Offtopic:quote:Op maandag 26 mei 2008 20:26 schreef DroogDok het volgende:
Ziet er netjes uit.
Wel raar dat ze niet het balkon gewoon als slaapkamer hebben benut. Zie je wel bij meer nieuwbouwhuizen, dat de slaapkmers naar verhouding klein zijn, vind ik dan.
Bij de overige woningen is dit project is dit wel het geval ja, daar kunnen mensen idd kiezen om een dakterras te laten vervallen en een extra kamer toe te voegen. Bij mijn woning is dit niet het geval.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:20 schreef Forno het volgende:
[Ziet er netjes uit.
Wel raar dat ze niet het balkon gewoon als slaapkamer hebben benut. Zie je wel bij meer nieuwbouwhuizen, dat de slaapkmers naar verhouding klein zijn, vind ik dan.]
Offtopic:
Heeft volgens mij te maken met het fenomeen consument gericht bouwen. Het is tegenwoordig een trent om opties aan te bieden. Stelt in de praktijk geen reet voor. Dezelfde woning (als 10 jaar geleden) wordt een beetje uitgekleedt, en voor een flinke meerprijs kun je hem weer optuigen.
Houdt meestal in, dat de standaard woning, een onbenoemde ruimte heeft en/of een dakterras. Kunnen de bewoners zelf kiezen of ze daar een extra (verblijfsruimte) slaapkamer willen hebben. Slim van de aannemers/projectontwikkelaars.
Als je zelf slim bent, laat je de goedkoopste variant bouwen. Zonder opties. En laat eventuele opties na oplevering door een andere aannemer bouwen. Zodat je voor dat deel, wat concurrentie kunt aanzwengelen. De bouwvergunning is vaak eenvoudig te krijgen, omdat de plannen met een beetje geluk met opties zijn verleent.
Ontopic: leuk voor je Gurb.Nog even geduld dan maar.
![]()
Vloerverwarming is wel een optie, maar dat kost zo veel, dat verdien ik nooit terug en zie ik ook niet als een energiebesparing (maar dat is meer een gevoel dan dat ik er reseach voor gedaan heb)quote:Op maandag 26 mei 2008 21:46 schreef Plankje55 het volgende:
Leuk huis, kijk eens wat je kan met vloerverwarming en een zonnecollector/boiler. De extra investeringen vallen direct bij de bouw wel mee en met de alsmaar stijgende energieprijzen ben jij de winnaar. Dan is het overigens wel handig als je de technische ruimte iets groter maakt, zodat je een flinke zonneboiler kwijt kan en misschien daar de wasmachine ook in zetten?
Ik moet zeggen dat ik idd meer een tekenaar dan een ontwerper ben, dus ik bekijk alles vanuit praktisch oogpunt. En deze woning is keurig praktisch ingedeeld, dus ik kan er goed mee leven!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:28 schreef Cybersijp het volgende:
Eindelijk de "casa" van Gurb!
Wat ik mijzelf nu wel afvraag: Kun jij als tekenaar jezelf en je ideeën over bouwen in het algemeen een beetje vinden in hetgeen je nu gaat laten bouwen? Heeft het bedrijf waar je voor werkt overigens een vinger in de pap bij deze "bouw"?
laatste vraag: Hoe ver ben je met je VB1?![]()
Ziet er leuk uit zo, lekker tuintje erbij, netjes hoor !
Vloerverwarming duur? Energiebesparend is het wel degelijkquote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:27 schreef Gurb het volgende:
Vloerverwarming is wel een optie, maar dat kost zo veel, dat verdien ik nooit terug en zie ik ook niet als een energiebesparing (maar dat is meer een gevoel dan dat ik er reseach voor gedaan heb)
De zonneboiler had ik zelf nog niet bedacht, het zal wel goed mogelijk zijn met een plat dak er rechtstreeks boven. Ik zal het eens informeren bij de aannemer.
Ik zal me er eens in gaan verdiepen dan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:11 schreef sanger het volgende:
Vloerverwarming duur? Energiebesparend is het wel degelijk
Eventueel kun je dat achteraf laten doen, in samenspraak met de aannemer.
Je kunt het ook achteraf laten infrezenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:15 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik zal me er eens in gaan verdiepen dan.
Sowieso komt er standaard 7 cm dekvloer in en worden de leidingen zo veel mogelijk langs de wanden gelegd om na oplevering zelf vloerverwarming aan te brengen. Helaas is er geen mogelijkheid om de dekvloer te laten vervallen (ivm garanties) dus zelf vloerverwarming aanleggen en dan de vloer erin smeren gaat helaas niet lukken
dat is eigenlijk de enige mogelijkheid die overblijft ja.quote:
eh vaarbewijs deel 1 ring a bell?quote:
Garanties is een groot woord. Ik koop een woning die voldoet aan het bouwbesluit en alle overige geldende bouwregelgeving. Daarin staat opgenomen dat ik een (zo goed als) vlakke dekvloer moet hebben, en ik geen overgangen (bijvoorbeeld bij de buitendeur) mag hebben met een groter hoogteverschil dan 2 cm.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:13 schreef sanger het volgende:
Ik snap alleen niet dat die dekvloer er in moet vanwege de garanties
Dat had ik zelf ook bedacht ja, en deze vraag ligt ook al bij de aannemer nu of het als meerwerk uitgevoerd kan worden.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:24 schreef Plankje55 het volgende:
Nog eens naar de tekeningen gekeken en ik zie dat je een inpandige badkamer hebt. Wij hebben dat ook en toen tijdens de planvorming gekozen voor een lichtkoepel van 80 * 80 cm. Dat is verreweg de beste beslissing die we ooit genomen hebben. De koepel geeft een zee van licht, en hij kan open waardoor je beter kan luchten. Als iets z'n geld waard is.....We hebben er al 20 jaar plezier van. En de badkamer lijkt direct een stuk groter.
Aha, nu snap ik jequote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:00 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
eh vaarbewijs deel 1 ring a bell?
Bootje, aanlegsteiger, water, kortom t is nu de tijd om te beginnen ermee!
Duidelijk verhaalquote:Op woensdag 28 mei 2008 09:44 schreef Gurb het volgende:
[..]
Garanties is een groot woord. Ik koop een woning die voldoet aan het bouwbesluit en alle overige geldende bouwregelgeving. Daarin staat opgenomen dat ik een (zo goed als) vlakke dekvloer moet hebben, en ik geen overgangen (bijvoorbeeld bij de buitendeur) mag hebben met een groter hoogteverschil dan 2 cm.
Op het moment dat de dekvloer niet aangebracht wordt, heb ik geen vlakke vloer, en zijn de overgangen veel hoger als 2 cm. Dus voldoet de woning niet aan de regelgeving. Nu zijn hier gewoon standaard formulieren voor die je kunt ondertekenen als koper en als aannemer, zodat je verklaart akkoord te gaan met het feit dat de woning niet voldoet aan de regelgeving. En bovendien vrijwaar je daarmee de aannemer van garantieklachten als er leidingen die op de dekvloer liggen (elektra, cv en soms ook water) die kapot zijn omdat jij na oplevering over die leidingen bent heengelopen.
Dus er zijn wel mogelijkheden om de dekvloer te laten vervallen, alleen deze aannemer wil hier niet aan meewerken![]()
Maar dat is niet de echte reden, de echte reden is dat het in de bouw gewoon lastiger werken is, ze moeten één woning sparen met het smeren van de vloer, ze moeten de binnenwanden op de ruwe vloer stellen ipv op de dekvloer, de stucadoor, tegelzetter, schilder, timmerman, installateur en spuiter lopen over de leidingen heen die op de vloer liggen, met alle kans op beschadigingen van dien. En daar heeft deze aannemer geen zin in, dus gooit ie het op de garantie dat het niet mag.
Het was opgenomen in de verkoopstukken, samen met de bepaling dat het niet mogelijk was om de badkamer en toilet casco (zonder tegelwerk en sanitair) op te leveren.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:31 schreef sanger het volgende:
Duidelijk verhaal![]()
Wel beetje jammer dat hij hier niet aan mee wilt werken. Heb je de uitvoerder gesproken of de aannemer zelf?
Strakke actiequote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:45 schreef Gurb het volgende:
Vorige week ben ik bij de notaris geweest voor de overdracht van de grond, zodat ze als het goed is vandaag kunnen beginnen met het bouwrijp maken van de grond.
Aangezien ik sinds het tekenen recht had op de grond (althans, dat vond ik zelf) ben ik afgelopen zaterdag alvast wezen bbq-en in mijn tuin.![]()
[ afbeelding ]
Gewoon met auto en aanhanger het land ingereden, netjes de plaats van de tuin uitgestapt en afgezet met paaltjes en bbq-en maar! Ik denk alleen wel dat ik straks na oplevering bierdopjes en kippenkluifjes tegen ga komen in mijn tuin![]()
[ afbeelding ]
Gurb in actie
Tsja, zaterdag overdag zie ik er meestal niet zo bijster florisant uit, dat is mijn klus / beun / rommel dag, dus dan boeit de kleur sokken me niet echtquote:
dat is idd jammer, ik zat bij planet, en dat is overgaan naar KPN, en nu staan de foto's wel online, alleen kan niemand ze zien.quote:Op donderdag 31 juli 2008 03:56 schreef Charisma het volgende:
jammer dat de fotos niet meer zichtbaar zijn in begin ....
bedankt!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Op verzoek van Gerben de foto's weer zichtbaar gemaakt
Oudewater is idd erg dichtbij, leuk stadje!quote:Op zondag 14 september 2008 18:47 schreef Skaai het volgende:
Hey, dat is bij mijn zus en zwager om de hoek (Oudewater). Leuke rustige omgeving
De lichtkoepel kan idd ventileren, en volgens mij idd zodanig dat hij ook met regen open kan blijven.quote:Op zondag 14 september 2008 21:36 schreef AnneX het volgende:
leuk hé plennen ?
En kan de lichtkoepel in de badruimte ook nog op een kiertje om te ventileren ? zonder dat het inregent als je het/hem vergeet te sluiten?
Ik zou ook graag een zolder erbij gehad hebben, en een berging die nog een keer of 10 groter was. Maar ja, alles heeft zijn prijs, en hier ben ik dik tevreden mee, ruim zat in mijn eentje.quote:Op maandag 15 september 2008 10:37 schreef richie29 het volgende:
Gurb, wat leuk
Ik vind vooral het hele plan van een eiland met een tuin aangrenzend aan een kanaaltje en overal dezelfde vlonders erg mooi bedacht! Dit moet echt een mooie wijk gaan worden lijkt me zo![]()
Leuk huisje ook, indeling is voor een tussenwoning erg praktisch en ruim gedacht. Persoonlijk zou ik een zolder echt wel gaan missen, maar daar staat je ruime schuur/berging wel weer tegenover.
Handig als je zelf zo kan tekenen![]()
En die badkamer is mooi ruim zo!
Trouwens...alles in/rond het water gebouwd he..dat zal wel flink funderen gaan worden
Dat was dus gisteren, maar de palen van mijn huis zaten er al inquote:
Vanmorgen was alle sneeuw al weer weg, dus ze kunnen vandaag weer vol gas aan de slag.quote:Op zondag 23 november 2008 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
Nog ff en je "bouwers"gaan zo met vorstverlet!Dat schiet natuurlijk niet op Gerben... We leuk dat je van (bijna) eerste paal tot finish zicht hebt op wat gaat komen. Met jouw achtergrond ook erg interessant denk ik?
Heb je al een artist impression van het geheel, ik bedoel dan meer duidelijke platen van hoe het hutteke van Gerben zal gaan worden dan die bij de verkoop te bekijken waren?
Deze aannemer heeft het bouwterrein toch stevig dichtgetimmerd, de bouwhekken staan zelfs tot 1,5 meter de sloot in. Maar de hekken zijn maar 2 meter hoog, dus daar ben je zo overheenquote:Op maandag 24 november 2008 09:27 schreef leonieke het volgende:
Ah, vaak kan je gewoon het hek opheffen en het een beetje aan de kant schuiven. Hoef je geen klimmer voor te zijn![]()
Lekker veilig toch?quote:Op maandag 24 november 2008 09:55 schreef Gurb het volgende:
[..]
Deze aannemer heeft het bouwterrein toch stevig dichtgetimmerd, de bouwhekken staan zelfs tot 1,5 meter de sloot in. Maar de hekken zijn maar 2 meter hoog, dus daar ben je zo overheen
Jouw huis duurde toch juist zo lang voordat het klaar was?quote:Op maandag 24 november 2008 09:31 schreef appelsientje het volgende:
leukga dit topic ff volgen...
Blij dat mijn huis al is opgeleverd..als ik dit zo zie
Deze kerst redden ze iig nietquote:Op maandag 24 november 2008 10:08 schreef leonieke het volgende:
Volgende kerst in jouw eigen nieuwe huis
Wat een toeval, mooi joh. Is dat de Grontmij, of niet?quote:Op woensdag 17 december 2008 22:49 schreef inXs het volgende:
lachen, bij die eerste paal was ik ook. Ik ben namelijk 1 van de ontwerpers van het stedenbouwkundige plan en de inrichting van het plan. Leuke buurt en mooie plek. Erg geslaagd concept de eilanden! En ja, je bent verzekerd van een snelle bouw, aangezien de ontwikkelaar er ook zelf een huis laat bouwen, die wil er uiteraard graag snel in!
Als je nog iets wilt weten, of zien moet je het maar even aangeven. Wordt wel na de vakantie uiteraard.
Elk eiland heeft een eigen ontsluiting, om op die manier de verkeersoverlast in de achterliggende wijk niet te groot te maken, en per eiland heb je ook parkeerplaatsen.quote:Op woensdag 17 december 2008 23:34 schreef quo_ het volgende:
Om één of andere vreemde reden lees ik dit topic nu voor het eerst terwijl K&W toch zeer frequent door mij bezocht word
Leuk huis en nog veel leukere omgeving met die eilandjes.
Voor iemand uit drenthe komt alles nogal miniatuur over, maar ik besef heel goed dat een dorp in mijn omgeving anders in elkaar steekt dan een dorp tussen utrecht en gouda. Maar ik zit me wel af te vragen waar je in de wijk de auto's moet laten, hoe zit dat?
Dat is ongeveer 1 en dezelfde persoonquote:Op donderdag 18 december 2008 08:49 schreef Gurb het volgende:
[..]
Wat een toeval, mooi joh. Is dat de Grontmij, of niet?
En niet alleen de ontwikkelaar, maar ook één van de directeuren en een projectleider van de aannemer, en de huishypotheker van de ontwikkelaar hebben in dit project een woning
Das niet dezelfde persoon hoor, ik ben aardig op de hoogte van mijn toekomstige buren.quote:Op donderdag 18 december 2008 10:49 schreef inXs het volgende:
Dat is ongeveer 1 en dezelfde persoonZijn woning is op het linker eiland, de kavel rechtsonder. En nee, niet bij Grontmij, Het stedenbouwkundig plan is van ons, het inrichtinsplan (bestrating ed.) is in samenwerking met Grontmij gedaan.
De andere projecten ken ik idd, ik probeer altijd aardig op de hoogte te blijven van de bouwplannen in de gemeente.quote:Wij doen een groot aantal projecten in Reeuwijk samen met de Grontmij overigens, zoals Groendijck-Oost (ten oosten van de dubbele Wiericke, teverns in Driebruggen), Reeuwijk centrum, Reeuwijk dorp, etc etc. Maar wees gerust, de gronden aan de zuidkant van jouw project blijven gewoon leeg
Daarom zei ik ook "ongeveer"quote:Op donderdag 18 december 2008 13:41 schreef Gurb het volgende:
[..]
Das niet dezelfde persoon hoor, ik ben aardig op de hoogte van mijn toekomstige buren.
Één directeur van de aannemer komt er te wonen, één participant van de ontwikkelaar (diegene die het makelaarskantoor bezit), een projectleider van de aannemer en de huishypotheker van de makelaar.
[..]
De andere projecten ken ik idd, ik probeer altijd aardig op de hoogte te blijven van de bouwplannen in de gemeente.
En dat de weilanden aan de zuidkant voorlopig onbebouwd blijven geloof ik, maar dat zeiden ze 20 jaar geleden ook tegen de bewoners van de vorige wijk, en 20 jaar later staan er toch echt woningen in het weiland
Dat zijn waarschijnlijk de blokken die ze er omheen maken waar ze het beton dan vervolgens weer in storten.quote:Op zondag 21 december 2008 22:31 schreef Nint het volgende:
Wat zijn die rode strepen op de fundering?
Dat is gewoon erop gezet door de leverancier, en die strepen zitten elke 10 of 15 cm, zodat de betontimmerman makkelijk de bekisting op maat kan maken zonder alles met duimstok / rolmaat te hoeven metenquote:Op zondag 21 december 2008 22:31 schreef Nint het volgende:
Wat zijn die rode strepen op de fundering?
Mooi he? "winterlijm" voor de kalkzand blokkenquote:Op maandag 2 februari 2009 17:32 schreef SuusK het volgende:
Bij mijn huis lagen vrijdag ook de blokken ineens klaar en vandaag zijn ze al een heel eind gekomen.. Ons huis staat in 't Zuiden (vandaag sneeuw enzo), maar ze werken gewoon door. Gelukkig! Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig! Vooralsnog loopt de bouw van onze huizen redelijk gelijk op.
Het weer is aardig meegevallen gisteren idd, dus ik vermoed dat ze gewoon door gegaan zijn met blokken lijmen, maar het was gisteren donker toen ik thuis was, dus niet kunnen kijken.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:32 schreef SuusK het volgende:
Bij mijn huis lagen vrijdag ook de blokken ineens klaar en vandaag zijn ze al een heel eind gekomen.. Ons huis staat in 't Zuiden (vandaag sneeuw enzo), maar ze werken gewoon door. Gelukkig! Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig! Vooralsnog loopt de bouw van onze huizen redelijk gelijk op.
Vergeet niet dat de profielen al gesteld staan, dus de buitencontouren zijn al zichtbaar, alleen nog niet de raam- en deuropeningenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:47 schreef Cybersijp het volgende:
Leuk om te zien dat er geopperd is gerben! dan duurt het niet lang meer eer de contouren te zien zullen zijn
Het gaat nu idd lekker snel, ik verwacht dat ze eind deze week de onderschil van de verdiepingsvloer erop leggen (ligt bij één blok eerder nu al)quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:44 schreef SuusK het volgende:
Het gaat dan ineens heel snel! Bij ons ligt de plaat voor de etage vloer er al op. Het zijn maar 8 huizen zoals die van ons en bij de eerste staan de profielen voor de 1e etage al gesteld. Nu nog wachten tot de bouwvergunning definief is (en we moeten gaan betalen)
Maaruhh... gaaf om te zien he, de bouw van je huis?
De leidingen worden gewoon onder het kanaal doorgeschoven, maar is inderdaad iets makkelijker als de kanalen er nog niet liggen, spreek uit ervaringquote:Op maandag 23 februari 2009 21:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Het schiet al aardig op !![]()
[ afbeelding ]
Opvallend detail, tenminste in mijn ogen
Men plaats eerst de mechanische ventilatie (instort) kanalen, en daarna legt men pas de elektraleidingen ?
Lijkt mij niet bepaald makkelijk met het elektraleidingen.
Ik zelf en veel andere elektriciens / installateurs doen het namelijk precies andersom vanweg de vele voordelen die het heeft.
Weet jij een reden waarom ze dat hier niet gedaan hebben ?
Ik ben het idd ook anders gewend, de kanalen voor de mv op de elektra- en loodgietersleidingen.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Het schiet al aardig op !![]()
[ afbeelding ]
Opvallend detail, tenminste in mijn ogen
Men plaats eerst de mechanische ventilatie (instort) kanalen, en daarna legt men pas de elektraleidingen ?
Lijkt mij niet bepaald makkelijk met het elektraleidingen.
Ik zelf en veel andere elektriciens / installateurs doen het namelijk precies andersom vanweg de vele voordelen die het heeft.
Weet jij een reden waarom ze dat hier niet gedaan hebben ?
Ik wil het idd graag allemaal zelf in de gaten houden ja, af en toe wel eens lastig om alles door anderen te laten doen, en er zelf geen invloed op te hebben, maar ja, het is niet anders, tot nu toe doet de aannemer het niet slechtquote:Op maandag 23 februari 2009 23:49 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekker handig dat brokstuk puin ertussen inderdaad...
Zou je niet het liefst 24/7 op hun vingers kijken om te zien of ze het goed doen? Ik zou namelijk zelf denk ik wel die neiging hebben
Ik ook, zoiets werkt gewoon niet makkelijk.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:20 schreef Pascal81 het volgende:
[..]
De leidingen worden gewoon onder het kanaal doorgeschoven, maar is inderdaad iets makkelijker als de kanalen er nog niet liggen, spreek uit ervaring
En? Hoe is dit afgelopen?quote:Op maandag 23 februari 2009 20:07 schreef Gurb het volgende:
En ook nog even een bouwfout gevonden, dit doet het hele voordeel van een ankerloze woningscheidende wand weer teniet
[ afbeelding ]
morgen de foto maar ff mailen naar de aannemer, nu kunnen ze het nog eenvoudig herstellen
Leidingen liggen meestal op de breedplaat vloer en nooit op de bewapening. Tenzij de leiding achteraf na het betonstorten pas gelegd is; dan ligt hij namelijk in de smeervloerquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:05 schreef Plankje55 het volgende:
Weten jullie wat eind jaren 80 gebruikelijk was met koperen waterleiding? Werd die direct op de breedplaat gelegd, of op de wapening? Ik moet een vloer open hakken om de warmwaterleiding af te takken.
De vloer is donderdags 1,5 week terug gestort, en ben toen vrijdags nog even wezen kijken, en het leek erop dat het weg was, maar ben eigenlijk vergeten echt goed te kijken. Ik zal komende week weer langs gaan en dan ff wat foto's maken, ze zijn iig druk bezig met de wanden van de 1e verdiepingquote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:26 schreef Barbie het volgende:
[..]
En? Hoe is dit afgelopen?
Heb je al weer nieuwe foto's van de vorderingen?
De brokken kalkzandsteen zaten er trouwens nogquote:
Nou, lekker is dat.. Kunnen ze daar nog iets aan doen?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:38 schreef Gurb het volgende:
De brokken kalkzandsteen zaten er trouwens nog![]()
die dakkoepel komt idd in de badkamer, anders had ik daar geen daglicht, en nu kan ik ook gewoon ventileren via de dakkoepelquote:Op maandag 13 april 2009 20:42 schreef Forno het volgende:
Gaat lekker. Lopen ze nog op schema?
Die toekomstige dakkoepel komt in je badkamer?
Nog niet. Zoals zovaak in de nieuwbouw wordt het bouwtempo bepaald door de metselaars. En ondanks de krisis in de bouw zijn er nog steeds te weinig goede metselaars. Ze kunnen bij mijn project bijna overal metselen, dus daarom gaat het nu niet zo snel. De huidige stand van zaken:quote:
Metselwerk ziet er trouwens netjes schoon uit, dat is vaak wel anders....quote:Op zondag 3 mei 2009 13:41 schreef Gurb het volgende:
[..]
die dakkoepel komt idd in de badkamer, anders had ik daar geen daglicht, en nu kan ik ook gewoon ventileren via de dakkoepel
afgelopen koninginnedag was dit de stand:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk het ook wel ja,quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Lijkt er wel op dat ze de oplevering in de herfst van 2009 wel gaan redden!
Keuken ga ik idd zelf plaatsen, toilet en badkamer zijn betegeld en voorzien van sanitair, daar moet ik zelf nog een douchewand plaatsen en de wasmachineaansluiting weghalen.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:09 schreef sanger het volgende:
Lijkt inderdaad aardig op schemaHelemaal omdat ze na de bouwvak waarschijnlijk geen andere projecten meer hebben en zich dus vol hierop kunnen richtten. Je had alleen de badkamer en het toilet door hun toch? Keuken niet dacht ik?
Hoe staat het met de infrastructuur? Zijn ze daar al mee begonnen?
Daar is het wel weer tijd voor jaquote:
Het is idd een douchepijp-wtwquote:Op woensdag 23 september 2009 00:21 schreef Cybersijp het volgende:
Die koperen pijp? lijkt mij een warmte terugwininstallatie te zijn van het douchewater, althans als ik zo het leidingverhaal zie tenminste! koekje verdiend?
Ziet er weer keurig uit hoor, al zit er naar mijn idee niet al te veel progressie in de bouw van het complex. Is alles al verkocht of zijn ze nog aan het wachten op het verkopen van de resterende kavels?
Het tweede zover ik weet:quote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Gurb het volgende:
En voor de bonuspunten, waar sluit je het leidingwater op aan, de koud-water-aansluiting van de thermostatische douchekraan zodat je minder warm water moet bijmengen. Óf op de aanvoerleiding van de cv-ketel zodat je het water minder hoeft te verwarmen?
Zonder het plaatje onder je post bekeken te hebben, denk ik dat je hem het beste aan de koudwateraansluiting van de cv kan hangen. Dit omdat dan het verschil in verwarmen in aantal graden "omhoog"minder word en de cv dus op een lager niveau kan werken. Verder heeft de cv bij een lagere "last"een hoger rendement dan bij "vollast", maar daar kan "klipper"meer zinnigs over melden denk ikquote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Gurb het volgende:
[..]
Het is idd een douchepijp-wtw
Het is een dubbelwandige afvoer, binnenin stroomt het warme douchewater, en door de buitenschil loopt het koude leidingwater dat hierdoor opwarmt en je minder energie hoeft te gebruiken om het op temperatuur te krijgen.
En voor de bonuspunten, waar sluit je het leidingwater op aan, de koud-water-aansluiting van de thermostatische douchekraan zodat je minder warm water moet bijmengen. Óf op de toevoerleiding van de cv-ketel zodat je het water minder hoeft te verwarmen?
En het gaat inderdaad niet extreem hard nee, had liever gezien dat de turbo erop stond, dan kan ik zelf ook sneller aan het klussen slaan
Ik ben benieuwd naar het antwoordquote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Gurb het volgende:
En voor de bonuspunten, waar sluit je het leidingwater op aan, de koud-water-aansluiting van de thermostatische douchekraan zodat je minder warm water moet bijmengen. Óf op de aanvoerleiding van de cv-ketel zodat je het water minder hoeft te verwarmen?
de wtw isoleren heeft geen effect, aan de buitenzijde loopt koud leidingwater die het warme water sowieso afkoelt, dus isoleren maakt niets uit. Wel moet je het voorverwarmde leidingwater dat van de wtw vandaan komt isoleren:)quote:Op donderdag 24 september 2009 08:41 schreef exlurker het volgende:
Hoeveel tijd per dag sta je onder de douche?
Wanneer heeft een WTW op de doucheafvoer dan effect, alleen als je onder de douche staat.
Conclusie, koudwater via terugslagklep alleen naar de thermostaatkraan van de douche
En natuurlijk de WTW goed isoleren
Het eind is inderdaad in zicht, voor de kerst heb ik sleutel schat ik.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:36 schreef SuusK het volgende:
En? Hoe staat het er voor? Is het eind al in zicht?
Ergens begin van 't jaar liep de bouw van onze huizen gelijk op. Wij hebben net voor de bouwvak onze sleutel gekregen en gaan volgend weekend over. Nog maar 23 openstaande punten van de opleverlijst...
oplevering is week 50quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:01 schreef sanger het volgende:
Ziet er goed uit GurbWie weet nog wel kerst in je nieuwe huisje
Dat lossen ze niet echt op, ze timmeren het af aan de kant van de trap, en zolang je deur van de trapkast iet open doet, zie je het niet vanuit de woonkamerquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze bouw loopt prima; maar ik vraag mij af hebben ze het probleem met het deurkozijn van de kelderkast al opgelost ?
Aan die kant wordt er niets meer gebouwd waar de foto is gemaakt komt de komende 20 jaar geen bebouwing, maar mijn woning staat midden in de wijk.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:28 schreef Walter-Ego het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar blijft je uitzicht zo wijds of worden er meer woningen voor gebouwd?
Het bespaart helemaal niets als je de doorstroombegrenzer van je termostaatkraan indrukt en de maximale hoeveelheid water vraagt. De termostaatkraan vraagt dan de max hoeveelheid warm water aan je ketel en kan meer 'voorverwarmd' koud bijmengen om de gewenste temperatuur te bereiken. Vraag je niet de max hoeveelheid water (laat je de waterbesparende douchekop met doorstroombegrenzer zitten) dan zul je wel besparen. Men rekent dan op zo'n 200m2 ggas besparing voor een gemiddeld gezin per jaar. Lijkt mij fors.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:12 schreef Gurb het volgende:
[..]
de wtw isoleren heeft geen effect, aan de buitenzijde loopt koud leidingwater die het warme water sowieso afkoelt, dus isoleren maakt niets uit. Wel moet je het voorverwarmde leidingwater dat van de wtw vandaan komt isoleren:)
En je kunt discussieren over waar je het voorverwarmde leidingwater op aansluit, ik heb al regelmatig de discussie gevoerd, en zowel loodgieters, cv-installateurs en zelfs een vertegenwoordiger van de importeur kon me niet vertellen wat de juiste manier is. Er zijn verschillende mogelijkheden, en die hangen af van de situatie daar ter plekke, en van de toegepaste CV-ketel wanneer deze het efficiënst werkt.
1. op de thermostatische douchekraan van de douche, waarbij je dus minder warm water hoeft bij te mengen (dus minder warm water verwarmen) Dit is vooral interessant als de ketel ver van de douche afhangt en het voorverwarmde water een lange weg moet afleggen van en naar de ketel.
2. op de ketel, zodat de ketel het water minder hoeft bij te warmen. dit is vooral interessant als de ketel dichtbij de douche staat.
3. Zowel op de douche, als op de ketel aansluiten zodat je van allebei een beetje profijt hebt. Deze optie is in mijn woning gekozen, waarschijnlijk omdat ze zelf ook niet wisten wat ze moesten nemen.
De douchepijp wtw (of douchebak-wtw, zelfde idee, alleen dan in de douchebak zelf) is een veel toegepast systeem om een woning te laten voldoen aan de Energie Prestatie Coëfficient norm (EPC) van 0,8
zonder dat ze hiervoor hoogwaardiger (dus duurder) isolatie of beglazing moeten toepassen.
Dus ik heb er zelf ook niet voor gekozen om zo'n ding toe te passen, en ben ook redelijk sceptisch of het echt energiebesparend is.
Ik zal vanavond eens een foto maken van mijn berging, daar staat nog veel meer aan klusspulquote:Op zondag 13 december 2009 20:42 schreef AnneX het volgende:
Zo ... de kop is eraf.
Wat heb je al veel spul naar binnen gesleept !
en zijn de buitenkranen vorstbestendig ? vast wel.
De wanden op de eerste verdieping ga ik voorzien met glasvlies en dan sausen, de meeste wanden gebroken wit, en één wand in de computerkamer en de slaapkamer een andere kleur. Wanden beneden ga ik waarschijnlijk stucadoren en dan sausen, kleur nog onbekend. De vloeren boven worden laminaat en vloerbedekking, beneden komt er een massief beukenvloer, afgewerkt met naturel olie.quote:Op zondag 13 december 2009 21:11 schreef Forno het volgende:
Mooi huisje hoor. Veel plezier met het verven en aankleden van je nieuwe toko! Is er al een plan de champagne wat betreft kleurtjes en (vloer)afwerking?
De tuin zal nog wel even duren zo te zien.
Ik moest inderdaad even wachten, maar het was het waardquote:Op maandag 14 december 2009 00:08 schreef Cybersijp het volgende:
Mooi mooi mooit klussen van Gerben kan dan eindelijk zijn aanvang vinden.....
Mooi trapje heb je staan, altrex vouwladder that is![]()
Het ziet er inderdaad goed uit, aannemer heeft goed werk geleverd, nu moet ik zelf net zo goed mijn best doenquote:Op maandag 14 december 2009 08:47 schreef sanger het volgende:
Ziet er goed uit Gurb![]()
BTW 'Zimmer frei'
De kraan heeft de vorst overleefd.quote:Op maandag 14 december 2009 13:39 schreef Gurb het volgende:
Ik zal vanavond eens een foto maken van mijn berging, daar staat nog veel meer aan klusspul![]()
En ik ga vanavond kijken of de buitenkraan de eerste vorst heeft overleefd![]()
Snap jij het?quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:05 schreef OeJ het volgende:
Ik ben gewoon al zeven pagina's naar een bouwput aan het kijken, en zo'n 16 duizend mensen gingen mij voor!!![]()
![]()
Nou, mooi, willen we natuurlijk ook even de inrichting zien, als je helemaal geinstalleerd bent.quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:28 schreef Gurb het volgende:
[..]
Snap jij het?![]()
Maar ik heb de komende twee weken vrij, dus over twee weken eindelijk foto's van iets dat op een huis gaat lijken
Meerwerk is echt onbeschoft duur.quote:Op vrijdag 25 december 2009 18:45 schreef cvboer het volgende:
Mooi projectmaar was het niet goedkoper om het meerwerk wat je nu maakt direct in de bouw mee te nemen?
Meerwerk is idd duur, of het onbeschoft is is een andere discussie, ik heb bij mijn vorige werkgever regelmatig kopersopties uitgerekend, en de kosten zijn best wel uit te leggen. De grootste reden dat kopersopties zo duur zijn is het uitgangspunt dat elk puntje apart moet worden uitgevoerd, en dan rekent een elektricien gewoon een uur arbeid voor één stopcontact. En als je er dan 6 koopt, reken je 6 uur arbeid af. En als het goed gaat qua kopersopties en de elektricien heeft als hij in die woning bezig is ook de goede tekening en alle kopersopties zijn bekend, dan kost het misschien maar 1 uur extra arbeid. Maar vaak zat zijn de kopersopties te laat bekend, en moet er iemand apart voor terugkomen om het er in te maken. En dat kost dan weer geld.quote:Op vrijdag 25 december 2009 20:08 schreef tomegel het volgende:
[Mooi project maar was het niet goedkoper om het meerwerk wat je nu maakt direct in de bouw mee te nemen?]
Meerwerk is echt onbeschoft duur.
vakwerk hèquote:Op maandag 28 december 2009 11:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er goed uit hoor Gerben !![]()
[ afbeelding ]
Alleen wel een beetje knikke bochtjes he![]()
Allebei de linker stopcontacten zitten op een aparte groep inderdaad, en het stopcontact voor de vriezer (de rechter enkele stopcontact) is doorgelust vanaf de droger. Of het helemaal NEN 1010 is weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het veilig is.quote:Op maandag 28 december 2009 13:10 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het wel mooie bochtjes! Maareh, zitten de stopcontacten ieder op een aparte groep of mag je ze eigenlijk niet doorlussen? Ik heb bij ons namelijk alle dozen intern doorgelust.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:41 schreef Gurb het volgende:
[..]
vakwerk hè
[..]
Allebei de linker stopcontacten zitten op een aparte groep inderdaad, en het stopcontact voor de vriezer (de rechter enkele stopcontact) is doorgelust vanaf de droger. Of het helemaal NEN 1010 is weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het veilig is.
Inmiddels ben ik aardig opgeschoten van de week, de hele bovenverdieping heeft nu glasvlies en is gesausd. Ook ben ik begonnen met het kastinterieur in de slaapkamer en is het plateau gemaakt en getegeld voor de kachel. Foto's zal ik zondag plaatsen, dan ligt ook het laminaat op de 1e verdieping en staat de kachel op zijn plek.
En wat is er mis met steeklasklemmen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
TVP voor voor de foto's![]()
Gaat een mooie woning worden, ben benieuwd naar het eind plaatje.
En inderdaad, het stopcontact is niet volgens de NEN1010![]()
Je gebruikt toch wel draailasdoppen van Conex hoop ik? Niet van die steeklasklemmen![]()
Succes met het inrichten van je woning
Hoewel het niet helemaal volgens de nen1010 is had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:41 schreef Gurb het volgende:
[..]
vakwerk hè
[..]
Allebei de linker stopcontacten zitten op een aparte groep inderdaad, en het stopcontact voor de vriezer (de rechter enkele stopcontact) is doorgelust vanaf de droger. Of het helemaal NEN 1010 is weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het veilig is.
Inmiddels ben ik aardig opgeschoten van de week, de hele bovenverdieping heeft nu glasvlies en is gesausd. Ook ben ik begonnen met het kastinterieur in de slaapkamer en is het plateau gemaakt en getegeld voor de kachel. Foto's zal ik zondag plaatsen, dan ligt ook het laminaat op de 1e verdieping en staat de kachel op zijn plek.
Ik vind het ondingen, ik heb ze iets te vaak zien doorbranden onder een belasting van 14A ( wasmachine )quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En wat is er mis met steeklasklemmen?![]()
Hier wisselt het wat er in de dozen zit. Het meeste zijn draaidoppen, maar na een tijdje ben ik overgegaan op steekdoppen.
Ik heb de draden gewoon doorgekoppeld in de wcd zelf.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:37 schreef cvboer het volgende:
TVP voor voor de foto's![]()
Gaat een mooie woning worden, ben benieuwd naar het eind plaatje.
En inderdaad, het stopcontact is niet volgens de NEN1010![]()
Je gebruikt toch wel draailasdoppen van Conex hoop ik? Niet van die steeklasklemmen![]()
Succes met het inrichten van je woning
Provak is een topzaak, goed personeel, goed spul, goede openingstijden en via mijn werk krijg ik ook nog eens korting daarquote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:58 schreef naaa het volgende:
Provakemmel.
Pure nostalgie.
Maar weer ff ontopic.
Hoe heb je die "uitsparing" cq. "gapend gat" gemaakt
in de verdiepingsvloer voor de houtkachel?
Is daar een bedrijf voor geweest of heb
je dit zelf gedaan? Met bruut geweld ofcourse...![]()
Hier zijn zequote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoewel het niet helemaal volgens de nen1010 is had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan.
Een wasdroger schakel je minder vaak in dan een wasmachine; en een vriezer draait ook niet altijd.
Kan prima zo !![]()
Ben nu al nieuwsgierig naar de foto's
Ik ben ook zeer blij met de vloer. Toen ik de eerste paar delen had gelegd begon ik te twijfelen of het niet te druk werd, maar dat valt reuze meequote:Op zondag 3 januari 2010 17:51 schreef AnneX het volgende:
leuke laminaatvloer met de blonde kleurverschillen ! heel leuk !
Verder ben je / zijn jullie goed bezig.
Dioe schuifdeurkasten over de hele hoogte en breedte zijn fantastisch.
en wanneer ga je over?
Ben ik nu zo naïef of komt hier geen verplaatsing aan te pas, aangezien je een NIEUWbouw woning hebt...quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:32 schreef Gurb het volgende:
verplaatsen van lichtschakelaar: ¤ 85,=
verplaatsen van wasmachine en wasdroger- aansluiting: ¤ 360,=
Verplaatsen tov de origineel geplande plekquote:Op zondag 10 januari 2010 18:32 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ben ik nu zo naïef of komt hier geen verplaatsing aan te pas, aangezien je een NIEUWbouw woning hebt...
De slaapkamer is 335 cm bij 375 cm, dus bijna vierkant. In beide lange wanden zit een deur (kijk maar op de plattegrond in de OP) dus dit is de meest logische indeling. De kast is 65 cm diep, het bed wordt 170 cm breed en komt 20 cm vrij van de muur. Dan houd ik dus een vrije ruimte over van 80 cm tussen het bed en de kast. Dit is ruim voldoende. Het bed zal iets vrij staan van de radiator, maar die zal toch bijna altijd uit staan, ik slaap nu ook op een koude kamer, tot vorige week stond mijn raam nog op de kierstand.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:10 schreef AnneX het volgende:
wat een kleine slaapkamer ??
en de plek naast de radiator.
zou je dat niet omdraaien ? is er plaats voor?
Alle meubels op de 1e verdieping heb ik idd zelf gemaakt, het is leuk om te doen, ik bespaar er geld mee en je kunt het precies zo maken dat het is afgestemd op mijn situatie qua maatvoering, kleur en positie.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:11 schreef Ml-etje het volgende:
Wat gaaf! Je maakt heel veel zelf
Zou willen dat wij dat ook konden, super
Aan de voorkant van de kast zit een houten opstaande rand van 4 cm hoog, dus ik verwacht niet dat de wasmachine daar overheen rammeltquote:Op zondag 24 januari 2010 22:15 schreef AnneX het volgende:
Strak ziet het eruit ! met de zwarte kasten.
En natuurlijk een vraag over de wasmachine op hoogte: rammelt die er niet af dan?
En je hebt al gordijnen !!! en waaaaarom nou niet aan één stuk tot op de grond ?
En heb je de rails niet laten doorlopen over de hele breedte zodat de lappen aansluiten.
Ik kijk mee hoor!quote:Op zondag 24 januari 2010 22:08 schreef Gurb het volgende:
Er reageren niet veel mensen, maar ik ga ervanuit dat er nog wel wat mensen zijn die meekijken, dus hier wat nieuwe foto's en een update:
Nee hoor, en mocht dat wel zo zijn dan zet ik wel rubberen trillingsdempers onder de pootjes van de wasmachine.quote:Op maandag 8 februari 2010 13:16 schreef Blik het volgende:
Andere vraag over de wasmachine/droger. Niet bang dat de trillingen door de hele verdieping te voelen zijn?
Ik lig op schema, maar woon er nog niet. Maar ik heb ook niet stil gezetenquote:Op zondag 21 februari 2010 11:45 schreef AnneX het volgende:
Zeg Gurb, het topic moet ik uit de kelder halen !
Lig je op schema óf woon je er al stilletjes?
De afzuigkap hangt idd 25 cm hoger als de keukenboer had geadviseerd, maar ik ben zelf 1.90 meter en ik wil zonder mijn kop te stoten in de pannen kunnen roeren. Bovendien geeft het hoger hangen van de afzuigkap een ruimtelijk effect in de keukenquote:Op zondag 21 februari 2010 21:00 schreef AnneX het volgende:
Ok Gurb : still going man.
Chronologisch:
Keuken ok ! Hangt de afzuig niet wat hoog ? Tegeltjes helemaal leuk.
Leuke kapstokjes !
Bed : ziet er helemaal áf uit. Kast + koof : 10 punten
Woonkamer: wandkasten ook zelf gemaakt? en ben wel errug benieuwd hoe de banen gaan mixen met de inrichting.
Ga zo door...
dank jequote:Op maandag 22 februari 2010 02:55 schreef wonderer het volgende:
Dit moet ik volgenHet wordt echt geweldig
Nog een vraagje daaroverquote:Op woensdag 24 februari 2010 10:45 schreef Gurb het volgende:
Dank allemaal. Ik werkte al netjes omdat het voor mezelf was, maar nu zal ik het zeker zo netjes afmaken
En het scheelt allemaal wel geld inderdaad, maar het is nog niet goedkoop hoorZo ben ik voor de kast en bedombouw bij elkaar toch zo'n ¤ 1000,= kwijt. Maar dan is het wel helemaal naar mijn zin en exact op maat
![]()
Het interieur heb ik helemaal zelf gemaakt, dit is opgebouwd uit witte meubelpanelen van 18 mm dik. Deze heb ik bij de bouwmarkt exact op maat laten zagen en toen alles in elkaar gezet.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Nog een vraagje daarover![]()
Heb je de kast helemaal zelf gemaakt, of heb je een 'bouwpakket'? Kan het zo snel niet vinden namelijk.
Wordt de kleur nog anders dan het nu is? Ik vind de "kieren" tussen je planken echt erg mooi, veel mooier dan v groef of van die echte gootjes.... Wil ook zo'n vloer!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:40 schreef Gurb het volgende:
Inmiddels ligt de vloer erin.
Vanavond ga ik de plinten monteren, morgen de vloer schuren en in de 1e laag olie zetten en dan zondag de 2e keer in de olie zetten.
De kleur wordt inderdaad iets donkerder, maar niet veel want ik behandel de vloer met naturel hardwax oliequote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:47 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Wordt de kleur nog anders dan het nu is? Ik vind de "kieren" tussen je planken echt erg mooi, veel mooier dan v groef of van die echte gootjes.... Wil ook zo'n vloer!
Het is echt hout inderdaad, massief beuken, 2 cm dik, 13,5 cm breed.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:27 schreef Yoewie het volgende:
wat een prachtige vloer!
is het echt hout??
waar gehaald, hoe duur?
waar zie jij een ornament? Of bedoel je de kachel die ik ingepakt heb om te beschermen tegen de schuurstof?quote:Op zondag 28 februari 2010 21:40 schreef exlurker het volgende:
Ziet er allemaal netjes afgewerkt uit! En een mooi ornament gemaakt voor de kamer
De plafondlamp word ook wel eens een ornament genoemdquote:Op zondag 28 februari 2010 21:45 schreef Gurb het volgende:
[..]
waar zie jij een ornament? Of bedoel je de kachel die ik ingepakt heb om te beschermen tegen de schuurstof?
Weer wat geleerdquote:Op zondag 28 februari 2010 21:51 schreef exlurker het volgende:
[..]
De plafondlamp word ook wel eens een ornament genoemd
Het is inderdaad nu bijna mijn thuis ja, nog twee wekenquote:Op zondag 28 februari 2010 21:56 schreef AnneX het volgende:
Dat zijn grote stappen - gauw thuis nu ! Gurb.
Ook een vraagje: waarom heb je gekozen voor de (prachtige) planken in de breedte ? en niet met licht mee in de lengte?
Het ornament is geestig.
Als ik zaterdag over ga is eigenlijk alles ook klaar. Als ik er woon moet ik nog wat kleine beschadigingen aan de muren bijtippen en woonaccesoires en wandversieringen scoren, maar dat zal het enige zijn waarvoor de boormachine de woning in moetquote:Op maandag 8 maart 2010 22:53 schreef Cybersijp het volgende:
Nog 5 dagen en counting! lekker dat je dan al over kan en al aardig "alles"klaar is Gerben! Heb je er een bitje zin an? Of blijf je nog liever ff klussen om alles maar dan ook alles klaar te maken om te wonen?
Ik ben niet zo heel handig hoor, ik durf alles te doen en heb het geluk dat het meestal altijd luktquote:Op maandag 8 maart 2010 23:04 schreef junkiexp het volgende:
Tering, jij bent echt heel erg handig.
Ook je opleiding is wel handig als je dit doet.
Ik blijf het volgen
Inderdaad:) Vandaag gaat mijn moeder en een vriendin van me alvast schoonmaken en de eerste spullen qua servies, bestek en uitzet in de vaatwasser stoppen en in de kastjes opbergen.quote:
wat een blunder, nu kan in onmogelijk morgen verhuizen. Als ik zoiets simpels al verkeerd doe, zal de rest ook wel fout gaan.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:05 schreef wonderer het volgende:
Je wc-rol hangt verkeerd om
Ziet er echt vet uit! Doe nog eens een foto van je slaapkamer? Dat bed
De kratjes zijn hetzelfde, de inhoud nietquote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kratjes bier van de eerste foto op pag 5 nog vol![]()
Zoniet eerst even nieuwe halen alvorens fokkers uit te nodigen
dank voor het compliment.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:11 schreef AugustLevi het volgende:
Ziet er erg mooi uit. Zoals die banen en de kastjes netjes in elkaar overlopen in de woonkamer echt netjes!
Ik heb daarnaast nog een vraag over het luik dat je gemaakt hebt voor je kruipruimte. Ik zit met een zelfde situatie. Kan je iets meer vertellen over hoe je dit gedaan hebt. Wat zijn dat bijvoorbeeld voor een profielen en waar heb je het vandaan? Is een zelfde situatie ook mogelijk met steen?
Nogmaals erg netjes allemaal
Ralph
Alleen dat poepgroen in de computerkamer, dat zou ik: 'hmz, bij nader inzien toch niet zo'n succes' willen noemen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:36 schreef Candaasje het volgende:
Sfeervol hoor Gurb!!
Ik ben normaal niet zo van dit soort 'uitgesproken' kleuren in interieurs, maar ik vind het heel netjes gedaan.(En dat zitje ronde houtkachel is natuurlijk gewoon geweldig!)
- Het luik is gewoon los op te tillen, er zitten geen scharnieren aan, en deze is inderdaad iets groter dan het kruipluik zelf (2 cm rondom groter als het luik)quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:19 schreef AugustLevi het volgende:
Bedankt voor je reactie Gurb.
Als ik het goed begrijp heb je dus eigenlijk een wegneembaar vierkant in je vloer gemaakt. Nog een aantal vragen hierover:
1) Heb je dit luik nog scharnieren gemaakt of kan je dit gewoon los optillen.
2) Ik veronderstel dat dit luik net iets groter is dan je kruipruimte luik; zodat je dit daarna kan optillen?
3) heb je nog iets speciaals gedaan met de isolatie eronder
Bedankt voor de moeite en die ijzertjes gaan besteld worden.
Groetjes Ralph
Als ik zeg dat het Heineken groen is, veranderd je mening dan?quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:10 schreef OeJ het volgende:
[..]
Alleen dat poepgroen in de computerkamer, dat zou ik: 'hmz, bij nader inzien toch niet zo'n succes' willen noemen.
Dat groen vind ik eigenlijk juist wel mooi, maar ja, ik ben van de groentinten en de aardetinten, dus dat zal dat verklarenquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:10 schreef OeJ het volgende:
[..]
Alleen dat poepgroen in de computerkamer, dat zou ik: 'hmz, bij nader inzien toch niet zo'n succes' willen noemen.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:15 schreef Gurb het volgende:
Als ik zeg dat het Heineken groen is, veranderd je mening dan?
Dat hebben de Fokkertjes gemerkt jaquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:50 schreef Gurb het volgende:
Zo, inmiddels woon ik er 3 weken, en is er tot gisteren weinig gebeurd..............
Leuk he gravenquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:50 schreef Gurb het volgende:
Zo, inmiddels woon ik er 3 weken, en is er tot gisteren weinig gebeurd. Ik heb nog een waslijn opgehangen, een vuilnisbakje in het gootsteenkastje gemaakt en een home-cinema systeem gekocht en geplaatst. Maar verder heb ik vooral 3 weken geluierd en twee zaterdagen bij vrienden geholpen met klussen. Maar gisteren ben ik weer aan de slag gegaan, ik heb ruim 2 kuub vette klei-achtige grond weggegraven en naar mijn ouders afgevoerd. Ik wil namelijk in mijn tuin het bestaande vlonder 2 meter breder maken zodat ik een vlonder krijg van 3,5 x 4,5 meter. Maar daarvoor moet er wel 3 tot 4 kuub grond weg. Gisteren ben ik eraan begonnen, en het begin is er.
Ik zal als ik er aan toe kom vanavond een foto maken van de huidige bouwput.
heerlijk werk, vooral omdat het lekkere vette grond was en je elke keer de schop met je voet de grond in moest steken.quote:
daar is het inmiddels wel tijd voor ja.quote:
Wij wachten in spanning afquote:Op woensdag 14 april 2010 17:01 schreef Gurb het volgende:
[..]
daar is het inmiddels wel tijd voor ja.
Ik zal vanavond de huidige stand van zaken ff op de foto zetten en hier posten
Het is inderdaad wel wat werk ja, maar eigen arbeid kost geen geldquote:Op woensdag 14 april 2010 22:24 schreef Leonietje83 het volgende:
OMG! Wat een werk! Wel grappig zo nog zonder tuinafscheidingen enzo. Is die vlonder die er nu ligt gemeenschappelijk of wel echt je eigen stuk (zonder recht van overpad enzo?) Ga je ook nog iets met verlichting doen? Spots in de opstaande rand van vlonder aan de kant van je huis? Richting water?
Foutquote:Op donderdag 15 april 2010 10:15 schreef Gurb het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel wat werk ja, maar eigen arbeid kost geen geld
First things firstquote:Het vlonder is mijn eigendom en er is officieel geen recht van overpad. Ook ligt het vlonder ca 75 cm lager als de straat, dus erg makkelijk kun je er ook niet opkomen. Maar voor het werken in de tuin kan ik wel via het vlonder van de buren op de straat komen, dus ik hoef niet door mijn tuin heen.
Ook mag het vlonder niet uitgebreid worden richting de sloot, en mogen er geen schuttingen op geplaatst worden. Dit zijn eisen van de projectontwikkelaar, gemeente en waterschap.
Qua verlichting ben ik er nog niet uit. Eerst maak ik het vlonder af, dan maak ik de rest van de tuin in orde, incl schuttingen, gras, houtopslag en een klein opberghok. Dan zal ik ook de tuinverlichting aanpakken, er ligt iig al een grondkabel op een aparte groep bij de achtergevel.
dan heb ik geld genoegquote:
Ik hou niet van varen of vissen. Ik hou meer zwemmen of schaatsen op of in het water. Dus een bootje komt er niet.quote:
Een koek en zopie stand als het vriest is ook oke Gurbquote:Op donderdag 15 april 2010 14:30 schreef Gurb het volgende:
Ik hou niet van varen of vissen. Ik hou meer zwemmen of schaatsen op of in het water. Dus een bootje komt er niet.
Ik ook, nodigquote:
Ah, oke.quote:Ik hou niet van varen of vissen. Ik hou meer zwemmen of schaatsen op of in het water. Dus een bootje komt er niet.
quote:
Dat klopt, alleen meestal kijk ik op zondag niet op die papiertjes, en 's avonds is het donker.quote:Op maandag 15 november 2010 13:40 schreef rubje het volgende:
sommige mensen gebruiken gewoon ouderwets papier en en pen om iets te herinneren.![]()
![]()
complimenten trouwens voor je hele klus,ik doe het je niet na.
als je maar weet belofte maakt schuldquote:Op maandag 15 november 2010 11:45 schreef Gurb het volgende:
[..]
![]()
De eerstvolgende keer dat ik thuis ben met daglicht is a.s. zondag, dus heb zojuist een herinnering in mijn telefoon gezet
Hierbij de beloofde foto'squote:Op dinsdag 16 november 2010 13:29 schreef Gurb het volgende:
belofte maakt schuld idd![]()
en ik zal meteen wat oude foto's terugplaatsen.
Dank voor het complimentquote:Op zondag 21 november 2010 22:08 schreef AnneX het volgende:
Leuk en warm en huiselijk.
Het ziet er écht uit.
alleen dat gordijn naast de brandende kachel ..zou je die niet naar rechts schuiven als de kachel brandt.
Hij is er nog hoor, is zelfs 6 dagen en 7 uur geleden nog op het forum geweestquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Zomaar in eens vroeg ik mij af waar deze usert eigenlijk gebleven is![]()
Daarom trap ik dit topic maar eens omhoog
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |