abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75635055
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:39 schreef Gurb het volgende:
Ik zal vanavond eens een foto maken van mijn berging, daar staat nog veel meer aan klusspul

En ik ga vanavond kijken of de buitenkraan de eerste vorst heeft overleefd
De kraan heeft de vorst overleefd.

En dit is mijn berging, aan één zijde planken met gereedschap:)

Aan de andere kant een werkbankje met ladekast en gereedschapkar

En het werk voor vanavond, ik wilde eigenlijk de buitenkraan in de achtergevel gaan maken, inclusief het aanleggen van de waterleiding door de kruipruimte, maar deze staat vol met water en zooi, dus morgen maar eens met de aannemer bellen dat ik een kruipruimte met schoon zand heb gekocht, niet met water
Dsu toen maar aan de slag gegaan met de elektra, ik wil een wisselschakeling maken in de slaapkamer, en een buiten wcd op het dakterras, dus het e.e.a. gefreesd en geboord.
pi_75651266
Ik ben gewoon al zeven pagina's naar een bouwput aan het kijken, en zo'n 16 duizend mensen gingen mij voor!!
pi_75766479
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:05 schreef OeJ het volgende:
Ik ben gewoon al zeven pagina's naar een bouwput aan het kijken, en zo'n 16 duizend mensen gingen mij voor!!
Snap jij het?

Maar ik heb de komende twee weken vrij, dus over twee weken eindelijk foto's van iets dat op een huis gaat lijken
pi_75766523
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:28 schreef Gurb het volgende:

[..]

Snap jij het?

Maar ik heb de komende twee weken vrij, dus over twee weken eindelijk foto's van iets dat op een huis gaat lijken
Nou, mooi, willen we natuurlijk ook even de inrichting zien, als je helemaal geinstalleerd bent.
pi_76046421
Afgelopen paar dagen weer lekker bezig geweest:
leiding in de achtergevel voor een vorstvrije buitenkraan gemaakt, inmiddels zit de kraan er ook in en is het gat afgesmeerd.

dozen geboord en leidingen gefreesd voor de wasmachine- en wasdroger-aansluiting.

6 extra wcd's gemaakt voor boven mijn bureau

achter de tv drie extra dozen gemaakt met leidingen naar de kruipruimte, 1x audio, 1x utp en 1x loos

hier heb ik twee leidingen ingefreesd voor de nieuwe wasmachine en wasdroger-aansluiting, allebei op een aparte groep.

in de keuken een schakelaar gemaakt die straks de spots in de keukenkastjes gaat schakelen, schakelaar komt straks netjes in één afdekraam met de twee wcd's ernaast

in de woonkamer extra leidingen gemaakt voor elektra achter de kast, audio achter de kast, schakelaar voor de buitenlamp achter verplaatst en extra wcd's. Hier ben ik alles aan het afsmeren.

Hier het resultaat.

de kachel.

gat gehakt in de verdiepingsvloer voor de schoorsteenkanaal.

schoorsteenkanaal op het dak, netjes ingeplakt door de plaatselijke dakdekker.

het schoorsteenkanaal op de 1e verdieping, deze ga ik volgende week aftimmeren.

in het toilet op de begane grond heb ik een stuk spuitwerk boven het tegelwerk weggehaald.

Om er een rij vloertegels op te maken, in mijn badkamer heb ik ook een rij vloertegels in de wand, en ik vond het toilet een beetje saai met rustige tegels en wit spuitwerk, dus daarom een randje tegels erbij

Gisteren de onderkant van de trap afgelakt en de wanden geasusd (van de week eerst voorzien van glasvlies)

Hier ga ik maandag planken in maken zodat ik mijn spullen uit de woonkamer kan opbergen.

de slaapkamer boven is ook voorzien van glasvlies en saus, het draad wat uit de muur komt sluit ik straks aan op mijn bedombouw, hier kan ik dan mijn spots mee schakelen.

Zo, fijne kerst allemaal!
  vrijdag 25 december 2009 @ 18:45:11 #156
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_76054633
Mooi project maar was het niet goedkoper om het meerwerk wat je nu maakt direct in de bouw mee te nemen?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  vrijdag 25 december 2009 @ 20:08:22 #157
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_76056093
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 18:45 schreef cvboer het volgende:
Mooi project maar was het niet goedkoper om het meerwerk wat je nu maakt direct in de bouw mee te nemen?
Meerwerk is echt onbeschoft duur.
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_76070028
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 20:08 schreef tomegel het volgende:

[Mooi project maar was het niet goedkoper om het meerwerk wat je nu maakt direct in de bouw mee te nemen?]

Meerwerk is echt onbeschoft duur.
Meerwerk is idd duur, of het onbeschoft is is een andere discussie, ik heb bij mijn vorige werkgever regelmatig kopersopties uitgerekend, en de kosten zijn best wel uit te leggen. De grootste reden dat kopersopties zo duur zijn is het uitgangspunt dat elk puntje apart moet worden uitgevoerd, en dan rekent een elektricien gewoon een uur arbeid voor één stopcontact. En als je er dan 6 koopt, reken je 6 uur arbeid af. En als het goed gaat qua kopersopties en de elektricien heeft als hij in die woning bezig is ook de goede tekening en alle kopersopties zijn bekend, dan kost het misschien maar 1 uur extra arbeid. Maar vaak zat zijn de kopersopties te laat bekend, en moet er iemand apart voor terugkomen om het er in te maken. En dat kost dan weer geld.

Maar zelf doen is veel goedkoper, hier even een overzicht wat de aannemer rekent voor sommige dingen:

buitenkraan voor: ¤ 395,=
buitenkraan achter: ¤ 430,=
extra dubbele wcd: ¤ 195,=, heb ik 5 keer gedaan
verplaatsen van lichtschakelaar: ¤ 85,=
grondkabel op aparte groep tbv elektra in de tuin: ¤ 365,=
verplaatsen van wasmachine en wasdroger- aansluiting: ¤ 360,=
bedraden loze leiding: ¤105,=

Ik was nu in totaal ¤ 700,= kwijt voor al het materiaal, en dat was inclusief de aankoop van een buigveer, trekveer en dozenboor. en bovendien vond ik het leuk om te doen
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:19:42 #159
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_76070788
Sow, sommige dingen zijn nog echt een stuk duurder dan bij mij. En ik vond het bij mij al erg duur. Tjeck mijn lijst:

* Wijzigen draairichting binnendeur, per deur ¤ 75,00
* Extra enkele wandcontactdoos met r.a. ¤ 162,50
* Extra dubbele wandcontactdoos met r.a. ¤ 180,00
* Exttra dubbele wandcontactdoos opbouw met r.a. (spatwaterdicht) dakterras/logia/tuin ¤ 205,00
* Dimmer i.p.v. standaard schakelaar 400W, geschikt voor 230V ¤ 132,50
* Extra loze leiding vanaf meterkast ruimte binnen (t.b.v. CAI, PTT of electra) ¤ 110,00
* Verplaatsen wandcontactdoos ¤ 80,00
* Verplaatsen CAI-leiding ¤ 80,00
* Extra CAI-aansluiting (bedraad) ¤ 205,00
* Verplaatsen telefoonleiding ¤ 80,00
* Verplaatsen kamerthermostaat (altijd in overleg ivm. Regelen CV-installatie) ¤ 80,00
* Verplaatsen lichtschakelaar ¤ 80,00
* Extra geaarde enkele wandcontactdoos op extra groep voor wasdroger/magnetron ¤ 267,50
Look who's back in the wrong place at the right time
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 11:37:27 #160
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_76134150
Ziet er goed uit hoor Gerben !

Met meerwerk is het ook vaak zo dat iedereen over de gehele lijn er wat aan verdienen wil; de constructeur,het bouwbedrijf, de installateur e.d. enz..

Er zijn wel bepaalde bouwkundige zaken die je als meerwerk niet anders kunt laten uitvoeren dan tijdens de bouw omdat ze na de hand niet zonder erg veel hak en breekwerk te realiseren zijn.

Daarom zie je in de nieuwbouw ook genoeg mensen die een huis kopen en de dag na oplevering de gehele standaard badkamer met het goedkooopst mogelijke tegelwerk er weer uit slopen om er dan een luxe badkamer na eigen wensen te maken. En dan beweerd men geld over te houden omdat de badkamer die ze er nu in laten maken; tijdens de bouw vele malen duurder zou zijn geweest

Alleen wel een beetje knikke bochtjes he
  maandag 28 december 2009 @ 13:10:54 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76137309
Ik vind het wel mooie bochtjes! Maareh, zitten de stopcontacten ieder op een aparte groep of mag je ze eigenlijk niet doorlussen? Ik heb bij ons namelijk alle dozen intern doorgelust .
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 13:15:56 #162
92034 crew  Vonkenboer
pi_76137491
Ieder apparaat wat 2000 watt of meer is moet op een eigen eindgroep worden aangesloten; daarop mogen dus geen wandcontactdozen en lichtpunten zitten voor algemeen gebruik.

Je mag maximaal 5 wandcontactdozen doorlussen; achter elkaar aansluiten.
pi_76302153
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er goed uit hoor Gerben !

[ afbeelding ]
Alleen wel een beetje knikke bochtjes he
vakwerk hè
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:10 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het wel mooie bochtjes! Maareh, zitten de stopcontacten ieder op een aparte groep of mag je ze eigenlijk niet doorlussen? Ik heb bij ons namelijk alle dozen intern doorgelust .
Allebei de linker stopcontacten zitten op een aparte groep inderdaad, en het stopcontact voor de vriezer (de rechter enkele stopcontact) is doorgelust vanaf de droger. Of het helemaal NEN 1010 is weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het veilig is.

Inmiddels ben ik aardig opgeschoten van de week, de hele bovenverdieping heeft nu glasvlies en is gesausd. Ook ben ik begonnen met het kastinterieur in de slaapkamer en is het plateau gemaakt en getegeld voor de kachel. Foto's zal ik zondag plaatsen, dan ligt ook het laminaat op de 1e verdieping en staat de kachel op zijn plek.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 21:37:44 #164
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_76304628
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:41 schreef Gurb het volgende:

[..]

vakwerk hè
[..]

Allebei de linker stopcontacten zitten op een aparte groep inderdaad, en het stopcontact voor de vriezer (de rechter enkele stopcontact) is doorgelust vanaf de droger. Of het helemaal NEN 1010 is weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het veilig is.

Inmiddels ben ik aardig opgeschoten van de week, de hele bovenverdieping heeft nu glasvlies en is gesausd. Ook ben ik begonnen met het kastinterieur in de slaapkamer en is het plateau gemaakt en getegeld voor de kachel. Foto's zal ik zondag plaatsen, dan ligt ook het laminaat op de 1e verdieping en staat de kachel op zijn plek.

TVP voor voor de foto's
Gaat een mooie woning worden, ben benieuwd naar het eind plaatje.
En inderdaad, het stopcontact is niet volgens de NEN1010
Je gebruikt toch wel draailasdoppen van Conex hoop ik? Niet van die steeklasklemmen
Succes met het inrichten van je woning
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_76305655
Provak emmel.
Pure nostalgie .

Maar weer ff ontopic.

Hoe heb je die "uitsparing" cq. "gapend gat" gemaakt
in de verdiepingsvloer voor de houtkachel?

Is daar een bedrijf voor geweest of heb
je dit zelf gedaan? Met bruut geweld ofcourse...
  vrijdag 1 januari 2010 @ 22:19:58 #166
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76306676
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

TVP voor voor de foto's
Je gebruikt toch wel draailasdoppen van Conex hoop ik? Niet van die steeklasklemmen
En wat is er mis met steeklasklemmen?
Hier wisselt het wat er in de dozen zit. Het meeste zijn draaidoppen, maar na een tijdje ben ik overgegaan op steekdoppen.

Hier is het denk ik (op goed geluk) grotendeels volgens NEN1010.
Al heb ik een boiler en afwasmachine op 1 stopcontact met zo een schakelende verlengdoos ertussen en zit de wasmachine op 1 groep met de magnetron en koelkast .
Dat laatste klopt echt niet. Maar goed, je weet het en de magnetron gebruiken we vrijwel nooit. Dus ach. Dat loopt wel los .

Ik vind het trouwens wel stoer dat je een rookkanaal aanlegt! Zou ik zo niet durven .
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 10:57:38 #167
92034 crew  Vonkenboer
pi_76317961
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:41 schreef Gurb het volgende:

[..]

vakwerk hè
[..]

Hoewel het niet helemaal volgens de nen1010 is had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan.
Een wasdroger schakel je minder vaak in dan een wasmachine; en een vriezer draait ook niet altijd.
Kan prima zo !

Ben nu al nieuwsgierig naar de foto's
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:56:28 #168
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_76341438
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En wat is er mis met steeklasklemmen?
Hier wisselt het wat er in de dozen zit. Het meeste zijn draaidoppen, maar na een tijdje ben ik overgegaan op steekdoppen.
Ik vind het ondingen, ik heb ze iets te vaak zien doorbranden onder een belasting van 14A ( wasmachine )
terwijl ze toch 16A moeten kunnen hebben.
Het contaktoppervlakte van draailasdoppen zijn gewoon veel groter. Ik gebruik ssteeklasklemmen dan ook alleen voor het tijdelijk afdoppen van draden.
pi_76364918
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:37 schreef cvboer het volgende:

TVP voor voor de foto's
Ik heb de draden gewoon doorgekoppeld in de wcd zelf.
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:58 schreef naaa het volgende:
Provak emmel.
Pure nostalgie .

Maar weer ff ontopic.

Hoe heb je die "uitsparing" cq. "gapend gat" gemaakt
in de verdiepingsvloer voor de houtkachel?

Is daar een bedrijf voor geweest of heb
je dit zelf gedaan? Met bruut geweld ofcourse...
Provak is een topzaak, goed personeel, goed spul, goede openingstijden en via mijn werk krijg ik ook nog eens korting daar

Ik heb het zelf gedaan. Door de aannemer heb ik in de vloeren een gasbetonblok op laten nemen op de plek die ik heb aangegeven. Dan zat er op die plek geen wapening, geen hard beton en geen leidingen.
Ik heb van beneden af allemaal gaten door de vloer geboord met een lange boor, en toen van bovenaf met een beitel alles eruit geslagen. Een gat laten boren kan ook, dat scheelt een hoop stof en je krijgt een netter gat, maar dat kan zomaar ¤ 100,- per gat kosten. En ik werk het toch af met een rozet, dus je ziet er straks niets meer van.
hier is mijn vader aan het boren, boor van 40 cm lang had ik nodig.
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:57 schreef Vonkenboer het volgende:

Hoewel het niet helemaal volgens de nen1010 is had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan.
Een wasdroger schakel je minder vaak in dan een wasmachine; en een vriezer draait ook niet altijd.
Kan prima zo !

Ben nu al nieuwsgierig naar de foto's
Hier zijn ze

De waskamer gesausd, de koof van de schoorsteen is meteen meegenomen.

Het cv hok is gedeeltelijk voorzien van glasvlies en helemaal gesaust

In mijn computerkamer is één wand heineken groen Hier heb ik ook extra wcd's geplaatst voor straks boven mijn bureau

In mijn slaapkamer is een begin gemaakt met het kastinterieur.

Achter dit koofje lopen de leidingen, waar eigenlijk een hele gemetselde koof voor was gemaakt. De wcd's zijn netjes in de zijwand van de kast gemaakt.

In het toilet is het extra randje tegels gevoegd en gekit, stuk mooier al zeg ik het zelf.

Ik aan het laminaat leggen

Het laminaat in de waskamer, de plinten liggen in de woonkamer te drogen, die ga ik er morgenavond op kitten.

Een schuifdeurkast gemaakt in de computerkamer.

Die staat op het laminaat

De kachel staat op het plateau. Straks komt hier een houten afdeklat langs, die ik maak van hetzelfde hout als de vloer.
pi_76365713
leuke laminaatvloer met de blonde kleurverschillen ! heel leuk !

Verder ben je / zijn jullie goed bezig.
Dioe schuifdeurkasten over de hele hoogte en breedte zijn fantastisch.

en wanneer ga je over?
pi_76395775
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:51 schreef AnneX het volgende:
leuke laminaatvloer met de blonde kleurverschillen ! heel leuk !

Verder ben je / zijn jullie goed bezig.
Dioe schuifdeurkasten over de hele hoogte en breedte zijn fantastisch.

en wanneer ga je over?
Ik ben ook zeer blij met de vloer. Toen ik de eerste paar delen had gelegd begon ik te twijfelen of het niet te druk werd, maar dat valt reuze mee
Die schuifdeuren zijn inderdaad fantastisch, redelijk goedkoop en eenvoudig zelf te maken. In mijn slaapkamer komen ze straks ook, daar zijn het drie deuren.

ik denk ergens in maart
pi_76639145
Inmiddels weer lekker opgeschoten van de week:

de plinten zijn gemonteerd langs het laminaat, daar waar geen vaste kast komt of een andere aftimmering die ik nog moet maken. Ik heb de naad tussen de wand en het laminaat afgekit, ziet er een stuk gelikter uit meteen. Rechts van het kozijn komt straks een vaste kast waar de wasmachine in komt, zodra deze staat maak ik daar ook de plinten er op.

De zijwand van de kast is er ook, dus nu is het interieur weer wat verder. In het rechtervak komt nog een los ladeblok en nog één of twee planken

Het bureau, gemaakt van 18 mm multiplex waarbij ik aan de rand een extra lat heb gelijmd zodat het bureau 36 mm dik lijkt. Het bureau komt te liggen op de twee balken die ook meegeschilderd worden en aan de voorkant komen twee poten.

De kast waar de wasmachine, wasdroger en vriezer in komen te staan, ook gemaakt van 18 mm multiplex. Onder die plank komt straks een uitschuifbaar blad zodat ik daar de wasmand op kan zetten.

Het begin van mijn bedombouw is ook gemaakt, deze wordt straks bekleed met dezelfde 8 mm dikke zwarte panelen als de deuren van de kast. Komende week ga ik nog extra dwarslatten erin maken voor de stevigheid.

Ik neem geen nachtkastjes, maar maak boven het hoofdeind een plateau voor de wekker enzo

Mijn trouwe vriend met timmerklussen, de afkortzaag

Voor de kast, en langs de muur maak ik een koof waar 6 spotjes inkomen. De koof wordt ook weer van dezelfde platen gemaakt als het bed en de kastdeuren. Hier ben ik bezig met de vlaggetjes aan de muur waar ik de plaat straks tegenaan kit.

Ik dacht klaar te zijn met hakken en breken, maar ik heb drie loze leidingen vanaf de drie inbouwdozen naar de kruipruimte gemaakt voor audio, netwerk, extra elektra oid en bij één buis ging de trekveer er niet doorheen (klote flexpijp) Dus maar even de vloer opengehakt en gerepareerd met een normale buis en alles aan elkaar getaped dat het goed blijft zitten.
pi_76640379
wat een kleine slaapkamer ??
en de plek naast de radiator.

zou je dat niet omdraaien ? is er plaats voor?
pi_76643736
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 10:32 schreef Gurb het volgende:

verplaatsen van lichtschakelaar: ¤ 85,=
verplaatsen van wasmachine en wasdroger- aansluiting: ¤ 360,=

Ben ik nu zo naïef of komt hier geen verplaatsing aan te pas, aangezien je een NIEUWbouw woning hebt...
  zondag 10 januari 2010 @ 19:58:07 #175
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76648124
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:32 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ben ik nu zo naïef of komt hier geen verplaatsing aan te pas, aangezien je een NIEUWbouw woning hebt...
Verplaatsen tov de origineel geplande plek
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')