abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59142155
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef Wexy het volgende:

[..]

CEB, ze hebben dus het geld wat ik aan opgebouwde rente had gestort op mijn spaarrekening, nu nog wachten tot het rentepercentage wordt gecorrigeerd
Hmm.. zeker weten dat je niet gewoon een jaar daar zit? Ik heb iig nog niks gekregen voor de afgelopen half jaar.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 5 juni 2008 @ 13:11:34 #202
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59142386
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Hmm.. zeker weten dat je niet gewoon een jaar daar zit? Ik heb iig nog niks gekregen voor de afgelopen half jaar.
Ik heb mn rekening geopend op 24 januari. Dus nee ik zit niet op het jaar, ook niet op het half jaar.

Mijn vermoeden is dat ze de renteberekening op 0 gaan zetten en daarna de rente aanpassen.
Heb trouwens nog geen afschrift van de bijschrijving dus het kan ook nog een foutje zijn.

Ow, en heb van IceSave ook mn plastic pasje. Vind het maar niets dat ik elke keer dat pasje er bij moet hebben om in te loggen op mn rekening. 16 letters onthouden kan ik niet dus ik zal elke keer dat plasticje er bij moeten hebben.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:18:03 #203
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_59142556
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:49 schreef MoneyTalks het volgende:
Nou ik heb mijn verzoek ook ingediend per mail of mijn rente ook naar 5% kan worden opgeschroefd. Ik zou het vreemd vinden als het bij mij niet gebeurd, en bij jullie wel.
quote:
Geachte mevrouw, meneer,

Wij danken u voor uw e-mail en kunnen u het volgende mededelen.

Het actuele rentepercentage van 5 % op de Top Interest rekening is
bedoeld voor rekeningen die geopend worden na 3 juni 2008 en is als
actie bedoelt om nieuwe klanten te winnen.

Uit coulance zullen wij graag uw rekening aanpassen zodat ook u kunt
profiteren van deze hoge rente.

Het aanpassen van de rekening duurt ongeveer vijf werkdagen. Tijdens het
aanpassen kan het kortstondig niet mogelijk zijn de rekening online te
beheren.

U krijgt de opgebouwde rente tot op de dag van de aanpassing vergoed. En
ontvangt hiervan een dagafschrift.

Als uw rekening aangepast is, krijgt u hiervan ook een schriftelijke
bevestiging.

Wij herinneren u eraan dat het rentepercentage op de Top Interest
rekening variabel is.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Credit Europe Bank N.V.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:20:08 #204
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_59142606
Kijk, DAT is service.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 5 juni 2008 @ 13:20:11 #205
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59142608
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:18 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

[..]

Ze hebben wel netjes voor iedereen hetzelfde verhaal
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_59143241
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:20 schreef Cheiron het volgende:
Kijk, DAT is service.
Inderdaad, probeer dat maar eens bij een grote Nederlandse bank.

[ Bericht 3% gewijzigd door DJKoster op 05-06-2008 13:54:06 ]
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:55:40 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59143625
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:20 schreef Wexy het volgende:

[..]

Ze hebben wel netjes voor iedereen hetzelfde verhaal
Maar grappig genoeg is die tekst van de mail die jij kreeg niet hetzelfde als die van mij. Toch niet helemaal een standaard mail dus?

Overigens denk ik dat ze dit allang hadden ingecalculeerd. Het zal echt niet meer dan 1% van de mensen zijn die gaat mailen/ bellen dat ze meer rente willen.

Beetje assertief zijn loont altijd wel
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:57:05 #208
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59143672
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:42 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Inderdaad, probeer dat maar eens bij een grote Nederlandse bank.
Die staan hier toch los van? We zijn juist overgestapt naar alternatieve banken omdat service en rente gewoon k#t is bij de grootbanken.

Ik blijf er toch een dubbel gevoel bij hebben, netjes dat ze het aanpassen maar je moet er wel zelf om vragen. Ik werk zelf bij een "financieel serviceverlenend" bedrijf en zo'n grapje op tarieven of abbo gelden zou voor ons de doodsteek zijn en absoluut niet als service gezien worden.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:00:23 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59143766
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:35 schreef Wexy het volgende:

[..]

CEB, ze hebben dus het geld wat ik aan opgebouwde rente had gestort op mijn spaarrekening, nu nog wachten tot het rentepercentage wordt gecorrigeerd
Hier ook
Vandaag bijgeboekt.
Mijn reisverslagen
pi_59146311
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:11 schreef Wexy het volgende:

[..]

Ik heb mn rekening geopend op 24 januari. Dus nee ik zit niet op het jaar, ook niet op het half jaar.

Mijn vermoeden is dat ze de renteberekening op 0 gaan zetten en daarna de rente aanpassen.
Heb trouwens nog geen afschrift van de bijschrijving dus het kan ook nog een foutje zijn.

Ow, en heb van IceSave ook mn plastic pasje. Vind het maar niets dat ik elke keer dat pasje er bij moet hebben om in te loggen op mn rekening. 16 letters onthouden kan ik niet dus ik zal elke keer dat plasticje er bij moeten hebben.
Ah ik zie het al. Dit stond er in het mailtje
quote:
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:57 schreef hollander172 het volgende:

Ik blijf er toch een dubbel gevoel bij hebben, netjes dat ze het aanpassen maar je moet er wel zelf om vragen. Ik werk zelf bij een "financieel serviceverlenend" bedrijf en zo'n grapje op tarieven of abbo gelden zou voor ons de doodsteek zijn en absoluut niet als service gezien worden.

Ik vergelijk het met een winkel dat toch korting geeft op een product nadat jij het gekocht had en binnen zoveel tijd de prijs flink is verlaagd.
Zo'n winkel gaat natuurlijk niet alle bestaande klanten traceren om ze toch de korting te geven. En verplicht is ie het niet.

Maar ik zal daar niet meer shoppen dan. Dus waarom het een doodsteek zal zijn?
pi_59146417
en variabel trekt jullie toch?
pi_59146824
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:18 schreef Bleekmiddel het volgende:
en variabel trekt jullie toch?
Duidelijke vraag.
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:40:27 #213
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59147019
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:29 schreef RJD het volgende:

[..]

Hmmm, daar heb je wel een punt.
Maar toch blijf ik het raar vinden, vooral omdat de CE wel na een telefoontje van de bestaande klanten de rente voor die klanten verhoogt naar 5%.
Ik realiseerde me vandaag dat dit precies is wat alle bestaande banken al jaren doen (maar dan anders): daar noemen ze het een nieuwe rekening, met een nieuwe naam, met een iets hogere rente (dus voor nieuwe klanten!). Niks nieuws onder de zon.
censuur :O
pi_59147500
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Duidelijke vraag.
quote:
Geachte mevrouw, meneer,

Wij danken u voor uw e-mail en kunnen u het volgende mededelen.

Het actuele rentepercentage van 5 % op de Top Interest rekening is
bedoeld voor rekeningen die geopend worden na 3 juni 2008 en is als
actie bedoelt om nieuwe klanten te winnen.

Uit coulance zullen wij graag uw rekening aanpassen zodat ook u kunt
profiteren van deze hoge rente.

Het aanpassen van de rekening duurt ongeveer vijf werkdagen. Tijdens het
aanpassen kan het kortstondig niet mogelijk zijn de rekening online te
beheren.

Als uw rekening aangepast is, krijgt u hiervan ook een schriftelijke
bevestiging.

Wij herinneren u eraan dat het rentepercentage op de Top Interest
rekening variabel is.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Credit Europe Bank N.V.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 5 juni 2008 @ 16:13:35 #215
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59147930
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:57 schreef Bleekmiddel het volgende:

[..]

[..]
Oke dat is duidelijker. Echter onder variabele rente versta ik dat het kan verschilen per rekening en per datum. Niet dat het kan verschillen per wanneer je hem geopend hebt.

Uiteraard zie je dit ook gebeuren als een bank een nieuwe rekeing introduceert, hier doen ze het alleen per openingsdatum. Dat vind ik als bestaande klant bv een minder leuk geintje.
Je moet rentes op hetzelfde product voor iedereen gelijk hebben vind ik. Cadeautjes die gelden binnen een bepaalde periode kan ik me voorstellen.

U ontvangt 5% rente tot 3 juli als u na 3 juni een rekening bij ons opent.
Dat had ik nog geaccepteerd. Ze geven helemaal niet aan hoe lang nieuwe klanten plezier hebben van die 0.5% extra. Zou er bij een rentestijging of daling dan alsnog verschil zijn voor de klanten voor en na 3 juni zou ik dat net zo stom vinden.

Op één hetzelfde product kunnen ze best de moeite nemen om iedere klant hetzelfde rentepercentage te geven. En als lokkertje dat een nieuwe klant een maandje 0.5% of een half jaar 0.5% extra krijgt vind ik acceptabeler dan dat er geen duidelijkheid is of het ooit gelijkgetrokken gaat worden.

Maar goed dat is dus mijn mening er over.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:20:47 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59148097
Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze dit doen
Maar dat weerhoudt mij er niet van om op hoge poten een 'boze' email te sturen zodat ik ook 5% krijg
Scheelt mij ¤200 op jaarbasis die met een mailtje van een paar regels, is makkelijk verdiend.
Mijn reisverslagen
pi_59151173
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef SeLang het volgende:
Scheelt mij ¤200 op jaarbasis
Verkapte op-mijn-rekening-staat-40K post
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:40:53 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59151367
Trichet (chairman van de ECB) heeft vandaag een duidelijke hint gegeven dat de rente volgende maand waarschijnlijk wordt verhoogd om inflatie te bestrijden. Meteen shoot de yieldcurve van euro staatsobligaties omhoog. Dit geeft ook weer betere perspectieven voor hogere spaarrentes

Mijn reisverslagen
  donderdag 5 juni 2008 @ 19:39:06 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59152630
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik realiseerde me vandaag dat dit precies is wat alle bestaande banken al jaren doen (maar dan anders): daar noemen ze het een nieuwe rekening, met een nieuwe naam, met een iets hogere rente (dus voor nieuwe klanten!). Niks nieuws onder de zon.
Inderdaad. De meeste banken gaan er overigens vanuit dat de consument passief is, en e.e.a. op zijn beloop laat met (spaar)rekeningen betreft.
Eigenlijk is dat vreemd, want dezelfde mensen lopen wel vaak naar de andere supermarkt voor de aanbiedingen, wat misschien op de totale boodschappen verwaarloosbaar is, zeker met de tijd die je ermee kwijt bent en de enkele dubbeltjes die je kunt verdienen.....

Eerlijkheid gebied te zeggen dat het niet in mij op was gekomen om een emailbericht te sturen naar CEB omtrent het rentepercentage, totdat ik dit topic had gelezen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:54:00 #220
17709 hollander172
pi_59155865
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 15:15 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vergelijk het met een winkel dat toch korting geeft op een product nadat jij het gekocht had en binnen zoveel tijd de prijs flink is verlaagd.
Zo'n winkel gaat natuurlijk niet alle bestaande klanten traceren om ze toch de korting te geven. En verplicht is ie het niet.
Je kan een winkel niet vergelijken met een financiële instelling imho. Bij een winkel kan het ook voorkomen dat je product X hebt gekocht en het de dag erop in de aanbieding wordt gegooid. Het gaat om een stuk vertrouwen, je parkeert je spaargeld daar en verwacht dat het bedrijf daar goed mee omgaat. Als je dan dit soort grappen krijgt krab ik mezelf wel even achter de oren of ik ze dan nog wel vertrouw met mijn geld.

Ze gaan er duidelijk vanuit dat het merendeel van de spaarders niet reclameert (ze weten donders goed dat de meeste mensen er hun "overschot" op gooien en er niet meer naar omkijken), de mensen in dit topic zijn maar een heel klein gedeelte van de klanten waarbij iedereen hier ook nog eens snel en goed op hoogte is. Ik denk dat je het anders had gezien als je er pas na een paar maanden achter was gekomen en ze gezegd hadden "heel jammer maar we kunnen vanaf nu de rente wel aanpassen" of "sorry meneer/mevrouw maar daar komt u nu toch echt te laat mee".
quote:
Maar ik zal daar niet meer shoppen dan. Dus waarom het een doodsteek zal zijn?
Banken bouwen hun business op basis van vertrouwen, een winkel zou je nog wel een keer kunnen verleiden met een goede aanbieding maar een bank is gewoon echt zijn klant (voorgoed) kwijt. Als je eenmaal het vertrouwen bij een financiële instelling verliest krijg je deze bijna niet meer terug. Ik schrijf CEB nog niet af (want nog geen klant) maar ik zie dit toch met argusogen aan.

Maar goed, ik sta hier blijkbaar redelijk alleen in aangezien sommigen zelfs spreken van een goede service.
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:59:33 #221
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59156004
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:54 schreef hollander172 het volgende:
Maar goed, ik sta hier blijkbaar redelijk alleen in aangezien sommigen zelfs spreken van een goede service.
Het is inderdaad geen goede service naar hun oude klanten toe, maar verder is het niets nieuws. Hoe vaak bieden bedrijven of banken geen bijna vergelijkbare alternatieven aan met net iets andere voorwaarden waardoor e.e.a. weer gunstiger lijkt? Zo gaat het nu ook.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:01:51 #222
17709 hollander172
pi_59156076
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:59 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen goede service naar hun oude klanten toe, maar verder is het niets nieuws. Hoe vaak bieden bedrijven of banken geen bijna vergelijkbare alternatieven aan met net iets andere voorwaarden waardoor e.e.a. weer gunstiger lijkt? Zo gaat het nu ook.
True en noem me heel naief maar ik slaap een stuk rustiger als ik mijn centen geparkeerd heb bij een partij die dat niet doet.

Zijn die uberhaubt wel te vinden in het bankwezen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 6 juni 2008 @ 01:01:17 #223
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59160718
zow de actuele rente staat nu ook op 5% en inderdaad de dagberekening is ook aangepast bij CEB. Scheelt me slechts een paar euro, maar het gaat om mn gevoel
pi_59161116
Ook maar een rekeningetje geopend bij Icesave. Ziet er allemaal netjes uit tot nu toe.
pi_59161469
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:01 schreef hollander172 het volgende:

[..]

True en noem me heel naief maar ik slaap een stuk rustiger als ik mijn centen geparkeerd heb bij een partij die dat niet doet.
Naief, koppig of eigenwijs?
Nederlandse banken doen het allemaal sneakier. Lokken je met hogere rente, en verlagen deze stiekem.

Hoeveel banken ken je die 1) de hoogste rente geven, 2) je toch de rente van nieuwe klanten als oude klant zijnde?

alex.nl doet het 2e, maar zit met z'n 4% (per kwartaal,d us 4.5% effectief?) rente toch flink wat lager. Als je die 0.5% niet nodig acht, kan je beter naar alex gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')