Tja, alleen de ethiek kan zich natuurlijk ook tegen de klanten keren.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Geld verdienen is vrijwel per definitie onethisch. Hoe onethischer, hoe meer geld, niets mis mee
quote:In uitzonderlijke omstandigheden kunnen wij afschrijvingen vanaf rekeningen gedurende maximaal 60 dagen tijdelijk opschorten of beperken...
De naam is wel meer Safe doordat ze die als Icesafe spelt.:')quote:Op maandag 2 juni 2008 19:06 schreef Wokkel het volgende:
Voor mensen die de regels van IceSave iets minder goed lezen, hier een artikel erover uit NRC Next:
IceSave Iets minder safe
Als ze dan bijna failliet gaan en je wilt nog snel je geld wegsluizen dan hebben ze net de mogelijkheid tot overschrijven 60 dagen opgeschort.:')quote:7.6 In uitzonderlijke omstandigheden kunnen wij afschrijvingen vanaf rekeningen gedurende maximaal 60 dagen tijdelijk opschorten of beperken om ons in staat te stellen te voldoen aan wettelijke vereisten en de voorgeschreven liquiditeitsniveaus te behouden.
Geen problemen hier en rente per kwartaal.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:31 schreef Fredgroes het volgende:
heeft hier iemand al ervaring met alex sparen??
Nu al gaan spreiden. Max 20000 bij één bank neerzetten.quote:Als ze dan bijna failliet gaan en je wilt nog snel je geld wegsluizen dan hebben ze net de mogelijkheid tot overschrijven 60 dagen opgeschort.:')
Mis ik iets, moet je je geld daarvoor niet 10 jaar vastzetten bij ABN? : http://www.abnamro.nl/nl/(...)oductinformatie.htmlquote:Op maandag 2 juni 2008 19:38 schreef Cosworth het volgende:
ABN AMRO heeft nu een deposito van 5 %, 2jr vast. Niet vrij opneembaar dus, maar wel een gegarandeerde rente gedurende 2 jaar.
Als je een en/of rekening hebt zelfs tot 40.000quote:Op maandag 2 juni 2008 22:21 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Nu al gaan spreiden. Max 20000 bij één bank neerzetten.
Alleen voor nieuwe klantenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:33 schreef Tekniko het volgende:
Wacht nog maar even met die IceSave rekeningen, de Credit Europe Bank biedt vanaf vandaag ook 5% rente op hun spaarrekening!
http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/
Wat vind je er zelf van?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:20 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vinden de kenners van deze balans?
Inderdaad. Das wel nep vind ik.. alleen nieuwe rekeninghouders krijgen die 5%quote:
Dat vind ik wel heel raar en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar ik vermoed dat de rente ook voor nieuwe klanten over enkele maanden wel wordt gelijk getrokken met de "standaard" rente die ze op die rekening bieden.quote:
Nee, 1 jaar spaardeposito heeft een rente van 4,6% en een 2-jaar spaardeposito heeft een rente van 5,0%.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:55 schreef Cottleston-Pie het volgende:
[..]
Mis ik iets, moet je je geld daarvoor niet 10 jaar vastzetten bij ABN? : http://www.abnamro.nl/nl/(...)oductinformatie.html
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:37 schreef Slasher het volgende:
[..]
Wat vind je er zelf van?
Je bent in diverse topics goed bezig om linkjes en plaatjes te dumpen zonder zelf enig vorm van discussiepunt, en ik zie het raakvlak niet met dit topic eigenlijk.
Dit topic gaat over banken die een hoge rente bieden, wat heeft het vermogen en winstgevendheid van de DSB nou te maken met dit topic?
Ja, dat is duidelijk, maar bij Icesave is dat dus juist precies het punt, aangezien DNB die 20K van hun niet garandeert.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:21 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Nu al gaan spreiden. Max 20000 bij één bank neerzetten.
Ja, goed punt. Blijkbaar hebben ze bij CEB liever nieuwe dan bestaande klanten, die daar misschien maar hun conclusies uit moeten trekken.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:53 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Ik heb er maar eens even wat ruchtbaarheid aan gegeven. Persoonlijk vind ik deze actie niet echt netjes. Wellicht komen ze er nog op terug als ze merken dat bestaande klanten 'met de voeten stemmen'.
http://www.rekeninginfo.n(...)nten+5%25+spaarrente
Nieuwe klanten blijkbaar ook niet, als je zo omgaat met je clientele, waarom zou ik dan ook een bestaande klant willen worden? Ik blijf nog maar even bij de ijsmensen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, goed punt. Blijkbaar hebben ze bij CEB liever nieuwe dan bestaande klanten, die daar misschien maar hun conclusies uit moeten trekken.
Als nieuwe klant kan je hier toch nu je voordeel uit halen en als de rente over een tijdje lager zou worden overstappen naar een ander?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nieuwe klanten blijkbaar ook niet, als je zo omgaat met je clientele, waarom zou ik dan ook een bestaande klant willen worden? Ik blijf nog maar even bij de ijsmensen.
waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe lang het renteverschil blijft tussen de 2 rentegroepen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, goed punt. Blijkbaar hebben ze bij CEB liever nieuwe dan bestaande klanten, die daar misschien maar hun conclusies uit moeten trekken.
True maar waarom zou ik mijn geld neerzetten bij een bank die tijdelijk als tegenoffensief zijn rente verhoogt, bestaande klanten in de steek laat terwijl een andere bank bijna dezelfde voorwaarden heeft en geen dergelijke scheiding aanbrengt?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:44 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Als nieuwe klant kan je hier toch nu je voordeel uit halen en als de rente over een tijdje lager zou worden overstappen naar een ander?
Dat is natuurlijk ook een optiequote:Op woensdag 4 juni 2008 00:19 schreef SeLang het volgende:
Dit soort dingen blijf je toch houden.
Dus wat ikzelf doe is mijn geld uitspreiden over verschillende banken. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de kopgroep kwa rente dan blijven die toch heel dicht bij elkaar. Zo ben je minder afhankelijk van de grillen van individuele banken.
In principe open ik gewoon elke rekening die een rente geeft die hoger is dan wat een staatsobligatie geeft en spreid het geld uit over die banken. Zo heb ik ATB, TEB, YKB, CE, DSB en Icesave is aangevraagd (DSB heeft zichzelf overigens lang geleden al gediskwalificeerd toen de rente te laag werd, dus rekening is nu leeg).
Dat kan vast wel, maar je hebt maar 1x bankgarantie.quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:24 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een optie
Je kan zeker geen 2 rekeningen aanvragen bij CEB? Met 2 verschillende tegenrekeningen beiden op mijn naam?
Gewoon de eerste overhevelen naar de 2equote:Op woensdag 4 juni 2008 00:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat kan vast wel, maar je hebt maar 1x bankgarantie.
ow... nou ja dan houd ik het bij 1quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:43 schreef Arcee het volgende:
Maar ik denk niet dat ze je dan als nieuwe klant zien.
Ik heb vanmiddag al een boze mail naar CE gestuurd waarin ik aankondig dat als ze mij geen 5% geven dat ik dan overstap naar IceSave. Uiteraard een loos dreigement want ik heb al die bankrekeningen keihard nodig, maar dat weten zij nietquote:Op woensdag 4 juni 2008 00:45 schreef Wexy het volgende:
[..]
Gewoon de eerste overhevelen naar de 2e
[..]
ow... nou ja dan houd ik het bij 1
Heb nu net ook een email gestuurd;quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag al een boze mail naar CE gestuurd waarin ik aankondig dat als ze mij geen 5% geven dat ik dan overstap naar IceSave. Uiteraard een loos dreigement want ik heb al die bankrekeningen keihard nodig, maar dat weten zij niet. Eens kijken of ze daar gevoelig voor zijn (waarschijnlijk niet
).
Het gaat uiteindelijk maar om ¤200 aan rente, maar toch...
Volgens mij was dit ook zo toen ik m'n rekening daar opende. En bestaande klanten konden toen de klantenservice desgewenst om de verhoging vragen. Daarna werd het gelijkgetrokken: alles omhoog!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:53 schreef RJD het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel raar en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar ik vermoed dat de rente ook voor nieuwe klanten over enkele maanden wel wordt gelijk getrokken met de "standaard" rente die ze op die rekening bieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |