Is rekenen met rente nou werkelijk zo moeilijk? Wellicht goed om aan de startpost toe te voegen o.i.d.?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:58 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
alex.nl doet het 2e, maar zit met z'n 4% (per kwartaal,d us 4.0x% effectief?) rente toch flink wat lager. Als je die 0.5% niet nodig acht, kan je beter naar alex gaan.
Bij mijn vader duurde het 9 dagen. volgens mij hebben ze veel aanvragen de laatste tijd. Heb geduldquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:08 schreef Sharpeyed het volgende:
Had dinsdag een aanvraagformulier met kopie van ID-kaart en een bankafschrift naar ATBank gestuurd. Ik heb nog steeds geen e-mail gehad met de nodige informatie om in te loggen en geld te kunnen storten. Is dit normaal? Als ik maandag weer geen e-mail heb stuur ik wel lekker een aanvraagformulier op naar de CEB.
Nee dat is niet nodig. Hoe ze het precies controleren, geen idee.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:56 schreef portable het volgende:
Hoe controlleerd icesave de gegevens? Ik heb nog geen kopie gestuurd van m'n ID. Niet nodig?
Kun je nagaan hoe wanhopig ze zijn om klanten te ronselen. Schept weinig vertrouwenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:56 schreef portable het volgende:
Hoe controlleerd icesave de gegevens? Ik heb nog geen kopie gestuurd van m'n ID. Niet nodig?
Ja, dat vind ik ook al zo raar bij Icesave. Bij de ATBank moet dat samen met een aantal andere documentaties. Komt wel vertrouwelijker over. Ik wacht nog ff een jaar voor ik verder ga kijken. Het moet zich eerst maar 's bewijzen. Ik zie het zo gebeuren dat de rente verlaagd word over een aantal maanden als ze genoeg klanten geworven hebben.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe wanhopig ze zijn om klanten te ronselen. Schept weinig vertrouwen
Zolang je het zelf maar handig vindt...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:42 schreef portable het volgende:
ATB was mijn eerste spaarrekening. Daar een kapitaal opgebouwd, 3k ofzo. Daarna een akbank rekening geopend en die leidend gemaakt. Dus maandelijks daar geld gestort. En als ik geld nodig had ging het van de ATB. Nu zal ik waarschijnlijk icesave leiding maken en daar maandelijks op sparen. En geleidelijk al het geld van ATB en AK naar icesave overhevelen. Mocht icesave de rente verlagen dan ga ik weer naar akbank.
Mee eens! Als je moet uitgaan van gebruik van de bankgarantie is het niet goed.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:10 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Bij Icesave zou ik nooit geld achterlaten. Ze vallen buiten het Nederlandse garantie stelsel en de economie van IJsland is grotendeels ingestort... Waarom denk je dat ze zo'n hoge rente geven?
En toch durven sommige banken een rente van 0,5 % te geven.quote:Op zondag 8 juni 2008 18:30 schreef portable het volgende:
Vind ik ook. 4,5% is toch wel het minimale in NL
Ik vind het wel een probleem. Je vertrouwt je geld aan een bank toe. Je weet de naam die je spaarrekening heeft. Je leest in de krant of op internet welk percentage die spaarrekening heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:20 schreef SeLang het volgende:
Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze dit doen
Maar dat weerhoudt mij er niet van om op hoge poten een 'boze' email te sturen zodat ik ook 5% krijg
Scheelt mij ¤200 op jaarbasis die met een mailtje van een paar regels, is makkelijk verdiend.
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezenquote:Op maandag 9 juni 2008 20:14 schreef avonne het volgende:
[..]
Ik vind het wel een probleem. Je vertrouwt je geld aan een bank toe. Je weet de naam die je spaarrekening heeft. Je leest in de krant of op internet welk percentage die spaarrekening heeft.
Althans... daar gaat het fout. Is de vermeldde rente wel dezelfde als die jij ontvangt? Waar kun je vinden wat jij ontvangt? Niet elke bank vermeldt het percentage op een afschrift, en niet elke spaarrekening heeft afschriften. Vrijwel elke spaarrekening verandert regelmatig van percentage (omhoog en omlaag).
Hoe weet je dan nog wat je ontvangt?
jaja... je weet best wat ik bedoel.quote:Op maandag 9 juni 2008 22:37 schreef Wexy het volgende:
[..]
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezen
waarbij je je rente niet in het staat je Actueel vindt, maar onder Artikel 112 paragraaf 24 "behoudens rekeningen afgesloten tegen dan geldende tarieven danwel variabele tarieven"quote:Kijk hier(link) wat de Actuele Rente is*
* hierop zijn de algemene voorwaarden van toepassing
Elke dag vergelijken dus?quote:Op maandag 9 juni 2008 22:37 schreef Wexy het volgende:
[..]
Door de voorwaarden en rentes van de site af te lezen
Ligt eraanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:20 schreef MoneyTalks het volgende:
Medespaarders, verwachten jullie dat de rentes van deposito's bij Credit Europe binnen afzienbare tijd nog omhoog zullen gaan, of hoef ik dat niet te verwachten?
Tenzij je denkt dat de variabele rente binnen nu en afzienbare tijd onder de rente van het deposito zakt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:52 schreef avonne het volgende:
De rente op deposito's tot 12 maanden zijn lager dus wie daar in trapt is een sukkel
In principe heb je gelijk, maar ik had in gedachten de deposito's van 2,5 en 3,0 procent. Knappe prestatie om daar nog onder te zakken Geen ramp als je spaarrekening daaronder zakt... Je kan dan bij wijze van spreken nog beter investeren in een 20-jarige voorraad van sokken en shampoo, zodat je de inflatie bespaart.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Tenzij je denkt dat de variabele rente binnen nu en afzienbare tijd onder de rente van het deposito zakt.
En dat deposito's lagen waren komt omdat de rente blijft stijgen. Dat kan ook andersom werken dus.
Ik zie alleen niet hoeveel die kwartaalrente dan precies is?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:37 schreef RIVDSL het volgende:
De anadolubank heeft vandaag de rente op hun alfa spaarrekening verhoogd naar 5,1% op jaarbasis. Net als bij Credit Europe is dit alleen voor nieuwe klanten.
In tegenstelling tot Icesave valt dit gewoon onder het Nederlandse garantiestelsel. Het lijkt erop dat de introductie van Icesave de start is van een nieuwe rente concurrentieslag. Ik wacht in ieder geval nog even met overstappen, eerst kijken wat de andere banken doen.
http://www.rekeninginfo.n(...)2-jarig+ING+depositoquote:Momenteel biedt ING met 5,65 procent rente op het twee jaar vaste ING Bank Deposito de hoogste spaarrente van dit moment.
Zo dat is nog eens een dikke procent boven op wat ATB biedt met zijn spaarekening. Daarnaast is 2 jaar niet erg veel. Zeker wel aantrekkelijk...quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:44 schreef avonne het volgende:
[..]
http://www.rekeninginfo.n(...)2-jarig+ING+deposito
is dit momenteel de hoogste? Ik weet het niet, maar het is hoger dan CEB
Dit is het lijstje met deposito rentes.je mag maar één keer raden wie een luizige 2,75% biedt.
Ik kon zeer weinig over anadolubank vinden, behalve dat het een private bank uit Turkije is.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:37 schreef RIVDSL het volgende:
De anadolubank heeft vandaag de rente op hun alfa spaarrekening verhoogd naar 5,1% op jaarbasis. Net als bij Credit Europe is dit alleen voor nieuwe klanten.
In tegenstelling tot Icesave valt dit gewoon onder het Nederlandse garantiestelsel. Het lijkt erop dat de introductie van Icesave de start is van een nieuwe rente concurrentieslag. Ik wacht in ieder geval nog even met overstappen, eerst kijken wat de andere banken doen.
quote:- 5.10% eff.p.j. voor de nieuwe rekeningen vanaf 10/06/2008 geopend zijn.
- Op uw Alfaspaargeld ontvangt u een hoge rente van 4.55% (effectief op jaarbasis samengesteld),
Als je bang bent moet je het inderdaad niet doen. Maar die angst is echt niet rationeel. Zie bijv. ook dit artikel:quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:10 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Bij Icesave zou ik nooit geld achterlaten. Ze vallen buiten het Nederlandse garantie stelsel en de economie van IJsland is grotendeels ingestort... Waarom denk je dat ze zo'n hoge rente geven?
Ik geloof ook wel in de kredietwaardigheid van Icesave en anders zeker in de achterliggende garantie van de IJslandse Centrale Bank. Ik denk niet dat IJsland het zich kan veroorloven om uit de EER gegooid te worden. Ik heb mijn centjes dus daar gestald.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:53 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Als je bang bent moet je het inderdaad niet doen. Maar die angst is echt niet rationeel. Zie bijv. ook dit artikel:
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_18208.z24
Landsbanki heeft een A-2 rating van Standard & Poor. Terwijl de Turkse banken een flink lagere rating hebben.
Woei!quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:05 schreef Pool het volgende:
Als ik dan toch een minpuntje aan Icesave zie, dan is het wel dat je de tegenrekening online kunt wijzigen, wat ik een veiligheidsnadeel vind.
Het is momenteel nog wel de hoogste. Ze hebben echter na welgeteld één dag het percentage al weer aangepast; het is nu 5,55%. Je dient echter wel minimaal 25.000 euro 2 jaar te kunnen missen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:44 schreef avonne het volgende:
is dit momenteel de hoogste? Ik weet het niet, maar het is hoger dan CEB
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:37 schreef RIVDSL het volgende:
De anadolubank heeft vandaag de rente op hun alfa spaarrekening verhoogd naar 5,1% op jaarbasis.
Was net gemeld.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:59 schreef LaCoBo het volgende:
Vanochtend op sparen.startpagina.nl ontdekte ik een nieuwe bank: Anadolubank.nl. Met 5.10% rente en NL bankgarantie.
niet "hoever" maar "vanaf"quote:Op donderdag 12 juni 2008 01:30 schreef W00fer het volgende:
Hmm, volgens die ratings van Standard & Poor's komt Amsterdam Trade Bank er helemaal niet zo goed vanaf.
In hoeverre moet ik me zorgen gaan maken ?
inderdaad ongeveer een week, dus sneller dan bij CEBquote:Op donderdag 12 juni 2008 09:08 schreef MrFl0ppY het volgende:
Hoe lang duurt het openen van een icesave rekening eigenlijk? Zit namelijk wel op de 20k bij ATB en als het niet teveel moeite kost wil ik dan liefst het risico wegnemen door het overige op Icesave te zetten.
We zullen zien, ik open daar in ieder geval wel vast een rekening waar ik 20K stal. Kleine private bank uit Turkije of niet, ze vallen onder het depositogarantiestelsel van DNB, in tegenstelling tot Icesave.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:56 schreef dyna18 het volgende:
Ik kon zeer weinig over anadolubank vinden, behalve dat het een private bank uit Turkije is.
Blijkbaar ruiken meer turkse banken het geld, en komen hierheen.
Ik zelf heb niet zo heel veel vertrouwen in deze laatste nieuwkomer. Als je kijkt naar de informatie pagina, dan lijkt deze 5,1% een actierente te zijn. Grote kans dat binnenkort de rente weer vors naar beneden wordt bijgesteld.
Bij Fortis is het 5,6% (2 jaar vast, geen minimum inleg).quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:13 schreef Cottleston-Pie het volgende:
Het is momenteel nog wel de hoogste. Ze hebben echter na welgeteld één dag het percentage al weer aangepast; het is nu 5,55%. Je dient echter wel minimaal 25.000 euro 2 jaar te kunnen missen.
Topic lezen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:16 schreef komrad het volgende:
hoe zit dat nu met CE, ik krijg 4,5%
maar als ik mijn rekening afsluit en opnieuw open krijg is 5%
nogal vaag. Hoe gaan jullie daar mee om?
heb ik gedaanquote:
Ik geloof dat de minimuminleg 400 euro is.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:00 schreef Tekniko het volgende:
Bij Fortis is het 5,6% (2 jaar vast, geen minimum inleg).
Tis nog triester dat jij op je knieën gaat voor renteverhogingquote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:40 schreef komrad het volgende:
[..]
heb ik gedaan
Krijg ik net een mailtje van ze terug: met enorme spellingsfouten erin
Echt vrij triest
Ze gaan het natuurlijk wel aanpassen
't is maar hoe je het bekijkt. Ik stuur nu deze mail, neemt niet weg dat ik niet zo behandeld wens te worden en dat ik dus alsnog weg ga. Punt is alleen dat ik nog vele meer bankzaken te regelen heb en daar een keer voor moet gaan zitten. Dan gaat dit natuurlijk mee.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:29 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Tis nog triester dat jij op je knieën gaat voor renteverhoging
Ik wacht nog een weekje om te kijken of AK de rente nog gaat verhogen, anders open ik ook een rekening bij CEB of IS.quote:Icesave Nederland heeft besloten artikel 7.6 uit de Algemene Voorwaarden te verwijderen.
Het artikel, dat stelt dat Icesave gerechtigd is om in zeer uitzonderlijke omstandigheden afschrijvingen vanaf rekeningen gedurende maximaal 60 dagen tijdelijk op te schorten of te beperken, is marktconform in Engeland en staat ook in de Algemene Voorwaarden van Icesave UK.
In Nederland is de bepaling minder gebruikelijk. Omdat een aantal klanten vragen had over deze bepaling en aangaf het als beperkend te beschouwen, heeft Icesave besloten het artikel te schrappen.
Icesave streeft er in alles naar om een transparante spaarbank te zijn zonder beperkende voorwaarden, die luistert naar de klant. In dat licht is het besluit om de bepaling te schrappen ook genomen.
Op zich heeft dat weinig te betekenen, want in een crisissituatie wordt bij elke bank je rekening bevroren.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:31 schreef WVL_KsZeN het volgende:
IceSave heeft trouwens die beruchte bepaling verwijderd uit de voorwaarden.. Die 60-dagen opschorting bij terugstorting is er dus niet meer..
Directe link: https://www.fortisbank.nl(...)do?page_id=hogerentequote:Op vrijdag 13 juni 2008 10:00 schreef Tekniko het volgende:
Bij Fortis is het 5,6% (2 jaar vast, minimum inleg 400 euro (=erg laag voor een deposito))).
vooral in combinatie met de term depositoquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Directe link: https://www.fortisbank.nl(...)do?page_id=hogerente
Alleen het kopje "Tijdelijk extra hoge spaarrente" klinkt dubieus...
Van een deposito kun je je geld niet terughalen als de rente daalt, daarom is het een deposito, of wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:54 schreef Ixnay het volgende:
Dat van Fortis ga ik wat meer informatie over vragen.
Kan mijn geld gewoon terughalen wanneer de rente daalt?
Het is nergens van afhankelijk, zoals dat keuzedeposito van SNS?
Van een deposito daalt de rente niet, daarom is het een deposito, of wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:54 schreef Ixnay het volgende:
Dat van Fortis ga ik wat meer informatie over vragen.
Kan mijn geld gewoon terughalen wanneer de rente daalt?
Het is nergens van afhankelijk, zoals dat keuzedeposito van SNS?
Zover is weet is de keuze deposito van de SNS een vaste looptijd met een vaste rente. Niks geen AEX indexquote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:00 schreef Ixnay het volgende:
Nou ik ken alleen dat keuze deposito van de SNS, waarvan ik weet dat het voor geen meter werkt omdat het afhankelijk is van de AEX index. Waardoor je met geluk maar 2% rente haalt.
Ik zoek gewoon een spaarbank waar ik maandelijks een vast bedrag of incidenteel wat meer dan dat bedrag op kan zetten en waar hoge rente op zit.
Heb nu Maxi-sparen van de SNS met 4,25%, maar daar kun je maar maximaal 500 euro op zetten en als je er wat van af haalt kun je niks terug storten. Bij Argenta kan dat wel. En daar kan zo veel op gestort worden als je wil. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe spaarrekening.
Totaal niet waar!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:00 schreef Ixnay het volgende:
Nou ik ken alleen dat keuze deposito van de SNS, waarvan ik weet dat het voor geen meter werkt omdat het afhankelijk is van de AEX index. Waardoor je met geluk maar 2% rente haalt.
1 blik op hun site leert toch al dat ze meer keuzedeposito's hebben?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:00 schreef Ixnay het volgende:
Zo zo, stel dat die aandelen die je zo graag wilt net binnen dat jaar beschikbaar komen, dan hang je mooi.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:15 schreef SeLang het volgende:
Okee, het hoort eigenlijk niet in dit topic thuis (want rekening in £ = beleggen), maar ik heb zojuist een rekening geopend met 12% rente(en 100% UK bank garantie). Je moet elke maand £25-£500 storten en daar mag je pas over een jaar weer aan, maar toch...
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |