abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64112644
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:49 schreef Gurb het volgende:

[..]

Wat een toeval, mooi joh. Is dat de Grontmij, of niet?
En niet alleen de ontwikkelaar, maar ook één van de directeuren en een projectleider van de aannemer, en de huishypotheker van de ontwikkelaar hebben in dit project een woning
Dat is ongeveer 1 en dezelfde persoon Zijn woning is op het linker eiland, de kavel rechtsonder. En nee, niet bij Grontmij, Het stedenbouwkundig plan is van ons, het inrichtinsplan (bestrating ed.) is in samenwerking met Grontmij gedaan.

Wij doen een groot aantal projecten in Reeuwijk samen met de Grontmij overigens, zoals Groendijck-Oost (ten oosten van de dubbele Wiericke, teverns in Driebruggen), Reeuwijk centrum, Reeuwijk dorp, etc etc. Maar wees gerust, de gronden aan de zuidkant van jouw project blijven gewoon leeg
pi_64118112
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:49 schreef inXs het volgende:

Dat is ongeveer 1 en dezelfde persoon Zijn woning is op het linker eiland, de kavel rechtsonder. En nee, niet bij Grontmij, Het stedenbouwkundig plan is van ons, het inrichtinsplan (bestrating ed.) is in samenwerking met Grontmij gedaan.
Das niet dezelfde persoon hoor, ik ben aardig op de hoogte van mijn toekomstige buren.
Één directeur van de aannemer komt er te wonen, één participant van de ontwikkelaar (diegene die het makelaarskantoor bezit), een projectleider van de aannemer en de huishypotheker van de makelaar.
quote:
Wij doen een groot aantal projecten in Reeuwijk samen met de Grontmij overigens, zoals Groendijck-Oost (ten oosten van de dubbele Wiericke, teverns in Driebruggen), Reeuwijk centrum, Reeuwijk dorp, etc etc. Maar wees gerust, de gronden aan de zuidkant van jouw project blijven gewoon leeg
De andere projecten ken ik idd, ik probeer altijd aardig op de hoogte te blijven van de bouwplannen in de gemeente.
En dat de weilanden aan de zuidkant voorlopig onbebouwd blijven geloof ik, maar dat zeiden ze 20 jaar geleden ook tegen de bewoners van de vorige wijk, en 20 jaar later staan er toch echt woningen in het weiland
pi_64119572
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:41 schreef Gurb het volgende:

[..]

Das niet dezelfde persoon hoor, ik ben aardig op de hoogte van mijn toekomstige buren.
Één directeur van de aannemer komt er te wonen, één participant van de ontwikkelaar (diegene die het makelaarskantoor bezit), een projectleider van de aannemer en de huishypotheker van de makelaar.
[..]

De andere projecten ken ik idd, ik probeer altijd aardig op de hoogte te blijven van de bouwplannen in de gemeente.
En dat de weilanden aan de zuidkant voorlopig onbebouwd blijven geloof ik, maar dat zeiden ze 20 jaar geleden ook tegen de bewoners van de vorige wijk, en 20 jaar later staan er toch echt woningen in het weiland
Daarom zei ik ook "ongeveer" laat ik het zo dan zeggen, het zijn goede vrienden van elkaar. En ja ze zeggen het bij elke wijk uiteraard, maar de rode contour is nu echt bereikt en mits goed onderbouwd met degelijke onderzoeken bouwen ze er niet snel buiten. Ook lopen er vrij veel plannen in Reeuwijk waarvan er een aantal al een beetje op hun gat liggen vanwege de "crisis". Dus voorlopig gebeurd er niet zoveel.
pi_64212518
de stand van zojuist:

De funderings is gestort voor de kerst

en ik heb ook even de keukentekening ingescand:

De keukendeurtjes worden egaal donkergrijs met stevige grepen, en er komt een lichtgrijs blad op.
  zondag 21 december 2008 @ 22:31:29 #80
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_64224860
Wat zijn die rode strepen op de fundering?
  Moderator zondag 21 december 2008 @ 23:33:35 #81
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64227697
quote:
Op zondag 21 december 2008 22:31 schreef Nint het volgende:
Dat zijn waarschijnlijk de blokken die ze er omheen maken waar ze het beton dan vervolgens weer in storten.

Verder ziet het er goed uit hoor Gurb, het begin is er
pi_64399829
quote:
Op zondag 21 december 2008 22:31 schreef Nint het volgende:
Dat is gewoon erop gezet door de leverancier, en die strepen zitten elke 10 of 15 cm, zodat de betontimmerman makkelijk de bekisting op maat kan maken zonder alles met duimstok / rolmaat te hoeven meten
pi_65397555
De kerstvakantie is achter de rug, de vorstverlet is weer voorbij, dus tijd voor een update:

met nieuwjaar even wat dichterbij mijn huis gekeken naar de fundering

her er der zitten er sparingen in de fundering voor het doorvoeren van buizen en leidingen

vorige week hebben ze de begane grond vloer gelegd:

En deze week hebben ze de profielen gesteld voor het kalkzandsteen (dat stond ook al op de bouw, dus komende week gaan ze de hoogte in )
pi_65625123
En weer een week verder, de kalkzandsteen elementen voor de binnenspouw staan geopperd, als het weer een beetje meehelpt staat volgende week de muur van de begane grond op hoogte

Moderator zondag 1 februari 2009 @ 17:25:59 #85
92034 crew  Vonkenboer
pi_65629565
Nou, als ik zo naar de weersvoorspellingen van deze week kijk ga er maar niet van uit dat ze de blokken al gaan zetten.

Het gaat de goede kant op !
pi_65662983
Bij mijn huis lagen vrijdag ook de blokken ineens klaar en vandaag zijn ze al een heel eind gekomen.. Ons huis staat in 't Zuiden (vandaag sneeuw enzo), maar ze werken gewoon door. Gelukkig! Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig! Vooralsnog loopt de bouw van onze huizen redelijk gelijk op.
pi_65680312
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:32 schreef SuusK het volgende:
Bij mijn huis lagen vrijdag ook de blokken ineens klaar en vandaag zijn ze al een heel eind gekomen.. Ons huis staat in 't Zuiden (vandaag sneeuw enzo), maar ze werken gewoon door. Gelukkig! Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig! Vooralsnog loopt de bouw van onze huizen redelijk gelijk op.
Mooi he? "winterlijm" voor de kalkzand blokken We hebben zelf ook vorige winter kalkzand in de open lucht gelijmd ermee ging prima! Leuk om te zien dat er geopperd is gerben! dan duurt het niet lang meer eer de contouren te zien zullen zijn
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_65681675
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:32 schreef SuusK het volgende:
Het weer is aardig meegevallen gisteren idd, dus ik vermoed dat ze gewoon door gegaan zijn met blokken lijmen, maar het was gisteren donker toen ik thuis was, dus niet kunnen kijken.

Ik weet niet hoe jouw woning eruit ziet, maar mijn woning heeft een platdak, dus dat scheelt een paar weken werk op de bouw, dus dan krijg ik misschien wel een voorsprong
pi_65681683
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:47 schreef Cybersijp het volgende:
Leuk om te zien dat er geopperd is gerben! dan duurt het niet lang meer eer de contouren te zien zullen zijn
Vergeet niet dat de profielen al gesteld staan, dus de buitencontouren zijn al zichtbaar, alleen nog niet de raam- en deuropeningen
pi_65689553
Het is heel leuk om echt de ramen en deuren te zien zitten. Ik vond het maar een postzegel-kamer toen ik die fundering zo zag liggen. Nu is er al een duidelijker beeld.
Ons huis is een 2-onder-1-kap met een 'normaal' dak, dus dat zal inderdaad langer duren. Het ziet er nu naar uit dat het september/oktober wordt. En het wordt helemaal casco, dus daarna is er nog een hoop werk. Ik hoop dat wer voor de kerst in kunnen zitten. Eerst ons huidige verkopen...
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:01:05 #91
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_65697634
Dar gaat nog best snel vind ik..
Ben benieuwd hoe het gaat worden..
pi_65903489
Zondag even wezen kijken, maar toen waren ze tot de buren gekomen met lijmen.
Maar gisteren eind van de middag in de schemer even snel langs gereden, en toen zag ik dat de wanden stonden
pi_65903581
Het gaat dan ineens heel snel! Bij ons ligt de plaat voor de etage vloer er al op. Het zijn maar 8 huizen zoals die van ons en bij de eerste staan de profielen voor de 1e etage al gesteld. Nu nog wachten tot de bouwvergunning definief is (en we moeten gaan betalen)

Maaruhh... gaaf om te zien he, de bouw van je huis?
pi_65904123
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:44 schreef SuusK het volgende:
Het gaat dan ineens heel snel! Bij ons ligt de plaat voor de etage vloer er al op. Het zijn maar 8 huizen zoals die van ons en bij de eerste staan de profielen voor de 1e etage al gesteld. Nu nog wachten tot de bouwvergunning definief is (en we moeten gaan betalen)

Maaruhh... gaaf om te zien he, de bouw van je huis?
Het gaat nu idd lekker snel, ik verwacht dat ze eind deze week de onderschil van de verdiepingsvloer erop leggen (ligt bij één blok eerder nu al)

En idd gaaf om mijn eigen huis gebouwd te zien worden. Nu is het voor mij misschien iets minder speciaal, omdat ik zelf werkvoorbereider ben bij een bouwbedrijf, maar alsnog is het speciaal

Maar wat bedoel jij met het verhaal over jullie woning en de bouwvergunning? Zijn ze aan het bouwen, maar is de vergunning er nog niet
pi_65911189
De projectontwikkelaar is er van overtuigd dat de vergunning er komt, heeft ook toezeggingen van de gemeente. Er zijn nog steeds wat opstandige omwonenden. Het is nl een heel klein rustig straatje met veel gepensioneerden die verder niets te doen hebben
Ik heb me er lang druk over gemaakt, maar het maakt me eigenlijk niet veel uit. Wij hebben nog geen cent betaald. Laat ze maar bouwen!
pi_66385146
En inmiddels zijn ze weer een stuk verder, maar tot aan vandaag geen foto's, dus na mijn werk maar ff langsgereden, en weer het hek overgeklommen

De wanden van de beg grond staan Je ziet hier de linkerbuurman en mijn voorkant van de berging (de 2 rechter verticale openingen zijn van mijn berging

de stempels zijn geplaatst om de verdiepingsvloer te dragen:

en bovenop de vloer ziet het er bij mij zo uit:

bij de buren liggen alle leidingen er al op:

ik verwacht dat ze woensdag of donderdag mijn blok woningen gaan storten (5 woningen)

En ook nog even een bouwfout gevonden, dit doet het hele voordeel van een ankerloze woningscheidende wand weer teniet

morgen de foto maar ff mailen naar de aannemer, nu kunnen ze het nog eenvoudig herstellen

excuus voor de wat scheve en onscherpe foto's, maar mijn rechteronderarm zit in het gips, ik was allang blij dat ik over het kon klimmen

[ Bericht 2% gewijzigd door Gurb op 23-02-2009 20:13:24 ]
  Moderator maandag 23 februari 2009 @ 21:09:41 #97
92034 crew  Vonkenboer
pi_66387487
Het schiet al aardig op !

Opvallend detail, tenminste in mijn ogen
Men plaats eerst de mechanische ventilatie (instort) kanalen, en daarna legt men pas de elektraleidingen ?
Lijkt mij niet bepaald makkelijk met het elektraleidingen.

Ik zelf en veel andere elektriciens / installateurs doen het namelijk precies andersom vanweg de vele voordelen die het heeft.

Weet jij een reden waarom ze dat hier niet gedaan hebben ?
  maandag 23 februari 2009 @ 23:49:11 #98
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66393488
Lekker handig dat brokstuk puin ertussen inderdaad...
Zou je niet het liefst 24/7 op hun vingers kijken om te zien of ze het goed doen? Ik zou namelijk zelf denk ik wel die neiging hebben
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_66422293
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[ afbeelding ]

Men plaats eerst de mechanische ventilatie (instort) kanalen, en daarna legt men pas de elektraleidingen ?

Ik zelf en veel andere elektriciens / installateurs doen het namelijk precies andersom vanweg de vele voordelen die het heeft.

De leidingen worden gewoon onder het kanaal doorgeschoven, maar is inderdaad iets makkelijker als de kanalen er nog niet liggen, spreek uit ervaring
pi_66423245
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[ afbeelding ]

Ik ben het idd ook anders gewend, de kanalen voor de mv op de elektra- en loodgietersleidingen.

Maar ik vermoed dat de MV-installateur gewoon eerder op de vloer was als de loodgieter en elektricien, en dus maar vast zijn kanalen heeft neergelegd.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:49 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekker handig dat brokstuk puin ertussen inderdaad...
Zou je niet het liefst 24/7 op hun vingers kijken om te zien of ze het goed doen? Ik zou namelijk zelf denk ik wel die neiging hebben
Ik wil het idd graag allemaal zelf in de gaten houden ja, af en toe wel eens lastig om alles door anderen te laten doen, en er zelf geen invloed op te hebben, maar ja, het is niet anders, tot nu toe doet de aannemer het niet slecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')