De kraan heeft de vorst overleefd.quote:Op maandag 14 december 2009 13:39 schreef Gurb het volgende:
Ik zal vanavond eens een foto maken van mijn berging, daar staat nog veel meer aan klusspul![]()
En ik ga vanavond kijken of de buitenkraan de eerste vorst heeft overleefd![]()
Snap jij het?quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:05 schreef OeJ het volgende:
Ik ben gewoon al zeven pagina's naar een bouwput aan het kijken, en zo'n 16 duizend mensen gingen mij voor!!![]()
![]()
Nou, mooi, willen we natuurlijk ook even de inrichting zien, als je helemaal geinstalleerd bent.quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:28 schreef Gurb het volgende:
[..]
Snap jij het?![]()
Maar ik heb de komende twee weken vrij, dus over twee weken eindelijk foto's van iets dat op een huis gaat lijken
Meerwerk is echt onbeschoft duur.quote:Op vrijdag 25 december 2009 18:45 schreef cvboer het volgende:
Mooi projectmaar was het niet goedkoper om het meerwerk wat je nu maakt direct in de bouw mee te nemen?
Meerwerk is idd duur, of het onbeschoft is is een andere discussie, ik heb bij mijn vorige werkgever regelmatig kopersopties uitgerekend, en de kosten zijn best wel uit te leggen. De grootste reden dat kopersopties zo duur zijn is het uitgangspunt dat elk puntje apart moet worden uitgevoerd, en dan rekent een elektricien gewoon een uur arbeid voor één stopcontact. En als je er dan 6 koopt, reken je 6 uur arbeid af. En als het goed gaat qua kopersopties en de elektricien heeft als hij in die woning bezig is ook de goede tekening en alle kopersopties zijn bekend, dan kost het misschien maar 1 uur extra arbeid. Maar vaak zat zijn de kopersopties te laat bekend, en moet er iemand apart voor terugkomen om het er in te maken. En dat kost dan weer geld.quote:Op vrijdag 25 december 2009 20:08 schreef tomegel het volgende:
[Mooi project maar was het niet goedkoper om het meerwerk wat je nu maakt direct in de bouw mee te nemen?]
Meerwerk is echt onbeschoft duur.
vakwerk hèquote:Op maandag 28 december 2009 11:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er goed uit hoor Gerben !![]()
[ afbeelding ]
Alleen wel een beetje knikke bochtjes he![]()
Allebei de linker stopcontacten zitten op een aparte groep inderdaad, en het stopcontact voor de vriezer (de rechter enkele stopcontact) is doorgelust vanaf de droger. Of het helemaal NEN 1010 is weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het veilig is.quote:Op maandag 28 december 2009 13:10 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het wel mooie bochtjes! Maareh, zitten de stopcontacten ieder op een aparte groep of mag je ze eigenlijk niet doorlussen? Ik heb bij ons namelijk alle dozen intern doorgelust.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:41 schreef Gurb het volgende:
[..]
vakwerk hè
[..]
Allebei de linker stopcontacten zitten op een aparte groep inderdaad, en het stopcontact voor de vriezer (de rechter enkele stopcontact) is doorgelust vanaf de droger. Of het helemaal NEN 1010 is weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het veilig is.
Inmiddels ben ik aardig opgeschoten van de week, de hele bovenverdieping heeft nu glasvlies en is gesausd. Ook ben ik begonnen met het kastinterieur in de slaapkamer en is het plateau gemaakt en getegeld voor de kachel. Foto's zal ik zondag plaatsen, dan ligt ook het laminaat op de 1e verdieping en staat de kachel op zijn plek.
En wat is er mis met steeklasklemmen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
TVP voor voor de foto's![]()
Gaat een mooie woning worden, ben benieuwd naar het eind plaatje.
En inderdaad, het stopcontact is niet volgens de NEN1010![]()
Je gebruikt toch wel draailasdoppen van Conex hoop ik? Niet van die steeklasklemmen![]()
Succes met het inrichten van je woning
Hoewel het niet helemaal volgens de nen1010 is had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:41 schreef Gurb het volgende:
[..]
vakwerk hè
[..]
Allebei de linker stopcontacten zitten op een aparte groep inderdaad, en het stopcontact voor de vriezer (de rechter enkele stopcontact) is doorgelust vanaf de droger. Of het helemaal NEN 1010 is weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het veilig is.
Inmiddels ben ik aardig opgeschoten van de week, de hele bovenverdieping heeft nu glasvlies en is gesausd. Ook ben ik begonnen met het kastinterieur in de slaapkamer en is het plateau gemaakt en getegeld voor de kachel. Foto's zal ik zondag plaatsen, dan ligt ook het laminaat op de 1e verdieping en staat de kachel op zijn plek.
Ik vind het ondingen, ik heb ze iets te vaak zien doorbranden onder een belasting van 14A ( wasmachine )quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En wat is er mis met steeklasklemmen?![]()
Hier wisselt het wat er in de dozen zit. Het meeste zijn draaidoppen, maar na een tijdje ben ik overgegaan op steekdoppen.
Ik heb de draden gewoon doorgekoppeld in de wcd zelf.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:37 schreef cvboer het volgende:
TVP voor voor de foto's![]()
Gaat een mooie woning worden, ben benieuwd naar het eind plaatje.
En inderdaad, het stopcontact is niet volgens de NEN1010![]()
Je gebruikt toch wel draailasdoppen van Conex hoop ik? Niet van die steeklasklemmen![]()
Succes met het inrichten van je woning
Provak is een topzaak, goed personeel, goed spul, goede openingstijden en via mijn werk krijg ik ook nog eens korting daarquote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:58 schreef naaa het volgende:
Provakemmel.
Pure nostalgie.
Maar weer ff ontopic.
Hoe heb je die "uitsparing" cq. "gapend gat" gemaakt
in de verdiepingsvloer voor de houtkachel?
Is daar een bedrijf voor geweest of heb
je dit zelf gedaan? Met bruut geweld ofcourse...![]()
Hier zijn zequote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoewel het niet helemaal volgens de nen1010 is had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan.
Een wasdroger schakel je minder vaak in dan een wasmachine; en een vriezer draait ook niet altijd.
Kan prima zo !![]()
Ben nu al nieuwsgierig naar de foto's
Ik ben ook zeer blij met de vloer. Toen ik de eerste paar delen had gelegd begon ik te twijfelen of het niet te druk werd, maar dat valt reuze meequote:Op zondag 3 januari 2010 17:51 schreef AnneX het volgende:
leuke laminaatvloer met de blonde kleurverschillen ! heel leuk !
Verder ben je / zijn jullie goed bezig.
Dioe schuifdeurkasten over de hele hoogte en breedte zijn fantastisch.
en wanneer ga je over?
Ben ik nu zo naïef of komt hier geen verplaatsing aan te pas, aangezien je een NIEUWbouw woning hebt...quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:32 schreef Gurb het volgende:
verplaatsen van lichtschakelaar: ¤ 85,=
verplaatsen van wasmachine en wasdroger- aansluiting: ¤ 360,=
Verplaatsen tov de origineel geplande plekquote:Op zondag 10 januari 2010 18:32 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ben ik nu zo naïef of komt hier geen verplaatsing aan te pas, aangezien je een NIEUWbouw woning hebt...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |