abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76648827
Wat gaaf! Je maakt heel veel zelf
Zou willen dat wij dat ook konden, super
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_76670825
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:10 schreef AnneX het volgende:
wat een kleine slaapkamer ??
en de plek naast de radiator.

zou je dat niet omdraaien ? is er plaats voor?
De slaapkamer is 335 cm bij 375 cm, dus bijna vierkant. In beide lange wanden zit een deur (kijk maar op de plattegrond in de OP) dus dit is de meest logische indeling. De kast is 65 cm diep, het bed wordt 170 cm breed en komt 20 cm vrij van de muur. Dan houd ik dus een vrije ruimte over van 80 cm tussen het bed en de kast. Dit is ruim voldoende. Het bed zal iets vrij staan van de radiator, maar die zal toch bijna altijd uit staan, ik slaap nu ook op een koude kamer, tot vorige week stond mijn raam nog op de kierstand.
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:11 schreef Ml-etje het volgende:
Wat gaaf! Je maakt heel veel zelf
Zou willen dat wij dat ook konden, super
Alle meubels op de 1e verdieping heb ik idd zelf gemaakt, het is leuk om te doen, ik bespaar er geld mee en je kunt het precies zo maken dat het is afgestemd op mijn situatie qua maatvoering, kleur en positie.
pi_77228604
Er reageren niet veel mensen, maar ik ga ervanuit dat er nog wel wat mensen zijn die meekijken, dus hier wat nieuwe foto's en een update:

Het bureau op zijn plek, incl een plank erboven.

De kast waar de wachine, wasdroger en vriezer in komt staat op zijn plek, hier nog zonder plinten.

In het CV-hok heb ik een plaat gemaakt die de leidingen afdekt. De plaat is met 6 schroeven eenvoudig los te halen. Aan de bovenzijde zit een grote opening en aan de onderkant twee sleuven om te kunnen ventileren.

Brand in de kachel

Boven mijn bed maak ik een koof waar 3 spotjes in zitten. De koof is van zwart meubelpaneel van 8 mm dik die ik vast kit op het onderliggende frame.

De schuifdeuren voor de kast, ook hier zit een koof met 3 spots. de kopse kanten werk ik straks af met een geanodiseerd aluminium hoeklijntje.

De zijwand van de kast en de schuifdeur.

De spots die aan staan. 10 watt per stuk, in totaal 6 spots, dus dat geeft een mooi sfeervol licht.

Ook heb ik van de week vloerbedekking gelegd en de gordijnen opgehangen. Ook mijn bedframe bekleed ik met de zwarte platen en alu hoekjes.

In de zijkant van het bedombouw zit de wisselschakelaar voor de spots, zodat ik vanuit mijn bed de spots kan schakelen. De andere schakelaar zit naast de deur.

De wasmachinekast waar inmiddels de wasmachine in staat, en de vriezer. Ook heb ik de plinten er tegen aan gemaakt.
pi_77229025
Strak ziet het eruit ! met de zwarte kasten.

En natuurlijk een vraag over de wasmachine op hoogte: rammelt die er niet af dan?

En je hebt al gordijnen !!! en waaaaarom nou niet aan één stuk tot op de grond ?
En heb je de rails niet laten doorlopen over de hele breedte zodat de lappen aansluiten.
pi_77229986
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:15 schreef AnneX het volgende:
Strak ziet het eruit ! met de zwarte kasten.

En natuurlijk een vraag over de wasmachine op hoogte: rammelt die er niet af dan?

En je hebt al gordijnen !!! en waaaaarom nou niet aan één stuk tot op de grond ?
En heb je de rails niet laten doorlopen over de hele breedte zodat de lappen aansluiten.
Aan de voorkant van de kast zit een houten opstaande rand van 4 cm hoog, dus ik verwacht niet dat de wasmachine daar overheen rammelt

De gordijnen hoeven bij mijn raam niet door te lopen tot de grond, dan komen ze een beetje in de knoei met mijn bed en de verwarming. En voor de muur hoef ik geen gordijnen te hebben, dus heb ik gewoon twee losse rails genomen. Bovendien zitten de rails niet in één lijn, dus dan moest ik er nog een bocht inmaken ook.
pi_77231652
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:08 schreef Gurb het volgende:
Er reageren niet veel mensen, maar ik ga ervanuit dat er nog wel wat mensen zijn die meekijken, dus hier wat nieuwe foto's en een update:
Ik kijk mee hoor!
Ziet er allemaal goed uit, leuk om te zien!
pi_77759599
Even een update zonder foto's, afgelopen weekend wel bezig geweest, maar vergeten het foto-toestel te gebruiken.

Ten opzichte van de vorige update is er weinig zichtwerk veranderd, maar ik heb niet stil gezeten, dit is er gedaan:

- bedombouw verder afgemaakt, dit moet alleen nog even afgewerkt worden met wat aluminium hoeklijntjes, die krijg ik van de week binnen.
- alles schoongemaakt op de 1e verdieping
- glazen douchewand ingemeten in de badkamer
- lattenbodem en matras binnengekregen
- keuken geleverd gekregen
- trapleuning geschilderd
- uitschuifbare plank gemaakt onder de wasmachine waar de wasmand op kan staan.
- de gang voorzien van glasweefselbehang en gesausd
- de woonkamer voorzien van glasvlies en gedeeltelijk gesausd (één wand saus ik pas nadat de keuken staat, ik durf nog niet te beslissen over de kleur)

Deze week ga ik beginnen met het plaatsen van de keuken, komt de houten vloer en maak ik de bedombouw af. De week erop ga ik wat meubeltjes maken voor in de woonkamer, de andere wand van de woonkamer sausen en alles voorbereiden voor het leggen van de vloer. Die ga ik leggen in week 8.
De planning is om het 1e of 2e weekend van maart te verhuizen
pi_77760621
Wat handig die wasmachine kast! Een wasmachine op hoogte! ik ga je idee bewaren voor als wij ooit een washok aanbouwen.
Echt super!! En je kachel
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_77760805
Hij gaat lekker Gerben!

Heb je er al een beetje zin in om er te gaan wonen?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  maandag 8 februari 2010 @ 13:16:43 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_77765835
Andere vraag over de wasmachine/droger. Niet bang dat de trillingen door de hele verdieping te voelen zijn?
pi_77771482
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:16 schreef Blik het volgende:
Andere vraag over de wasmachine/droger. Niet bang dat de trillingen door de hele verdieping te voelen zijn?
Nee hoor, en mocht dat wel zo zijn dan zet ik wel rubberen trillingsdempers onder de pootjes van de wasmachine.
pi_78258029
Zeg Gurb, het topic moet ik uit de kelder halen !

Lig je op schema óf woon je er al stilletjes?
pi_78273838
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:45 schreef AnneX het volgende:
Zeg Gurb, het topic moet ik uit de kelder halen !

Lig je op schema óf woon je er al stilletjes?
Ik lig op schema, maar woon er nog niet. Maar ik heb ook niet stil gezeten

Hier de laatste foto's:
De kastjes van de keuken gesteld.

Het boren van het gat door de gevel voor de afzuigkap

zeer veilig en verantwoord de koof voor de afzuigkap aan het afslijpen

de keuken gistermiddag, getegeld en al. Maandag ga ik de keuken afkitten

de keuken vanmiddag, zonder gereedschap erop

de kapstokken opgehangen in de hal

mijn bed afgewerkt met alu hoeklijntjes, ben er zelf erg tevreden over.

ook de koof boven de kast met spotjes erin is afgewerkt.

de kasten die aan de muur komen in de woonkamer, deze heb ik opgehangen om de maat te bepalen.

vervolgens horizontale lijnen getrokken

en begonnen met sausen

met dit als resultaat. De kasten komen straks gelijk te lopen met de grijze banen.
pi_78277110
Ok Gurb : still going man.

Chronologisch:
Keuken ok ! Hangt de afzuig niet wat hoog ? Tegeltjes helemaal leuk.
Leuke kapstokjes !
Bed : ziet er helemaal áf uit. Kast + koof : 10 punten

Woonkamer: wandkasten ook zelf gemaakt? en ben wel errug benieuwd hoe de banen gaan mixen met de inrichting.

Ga zo door...
  zondag 21 februari 2010 @ 21:02:10 #190
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  maandag 22 februari 2010 @ 02:55:32 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78291951
Dit moet ik volgen Het wordt echt geweldig
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78302397
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:00 schreef AnneX het volgende:
Ok Gurb : still going man.

Chronologisch:
Keuken ok ! Hangt de afzuig niet wat hoog ? Tegeltjes helemaal leuk.
Leuke kapstokjes !
Bed : ziet er helemaal áf uit. Kast + koof : 10 punten

Woonkamer: wandkasten ook zelf gemaakt? en ben wel errug benieuwd hoe de banen gaan mixen met de inrichting.

Ga zo door...
De afzuigkap hangt idd 25 cm hoger als de keukenboer had geadviseerd, maar ik ben zelf 1.90 meter en ik wil zonder mijn kop te stoten in de pannen kunnen roeren. Bovendien geeft het hoger hangen van de afzuigkap een ruimtelijk effect in de keuken
De tegeltjes heb ik zelf zo bedacht, mijn vader heeft ze erop geplakt en gevoegd, ik heb er nog geen verband in kunnen vinden, precies zoals ik het dus wilde
De kapstokken komen bij de Kwantum vandaan, kosten ¤8,00 per drie. Het indraaien van de schroeven was even puzzelen omdat je bij één schroef niet met een schroevendraaier, accutol, flexibele bithouder of hamer kon komen. Maar het zit vast, dankzij een vriend van mij die setje thuis had van de aldi/lidl met 1001 bitjes en daar zat een heel kort bitje in en een soort van dopsleutel waar dat bitje in kon.
Met het bed en de kast ben ik ook zeer tevreden, is helemaal af, en precies zoals ik het vooraf bedacht had.

De wandkasten zijn gewoon Besta wandkasten van de Ikea En ik ben zelf ook wel benieuwd hoe de kasten straks gaan matchen met de strepen op de muur. Ik heb nog geen deurtjes of laatjes erbij gekocht, dat doe ik als ik de vloer heb liggen en de kasten weer hangen.
quote:
Op maandag 22 februari 2010 02:55 schreef wonderer het volgende:
Dit moet ik volgen Het wordt echt geweldig
dank je
pi_78329132
Hij gaat lekker Gerben, net als tante Annex moet ik zeggen mooi geworden het bed en de keuken. Zat al te kijken of ik iets van verband in de tegels kon vinden maar zag het niet. Nu zie ik dat het er ook niet is Scheelt weer wat turen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 22:49:53 #194
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_78369511
Leuk bedacht die tegeltjes in de keuken ! een keer wat anders dan het standaard tegelwerk !, verder moet ik zeggen dat alle eigengemaakte kasten en meubels er tot nu toe strak uit zien; ik had ook niet anders verwacht van iemand die werkzaam is in de bouw

Wordt een strakke inrichting zo ! Ik ben alleen niet zo heel overtuigd van de kleur voor de wand; maar misschien dat dat straks reuze mee valt
pi_78378833
Het is niet mijn smaak, maar man, wat werk jij ontzettend netjes!

Ben wel benieuwd naar je strepenmuur in combinatie met de kast. Komen ook nog lampjes in zo te zien?
pi_78381890
Wow, zie dit topic nu pas! Wat knap dat je alles zelf maakt! En het gaat nog snel ook. Mooi hoor!
pi_78381982
Ik vind het ook heel mooi worden. De keuken, en die oranje muur met die grijze streep!

Scheelt bakken met geld zeg, als je dat allemaal zelf kunt.
pi_78384336
Dank allemaal. Ik werkte al netjes omdat het voor mezelf was, maar nu zal ik het zeker zo netjes afmaken

En het scheelt allemaal wel geld inderdaad, maar het is nog niet goedkoop hoor Zo ben ik voor de kast en bedombouw bij elkaar toch zo'n ¤ 1000,= kwijt. Maar dan is het wel helemaal naar mijn zin en exact op maat

En in de hangende kasten komen inderdaad nog lampjes op een schakelaar en ook één of twee wandcontactdozen. Ik heb namelijk een ontzettende hekel aan snoertjes in het zicht, en een nog grotere hekel aan kabelgootjes
Ik heb ook een leiding getrokken vanuit de kruipruimte naar achter de kast waar ik straks speakerkabels doorheen trek.
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:49:18 #199
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_78384434
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:45 schreef Gurb het volgende:
Dank allemaal. Ik werkte al netjes omdat het voor mezelf was, maar nu zal ik het zeker zo netjes afmaken

En het scheelt allemaal wel geld inderdaad, maar het is nog niet goedkoop hoor Zo ben ik voor de kast en bedombouw bij elkaar toch zo'n ¤ 1000,= kwijt. Maar dan is het wel helemaal naar mijn zin en exact op maat
Nog een vraagje daarover

Heb je de kast helemaal zelf gemaakt, of heb je een 'bouwpakket'? Kan het zo snel niet vinden namelijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_78389769
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Nog een vraagje daarover

Heb je de kast helemaal zelf gemaakt, of heb je een 'bouwpakket'? Kan het zo snel niet vinden namelijk.
Het interieur heb ik helemaal zelf gemaakt, dit is opgebouwd uit witte meubelpanelen van 18 mm dik. Deze heb ik bij de bouwmarkt exact op maat laten zagen en toen alles in elkaar gezet.
De schuifdeuren zijn een doe het zelf systeem. Je koopt een set waarin de omlijstings-profielen zitten voor de deuren en waar een boven- en onderrail in zitten. Deze maak je zelf op maat (zit een gebruiksaanwijzing bij) en deze klik je om een 8 of 9 mm dikke plaat hout heen die als deurvulling dient. Je hebt daarin de keuze uit diverse standaard platen met dessins, maar je kunt ook 9 mm MDF of mulitplex pakken en dit schilderen / behangen. En wat je ook kan doen is van je laminaat een deurvulling te maken, het is namelijk niet dragend, alleen maar vulling.

Het systeem wat ik heb gebruikt is Storemax 5000, te koop bij de Multimate bouwmarkten. Bij de Praxis en Formido verkopen ze hetzelfde systeem, maar hier heet het storemax / fastrack 4650, maar dit is eigenlijk hetzelfde. Kijk maar eens op www.storemax.eu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')