quote:Tijdens het verwerken van uw aanvraag zijn we een probleem tegengekomen bij het controleren van uw identiteitsbewijs of uw BurgerServiceNummer.
Om verder te kunnen gaan met deze aanvraag hebben we een kopie van uw Paspoort nodig. In het geval van een paspoort vragen wij u een kopie van de pagina te maken waar al uw gegevens op staan. In het geval van een Europese identiteitskaart of een rijbewijs vragen we een kopie van zowel de voorzijde als de achterzijde te maken.
Wij verzoeken u vriendelijk de kopie(ën) als ingescand(e) document(en) te e-mailen naar klantenservice@icesave.nl
Daar staat tot 250 euro, maar dat is volgens mij tot 500, iig bij sommigen van die banken.quote:Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG** (o.a. van deze bron):
Dat kan inderdaad zo zijn, echter als ik lees dat het bijna al onzeker is geweest of de Ijslandse bankgarantie het wel zou halen om de bedragen te vergoeden bij faillisementen. Dat ze door andere landen meegeholpen zijn... Dan is dat voor mij wel iets dat ik in mn achterhoofd houdt.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:40 schreef kastanova het volgende:
Voor de mensen die twijfels hebben wat betreft de "betrouwbaarheid" van Icesave:
Houd er rekening mee dat Icesave al in 2006 geintroduceerd is op de Engelse markt en daar bovendien in 2007 door What Investment Magazine uitgeroepen is tot beste online spaarproduct.
Nieuw en/of onervaren zijn ze dus niet te noemen wat betreft de Europese markt, garanties en wetgeving.
Palm zal ik Ijslandse gletsjers zeer zeker niet mee vergelijken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:47 schreef Wimpeh het volgende:
Ik denk dat sinds Palm Invest en soortgelijken nog vers in het geheugen iedereen wat voorzichtiger is met waar geld heen te sturen. Maar ik overweeg IJsland zeker (zeker gezien ik nog internetspaar bij de Postbank)
Geweldig. Dan hebben we in elk geval een mooie groepje dat naar Ijsland gaat in het gevalquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb altijd al eens naar Ijsland gewild, dus als het fout gaat dan doe ik zeker mee
Nee, dus je moet er eigenlijk zo'n 19.000 op zetten om helemaal zeker te zijn.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:29 schreef Sharpeyed het volgende:
Dus als je 20.000 stort en je ontvangt rente en daarna gaat de bank failliet, krijg je dan het gestorte berdag + rentebedrag vergoed?
Ja, dan krijg je dus wel ook de rente vergoed, omdat het samen met die 10.000 onder de 20.000 blijft.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:35 schreef elkravo het volgende:
Goede vraag Sharpeyed...
Zat van de week ook te denken...
Stel je hebt per 1 januari 10.000 EUR staan tegen 4,5% rente en zou dus per 31 december 450 EUR op je rekening krijgen, maar op 1 juli gaat de bank failliet... krijg je dan van de DNB 10.000 + 225 EUR vergoed (half jaar rente)? Of alleen de 10.000?
En dan wel ieder jaar direct je rente opnemen natuurlijk , anders gaat je spaargeld te hard groeienquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dus je moet er eigenlijk zo'n 19.000 op zetten om helemaal zeker te zijn.
Je krijgt de lopende rente dus wel vergoed, maar alleen als dat samen met het saldo onder de 20.000 blijft. Overigens krijg je wel 90% van de rente boven de 20.000 vergoed (tot 40.000), dus veel verlies je er niet op. Maar helemaal zeker ben je bij 19138.75 als je 4.5% rente krijgt.
Staat allemaal op hun site. En tevreden gebruikers zijn er nog niet, aangezien deze bank pas sinds deze week in NL opereert.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 09:27 schreef 2meterpeter het volgende:
dat icesave klinkt echt nog zo gek nog niet
ik kan ook wel wat geld ''missen'' dus zit er over te denken om een rekening te openen daar.
maar kan je altijd bij je geld komen? of moet het minimaal een jaar staan?
me moeder heeft ooit keer wat afgesloten bij de snsbank en daar kon ze 10 jaar niet bij haar geld komen ivm de voorwaarden en hogere rente.
dat wil ik dus niet.
verder nog meer gebruikers die tevreden zijn over deze bank?
en is het allemaal wel zo safe?
zit nu bij de rabo. met internet sparen.
wat voor me gevoel wel net zo veilig is
Ik vond het al zo vaag dat ik geen kopietje mee hoefde te sturen. Nou ja, dan maandag maar ff scannen op 't werk dusquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:58 schreef athlonkmf het volgende:
Misschien is dit de standaard procedure voor icesave?
[..]
Dan moet je met de FOKmeet mee naar Ijsland op de 20800 euro op te halen. De rest van het geld wat je meer hebt dan 20800 krijg je van DNB terug.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:04 schreef MoneyTalks het volgende:
Maar nou even serieus, als ik geld op een IceSave rekening heb, krijg ik dan wel geld terug als de Landsbankski failliet gaat, of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |