abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:37:13 #176
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_59128871
Mocht ik die 5% van CEB krijgen, heb ik m'n IceSave rekening eigenlijk wel voor niks geopend
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:46:22 #177
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59129156
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:49 schreef MoneyTalks het volgende:
Nou ik heb mijn verzoek ook ingediend per mail of mijn rente ook naar 5% kan worden opgeschroefd. Ik zou het vreemd vinden als het bij mij niet gebeurd, en bij jullie wel.
Ik ben benieuwd. (Heb er ook een email tegenaan gegooid).

Overstappen is niet mijn favoriete hobby, maar gezien wat ontwikkelingen bij de SNS bank (invoeren betaalpakketten (lees) verhogen banktarieven voor de particuliere klant), moet ik dat deze maand toch al e.e.a. heroverwegen. (Mijn stelregel is dat betaalrekeningen minimaal gedekt moet worden uit opbrengsten van een zo minimaal mogelijk spaartegoed, maar niet groter dan 1000 euro in totaal.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_59129947
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:37 schreef MoneyTalks het volgende:
Mocht ik die 5% van CEB krijgen, heb ik m'n IceSave rekening eigenlijk wel voor niks geopend
Altijd handig, als CEB besluit om de rente te verlagen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:11:49 #179
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59130058
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:37 schreef MoneyTalks het volgende:
Mwah, verdelen is nooit een slecht plan. Geen idee hoeveel je spaart cq aan tegoed hebt maar die icesave rekening kun je bijv. gebruiken om maandelijks wat te sparen, als depot voor je vakantiegeld cq bonussen, spaarpotje voor de studie van de kleine, tegoed voor onverwachte uitgaven, als alternatief voor een huisdierenverzekering etc. etc.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:16:58 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59130249
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 00:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag al een boze mail naar CE gestuurd waarin ik aankondig dat als ze mij geen 5% geven dat ik dan overstap naar IceSave.
quote:
Geachte heer / mevrouw,

Wij danken u voor uw e-mail en kunnen u het volgende mededelen.

Het actuele rentepercentage van 5 % op de Top Interest rekening is bedoeld voor rekeningen die geopend worden na 3 juni 2008.

In overleg met de directie, zullen wij ook U het rentepercentage van 5 % aanbieden.

Daarvoor moeten we de rekening(en) omstellen, wat enkele dagen duren kan. Hierdoor kan u een paar dagen niet online bankieren.

Wij herinneren u eraan dat het rentepercentage op de Top Interest rekening variabel is.

Wij vertrouwen u met deze informatie van dienst te zijn.

Vriendelijke groeten.

Credit Europe Bank N.V.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:20:34 #181
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_59130386
Even voor mijn duidelijkheid, geeft de DNB nu ook de bankgarantie tot 20.000 bij Icesave?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 juni 2008 @ 22:35:22 #182
862 Arcee
Look closer
pi_59130953
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:16 schreef SeLang het volgende:
[Wij herinneren u eraan dat het rentepercentage op de Top Interest rekening variabel is.]
Ja, maar normaal niet per persoon.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 4 juni 2008 @ 22:38:12 #183
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59131063
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, zelfde verhaal dus
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:20 schreef JortK het volgende:
Even voor mijn duidelijkheid, geeft de DNB nu ook de bankgarantie tot 20.000 bij Icesave?
Nee, de Ijslandse versie van de bankgarantie geeft garantie tot 20.880 euro (uit mn hoofd) Boven dat bedrag geeft DNB garantie van 90% op het bedrag tot maximaal 40.000.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 juni 2008 @ 22:43:31 #184
862 Arcee
Look closer
pi_59131241
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:38 schreef Wexy het volgende:
Nee, de Ijslandse versie van de bankgarantie geeft garantie tot 20.880 euro (uit mn hoofd)
20.887, ook uit m'n hoofd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 4 juni 2008 @ 22:45:06 #185
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59131302
Was even nieuwsgierig of ik echt niet in kon loggen oid. Het lukte toch

Even kijken bij opgebouwde rente tot nu toe, zie ik 0 euro staan. Kijk ik bij saldo, zie ik dat de rente die tot heden was opgebouwd bijgeschreven is op mijn rekening. De actuele rente is nog niet gecorrigeerd, maar dat komt vast ook goed

Helemaal geweldig dus dat ze op deze manier ook nog eens rente op rente geven door het in feite 'opnieuw openen' van de rekening.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:48:10 #186
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59131388
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:45 schreef Wexy het volgende:

Even kijken bij opgebouwde rente tot nu toe, zie ik 0 euro staan. Kijk ik bij saldo, zie ik dat de rente die tot heden was opgebouwd bijgeschreven is op mijn rekening. De actuele rente is nog niet gecorrigeerd, maar dat komt vast ook goed

Helemaal geweldig dus dat ze op deze manier ook nog eens rente op rente geven door het in feite 'opnieuw openen' van de rekening.
We hebben nu dus een effectieve rente >5%
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 4 juni 2008 @ 23:00:43 #187
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59131808
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

We hebben nu dus een effectieve rente >5%
Ja klopt. Scheelt voor mij welgeteld 4 euro whow
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:08:55 #188
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_59132033
Bij SNS Maxisparen kun je er nu maximaal 500 op storten, dit was eerst 250.

Mogelijk is dit al eerder gemeld., maar ik heb niet het hele topic doorgelezen.
pi_59133719
In het overzicht in de OP staat het in ieder geval nog fout.

Hetzelfde geldt voor ASN Ideaalsparen, daar kun je tegenwoordig ook 500 per maand op storten. Lagere rente dan CE en Icesave, maar het milieu-aspect maakt m.i. toch wel wat uit.
pi_59134282
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:34 schreef SeLang het volgende:
Die ijsbank begint nu opeens te zeuren omdat ik heb geregistreerd op een postadres in NL terwijl mijn Nederlandse tegenrekening een Engels adres heeft. Dus ik ben benieuwd of ze me wel accepteren als klant.
Voor ATB, TEB, YKB, CE en DSB was het in elk geval geen probleem.
Ja, bij mij zeuren ze ook dat het NL adres van mijn tegenrekening niet gelijk is aan dat van wat ik voor hun rekening heb opgegeven. Maar ja, het is toch echt mijn tegenrekening. En inderdaad, die banken die jij noemt doen er niet moeilijk over. DHB en Argenta ook niet trouwens.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_59136363
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Even iets anders: bij overboeken van de ene naar de andere rekening via een tussenrekening, ben je minimaal een paar dagen tot al snel een week "renteloos"! 0,5% meer rente heeft dan een terugverdientijd van grofweg 2 maanden, vaker switch heeft simpelweg geen zin!
Zeker voor tijdelijk hoge rente: gewoon niet aan beginnen.
De terugverdientijd hangt natuurlijk ook af van de rente op de oude rekening (die je dan niet meer krijgt), hoe hoger die is hoe langer het duurt om dat verlies goed te maken.
Als je van 4.5% naar 5% gaat kost het 9 keer het aantal dagen dat je renteloos bent voordat je de overstap terug hebt verdiend. Als je het direct doorstort lijkt 2 maanden me erg lang.

Maar er is nog een ander argument waarom overstappen wel zin heeft, juist als bestaande klant: hoe meer mensen overstappen, hoe sterker de prikkel voor achterblijvende banken om hun rente mee te verhogen. Als er grotendeels alleen nieuwelingen (of nieuw kapitaal) naar die banken met hun hoge rente gaan, en oud spaargeld blijft staan waar het stond, dan heeft zo'n lok-actie z'n werk op een gegeven moment wel gedaan voor die nieuwe banken en kunnen ze weer omlaag naar het niveau van de rest. Terwijl als al het spaargeld zou worden verhuisd, zullen de oude banken juist eerder geneigd zijn om mee omhoog te gaan.

Helemaal nu er een hoop mensen geld op Icesave en CE storten loop je met dat soort banken geen reëel risico (normaal ben ik daar al niet zo bang voor, maar voorlopig zullen ze zeker geen liqiditeitsprobleem hebben) dus in principe zou je er nu wel meer dan de 20K of 40K kunnen parkeren.

Ik overweeg om al m'n geld bij CE en Icesave onder te brengen, en hoop (om bovenstaande reden) dat meer mensen dat doen. Mochten ze over een tijd zakken (of andere banken mee stijgen) dan verdeel ik het dan wel weer.
  donderdag 5 juni 2008 @ 08:38:45 #192
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_59136547
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 08:38 schreef JortK het volgende:
CE heeft wel de bankgarantie van de DNB?
Ja.
pi_59136939
Zouden de andere banken nog gaan volgen?
pi_59137126
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:11 schreef Slasher het volgende:
Zouden de andere banken nog gaan volgen?
Hoe meer mensen er overstappen, hoe groter die kans.

Dus als je blijft afwachten, dan juist niet
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:37:09 #196
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59138607
Mailtje gekregen van de ATB.
quote:
Geachte heer / mevrouw,

De directie is aan het beraden wat te doen met de rente. Aangezien wij
al aardig wat spaargeld hebben 'uitgezet' is het moeilijk voor ons om
zomaar de rente te verhogen. ICE SAVE & Credit Europe zijn vrij nieuw op
de markt en kunnen zo nog een hoge rente bieden.
Wij zullen de markt nauwlettend in de gaten houden en u natuurlijk op de
hoogte houden van een eventuele rentewijziging.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Peter de Jong

Amsterdam Trade Bank
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59138739
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:37 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Mailtje gekregen van de ATB.
[..]
"De directie is aan het beraden"

En bij Icesave:

"In overleg met de directie"

Alsof de directie dagelijks alle mailtjes doorneemt van klanten
pi_59139909
Ik heb ook net mijn email van CEB gekregen. Krijg ook coulance dus
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 22:45 schreef Wexy het volgende:

Bij welke bank?
pi_59140224
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:37 schreef Sigmund_Freud het volgende:
De directie is aan het beraden wat te doen met de rente. Aangezien wij
al aardig wat spaargeld hebben 'uitgezet' is het moeilijk voor ons om
zomaar de rente te verhogen. ICE SAVE & Credit Europe zijn vrij nieuw op
de markt en kunnen zo nog een hoge rente bieden.
Nonsens, Icesave (of althans Landsbanki) en CreditEurope (voorheen Finansbank) zijn al heel lang op de markt.
quote:
Wij zullen de markt nauwlettend in de gaten houden en u natuurlijk op de
hoogte houden van een eventuele rentewijziging.
Tuurlijk, we wachten wel passief af!
Gewoon je geld weghalen bij de ATbank, en liefst als omschrijving "verhuis naar Icesave" invullen bij de transactie. Als voldoende mensen dat doen zitten ze snel genoeg op 5%.

De enige reden dat de "grote banken" (Rabo, ABN Amro, Postbank, ING, enz) hun lage rentes kunnen handhaven, is dat te weinig mensen het initiatief nemen om hun centen daar weg te halen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 5 juni 2008 @ 12:35:14 #200
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_59141405
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 11:37 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb ook net mijn email van CEB gekregen. Krijg ook coulance dus
[..]

Bij welke bank?
CEB, ze hebben dus het geld wat ik aan opgebouwde rente had gestort op mijn spaarrekening, nu nog wachten tot het rentepercentage wordt gecorrigeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')