1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ATB Internet Spaarrekening 4,50% Geen eigen rekeningnummer Credit Europe Top-Interest 4,50% Wekelijks papieren afschriften YKB Euro-Plus Spaarrekening 4,43%* AK Spaarrekening 4,50% Argenta internet spaarrekening 4,25% DHB Bank Save online 4,25% TEB Ster Spaarrekening 4,25% GarantiBank Gouden internet Rekening 4,10% DHB VoorSpoedrekening 4,00% Gouden Klaver Rekening 4,00% Hyoptheker Solide Koers Internetbankieren 4,00% |
1 2 3 4 5 | SNS Jaarsparen 4,50% Bonus over laagste saldo in jaar. AK Plus spaarrekening 4,45% Maximaal twee opnames per maand. Rentebijschrijving per kwartaal. Onder de 1000,00 geen spaarrente SNS Maxisparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen AEGON Bank Spaarcomfort 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen |
1 2 3 | DSB Bank Vaste Termijn Deposito 4,50% 1 maand - 10 jaar SNS Keuzedeposito 4,50% 1-10 jaar |
1 2 3 4 5 6 | Postbank Toprekening 4,00 Eerste 3 maanden 4,50%, minimum saldo 20.000 ASN Bank optimaalplusrekening 4,00% 1% opnamekosten OHRA Extra Spaarrekening 4,00% 2% opnamekosten DSB Bank Internetsparen Extra 4,00% Minimum saldo 25000 euro, daaronder 2% rente Regio Bank Spaarplus 3,75% 1% opnamekosten |
1 2 3 4 5 | ING Eurospaarrekening 0,75%* Minimumsaldo ¤5000,-; bonusrente 1,50% over het minimumsaldo dat gedurende het hele kalenderjaar op de rekening staat Postbank Kapitaalrekening 1,00% Tot ¤11250, daarboven 0,10% meer ASN Sparen 1,25% Triodos Bank Spaar Vrij Rekening 1,75% |
quote:Op donderdag 17 januari 2008 00:42 schreef DJKoster het volgende:
OP volgt (ff poker afkijken)
Vaag, bij mij duurde het aanmeldproces intotaal maar anderhalve week.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:00 schreef vw_caddy het volgende:
Inmiddels zes weken verder en nog niets gehoord van Credit Europe over m'n aanvraag.![]()
Ik ben erg benieuwd wat er dan gaat veranderen. Zou o.a. de Plusrekening worden geschrapt?quote:ING ruimt 'oude spaarrekeningen' op
Uitgegeven: 17 januari 2008 15:55
Laatst gewijzigd: 17 januari 2008 15:57
AMSTERDAM - ING gaat grondig snoeien in het aantal soorten spaarrekeningen van de bank en die van dochter Postbank. Dat aantal moet terug van 71 naar 21.
Om klanten ertoe te bewegen over te stappen naar een andere rekening, gaat de bank hen betere voorwaarden bieden op hun spaarproduct. Dat zei directeur van ING Nederland Nick Jue donderdag.
Rente
Momenteel is er veel te doen over grote banken die veel geld verdienen door stelselmatig de rente op lopende spaarrekeningen te verlagen. De Volkskrant berekende vorig jaar dat de Postbank op die manier in 2006 circa 140 miljoen euro extra winst behaalde.
Op de zogenoemde Plusrekening van de Postbank bedraagt het rentetarief na systematische verlagingen door de jaren heen nog slechts 0,5 procent.
Reorganisatie
Jue vindt de lopende reorganisatie waarbij de Postbank en ING samengaan een "ideaal moment" om wat te doen aan de wildgroei van spaarrekeningen.
"We willen die oude rekeningen opruimen. We zullen spaarders dan ook een aanbod doen waardoor het aantrekkelijk wordt over te stappen", aldus de topman. Ergens eind dit jaar wil ING hiermee beginnen.
Overstappen
De negatieve publiciteit rondom de Postbank heeft volgens Jue niet geleid tot veel overstappers naar kleinere banken met hogere spaarrentes. "Natuurlijk leidt actie tot reactie. Maar het aantal mensen dat bij ons is weggegaan, is niet erg groot."
Ik wacht ook al twee weken, gelukkig zit ik ook al bij de Amsterdam Trade Bankquote:Op donderdag 17 januari 2008 00:55 schreef Wexy het volgende:
[..]
OT. Heb nog steeds niets gehoord van de Credit Europe Bank... we wachten af... zodra ik meer nieuws heb meld ik mij weer
Een faillissement zorgt niet voor het vernietigen van de administratie. In dat geval zal er zeker celstraf volgen voor heel wat medewerkers.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:58 schreef athlonkmf het volgende:
het is wel zo dat je volgens de regels verzekerd bent van je spaargeld voor 20k.
Maar stel dat een bank failliet gaat of whatever, hoe bewijs je dan dat je dat geld hebt gespaard? Oftewel, de wetgeving i leuk, maar hoe mooi werkt dat in de praktijk?
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:57 schreef Arcee het volgende:
Hoe zou dat eigenlijk concreet gaan als een bank daadwerkelijk failliet gaat? Hoe toon je aan hoe veel geld je had?
Of ligt die bewijslast bij hun? Dat kan op zich natuurlijk makkelijk, maar ik vraag me af hoe het in geval van brand zou gaan en of ze überhaupt verplicht zijn om op het moment van faillissement een overzicht van tegoeden te kunnen overhandigen. En zo nee, wat dat dan betekent.
Precies.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:58 schreef athlonkmf het volgende:
het is wel zo dat je volgens de regels verzekerd bent van je spaargeld voor 20k.
Maar stel dat een bank failliet gaat of whatever, hoe bewijs je dan dat je dat geld hebt gespaard? Oftewel, de wetgeving i leuk, maar hoe mooi werkt dat in de praktijk?
Maar die administratie bewijst ook niks. Nou ja, niet veel, toch? Tenminste niet op het moment van een faillissement.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Een faillissement zorgt niet voor het vernietigen van de administratie. In dat geval zal er zeker celstraf volgen voor heel wat medewerkers.
Vergelijk het eens met het geval zonder faillissement: hoe bewijs jij nu dat je geld hebt op een bank? Precies: dat kan je niet! Afschriften zijn geen bewijs, de administratie van de bank geldt.
Minimuminleg 20.000 volgens http://www.dividendpagina.nl/sparen/postbank-toprekening.asp , klopt dit?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:44 schreef dyna18 het volgende:
De Postbank heeft trouwens net vandaag mijn toprekening aangemaakt. Ik had hem twee dagen geleden aangevraagd. Zo te zien werkt het beheer van de rekening via mijn.postbank.nl precies hetzelfde als met een internetspaarrekening / loyaalrekening.
Hij mist trouwens nog in het overzicht van de TS.
Postbank Toprekening: 4% rente (eerste 3 maanden 4,5%).
Yep, zeker hulde voor ATB, zeer simpel proces en goede klantenservice (een adreswijziging kon zo via mail gedaan wordenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:32 schreef Cheiron het volgende:
Vandaag de eerste storting op mijn AT bankrekening gedaan. Soepel proces. Iets meer dan 10 dagen van aanmelden op de site tot het kunnen storten en inloggen.
Dit is als volgt berekend:quote:YKB Euro-Plus Spaarrekening
Renteberekening Euro-Plus Spaarrekening
De basisrente op onze Euro-Plus Spaarrekening is per 22 Oktober 2007 4,43% per jaar. Aangezien de rente per kwartaal wordt uitgekeerd, krijgt u een rente-op-rente effect waardoor de effectieve rente 4,50% per jaar is.
Het rente percentage bij YKB is dan zelfs 4,504 % , als ze rente over rente geven. Dat is net effe wat meer dan 4,5 :-)quote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:39 schreef RIVDSL het volgende:
Ik zie dat er in de OP getwijfeld wordt aan de rente van YKB. Van hun website:
Dit is als volgt berekend:
Stel de rente wordt per jaar uitgekeerd, dan wordt ieder jaar het saldo vermenigvuldigd met 1,045 (uitgaande van een constant saldo)
Maar het wordt per kwartaal uitgekeerd, ieder kwartaal wordt het saldo dan vermenigvuldigd met 4Wortel(1,045)=1,01106...
Dit is dus 1,106...% rente per kwartaal. Echter rente wordt altijd uitgedrukt op jaarbasis en daarom vermenigvuldigen ze dit percentage met 4, afgerond komt dit op 4,43%.
Ik vind het daarom onterecht dat de rente in de OP lager staat dan 4,5%, want effectief krijg je wel degelijk 4,5% op jaarbasis.
correctquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:26 schreef DJKoster het volgende:
Minimuminleg 20.000 volgens http://www.dividendpagina.nl/sparen/postbank-toprekening.asp , klopt dit?
Toegevoegd aan 'Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN' en de rest van de OP is gefixt(hoop ik)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |