het is een totaal andere garantie, namelijk niet de Nederlandse maar de IJslandse.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:52 schreef SeLang het volgende:
Verder is het stuk 20.000-40.000 voor 90% door DNB gegarandeerd. Het zou wel raar zijn als 0-20.000 onzeker is
Dan wordt het een politieke kwestie omdat kleine spaarders (<20000) alles kwijt zijn en grotere spaarders wel een deel terugkrijgen. Ik durf de gok wel aan dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Het is een totaal andere garantie, namelijk niet de Nederlandse maar de IJslandse.
True, dat zou ook raar zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:09 schreef SeLang het volgende:
Dan wordt het een politieke kwestie omdat kleine spaarders (<20000) alles kwijt zijn en grotere spaarders wel een deel terugkrijgen. Ik durf de gok wel aan dat dat niet gaat gebeuren.
Precies, zoals die 40K die jij er even heen schuift.quote:...of om slechts een paar % van je kapitaal.
Die inflatie voelen ze zelf juist wel (hamer jij ook altijd op), dus we zouden beter zélf geld op hun rekening kunnen zetten (wel valutarisico, maar geen inflatie-).quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:13 schreef SeLang het volgende:
Btw: het lijkt me trouwens uitstekende business voor IceSave. De rente in Ijsland zelf is 14% ofzo (inflatie ~12%)
Aangepast in de OPquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:00 schreef SeLang het volgende:
Yieldcurve in de OP moet ff gefixed worden, want hij is inmiddels een heel stuk mooier voor gierige spaarders zoals wij![]()
Korte rente is fors gestegen.
[ afbeelding ]
Geen auto-update. Hier is de link naar de laatste stand van de yieldcurve:
http://www.bloomberg.com/markets/rates/germany.html
Hier wel het welkomspakket onderweg. Laatste 2 stappen staan nog op rood.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:29 schreef LaCoBo het volgende:
Icesave zet er vaart achter! Gisteren aangemeld, nu is de code al per post onderweg! Alles staat op groen (site laat 5 stappen zien) dus denk ik morgen de code te ontvangen en volledig te kunnen inloggen.
Ja, die gaan straks rustig hun geld zitten tellen op een gletsjer.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:29 schreef LaCoBo het volgende:
Icesave zet er vaart achter!
Ze kunnen tegen 5% euros lenen, omzetten naar krona en tegen 14% uitlenen. Dat is een aardige marge.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die inflatie voelen ze zelf juist wel (hamer jij ook altijd op), dus we zouden beter zélf geld op hun rekening kunnen zetten (wel valutarisico, maar geen inflatie-).
Per saldo is de rente in IJsland maar 14-12 = 2%.
Hier maar 4.5-3 = 1.5%, of 5-2 = ook 2%, danzij de ijsbank.
Startkapitaal van 100 Euro mag niet echt indrukwekkend zijn voor een bankquote:Hier wel het welkomspakket onderweg. Laatste 2 stappen staan nog op rood.
Ook gisteren aangevraagd.
Misschien ligt het aan de hoogte van je startbedrag?
Ze zijn wel snel jaquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:29 schreef LaCoBo het volgende:
Icesave zet er vaart achter! Gisteren aangemeld, nu is de code al per post onderweg! Alles staat op groen (site laat 5 stappen zien) dus denk ik morgen de code te ontvangen en volledig te kunnen inloggen.
mijne was 'maar' 5 euro dus daarom zal het wel langzamer gaan danquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:39 schreef LaCoBo het volgende:
[..]
Startkapitaal van 100 Euro mag niet echt indrukwekkend zijn voor een bank
En dan er met je geld vandoorquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, die gaan straks rustig hun geld zitten tellen op een gletsjer.
Jij gaat ook mee met de minimeeting naar de gletsjers in Ijsland als het wel fout gaat?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:46 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het trouwens geweldig dat iedereen zich massaal aanmeldt. Laat die onderbetalende banken het maar eens voelen! Er is gvd een creditcrisis dus ze moeten ons maar eens gaan smeken om kapitaal, na al die jaren genaaid te zijn met veel te lage rente.
en hier het antwoord van de Nederlandse Bankquote:heb deze mail net gestuurd naar de nederlandse bank.
bla bla bla
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik weet niet hoeveel die rest is die je bij Ice gaat stallen, maar als het max. 20.887 euro is krijg je 100% terug, maar je moet dan wel aankloppen in IJsland.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:40 schreef Syrena het volgende:
Ik ga zo eens geld storten op de ATBank, dan ga ik daar tot 20k en de rest dan bij Ice. Screw you Postbank![]()
ZO, DNB is wel snel met antwoordenAlleen weten we nog niet hoeveel % we terugkrijgen als het misgaat in IJsland. Toch?
Ik heb altijd al eens naar Ijsland gewild, dus als het fout gaat dan doe ik zeker meequote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:55 schreef Wexy het volgende:
Jij gaat ook mee met de minimeeting naar de gletsjers in Ijsland als het wel fout gaat?
Maar wel geisers, hotsprings en werkende vulkanenquote:
quote:Tijdens het verwerken van uw aanvraag zijn we een probleem tegengekomen bij het controleren van uw identiteitsbewijs of uw BurgerServiceNummer.
Om verder te kunnen gaan met deze aanvraag hebben we een kopie van uw Paspoort nodig. In het geval van een paspoort vragen wij u een kopie van de pagina te maken waar al uw gegevens op staan. In het geval van een Europese identiteitskaart of een rijbewijs vragen we een kopie van zowel de voorzijde als de achterzijde te maken.
Wij verzoeken u vriendelijk de kopie(ën) als ingescand(e) document(en) te e-mailen naar klantenservice@icesave.nl
Daar staat tot 250 euro, maar dat is volgens mij tot 500, iig bij sommigen van die banken.quote:Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG** (o.a. van deze bron):
Dat kan inderdaad zo zijn, echter als ik lees dat het bijna al onzeker is geweest of de Ijslandse bankgarantie het wel zou halen om de bedragen te vergoeden bij faillisementen. Dat ze door andere landen meegeholpen zijn... Dan is dat voor mij wel iets dat ik in mn achterhoofd houdt.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:40 schreef kastanova het volgende:
Voor de mensen die twijfels hebben wat betreft de "betrouwbaarheid" van Icesave:
Houd er rekening mee dat Icesave al in 2006 geintroduceerd is op de Engelse markt en daar bovendien in 2007 door What Investment Magazine uitgeroepen is tot beste online spaarproduct.
Nieuw en/of onervaren zijn ze dus niet te noemen wat betreft de Europese markt, garanties en wetgeving.
Palm zal ik Ijslandse gletsjers zeer zeker niet mee vergelijken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:47 schreef Wimpeh het volgende:
Ik denk dat sinds Palm Invest en soortgelijken nog vers in het geheugen iedereen wat voorzichtiger is met waar geld heen te sturen. Maar ik overweeg IJsland zeker (zeker gezien ik nog internetspaar bij de Postbank)
Geweldig. Dan hebben we in elk geval een mooie groepje dat naar Ijsland gaat in het gevalquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb altijd al eens naar Ijsland gewild, dus als het fout gaat dan doe ik zeker mee
Nee, dus je moet er eigenlijk zo'n 19.000 op zetten om helemaal zeker te zijn.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:29 schreef Sharpeyed het volgende:
Dus als je 20.000 stort en je ontvangt rente en daarna gaat de bank failliet, krijg je dan het gestorte berdag + rentebedrag vergoed?
Ja, dan krijg je dus wel ook de rente vergoed, omdat het samen met die 10.000 onder de 20.000 blijft.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:35 schreef elkravo het volgende:
Goede vraag Sharpeyed...
Zat van de week ook te denken...
Stel je hebt per 1 januari 10.000 EUR staan tegen 4,5% rente en zou dus per 31 december 450 EUR op je rekening krijgen, maar op 1 juli gaat de bank failliet... krijg je dan van de DNB 10.000 + 225 EUR vergoed (half jaar rente)? Of alleen de 10.000?
En dan wel ieder jaar direct je rente opnemen natuurlijk , anders gaat je spaargeld te hard groeienquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dus je moet er eigenlijk zo'n 19.000 op zetten om helemaal zeker te zijn.
Je krijgt de lopende rente dus wel vergoed, maar alleen als dat samen met het saldo onder de 20.000 blijft. Overigens krijg je wel 90% van de rente boven de 20.000 vergoed (tot 40.000), dus veel verlies je er niet op. Maar helemaal zeker ben je bij 19138.75 als je 4.5% rente krijgt.
Staat allemaal op hun site. En tevreden gebruikers zijn er nog niet, aangezien deze bank pas sinds deze week in NL opereert.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 09:27 schreef 2meterpeter het volgende:
dat icesave klinkt echt nog zo gek nog niet
ik kan ook wel wat geld ''missen'' dus zit er over te denken om een rekening te openen daar.
maar kan je altijd bij je geld komen? of moet het minimaal een jaar staan?
me moeder heeft ooit keer wat afgesloten bij de snsbank en daar kon ze 10 jaar niet bij haar geld komen ivm de voorwaarden en hogere rente.
dat wil ik dus niet.
verder nog meer gebruikers die tevreden zijn over deze bank?
en is het allemaal wel zo safe?
zit nu bij de rabo. met internet sparen.
wat voor me gevoel wel net zo veilig is
Ik vond het al zo vaag dat ik geen kopietje mee hoefde te sturen. Nou ja, dan maandag maar ff scannen op 't werk dusquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:58 schreef athlonkmf het volgende:
Misschien is dit de standaard procedure voor icesave?
[..]
Dan moet je met de FOKmeet mee naar Ijsland op de 20800 euro op te halen. De rest van het geld wat je meer hebt dan 20800 krijg je van DNB terug.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:04 schreef MoneyTalks het volgende:
Maar nou even serieus, als ik geld op een IceSave rekening heb, krijg ik dan wel geld terug als de Landsbankski failliet gaat, of niet?
De garantieregeling v/d Nederlandse Bank werkt als volgt. Als bankrekeninghouder heb je een vordering van een x bedrag, het bedrag dat op die bankrekening staat, op de bank. Jij bent crediteur v/d bank en de bank geeft jou daarvoor een vergoeding die ze je eveneens, gemakshalve, schuldig blijven door deze bij jouw al bestaande vordering op te tellen. Mocht de bank onverhoopt kopje onder gaan, failliet, dan garandeert de Nederlandse Bank 20.000 euro van jouw vordering 100% en de tweede 20.000 van jouw vordering voor 90%.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:29 schreef Sharpeyed het volgende:
Misschien wel een stomme vraag:
Ik wil gaan sparen bij de ATBank die valt onder het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank. Dus als die ATBank failliet gaat wordt het bedrag tot 20.000 wat je op de ATbank heb staan vergoed. Maar is dit bedrag het beginbedrag wat je gestort heb, of het beginbedrag + rentebedragen?
Dus als je 20.000 stort en je ontvangt rente en daarna gaat de bank failliet, krijg je dan het gestorte berdag + rentebedrag vergoed?
IJsland is volgens de EER-regels wel verplicht om de garantie op minimaal 20.000 euri te handhaven en het geld binnen drie maanden te storten:quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:20 schreef SeLang het volgende:
Ik verheug me al op de FOKmeet in Ijsland
Zijn er ook BrEeZaHs die hun geld bij IceSave hebben?
http://www.dnb.nl/dnb/hom(...)en/nl/46-148053.htmlquote:Hoe werkt de aanvullende deelname aan het Nederlandse depositogarantiestelsel?
Banken die gevestigd zijn in de Europese Unie, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein en die in Nederland vanuit een bijkantoor werken vallen onder het depositogarantiestelsel in hun land van herkomst. Dat depositogarantiestelsel moet op grond van Europese regels minimaal een bedrag van ¤20.000 per persoon per instelling garanderen. Als de dekking van het depositogarantiestelsel in het land van herkomst lager is dan de dekking van het Nederlandse depositogarantiestelsel, dan kan het bijkantoor aanvullend deelnemen aan het Nederlandse depositogarantiestelsel. Dit houdt in dat wanneer een dergelijke bank betalingsproblemen krijgt, u, afhankelijk van de hoogte van uw tegoed, mogelijk twee uitkeringen ontvangt. In de eerste plaats ontvangt u een vergoeding op grond van het depositogarantiestelsel uit het land van herkomst van de betreffende bank.
(..)
Binnen welke termijn moet er worden uitgekeerd?
Het Nederlandse depositogarantiestelsel moet in principe binnen drie maanden na ontvangst van de aanvraag uitkeren. Deze maximale uitkeringstermijn van drie maanden is een Europese regel die dus ook geldt in andere EU-landen, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein.
FOKmeet in Ijslandquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:05 schreef Pool het volgende:
[..]
IJsland is volgens de EER-regels wel verplicht om de garantie op minimaal 20.000 euri te handhaven en het geld binnen drie maanden te storten:
[..]
http://www.dnb.nl/dnb/hom(...)en/nl/46-148053.html
Fiet blijft dat 't geld uit IJsland moet komen en da's niet 't zelfde als bij DNB aankloppen, garantie of geen garantie.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:05 schreef Pool het volgende:
IJsland is volgens de EER-regels wel verplicht om de garantie op minimaal 20.000 euri te handhaven en het geld binnen drie maanden te storten:
Dus we gaan nog wel naar Ijsland als ze onderuit gaan???quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Feit blijft dat 't geld uit IJsland moet komen en da's niet 't zelfde als bij DNB aankloppen, garantie of geen garantie.
Ook in Noorwegen kan je je geld bij Kaupthing Edge kwijt zonder beperkingen en je krijgt 6,8% met een Noorse bankgarantie van 2.000.000 NOK (grofweg 250.000 ¤, met de huidige wisselkoers zelfs nog wat meer).quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:21 schreef SeLang het volgende:
Btw: ik heb hier in de UK ook nog een andere Ijslandse bankrekening aangevraagd (Kaupthing Edge, 6.5% zonder beperkingen, maar wel in £ dus. Deze is voor £35k gegarandeerd door The bank of England)
Klopt.quote:Op zondag 1 juni 2008 09:29 schreef fripper het volgende:
Maar ja , als je je geld in kronen of ponden op de bank zet , dan zit je natuurlijk wel met een stukje koersrisico. Kan natuurlijk zomaar zijn dat geld ( omgerekend naar euro's ) aan het eind van het jaar minder waard is geworden. Die 2% extra rente zegt mij dus niet zo veel.
Als jullie allemaal die Breezers uitlurken dan kan ik er wel mee door in bikini denk ikquote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:20 schreef SeLang het volgende:
Ik verheug me al op de FOKmeet in Ijsland
Zijn er ook BrEeZaHs die hun geld bij IceSave hebben?
3 maanden is te overzienquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:05 schreef Pool het volgende:
[..]
[..]
Inloggen op de website en een formulier invullen waarmee je het bedrag naar keuze overmaakt naar je tegenrekening. Werkt zeer snel en eenvoudig. Goede ervaring mee.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:26 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Iemand ervarinbg met de Credit Europe Bank?
Hoe boek je daar je geld terug?
Heb je de OP al gelezen? Faillisement maakt niet zoveel uit zolang er maar minder dan 20.000 op de rekening staat.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:08 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Ik zie in het spaarrente overzicht een groot aantal Turkse banken er tussen staan.
In hoeverre zijn zij gevoelig voor faillisement? Kunnen we hier veilig onze spaarcentjes storten of wordt het toch de Postbank? :S
Ik vind dit namelijk erg interessant klinken:
http://www.akbank.nl/html/ak_internet_spaarrekening.htm
Op zoek naar hoge spaarrente en goede voorwaarden? Onderstaand overzicht geeft een objectief beeld van de diverse spaarrekeningen in Nederland. Vergelijk direct en eenvoudig de spaarvormen, actuele spaarrente tarieven en aanbieders en vraag meer informatie aan!
4.55% 4.55% Anadolubank Alfa Spaarrekening
4.50% 4.50% AK Bank AK Spaarrekening
4.50% 4.50% Yapi Kredi Bank Euro-Plus Spaarrekening
4.45% 4.45% AK Bank AK Plus Spaarrekening
http://www.spaarrente.nl/
Gewoon mee gaan met de FokMeet naar Ijsland. Slapen bij de geisers en elke dag een eland als avondeten.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:20 schreef Sharpeyed het volgende:
Oke, kan iemand me nu duidelijk vertellen wat er gebeurt als ik een saldo van <20000 op IceSave heb en de bank gaat failliet. Wordt het geld ophalen in IJsland of krijg ik het na 3 maanden gestort zoals ik dacht te lezen?
Ja en nee. Ja, je krijgt het binnen 3 maanden gestort. Maar het moet uit IJsland komen, dus het ligt er maar aan hoe betrouwbaar je dat zelf vindt.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:20 schreef Sharpeyed het volgende:
Oke, kan iemand me nu duidelijk vertellen wat er gebeurt als ik een saldo van <20000 op IceSave heb en de bank gaat failliet. Wordt het geld ophalen in IJsland of krijg ik het na 3 maanden gestort zoals ik dacht te lezen?
Tja, alleen de ethiek kan zich natuurlijk ook tegen de klanten keren.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Geld verdienen is vrijwel per definitie onethisch. Hoe onethischer, hoe meer geld, niets mis mee
quote:In uitzonderlijke omstandigheden kunnen wij afschrijvingen vanaf rekeningen gedurende maximaal 60 dagen tijdelijk opschorten of beperken...
De naam is wel meer Safe doordat ze die als Icesafe spelt.:')quote:Op maandag 2 juni 2008 19:06 schreef Wokkel het volgende:
Voor mensen die de regels van IceSave iets minder goed lezen, hier een artikel erover uit NRC Next:
IceSave Iets minder safe
Als ze dan bijna failliet gaan en je wilt nog snel je geld wegsluizen dan hebben ze net de mogelijkheid tot overschrijven 60 dagen opgeschort.:')quote:7.6 In uitzonderlijke omstandigheden kunnen wij afschrijvingen vanaf rekeningen gedurende maximaal 60 dagen tijdelijk opschorten of beperken om ons in staat te stellen te voldoen aan wettelijke vereisten en de voorgeschreven liquiditeitsniveaus te behouden.
Geen problemen hier en rente per kwartaal.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:31 schreef Fredgroes het volgende:
heeft hier iemand al ervaring met alex sparen??
Nu al gaan spreiden. Max 20000 bij één bank neerzetten.quote:Als ze dan bijna failliet gaan en je wilt nog snel je geld wegsluizen dan hebben ze net de mogelijkheid tot overschrijven 60 dagen opgeschort.:')
Mis ik iets, moet je je geld daarvoor niet 10 jaar vastzetten bij ABN? : http://www.abnamro.nl/nl/(...)oductinformatie.htmlquote:Op maandag 2 juni 2008 19:38 schreef Cosworth het volgende:
ABN AMRO heeft nu een deposito van 5 %, 2jr vast. Niet vrij opneembaar dus, maar wel een gegarandeerde rente gedurende 2 jaar.
Als je een en/of rekening hebt zelfs tot 40.000quote:Op maandag 2 juni 2008 22:21 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Nu al gaan spreiden. Max 20000 bij één bank neerzetten.
Alleen voor nieuwe klantenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:33 schreef Tekniko het volgende:
Wacht nog maar even met die IceSave rekeningen, de Credit Europe Bank biedt vanaf vandaag ook 5% rente op hun spaarrekening!
http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/
Wat vind je er zelf van?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:20 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vinden de kenners van deze balans?
Inderdaad. Das wel nep vind ik.. alleen nieuwe rekeninghouders krijgen die 5%quote:
Dat vind ik wel heel raar en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar ik vermoed dat de rente ook voor nieuwe klanten over enkele maanden wel wordt gelijk getrokken met de "standaard" rente die ze op die rekening bieden.quote:
Nee, 1 jaar spaardeposito heeft een rente van 4,6% en een 2-jaar spaardeposito heeft een rente van 5,0%.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:55 schreef Cottleston-Pie het volgende:
[..]
Mis ik iets, moet je je geld daarvoor niet 10 jaar vastzetten bij ABN? : http://www.abnamro.nl/nl/(...)oductinformatie.html
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:37 schreef Slasher het volgende:
[..]
Wat vind je er zelf van?
Je bent in diverse topics goed bezig om linkjes en plaatjes te dumpen zonder zelf enig vorm van discussiepunt, en ik zie het raakvlak niet met dit topic eigenlijk.
Dit topic gaat over banken die een hoge rente bieden, wat heeft het vermogen en winstgevendheid van de DSB nou te maken met dit topic?
Ja, dat is duidelijk, maar bij Icesave is dat dus juist precies het punt, aangezien DNB die 20K van hun niet garandeert.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:21 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Nu al gaan spreiden. Max 20000 bij één bank neerzetten.
Ja, goed punt. Blijkbaar hebben ze bij CEB liever nieuwe dan bestaande klanten, die daar misschien maar hun conclusies uit moeten trekken.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:53 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Ik heb er maar eens even wat ruchtbaarheid aan gegeven. Persoonlijk vind ik deze actie niet echt netjes. Wellicht komen ze er nog op terug als ze merken dat bestaande klanten 'met de voeten stemmen'.
http://www.rekeninginfo.n(...)nten+5%25+spaarrente
Nieuwe klanten blijkbaar ook niet, als je zo omgaat met je clientele, waarom zou ik dan ook een bestaande klant willen worden? Ik blijf nog maar even bij de ijsmensen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, goed punt. Blijkbaar hebben ze bij CEB liever nieuwe dan bestaande klanten, die daar misschien maar hun conclusies uit moeten trekken.
Als nieuwe klant kan je hier toch nu je voordeel uit halen en als de rente over een tijdje lager zou worden overstappen naar een ander?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nieuwe klanten blijkbaar ook niet, als je zo omgaat met je clientele, waarom zou ik dan ook een bestaande klant willen worden? Ik blijf nog maar even bij de ijsmensen.
waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe lang het renteverschil blijft tussen de 2 rentegroepen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, goed punt. Blijkbaar hebben ze bij CEB liever nieuwe dan bestaande klanten, die daar misschien maar hun conclusies uit moeten trekken.
True maar waarom zou ik mijn geld neerzetten bij een bank die tijdelijk als tegenoffensief zijn rente verhoogt, bestaande klanten in de steek laat terwijl een andere bank bijna dezelfde voorwaarden heeft en geen dergelijke scheiding aanbrengt?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:44 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Als nieuwe klant kan je hier toch nu je voordeel uit halen en als de rente over een tijdje lager zou worden overstappen naar een ander?
Dat is natuurlijk ook een optiequote:Op woensdag 4 juni 2008 00:19 schreef SeLang het volgende:
Dit soort dingen blijf je toch houden.
Dus wat ikzelf doe is mijn geld uitspreiden over verschillende banken. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de kopgroep kwa rente dan blijven die toch heel dicht bij elkaar. Zo ben je minder afhankelijk van de grillen van individuele banken.
In principe open ik gewoon elke rekening die een rente geeft die hoger is dan wat een staatsobligatie geeft en spreid het geld uit over die banken. Zo heb ik ATB, TEB, YKB, CE, DSB en Icesave is aangevraagd (DSB heeft zichzelf overigens lang geleden al gediskwalificeerd toen de rente te laag werd, dus rekening is nu leeg).
Dat kan vast wel, maar je hebt maar 1x bankgarantie.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:24 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een optie
Je kan zeker geen 2 rekeningen aanvragen bij CEB? Met 2 verschillende tegenrekeningen beiden op mijn naam?
Gewoon de eerste overhevelen naar de 2equote:Op woensdag 4 juni 2008 00:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat kan vast wel, maar je hebt maar 1x bankgarantie.
ow... nou ja dan houd ik het bij 1quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:43 schreef Arcee het volgende:
Maar ik denk niet dat ze je dan als nieuwe klant zien.
Ik heb vanmiddag al een boze mail naar CE gestuurd waarin ik aankondig dat als ze mij geen 5% geven dat ik dan overstap naar IceSave. Uiteraard een loos dreigement want ik heb al die bankrekeningen keihard nodig, maar dat weten zij nietquote:Op woensdag 4 juni 2008 00:45 schreef Wexy het volgende:
[..]
Gewoon de eerste overhevelen naar de 2e
[..]
ow... nou ja dan houd ik het bij 1
Heb nu net ook een email gestuurd;quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag al een boze mail naar CE gestuurd waarin ik aankondig dat als ze mij geen 5% geven dat ik dan overstap naar IceSave. Uiteraard een loos dreigement want ik heb al die bankrekeningen keihard nodig, maar dat weten zij niet. Eens kijken of ze daar gevoelig voor zijn (waarschijnlijk niet
).
Het gaat uiteindelijk maar om ¤200 aan rente, maar toch...
Volgens mij was dit ook zo toen ik m'n rekening daar opende. En bestaande klanten konden toen de klantenservice desgewenst om de verhoging vragen. Daarna werd het gelijkgetrokken: alles omhoog!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:53 schreef RJD het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel raar en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar ik vermoed dat de rente ook voor nieuwe klanten over enkele maanden wel wordt gelijk getrokken met de "standaard" rente die ze op die rekening bieden.
Die houding is precies wat zoveel Nederlandse bedrijven verkeerd doen. Schijt aan je klant hebben, alsof zij blij mogen zijn dat ze klant bij jou mogen zijn, in plaats van andersom.quote:Op woensdag 4 juni 2008 07:07 schreef Mikkie het volgende:
Als ik dan de CE was, zou ik zoiets hebben van 'dan verkas je toch lekker, met je dreigementen'.
Allemaal heel leuk maar als bestaande klant moet je er dus toch weer een telefoontje tegenaan gooien.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:36 schreef Tekniko het volgende:
Gelukkig is de CE geen Nederlands bedrijf, en zij snappen blijkbaar wel hoe het moet. Ik heb ze gewoon gebeld en gevraagd of ik die rente ook kan krijgen, en dat was geen enkel probleem. Binnen een minuut was het geregeld.
5%
Mee eens, al verwacht ik dat als dit zo doorgaat, ze het voor hun bestaande klanten vanzelf wel aanpassen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:14 schreef hollander172 het volgende:
Allemaal heel leuk maar als bestaande klant moet je er dus toch weer een telefoontje tegenaan gooien.Waarom niet alle accounts gewoon ophogen? Is toch een veel beter en leuker signaal naar je klanten?
![]()
Met een rente die 1% onder de hoogste banken zit, en je bovendien nog minimaal 20.000 euro aan moet houden? Hoe is dit aantrekkelijk t.o.v. de buitenlandse prijsvechters?quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:36 schreef Sigmund_Freud het volgende:
zie bij de ing nu ook dit:
ING Bank
ING Bank Toprente Sparen
4,5%*** Vanaf 01-09-08: 4%
dat begint er meer op te lijken..
Hmmm, daar heb je wel een punt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:25 schreef Tekniko het volgende:
[..]
Aan de andere kant, ze mogen toch wel iets doen om nieuwe klanten te lokken. Stel dat mensen die een nieuwe rekening openen een presentje krijgen (een oranje voetbal of zoiets onzinnigs), moeten alle bestaande rekeninghouders dat dan ook allemaal krijgen? (Bij wijze van voorbeeld, nu is de rente wel iets significanter dan een welkomstcadeautje)
Hmm, dus je belt gewoon "Hoi met MoneyTalks, ik heb gezien dat de rente voor nieuwe klanten 5% is, ik wil graag weten of het mogelijk is dat ik ook die rente krijg, mijn rekeningnummer is 0123456789" ?quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:36 schreef Tekniko het volgende:
[..]
Die houding is precies wat zoveel Nederlandse bedrijven verkeerd doen. Schijt aan je klant hebben, alsof zij blij mogen zijn dat ze klant bij jou mogen zijn, in plaats van andersom.
Gelukkig is de CE geen Nederlands bedrijf, en zij snappen blijkbaar wel hoe het moet. Ik heb ze gewoon gebeld en gevraagd of ik die rente ook kan krijgen, en dat was geen enkel probleem. Binnen een minuut was het geregeld.
5%
nou je kunt in ieder geval een paar maand profiteren van 4,5% en je hoeft niet bang te zijn dat de bank kapot gaat..quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Met een rente die 1% onder de hoogste banken zit, en je bovendien nog minimaal 20.000 euro aan moet houden? Hoe is dit aantrekkelijk t.o.v. de buitenlandse prijsvechters?
En waarom zou een bank als CEB eerder kapot gaan? Met een garantie van DNB er bij maakt het onder de 20.000 aan saldo trouwens niet eens uit of de bank kapot gaat want je krijgt van DNB dan 100% terug.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:28 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
nou je kunt in ieder geval een paar maand profiteren van 4,5% en je hoeft niet bang te zijn dat de bank kapot gaat..
hier staat een heel verhaal.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:54 schreef WVL_KsZeN het volgende:
Er stond vandaag een stukje in de krant over de DSB. Helaas kon ik het niet online vinden, maar de inhoud : DSB heeft geld nodig om 'te expanderen', en ze zijn op zoek naar 75 tot 125 miljoen euro. Volgens Zalm zit de bank niet in acute geldnood : "geen paniek!" (<- heeft zalm nu niets geleerd? je moet nooit "geen paniek" roepen) Als ze het geld niet op kunnen halen willen ze met zgn 'perpetuals' beginnen, eeuwiglopende obligatieleningen met een 'hoge rente'.
Tja.
Yep, ze deden er ook totaal niet moeilijk of twijfelachtig over.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:41 schreef MoneyTalks het volgende:
Hmm, dus je belt gewoon "Hoi met MoneyTalks, ik heb gezien dat de rente voor nieuwe klanten 5% is, ik wil graag weten of het mogelijk is dat ik ook die rente krijg, mijn rekeningnummer is 0123456789" ?
Ik heb ook een reactie op de email. Met terugwerkende kracht vanaf 3 juni word alsnog de rente verhoogd naar 5%.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:46 schreef Tekniko het volgende:
[..]
Yep, ze deden er ook totaal niet moeilijk of twijfelachtig over.
En als je aan de telefoon je login code invoert hoef je je rekeningnummer niet eens meer te noemen
logincode as in password?quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:46 schreef Tekniko het volgende:
[..]
Yep, ze deden er ook totaal niet moeilijk of twijfelachtig over.
En als je aan de telefoon je login code invoert hoef je je rekeningnummer niet eens meer te noemen
Ja, je voer je klantnummer en je password in. Dan kom je namelijk gewoon in het bankmenu waar je ook opdrachten kan geven tot overboeken of je laatste bij en afschrijvingen van 30 dagen kan horen.quote:
*Gaat zich aanmeldenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:53 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Ik heb er maar eens even wat ruchtbaarheid aan gegeven. Persoonlijk vind ik deze actie niet echt netjes. Wellicht komen ze er nog op terug als ze merken dat bestaande klanten 'met de voeten stemmen'.
http://www.rekeninginfo.n(...)nten+5%25+spaarrente
Netjes, ze lezen vast mee hierquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:01 schreef LaCoBo het volgende:
ICESAVE heeft de voorwaarde van die mogelijk 60 dagen vasthouden van je geld geschrapt!
Da's beter.
http://www.icesave.nl/nieuws/
Ik heb vandaag m'n pasje (lelijk stukkie plastic met een paar letters) ontvangen en kon nu volledig inloggen. E.e.a. ziet er helder en duidelijk uit.
De vraag is meer wat levert die 0,5% extra op voor jou en is het dat waard om over te stappen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:34 schreef tinny het volgende:
tvp tje maar weer even....
Moet ik nu van ATB naar ICESAVE?
quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:49 schreef MoneyTalks het volgende:
Nou ik heb mijn verzoek ook ingediend per mail of mijn rente ook naar 5% kan worden opgeschroefd. Ik zou het vreemd vinden als het bij mij niet gebeurd, en bij jullie wel.
Altijd handig, als CEB besluit om de rente te verlagen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:37 schreef MoneyTalks het volgende:
Mocht ik die 5% van CEB krijgen, heb ik m'n IceSave rekening eigenlijk wel voor niks geopend
Mwah, verdelen is nooit een slecht plan. Geen idee hoeveel je spaart cq aan tegoed hebt maar die icesave rekening kun je bijv. gebruiken om maandelijks wat te sparen, als depot voor je vakantiegeld cq bonussen, spaarpotje voor de studie van de kleine, tegoed voor onverwachte uitgaven, als alternatief voor een huisdierenverzekering etc. etc.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:37 schreef MoneyTalks het volgende:
Mocht ik die 5% van CEB krijgen, heb ik m'n IceSave rekening eigenlijk wel voor niks geopend
quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag al een boze mail naar CE gestuurd waarin ik aankondig dat als ze mij geen 5% geven dat ik dan overstap naar IceSave.
quote:Geachte heer / mevrouw,
Wij danken u voor uw e-mail en kunnen u het volgende mededelen.
Het actuele rentepercentage van 5 % op de Top Interest rekening is bedoeld voor rekeningen die geopend worden na 3 juni 2008.
In overleg met de directie, zullen wij ook U het rentepercentage van 5 % aanbieden.
Daarvoor moeten we de rekening(en) omstellen, wat enkele dagen duren kan. Hierdoor kan u een paar dagen niet online bankieren.
Wij herinneren u eraan dat het rentepercentage op de Top Interest rekening variabel is.
Wij vertrouwen u met deze informatie van dienst te zijn.
Vriendelijke groeten.
Credit Europe Bank N.V.
Ja, maar normaal niet per persoon.:')quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:16 schreef SeLang het volgende:
[Wij herinneren u eraan dat het rentepercentage op de Top Interest rekening variabel is.]
Inderdaad, zelfde verhaal dusquote:
Nee, de Ijslandse versie van de bankgarantie geeft garantie tot 20.880 euro (uit mn hoofd) Boven dat bedrag geeft DNB garantie van 90% op het bedrag tot maximaal 40.000.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:20 schreef JortK het volgende:
Even voor mijn duidelijkheid, geeft de DNB nu ook de bankgarantie tot 20.000 bij Icesave?
20.887, ook uit m'n hoofd.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:38 schreef Wexy het volgende:
Nee, de Ijslandse versie van de bankgarantie geeft garantie tot 20.880 euro (uit mn hoofd)
We hebben nu dus een effectieve rente >5%quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:45 schreef Wexy het volgende:
Was even nieuwsgierig of ik echt niet in kon loggen oid. Het lukte toch
Even kijken bij opgebouwde rente tot nu toe, zie ik 0 euro staan. Kijk ik bij saldo, zie ik dat de rente die tot heden was opgebouwd bijgeschreven is op mijn rekening. De actuele rente is nog niet gecorrigeerd, maar dat komt vast ook goed
Helemaal geweldig dus dat ze op deze manier ook nog eens rente op rente geven door het in feite 'opnieuw openen' van de rekening.
Ja klopt. Scheelt voor mij welgeteld 4 euroquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
We hebben nu dus een effectieve rente >5%
Ja, bij mij zeuren ze ook dat het NL adres van mijn tegenrekening niet gelijk is aan dat van wat ik voor hun rekening heb opgegeven. Maar ja, het is toch echt mijn tegenrekening. En inderdaad, die banken die jij noemt doen er niet moeilijk over. DHB en Argenta ook niet trouwens.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:34 schreef SeLang het volgende:
Die ijsbank begint nu opeens te zeuren omdat ik heb geregistreerd op een postadres in NL terwijl mijn Nederlandse tegenrekening een Engels adres heeft. Dus ik ben benieuwd of ze me wel accepteren als klant.
Voor ATB, TEB, YKB, CE en DSB was het in elk geval geen probleem.
De terugverdientijd hangt natuurlijk ook af van de rente op de oude rekening (die je dan niet meer krijgt), hoe hoger die is hoe langer het duurt om dat verlies goed te maken.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Even iets anders: bij overboeken van de ene naar de andere rekening via een tussenrekening, ben je minimaal een paar dagen tot al snel een week "renteloos"! 0,5% meer rente heeft dan een terugverdientijd van grofweg 2 maanden, vaker switch heeft simpelweg geen zin!
Zeker voor tijdelijk hoge rente: gewoon niet aan beginnen.
Ja.quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:38 schreef JortK het volgende:
CE heeft wel de bankgarantie van de DNB?
Hoe meer mensen er overstappen, hoe groter die kans.quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:11 schreef Slasher het volgende:
Zouden de andere banken nog gaan volgen?
quote:Geachte heer / mevrouw,
De directie is aan het beraden wat te doen met de rente. Aangezien wij
al aardig wat spaargeld hebben 'uitgezet' is het moeilijk voor ons om
zomaar de rente te verhogen. ICE SAVE & Credit Europe zijn vrij nieuw op
de markt en kunnen zo nog een hoge rente bieden.
Wij zullen de markt nauwlettend in de gaten houden en u natuurlijk op de
hoogte houden van een eventuele rentewijziging.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Peter de Jong
Amsterdam Trade Bank
"De directie is aan het beraden"quote:
quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:45 schreef Wexy het volgende:
Was even nieuwsgierig of ik echt niet in kon loggen oid. Het lukte toch
Even kijken bij opgebouwde rente tot nu toe, zie ik 0 euro staan. Kijk ik bij saldo, zie ik dat de rente die tot heden was opgebouwd bijgeschreven is op mijn rekening. De actuele rente is nog niet gecorrigeerd, maar dat komt vast ook goed
Helemaal geweldig dus dat ze op deze manier ook nog eens rente op rente geven door het in feite 'opnieuw openen' van de rekening.
Nonsens, Icesave (of althans Landsbanki) en CreditEurope (voorheen Finansbank) zijn al heel lang op de markt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:37 schreef Sigmund_Freud het volgende:
De directie is aan het beraden wat te doen met de rente. Aangezien wij
al aardig wat spaargeld hebben 'uitgezet' is het moeilijk voor ons om
zomaar de rente te verhogen. ICE SAVE & Credit Europe zijn vrij nieuw op
de markt en kunnen zo nog een hoge rente bieden.
Tuurlijk, we wachten wel passief af!quote:Wij zullen de markt nauwlettend in de gaten houden en u natuurlijk op de
hoogte houden van een eventuele rentewijziging.
CEB, ze hebben dus het geld wat ik aan opgebouwde rente had gestort op mijn spaarrekening, nu nog wachten tot het rentepercentage wordt gecorrigeerdquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:37 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb ook net mijn email van CEB gekregen. Krijg ook coulance dus
[..]
Bij welke bank?
Hmm.. zeker weten dat je niet gewoon een jaar daar zit? Ik heb iig nog niks gekregen voor de afgelopen half jaar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef Wexy het volgende:
[..]
CEB, ze hebben dus het geld wat ik aan opgebouwde rente had gestort op mijn spaarrekening, nu nog wachten tot het rentepercentage wordt gecorrigeerd
Ik heb mn rekening geopend op 24 januari. Dus nee ik zit niet op het jaar, ook niet op het half jaar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:03 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hmm.. zeker weten dat je niet gewoon een jaar daar zit? Ik heb iig nog niks gekregen voor de afgelopen half jaar.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:49 schreef MoneyTalks het volgende:
Nou ik heb mijn verzoek ook ingediend per mail of mijn rente ook naar 5% kan worden opgeschroefd. Ik zou het vreemd vinden als het bij mij niet gebeurd, en bij jullie wel.
quote:Geachte mevrouw, meneer,
Het actuele rentepercentage van 5 % op de Top Interest rekening is
bedoeld voor rekeningen die geopend worden na 3 juni 2008 en is als
actie bedoelt om nieuwe klanten te winnen.
Uit coulance zullen wij graag uw rekening aanpassen zodat ook u kunt
profiteren van deze hoge rente.
Het aanpassen van de rekening duurt ongeveer vijf werkdagen. Tijdens het
aanpassen kan het kortstondig niet mogelijk zijn de rekening online te
beheren.
U krijgt de opgebouwde rente tot op de dag van de aanpassing vergoed. En
ontvangt hiervan een dagafschrift.
Als uw rekening aangepast is, krijgt u hiervan ook een schriftelijke
bevestiging.
Wij herinneren u eraan dat het rentepercentage op de Top Interest
rekening variabel is.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Credit Europe Bank N.V.
Ze hebben wel netjes voor iedereen hetzelfde verhaalquote:
Inderdaad, probeer dat maar eens bij een grote Nederlandse bank.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:20 schreef Cheiron het volgende:
Kijk, DAT is service.
Maar grappig genoeg is die tekst van de mail die jij kreeg niet hetzelfde als die van mij. Toch niet helemaal een standaard mail dus?quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:20 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ze hebben wel netjes voor iedereen hetzelfde verhaal
Die staan hier toch los van?quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:42 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Inderdaad, probeer dat maar eens bij een grote Nederlandse bank.
Hier ookquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef Wexy het volgende:
[..]
CEB, ze hebben dus het geld wat ik aan opgebouwde rente had gestort op mijn spaarrekening, nu nog wachten tot het rentepercentage wordt gecorrigeerd
Ah ik zie het al. Dit stond er in het mailtjequote:Op donderdag 5 juni 2008 13:11 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ik heb mn rekening geopend op 24 januari. Dus nee ik zit niet op het jaar, ook niet op het half jaar.
Mijn vermoeden is dat ze de renteberekening op 0 gaan zetten en daarna de rente aanpassen.
Heb trouwens nog geen afschrift van de bijschrijving dus het kan ook nog een foutje zijn.
Ow, en heb van IceSave ook mn plastic pasje. Vind het maar niets dat ik elke keer dat pasje er bij moet hebben om in te loggen op mn rekening. 16 letters onthouden kan ik niet dus ik zal elke keer dat plasticje er bij moeten hebben.
quote:U krijgt de opgebouwde rente tot op de dag van de aanpassing vergoed. En
quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:57 schreef hollander172 het volgende:
Ik blijf er toch een dubbel gevoel bij hebben, netjes dat ze het aanpassen maar je moet er wel zelf om vragen. Ik werk zelf bij een "financieel serviceverlenend" bedrijf en zo'n grapje op tarieven of abbo gelden zou voor ons de doodsteek zijn en absoluut niet als service gezien worden.
Duidelijke vraag.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:18 schreef Bleekmiddel het volgende:
en variabel trekt jullie toch?
Ik realiseerde me vandaag dat dit precies is wat alle bestaande banken al jaren doen (maar dan anders): daar noemen ze het een nieuwe rekening, met een nieuwe naam, met een iets hogere rente (dus voor nieuwe klanten!). Niks nieuws onder de zon.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:29 schreef RJD het volgende:
[..]
Hmmm, daar heb je wel een punt.
Maar toch blijf ik het raar vinden, vooral omdat de CE wel na een telefoontje van de bestaande klanten de rente voor die klanten verhoogt naar 5%.
quote:
quote:Geachte mevrouw, meneer,
Het actuele rentepercentage van 5 % op de Top Interest rekening is
bedoeld voor rekeningen die geopend worden na 3 juni 2008 en is als
actie bedoelt om nieuwe klanten te winnen.
Uit coulance zullen wij graag uw rekening aanpassen zodat ook u kunt
profiteren van deze hoge rente.
Het aanpassen van de rekening duurt ongeveer vijf werkdagen. Tijdens het
aanpassen kan het kortstondig niet mogelijk zijn de rekening online te
beheren.
U krijgt de opgebouwde rente tot op de dag van de aanpassing vergoed. En
Als uw rekening aangepast is, krijgt u hiervan ook een schriftelijke
bevestiging.
Wij herinneren u eraan dat het rentepercentage op de Top Interest
rekening variabel is.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Credit Europe Bank N.V.
Oke dat is duidelijker. Echter onder variabele rente versta ik dat het kan verschilen per rekening en per datum. Niet dat het kan verschillen per wanneer je hem geopend hebt.quote:
Verkapte op-mijn-rekening-staat-40K postquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef SeLang het volgende:
Scheelt mij ¤200 op jaarbasis
quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik realiseerde me vandaag dat dit precies is wat alle bestaande banken al jaren doen (maar dan anders): daar noemen ze het een nieuwe rekening, met een nieuwe naam, met een iets hogere rente (dus voor nieuwe klanten!). Niks nieuws onder de zon.
Je kan een winkel niet vergelijken met een financiële instelling imho. Bij een winkel kan het ook voorkomen dat je product X hebt gekocht en het de dag erop in de aanbieding wordt gegooid. Het gaat om een stuk vertrouwen, je parkeert je spaargeld daar en verwacht dat het bedrijf daar goed mee omgaat. Als je dan dit soort grappen krijgt krab ik mezelf wel even achter de oren of ik ze dan nog wel vertrouw met mijn geld.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:15 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vergelijk het met een winkel dat toch korting geeft op een product nadat jij het gekocht had en binnen zoveel tijd de prijs flink is verlaagd.
Zo'n winkel gaat natuurlijk niet alle bestaande klanten traceren om ze toch de korting te geven. En verplicht is ie het niet.
Banken bouwen hun business op basis van vertrouwen, een winkel zou je nog wel een keer kunnen verleiden met een goede aanbieding maar een bank is gewoon echt zijn klant (voorgoed) kwijt. Als je eenmaal het vertrouwen bij een financiële instelling verliest krijg je deze bijna niet meer terug. Ik schrijf CEB nog niet af (want nog geen klant) maar ik zie dit toch met argusogen aan.quote:Maar ik zal daar niet meer shoppen dan. Dus waarom het een doodsteek zal zijn?
Het is inderdaad geen goede service naar hun oude klanten toe, maar verder is het niets nieuws. Hoe vaak bieden bedrijven of banken geen bijna vergelijkbare alternatieven aan met net iets andere voorwaarden waardoor e.e.a. weer gunstiger lijkt? Zo gaat het nu ook.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:54 schreef hollander172 het volgende:
Maar goed, ik sta hier blijkbaar redelijk alleen in aangezien sommigen zelfs spreken van een goede service.
True en noem me heel naief maar ik slaap een stuk rustiger als ik mijn centen geparkeerd heb bij een partij die dat niet doet.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen goede service naar hun oude klanten toe, maar verder is het niets nieuws. Hoe vaak bieden bedrijven of banken geen bijna vergelijkbare alternatieven aan met net iets andere voorwaarden waardoor e.e.a. weer gunstiger lijkt? Zo gaat het nu ook.
Naief, koppig of eigenwijs?quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:01 schreef hollander172 het volgende:
[..]
True en noem me heel naief maar ik slaap een stuk rustiger als ik mijn centen geparkeerd heb bij een partij die dat niet doet.![]()
Is rekenen met rente nou werkelijk zo moeilijk? Wellicht goed om aan de startpost toe te voegen o.i.d.?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:58 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
alex.nl doet het 2e, maar zit met z'n 4% (per kwartaal,d us 4.0x% effectief?) rente toch flink wat lager. Als je die 0.5% niet nodig acht, kan je beter naar alex gaan.
Bij mijn vader duurde het 9 dagen. volgens mij hebben ze veel aanvragen de laatste tijd. Heb geduldquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:08 schreef Sharpeyed het volgende:
Had dinsdag een aanvraagformulier met kopie van ID-kaart en een bankafschrift naar ATBank gestuurd. Ik heb nog steeds geen e-mail gehad met de nodige informatie om in te loggen en geld te kunnen storten. Is dit normaal? Als ik maandag weer geen e-mail heb stuur ik wel lekker een aanvraagformulier op naar de CEB.
Nee dat is niet nodig. Hoe ze het precies controleren, geen idee.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:56 schreef portable het volgende:
Hoe controlleerd icesave de gegevens? Ik heb nog geen kopie gestuurd van m'n ID. Niet nodig?
Kun je nagaan hoe wanhopig ze zijn om klanten te ronselen. Schept weinig vertrouwenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:56 schreef portable het volgende:
Hoe controlleerd icesave de gegevens? Ik heb nog geen kopie gestuurd van m'n ID. Niet nodig?
Ja, dat vind ik ook al zo raar bij Icesave. Bij de ATBank moet dat samen met een aantal andere documentaties. Komt wel vertrouwelijker over. Ik wacht nog ff een jaar voor ik verder ga kijken. Het moet zich eerst maar 's bewijzen. Ik zie het zo gebeuren dat de rente verlaagd word over een aantal maanden als ze genoeg klanten geworven hebben.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe wanhopig ze zijn om klanten te ronselen. Schept weinig vertrouwen
Zolang je het zelf maar handig vindt...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:42 schreef portable het volgende:
ATB was mijn eerste spaarrekening. Daar een kapitaal opgebouwd, 3k ofzo. Daarna een akbank rekening geopend en die leidend gemaakt. Dus maandelijks daar geld gestort. En als ik geld nodig had ging het van de ATB. Nu zal ik waarschijnlijk icesave leiding maken en daar maandelijks op sparen. En geleidelijk al het geld van ATB en AK naar icesave overhevelen. Mocht icesave de rente verlagen dan ga ik weer naar akbank.
Mee eens! Als je moet uitgaan van gebruik van de bankgarantie is het niet goed.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:10 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Bij Icesave zou ik nooit geld achterlaten. Ze vallen buiten het Nederlandse garantie stelsel en de economie van IJsland is grotendeels ingestort... Waarom denk je dat ze zo'n hoge rente geven?
En toch durven sommige banken een rente van 0,5 % te geven.quote:Op zondag 8 juni 2008 18:30 schreef portable het volgende:
Vind ik ook. 4,5% is toch wel het minimale in NL
Ik vind het wel een probleem. Je vertrouwt je geld aan een bank toe. Je weet de naam die je spaarrekening heeft. Je leest in de krant of op internet welk percentage die spaarrekening heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef SeLang het volgende:
Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze dit doen
Maar dat weerhoudt mij er niet van om op hoge poten een 'boze' email te sturen zodat ik ook 5% krijg
Scheelt mij ¤200 op jaarbasis die met een mailtje van een paar regels, is makkelijk verdiend.
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezenquote:Op maandag 9 juni 2008 20:14 schreef avonne het volgende:
[..]
Ik vind het wel een probleem. Je vertrouwt je geld aan een bank toe. Je weet de naam die je spaarrekening heeft. Je leest in de krant of op internet welk percentage die spaarrekening heeft.
Althans... daar gaat het fout. Is de vermeldde rente wel dezelfde als die jij ontvangt? Waar kun je vinden wat jij ontvangt? Niet elke bank vermeldt het percentage op een afschrift, en niet elke spaarrekening heeft afschriften. Vrijwel elke spaarrekening verandert regelmatig van percentage (omhoog en omlaag).
Hoe weet je dan nog wat je ontvangt?
jaja... je weet best wat ik bedoel.quote:Op maandag 9 juni 2008 22:37 schreef Wexy het volgende:
[..]
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezen
waarbij je je rente niet in het staat je Actueel vindt, maar onder Artikel 112 paragraaf 24 "behoudens rekeningen afgesloten tegen dan geldende tarieven danwel variabele tarieven"quote:Kijk hier(link) wat de Actuele Rente is*
* hierop zijn de algemene voorwaarden van toepassing
Elke dag vergelijken dus?quote:Op maandag 9 juni 2008 22:37 schreef Wexy het volgende:
[..]
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezen
Ligt eraanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:20 schreef MoneyTalks het volgende:
Medespaarders, verwachten jullie dat de rentes van deposito's bij Credit Europe binnen afzienbare tijd nog omhoog zullen gaan, of hoef ik dat niet te verwachten?
Tenzij je denkt dat de variabele rente binnen nu en afzienbare tijd onder de rente van het deposito zakt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:52 schreef avonne het volgende:
De rente op deposito's tot 12 maanden zijn lager dus wie daar in trapt is een sukkel
In principe heb je gelijk, maar ik had in gedachten de deposito's van 2,5 en 3,0 procent. Knappe prestatie om daar nog onder te zakken Geen ramp als je spaarrekening daaronder zakt... Je kan dan bij wijze van spreken nog beter investeren in een 20-jarige voorraad van sokken en shampoo, zodat je de inflatie bespaart.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Tenzij je denkt dat de variabele rente binnen nu en afzienbare tijd onder de rente van het deposito zakt.
En dat deposito's lagen waren komt omdat de rente blijft stijgen. Dat kan ook andersom werken dus.
Ik zie alleen niet hoeveel die kwartaalrente dan precies is?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:37 schreef RIVDSL het volgende:
De anadolubank heeft vandaag de rente op hun alfa spaarrekening verhoogd naar 5,1% op jaarbasis. Net als bij Credit Europe is dit alleen voor nieuwe klanten.
In tegenstelling tot Icesave valt dit gewoon onder het Nederlandse garantiestelsel. Het lijkt erop dat de introductie van Icesave de start is van een nieuwe rente concurrentieslag. Ik wacht in ieder geval nog even met overstappen, eerst kijken wat de andere banken doen.
http://www.rekeninginfo.n(...)2-jarig+ING+depositoquote:Momenteel biedt ING met 5,65 procent rente op het twee jaar vaste ING Bank Deposito de hoogste spaarrente van dit moment.
Zo dat is nog eens een dikke procent boven op wat ATB biedt met zijn spaarekening. Daarnaast is 2 jaar niet erg veel. Zeker wel aantrekkelijk...quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:44 schreef avonne het volgende:
[..]
http://www.rekeninginfo.n(...)2-jarig+ING+deposito
is dit momenteel de hoogste? Ik weet het niet, maar het is hoger dan CEB
Dit is het lijstje met deposito rentes.je mag maar één keer raden wie een luizige 2,75% biedt.
Ik kon zeer weinig over anadolubank vinden, behalve dat het een private bank uit Turkije is.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:37 schreef RIVDSL het volgende:
De anadolubank heeft vandaag de rente op hun alfa spaarrekening verhoogd naar 5,1% op jaarbasis. Net als bij Credit Europe is dit alleen voor nieuwe klanten.
In tegenstelling tot Icesave valt dit gewoon onder het Nederlandse garantiestelsel. Het lijkt erop dat de introductie van Icesave de start is van een nieuwe rente concurrentieslag. Ik wacht in ieder geval nog even met overstappen, eerst kijken wat de andere banken doen.
quote:- 5.10% eff.p.j. voor de nieuwe rekeningen vanaf 10/06/2008 geopend zijn.
- Op uw Alfaspaargeld ontvangt u een hoge rente van 4.55% (effectief op jaarbasis samengesteld),
Als je bang bent moet je het inderdaad niet doen. Maar die angst is echt niet rationeel. Zie bijv. ook dit artikel:quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:10 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Bij Icesave zou ik nooit geld achterlaten. Ze vallen buiten het Nederlandse garantie stelsel en de economie van IJsland is grotendeels ingestort... Waarom denk je dat ze zo'n hoge rente geven?
Ik geloof ook wel in de kredietwaardigheid van Icesave en anders zeker in de achterliggende garantie van de IJslandse Centrale Bank. Ik denk niet dat IJsland het zich kan veroorloven om uit de EER gegooid te worden. Ik heb mijn centjes dus daar gestald.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:53 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Als je bang bent moet je het inderdaad niet doen. Maar die angst is echt niet rationeel. Zie bijv. ook dit artikel:
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_18208.z24
Landsbanki heeft een A-2 rating van Standard & Poor. Terwijl de Turkse banken een flink lagere rating hebben.
Woei!quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:05 schreef Pool het volgende:
Als ik dan toch een minpuntje aan Icesave zie, dan is het wel dat je de tegenrekening online kunt wijzigen, wat ik een veiligheidsnadeel vind.
Het is momenteel nog wel de hoogste. Ze hebben echter na welgeteld één dag het percentage al weer aangepast; het is nu 5,55%. Je dient echter wel minimaal 25.000 euro 2 jaar te kunnen missen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:44 schreef avonne het volgende:
is dit momenteel de hoogste? Ik weet het niet, maar het is hoger dan CEB
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:37 schreef RIVDSL het volgende:
De anadolubank heeft vandaag de rente op hun alfa spaarrekening verhoogd naar 5,1% op jaarbasis.
Was net gemeld.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:59 schreef LaCoBo het volgende:
Vanochtend op sparen.startpagina.nl ontdekte ik een nieuwe bank: Anadolubank.nl. Met 5.10% rente en NL bankgarantie.
niet "hoever" maar "vanaf"quote:Op donderdag 12 juni 2008 01:30 schreef W00fer het volgende:
Hmm, volgens die ratings van Standard & Poor's komt Amsterdam Trade Bank er helemaal niet zo goed vanaf.
In hoeverre moet ik me zorgen gaan maken ?
inderdaad ongeveer een week, dus sneller dan bij CEBquote:Op donderdag 12 juni 2008 09:08 schreef MrFl0ppY het volgende:
Hoe lang duurt het openen van een icesave rekening eigenlijk? Zit namelijk wel op de 20k bij ATB en als het niet teveel moeite kost wil ik dan liefst het risico wegnemen door het overige op Icesave te zetten.
We zullen zien, ik open daar in ieder geval wel vast een rekening waar ik 20K stal. Kleine private bank uit Turkije of niet, ze vallen onder het depositogarantiestelsel van DNB, in tegenstelling tot Icesave.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:56 schreef dyna18 het volgende:
Ik kon zeer weinig over anadolubank vinden, behalve dat het een private bank uit Turkije is.
Blijkbaar ruiken meer turkse banken het geld, en komen hierheen.
Ik zelf heb niet zo heel veel vertrouwen in deze laatste nieuwkomer. Als je kijkt naar de informatie pagina, dan lijkt deze 5,1% een actierente te zijn. Grote kans dat binnenkort de rente weer vors naar beneden wordt bijgesteld.
Bij Fortis is het 5,6% (2 jaar vast, geen minimum inleg).quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:13 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Het is momenteel nog wel de hoogste. Ze hebben echter na welgeteld één dag het percentage al weer aangepast; het is nu 5,55%. Je dient echter wel minimaal 25.000 euro 2 jaar te kunnen missen.
Topic lezen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:16 schreef komrad het volgende:
hoe zit dat nu met CE, ik krijg 4,5%
maar als ik mijn rekening afsluit en opnieuw open krijg is 5%
nogal vaag. Hoe gaan jullie daar mee om?
heb ik gedaanquote:
Ik geloof dat de minimuminleg 400 euro is.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:00 schreef Tekniko het volgende:
Bij Fortis is het 5,6% (2 jaar vast, geen minimum inleg).
Tis nog triester dat jij op je knieën gaat voor renteverhogingquote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:40 schreef komrad het volgende:
[..]
heb ik gedaan
Krijg ik net een mailtje van ze terug: met enorme spellingsfouten erin
Echt vrij triest
Ze gaan het natuurlijk wel aanpassen
't is maar hoe je het bekijkt. Ik stuur nu deze mail, neemt niet weg dat ik niet zo behandeld wens te worden en dat ik dus alsnog weg ga. Punt is alleen dat ik nog vele meer bankzaken te regelen heb en daar een keer voor moet gaan zitten. Dan gaat dit natuurlijk mee.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:29 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Tis nog triester dat jij op je knieën gaat voor renteverhoging
Ik wacht nog een weekje om te kijken of AK de rente nog gaat verhogen, anders open ik ook een rekening bij CEB of IS.quote:Icesave Nederland heeft besloten artikel 7.6 uit de Algemene Voorwaarden te verwijderen.
Het artikel, dat stelt dat Icesave gerechtigd is om in zeer uitzonderlijke omstandigheden afschrijvingen vanaf rekeningen gedurende maximaal 60 dagen tijdelijk op te schorten of te beperken, is marktconform in Engeland en staat ook in de Algemene Voorwaarden van Icesave UK.
In Nederland is de bepaling minder gebruikelijk. Omdat een aantal klanten vragen had over deze bepaling en aangaf het als beperkend te beschouwen, heeft Icesave besloten het artikel te schrappen.
Icesave streeft er in alles naar om een transparante spaarbank te zijn zonder beperkende voorwaarden, die luistert naar de klant. In dat licht is het besluit om de bepaling te schrappen ook genomen.
Op zich heeft dat weinig te betekenen, want in een crisissituatie wordt bij elke bank je rekening bevroren.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:31 schreef WVL_KsZeN het volgende:
IceSave heeft trouwens die beruchte bepaling verwijderd uit de voorwaarden.. Die 60-dagen opschorting bij terugstorting is er dus niet meer..
Directe link: https://www.fortisbank.nl(...)do?page_id=hogerentequote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:00 schreef Tekniko het volgende:
Bij Fortis is het 5,6% (2 jaar vast, minimum inleg 400 euro (=erg laag voor een deposito))).
vooral in combinatie met de term depositoquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Directe link: https://www.fortisbank.nl(...)do?page_id=hogerente
Alleen het kopje "Tijdelijk extra hoge spaarrente" klinkt dubieus...
Van een deposito kun je je geld niet terughalen als de rente daalt, daarom is het een deposito, of wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:54 schreef Ixnay het volgende:
Dat van Fortis ga ik wat meer informatie over vragen.
Kan mijn geld gewoon terughalen wanneer de rente daalt?
Het is nergens van afhankelijk, zoals dat keuzedeposito van SNS?
Van een deposito daalt de rente niet, daarom is het een deposito, of wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:54 schreef Ixnay het volgende:
Dat van Fortis ga ik wat meer informatie over vragen.
Kan mijn geld gewoon terughalen wanneer de rente daalt?
Het is nergens van afhankelijk, zoals dat keuzedeposito van SNS?
Zover is weet is de keuze deposito van de SNS een vaste looptijd met een vaste rente. Niks geen AEX indexquote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:00 schreef Ixnay het volgende:
Nou ik ken alleen dat keuze deposito van de SNS, waarvan ik weet dat het voor geen meter werkt omdat het afhankelijk is van de AEX index. Waardoor je met geluk maar 2% rente haalt.
Ik zoek gewoon een spaarbank waar ik maandelijks een vast bedrag of incidenteel wat meer dan dat bedrag op kan zetten en waar hoge rente op zit.
Heb nu Maxi-sparen van de SNS met 4,25%, maar daar kun je maar maximaal 500 euro op zetten en als je er wat van af haalt kun je niks terug storten. Bij Argenta kan dat wel. En daar kan zo veel op gestort worden als je wil. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe spaarrekening.
Totaal niet waar!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:00 schreef Ixnay het volgende:
Nou ik ken alleen dat keuze deposito van de SNS, waarvan ik weet dat het voor geen meter werkt omdat het afhankelijk is van de AEX index. Waardoor je met geluk maar 2% rente haalt.
1 blik op hun site leert toch al dat ze meer keuzedeposito's hebben?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:00 schreef Ixnay het volgende:
Zo zo, stel dat die aandelen die je zo graag wilt net binnen dat jaar beschikbaar komen, dan hang je mooi.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:15 schreef SeLang het volgende:
Okee, het hoort eigenlijk niet in dit topic thuis (want rekening in £ = beleggen), maar ik heb zojuist een rekening geopend met 12% rente(en 100% UK bank garantie). Je moet elke maand £25-£500 storten en daar mag je pas over een jaar weer aan, maar toch...
.
Kijk zelf even bij Halifaxquote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:20 schreef Ixnay het volgende:
Klinkt interessant SeLang. Wat zijn de verdere voorwaarden?
Nee, helaas niet (anders deed ik dat ook natuurlijk! The Bank of England garandeert £35.000 voor 100%).quote:Hoe heet die bank? Kan ik er ook meteen een bedrag van 30.000 euro (24.000 pond) op storten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |