1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | TEB Ster Spaarrekening 4,60% (Was 4,25%) De nominale rente is 4,52%, de spaarrente wordt 4 keer per jaar uitgekeerd. Door het rente op rente effect wordt een effectieve rente van 4,6% gehaald. AK Internet Spaarrekening 4,55% ATB Internet Spaarrekening 4,50% Geen eigen rekeningnummer Credit Europe Top-Interest 4,50% Wekelijks papieren afschriften YKB Euro-Plus Spaarrekening 4,43%* AK Spaarrekening 4,50% DHB Bank Save online 4,25% GarantiBank Gouden internet Rekening 4,10% Argenta internet spaarrekening 4,00% (Was 4,25%) Let op: andere garantieregeling: http://www.dividendpagina.nl/sparen/argenta-internet-spaarrekening.asp DHB VoorSpoedrekening 4,00% Gouden Klaver Rekening 4,00% Hyoptheker Solide Koers Internetbankieren 4,00% |
1 2 3 4 5 | AEGON Bank Spaarcomfort 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen ASN Bank ideaalsparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen REAAL LoyaalSparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen Regio Bank SnelSparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen |
1 2 3 4 5 6 7 | DSB Bank Vaste Termijn Deposito 4,00% (1 maand) 4,15% (3,6 maand, 1-5 jaar) 4,50% (10 jaar) SNS Keuzedeposito 4,00% (1 t/m 5 jaar) 4,25% (6 t/m 9 jaar) 4,50% (10 jaar) |
1 2 3 4 5 6 7 | AK Plus spaarrekening 4,45% (Was 4,20%) Minimum saldo 1000 euro, maximaal twee opnames per maand. Rentebijschrijving per kwartaal. Postbank Toprekening 4,00% Eerste 3 maanden 4,50%, minimum saldo 20.000 ASN Bank optimaalplusrekening 4,00% 1% opnamekosten OHRA Extra Spaarrekening 4,00% 2% opnamekosten DSB Bank Internetsparen Extra 4,00% Minimum saldo 25000 euro, daaronder 2% rente Regio Bank Spaarplus 3,75% 1% opnamekosten Saldo boven de 1.500.000 2,25% |
1 2 3 4 5 | ING Eurospaarrekening 0,50%* Minimumsaldo ¤5000,-; bonusrente 1,50% over het minimumsaldo dat gedurende het hele kalenderjaar op de rekening staat Postbank Kapitaalrekening 1,00%* Tot ¤11250, daarboven 0,10% meer ASN Sparen 1,25% Triodos Bank Spaar Vrij Rekening 1,75% |
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 07:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou vnl de hier genoemde punten dat het tot 20000 niet gegarandeerd is door het Nederlands garantiestelsel. Als ik hoor "DNB garandeert blabla" denk ik zalwelgoedzijn als ik denk "IJslands bankrecht garandeert blabla" dan denk ik huuuh ijsland? Waar ligt dat ook weer? (niet echt hoor, niet echt, ik weet heeeeus wel waar ijsland ligt, heus wel)
Voor ik al mijn spaargeld ga overboeken naar een andere bank moet ik eerst eens beter uitzoeken wat "DNB garandeert" ook eigenlijk inhoudt.
Ben ik dan zeker van scenario A. Om god wat voor reden valt Bank X en al het geld is verdwenen. DNB stort binnen een week mijn zuurverdiende spaarcentjes terug op mijn rekenening (uiteraard bij een andere bank).
Of moet ik meer rekening houden met scenario B. Om god wat voor reden valt Bank X en ik moet blij zijn dat ik na 13 jaar procederen mijn geld terugkrijg, maar ik mag niet zeuren om de misgelopen rente en de gemaakte kosten voor het procederen.
Wel fijn om even uit te zoeken voor ik alles overboek.
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:12 schreef nelisb het volgende:
heb deze mail net gestuurd naar de nederlandse bank.
Ben benieuwd wat hun reactie is.
Heb wel al een rekening geopend en 1 euro gestort gisteren,welke ook al binnen is bij icesave.
Ik hou jullie op de hoogte.
Sinds gisteren is de Ijslandse bank Landsbanki actief in Nederland met een online spaarrekening.
Zij geven op hun website aan
" het depositogarantiestelsel de consument bepaalde garanties. Zo bepaalt de Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme dat maximaal ¤ 20.887 van het totale bedrag op uw Icesave Spaarrekening uitgekeerd wordt. Voor het bedrag tussen ¤ 20.887 en ¤ 40.000 staat De Nederlandsche Bank voor 90% garant.
In geval van een gezamenlijke Icesave Spaarrekening kunnen beide rekeninghouders aanspraak maken op een vergoeding uit het depositogarantiestelsel. Een gezamenlijk tegoed van maximaal ¤ 76.177 Euro is dan gedekt."
Klopt dit en kunnen wij als nederlanders zonder risico hier een spaarrekening openen.
Met vriendelijke groet,
Dat is zeer zeker waar, en ATB was ook degene die per maand de rente uitbetaalde toch op hun deposito's?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:30 schreef Noway666 het volgende:
Deposito van de ATB bank is wel interessant, als je 5 duizend euro ff kan missen.
1 jaar 5,05 %
2 jaar 5,15 %
3 jaar 5,30 %
4 jaar 5,35 %
5 jaar 5,45 %
- Geen extra kosten
- Minimuminleg ¤ 5000,-
Ja dat storten ze dan maandelijks op je spaarrekening .quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:25 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker waar, en ATB was ook degene die per maand de rente uitbetaalde toch op hun deposito's?
Ja, net maar even erbij gezetquote:
Dat is pas per 1 juli jammer genoeg, aangezien ik al voor 1 april heb ingediend zal ik die rente niet mee krijgenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:24 schreef DIGGER het volgende:
De BD blijft de meeste rente bieden, 5.15 %
(de Belastingdienst dus)
Krijg nog een bijna 5 cijferig bedag terug van die lui, zou toch naar een spaarrekening/Depostio gaan, heb nog niks terug en voorlopig is dat de beste oplossing
Ja, dat klinkt toch fishy.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:55 schreef Wexy het volgende:
IceSave heb ik wel aangevraagd, begin alleen wel wat te twijfelen na die pagina gelezen te hebben dat DNB nog geen uitspraak heeft gedaan wat er gebeurd als Ijsland niet zelf hun garantiebedrag kan betalen.
Dat wil ik eerlijk gezegd eerst wel even weten.
Bron:quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt toch fishy.
Blijkbaar was dat voor SeLang geen probleem. Ben wel benieuwd waarom, aangezien hij altijd hamert op die Nederlandse bankgarantie.
Dat stukje las ik dus door een link in topic 6.quote:IJslandse garantie veilig?
Mocht Landsbanki failliet gaan, dan moet u dus uw geld gaan ophalen in IJsland. Mogelijk is dat lastiger en duurt het langer dan geld terugkrijgen van De Nederlandsche Bank.
De situatie rond de IJslandse banksector was de afgelopen maanden zorgelijk. De kredietcrisis heeft het eiland harder getroffen dan andere landen. De IJslandse banken hadden veel moeite om geld te lenen om hun buitenlandse schulden te blijven dragen. Er waren ook twijfels of IJslandse Centrale Bank in staat zou zijn om het faillissement van een bank op te vangen.
In moeilijke tijden werkt de IJslandse centrale bank gelukkig samen met de centrale banken van Zweden, Noorwegen en Denemarken. In mei werd hun hulp ingeroepen: Zweden, Noorwegen en Denemarken lieten weten dat ze ieder voor 500 miljoen euro extra garant stonden voor IJsland. Het vertrouwen van investeerders in de IJslandse economie is lijkt sindsdien herstellende.
De Nederlandsche Bank kon niet zeggen of zij zou inspringenvoor de Nederlandse rekeninghouders in het (zeer hypothetische) geval dat de IJslandse centrale bank niet in staat is het geld van de garantie te voldoen.
mwa... onderstaande.......................quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:35 schreef Arcee het volgende:
Ja, met name dat stukje "...dan moet u dus uw geld gaan ophalen in IJsland..." geeft toch te denken.
quote:De situatie rond de IJslandse banksector was de afgelopen maanden zorgelijk. De kredietcrisis heeft het eiland harder getroffen dan andere landen. De IJslandse banken hadden veel moeite om geld te lenen om hun buitenlandse schulden te blijven dragen. Er waren ook twijfels of IJslandse Centrale Bank in staat zou zijn om het faillissement van een bank op te vangen.
Ja, gezellig meeten bij een gletsjer waar iedereen 20K krijgt uitgereikt.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:37 schreef Wexy het volgende:
vind ik erger dan een snoepreisje naar IjslandDat reisje naar Ijsland doe je dan toch met tientallen Fokkers er bij... dus meteen een minimeeting
Wat hebben die te bieden wat het vermelden waard zou zijn?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:42 schreef Ontopic het volgende:
Misschien volgende keer ook een lijstje met daarin alleen de 'echte' banken zoals de Postbank, de Rabobank etcetera.
http://www.spaarrente.nl/quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:42 schreef Ontopic het volgende:
Misschien volgende keer ook een lijstje met daarin alleen de 'echte' banken zoals de Postbank, de Rabobank etcetera.
Mag ik die 800 dan van jou? Neem jij de 20K meequote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, gezellig meeten bij een gletsjer waar iedereen 20K krijgt uitgereikt.
quote:De spaarrekening valt maar deels onder de garantie van De Nederlandsche Bank. Bij een eventueel faillissement van Landsbanki moet u zich voor de eerste 20.887 euro van uw spaartegoed wenden tot de IJslandse centrale bank. De rest van het geld, tot 40.000 euro, valt onder de Nederlandse dekking. Voor dat Nederlandse deel van de dekking geldt een eigen risico van 10%.
Waarom? Het is een totaal andere garantie, namelijk niet de Nederlandse maar de IJslandse.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:52 schreef SeLang het volgende:
Verder is het stuk 20.000-40.000 voor 90% door DNB gegarandeerd. Het zou wel raar zijn als 0-20.000 onzeker is
Dan wordt het een politieke kwestie omdat kleine spaarders (<20000) alles kwijt zijn en grotere spaarders wel een deel terugkrijgen. Ik durf de gok wel aan dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Het is een totaal andere garantie, namelijk niet de Nederlandse maar de IJslandse.
True, dat zou ook raar zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:09 schreef SeLang het volgende:
Dan wordt het een politieke kwestie omdat kleine spaarders (<20000) alles kwijt zijn en grotere spaarders wel een deel terugkrijgen. Ik durf de gok wel aan dat dat niet gaat gebeuren.
Precies, zoals die 40K die jij er even heen schuift.quote:...of om slechts een paar % van je kapitaal.
Die inflatie voelen ze zelf juist wel (hamer jij ook altijd op), dus we zouden beter zélf geld op hun rekening kunnen zetten (wel valutarisico, maar geen inflatie-).quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:13 schreef SeLang het volgende:
Btw: het lijkt me trouwens uitstekende business voor IceSave. De rente in Ijsland zelf is 14% ofzo (inflatie ~12%)
Aangepast in de OPquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:00 schreef SeLang het volgende:
Yieldcurve in de OP moet ff gefixed worden, want hij is inmiddels een heel stuk mooier voor gierige spaarders zoals wij![]()
Korte rente is fors gestegen.
[ afbeelding ]
Geen auto-update. Hier is de link naar de laatste stand van de yieldcurve:
http://www.bloomberg.com/markets/rates/germany.html
Hier wel het welkomspakket onderweg. Laatste 2 stappen staan nog op rood.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:29 schreef LaCoBo het volgende:
Icesave zet er vaart achter! Gisteren aangemeld, nu is de code al per post onderweg! Alles staat op groen (site laat 5 stappen zien) dus denk ik morgen de code te ontvangen en volledig te kunnen inloggen.
Ja, die gaan straks rustig hun geld zitten tellen op een gletsjer.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:29 schreef LaCoBo het volgende:
Icesave zet er vaart achter!
Ze kunnen tegen 5% euros lenen, omzetten naar krona en tegen 14% uitlenen. Dat is een aardige marge.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die inflatie voelen ze zelf juist wel (hamer jij ook altijd op), dus we zouden beter zélf geld op hun rekening kunnen zetten (wel valutarisico, maar geen inflatie-).
Per saldo is de rente in IJsland maar 14-12 = 2%.
Hier maar 4.5-3 = 1.5%, of 5-2 = ook 2%, danzij de ijsbank.
Startkapitaal van 100 Euro mag niet echt indrukwekkend zijn voor een bankquote:Hier wel het welkomspakket onderweg. Laatste 2 stappen staan nog op rood.
Ook gisteren aangevraagd.
Misschien ligt het aan de hoogte van je startbedrag?
Ze zijn wel snel jaquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:29 schreef LaCoBo het volgende:
Icesave zet er vaart achter! Gisteren aangemeld, nu is de code al per post onderweg! Alles staat op groen (site laat 5 stappen zien) dus denk ik morgen de code te ontvangen en volledig te kunnen inloggen.
mijne was 'maar' 5 euro dus daarom zal het wel langzamer gaan danquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:39 schreef LaCoBo het volgende:
[..]
Startkapitaal van 100 Euro mag niet echt indrukwekkend zijn voor een bank
En dan er met je geld vandoorquote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, die gaan straks rustig hun geld zitten tellen op een gletsjer.
Jij gaat ook mee met de minimeeting naar de gletsjers in Ijsland als het wel fout gaat?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:46 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het trouwens geweldig dat iedereen zich massaal aanmeldt. Laat die onderbetalende banken het maar eens voelen! Er is gvd een creditcrisis dus ze moeten ons maar eens gaan smeken om kapitaal, na al die jaren genaaid te zijn met veel te lage rente.
en hier het antwoord van de Nederlandse Bankquote:heb deze mail net gestuurd naar de nederlandse bank.
bla bla bla
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik weet niet hoeveel die rest is die je bij Ice gaat stallen, maar als het max. 20.887 euro is krijg je 100% terug, maar je moet dan wel aankloppen in IJsland.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:40 schreef Syrena het volgende:
Ik ga zo eens geld storten op de ATBank, dan ga ik daar tot 20k en de rest dan bij Ice. Screw you Postbank![]()
ZO, DNB is wel snel met antwoordenAlleen weten we nog niet hoeveel % we terugkrijgen als het misgaat in IJsland. Toch?
Ik heb altijd al eens naar Ijsland gewild, dus als het fout gaat dan doe ik zeker meequote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:55 schreef Wexy het volgende:
Jij gaat ook mee met de minimeeting naar de gletsjers in Ijsland als het wel fout gaat?
Maar wel geisers, hotsprings en werkende vulkanenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |