abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58925589
Zoals hier al eens gemeld, heb ik afgelopen maand een huis gekocht.

Het huis moet nog gebouwd worden, maar ik wilde jullie vast wat meer informatie geven over de woning en de planning voor de toekomst.

Welnu, plaatjes zeggen meer dan woorden, dus daarom heb ik mijn verkoopboekje ingescand en die aangevuld met wat eigen plaatjes:

de locatie, een (nu nog) weiland in Driebruggen, Zuid Holland

en ook een plaatje van Google Earth

Vanaf de weg gezien ziet het er nu zo uit:

Op dit stuk weiland gaan ze 33 woningen bouwen, verdeeld over 3 eilanden

Op eiland 1 heb ik bnr 10 gekocht.

Hierbij een kleine artist impression van de woning

En de voor en achtergevel:

En natuurlijk ook nog twee plattegrondjes voor jullie:
de begane grond, een berging, een entree met toilet en meterkast, en een woonkamer met open keuken. Naar de tuin (aan het water!) gaan dubbele openslaande deuren.

en de 1e verdieping, met 3 slaapkamers, een badkamer en een technische ruimte.

Dat waren de plaatjes. Nu de planning:
- februari 2008: ingeschreven
- maart 2008: loting
- april 2008: definitief gekocht
- mei 2008: hypotheek rond
- juni 2008: naar de notaris voor de overdracht van de grond
- juli / augustus / september 2008: bouwrijp maken en infra aanleggen van het terrein
- september / oktober 2008: naar de notaris voor het tekenen van de hypotheekakte en de aannemingsovereenkomst
- oktober / november 2008: start bouw
- herfst 2009: woning opgeleverd??

Nu ben ik druk bezig met het bedenken wat ik wil qua kopersopties in de woning. De badkamer en toilet laat ik iig standaard uitvoeren, daar ga ik geen geld aan uitgeven voor die totaal 20 minuten per dag dat ik daaro ben.
De keuken zit niet standaard in de woning, dus hier zal ik zelf aan de slag moeten, maar dat komt na de zomer wel.
Ook de verdere inrichting van de woning is nog onbekend, misschien dat ik slaapkamer 2 en 3 ga samenvoegen tot één grote kamer en dat ik ook de wasmachine uit de badkamer haal. Maar daar ga ik me binnenkort mee bezig houden.
Voorlopig ben ik druk aan het sparen en probeer ik te beseffen dat ik over 1,5 jaar een eigen hut heb.

Vragen, opmerkingen, tips enz? Roep maar.
Ik zal proberen alles zoveel mogelijk bij te houden hier, uiteraard met foto's.

Groet

[ Bericht 3% gewijzigd door Vonkenboer op 19-08-2008 16:23:49 (Op verzoek, plaatjes weer zichtbaar gemaakt.) ]
pi_58926007
Gurb heeft een hutje
spannend hoor, maar wel vreselijk om zo lang te moeten wachten.
ik zou daar echt helemaal gek van worden.
ik kom hier de komende jaren wel meelurken hoor.
pi_58926213
Ziet er netjes uit.
Wel raar dat ze niet het balkon gewoon als slaapkamer hebben benut. Zie je wel bij meer nieuwbouwhuizen, dat de slaapkmers naar verhouding klein zijn, vind ik dan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 mei 2008 @ 20:44:48 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58926638
Hoe groot is je tuin? Lijkt me inderdaad niet fijn om zo lang te moeten wachten, maar het ziet er op papier in elk geval goed uit. Gefeliciteerd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_58926728
De tuin is ca 7 meter diep, en 5 meter breed. De laatste 1,5 meter van de tuin wordt een vlonder, dit hoort al standaard bij de koop (ze willen een net eiland hebben, met overal een zelfde vlonder langs het water)
  PR/Manusje van alles maandag 26 mei 2008 @ 21:02:13 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58926987
Leuk huis
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  FOK!fotograaf maandag 26 mei 2008 @ 21:20:17 #7
17893 Forno
pi_58927381
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:26 schreef DroogDok het volgende:
Ziet er netjes uit.
Wel raar dat ze niet het balkon gewoon als slaapkamer hebben benut. Zie je wel bij meer nieuwbouwhuizen, dat de slaapkmers naar verhouding klein zijn, vind ik dan.
Offtopic:
Heeft volgens mij te maken met het fenomeen consument gericht bouwen. Het is tegenwoordig een trent om opties aan te bieden. Stelt in de praktijk geen reet voor. Dezelfde woning (als 10 jaar geleden) wordt een beetje uitgekleedt, en voor een flinke meerprijs kun je hem weer optuigen.

Houdt meestal in, dat de standaard woning, een onbenoemde ruimte heeft en/of een dakterras. Kunnen de bewoners zelf kiezen of ze daar een extra (verblijfsruimte) slaapkamer willen hebben. Slim van de aannemers/projectontwikkelaars.

Als je zelf slim bent, laat je de goedkoopste variant bouwen. Zonder opties. En laat eventuele opties na oplevering door een andere aannemer bouwen. Zodat je voor dat deel, wat concurrentie kunt aanzwengelen. De bouwvergunning is vaak eenvoudig te krijgen, omdat de plannen met een beetje geluk met opties zijn verleent.

Ontopic: leuk voor je Gurb. Nog even geduld dan maar.
  maandag 26 mei 2008 @ 21:39:30 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58927817
Op de tekening leek het klein, tot ik de plattegrond zag

Ziet er erg goed uit Gurb, ga je topic volgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58928002
Leuk huis, kijk eens wat je kan met vloerverwarming en een zonnecollector/boiler. De extra investeringen vallen direct bij de bouw wel mee en met de alsmaar stijgende energieprijzen ben jij de winnaar. Dan is het overigens wel handig als je de technische ruimte iets groter maakt, zodat je een flinke zonneboiler kwijt kan en misschien daar de wasmachine ook in zetten?
  maandag 26 mei 2008 @ 23:41:06 #10
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58930764
Gefeliciteerd..
Enne TVP..
pi_58932621
Eindelijk de "casa" van Gurb!

Wat ik mijzelf nu wel afvraag: Kun jij als tekenaar jezelf en je ideeën over bouwen in het algemeen een beetje vinden in hetgeen je nu gaat laten bouwen? Heeft het bedrijf waar je voor werkt overigens een vinger in de pap bij deze "bouw"?

laatste vraag: Hoe ver ben je met je VB1?

Ziet er leuk uit zo, lekker tuintje erbij, netjes hoor !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_58933944
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:20 schreef Forno het volgende:

[Ziet er netjes uit.
Wel raar dat ze niet het balkon gewoon als slaapkamer hebben benut. Zie je wel bij meer nieuwbouwhuizen, dat de slaapkmers naar verhouding klein zijn, vind ik dan.]

Offtopic:
Heeft volgens mij te maken met het fenomeen consument gericht bouwen. Het is tegenwoordig een trent om opties aan te bieden. Stelt in de praktijk geen reet voor. Dezelfde woning (als 10 jaar geleden) wordt een beetje uitgekleedt, en voor een flinke meerprijs kun je hem weer optuigen.

Houdt meestal in, dat de standaard woning, een onbenoemde ruimte heeft en/of een dakterras. Kunnen de bewoners zelf kiezen of ze daar een extra (verblijfsruimte) slaapkamer willen hebben. Slim van de aannemers/projectontwikkelaars.

Als je zelf slim bent, laat je de goedkoopste variant bouwen. Zonder opties. En laat eventuele opties na oplevering door een andere aannemer bouwen. Zodat je voor dat deel, wat concurrentie kunt aanzwengelen. De bouwvergunning is vaak eenvoudig te krijgen, omdat de plannen met een beetje geluk met opties zijn verleent.

Ontopic: leuk voor je Gurb. Nog even geduld dan maar.
Bij de overige woningen is dit project is dit wel het geval ja, daar kunnen mensen idd kiezen om een dakterras te laten vervallen en een extra kamer toe te voegen. Bij mijn woning is dit niet het geval.
Mijn woning is een starterswoning en die moet voldoen aan regels die mijn gemeente heeft opgesteld. Die regels gaan over de maximale inhoud van de woning, de prijs en welke voorzieningen standaard erin moeten zitten. Er zijn bijvoorbeeld in de koopaktes ook boeteclausules opgenomen dat ik geen extra verdieping erop mag bouwen.
Hun beweegreden hiervoor is dat deze woning een starterswoning moet blijven. Dus als de woning te klein voor mij is, dat ik dan niet de woning vergroot, maar gewoon vertrek naar een grotere woning, en er weer een starterswoning op de markt komt.
Ik zie dat nu niet echt als een probleem, voorlopig is dit huis groot genoeg voor mij alleen. En als ik over een paar jaar alsnog groter wil wonen dan zie ik wel of ik de boete afkoop en er een complete verdieping opzet, of dat ik idd verhuis.
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:46 schreef Plankje55 het volgende:
Leuk huis, kijk eens wat je kan met vloerverwarming en een zonnecollector/boiler. De extra investeringen vallen direct bij de bouw wel mee en met de alsmaar stijgende energieprijzen ben jij de winnaar. Dan is het overigens wel handig als je de technische ruimte iets groter maakt, zodat je een flinke zonneboiler kwijt kan en misschien daar de wasmachine ook in zetten?
Vloerverwarming is wel een optie, maar dat kost zo veel, dat verdien ik nooit terug en zie ik ook niet als een energiebesparing (maar dat is meer een gevoel dan dat ik er reseach voor gedaan heb)
De zonneboiler had ik zelf nog niet bedacht, het zal wel goed mogelijk zijn met een plat dak er rechtstreeks boven. Ik zal het eens informeren bij de aannemer.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:28 schreef Cybersijp het volgende:
Eindelijk de "casa" van Gurb!

Wat ik mijzelf nu wel afvraag: Kun jij als tekenaar jezelf en je ideeën over bouwen in het algemeen een beetje vinden in hetgeen je nu gaat laten bouwen? Heeft het bedrijf waar je voor werkt overigens een vinger in de pap bij deze "bouw"?

laatste vraag: Hoe ver ben je met je VB1?

Ziet er leuk uit zo, lekker tuintje erbij, netjes hoor !
Ik moet zeggen dat ik idd meer een tekenaar dan een ontwerper ben, dus ik bekijk alles vanuit praktisch oogpunt. En deze woning is keurig praktisch ingedeeld, dus ik kan er goed mee leven!
Mijn werk heeft niets met deze bouw te maken, het wordt door de plaatselijke aannemer ontwikkeld en gebouwd. Maar daar ken ik ook verschillende mensen, en ik weet hoe ze bouwen, dus daar heb ik alle vertrouwen in.
Wel heeft dat bedrijf veel dezelfde onderaannemers als mijn werk, dus als ik straks wat nodig heb kan ik wellicht via hun nog wat regelen

En VB1?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:11:32 #13
65960 sanger
pi_58934526
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:27 schreef Gurb het volgende:

Vloerverwarming is wel een optie, maar dat kost zo veel, dat verdien ik nooit terug en zie ik ook niet als een energiebesparing (maar dat is meer een gevoel dan dat ik er reseach voor gedaan heb)
De zonneboiler had ik zelf nog niet bedacht, het zal wel goed mogelijk zijn met een plat dak er rechtstreeks boven. Ik zal het eens informeren bij de aannemer.
Vloerverwarming duur? Energiebesparend is het wel degelijk

Eventueel kun je dat achteraf laten doen, in samenspraak met de aannemer.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:23:08 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58934721
Ziet er goed uit Gurb!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:24:09 #15
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_58934748
jeeeeej een hut van Gurb!! Gefeliciteerd, heel gaaf, ben benieuwd, ik heb iig nog wat te lurken de aankomende tijd!
pi_58934792
Ben benieuwd hoe het word
pi_58935684
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:11 schreef sanger het volgende:
Vloerverwarming duur? Energiebesparend is het wel degelijk

Eventueel kun je dat achteraf laten doen, in samenspraak met de aannemer.
Ik zal me er eens in gaan verdiepen dan.
Sowieso komt er standaard 7 cm dekvloer in en worden de leidingen zo veel mogelijk langs de wanden gelegd om na oplevering zelf vloerverwarming aan te brengen. Helaas is er geen mogelijkheid om de dekvloer te laten vervallen (ivm garanties) dus zelf vloerverwarming aanleggen en dan de vloer erin smeren gaat helaas niet lukken
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:31:41 #18
65960 sanger
pi_58936062
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:15 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik zal me er eens in gaan verdiepen dan.
Sowieso komt er standaard 7 cm dekvloer in en worden de leidingen zo veel mogelijk langs de wanden gelegd om na oplevering zelf vloerverwarming aan te brengen. Helaas is er geen mogelijkheid om de dekvloer te laten vervallen (ivm garanties) dus zelf vloerverwarming aanleggen en dan de vloer erin smeren gaat helaas niet lukken
Je kunt het ook achteraf laten infrezen
pi_58936568
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:31 schreef sanger het volgende:
Je kunt het ook achteraf laten infrezen
dat is eigenlijk de enige mogelijkheid die overblijft ja.

Maar als ik vloerverwarming ga aanleggen, dan had ik liever de dekvloer eruit gehouden en het later er zelf in gesmeerd. Maar dat is geen mogelijkheid, dus helaas.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:13:52 #20
65960 sanger
pi_58937010
Ik snap alleen niet dat die dekvloer er in moet vanwege de garanties
pi_58946333
Nog eens naar de tekeningen gekeken en ik zie dat je een inpandige badkamer hebt. Wij hebben dat ook en toen tijdens de planvorming gekozen voor een lichtkoepel van 80 * 80 cm. Dat is verreweg de beste beslissing die we ooit genomen hebben. De koepel geeft een zee van licht, en hij kan open waardoor je beter kan luchten. Als iets z'n geld waard is.....We hebben er al 20 jaar plezier van. En de badkamer lijkt direct een stuk groter.
pi_58949879
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:27 schreef Gurb het volgende:

[..]

En VB1?
eh vaarbewijs deel 1 ring a bell?

Bootje, aanlegsteiger, water, kortom t is nu de tijd om te beginnen ermee!
pi_58957329
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:13 schreef sanger het volgende:
Ik snap alleen niet dat die dekvloer er in moet vanwege de garanties
Garanties is een groot woord. Ik koop een woning die voldoet aan het bouwbesluit en alle overige geldende bouwregelgeving. Daarin staat opgenomen dat ik een (zo goed als) vlakke dekvloer moet hebben, en ik geen overgangen (bijvoorbeeld bij de buitendeur) mag hebben met een groter hoogteverschil dan 2 cm.

Op het moment dat de dekvloer niet aangebracht wordt, heb ik geen vlakke vloer, en zijn de overgangen veel hoger als 2 cm. Dus voldoet de woning niet aan de regelgeving. Nu zijn hier gewoon standaard formulieren voor die je kunt ondertekenen als koper en als aannemer, zodat je verklaart akkoord te gaan met het feit dat de woning niet voldoet aan de regelgeving. En bovendien vrijwaar je daarmee de aannemer van garantieklachten als er leidingen die op de dekvloer liggen (elektra, cv en soms ook water) die kapot zijn omdat jij na oplevering over die leidingen bent heengelopen.
Dus er zijn wel mogelijkheden om de dekvloer te laten vervallen, alleen deze aannemer wil hier niet aan meewerken

Maar dat is niet de echte reden, de echte reden is dat het in de bouw gewoon lastiger werken is, ze moeten één woning sparen met het smeren van de vloer, ze moeten de binnenwanden op de ruwe vloer stellen ipv op de dekvloer, de stucadoor, tegelzetter, schilder, timmerman, installateur en spuiter lopen over de leidingen heen die op de vloer liggen, met alle kans op beschadigingen van dien. En daar heeft deze aannemer geen zin in, dus gooit ie het op de garantie dat het niet mag.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:24 schreef Plankje55 het volgende:
Nog eens naar de tekeningen gekeken en ik zie dat je een inpandige badkamer hebt. Wij hebben dat ook en toen tijdens de planvorming gekozen voor een lichtkoepel van 80 * 80 cm. Dat is verreweg de beste beslissing die we ooit genomen hebben. De koepel geeft een zee van licht, en hij kan open waardoor je beter kan luchten. Als iets z'n geld waard is.....We hebben er al 20 jaar plezier van. En de badkamer lijkt direct een stuk groter.
Dat had ik zelf ook bedacht ja, en deze vraag ligt ook al bij de aannemer nu of het als meerwerk uitgevoerd kan worden.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 21:00 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

eh vaarbewijs deel 1 ring a bell?

Bootje, aanlegsteiger, water, kortom t is nu de tijd om te beginnen ermee!
Aha, nu snap ik je

De sloot is maar een meter of 4 breed, en het komt nergens uit op open water.
En bovendien hou ik meer van zwemmen in, op schaatsen op het water, dan van varen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:31:08 #24
65960 sanger
pi_58958329
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:44 schreef Gurb het volgende:

[..]

Garanties is een groot woord. Ik koop een woning die voldoet aan het bouwbesluit en alle overige geldende bouwregelgeving. Daarin staat opgenomen dat ik een (zo goed als) vlakke dekvloer moet hebben, en ik geen overgangen (bijvoorbeeld bij de buitendeur) mag hebben met een groter hoogteverschil dan 2 cm.

Op het moment dat de dekvloer niet aangebracht wordt, heb ik geen vlakke vloer, en zijn de overgangen veel hoger als 2 cm. Dus voldoet de woning niet aan de regelgeving. Nu zijn hier gewoon standaard formulieren voor die je kunt ondertekenen als koper en als aannemer, zodat je verklaart akkoord te gaan met het feit dat de woning niet voldoet aan de regelgeving. En bovendien vrijwaar je daarmee de aannemer van garantieklachten als er leidingen die op de dekvloer liggen (elektra, cv en soms ook water) die kapot zijn omdat jij na oplevering over die leidingen bent heengelopen.
Dus er zijn wel mogelijkheden om de dekvloer te laten vervallen, alleen deze aannemer wil hier niet aan meewerken

Maar dat is niet de echte reden, de echte reden is dat het in de bouw gewoon lastiger werken is, ze moeten één woning sparen met het smeren van de vloer, ze moeten de binnenwanden op de ruwe vloer stellen ipv op de dekvloer, de stucadoor, tegelzetter, schilder, timmerman, installateur en spuiter lopen over de leidingen heen die op de vloer liggen, met alle kans op beschadigingen van dien. En daar heeft deze aannemer geen zin in, dus gooit ie het op de garantie dat het niet mag.
Duidelijk verhaal

Wel beetje jammer dat hij hier niet aan mee wilt werken. Heb je de uitvoerder gesproken of de aannemer zelf?
pi_58958752
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:31 schreef sanger het volgende:
Duidelijk verhaal

Wel beetje jammer dat hij hier niet aan mee wilt werken. Heb je de uitvoerder gesproken of de aannemer zelf?
Het was opgenomen in de verkoopstukken, samen met de bepaling dat het niet mogelijk was om de badkamer en toilet casco (zonder tegelwerk en sanitair) op te leveren.

Maar de dekvloer mag er wat mij betreft best in, want vloerverwarming zal hem niet worden voor mij. Ik ga er alleen wonen, en ben overdag toch weg, ik ben geen koukleum, en de huizen zijn goed geïsoleerd, dus sowieso zullen de stookkosten wel meevallen.
En sowieso zal het wel ff duren voordat ik de kosten voor de vloerverwarming terug heb verdiend met de lagere stookkosten.
  donderdag 29 mei 2008 @ 06:54:18 #26
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58979990
Dat ziet er leuk uit zeg! Maar wat moet je nog lang wachten...
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:30:10 #27
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_59091653
Leuk!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_59811691
Vorige week ben ik bij de notaris geweest voor de overdracht van de grond, zodat ze als het goed is vandaag kunnen beginnen met het bouwrijp maken van de grond.

Aangezien ik sinds het tekenen recht had op de grond (althans, dat vond ik zelf) ben ik afgelopen zaterdag alvast wezen bbq-en in mijn tuin.

Gewoon met auto en aanhanger het land ingereden, netjes de plaats van de tuin uitgestapt en afgezet met paaltjes en bbq-en maar! Ik denk alleen wel dat ik straks na oplevering bierdopjes en kippenkluifjes tegen ga komen in mijn tuin

Gurb in actie

[ Bericht 2% gewijzigd door Vonkenboer op 19-08-2008 16:24:42 ]
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:51:09 #30
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_59813943
wat een ontzettend goed idee! heel leuk bedacht! gefeli Gurb!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:01:14 #31
65960 sanger
pi_59815652

Goed gedaan Gurb
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:15:53 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59830569
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 08:45 schreef Gurb het volgende:
Vorige week ben ik bij de notaris geweest voor de overdracht van de grond, zodat ze als het goed is vandaag kunnen beginnen met het bouwrijp maken van de grond.

Aangezien ik sinds het tekenen recht had op de grond (althans, dat vond ik zelf) ben ik afgelopen zaterdag alvast wezen bbq-en in mijn tuin.

[ afbeelding ]
Gewoon met auto en aanhanger het land ingereden, netjes de plaats van de tuin uitgestapt en afgezet met paaltjes en bbq-en maar! Ik denk alleen wel dat ik straks na oplevering bierdopjes en kippenkluifjes tegen ga komen in mijn tuin
[ afbeelding ]
Gurb in actie
Strakke actie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:17:39 #33
62913 Blik
The one and Only!
pi_59834526
die witte sokken

verder mooie actie
pi_59836198
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:17 schreef Blik het volgende:
die witte sokken

verder mooie actie
Tsja, zaterdag overdag zie ik er meestal niet zo bijster florisant uit, dat is mijn klus / beun / rommel dag, dus dan boeit de kleur sokken me niet echt
pi_60453419
Nog geen nieuws vanuit Driebruggen, grondwerk is nog niet begonnen, qua badkamer, toilet en keuken ben ik er nog niet uit, en de vergunningen zijn nog niet definitief (alhoewel het wel bijna zover is)
Waarschijnlijk gaan ze na de bouwvak met het grondwerk beginnen, en kan ik eindelijk foto's spammen hier!
pi_60459077
jammer dat de fotos niet meer zichtbaar zijn in begin ....
pi_60461039
Erg tof Gurb Mooie omgeving ook, heb er zelf jaren in de buurt gewoond. Ben benieuwd naar de vorderingen.
pi_60559749
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 03:56 schreef Charisma het volgende:
jammer dat de fotos niet meer zichtbaar zijn in begin ....
dat is idd jammer, ik zat bij planet, en dat is overgaan naar KPN, en nu staan de foto's wel online, alleen kan niemand ze zien.

Maar planet heeft mij beloofd dat het met een week is opgelost, dus nog ff geduld
  Moderator dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:25:30 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60957461
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Op verzoek van Gerben de foto's weer zichtbaar gemaakt
bedankt!
pi_61624703
Zo, hier is het ook tijd voor een update!

De huidige stand van zaken is dat ze bezig zijn met het bouwrijp maken van het terrein:

De sloten zijn gedempd, er is een nieuwe dam gemaakt en ze gaan onder de bouwwegen piepschuim aanbrengen om het zakken tegen te gaan.\

Zelf heb ik mijn sanitair en tegelwerk uitgekozen en wordt nu de keukenofferte uitgewerkt.
Ook mijn kopersmeerwerk heb ik klaar, ik heb gekozen voor een daklichtkoepel in de badkamer, een sparing in de vloer en dak voor een kachel en een extra loze leiding naar mijn toekomstige kantoor.

En ik heb de complete woning uitgetekend qua inrichting:

Dingen die anders zijn dan het oorspronkelijke ontwerp:
- grotere douchehoek
- lichtkoepel in de badkamer
- wasmachine en wasdroger verplaatst naar de slaapkamer
- kachel en schoorsteenkanaal

Nu is het een kwestie van wachten, op de keukenleverancier, op de grondwerker, op de aannemer
  † In Memoriam † zondag 14 september 2008 @ 18:47:25 #42
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_61626001
Hey, dat is bij mijn zus en zwager om de hoek (Oudewater). Leuke rustige omgeving
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_61630914
leuk hé plennen ?

En kan de lichtkoepel in de badruimte ook nog op een kiertje om te ventileren ? zonder dat het inregent als je het/hem vergeet te sluiten?
pi_61637828
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:47 schreef Skaai het volgende:
Hey, dat is bij mijn zus en zwager om de hoek (Oudewater). Leuke rustige omgeving
Oudewater is idd erg dichtbij, leuk stadje!
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:36 schreef AnneX het volgende:
leuk hé plennen ?

En kan de lichtkoepel in de badruimte ook nog op een kiertje om te ventileren ? zonder dat het inregent als je het/hem vergeet te sluiten?
De lichtkoepel kan idd ventileren, en volgens mij idd zodanig dat hij ook met regen open kan blijven.
pi_61639726
Wat een leuk topic om te volgen
En wat fijn dat ze helemaal op schema zitten (klinkt misschien belachelijk omdat ze nog maar begonnen zijn, maar hoe langer ze op schema blijven, hoe beter ).

Het zal er trouwens qua inrichting ook heel tof uitzien, vind ik

Alvast proficiat met de aankoop En het is herfst 2009 voor je het goed en wel beseft
  maandag 15 september 2008 @ 10:37:10 #46
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61639745
Gurb, wat leuk

Ik vind vooral het hele plan van een eiland met een tuin aangrenzend aan een kanaaltje en overal dezelfde vlonders erg mooi bedacht! Dit moet echt een mooie wijk gaan worden lijkt me zo
Leuk huisje ook, indeling is voor een tussenwoning erg praktisch en ruim gedacht. Persoonlijk zou ik een zolder echt wel gaan missen, maar daar staat je ruime schuur/berging wel weer tegenover.

Handig als je zelf zo kan tekenen
En die badkamer is mooi ruim zo!

Trouwens...alles in/rond het water gebouwd he..dat zal wel flink funderen gaan worden
pi_61640335
Nu staat er nog niets, over een jaar staat alles er. Lijkt me een rare gedachte.
pi_61641625
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:37 schreef richie29 het volgende:
Gurb, wat leuk

Ik vind vooral het hele plan van een eiland met een tuin aangrenzend aan een kanaaltje en overal dezelfde vlonders erg mooi bedacht! Dit moet echt een mooie wijk gaan worden lijkt me zo
Leuk huisje ook, indeling is voor een tussenwoning erg praktisch en ruim gedacht. Persoonlijk zou ik een zolder echt wel gaan missen, maar daar staat je ruime schuur/berging wel weer tegenover.

Handig als je zelf zo kan tekenen
En die badkamer is mooi ruim zo!

Trouwens...alles in/rond het water gebouwd he..dat zal wel flink funderen gaan worden
Ik zou ook graag een zolder erbij gehad hebben, en een berging die nog een keer of 10 groter was. Maar ja, alles heeft zijn prijs, en hier ben ik dik tevreden mee, ruim zat in mijn eentje.

En dat tekenen is voor mij een fluitje van een cent, autocad kent voor mij weinig geheimen

En funderen is zeker nodig, niet zozeer omdat er veel rond het water gebouwd wordt, maar meer omdat alles in de omgeving veen (dikke blubber) is. De palen zullen denk ik rond de 12 tot 15 meter lang zijn, en onder mijn woning zullen er denk ik een stuk of 10 komen
pi_61642886
tvp

Ben benieuwd naar het eindresultaat
............................
pi_62347147
En weer even een update:

Vorige week dinsdagmorgen ben ik wezen kijken, toen waren ze zo ver:

Je ziet dat ze druk zijn met het maken van de bouwwegen, die later ook gebruikt zullen worden als definitieve weg, en ze doen geen half werk, piepschuim platen, jadi bims(witte lavakorrels), gronddoek, alles wordt gebruikt, dus dat is top.

Verder ben ik er bijna uit met de keuken, is mijn meer- en minderwerk verwerkt door de aannemer en staat de voorlopige 1e feestelijke paal gepland op 19 november.
pi_62347486
Ik wil ook op een eiland wonen! (hoe cool!)

Ga de vorderingen bijhouden.. Hopenlijk blijven ze een beetje op schema werken (dus hopen op een zachte winter!)

Gefeliciteerd!
pi_62710174
19 november 1e paal van mijn huis
pi_62712275
Ziet er allemaal mooi uit
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_63365605
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:22 schreef Gurb het volgende:
19 november 1e paal van mijn huis
Dat was dus gisteren, maar de palen van mijn huis zaten er al in
Vanaf nu kan ik mijn huis zien groeien, mijn hypotheek is gepasseerd bij de notaris, mijn keuken, badkamer en overig meer/minderwerk is verwerkt door de aannemer, dus nu alleen nog een jaar wachten tot ik zelf aan de slag kan in mijn huis.

foto's van de bouw en plaatjes van de keuken volgen a.s. weekend
pi_63370593
Gerben, ben erg benieuwd nar de vorderingen. Ik zou zeggen laat maar komen die foto's
pi_63454371
Zoals beloofd de foto's van de vorderingen:

1,5 week geleden is de heistelling aangevoerd, en het blok woningen waarin ook mijn woning staat is als eerste geheid:

afgelopen woensdag was de officiële paal, en zoals te zien was mijn woning al geheid:

de wethouder in actie met de officiele paal

en als laatste nog even de huidige stand (1,5 uur geleden gemaakt)

foto's van de keuken volgen nog, want de scanner werkt niet mee
  FOK!fotograaf zondag 23 november 2008 @ 18:30:40 #57
17893 Forno
pi_63455967
T'is te hopen dat dit weer niet te veel doorzet. Leuk om je huis van paal tot nok gebouwd te zien worden!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 november 2008 @ 18:49:57 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63456328
Ha, de eerste paal is een feit. Gefeliciteerd!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 23 november 2008 @ 19:04:16 #59
65960 sanger
pi_63456667
Gefeliciteerd Gurb
pi_63458717
Leuk hoor om zo'n moment vast te leggen.

En vanaf nu wachten ...
Goed dat je al zoveel hebt geregeld.
pi_63465514
Nog ff en je "bouwers"gaan zo met vorstverlet! Dat schiet natuurlijk niet op Gerben... We leuk dat je van (bijna) eerste paal tot finish zicht hebt op wat gaat komen. Met jouw achtergrond ook erg interessant denk ik?

Heb je al een artist impression van het geheel, ik bedoel dan meer duidelijke platen van hoe het hutteke van Gerben zal gaan worden dan die bij de verkoop te bekijken waren?
pi_63470443
quote:
Op zondag 23 november 2008 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
Nog ff en je "bouwers"gaan zo met vorstverlet! Dat schiet natuurlijk niet op Gerben... We leuk dat je van (bijna) eerste paal tot finish zicht hebt op wat gaat komen. Met jouw achtergrond ook erg interessant denk ik?

Heb je al een artist impression van het geheel, ik bedoel dan meer duidelijke platen van hoe het hutteke van Gerben zal gaan worden dan die bij de verkoop te bekijken waren?
Vanmorgen was alle sneeuw al weer weg, dus ze kunnen vandaag weer vol gas aan de slag.

En idd, ik vind het superleuk om van het begin tot het eind de bouw te volgen, aan de ene kant omdat ik wil zien op welke manier mijn huis gebouwd wordt (ik zal straks ook regelmatig het hek overklimmen om in de woning te kijken )
En aan de andere kant is het gewoon leuk om je eigen plekje zo te zien groeien van niets naar "iets"

Op dit moment heb ik nog geen andere tekeningen als wat ik hier laat zien, maar via mijn werk ga ik proberen om bij de architect en constructeur de werktekeningen te regelen (toevallig nu bezig met een project waarbij diezelfde constructeur zich mee bemoeit )
pi_63470500
Ah, vaak kan je gewoon het hek opheffen en het een beetje aan de kant schuiven. Hoef je geen klimmer voor te zijn
Maar het is inderdaad zo fijn om jouw huis te zien groeien. Elke fase heeft wel 'iets' vind ik, hoe vuil ze soms ook is
  maandag 24 november 2008 @ 09:31:17 #64
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_63470571
leuk ga dit topic ff volgen...
Blij dat mijn huis al is opgeleverd..als ik dit zo zie
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_63471022
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:27 schreef leonieke het volgende:
Ah, vaak kan je gewoon het hek opheffen en het een beetje aan de kant schuiven. Hoef je geen klimmer voor te zijn
Deze aannemer heeft het bouwterrein toch stevig dichtgetimmerd, de bouwhekken staan zelfs tot 1,5 meter de sloot in. Maar de hekken zijn maar 2 meter hoog, dus daar ben je zo overheen
pi_63471039
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:55 schreef Gurb het volgende:

[..]

Deze aannemer heeft het bouwterrein toch stevig dichtgetimmerd, de bouwhekken staan zelfs tot 1,5 meter de sloot in. Maar de hekken zijn maar 2 meter hoog, dus daar ben je zo overheen
Lekker veilig toch?
pi_63471044
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:31 schreef appelsientje het volgende:
leuk ga dit topic ff volgen...
Blij dat mijn huis al is opgeleverd..als ik dit zo zie
Jouw huis duurde toch juist zo lang voordat het klaar was?
pi_63471077
Wat is de verwachte einddatum weer bij jullie Gurb?
pi_63471190
Ik schat zelf in dat ze binnen een jaar mijn huis klaar hebben, ik zit gelukkig vooraan de bouwrouting, dus mijn hofje wordt als 1e opgeleverd. Bovendien weet ik dat de aannemer op dit moment niet zo heel druk in zijn werk zit, dus kan ie vol gas aan de slag met bouwen
pi_63471314
Fijn om de eerste te zijn Nu maar hopen dat je heel vlug winddicht zult zitten zodat ze zich niet meer kunnen verschuilen achter het weer
En een jaar lijkt me wel realistisch Volgende kerst in jouw eigen nieuwe huis
pi_64099356
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:08 schreef leonieke het volgende:
Volgende kerst in jouw eigen nieuwe huis
Deze kerst redden ze iig niet Maar ze zijn wel lekker bezig:

Zo was de stand met sinterklaas, de paalkoppen waren gesneld (geen foto van) en de isolatie voor de bekisting stond klaar:

Afgelopen zondag was dit de stand van zaken, ff over het hek geklommen en van wat dichterbij foto's gemaakt

De bodem van de kist lag er dus, en ook de wapening. Van 2 andere blokken was de bekisting al klaar, dus ik heb goede hoop dat ze voor de kerst nog die 2 blokken en mijn blokje storten.

Volgende week zal ik weer even laten weten wat ze af hebben gemaakt voor de kerst
pi_64104497
lachen, bij die eerste paal was ik ook. Ik ben namelijk 1 van de ontwerpers van het stedenbouwkundige plan en de inrichting van het plan. Leuke buurt en mooie plek. Erg geslaagd concept de eilanden! En ja, je bent verzekerd van een snelle bouw, aangezien de ontwikkelaar er ook zelf een huis laat bouwen, die wil er uiteraard graag snel in!

Als je nog iets wilt weten, of zien moet je het maar even aangeven. Wordt wel na de vakantie uiteraard.
pi_64105944
Om één of andere vreemde reden lees ik dit topic nu voor het eerst terwijl K&W toch zeer frequent door mij bezocht word

Leuk huis en nog veel leukere omgeving met die eilandjes.
Voor iemand uit drenthe komt alles nogal miniatuur over, maar ik besef heel goed dat een dorp in mijn omgeving anders in elkaar steekt dan een dorp tussen utrecht en gouda. Maar ik zit me wel af te vragen waar je in de wijk de auto's moet laten, hoe zit dat?
-
pi_64110218
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:49 schreef inXs het volgende:
lachen, bij die eerste paal was ik ook. Ik ben namelijk 1 van de ontwerpers van het stedenbouwkundige plan en de inrichting van het plan. Leuke buurt en mooie plek. Erg geslaagd concept de eilanden! En ja, je bent verzekerd van een snelle bouw, aangezien de ontwikkelaar er ook zelf een huis laat bouwen, die wil er uiteraard graag snel in!

Als je nog iets wilt weten, of zien moet je het maar even aangeven. Wordt wel na de vakantie uiteraard.
Wat een toeval, mooi joh. Is dat de Grontmij, of niet?
En niet alleen de ontwikkelaar, maar ook één van de directeuren en een projectleider van de aannemer, en de huishypotheker van de ontwikkelaar hebben in dit project een woning

[ Bericht 5% gewijzigd door Gurb op 18-12-2008 09:02:58 ]
pi_64110378
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:34 schreef quo_ het volgende:
Om één of andere vreemde reden lees ik dit topic nu voor het eerst terwijl K&W toch zeer frequent door mij bezocht word

Leuk huis en nog veel leukere omgeving met die eilandjes.
Voor iemand uit drenthe komt alles nogal miniatuur over, maar ik besef heel goed dat een dorp in mijn omgeving anders in elkaar steekt dan een dorp tussen utrecht en gouda. Maar ik zit me wel af te vragen waar je in de wijk de auto's moet laten, hoe zit dat?
Elk eiland heeft een eigen ontsluiting, om op die manier de verkeersoverlast in de achterliggende wijk niet te groot te maken, en per eiland heb je ook parkeerplaatsen.

Bovendien hebben veel woningen één of twee parkeerplaatsen op eigen grond, en zijn ze verplicht daar te parkeren. Ik heb geen eigen parkeerplek, dus zal op de algemene plaatsen gaan parkeren, onder de bomen (rechtse eiland op het plaatje)
pi_64112644
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:49 schreef Gurb het volgende:

[..]

Wat een toeval, mooi joh. Is dat de Grontmij, of niet?
En niet alleen de ontwikkelaar, maar ook één van de directeuren en een projectleider van de aannemer, en de huishypotheker van de ontwikkelaar hebben in dit project een woning
Dat is ongeveer 1 en dezelfde persoon Zijn woning is op het linker eiland, de kavel rechtsonder. En nee, niet bij Grontmij, Het stedenbouwkundig plan is van ons, het inrichtinsplan (bestrating ed.) is in samenwerking met Grontmij gedaan.

Wij doen een groot aantal projecten in Reeuwijk samen met de Grontmij overigens, zoals Groendijck-Oost (ten oosten van de dubbele Wiericke, teverns in Driebruggen), Reeuwijk centrum, Reeuwijk dorp, etc etc. Maar wees gerust, de gronden aan de zuidkant van jouw project blijven gewoon leeg
pi_64118112
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:49 schreef inXs het volgende:

Dat is ongeveer 1 en dezelfde persoon Zijn woning is op het linker eiland, de kavel rechtsonder. En nee, niet bij Grontmij, Het stedenbouwkundig plan is van ons, het inrichtinsplan (bestrating ed.) is in samenwerking met Grontmij gedaan.
Das niet dezelfde persoon hoor, ik ben aardig op de hoogte van mijn toekomstige buren.
Één directeur van de aannemer komt er te wonen, één participant van de ontwikkelaar (diegene die het makelaarskantoor bezit), een projectleider van de aannemer en de huishypotheker van de makelaar.
quote:
Wij doen een groot aantal projecten in Reeuwijk samen met de Grontmij overigens, zoals Groendijck-Oost (ten oosten van de dubbele Wiericke, teverns in Driebruggen), Reeuwijk centrum, Reeuwijk dorp, etc etc. Maar wees gerust, de gronden aan de zuidkant van jouw project blijven gewoon leeg
De andere projecten ken ik idd, ik probeer altijd aardig op de hoogte te blijven van de bouwplannen in de gemeente.
En dat de weilanden aan de zuidkant voorlopig onbebouwd blijven geloof ik, maar dat zeiden ze 20 jaar geleden ook tegen de bewoners van de vorige wijk, en 20 jaar later staan er toch echt woningen in het weiland
pi_64119572
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:41 schreef Gurb het volgende:

[..]

Das niet dezelfde persoon hoor, ik ben aardig op de hoogte van mijn toekomstige buren.
Één directeur van de aannemer komt er te wonen, één participant van de ontwikkelaar (diegene die het makelaarskantoor bezit), een projectleider van de aannemer en de huishypotheker van de makelaar.
[..]

De andere projecten ken ik idd, ik probeer altijd aardig op de hoogte te blijven van de bouwplannen in de gemeente.
En dat de weilanden aan de zuidkant voorlopig onbebouwd blijven geloof ik, maar dat zeiden ze 20 jaar geleden ook tegen de bewoners van de vorige wijk, en 20 jaar later staan er toch echt woningen in het weiland
Daarom zei ik ook "ongeveer" laat ik het zo dan zeggen, het zijn goede vrienden van elkaar. En ja ze zeggen het bij elke wijk uiteraard, maar de rode contour is nu echt bereikt en mits goed onderbouwd met degelijke onderzoeken bouwen ze er niet snel buiten. Ook lopen er vrij veel plannen in Reeuwijk waarvan er een aantal al een beetje op hun gat liggen vanwege de "crisis". Dus voorlopig gebeurd er niet zoveel.
pi_64212518
de stand van zojuist:

De funderings is gestort voor de kerst

en ik heb ook even de keukentekening ingescand:

De keukendeurtjes worden egaal donkergrijs met stevige grepen, en er komt een lichtgrijs blad op.
  zondag 21 december 2008 @ 22:31:29 #80
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_64224860
Wat zijn die rode strepen op de fundering?
  Moderator zondag 21 december 2008 @ 23:33:35 #81
92034 crew  Vonkenboer
pi_64227697
quote:
Op zondag 21 december 2008 22:31 schreef Nint het volgende:
Dat zijn waarschijnlijk de blokken die ze er omheen maken waar ze het beton dan vervolgens weer in storten.

Verder ziet het er goed uit hoor Gurb, het begin is er
pi_64399829
quote:
Op zondag 21 december 2008 22:31 schreef Nint het volgende:
Dat is gewoon erop gezet door de leverancier, en die strepen zitten elke 10 of 15 cm, zodat de betontimmerman makkelijk de bekisting op maat kan maken zonder alles met duimstok / rolmaat te hoeven meten
pi_65397555
De kerstvakantie is achter de rug, de vorstverlet is weer voorbij, dus tijd voor een update:

met nieuwjaar even wat dichterbij mijn huis gekeken naar de fundering

her er der zitten er sparingen in de fundering voor het doorvoeren van buizen en leidingen

vorige week hebben ze de begane grond vloer gelegd:

En deze week hebben ze de profielen gesteld voor het kalkzandsteen (dat stond ook al op de bouw, dus komende week gaan ze de hoogte in )
pi_65625123
En weer een week verder, de kalkzandsteen elementen voor de binnenspouw staan geopperd, als het weer een beetje meehelpt staat volgende week de muur van de begane grond op hoogte

Moderator zondag 1 februari 2009 @ 17:25:59 #85
92034 crew  Vonkenboer
pi_65629565
Nou, als ik zo naar de weersvoorspellingen van deze week kijk ga er maar niet van uit dat ze de blokken al gaan zetten.

Het gaat de goede kant op !
pi_65662983
Bij mijn huis lagen vrijdag ook de blokken ineens klaar en vandaag zijn ze al een heel eind gekomen.. Ons huis staat in 't Zuiden (vandaag sneeuw enzo), maar ze werken gewoon door. Gelukkig! Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig! Vooralsnog loopt de bouw van onze huizen redelijk gelijk op.
pi_65680312
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:32 schreef SuusK het volgende:
Bij mijn huis lagen vrijdag ook de blokken ineens klaar en vandaag zijn ze al een heel eind gekomen.. Ons huis staat in 't Zuiden (vandaag sneeuw enzo), maar ze werken gewoon door. Gelukkig! Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig! Vooralsnog loopt de bouw van onze huizen redelijk gelijk op.
Mooi he? "winterlijm" voor de kalkzand blokken We hebben zelf ook vorige winter kalkzand in de open lucht gelijmd ermee ging prima! Leuk om te zien dat er geopperd is gerben! dan duurt het niet lang meer eer de contouren te zien zullen zijn
pi_65681675
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:32 schreef SuusK het volgende:
Het weer is aardig meegevallen gisteren idd, dus ik vermoed dat ze gewoon door gegaan zijn met blokken lijmen, maar het was gisteren donker toen ik thuis was, dus niet kunnen kijken.

Ik weet niet hoe jouw woning eruit ziet, maar mijn woning heeft een platdak, dus dat scheelt een paar weken werk op de bouw, dus dan krijg ik misschien wel een voorsprong
pi_65681683
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:47 schreef Cybersijp het volgende:
Leuk om te zien dat er geopperd is gerben! dan duurt het niet lang meer eer de contouren te zien zullen zijn
Vergeet niet dat de profielen al gesteld staan, dus de buitencontouren zijn al zichtbaar, alleen nog niet de raam- en deuropeningen
pi_65689553
Het is heel leuk om echt de ramen en deuren te zien zitten. Ik vond het maar een postzegel-kamer toen ik die fundering zo zag liggen. Nu is er al een duidelijker beeld.
Ons huis is een 2-onder-1-kap met een 'normaal' dak, dus dat zal inderdaad langer duren. Het ziet er nu naar uit dat het september/oktober wordt. En het wordt helemaal casco, dus daarna is er nog een hoop werk. Ik hoop dat wer voor de kerst in kunnen zitten. Eerst ons huidige verkopen...
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:01:05 #91
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_65697634
Dar gaat nog best snel vind ik..
Ben benieuwd hoe het gaat worden..
pi_65903489
Zondag even wezen kijken, maar toen waren ze tot de buren gekomen met lijmen.
Maar gisteren eind van de middag in de schemer even snel langs gereden, en toen zag ik dat de wanden stonden
pi_65903581
Het gaat dan ineens heel snel! Bij ons ligt de plaat voor de etage vloer er al op. Het zijn maar 8 huizen zoals die van ons en bij de eerste staan de profielen voor de 1e etage al gesteld. Nu nog wachten tot de bouwvergunning definief is (en we moeten gaan betalen)

Maaruhh... gaaf om te zien he, de bouw van je huis?
pi_65904123
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:44 schreef SuusK het volgende:
Het gaat dan ineens heel snel! Bij ons ligt de plaat voor de etage vloer er al op. Het zijn maar 8 huizen zoals die van ons en bij de eerste staan de profielen voor de 1e etage al gesteld. Nu nog wachten tot de bouwvergunning definief is (en we moeten gaan betalen)

Maaruhh... gaaf om te zien he, de bouw van je huis?
Het gaat nu idd lekker snel, ik verwacht dat ze eind deze week de onderschil van de verdiepingsvloer erop leggen (ligt bij één blok eerder nu al)

En idd gaaf om mijn eigen huis gebouwd te zien worden. Nu is het voor mij misschien iets minder speciaal, omdat ik zelf werkvoorbereider ben bij een bouwbedrijf, maar alsnog is het speciaal

Maar wat bedoel jij met het verhaal over jullie woning en de bouwvergunning? Zijn ze aan het bouwen, maar is de vergunning er nog niet
pi_65911189
De projectontwikkelaar is er van overtuigd dat de vergunning er komt, heeft ook toezeggingen van de gemeente. Er zijn nog steeds wat opstandige omwonenden. Het is nl een heel klein rustig straatje met veel gepensioneerden die verder niets te doen hebben
Ik heb me er lang druk over gemaakt, maar het maakt me eigenlijk niet veel uit. Wij hebben nog geen cent betaald. Laat ze maar bouwen!
pi_66385146
En inmiddels zijn ze weer een stuk verder, maar tot aan vandaag geen foto's, dus na mijn werk maar ff langsgereden, en weer het hek overgeklommen

De wanden van de beg grond staan Je ziet hier de linkerbuurman en mijn voorkant van de berging (de 2 rechter verticale openingen zijn van mijn berging

de stempels zijn geplaatst om de verdiepingsvloer te dragen:

en bovenop de vloer ziet het er bij mij zo uit:

bij de buren liggen alle leidingen er al op:

ik verwacht dat ze woensdag of donderdag mijn blok woningen gaan storten (5 woningen)

En ook nog even een bouwfout gevonden, dit doet het hele voordeel van een ankerloze woningscheidende wand weer teniet

morgen de foto maar ff mailen naar de aannemer, nu kunnen ze het nog eenvoudig herstellen

excuus voor de wat scheve en onscherpe foto's, maar mijn rechteronderarm zit in het gips, ik was allang blij dat ik over het kon klimmen

[ Bericht 2% gewijzigd door Gurb op 23-02-2009 20:13:24 ]
  Moderator maandag 23 februari 2009 @ 21:09:41 #97
92034 crew  Vonkenboer
pi_66387487
Het schiet al aardig op !

Opvallend detail, tenminste in mijn ogen
Men plaats eerst de mechanische ventilatie (instort) kanalen, en daarna legt men pas de elektraleidingen ?
Lijkt mij niet bepaald makkelijk met het elektraleidingen.

Ik zelf en veel andere elektriciens / installateurs doen het namelijk precies andersom vanweg de vele voordelen die het heeft.

Weet jij een reden waarom ze dat hier niet gedaan hebben ?
  maandag 23 februari 2009 @ 23:49:11 #98
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66393488
Lekker handig dat brokstuk puin ertussen inderdaad...
Zou je niet het liefst 24/7 op hun vingers kijken om te zien of ze het goed doen? Ik zou namelijk zelf denk ik wel die neiging hebben
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_66422293
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[ afbeelding ]

Men plaats eerst de mechanische ventilatie (instort) kanalen, en daarna legt men pas de elektraleidingen ?

Ik zelf en veel andere elektriciens / installateurs doen het namelijk precies andersom vanweg de vele voordelen die het heeft.

De leidingen worden gewoon onder het kanaal doorgeschoven, maar is inderdaad iets makkelijker als de kanalen er nog niet liggen, spreek uit ervaring
pi_66423245
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[ afbeelding ]

Ik ben het idd ook anders gewend, de kanalen voor de mv op de elektra- en loodgietersleidingen.

Maar ik vermoed dat de MV-installateur gewoon eerder op de vloer was als de loodgieter en elektricien, en dus maar vast zijn kanalen heeft neergelegd.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:49 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekker handig dat brokstuk puin ertussen inderdaad...
Zou je niet het liefst 24/7 op hun vingers kijken om te zien of ze het goed doen? Ik zou namelijk zelf denk ik wel die neiging hebben
Ik wil het idd graag allemaal zelf in de gaten houden ja, af en toe wel eens lastig om alles door anderen te laten doen, en er zelf geen invloed op te hebben, maar ja, het is niet anders, tot nu toe doet de aannemer het niet slecht
  Moderator woensdag 25 februari 2009 @ 17:34:05 #101
92034 crew  Vonkenboer
pi_66452737
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:20 schreef Pascal81 het volgende:

[..]

De leidingen worden gewoon onder het kanaal doorgeschoven, maar is inderdaad iets makkelijker als de kanalen er nog niet liggen, spreek uit ervaring
Ik ook, zoiets werkt gewoon niet makkelijk.
Al helemaal niet als er ook al veel ijzers van de onderbewapening op ligt.

Probeer daar als elektricien je leidingen maar tussendoor te krijgen
pi_66455443
Weten jullie wat eind jaren 80 gebruikelijk was met koperen waterleiding? Werd die direct op de breedplaat gelegd, of op de wapening? Ik moet een vloer open hakken om de warmwaterleiding af te takken.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:26:19 #103
910 Barbie
Graduated Fool
pi_66808034
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:07 schreef Gurb het volgende:
En ook nog even een bouwfout gevonden, dit doet het hele voordeel van een ankerloze woningscheidende wand weer teniet
[ afbeelding ]
morgen de foto maar ff mailen naar de aannemer, nu kunnen ze het nog eenvoudig herstellen
En? Hoe is dit afgelopen?
Heb je al weer nieuwe foto's van de vorderingen?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  Moderator zondag 8 maart 2009 @ 11:24:06 #104
92034 crew  Vonkenboer
pi_66819872
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:05 schreef Plankje55 het volgende:
Weten jullie wat eind jaren 80 gebruikelijk was met koperen waterleiding? Werd die direct op de breedplaat gelegd, of op de wapening? Ik moet een vloer open hakken om de warmwaterleiding af te takken.
Leidingen liggen meestal op de breedplaat vloer en nooit op de bewapening. Tenzij de leiding achteraf na het betonstorten pas gelegd is; dan ligt hij namelijk in de smeervloer
pi_66908645
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:26 schreef Barbie het volgende:

[..]

Heb je al weer nieuwe foto's van de vorderingen?
De vloer is donderdags 1,5 week terug gestort, en ben toen vrijdags nog even wezen kijken, en het leek erop dat het weg was, maar ben eigenlijk vergeten echt goed te kijken. Ik zal komende week weer langs gaan en dan ff wat foto's maken, ze zijn iig druk bezig met de wanden van de 1e verdieping
pi_67146552
En ze gaan lekker door

Vandaag weer even wezen kijken, alles ligt klaar om de 2e verdieping te gaan storten, dus snel de vloer op geklommen om de wapening en leidingen op de foto te zetten

aanzicht vanaf een afstandje, mijn huis is de 4e woning vanaf links (achter de lichtmast)

de wapening en leidingen aan de voorzijde van het dak

de wapening en leidingen aan de achterzijde van het dak

2 sparingen in het dak, één voor de dakdoorvoer van riolering, MV en CV, en de andere voor mijn lichtkoepel in de badkamer
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:26 schreef Barbie het volgende:

[..]

De brokken kalkzandsteen zaten er trouwens nog
  woensdag 18 maart 2009 @ 02:56:28 #107
910 Barbie
Graduated Fool
pi_67158542
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:38 schreef Gurb het volgende:

De brokken kalkzandsteen zaten er trouwens nog
Nou, lekker is dat.. Kunnen ze daar nog iets aan doen?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_67984468
Inmiddels is de dakvloer gestort en hebben ze de kozijnen op de begane grond gemonteerd. Één blok eerder zijn ze al bezig met metselsen, dus ik verwacht dat eind deze week of begin volgende week mijn eerste steen ook wordt gelegd:)

Wat foto's:

De achtergevel 2 weken terug

Mijn fiets in mijn toekomstige tuin (er was een koperskijkmiddag, dus mocht met fiets en al de bouwplaats op )

Prefab elementen van glazen bouwstenen komen in de voorgevel en zorgen voor daglicht in mijn berging.

Het dak, het gat linksonder is voor mijn lichtkoepel, het kleinere gat erboven is voor de afvoer van de cv-ketel. Daarna begint het dak van de buren

de bouwplaats van het 1e eiland.

mijn fiets in mijn berging, daar komt ie later ook te staan

Vanuit de polder een foto genomen vanmiddag:

De voordeur, bergingsdeur en keukenraam zijn geplaatst.
  FOK!fotograaf maandag 13 april 2009 @ 20:42:57 #109
17893 Forno
pi_67985391
Gaat lekker. Lopen ze nog op schema?

Die toekomstige dakkoepel komt in je badkamer?
pi_68616765
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:42 schreef Forno het volgende:
Gaat lekker. Lopen ze nog op schema?

Die toekomstige dakkoepel komt in je badkamer?
die dakkoepel komt idd in de badkamer, anders had ik daar geen daglicht, en nu kan ik ook gewoon ventileren via de dakkoepel

afgelopen koninginnedag was dit de stand:

Moderator zondag 3 mei 2009 @ 13:50:07 #111
92034 crew  Vonkenboer
pi_68617046
Prima vorderingen !, binnenkort zal er wel een steiger geplaatst worden om verder te gaan met het metselwerk
  Moderator zondag 24 mei 2009 @ 17:45:32 #112
92034 crew  Vonkenboer
pi_69585732
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:45 schreef Vonkenboer het volgende:
En Gurb is het metselwerk al hoog ?
Nog niet. Zoals zovaak in de nieuwbouw wordt het bouwtempo bepaald door de metselaars. En ondanks de krisis in de bouw zijn er nog steeds te weinig goede metselaars. Ze kunnen bij mijn project bijna overal metselen, dus daarom gaat het nu niet zo snel. De huidige stand van zaken:

Vanuit het weiland:

het metselwerk aan de achterzijde, mijn achtergevel is daar waar die pallet stenen staat

De voorgevel, dit metselwerk komt niet hoger, dit wordt namelijk het dakterras.

Op de 1e verdieping hebben ze de elektraleidingen ingefreesd.
  maandag 1 juni 2009 @ 21:46:01 #114
65960 sanger
pi_69616518
Ach Gurb. In die maand hebben ze toch nog een aantal lagen erop gemetseld

Bekend probleem in de bouw inderdaad.
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:05:57 #115
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_69671135
Maar het vlot gestaag!
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:34:39 #116
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_69672041
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:41 schreef Gurb het volgende:

[..]

die dakkoepel komt idd in de badkamer, anders had ik daar geen daglicht, en nu kan ik ook gewoon ventileren via de dakkoepel

afgelopen koninginnedag was dit de stand:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Metselwerk ziet er trouwens netjes schoon uit, dat is vaak wel anders....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:40:49 #117
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69672227
Het gaat de goede kant op.
Wanneer is de oplevering?
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 18:10:44 #118
92034 crew  Vonkenboer
pi_69673015
Lijkt er wel op dat ze de oplevering in de herfst van 2009 wel gaan redden !
pi_70444874
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Lijkt er wel op dat ze de oplevering in de herfst van 2009 wel gaan redden !
Ik denk het ook wel ja,

Zojuist weer wezen kijken, dit is de huidige stand:

de elektra is gefreesd in de wanden

en ook de draden zijn getrokken, links komt de meterkast.

een stalen kolommetje die ze nog netjes moeten wegwerken.
  maandag 29 juni 2009 @ 09:09:19 #120
65960 sanger
pi_70469086
Lijkt inderdaad aardig op schema Helemaal omdat ze na de bouwvak waarschijnlijk geen andere projecten meer hebben en zich dus vol hierop kunnen richtten. Je had alleen de badkamer en het toilet door hun toch? Keuken niet dacht ik?

Hoe staat het met de infrastructuur? Zijn ze daar al mee begonnen?
pi_71653519
Daar was ik weer eens
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:09 schreef sanger het volgende:
Lijkt inderdaad aardig op schema Helemaal omdat ze na de bouwvak waarschijnlijk geen andere projecten meer hebben en zich dus vol hierop kunnen richtten. Je had alleen de badkamer en het toilet door hun toch? Keuken niet dacht ik?

Hoe staat het met de infrastructuur? Zijn ze daar al mee begonnen?
Keuken ga ik idd zelf plaatsen, toilet en badkamer zijn betegeld en voorzien van sanitair, daar moet ik zelf nog een douchewand plaatsen en de wasmachineaansluiting weghalen.

De infrastructuur is al grotendeels aangelegd voor de bouw, fundament voor de bestrating en de riolering liggen er al, de andere nuts leidingen zullen nog wel aangebracht worden.

Inmiddels is het huis wind- en waterdicht:)

de achtergevel, overal zit het glas in en het is grotendeels gevoegd

de verwarmingsleidingen op de begane grond, incl kruipluik, die komen straks in de trapkast. Ik vraag me wel af hoe ze de laatste paar leidingen gaan aansluiten op de verdeler, want die zit al vol

De trap naar de 1e verdieping, een ontzettende luie trap zoals je kunt zien.

de meterkastvloerplaat incl de invoerbochten

licht door de glazen bouwstenen in mijn berging.

de waterleiding en afvoer van het fonteintje in het toilet. Beide hebben een muuraansluiting.

de buitenvorm van de badkamer, zodat ze dit straks kunnen sparen met het smeren van de dekvloer.

de voorkant van de 1e verdieping.

vanuit de deuropening de begane grond gezien

de dakbedekking (onderlaag) op het dak, incl de opstand van mijn lichtkoepel

twee losse stenen in mijn gevel, zal wel een steigerpijp tegenaan zijn gekomen.

de voorgevel, ook al gevoegd en beglaasd.
pi_71653801
Mooie luie trap !

gaat goed zo...
pi_72130546
hoi Gerben,

hoe staat t met t "hutje"? Bij gebrek aan reuring bij mijn "eigen tent" maar eens weer bij de andere aan t struinen.....
pi_72891858
tijd voor een update?
............................
pi_73022148
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:39 schreef sander89 het volgende:
tijd voor een update?
Daar is het wel weer tijd voor ja
ongeveer 4 weken geleden: De dekvloer gestort en de profielen voor de binnenwanden gesteld

de profielen gesteld voor de leidingschacht naast de keuken

de profielen op de 1e verdieping

de profielen van de berging, meterkast en toilet

3 weken terug vanaf de woningen aan de voor en achterkant wat panorama foto's gemaakt, de achtergevel + dak

de voorgevel + dak

de voorkant

afgelopen maandagavond, inbouwreservoir aangebracht, daarnaast zie je de douchehoek

elektra in de slaapkamer, de elektricien was erg enthousiast met de dozenboor

hier kwam de elektricien de gibo-latei (dat stalen ding boven de deuropening tegen tijdens het frezen van de leidingen, dus moest er ff gehakt worden, gaat erg makkelijk in de gibo

inbouwreservoir toilet beneden

prefab betonnen raamdorpels

wie weet wat die koperen pijp is?

de deur van de trapkast is een beetje te groot, je komt in de knoei met de trap, ik ben benieuwd hoe ze het oplossen

dit was het weer tot op heden. Nu zullen ze de installaties afmaken, dan stucadoren en dan gaan tegelen.
pi_73026579
Die koperen pijp? lijkt mij een warmte terugwininstallatie te zijn van het douchewater, althans als ik zo het leidingverhaal zie tenminste! koekje verdiend?

Ziet er weer keurig uit hoor, al zit er naar mijn idee niet al te veel progressie in de bouw van het complex. Is alles al verkocht of zijn ze nog aan het wachten op het verkopen van de resterende kavels?
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 21:19:02 #127
92034 crew  Vonkenboer
pi_73050985
Hmm, ik kan nou niet zeggen dat deze bouw echt heel hard gaat.
En ik vraag mij af wat die koperen leiding inhoud; ik heb echt geen idee namelijk
pi_73052556
quote:
Op woensdag 23 september 2009 00:21 schreef Cybersijp het volgende:
Die koperen pijp? lijkt mij een warmte terugwininstallatie te zijn van het douchewater, althans als ik zo het leidingverhaal zie tenminste! koekje verdiend?

Ziet er weer keurig uit hoor, al zit er naar mijn idee niet al te veel progressie in de bouw van het complex. Is alles al verkocht of zijn ze nog aan het wachten op het verkopen van de resterende kavels?
Het is idd een douchepijp-wtw

Het is een dubbelwandige afvoer, binnenin stroomt het warme douchewater, en door de buitenschil loopt het koude leidingwater dat hierdoor opwarmt en je minder energie hoeft te gebruiken om het op temperatuur te krijgen.

En voor de bonuspunten, waar sluit je het leidingwater op aan, de koud-water-aansluiting van de thermostatische douchekraan zodat je minder warm water moet bijmengen. Óf op de aanvoerleiding van de cv-ketel zodat je het water minder hoeft te verwarmen?

En het gaat inderdaad niet extreem hard nee, had liever gezien dat de turbo erop stond, dan kan ik zelf ook sneller aan het klussen slaan
pi_73054264
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Gurb het volgende:
En voor de bonuspunten, waar sluit je het leidingwater op aan, de koud-water-aansluiting van de thermostatische douchekraan zodat je minder warm water moet bijmengen. Óf op de aanvoerleiding van de cv-ketel zodat je het water minder hoeft te verwarmen?
Het tweede zover ik weet:

Toch ?
pi_73055569
quote:

[..]

Het is idd een douchepijp-wtw

Het is een dubbelwandige afvoer, binnenin stroomt het warme douchewater, en door de buitenschil loopt het koude leidingwater dat hierdoor opwarmt en je minder energie hoeft te gebruiken om het op temperatuur te krijgen.

En voor de bonuspunten, waar sluit je het leidingwater op aan, de koud-water-aansluiting van de thermostatische douchekraan zodat je minder warm water moet bijmengen. Óf op de toevoerleiding van de cv-ketel zodat je het water minder hoeft te verwarmen?

En het gaat inderdaad niet extreem hard nee, had liever gezien dat de turbo erop stond, dan kan ik zelf ook sneller aan het klussen slaan
Zonder het plaatje onder je post bekeken te hebben, denk ik dat je hem het beste aan de koudwateraansluiting van de cv kan hangen. Dit omdat dan het verschil in verwarmen in aantal graden "omhoog"minder word en de cv dus op een lager niveau kan werken. Verder heeft de cv bij een lagere "last"een hoger rendement dan bij "vollast", maar daar kan "klipper"meer zinnigs over melden denk ik Ik denk dus zo uit de losse pols(en beetje beredeneerd dat je hem aan de cv moet hangen.
pi_73060586
Hoeveel tijd per dag sta je onder de douche?
Wanneer heeft een WTW op de doucheafvoer dan effect, alleen als je onder de douche staat.
Conclusie, koudwater via terugslagklep alleen naar de thermostaatkraan van de douche

En natuurlijk de WTW goed isoleren
  donderdag 24 september 2009 @ 10:24:47 #132
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73062421
quote:

Ik ben benieuwd naar het antwoord
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_73083121
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:41 schreef exlurker het volgende:
Hoeveel tijd per dag sta je onder de douche?
Wanneer heeft een WTW op de doucheafvoer dan effect, alleen als je onder de douche staat.
Conclusie, koudwater via terugslagklep alleen naar de thermostaatkraan van de douche

En natuurlijk de WTW goed isoleren
de wtw isoleren heeft geen effect, aan de buitenzijde loopt koud leidingwater die het warme water sowieso afkoelt, dus isoleren maakt niets uit. Wel moet je het voorverwarmde leidingwater dat van de wtw vandaan komt isoleren:)

En je kunt discussieren over waar je het voorverwarmde leidingwater op aansluit, ik heb al regelmatig de discussie gevoerd, en zowel loodgieters, cv-installateurs en zelfs een vertegenwoordiger van de importeur kon me niet vertellen wat de juiste manier is. Er zijn verschillende mogelijkheden, en die hangen af van de situatie daar ter plekke, en van de toegepaste CV-ketel wanneer deze het efficiënst werkt.

1. op de thermostatische douchekraan van de douche, waarbij je dus minder warm water hoeft bij te mengen (dus minder warm water verwarmen) Dit is vooral interessant als de ketel ver van de douche afhangt en het voorverwarmde water een lange weg moet afleggen van en naar de ketel.

2. op de ketel, zodat de ketel het water minder hoeft bij te warmen. dit is vooral interessant als de ketel dichtbij de douche staat.

3. Zowel op de douche, als op de ketel aansluiten zodat je van allebei een beetje profijt hebt. Deze optie is in mijn woning gekozen, waarschijnlijk omdat ze zelf ook niet wisten wat ze moesten nemen.

De douchepijp wtw (of douchebak-wtw, zelfde idee, alleen dan in de douchebak zelf) is een veel toegepast systeem om een woning te laten voldoen aan de Energie Prestatie Coëfficient norm (EPC) van 0,8
zonder dat ze hiervoor hoogwaardiger (dus duurder) isolatie of beglazing moeten toepassen.
Dus ik heb er zelf ook niet voor gekozen om zo'n ding toe te passen, en ben ook redelijk sceptisch of het echt energiebesparend is.
pi_73844093
En? Hoe staat het er voor? Is het eind al in zicht?
Ergens begin van 't jaar liep de bouw van onze huizen gelijk op. Wij hebben net voor de bouwvak onze sleutel gekregen en gaan volgend weekend over. Nog maar 23 openstaande punten van de opleverlijst...
pi_74047999
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:36 schreef SuusK het volgende:
En? Hoe staat het er voor? Is het eind al in zicht?
Ergens begin van 't jaar liep de bouw van onze huizen gelijk op. Wij hebben net voor de bouwvak onze sleutel gekregen en gaan volgend weekend over. Nog maar 23 openstaande punten van de opleverlijst...
Het eind is inderdaad in zicht, voor de kerst heb ik sleutel schat ik.

Dit is de huidige stand:
De voorgevel, het steiger is weg en de eerste nuts-invoeringen zijn binnen en de muurafdekker op het dak zitten er op. Ook kunnen ze nu het laatste stukje voegen

Aan de achtergevel hebben ze een koof getimmerd boven de deur.

De wandtegels in de badkamer

De voorgevel vanaf het dakterras gezien, incl de muurafdekkers op de dakrand

de meterkast, de groepenkast zit erin, ook de CAI is afgemonteerd en die blauwe kabel is telecom

Ze zijn ook begonnen met het vlonder langs het water
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:01:44 #136
65960 sanger
pi_74068676
Ziet er goed uit Gurb Wie weet nog wel kerst in je nieuwe huisje
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 16:49:47 #137
92034 crew  Vonkenboer
pi_74082463
Deze bouw loopt prima; maar ik vraag mij af hebben ze het probleem met het deurkozijn van de kelderkast al opgelost ?
pi_74083710
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar blijft je uitzicht zo wijds of worden er meer woningen voor gebouwd?
pi_74395818
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:01 schreef sanger het volgende:
Ziet er goed uit Gurb Wie weet nog wel kerst in je nieuwe huisje
oplevering is week 50
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze bouw loopt prima; maar ik vraag mij af hebben ze het probleem met het deurkozijn van de kelderkast al opgelost ?
Dat lossen ze niet echt op, ze timmeren het af aan de kant van de trap, en zolang je deur van de trapkast iet open doet, zie je het niet vanuit de woonkamer Dat is het nadeel van werken met 2d tekeningen op kantoor tijdens het bestellen van de kozijnen.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:28 schreef Walter-Ego het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar blijft je uitzicht zo wijds of worden er meer woningen voor gebouwd?
Aan die kant wordt er niets meer gebouwd waar de foto is gemaakt komt de komende 20 jaar geen bebouwing, maar mijn woning staat midden in de wijk.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:04:26 #140
264386 AllWorkAndNoPlay
makes Jack a dull boy
pi_74399815
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:12 schreef Gurb het volgende:

[..]

de wtw isoleren heeft geen effect, aan de buitenzijde loopt koud leidingwater die het warme water sowieso afkoelt, dus isoleren maakt niets uit. Wel moet je het voorverwarmde leidingwater dat van de wtw vandaan komt isoleren:)

En je kunt discussieren over waar je het voorverwarmde leidingwater op aansluit, ik heb al regelmatig de discussie gevoerd, en zowel loodgieters, cv-installateurs en zelfs een vertegenwoordiger van de importeur kon me niet vertellen wat de juiste manier is. Er zijn verschillende mogelijkheden, en die hangen af van de situatie daar ter plekke, en van de toegepaste CV-ketel wanneer deze het efficiënst werkt.

1. op de thermostatische douchekraan van de douche, waarbij je dus minder warm water hoeft bij te mengen (dus minder warm water verwarmen) Dit is vooral interessant als de ketel ver van de douche afhangt en het voorverwarmde water een lange weg moet afleggen van en naar de ketel.

2. op de ketel, zodat de ketel het water minder hoeft bij te warmen. dit is vooral interessant als de ketel dichtbij de douche staat.

3. Zowel op de douche, als op de ketel aansluiten zodat je van allebei een beetje profijt hebt. Deze optie is in mijn woning gekozen, waarschijnlijk omdat ze zelf ook niet wisten wat ze moesten nemen.

De douchepijp wtw (of douchebak-wtw, zelfde idee, alleen dan in de douchebak zelf) is een veel toegepast systeem om een woning te laten voldoen aan de Energie Prestatie Coëfficient norm (EPC) van 0,8
zonder dat ze hiervoor hoogwaardiger (dus duurder) isolatie of beglazing moeten toepassen.
Dus ik heb er zelf ook niet voor gekozen om zo'n ding toe te passen, en ben ook redelijk sceptisch of het echt energiebesparend is.
Het bespaart helemaal niets als je de doorstroombegrenzer van je termostaatkraan indrukt en de maximale hoeveelheid water vraagt. De termostaatkraan vraagt dan de max hoeveelheid warm water aan je ketel en kan meer 'voorverwarmd' koud bijmengen om de gewenste temperatuur te bereiken. Vraag je niet de max hoeveelheid water (laat je de waterbesparende douchekop met doorstroombegrenzer zitten) dan zul je wel besparen. Men rekent dan op zo'n 200m2 ggas besparing voor een gemiddeld gezin per jaar. Lijkt mij fors.
Zeker gezien je natuurlijk meteen die goedkope waterbesparende rommel weggooit en een lekkere douche van hansgrohe oid installeerd. Dan heb je dus wel extra comfort.
Het levert dus altijd meerwaarde op. Energiebesparen of lekker extra warm water, de keuze is aan de eigenaar.

Ziet er verder allemaal goed uit, wordt vast een mooi huis.
Succes en hou ons op de hoogte.
pi_75410993
a.s. vrijdag is de oplevering en dan kan het klussen gaan beginnen.

Elektra spullen zijn besteld, loodgieterspullen zijn besteld en komen allebei op tijd binnen

gereedschap ligt klaar, bier staat koud, koffiezetapparaat staat te wachten in de doos.

Dus ik ben er klaar voor, nu het huis nog, maar ik heb alle vertrouwen erin dat het wel goed gaat komen, afgelopen vrijdag was de voorschouw, en toen waren er geen echt schokkende dingen.
pi_75416346
Het wordt alsmaar echter hé, dat huis van jou !

Veel plezier met zelf klussen.

En heb je al meubilair geshopt? of wacht je af tot je binnen bent. haha
pi_75427855
succes met klussen en veel foto's maken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 9 december 2009 @ 11:31:31 #144
65960 sanger
pi_75439208
Veel succes vrijdag Gurb
pi_75586544
Zo, de oplevering is weer achter de rug, en het huis was keurig op orde!

Ik had drie opleverpunten:
- schilderwerk buiten (vanwege het slechte weer de afgelopen twee weken)
- kitwerk muurafdekkers en waterslagen buiten (vanwege het slechte weer de afgelopen twee weken)
- kitnaad in de badkamer

Al met al dus dik tevreden.

Zo zag het huis eruit afgelopen vrijdag, 1,5 uur na de oplevering:
kerstboom zelf geregeld, bloemen van de aannemer, in de woonkamer

spullen uitladen

Meteen de berging ingericht, planken aan de ene kant, aan de andere kant is een werkbankje gemaakt met extra stopcontacten en een TL lamp

De entreedeur, en de buitenlamp, die bij het hele project wordt toegepast. Een naamplaatje is aangevraagd bij de aannemer.

De trap, incl raampartij.

De CV ketel en MV box, welke met een draadloze afstandsbediening wordt geregeld.

En de stand vanmiddag:
De voorgevel, het bier wat er stond is opgedronken vrijdagavond en zaterdag is er een buitenkraantje geplaatst.

Het huis van iets verder af gezien.

Vanaf de achterkant gezien.

de woonkamer, met wat klusspullen en een koelkast

de achterkant van de woonkamer

de meterkast, incl nieuwe leiding voor de buitenkraan.

in de kleinste slaapkamer komt een wasmachine aansluiting, water en de afvoer zijn vanuit de CV ruimte gehaald, elektra komt vanuit de meterkast, ga ik van de week doen.

de kerstboom, incl verlichting, op het dakterras

Komende week ga ik extra elektra aanleggen, een buitenkraan in de achtergevel maken en als er genoeg hulp is de trapkast schilderen en inrichten.
pi_75590218
Zo ... de kop is eraf.

Wat heb je al veel spul naar binnen gesleept !

en zijn de buitenkranen vorstbestendig ? vast wel.
  FOK!fotograaf zondag 13 december 2009 @ 21:11:18 #147
17893 Forno
pi_75591720
Mooi huisje hoor. Veel plezier met het verven en aankleden van je nieuwe toko! Is er al een plan de champagne wat betreft kleurtjes en (vloer)afwerking?

De tuin zal nog wel even duren zo te zien.
pi_75599931
Mooi mooi mooi t klussen van Gerben kan dan eindelijk zijn aanvang vinden.....

Mooi trapje heb je staan, altrex vouwladder that is
  maandag 14 december 2009 @ 08:47:07 #149
65960 sanger
pi_75603755
Ziet er goed uit Gurb

BTW 'Zimmer frei'
pi_75611348
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:42 schreef AnneX het volgende:
Zo ... de kop is eraf.

Wat heb je al veel spul naar binnen gesleept !

en zijn de buitenkranen vorstbestendig ? vast wel.
Ik zal vanavond eens een foto maken van mijn berging, daar staat nog veel meer aan klusspul

En ik ga vanavond kijken of de buitenkraan de eerste vorst heeft overleefd
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:11 schreef Forno het volgende:
Mooi huisje hoor. Veel plezier met het verven en aankleden van je nieuwe toko! Is er al een plan de champagne wat betreft kleurtjes en (vloer)afwerking?

De tuin zal nog wel even duren zo te zien.
De wanden op de eerste verdieping ga ik voorzien met glasvlies en dan sausen, de meeste wanden gebroken wit, en één wand in de computerkamer en de slaapkamer een andere kleur. Wanden beneden ga ik waarschijnlijk stucadoren en dan sausen, kleur nog onbekend. De vloeren boven worden laminaat en vloerbedekking, beneden komt er een massief beukenvloer, afgewerkt met naturel olie.

De tuin is van de zomer aan de beurt, eerst de grond maar eens laten inklinken.
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:08 schreef Cybersijp het volgende:
Mooi mooi mooi t klussen van Gerben kan dan eindelijk zijn aanvang vinden.....

Mooi trapje heb je staan, altrex vouwladder that is
Ik moest inderdaad even wachten, maar het was het waard

Ideaal stuk gereedschap, die vouwladder inderdaad.
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:47 schreef sanger het volgende:
Ziet er goed uit Gurb

BTW 'Zimmer frei'
Het ziet er inderdaad goed uit, aannemer heeft goed werk geleverd, nu moet ik zelf net zo goed mijn best doen

En dat bordje heb ik ooit eens tijdens een vakantie "gescoord" en het leek me wel leuk om voorlopig achter de ruit te zetten
pi_75635055
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:39 schreef Gurb het volgende:
Ik zal vanavond eens een foto maken van mijn berging, daar staat nog veel meer aan klusspul

En ik ga vanavond kijken of de buitenkraan de eerste vorst heeft overleefd
De kraan heeft de vorst overleefd.

En dit is mijn berging, aan één zijde planken met gereedschap:)

Aan de andere kant een werkbankje met ladekast en gereedschapkar

En het werk voor vanavond, ik wilde eigenlijk de buitenkraan in de achtergevel gaan maken, inclusief het aanleggen van de waterleiding door de kruipruimte, maar deze staat vol met water en zooi, dus morgen maar eens met de aannemer bellen dat ik een kruipruimte met schoon zand heb gekocht, niet met water
Dsu toen maar aan de slag gegaan met de elektra, ik wil een wisselschakeling maken in de slaapkamer, en een buiten wcd op het dakterras, dus het e.e.a. gefreesd en geboord.
pi_75651266
Ik ben gewoon al zeven pagina's naar een bouwput aan het kijken, en zo'n 16 duizend mensen gingen mij voor!!
pi_75766479
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:05 schreef OeJ het volgende:
Ik ben gewoon al zeven pagina's naar een bouwput aan het kijken, en zo'n 16 duizend mensen gingen mij voor!!
Snap jij het?

Maar ik heb de komende twee weken vrij, dus over twee weken eindelijk foto's van iets dat op een huis gaat lijken
pi_75766523
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:28 schreef Gurb het volgende:

[..]

Snap jij het?

Maar ik heb de komende twee weken vrij, dus over twee weken eindelijk foto's van iets dat op een huis gaat lijken
Nou, mooi, willen we natuurlijk ook even de inrichting zien, als je helemaal geinstalleerd bent.
pi_76046421
Afgelopen paar dagen weer lekker bezig geweest:
leiding in de achtergevel voor een vorstvrije buitenkraan gemaakt, inmiddels zit de kraan er ook in en is het gat afgesmeerd.

dozen geboord en leidingen gefreesd voor de wasmachine- en wasdroger-aansluiting.

6 extra wcd's gemaakt voor boven mijn bureau

achter de tv drie extra dozen gemaakt met leidingen naar de kruipruimte, 1x audio, 1x utp en 1x loos

hier heb ik twee leidingen ingefreesd voor de nieuwe wasmachine en wasdroger-aansluiting, allebei op een aparte groep.

in de keuken een schakelaar gemaakt die straks de spots in de keukenkastjes gaat schakelen, schakelaar komt straks netjes in één afdekraam met de twee wcd's ernaast

in de woonkamer extra leidingen gemaakt voor elektra achter de kast, audio achter de kast, schakelaar voor de buitenlamp achter verplaatst en extra wcd's. Hier ben ik alles aan het afsmeren.

Hier het resultaat.

de kachel.

gat gehakt in de verdiepingsvloer voor de schoorsteenkanaal.

schoorsteenkanaal op het dak, netjes ingeplakt door de plaatselijke dakdekker.

het schoorsteenkanaal op de 1e verdieping, deze ga ik volgende week aftimmeren.

in het toilet op de begane grond heb ik een stuk spuitwerk boven het tegelwerk weggehaald.

Om er een rij vloertegels op te maken, in mijn badkamer heb ik ook een rij vloertegels in de wand, en ik vond het toilet een beetje saai met rustige tegels en wit spuitwerk, dus daarom een randje tegels erbij

Gisteren de onderkant van de trap afgelakt en de wanden geasusd (van de week eerst voorzien van glasvlies)

Hier ga ik maandag planken in maken zodat ik mijn spullen uit de woonkamer kan opbergen.

de slaapkamer boven is ook voorzien van glasvlies en saus, het draad wat uit de muur komt sluit ik straks aan op mijn bedombouw, hier kan ik dan mijn spots mee schakelen.

Zo, fijne kerst allemaal!
  vrijdag 25 december 2009 @ 18:45:11 #156
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_76054633
Mooi project maar was het niet goedkoper om het meerwerk wat je nu maakt direct in de bouw mee te nemen?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  vrijdag 25 december 2009 @ 20:08:22 #157
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_76056093
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 18:45 schreef cvboer het volgende:
Mooi project maar was het niet goedkoper om het meerwerk wat je nu maakt direct in de bouw mee te nemen?
Meerwerk is echt onbeschoft duur.
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_76070028
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 20:08 schreef tomegel het volgende:

[Mooi project maar was het niet goedkoper om het meerwerk wat je nu maakt direct in de bouw mee te nemen?]

Meerwerk is echt onbeschoft duur.
Meerwerk is idd duur, of het onbeschoft is is een andere discussie, ik heb bij mijn vorige werkgever regelmatig kopersopties uitgerekend, en de kosten zijn best wel uit te leggen. De grootste reden dat kopersopties zo duur zijn is het uitgangspunt dat elk puntje apart moet worden uitgevoerd, en dan rekent een elektricien gewoon een uur arbeid voor één stopcontact. En als je er dan 6 koopt, reken je 6 uur arbeid af. En als het goed gaat qua kopersopties en de elektricien heeft als hij in die woning bezig is ook de goede tekening en alle kopersopties zijn bekend, dan kost het misschien maar 1 uur extra arbeid. Maar vaak zat zijn de kopersopties te laat bekend, en moet er iemand apart voor terugkomen om het er in te maken. En dat kost dan weer geld.

Maar zelf doen is veel goedkoper, hier even een overzicht wat de aannemer rekent voor sommige dingen:

buitenkraan voor: ¤ 395,=
buitenkraan achter: ¤ 430,=
extra dubbele wcd: ¤ 195,=, heb ik 5 keer gedaan
verplaatsen van lichtschakelaar: ¤ 85,=
grondkabel op aparte groep tbv elektra in de tuin: ¤ 365,=
verplaatsen van wasmachine en wasdroger- aansluiting: ¤ 360,=
bedraden loze leiding: ¤105,=

Ik was nu in totaal ¤ 700,= kwijt voor al het materiaal, en dat was inclusief de aankoop van een buigveer, trekveer en dozenboor. en bovendien vond ik het leuk om te doen
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:19:42 #159
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_76070788
Sow, sommige dingen zijn nog echt een stuk duurder dan bij mij. En ik vond het bij mij al erg duur. Tjeck mijn lijst:

* Wijzigen draairichting binnendeur, per deur ¤ 75,00
* Extra enkele wandcontactdoos met r.a. ¤ 162,50
* Extra dubbele wandcontactdoos met r.a. ¤ 180,00
* Exttra dubbele wandcontactdoos opbouw met r.a. (spatwaterdicht) dakterras/logia/tuin ¤ 205,00
* Dimmer i.p.v. standaard schakelaar 400W, geschikt voor 230V ¤ 132,50
* Extra loze leiding vanaf meterkast ruimte binnen (t.b.v. CAI, PTT of electra) ¤ 110,00
* Verplaatsen wandcontactdoos ¤ 80,00
* Verplaatsen CAI-leiding ¤ 80,00
* Extra CAI-aansluiting (bedraad) ¤ 205,00
* Verplaatsen telefoonleiding ¤ 80,00
* Verplaatsen kamerthermostaat (altijd in overleg ivm. Regelen CV-installatie) ¤ 80,00
* Verplaatsen lichtschakelaar ¤ 80,00
* Extra geaarde enkele wandcontactdoos op extra groep voor wasdroger/magnetron ¤ 267,50
Look who's back in the wrong place at the right time
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 11:37:27 #160
92034 crew  Vonkenboer
pi_76134150
Ziet er goed uit hoor Gerben !

Met meerwerk is het ook vaak zo dat iedereen over de gehele lijn er wat aan verdienen wil; de constructeur,het bouwbedrijf, de installateur e.d. enz..

Er zijn wel bepaalde bouwkundige zaken die je als meerwerk niet anders kunt laten uitvoeren dan tijdens de bouw omdat ze na de hand niet zonder erg veel hak en breekwerk te realiseren zijn.

Daarom zie je in de nieuwbouw ook genoeg mensen die een huis kopen en de dag na oplevering de gehele standaard badkamer met het goedkooopst mogelijke tegelwerk er weer uit slopen om er dan een luxe badkamer na eigen wensen te maken. En dan beweerd men geld over te houden omdat de badkamer die ze er nu in laten maken; tijdens de bouw vele malen duurder zou zijn geweest

Alleen wel een beetje knikke bochtjes he
  maandag 28 december 2009 @ 13:10:54 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76137309
Ik vind het wel mooie bochtjes! Maareh, zitten de stopcontacten ieder op een aparte groep of mag je ze eigenlijk niet doorlussen? Ik heb bij ons namelijk alle dozen intern doorgelust .
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 13:15:56 #162
92034 crew  Vonkenboer
pi_76137491
Ieder apparaat wat 2000 watt of meer is moet op een eigen eindgroep worden aangesloten; daarop mogen dus geen wandcontactdozen en lichtpunten zitten voor algemeen gebruik.

Je mag maximaal 5 wandcontactdozen doorlussen; achter elkaar aansluiten.
pi_76302153
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er goed uit hoor Gerben !

[ afbeelding ]
Alleen wel een beetje knikke bochtjes he
vakwerk hè
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:10 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het wel mooie bochtjes! Maareh, zitten de stopcontacten ieder op een aparte groep of mag je ze eigenlijk niet doorlussen? Ik heb bij ons namelijk alle dozen intern doorgelust .
Allebei de linker stopcontacten zitten op een aparte groep inderdaad, en het stopcontact voor de vriezer (de rechter enkele stopcontact) is doorgelust vanaf de droger. Of het helemaal NEN 1010 is weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het veilig is.

Inmiddels ben ik aardig opgeschoten van de week, de hele bovenverdieping heeft nu glasvlies en is gesausd. Ook ben ik begonnen met het kastinterieur in de slaapkamer en is het plateau gemaakt en getegeld voor de kachel. Foto's zal ik zondag plaatsen, dan ligt ook het laminaat op de 1e verdieping en staat de kachel op zijn plek.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 21:37:44 #164
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_76304628
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:41 schreef Gurb het volgende:

[..]

vakwerk hè
[..]

Allebei de linker stopcontacten zitten op een aparte groep inderdaad, en het stopcontact voor de vriezer (de rechter enkele stopcontact) is doorgelust vanaf de droger. Of het helemaal NEN 1010 is weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het veilig is.

Inmiddels ben ik aardig opgeschoten van de week, de hele bovenverdieping heeft nu glasvlies en is gesausd. Ook ben ik begonnen met het kastinterieur in de slaapkamer en is het plateau gemaakt en getegeld voor de kachel. Foto's zal ik zondag plaatsen, dan ligt ook het laminaat op de 1e verdieping en staat de kachel op zijn plek.

TVP voor voor de foto's
Gaat een mooie woning worden, ben benieuwd naar het eind plaatje.
En inderdaad, het stopcontact is niet volgens de NEN1010
Je gebruikt toch wel draailasdoppen van Conex hoop ik? Niet van die steeklasklemmen
Succes met het inrichten van je woning
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_76305655
Provak emmel.
Pure nostalgie .

Maar weer ff ontopic.

Hoe heb je die "uitsparing" cq. "gapend gat" gemaakt
in de verdiepingsvloer voor de houtkachel?

Is daar een bedrijf voor geweest of heb
je dit zelf gedaan? Met bruut geweld ofcourse...
  vrijdag 1 januari 2010 @ 22:19:58 #166
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76306676
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

TVP voor voor de foto's
Je gebruikt toch wel draailasdoppen van Conex hoop ik? Niet van die steeklasklemmen
En wat is er mis met steeklasklemmen?
Hier wisselt het wat er in de dozen zit. Het meeste zijn draaidoppen, maar na een tijdje ben ik overgegaan op steekdoppen.

Hier is het denk ik (op goed geluk) grotendeels volgens NEN1010.
Al heb ik een boiler en afwasmachine op 1 stopcontact met zo een schakelende verlengdoos ertussen en zit de wasmachine op 1 groep met de magnetron en koelkast .
Dat laatste klopt echt niet. Maar goed, je weet het en de magnetron gebruiken we vrijwel nooit. Dus ach. Dat loopt wel los .

Ik vind het trouwens wel stoer dat je een rookkanaal aanlegt! Zou ik zo niet durven .
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 10:57:38 #167
92034 crew  Vonkenboer
pi_76317961
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:41 schreef Gurb het volgende:

[..]

vakwerk hè
[..]

Hoewel het niet helemaal volgens de nen1010 is had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan.
Een wasdroger schakel je minder vaak in dan een wasmachine; en een vriezer draait ook niet altijd.
Kan prima zo !

Ben nu al nieuwsgierig naar de foto's
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:56:28 #168
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_76341438
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En wat is er mis met steeklasklemmen?
Hier wisselt het wat er in de dozen zit. Het meeste zijn draaidoppen, maar na een tijdje ben ik overgegaan op steekdoppen.
Ik vind het ondingen, ik heb ze iets te vaak zien doorbranden onder een belasting van 14A ( wasmachine )
terwijl ze toch 16A moeten kunnen hebben.
Het contaktoppervlakte van draailasdoppen zijn gewoon veel groter. Ik gebruik ssteeklasklemmen dan ook alleen voor het tijdelijk afdoppen van draden.
pi_76364918
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:37 schreef cvboer het volgende:

TVP voor voor de foto's
Ik heb de draden gewoon doorgekoppeld in de wcd zelf.
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:58 schreef naaa het volgende:
Provak emmel.
Pure nostalgie .

Maar weer ff ontopic.

Hoe heb je die "uitsparing" cq. "gapend gat" gemaakt
in de verdiepingsvloer voor de houtkachel?

Is daar een bedrijf voor geweest of heb
je dit zelf gedaan? Met bruut geweld ofcourse...
Provak is een topzaak, goed personeel, goed spul, goede openingstijden en via mijn werk krijg ik ook nog eens korting daar

Ik heb het zelf gedaan. Door de aannemer heb ik in de vloeren een gasbetonblok op laten nemen op de plek die ik heb aangegeven. Dan zat er op die plek geen wapening, geen hard beton en geen leidingen.
Ik heb van beneden af allemaal gaten door de vloer geboord met een lange boor, en toen van bovenaf met een beitel alles eruit geslagen. Een gat laten boren kan ook, dat scheelt een hoop stof en je krijgt een netter gat, maar dat kan zomaar ¤ 100,- per gat kosten. En ik werk het toch af met een rozet, dus je ziet er straks niets meer van.
hier is mijn vader aan het boren, boor van 40 cm lang had ik nodig.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:57 schreef Vonkenboer het volgende:

Hoewel het niet helemaal volgens de nen1010 is had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan.
Een wasdroger schakel je minder vaak in dan een wasmachine; en een vriezer draait ook niet altijd.
Kan prima zo !

Ben nu al nieuwsgierig naar de foto's
Hier zijn ze

De waskamer gesausd, de koof van de schoorsteen is meteen meegenomen.

Het cv hok is gedeeltelijk voorzien van glasvlies en helemaal gesaust

In mijn computerkamer is één wand heineken groen Hier heb ik ook extra wcd's geplaatst voor straks boven mijn bureau

In mijn slaapkamer is een begin gemaakt met het kastinterieur.

Achter dit koofje lopen de leidingen, waar eigenlijk een hele gemetselde koof voor was gemaakt. De wcd's zijn netjes in de zijwand van de kast gemaakt.

In het toilet is het extra randje tegels gevoegd en gekit, stuk mooier al zeg ik het zelf.

Ik aan het laminaat leggen

Het laminaat in de waskamer, de plinten liggen in de woonkamer te drogen, die ga ik er morgenavond op kitten.

Een schuifdeurkast gemaakt in de computerkamer.

Die staat op het laminaat

De kachel staat op het plateau. Straks komt hier een houten afdeklat langs, die ik maak van hetzelfde hout als de vloer.
pi_76365713
leuke laminaatvloer met de blonde kleurverschillen ! heel leuk !

Verder ben je / zijn jullie goed bezig.
Dioe schuifdeurkasten over de hele hoogte en breedte zijn fantastisch.

en wanneer ga je over?
pi_76395775
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:51 schreef AnneX het volgende:
leuke laminaatvloer met de blonde kleurverschillen ! heel leuk !

Verder ben je / zijn jullie goed bezig.
Dioe schuifdeurkasten over de hele hoogte en breedte zijn fantastisch.

en wanneer ga je over?
Ik ben ook zeer blij met de vloer. Toen ik de eerste paar delen had gelegd begon ik te twijfelen of het niet te druk werd, maar dat valt reuze mee
Die schuifdeuren zijn inderdaad fantastisch, redelijk goedkoop en eenvoudig zelf te maken. In mijn slaapkamer komen ze straks ook, daar zijn het drie deuren.

ik denk ergens in maart
pi_76639145
Inmiddels weer lekker opgeschoten van de week:

de plinten zijn gemonteerd langs het laminaat, daar waar geen vaste kast komt of een andere aftimmering die ik nog moet maken. Ik heb de naad tussen de wand en het laminaat afgekit, ziet er een stuk gelikter uit meteen. Rechts van het kozijn komt straks een vaste kast waar de wasmachine in komt, zodra deze staat maak ik daar ook de plinten er op.

De zijwand van de kast is er ook, dus nu is het interieur weer wat verder. In het rechtervak komt nog een los ladeblok en nog één of twee planken

Het bureau, gemaakt van 18 mm multiplex waarbij ik aan de rand een extra lat heb gelijmd zodat het bureau 36 mm dik lijkt. Het bureau komt te liggen op de twee balken die ook meegeschilderd worden en aan de voorkant komen twee poten.

De kast waar de wasmachine, wasdroger en vriezer in komen te staan, ook gemaakt van 18 mm multiplex. Onder die plank komt straks een uitschuifbaar blad zodat ik daar de wasmand op kan zetten.

Het begin van mijn bedombouw is ook gemaakt, deze wordt straks bekleed met dezelfde 8 mm dikke zwarte panelen als de deuren van de kast. Komende week ga ik nog extra dwarslatten erin maken voor de stevigheid.

Ik neem geen nachtkastjes, maar maak boven het hoofdeind een plateau voor de wekker enzo

Mijn trouwe vriend met timmerklussen, de afkortzaag

Voor de kast, en langs de muur maak ik een koof waar 6 spotjes inkomen. De koof wordt ook weer van dezelfde platen gemaakt als het bed en de kastdeuren. Hier ben ik bezig met de vlaggetjes aan de muur waar ik de plaat straks tegenaan kit.

Ik dacht klaar te zijn met hakken en breken, maar ik heb drie loze leidingen vanaf de drie inbouwdozen naar de kruipruimte gemaakt voor audio, netwerk, extra elektra oid en bij één buis ging de trekveer er niet doorheen (klote flexpijp) Dus maar even de vloer opengehakt en gerepareerd met een normale buis en alles aan elkaar getaped dat het goed blijft zitten.
pi_76640379
wat een kleine slaapkamer ??
en de plek naast de radiator.

zou je dat niet omdraaien ? is er plaats voor?
pi_76643736
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 10:32 schreef Gurb het volgende:

verplaatsen van lichtschakelaar: ¤ 85,=
verplaatsen van wasmachine en wasdroger- aansluiting: ¤ 360,=

Ben ik nu zo naïef of komt hier geen verplaatsing aan te pas, aangezien je een NIEUWbouw woning hebt...
  zondag 10 januari 2010 @ 19:58:07 #175
65960 sanger
pi_76648124
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:32 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ben ik nu zo naïef of komt hier geen verplaatsing aan te pas, aangezien je een NIEUWbouw woning hebt...
Verplaatsen tov de origineel geplande plek
pi_76648827
Wat gaaf! Je maakt heel veel zelf
Zou willen dat wij dat ook konden, super
pi_76670825
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:10 schreef AnneX het volgende:
wat een kleine slaapkamer ??
en de plek naast de radiator.

zou je dat niet omdraaien ? is er plaats voor?
De slaapkamer is 335 cm bij 375 cm, dus bijna vierkant. In beide lange wanden zit een deur (kijk maar op de plattegrond in de OP) dus dit is de meest logische indeling. De kast is 65 cm diep, het bed wordt 170 cm breed en komt 20 cm vrij van de muur. Dan houd ik dus een vrije ruimte over van 80 cm tussen het bed en de kast. Dit is ruim voldoende. Het bed zal iets vrij staan van de radiator, maar die zal toch bijna altijd uit staan, ik slaap nu ook op een koude kamer, tot vorige week stond mijn raam nog op de kierstand.
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:11 schreef Ml-etje het volgende:
Wat gaaf! Je maakt heel veel zelf
Zou willen dat wij dat ook konden, super
Alle meubels op de 1e verdieping heb ik idd zelf gemaakt, het is leuk om te doen, ik bespaar er geld mee en je kunt het precies zo maken dat het is afgestemd op mijn situatie qua maatvoering, kleur en positie.
pi_77228604
Er reageren niet veel mensen, maar ik ga ervanuit dat er nog wel wat mensen zijn die meekijken, dus hier wat nieuwe foto's en een update:

Het bureau op zijn plek, incl een plank erboven.

De kast waar de wachine, wasdroger en vriezer in komt staat op zijn plek, hier nog zonder plinten.

In het CV-hok heb ik een plaat gemaakt die de leidingen afdekt. De plaat is met 6 schroeven eenvoudig los te halen. Aan de bovenzijde zit een grote opening en aan de onderkant twee sleuven om te kunnen ventileren.

Brand in de kachel

Boven mijn bed maak ik een koof waar 3 spotjes in zitten. De koof is van zwart meubelpaneel van 8 mm dik die ik vast kit op het onderliggende frame.

De schuifdeuren voor de kast, ook hier zit een koof met 3 spots. de kopse kanten werk ik straks af met een geanodiseerd aluminium hoeklijntje.

De zijwand van de kast en de schuifdeur.

De spots die aan staan. 10 watt per stuk, in totaal 6 spots, dus dat geeft een mooi sfeervol licht.

Ook heb ik van de week vloerbedekking gelegd en de gordijnen opgehangen. Ook mijn bedframe bekleed ik met de zwarte platen en alu hoekjes.

In de zijkant van het bedombouw zit de wisselschakelaar voor de spots, zodat ik vanuit mijn bed de spots kan schakelen. De andere schakelaar zit naast de deur.

De wasmachinekast waar inmiddels de wasmachine in staat, en de vriezer. Ook heb ik de plinten er tegen aan gemaakt.
pi_77229025
Strak ziet het eruit ! met de zwarte kasten.

En natuurlijk een vraag over de wasmachine op hoogte: rammelt die er niet af dan?

En je hebt al gordijnen !!! en waaaaarom nou niet aan één stuk tot op de grond ?
En heb je de rails niet laten doorlopen over de hele breedte zodat de lappen aansluiten.
pi_77229986
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:15 schreef AnneX het volgende:
Strak ziet het eruit ! met de zwarte kasten.

En natuurlijk een vraag over de wasmachine op hoogte: rammelt die er niet af dan?

En je hebt al gordijnen !!! en waaaaarom nou niet aan één stuk tot op de grond ?
En heb je de rails niet laten doorlopen over de hele breedte zodat de lappen aansluiten.
Aan de voorkant van de kast zit een houten opstaande rand van 4 cm hoog, dus ik verwacht niet dat de wasmachine daar overheen rammelt

De gordijnen hoeven bij mijn raam niet door te lopen tot de grond, dan komen ze een beetje in de knoei met mijn bed en de verwarming. En voor de muur hoef ik geen gordijnen te hebben, dus heb ik gewoon twee losse rails genomen. Bovendien zitten de rails niet in één lijn, dus dan moest ik er nog een bocht inmaken ook.
pi_77231652
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:08 schreef Gurb het volgende:
Er reageren niet veel mensen, maar ik ga ervanuit dat er nog wel wat mensen zijn die meekijken, dus hier wat nieuwe foto's en een update:
Ik kijk mee hoor!
Ziet er allemaal goed uit, leuk om te zien!
pi_77759599
Even een update zonder foto's, afgelopen weekend wel bezig geweest, maar vergeten het foto-toestel te gebruiken.

Ten opzichte van de vorige update is er weinig zichtwerk veranderd, maar ik heb niet stil gezeten, dit is er gedaan:

- bedombouw verder afgemaakt, dit moet alleen nog even afgewerkt worden met wat aluminium hoeklijntjes, die krijg ik van de week binnen.
- alles schoongemaakt op de 1e verdieping
- glazen douchewand ingemeten in de badkamer
- lattenbodem en matras binnengekregen
- keuken geleverd gekregen
- trapleuning geschilderd
- uitschuifbare plank gemaakt onder de wasmachine waar de wasmand op kan staan.
- de gang voorzien van glasweefselbehang en gesausd
- de woonkamer voorzien van glasvlies en gedeeltelijk gesausd (één wand saus ik pas nadat de keuken staat, ik durf nog niet te beslissen over de kleur)

Deze week ga ik beginnen met het plaatsen van de keuken, komt de houten vloer en maak ik de bedombouw af. De week erop ga ik wat meubeltjes maken voor in de woonkamer, de andere wand van de woonkamer sausen en alles voorbereiden voor het leggen van de vloer. Die ga ik leggen in week 8.
De planning is om het 1e of 2e weekend van maart te verhuizen
pi_77760621
Wat handig die wasmachine kast! Een wasmachine op hoogte! ik ga je idee bewaren voor als wij ooit een washok aanbouwen.
Echt super!! En je kachel
pi_77760805
Hij gaat lekker Gerben!

Heb je er al een beetje zin in om er te gaan wonen?
  maandag 8 februari 2010 @ 13:16:43 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_77765835
Andere vraag over de wasmachine/droger. Niet bang dat de trillingen door de hele verdieping te voelen zijn?
pi_77771482
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:16 schreef Blik het volgende:
Andere vraag over de wasmachine/droger. Niet bang dat de trillingen door de hele verdieping te voelen zijn?
Nee hoor, en mocht dat wel zo zijn dan zet ik wel rubberen trillingsdempers onder de pootjes van de wasmachine.
pi_78258029
Zeg Gurb, het topic moet ik uit de kelder halen !

Lig je op schema óf woon je er al stilletjes?
pi_78273838
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:45 schreef AnneX het volgende:
Zeg Gurb, het topic moet ik uit de kelder halen !

Lig je op schema óf woon je er al stilletjes?
Ik lig op schema, maar woon er nog niet. Maar ik heb ook niet stil gezeten

Hier de laatste foto's:
De kastjes van de keuken gesteld.

Het boren van het gat door de gevel voor de afzuigkap

zeer veilig en verantwoord de koof voor de afzuigkap aan het afslijpen

de keuken gistermiddag, getegeld en al. Maandag ga ik de keuken afkitten

de keuken vanmiddag, zonder gereedschap erop

de kapstokken opgehangen in de hal

mijn bed afgewerkt met alu hoeklijntjes, ben er zelf erg tevreden over.

ook de koof boven de kast met spotjes erin is afgewerkt.

de kasten die aan de muur komen in de woonkamer, deze heb ik opgehangen om de maat te bepalen.

vervolgens horizontale lijnen getrokken

en begonnen met sausen

met dit als resultaat. De kasten komen straks gelijk te lopen met de grijze banen.
pi_78277110
Ok Gurb : still going man.

Chronologisch:
Keuken ok ! Hangt de afzuig niet wat hoog ? Tegeltjes helemaal leuk.
Leuke kapstokjes !
Bed : ziet er helemaal áf uit. Kast + koof : 10 punten

Woonkamer: wandkasten ook zelf gemaakt? en ben wel errug benieuwd hoe de banen gaan mixen met de inrichting.

Ga zo door...
  zondag 21 februari 2010 @ 21:02:10 #190
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  maandag 22 februari 2010 @ 02:55:32 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78291951
Dit moet ik volgen Het wordt echt geweldig
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78302397
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:00 schreef AnneX het volgende:
Ok Gurb : still going man.

Chronologisch:
Keuken ok ! Hangt de afzuig niet wat hoog ? Tegeltjes helemaal leuk.
Leuke kapstokjes !
Bed : ziet er helemaal áf uit. Kast + koof : 10 punten

Woonkamer: wandkasten ook zelf gemaakt? en ben wel errug benieuwd hoe de banen gaan mixen met de inrichting.

Ga zo door...
De afzuigkap hangt idd 25 cm hoger als de keukenboer had geadviseerd, maar ik ben zelf 1.90 meter en ik wil zonder mijn kop te stoten in de pannen kunnen roeren. Bovendien geeft het hoger hangen van de afzuigkap een ruimtelijk effect in de keuken
De tegeltjes heb ik zelf zo bedacht, mijn vader heeft ze erop geplakt en gevoegd, ik heb er nog geen verband in kunnen vinden, precies zoals ik het dus wilde
De kapstokken komen bij de Kwantum vandaan, kosten ¤8,00 per drie. Het indraaien van de schroeven was even puzzelen omdat je bij één schroef niet met een schroevendraaier, accutol, flexibele bithouder of hamer kon komen. Maar het zit vast, dankzij een vriend van mij die setje thuis had van de aldi/lidl met 1001 bitjes en daar zat een heel kort bitje in en een soort van dopsleutel waar dat bitje in kon.
Met het bed en de kast ben ik ook zeer tevreden, is helemaal af, en precies zoals ik het vooraf bedacht had.

De wandkasten zijn gewoon Besta wandkasten van de Ikea En ik ben zelf ook wel benieuwd hoe de kasten straks gaan matchen met de strepen op de muur. Ik heb nog geen deurtjes of laatjes erbij gekocht, dat doe ik als ik de vloer heb liggen en de kasten weer hangen.
quote:
Op maandag 22 februari 2010 02:55 schreef wonderer het volgende:
Dit moet ik volgen Het wordt echt geweldig
dank je
pi_78329132
Hij gaat lekker Gerben, net als tante Annex moet ik zeggen mooi geworden het bed en de keuken. Zat al te kijken of ik iets van verband in de tegels kon vinden maar zag het niet. Nu zie ik dat het er ook niet is Scheelt weer wat turen
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 22:49:53 #194
92034 crew  Vonkenboer
pi_78369511
Leuk bedacht die tegeltjes in de keuken ! een keer wat anders dan het standaard tegelwerk !, verder moet ik zeggen dat alle eigengemaakte kasten en meubels er tot nu toe strak uit zien; ik had ook niet anders verwacht van iemand die werkzaam is in de bouw

Wordt een strakke inrichting zo ! Ik ben alleen niet zo heel overtuigd van de kleur voor de wand; maar misschien dat dat straks reuze mee valt
pi_78378833
Het is niet mijn smaak, maar man, wat werk jij ontzettend netjes!

Ben wel benieuwd naar je strepenmuur in combinatie met de kast. Komen ook nog lampjes in zo te zien?
pi_78381890
Wow, zie dit topic nu pas! Wat knap dat je alles zelf maakt! En het gaat nog snel ook. Mooi hoor!
pi_78381982
Ik vind het ook heel mooi worden. De keuken, en die oranje muur met die grijze streep!

Scheelt bakken met geld zeg, als je dat allemaal zelf kunt.
pi_78384336
Dank allemaal. Ik werkte al netjes omdat het voor mezelf was, maar nu zal ik het zeker zo netjes afmaken

En het scheelt allemaal wel geld inderdaad, maar het is nog niet goedkoop hoor Zo ben ik voor de kast en bedombouw bij elkaar toch zo'n ¤ 1000,= kwijt. Maar dan is het wel helemaal naar mijn zin en exact op maat

En in de hangende kasten komen inderdaad nog lampjes op een schakelaar en ook één of twee wandcontactdozen. Ik heb namelijk een ontzettende hekel aan snoertjes in het zicht, en een nog grotere hekel aan kabelgootjes
Ik heb ook een leiding getrokken vanuit de kruipruimte naar achter de kast waar ik straks speakerkabels doorheen trek.
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:49:18 #199
65960 sanger
pi_78384434
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:45 schreef Gurb het volgende:
Dank allemaal. Ik werkte al netjes omdat het voor mezelf was, maar nu zal ik het zeker zo netjes afmaken

En het scheelt allemaal wel geld inderdaad, maar het is nog niet goedkoop hoor Zo ben ik voor de kast en bedombouw bij elkaar toch zo'n ¤ 1000,= kwijt. Maar dan is het wel helemaal naar mijn zin en exact op maat
Nog een vraagje daarover

Heb je de kast helemaal zelf gemaakt, of heb je een 'bouwpakket'? Kan het zo snel niet vinden namelijk.
pi_78389769
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Nog een vraagje daarover

Heb je de kast helemaal zelf gemaakt, of heb je een 'bouwpakket'? Kan het zo snel niet vinden namelijk.
Het interieur heb ik helemaal zelf gemaakt, dit is opgebouwd uit witte meubelpanelen van 18 mm dik. Deze heb ik bij de bouwmarkt exact op maat laten zagen en toen alles in elkaar gezet.
De schuifdeuren zijn een doe het zelf systeem. Je koopt een set waarin de omlijstings-profielen zitten voor de deuren en waar een boven- en onderrail in zitten. Deze maak je zelf op maat (zit een gebruiksaanwijzing bij) en deze klik je om een 8 of 9 mm dikke plaat hout heen die als deurvulling dient. Je hebt daarin de keuze uit diverse standaard platen met dessins, maar je kunt ook 9 mm MDF of mulitplex pakken en dit schilderen / behangen. En wat je ook kan doen is van je laminaat een deurvulling te maken, het is namelijk niet dragend, alleen maar vulling.

Het systeem wat ik heb gebruikt is Storemax 5000, te koop bij de Multimate bouwmarkten. Bij de Praxis en Formido verkopen ze hetzelfde systeem, maar hier heet het storemax / fastrack 4650, maar dit is eigenlijk hetzelfde. Kijk maar eens op www.storemax.eu
pi_78416397
Gisteravond een begin gemaakt met de houten vloer, 2 cm massief beuken met een microvelling aan de langskanten en met vallende lengtes. Vanavond om half elf was dit de stand van zaken:

En een close-up van de vloer:

De vloer leg ik helemaal zwevend en verlijm ik niet. Wel sla ik er dadelijk rondom parketveren langs.
pi_78489487
Inmiddels ligt de vloer erin.

Vanavond ga ik de plinten monteren, morgen de vloer schuren en in de 1e laag olie zetten en dan zondag de 2e keer in de olie zetten.
pi_78489700
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:40 schreef Gurb het volgende:
Inmiddels ligt de vloer erin.

Vanavond ga ik de plinten monteren, morgen de vloer schuren en in de 1e laag olie zetten en dan zondag de 2e keer in de olie zetten.
Wordt de kleur nog anders dan het nu is? Ik vind de "kieren" tussen je planken echt erg mooi, veel mooier dan v groef of van die echte gootjes.... Wil ook zo'n vloer!
pi_78490013
Mooi!
pi_78499945
wat een prachtige vloer!
is het echt hout??
waar gehaald, hoe duur?
pi_78568564
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:47 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Wordt de kleur nog anders dan het nu is? Ik vind de "kieren" tussen je planken echt erg mooi, veel mooier dan v groef of van die echte gootjes.... Wil ook zo'n vloer!
De kleur wordt inderdaad iets donkerder, maar niet veel want ik behandel de vloer met naturel hardwax olie

En er zit aan de langskanten een micro-velling, ben er ook erg tevreden over.
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:27 schreef Yoewie het volgende:
wat een prachtige vloer!
is het echt hout??
waar gehaald, hoe duur?
Het is echt hout inderdaad, massief beuken, 2 cm dik, 13,5 cm breed.
De vloer kostte ¤ 37/ m2 zonder olie, plinten, ondervloer en transport en komt bij Oerlemans Houtzagerij vandaan uit Beek en Donk. Zij doen het hele proces van boomstam tot vloerplank helemaal zelf met eigen doorwaailloodsen, droogkamers, zagerij, schaverij e.d. Ik ben er tevreden over.

De vloer ligt er nu helemaal in, gisteren heb ik alle plinten op maat gezaagd en alles gemerkt zodat ze er straks weer op kunnen (liggen bij mijn ouders in de schuur, daar heb ik lekker de ruimte om ze in de olie te zetten) Daarna heb ik de vloer licht geschuurd, gezogen en toen in de olie gezet. Vandaag heb ik de tweede laag aangebracht en morgenavond gaan de plinten er weer op.

Hier de foto's
Halverwege tijdens het leggen van de vloer. Hier zie je ook de hangkasten hangen gelijk met banen op de muur.

De hal, inclusief een gat voor de droogloopmat.

De trapkast. Ook hier een gat voor het kruipluik. Ik heb een luik gemaakt van dezelfde vloerdelen die ik afwerk met een aluminium hoeklijn.

De vloer schuren

De vloer geschuurd en helemaal leeg.

de vloer toen deze net in de olie stond, deze droogt nog mat op en zal ook iets minder geel worden.

cloes-up van de vloerdelen in de keuken, vlak na het oliën. Ik zal van de week als de olie opgedroogd een nieuwe close-up maken met daglicht.

Zoals jullie op de 1e foto konden zien heb ik een speciale lamp hangen in de woonkamer. Deze bak heb ik zelf gemaakt. Er zitten 3 spotjes in die voor het normale licht zorgen en die ik via de normale schakelaar schakel. En ook zit er een led-lichtslang in die naar boven schijnt en die ik via een afstandbediening bedien. Deze is voor de sfeerverlichting en kan allemaal verschillende kleuren licht geven
pi_78568703
dubbel
pi_78569000
Ziet er allemaal netjes afgewerkt uit! En een mooi ornament gemaakt voor de kamer
pi_78569284
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:40 schreef exlurker het volgende:
Ziet er allemaal netjes afgewerkt uit! En een mooi ornament gemaakt voor de kamer
waar zie jij een ornament? Of bedoel je de kachel die ik ingepakt heb om te beschermen tegen de schuurstof?
pi_78569669
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:45 schreef Gurb het volgende:

[..]

waar zie jij een ornament? Of bedoel je de kachel die ik ingepakt heb om te beschermen tegen de schuurstof?
De plafondlamp word ook wel eens een ornament genoemd
pi_78569990
Dat zijn grote stappen - gauw thuis nu ! Gurb.

Ook een vraagje: waarom heb je gekozen voor de (prachtige) planken in de breedte ? en niet met licht mee in de lengte?
Het ornament is geestig.
  zondag 28 februari 2010 @ 22:26:10 #212
71919 wonderer
pi_78571602
Mooie lamp
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_78574318
Supermooi hoor!! Vooral de vloer...Mijn kent dht oerlemans uit Beek en Donk en we hebben hem ook gevraagd voor een vloertje...We moeten alleen nog eens richting Beek en Donk om ook voor de kleuren te kijken...vin die van jou wel mooi
we will see..

klus ze..
pi_78574375
oja..wij hebben de vloer nu ook in de breedte liggen. Bij een lange smalle kamer vind ik dat persoonlijk mooier, omdat de kamer dan juist breder lijkt. Misschien daarom??!!
pi_78582516
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:51 schreef exlurker het volgende:

[..]

De plafondlamp word ook wel eens een ornament genoemd
Weer wat geleerd
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:56 schreef AnneX het volgende:
Dat zijn grote stappen - gauw thuis nu ! Gurb.

Ook een vraagje: waarom heb je gekozen voor de (prachtige) planken in de breedte ? en niet met licht mee in de lengte?
Het ornament is geestig.
Het is inderdaad nu bijna mijn thuis ja, nog twee weken

Ik heb de planken om twee reden in de breedte gelegd:
1. Beukenhout werkt (meer als eiken, minder als grenen) en ik zal dus onvermijdelijk gaan krijgen dat er kieren komen in de vloer. Doordat ik veel naadjes heb nu, zal ik ook veel kiertjes krijgen, maar wel veel kleine kiertjes, dus dat zal minder storend zijn.
2. optisch. Nu lijkt de kamer breder
pi_78583209
Mooi hoor!
pi_78879884
Inmiddels een stukje verder gekomen, maar heb er helaas weinig foto's van gemaakt, dus die houden jullie tegoed

afgelopen week heb ik:
- plinten gemonteerd
- traptreden en stootborden geschilderd (takke klus)
- wandkasten afgemaakt in de woonkamer, deurtjes zitten ervoor, elektra zit erin, spotjes geplaatst.
- tv meubel geplaatst
- wasdroger, tv, laptop, printer e.d. gekocht
- bankstel opgehaald

komende week ga ik de gordijnen ophangen, lampen ophangen, wat kleine dingen afkitten, de glazen douchedeur plaatsen en vooral schoonmaken en thuis inpakken wat zaterdag ga ik verhuizen
pi_78913566
Nog 5 dagen en counting! lekker dat je dan al over kan en al aardig "alles"klaar is Gerben! Heb je er een bitje zin an? Of blijf je nog liever ff klussen om alles maar dan ook alles klaar te maken om te wonen?

pi_78914023
Tering, jij bent echt heel erg handig.
Ook je opleiding is wel handig als je dit doet.

Ik blijf het volgen
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_78915750
O leuk, ook bijna verhuizen!
pi_78919068
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:53 schreef Cybersijp het volgende:
Nog 5 dagen en counting! lekker dat je dan al over kan en al aardig "alles"klaar is Gerben! Heb je er een bitje zin an? Of blijf je nog liever ff klussen om alles maar dan ook alles klaar te maken om te wonen?

Als ik zaterdag over ga is eigenlijk alles ook klaar. Als ik er woon moet ik nog wat kleine beschadigingen aan de muren bijtippen en woonaccesoires en wandversieringen scoren, maar dat zal het enige zijn waarvoor de boormachine de woning in moet

Wel ga ik nog een schoenenkastje maken voor in de hal en een open kast in de woonkamer, maar ik heb nog geen inspiratie daarvoor hoe dit eruit moet zien. En die meubels kan ik bij mijn ouders in de schuur maken, dus kan dat straks op het gemakje doen. En straks in het voorjaar nog de tuin aanpakken.

En ik heb inmiddels aardig zin erin gekregen ja. Twee jaar geleden kreeg ik een belletje dat ik was ingeloot voor dit project en deze woning kon kopen, dus na 2 jaar voorpret mag het wel een keertje zo ver zijn.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:04 schreef junkiexp het volgende:
Tering, jij bent echt heel erg handig.
Ook je opleiding is wel handig als je dit doet.

Ik blijf het volgen
Ik ben niet zo heel handig hoor, ik durf alles te doen en heb het geluk dat het meestal altijd lukt En ik vind het leuk om te doen.

En mijn opleiding is eigenlijk erg theoretisch, mis op mijn werk juist regelmatig wat praktijkervaring. Maar mijn vader is wel erg handig, en van kleins af aan help ik hem met allemaal klussen (van gras maaien tot het verbouwen van de keuken en van het bouwen van een schuur tot het omzagen van een 160 jaar oude beuk en alles wat daar tussen in zit. Dus daar komt mijn handigheid vandaan.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:53 schreef Beijtje het volgende:
O leuk, ook bijna verhuizen!
Inderdaad:) Vandaag gaat mijn moeder en een vriendin van me alvast schoonmaken en de eerste spullen qua servies, bestek en uitzet in de vaatwasser stoppen en in de kastjes opbergen.
Vrijdagavond ga ik mijn eigen kamer thuis inpakken. Een gedeelte doe ik in dozen, en een gedeelte wat ik niet verhuis stop ik in vuilniszakken En dan zaterdag verhuizen.
pi_79009387
TVP voor eindresultaat na verhuizing!!! (Benieuwd naar inrichting!!!)
pi_79071750
Zo, een laatste update voor het verhuizen.

Nu lijkt de woning nog een showroom, zonder al te veel zooi en dozen, dus daarom maar een rondje met het foto-toestel gedaan.

De buitenkant

inclusief naambordje

de woonkamer, inclusief bankstel en tv-meubel en gordijnen.

de kachel staat op een plateau, deze heb ik afgewerkt met een houten lat gezaagd uit een vloerdeel

de muur, nu inclusief kasten. het linker kastje blijft open. Hier heb ik een stopcontact voor de laptop en een schakelaar voor de spots in/onder de kast ingemaakt

het tv-meubel. Hiernaast staat een speciekuip met hout voor de kachel en de lamp voor boven de salontafel, deze is ook zelf gemaakt in dezelfde stijl als de andere lamp in de woonkamer. Ik hang deze morgen op exact recht boven de salontafel.

de stoelen, met een kussentje van de gordijnstof, hulde aan mijn moeder!

De pootjes onder de stoelen en bank zijn beuken, die heb ik zelf (zithoek is tweedehands) kaal geschuurd en in de olie gezet, deze waren kersenkleurig.

close-up van de vloer, redelijk hetzelfde plekje als een eerdere foto

in de trapkast een luik gemaakt voor het kruipluik

de keuken, incl onderplint, en incl plantjes in de vensterbank

de trap, de treden zijn geschilderd en daarna voorzien van transparante anti slip verf.

nog een keer de trap

doorkijkje van voor naar achter op de verdieping

had ik deze al gespamd? Om de leidingen in het cv-hok heb ik een koof getimmerd.

de uittrekbare plank bij de wasmachine, hier kan de wasmand op staan. Morgen komt de droger.

Badkamer, kastje geplaatst, incl accesoires

en de douchewand geplaatst, 8 mm gehard en gelaagd glas, rondom geslepen. De wand staat met een RVS U-profiel tegen de muur en aan het plafond gekoppeld en op de vloer is deze gekit.

Morgen verhuizen

[ Bericht 0% gewijzigd door Gurb op 12-03-2010 19:35:40 ]
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:05:32 #224
71919 wonderer
pi_79072028
Je wc-rol hangt verkeerd om

Ziet er echt vet uit! Doe nog eens een foto van je slaapkamer? Dat bed
pi_79072318
Ja de wc rol is het enige waar iets op aan te merken is! Helemaal af he?! Netjes geworden hoor!
pi_79073236
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:05 schreef wonderer het volgende:
Je wc-rol hangt verkeerd om

Ziet er echt vet uit! Doe nog eens een foto van je slaapkamer? Dat bed
wat een blunder, nu kan in onmogelijk morgen verhuizen. Als ik zoiets simpels al verkeerd doe, zal de rest ook wel fout gaan.

Ik sta morgen wel één minuut vroeger op om de rol om te draaien
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:40:55 #227
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_79073483
En vanaf hoe laat morgen zijn alle fokkertjes welkom
pi_79075767
zimmer frei?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:19:13 #229
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_79077455
Kratjes bier van de eerste foto op pag 5 nog vol
Zoniet eerst even nieuwe halen alvorens fokkers uit te nodigen
pi_79121983
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kratjes bier van de eerste foto op pag 5 nog vol
Zoniet eerst even nieuwe halen alvorens fokkers uit te nodigen
De kratjes zijn hetzelfde, de inhoud niet

Gisteren soepeltjes verhuisd, om acht uur begonnen, en na twee keer rijden met een auto + aanhanger waren al mijn bezittingen over. Toen alles met hulp van twee vrienden en mijn ouders ingeruimd en om half vier vertok de hulp omdat alles klaar was.

Nu wat foto's van hoe het er nu uitziet.
zwaar transport

De woonkamer vanmorgen

De tafels en stoelen zijn tweedehandsmeubels die ik zelf heb opgeknapt. Ter illustratie, zo zagen de eettafelstoelen er eerst uit. Ook de tafel was zo donker gelakt. Ik heb alles kaalgeschuurd, de leuningen en onderrand van de tafel geschilderd in de kleur van de keukendeurtjes en het blanke hout in de olie gezet.

De salontafel heb ik ook kaalgeschuurd, maar ook een stukje kleiner gemaakt, deze was 100 x 100 cm en nu is deze 70 x 70 cm. Hier een plaatje van het blad toen ik deze aan het vermaken was. Dit blad was ook helemaal beschadigd, dus heb hier bijna 2 mm vanaf geschuurd.

Boven de salontafel ook een lamp gemaakt net als boven de eettafel

de trapkast, gevuld.

de computer hoek.

wasdroger is ook geleverd. De bezorgers gaven me een compliment over het meubel, dat hadden ze nog niet vaak gezien

kasten zijn nog half leeg, net als de keukenkastjes

nog een foto van het bed, nu opgemaakt.

jeugdsentiment in de vensterbank van het trapgat.

De douchewand nog een keer

planchet in de douche
pi_79122782
Is dat de quizvraag geworden; hoe hangt de wc-rol?
pi_79123101
Leuk hoor ! alles over en nu settelen.

Veel plezier ermee.

Trouwens mijn complimenten voor je skills van meubels renoveren en maken.
  zondag 14 maart 2010 @ 15:37:41 #233
71919 wonderer
pi_79128836
Je wc-rol hangt goed

En de rest van je huis, ook top! Daar ga je lekker wonen, joh, zo helemaal in je eigen stijl (nu hopen dat je geen vriend(in) krijgt die een heel andere smaak heeft).
pi_79140640

Ik heb je topic helemaal gelezen en kan niet anders zeggen dan .
Heel mooi geworden en nu maar genieten van je mooie woning.
pi_79141560
dat is wel een erg gave vloer, als ik een eigen huisje heb komt er ook zowiezo een echte houten vloer,
als bosbeheerder kan ik natuurlijk niet anders.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_79155181
Goeie wc-rol!
Maar ziet er goed uit allemaal zeg! En leuk dat je zo veel zelf hebt gedaan! En OMG, wat een organisation-skills moet jij hebben! Ik schaam me voor de bende die het bij mij is nu ik net verhuisd ben, als ik zie dat het ook zo kan, in één dag alles gefixt!
pi_79244419
Ziet er erg mooi uit. Zoals die banen en de kastjes netjes in elkaar overlopen in de woonkamer echt netjes!

Ik heb daarnaast nog een vraag over het luik dat je gemaakt hebt voor je kruipruimte. Ik zit met een zelfde situatie. Kan je iets meer vertellen over hoe je dit gedaan hebt. Wat zijn dat bijvoorbeeld voor een profielen en waar heb je het vandaan? Is een zelfde situatie ook mogelijk met steen?

Nogmaals erg netjes allemaal

Ralph
pi_79267533
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:11 schreef AugustLevi het volgende:
Ziet er erg mooi uit. Zoals die banen en de kastjes netjes in elkaar overlopen in de woonkamer echt netjes!

Ik heb daarnaast nog een vraag over het luik dat je gemaakt hebt voor je kruipruimte. Ik zit met een zelfde situatie. Kan je iets meer vertellen over hoe je dit gedaan hebt. Wat zijn dat bijvoorbeeld voor een profielen en waar heb je het vandaan? Is een zelfde situatie ook mogelijk met steen?

Nogmaals erg netjes allemaal

Ralph
dank voor het compliment.

Ik heb het luik als volgt gemaakt.

1. Ik heb eerst de vloerdelen over het kruipluik heen gelegd, en toen op de delen het luik afgetekend.
2. toen heb ik de vloerdelen los gehaald en het gedeelte boven het kruipluik netjes weggezaagd.
3. Ik heb de vloerdelen weer teruggelegd.
4. Van de stukken vloerdeel die ik weggezaagd had heb ik een luik gemaakt door deze onderling te verlijmen. Toen had ik dus een luik. Dit luik heb ik vervolgens rondom 3 mm afgezaagd om zo een keurig haaks luik te hebben.
5. Om het luik en rondom de vloerrand heb ik geanodiseerde aluminium hoeklijntjes gebruikt. Deze zijn 15 x 15 mm groot en 2 mm dik. De hoeklijntjes heb ik via de ijzerwaren handel besteld en worden geleverd in lengtes van 5 meter.

Of je het met steen ook kan weet ik niet, bedoel je gewoon plavuizen?
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:53:57 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_79270368
Tijd voor een house warming party
pi_79272730
Sfeervol hoor Gurb!!
Ik ben normaal niet zo van dit soort 'uitgesproken' kleuren in interieurs, maar ik vind het heel netjes gedaan. (En dat zitje ronde houtkachel is natuurlijk gewoon geweldig!)
pi_79285927
Bedankt voor je reactie Gurb.

Als ik het goed begrijp heb je dus eigenlijk een wegneembaar vierkant in je vloer gemaakt. Nog een aantal vragen hierover:
1) Heb je dit luik nog scharnieren gemaakt of kan je dit gewoon los optillen.
2) Ik veronderstel dat dit luik net iets groter is dan je kruipruimte luik; zodat je dit daarna kan optillen?
3) heb je nog iets speciaals gedaan met de isolatie eronder

Bedankt voor de moeite en die ijzertjes gaan besteld worden.

Groetjes Ralph
pi_79287572
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:36 schreef Candaasje het volgende:
Sfeervol hoor Gurb!!
Ik ben normaal niet zo van dit soort 'uitgesproken' kleuren in interieurs, maar ik vind het heel netjes gedaan. (En dat zitje ronde houtkachel is natuurlijk gewoon geweldig!)
Alleen dat poepgroen in de computerkamer, dat zou ik: 'hmz, bij nader inzien toch niet zo'n succes' willen noemen.
pi_79292306
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:19 schreef AugustLevi het volgende:
Bedankt voor je reactie Gurb.

Als ik het goed begrijp heb je dus eigenlijk een wegneembaar vierkant in je vloer gemaakt. Nog een aantal vragen hierover:
1) Heb je dit luik nog scharnieren gemaakt of kan je dit gewoon los optillen.
2) Ik veronderstel dat dit luik net iets groter is dan je kruipruimte luik; zodat je dit daarna kan optillen?
3) heb je nog iets speciaals gedaan met de isolatie eronder

Bedankt voor de moeite en die ijzertjes gaan besteld worden.

Groetjes Ralph
- Het luik is gewoon los op te tillen, er zitten geen scharnieren aan, en deze is inderdaad iets groter dan het kruipluik zelf (2 cm rondom groter als het luik)
Qua isolatie, ik heb de ondervloer van de vloer zelf ook onder het luik gelegd, en verder is mijn kruipluik aan de onderzijde al geïsoleerd, dus verder geen bijzonderheden.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:10 schreef OeJ het volgende:

[..]

Alleen dat poepgroen in de computerkamer, dat zou ik: 'hmz, bij nader inzien toch niet zo'n succes' willen noemen.
Als ik zeg dat het Heineken groen is, veranderd je mening dan?
pi_79294398
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:10 schreef OeJ het volgende:

[..]

Dat groen vind ik eigenlijk juist wel mooi, maar ja, ik ben van de groentinten en de aardetinten, dus dat zal dat verklaren
pi_79294757
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:15 schreef Gurb het volgende:

Als ik zeg dat het Heineken groen is, veranderd je mening dan?

Ja, dan wel natuurlijk.
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:28:20 #246
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_79340572
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:23 schreef Gurb het volgende:

planchet in de douche
[ afbeelding ]
vibrerend badeendje?
pi_80002983
Zo, inmiddels woon ik er 3 weken, en is er tot gisteren weinig gebeurd. Ik heb nog een waslijn opgehangen, een vuilnisbakje in het gootsteenkastje gemaakt en een home-cinema systeem gekocht en geplaatst. Maar verder heb ik vooral 3 weken geluierd en twee zaterdagen bij vrienden geholpen met klussen. Maar gisteren ben ik weer aan de slag gegaan, ik heb ruim 2 kuub vette klei-achtige grond weggegraven en naar mijn ouders afgevoerd. Ik wil namelijk in mijn tuin het bestaande vlonder 2 meter breder maken zodat ik een vlonder krijg van 3,5 x 4,5 meter. Maar daarvoor moet er wel 3 tot 4 kuub grond weg. Gisteren ben ik eraan begonnen, en het begin is er.
Ik zal als ik er aan toe kom vanavond een foto maken van de huidige bouwput.
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:01:54 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80003428
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:50 schreef Gurb het volgende:
Zo, inmiddels woon ik er 3 weken, en is er tot gisteren weinig gebeurd..............
Dat hebben de Fokkertjes gemerkt ja Geen housewarming party gezien

Ons wel lekker maken met trapkast vol met bier en lekkere dingen en vervolgens..............niks

Je krijgt een herkansing wanneer is het open huis
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:06:46 #250
65960 sanger
pi_80003608
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:50 schreef Gurb het volgende:
Zo, inmiddels woon ik er 3 weken, en is er tot gisteren weinig gebeurd. Ik heb nog een waslijn opgehangen, een vuilnisbakje in het gootsteenkastje gemaakt en een home-cinema systeem gekocht en geplaatst. Maar verder heb ik vooral 3 weken geluierd en twee zaterdagen bij vrienden geholpen met klussen. Maar gisteren ben ik weer aan de slag gegaan, ik heb ruim 2 kuub vette klei-achtige grond weggegraven en naar mijn ouders afgevoerd. Ik wil namelijk in mijn tuin het bestaande vlonder 2 meter breder maken zodat ik een vlonder krijg van 3,5 x 4,5 meter. Maar daarvoor moet er wel 3 tot 4 kuub grond weg. Gisteren ben ik eraan begonnen, en het begin is er.
Ik zal als ik er aan toe kom vanavond een foto maken van de huidige bouwput.
Leuk he graven
pi_80004499
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Leuk he graven
heerlijk werk, vooral omdat het lekkere vette grond was en je elke keer de schop met je voet de grond in moest steken.
En vervolgens moest ik 60 meter kruien naar de aanhangwagen, waarbij ik ook nog eens 80 cm omhoog moest over een stalen oprijplank.
En toen bij mijn ouders thuis moest ik weer de aanhanger leeg scheppen en de grond over de hele tuin verspreiden.
En dat een keer of 40.

Dus gisteravond voelden mijn armen wat langer als 's ochtends.

Maar gelukkig vandaag weinig last van spierpijn
  dinsdag 6 april 2010 @ 15:23:22 #252
65960 sanger
pi_80006244
Ik ken het

Ik heb inmiddels 17m3 uit de tuin verwijderd, en er schoon zand voor in de plaats in gekruid
pi_80301844
Tuinupdate?
pi_80310778
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:17 schreef Leonietje83 het volgende:
Tuinupdate?
daar is het inmiddels wel tijd voor ja.

Ik zal vanavond de huidige stand van zaken ff op de foto zetten en hier posten
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 18:03:35 #255
92034 crew  Vonkenboer
pi_80312817
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:01 schreef Gurb het volgende:

[..]

daar is het inmiddels wel tijd voor ja.

Ik zal vanavond de huidige stand van zaken ff op de foto zetten en hier posten
Wij wachten in spanning af
pi_80322100
En hier dan een foto- update:

De tuin zaterdagmorgen, nadat ik alweer 16 kruiwagens had afgevoerd.

en de tuin zaterdagmiddag. weer 8 kruiwagens grond afgevoerd. In totaal heb ik nu 3,5 kuub grond afgevoerd. De helft van het gat is op diepte en het bestaande vlonder heb ik gedeeltelijk weggezaagd om de hoogte goed te kunnen bepalen.

volgende week zaterdag komt het hout als het goed is, dus voor die tijd moet ik het laatste grond (0,5 kuub) wegspitten en afvoeren.
pi_80324172
OMG! Wat een werk! Wel grappig zo nog zonder tuinafscheidingen enzo. Is die vlonder die er nu ligt gemeenschappelijk of wel echt je eigen stuk (zonder recht van overpad enzo?) Ga je ook nog iets met verlichting doen? Spots in de opstaande rand van vlonder aan de kant van je huis? Richting water?
pi_80334406
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:24 schreef Leonietje83 het volgende:
OMG! Wat een werk! Wel grappig zo nog zonder tuinafscheidingen enzo. Is die vlonder die er nu ligt gemeenschappelijk of wel echt je eigen stuk (zonder recht van overpad enzo?) Ga je ook nog iets met verlichting doen? Spots in de opstaande rand van vlonder aan de kant van je huis? Richting water?
Het is inderdaad wel wat werk ja, maar eigen arbeid kost geen geld

Het vlonder is mijn eigendom en er is officieel geen recht van overpad. Ook ligt het vlonder ca 75 cm lager als de straat, dus erg makkelijk kun je er ook niet opkomen. Maar voor het werken in de tuin kan ik wel via het vlonder van de buren op de straat komen, dus ik hoef niet door mijn tuin heen.

Ook mag het vlonder niet uitgebreid worden richting de sloot, en mogen er geen schuttingen op geplaatst worden. Dit zijn eisen van de projectontwikkelaar, gemeente en waterschap.

Qua verlichting ben ik er nog niet uit. Eerst maak ik het vlonder af, dan maak ik de rest van de tuin in orde, incl schuttingen, gras, houtopslag en een klein opberghok. Dan zal ik ook de tuinverlichting aanpakken, er ligt iig al een grondkabel op een aparte groep bij de achtergevel.
pi_80334580
Geen schuttingen??
Dus jullie hebben geen mogelijkheid tot erfafscheidingen?
Oh alleen op de vlonder niet LEZEN Ml

Vind het erg gaaf zo aan het water
  donderdag 15 april 2010 @ 11:08:58 #260
65960 sanger
pi_80336141
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:15 schreef Gurb het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel wat werk ja, maar eigen arbeid kost geen geld
Fout Tijd is geld
quote:
Het vlonder is mijn eigendom en er is officieel geen recht van overpad. Ook ligt het vlonder ca 75 cm lager als de straat, dus erg makkelijk kun je er ook niet opkomen. Maar voor het werken in de tuin kan ik wel via het vlonder van de buren op de straat komen, dus ik hoef niet door mijn tuin heen.

Ook mag het vlonder niet uitgebreid worden richting de sloot, en mogen er geen schuttingen op geplaatst worden. Dit zijn eisen van de projectontwikkelaar, gemeente en waterschap.

Qua verlichting ben ik er nog niet uit. Eerst maak ik het vlonder af, dan maak ik de rest van de tuin in orde, incl schuttingen, gras, houtopslag en een klein opberghok. Dan zal ik ook de tuinverlichting aanpakken, er ligt iig al een grondkabel op een aparte groep bij de achtergevel.
First things first
  donderdag 15 april 2010 @ 11:09:35 #261
65960 sanger
pi_80336164
Ga je eigenlijk een bootje kopen Gurb?
pi_80344249
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:08 schreef sanger het volgende:

Fout Tijd is geld
[..]
dan heb ik geld genoeg
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:09 schreef sanger het volgende:
Ga je eigenlijk een bootje kopen Gurb?
Ik hou niet van varen of vissen. Ik hou meer zwemmen of schaatsen op of in het water. Dus een bootje komt er niet.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:06:01 #263
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80345638
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:30 schreef Gurb het volgende:
Ik hou niet van varen of vissen. Ik hou meer zwemmen of schaatsen op of in het water. Dus een bootje komt er niet.
Een koek en zopie stand als het vriest is ook oke Gurb

Komen alle fokkertjes wel even langs op schaatsjes
  donderdag 15 april 2010 @ 15:35:52 #264
65960 sanger
pi_80346804
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:30 schreef Gurb het volgende:

[..]

dan heb ik geld genoeg
Ik ook, nodig
quote:
Ah, oke.
pi_84021508
de andere foto's doen het niet meer, ik zal binnenkort even kijken waar ik ze weer kan uploaden.

Voor nu even een update over de tuin. Na eerst 4,5 kuub grond weggekruid te hebben, ben ik nu weer wat opgeschoten met het vlonder.

Zo was de stand zaterdagmorgen:

palen ramen, in de hitte

het frame klaar

de stand zaterdagmiddag om half 3, helemaal gesloopt doordat we in de volle zon stonden te werken, dus hierna zijn we gestopt

het resultaat na nog een half avondje schroeven, boren, verzinken en zagen

vanaf een andere kant gezien

Als ik ook aan de andere kant de zijkanten erop heb zitten zaag ik het laatste gedeelte nog schuin af om aan te sluiten op de bestaande vlonder, maar ik moet nog even goed nadenken over de schuinte en hoe ik de bovenkant afwerk.

De rest van de week heb ik geen tijd, volgende week ben ik op vakantie, dus de volgende update duurt twee weken

[ Bericht 3% gewijzigd door Gurb op 14-07-2010 07:31:06 ]
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:15:15 #266
86327 dujour
Nou daaaaag
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 22:15:30 #267
92034 crew  Vonkenboer
pi_86783642
Het huis is nog steeds af, inmiddels wel een schoenenkastje gemaakt in de hal.

In de tuin is het vlonder af, de straat is verlegd en de grond is geegaliseerd. Morgen ga ik een begin maken met een klein houthokje :)

dus na het weekend kan ik wel weer wat foto's plaatsen.
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 12:20:32 #269
92034 crew  Vonkenboer
pi_88732490
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Waar blijven de foto's ? :P
:@

De eerstvolgende keer dat ik thuis ben met daglicht is a.s. zondag, dus heb zojuist een herinnering in mijn telefoon gezet :)
pi_88736129
sommige mensen gebruiken gewoon ouderwets papier en en pen om iets te herinneren. ;) })
complimenten trouwens voor je hele klus,ik doe het je niet na. :N
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88738253
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2010 13:40 schreef rubje het volgende:
sommige mensen gebruiken gewoon ouderwets papier en en pen om iets te herinneren. ;) })
complimenten trouwens voor je hele klus,ik doe het je niet na. :N
Dat klopt, alleen meestal kijk ik op zondag niet op die papiertjes, en 's avonds is het donker.
pi_88738905
he...wat jammer nou.
Wilde ik gaan bijlezen, en natuurlijk vooral plaatjes kijken......zijn er geen plaatjes meer :N
Maar je terras ziet er wel leuk uit hoor, lijkt me geweldig zo aan het water.
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 18:35:35 #274
92034 crew  Vonkenboer
pi_88747330
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:45 schreef Gurb het volgende:

[..]

:@

De eerstvolgende keer dat ik thuis ben met daglicht is a.s. zondag, dus heb zojuist een herinnering in mijn telefoon gezet :)
als je maar weet belofte maakt schuld :P
Maar hoe bevalt het wonen dan ? :)
pi_88775943
belofte maakt schuld idd ;)

en ik zal meteen wat oude foto's terugplaatsen.
pi_88979353
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:29 schreef Gurb het volgende:
belofte maakt schuld idd ;)

en ik zal meteen wat oude foto's terugplaatsen.
Hierbij de beloofde foto's
de tuin, gezien vanaf het vlonder met het houthok

het houthok

Ik heb het hok in twee vakken opgedeeld, zodat aan de ene kant het hout kan drogen als ik het andere vak gebruik
Ook heb ik elektra en een lampje erin gemaakt.

vanaf de 1e verdieping gezien, het vlonder en het houthok

En zo ziet de woonkamer eruit, incl een brandende kachel :)

En het schoenenrekje

De oude foto's weer uploaden zal ik van de week even doen :)
pi_88993645
Leuk en warm en huiselijk.
Het ziet er écht uit.

alleen dat gordijn naast de brandende kachel ..zou je die niet naar rechts schuiven als de kachel brandt.
pi_88993928
Die vlonder O+
En dat houthok! Flink zeg!
Leuk je kacheltje zo :)
pi_89035390
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:08 schreef AnneX het volgende:
Leuk en warm en huiselijk.
Het ziet er écht uit.

alleen dat gordijn naast de brandende kachel ..zou je die niet naar rechts schuiven als de kachel brandt.
Dank voor het compliment :)
het gordijn is brandwerend behandeld :)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 16:56:20 #280
92034 crew  Vonkenboer
pi_99711280
Zomaar in eens vroeg ik mij af waar deze usert eigenlijk gebleven is :o
Daarom trap ik dit topic maar eens omhoog
pi_99716409
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Zomaar in eens vroeg ik mij af waar deze usert eigenlijk gebleven is :o