Is rekenen met rente nou werkelijk zo moeilijk? Wellicht goed om aan de startpost toe te voegen o.i.d.?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:58 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
alex.nl doet het 2e, maar zit met z'n 4% (per kwartaal,d us 4.0x% effectief?) rente toch flink wat lager. Als je die 0.5% niet nodig acht, kan je beter naar alex gaan.
Bij mijn vader duurde het 9 dagen. volgens mij hebben ze veel aanvragen de laatste tijd. Heb geduldquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:08 schreef Sharpeyed het volgende:
Had dinsdag een aanvraagformulier met kopie van ID-kaart en een bankafschrift naar ATBank gestuurd. Ik heb nog steeds geen e-mail gehad met de nodige informatie om in te loggen en geld te kunnen storten. Is dit normaal? Als ik maandag weer geen e-mail heb stuur ik wel lekker een aanvraagformulier op naar de CEB.
Nee dat is niet nodig. Hoe ze het precies controleren, geen idee.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:56 schreef portable het volgende:
Hoe controlleerd icesave de gegevens? Ik heb nog geen kopie gestuurd van m'n ID. Niet nodig?
Kun je nagaan hoe wanhopig ze zijn om klanten te ronselen. Schept weinig vertrouwenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:56 schreef portable het volgende:
Hoe controlleerd icesave de gegevens? Ik heb nog geen kopie gestuurd van m'n ID. Niet nodig?
Ja, dat vind ik ook al zo raar bij Icesave. Bij de ATBank moet dat samen met een aantal andere documentaties. Komt wel vertrouwelijker over. Ik wacht nog ff een jaar voor ik verder ga kijken. Het moet zich eerst maar 's bewijzen. Ik zie het zo gebeuren dat de rente verlaagd word over een aantal maanden als ze genoeg klanten geworven hebben.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe wanhopig ze zijn om klanten te ronselen. Schept weinig vertrouwen
Zolang je het zelf maar handig vindt...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:42 schreef portable het volgende:
ATB was mijn eerste spaarrekening. Daar een kapitaal opgebouwd, 3k ofzo. Daarna een akbank rekening geopend en die leidend gemaakt. Dus maandelijks daar geld gestort. En als ik geld nodig had ging het van de ATB. Nu zal ik waarschijnlijk icesave leiding maken en daar maandelijks op sparen. En geleidelijk al het geld van ATB en AK naar icesave overhevelen. Mocht icesave de rente verlagen dan ga ik weer naar akbank.
Mee eens! Als je moet uitgaan van gebruik van de bankgarantie is het niet goed.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:10 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Bij Icesave zou ik nooit geld achterlaten. Ze vallen buiten het Nederlandse garantie stelsel en de economie van IJsland is grotendeels ingestort... Waarom denk je dat ze zo'n hoge rente geven?
En toch durven sommige banken een rente van 0,5 % te geven.quote:Op zondag 8 juni 2008 18:30 schreef portable het volgende:
Vind ik ook. 4,5% is toch wel het minimale in NL
Ik vind het wel een probleem. Je vertrouwt je geld aan een bank toe. Je weet de naam die je spaarrekening heeft. Je leest in de krant of op internet welk percentage die spaarrekening heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef SeLang het volgende:
Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze dit doen
Maar dat weerhoudt mij er niet van om op hoge poten een 'boze' email te sturen zodat ik ook 5% krijg
Scheelt mij ¤200 op jaarbasis die met een mailtje van een paar regels, is makkelijk verdiend.
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezenquote:Op maandag 9 juni 2008 20:14 schreef avonne het volgende:
[..]
Ik vind het wel een probleem. Je vertrouwt je geld aan een bank toe. Je weet de naam die je spaarrekening heeft. Je leest in de krant of op internet welk percentage die spaarrekening heeft.
Althans... daar gaat het fout. Is de vermeldde rente wel dezelfde als die jij ontvangt? Waar kun je vinden wat jij ontvangt? Niet elke bank vermeldt het percentage op een afschrift, en niet elke spaarrekening heeft afschriften. Vrijwel elke spaarrekening verandert regelmatig van percentage (omhoog en omlaag).
Hoe weet je dan nog wat je ontvangt?
jaja... je weet best wat ik bedoel.quote:Op maandag 9 juni 2008 22:37 schreef Wexy het volgende:
[..]
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezen
waarbij je je rente niet in het staat je Actueel vindt, maar onder Artikel 112 paragraaf 24 "behoudens rekeningen afgesloten tegen dan geldende tarieven danwel variabele tarieven"quote:Kijk hier(link) wat de Actuele Rente is*
* hierop zijn de algemene voorwaarden van toepassing
Elke dag vergelijken dus?quote:Op maandag 9 juni 2008 22:37 schreef Wexy het volgende:
[..]
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |