Hmm.. zeker weten dat je niet gewoon een jaar daar zit? Ik heb iig nog niks gekregen voor de afgelopen half jaar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef Wexy het volgende:
[..]
CEB, ze hebben dus het geld wat ik aan opgebouwde rente had gestort op mijn spaarrekening, nu nog wachten tot het rentepercentage wordt gecorrigeerd
Ik heb mn rekening geopend op 24 januari. Dus nee ik zit niet op het jaar, ook niet op het half jaar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:03 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hmm.. zeker weten dat je niet gewoon een jaar daar zit? Ik heb iig nog niks gekregen voor de afgelopen half jaar.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:49 schreef MoneyTalks het volgende:
Nou ik heb mijn verzoek ook ingediend per mail of mijn rente ook naar 5% kan worden opgeschroefd. Ik zou het vreemd vinden als het bij mij niet gebeurd, en bij jullie wel.
quote:Geachte mevrouw, meneer,
Wij danken u voor uw e-mail en kunnen u het volgende mededelen.
Het actuele rentepercentage van 5 % op de Top Interest rekening is
bedoeld voor rekeningen die geopend worden na 3 juni 2008 en is als
actie bedoelt om nieuwe klanten te winnen.
Uit coulance zullen wij graag uw rekening aanpassen zodat ook u kunt
profiteren van deze hoge rente.
Het aanpassen van de rekening duurt ongeveer vijf werkdagen. Tijdens het
aanpassen kan het kortstondig niet mogelijk zijn de rekening online te
beheren.
U krijgt de opgebouwde rente tot op de dag van de aanpassing vergoed. En
ontvangt hiervan een dagafschrift.
Als uw rekening aangepast is, krijgt u hiervan ook een schriftelijke
bevestiging.
Wij herinneren u eraan dat het rentepercentage op de Top Interest
rekening variabel is.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Credit Europe Bank N.V.
Ze hebben wel netjes voor iedereen hetzelfde verhaalquote:
Inderdaad, probeer dat maar eens bij een grote Nederlandse bank.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:20 schreef Cheiron het volgende:
Kijk, DAT is service.
Maar grappig genoeg is die tekst van de mail die jij kreeg niet hetzelfde als die van mij. Toch niet helemaal een standaard mail dus?quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:20 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ze hebben wel netjes voor iedereen hetzelfde verhaal
Die staan hier toch los van?quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:42 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Inderdaad, probeer dat maar eens bij een grote Nederlandse bank.
Hier ookquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef Wexy het volgende:
[..]
CEB, ze hebben dus het geld wat ik aan opgebouwde rente had gestort op mijn spaarrekening, nu nog wachten tot het rentepercentage wordt gecorrigeerd
Ah ik zie het al. Dit stond er in het mailtjequote:Op donderdag 5 juni 2008 13:11 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ik heb mn rekening geopend op 24 januari. Dus nee ik zit niet op het jaar, ook niet op het half jaar.
Mijn vermoeden is dat ze de renteberekening op 0 gaan zetten en daarna de rente aanpassen.
Heb trouwens nog geen afschrift van de bijschrijving dus het kan ook nog een foutje zijn.
Ow, en heb van IceSave ook mn plastic pasje. Vind het maar niets dat ik elke keer dat pasje er bij moet hebben om in te loggen op mn rekening. 16 letters onthouden kan ik niet dus ik zal elke keer dat plasticje er bij moeten hebben.
quote:U krijgt de opgebouwde rente tot op de dag van de aanpassing vergoed. En
quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:57 schreef hollander172 het volgende:
Ik blijf er toch een dubbel gevoel bij hebben, netjes dat ze het aanpassen maar je moet er wel zelf om vragen. Ik werk zelf bij een "financieel serviceverlenend" bedrijf en zo'n grapje op tarieven of abbo gelden zou voor ons de doodsteek zijn en absoluut niet als service gezien worden.
Duidelijke vraag.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:18 schreef Bleekmiddel het volgende:
en variabel trekt jullie toch?
Ik realiseerde me vandaag dat dit precies is wat alle bestaande banken al jaren doen (maar dan anders): daar noemen ze het een nieuwe rekening, met een nieuwe naam, met een iets hogere rente (dus voor nieuwe klanten!). Niks nieuws onder de zon.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:29 schreef RJD het volgende:
[..]
Hmmm, daar heb je wel een punt.
Maar toch blijf ik het raar vinden, vooral omdat de CE wel na een telefoontje van de bestaande klanten de rente voor die klanten verhoogt naar 5%.
quote:
quote:Geachte mevrouw, meneer,
Wij danken u voor uw e-mail en kunnen u het volgende mededelen.
Het actuele rentepercentage van 5 % op de Top Interest rekening is
bedoeld voor rekeningen die geopend worden na 3 juni 2008 en is als
actie bedoelt om nieuwe klanten te winnen.
Uit coulance zullen wij graag uw rekening aanpassen zodat ook u kunt
profiteren van deze hoge rente.
Het aanpassen van de rekening duurt ongeveer vijf werkdagen. Tijdens het
aanpassen kan het kortstondig niet mogelijk zijn de rekening online te
beheren.
U krijgt de opgebouwde rente tot op de dag van de aanpassing vergoed. En
Als uw rekening aangepast is, krijgt u hiervan ook een schriftelijke
bevestiging.
Wij herinneren u eraan dat het rentepercentage op de Top Interest
rekening variabel is.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Credit Europe Bank N.V.
Oke dat is duidelijker. Echter onder variabele rente versta ik dat het kan verschilen per rekening en per datum. Niet dat het kan verschillen per wanneer je hem geopend hebt.quote:
Verkapte op-mijn-rekening-staat-40K postquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef SeLang het volgende:
Scheelt mij ¤200 op jaarbasis
quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik realiseerde me vandaag dat dit precies is wat alle bestaande banken al jaren doen (maar dan anders): daar noemen ze het een nieuwe rekening, met een nieuwe naam, met een iets hogere rente (dus voor nieuwe klanten!). Niks nieuws onder de zon.
Je kan een winkel niet vergelijken met een financiële instelling imho. Bij een winkel kan het ook voorkomen dat je product X hebt gekocht en het de dag erop in de aanbieding wordt gegooid. Het gaat om een stuk vertrouwen, je parkeert je spaargeld daar en verwacht dat het bedrijf daar goed mee omgaat. Als je dan dit soort grappen krijgt krab ik mezelf wel even achter de oren of ik ze dan nog wel vertrouw met mijn geld.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:15 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vergelijk het met een winkel dat toch korting geeft op een product nadat jij het gekocht had en binnen zoveel tijd de prijs flink is verlaagd.
Zo'n winkel gaat natuurlijk niet alle bestaande klanten traceren om ze toch de korting te geven. En verplicht is ie het niet.
Banken bouwen hun business op basis van vertrouwen, een winkel zou je nog wel een keer kunnen verleiden met een goede aanbieding maar een bank is gewoon echt zijn klant (voorgoed) kwijt. Als je eenmaal het vertrouwen bij een financiële instelling verliest krijg je deze bijna niet meer terug. Ik schrijf CEB nog niet af (want nog geen klant) maar ik zie dit toch met argusogen aan.quote:Maar ik zal daar niet meer shoppen dan. Dus waarom het een doodsteek zal zijn?
Het is inderdaad geen goede service naar hun oude klanten toe, maar verder is het niets nieuws. Hoe vaak bieden bedrijven of banken geen bijna vergelijkbare alternatieven aan met net iets andere voorwaarden waardoor e.e.a. weer gunstiger lijkt? Zo gaat het nu ook.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:54 schreef hollander172 het volgende:
Maar goed, ik sta hier blijkbaar redelijk alleen in aangezien sommigen zelfs spreken van een goede service.
True en noem me heel naief maar ik slaap een stuk rustiger als ik mijn centen geparkeerd heb bij een partij die dat niet doet.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen goede service naar hun oude klanten toe, maar verder is het niets nieuws. Hoe vaak bieden bedrijven of banken geen bijna vergelijkbare alternatieven aan met net iets andere voorwaarden waardoor e.e.a. weer gunstiger lijkt? Zo gaat het nu ook.
Naief, koppig of eigenwijs?quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:01 schreef hollander172 het volgende:
[..]
True en noem me heel naief maar ik slaap een stuk rustiger als ik mijn centen geparkeerd heb bij een partij die dat niet doet.![]()
Is rekenen met rente nou werkelijk zo moeilijk? Wellicht goed om aan de startpost toe te voegen o.i.d.?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:58 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
alex.nl doet het 2e, maar zit met z'n 4% (per kwartaal,d us 4.0x% effectief?) rente toch flink wat lager. Als je die 0.5% niet nodig acht, kan je beter naar alex gaan.
Bij mijn vader duurde het 9 dagen. volgens mij hebben ze veel aanvragen de laatste tijd. Heb geduldquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:08 schreef Sharpeyed het volgende:
Had dinsdag een aanvraagformulier met kopie van ID-kaart en een bankafschrift naar ATBank gestuurd. Ik heb nog steeds geen e-mail gehad met de nodige informatie om in te loggen en geld te kunnen storten. Is dit normaal? Als ik maandag weer geen e-mail heb stuur ik wel lekker een aanvraagformulier op naar de CEB.
Nee dat is niet nodig. Hoe ze het precies controleren, geen idee.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:56 schreef portable het volgende:
Hoe controlleerd icesave de gegevens? Ik heb nog geen kopie gestuurd van m'n ID. Niet nodig?
Kun je nagaan hoe wanhopig ze zijn om klanten te ronselen. Schept weinig vertrouwenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:56 schreef portable het volgende:
Hoe controlleerd icesave de gegevens? Ik heb nog geen kopie gestuurd van m'n ID. Niet nodig?
Ja, dat vind ik ook al zo raar bij Icesave. Bij de ATBank moet dat samen met een aantal andere documentaties. Komt wel vertrouwelijker over. Ik wacht nog ff een jaar voor ik verder ga kijken. Het moet zich eerst maar 's bewijzen. Ik zie het zo gebeuren dat de rente verlaagd word over een aantal maanden als ze genoeg klanten geworven hebben.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe wanhopig ze zijn om klanten te ronselen. Schept weinig vertrouwen
Zolang je het zelf maar handig vindt...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:42 schreef portable het volgende:
ATB was mijn eerste spaarrekening. Daar een kapitaal opgebouwd, 3k ofzo. Daarna een akbank rekening geopend en die leidend gemaakt. Dus maandelijks daar geld gestort. En als ik geld nodig had ging het van de ATB. Nu zal ik waarschijnlijk icesave leiding maken en daar maandelijks op sparen. En geleidelijk al het geld van ATB en AK naar icesave overhevelen. Mocht icesave de rente verlagen dan ga ik weer naar akbank.
Mee eens! Als je moet uitgaan van gebruik van de bankgarantie is het niet goed.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:10 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Bij Icesave zou ik nooit geld achterlaten. Ze vallen buiten het Nederlandse garantie stelsel en de economie van IJsland is grotendeels ingestort... Waarom denk je dat ze zo'n hoge rente geven?
En toch durven sommige banken een rente van 0,5 % te geven.quote:Op zondag 8 juni 2008 18:30 schreef portable het volgende:
Vind ik ook. 4,5% is toch wel het minimale in NL
Ik vind het wel een probleem. Je vertrouwt je geld aan een bank toe. Je weet de naam die je spaarrekening heeft. Je leest in de krant of op internet welk percentage die spaarrekening heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef SeLang het volgende:
Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze dit doen
Maar dat weerhoudt mij er niet van om op hoge poten een 'boze' email te sturen zodat ik ook 5% krijg
Scheelt mij ¤200 op jaarbasis die met een mailtje van een paar regels, is makkelijk verdiend.
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezenquote:Op maandag 9 juni 2008 20:14 schreef avonne het volgende:
[..]
Ik vind het wel een probleem. Je vertrouwt je geld aan een bank toe. Je weet de naam die je spaarrekening heeft. Je leest in de krant of op internet welk percentage die spaarrekening heeft.
Althans... daar gaat het fout. Is de vermeldde rente wel dezelfde als die jij ontvangt? Waar kun je vinden wat jij ontvangt? Niet elke bank vermeldt het percentage op een afschrift, en niet elke spaarrekening heeft afschriften. Vrijwel elke spaarrekening verandert regelmatig van percentage (omhoog en omlaag).
Hoe weet je dan nog wat je ontvangt?
jaja... je weet best wat ik bedoel.quote:Op maandag 9 juni 2008 22:37 schreef Wexy het volgende:
[..]
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezen
waarbij je je rente niet in het staat je Actueel vindt, maar onder Artikel 112 paragraaf 24 "behoudens rekeningen afgesloten tegen dan geldende tarieven danwel variabele tarieven"quote:Kijk hier(link) wat de Actuele Rente is*
* hierop zijn de algemene voorwaarden van toepassing
Elke dag vergelijken dus?quote:Op maandag 9 juni 2008 22:37 schreef Wexy het volgende:
[..]
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |