quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
wat is eigenlijk het verschil tussen de FED en de ECD?
Ik heb zo het idee dat de FED veel emotioneler reageert op ontwikkelingen in de economie dan de ECB.
Maar in het weze is het toch hetzelfde?
enquote:Op donderdag 7 februari 2008 19:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Verreweg het belangrijkste doel van de ECB (en strikt door Trichet gehandhaafd) is prijsstabiliteit en dus het zo veel mogelijk beperken van de inflatie.
Voor de Federal Reserve is een lage inflatie slechts één van de doelen, o.a. duurzame economische groei en een grote werkgelegenheid zijn eveneens belangrijke doelen.
Komt daarbij nog dat de economie in de VS zeer duidelijk afzwakt (en mogelijk zelfs krimpt), terwijl dit in Europa nog allemaal niet zo speelt. Het loopt hier nog heel behoorlijk (wel de nadruk op nog).
Vandaar dat de FED agressief is in het verlagen van de rente. De ECB wil de rente nog niet verlagen, omdat ze met een hoge inflatie zitten opgescheept, en de economie behoeft op dit moment nog geen rentesteuntje.
En weer verder.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:29 schreef elcastel het volgende:
Bovendien hanteren ze bij de FED een andere definitie van inflatie. Zij bekijken de inflatie zónder de sterk schommelende prijzen van brandstof en voedsel.
Ik hoop het laatste.....quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:44 schreef athlonkmf het volgende:
de dowjones heeft zich kranig geweerd vandaag. Of zal ie toch nog de afgrond invallen?
Mwa, hij schommelt een beetje tussen + en -. Het zijn niet zulke grote fluctuaties we de afgelopen maand hebben gezien, maar toch.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:44 schreef athlonkmf het volgende:
de dowjones heeft zich kranig geweerd vandaag. Of zal ie toch nog de afgrond invallen?
Ik gok zelf nog op en verdere daling eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 00:27 schreef JimmyJames het volgende:
Als je niet in de markt zit, loop je wel de kans een flink herstel te missen... Ikzelf zit voor 1/3 belegd.
Ik zit nu ook voor een relatief klein bedrag belegd. Hoop dat ik op een gunstig moment heb ingekochtquote:Op vrijdag 8 februari 2008 00:27 schreef JimmyJames het volgende:
Als je niet in de markt zit, loop je wel de kans een flink herstel te missen... Ikzelf zit voor 1/3 belegd.
Tijdens dips kopen is altijd beter dan tijdens topsquote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit nu ook voor een relatief klein bedrag belegd. Hoop dat ik op een gunstig moment heb ingekocht
Historische data AEXquote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:00 schreef dyna18 het volgende:
Kan iemand mij helpen aan de volgende grafiek?
- Historie AEX over 30 jaar (liefst een beetje groot weergegeven)
Deze wil ik namelijk eens vergelijken met de economische groei (daarvoor zoek ik zelf nog even de grafiek op bij het CBS).
Die link geeft helaas maar 5 jaar weer.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:14 schreef SjonLok het volgende:
Historische data AEX
Opslaan in textbestand, importeren in Excel en dan kan je zelf wel een grafiek ervan maken denk ik.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:43 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Die link geeft helaas maar 5 jaar weer.
Ja, dit is wel waar ik naar opzoek ben.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:54 schreef SjonLok het volgende:
owww ik zie het ja.
wil je dat ik de rest er ook bij plak, of heb je er niks aan?
Dan heb jij op de top gekochtquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:15 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Tijdens dips kopen is altijd beter dan tijdens tops
Ok, het is me gelukt deze gegevens gecombineerd in een grafiek te zetten. (AEX historie vs economische groei)quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:03 schreef SjonLok het volgende:
ik heb de link gevonden waar ik het vandaan kreeg:
http://www.tradingtools.nl/data.htm
of de directe link:
http://www.downloads.trad(...)nloads/aex_daily.zip
430 was zeker geen top.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:31 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Dan heb jij op de top gekocht, crisis is nog lang niet voorbij..
straight to the top 380
Klopt, je zal nooit weten wanneer je op de bodem inkoopt...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:45 schreef JimmyJames het volgende:
Maargoed ik ben waarschijnlijk idd iets te vroeg ingestapt maar das wijsheid achteraf. Verder is het natuurlijk zaak in te stappen als de crisis nog bezig is en niet als hij al over is.
Op dft nog een interessant artikel waarmee jullie wellicht je voordeel kunnen doen:
http://www.dft.nl/goeroes(...)o_kredietcrisis.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |