abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78416397
Gisteravond een begin gemaakt met de houten vloer, 2 cm massief beuken met een microvelling aan de langskanten en met vallende lengtes. Vanavond om half elf was dit de stand van zaken:

En een close-up van de vloer:

De vloer leg ik helemaal zwevend en verlijm ik niet. Wel sla ik er dadelijk rondom parketveren langs.
pi_78489487
Inmiddels ligt de vloer erin.

Vanavond ga ik de plinten monteren, morgen de vloer schuren en in de 1e laag olie zetten en dan zondag de 2e keer in de olie zetten.
pi_78489700
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:40 schreef Gurb het volgende:
Inmiddels ligt de vloer erin.

Vanavond ga ik de plinten monteren, morgen de vloer schuren en in de 1e laag olie zetten en dan zondag de 2e keer in de olie zetten.
Wordt de kleur nog anders dan het nu is? Ik vind de "kieren" tussen je planken echt erg mooi, veel mooier dan v groef of van die echte gootjes.... Wil ook zo'n vloer!
pi_78490013
Mooi!
pi_78499945
wat een prachtige vloer!
is het echt hout??
waar gehaald, hoe duur?
pi_78568564
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:47 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Wordt de kleur nog anders dan het nu is? Ik vind de "kieren" tussen je planken echt erg mooi, veel mooier dan v groef of van die echte gootjes.... Wil ook zo'n vloer!
De kleur wordt inderdaad iets donkerder, maar niet veel want ik behandel de vloer met naturel hardwax olie

En er zit aan de langskanten een micro-velling, ben er ook erg tevreden over.
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:27 schreef Yoewie het volgende:
wat een prachtige vloer!
is het echt hout??
waar gehaald, hoe duur?
Het is echt hout inderdaad, massief beuken, 2 cm dik, 13,5 cm breed.
De vloer kostte ¤ 37/ m2 zonder olie, plinten, ondervloer en transport en komt bij Oerlemans Houtzagerij vandaan uit Beek en Donk. Zij doen het hele proces van boomstam tot vloerplank helemaal zelf met eigen doorwaailloodsen, droogkamers, zagerij, schaverij e.d. Ik ben er tevreden over.

De vloer ligt er nu helemaal in, gisteren heb ik alle plinten op maat gezaagd en alles gemerkt zodat ze er straks weer op kunnen (liggen bij mijn ouders in de schuur, daar heb ik lekker de ruimte om ze in de olie te zetten) Daarna heb ik de vloer licht geschuurd, gezogen en toen in de olie gezet. Vandaag heb ik de tweede laag aangebracht en morgenavond gaan de plinten er weer op.

Hier de foto's
Halverwege tijdens het leggen van de vloer. Hier zie je ook de hangkasten hangen gelijk met banen op de muur.

De hal, inclusief een gat voor de droogloopmat.

De trapkast. Ook hier een gat voor het kruipluik. Ik heb een luik gemaakt van dezelfde vloerdelen die ik afwerk met een aluminium hoeklijn.

De vloer schuren

De vloer geschuurd en helemaal leeg.

de vloer toen deze net in de olie stond, deze droogt nog mat op en zal ook iets minder geel worden.

cloes-up van de vloerdelen in de keuken, vlak na het oliën. Ik zal van de week als de olie opgedroogd een nieuwe close-up maken met daglicht.

Zoals jullie op de 1e foto konden zien heb ik een speciale lamp hangen in de woonkamer. Deze bak heb ik zelf gemaakt. Er zitten 3 spotjes in die voor het normale licht zorgen en die ik via de normale schakelaar schakel. En ook zit er een led-lichtslang in die naar boven schijnt en die ik via een afstandbediening bedien. Deze is voor de sfeerverlichting en kan allemaal verschillende kleuren licht geven
pi_78568703
dubbel
pi_78569000
Ziet er allemaal netjes afgewerkt uit! En een mooi ornament gemaakt voor de kamer
pi_78569284
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:40 schreef exlurker het volgende:
Ziet er allemaal netjes afgewerkt uit! En een mooi ornament gemaakt voor de kamer
waar zie jij een ornament? Of bedoel je de kachel die ik ingepakt heb om te beschermen tegen de schuurstof?
pi_78569669
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:45 schreef Gurb het volgende:

[..]

waar zie jij een ornament? Of bedoel je de kachel die ik ingepakt heb om te beschermen tegen de schuurstof?
De plafondlamp word ook wel eens een ornament genoemd
pi_78569990
Dat zijn grote stappen - gauw thuis nu ! Gurb.

Ook een vraagje: waarom heb je gekozen voor de (prachtige) planken in de breedte ? en niet met licht mee in de lengte?
Het ornament is geestig.
  zondag 28 februari 2010 @ 22:26:10 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78571602
Mooie lamp
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78574318
Supermooi hoor!! Vooral de vloer...Mijn kent dht oerlemans uit Beek en Donk en we hebben hem ook gevraagd voor een vloertje...We moeten alleen nog eens richting Beek en Donk om ook voor de kleuren te kijken...vin die van jou wel mooi
we will see..

klus ze..
pi_78574375
oja..wij hebben de vloer nu ook in de breedte liggen. Bij een lange smalle kamer vind ik dat persoonlijk mooier, omdat de kamer dan juist breder lijkt. Misschien daarom??!!
pi_78582516
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:51 schreef exlurker het volgende:

[..]

De plafondlamp word ook wel eens een ornament genoemd
Weer wat geleerd
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:56 schreef AnneX het volgende:
Dat zijn grote stappen - gauw thuis nu ! Gurb.

Ook een vraagje: waarom heb je gekozen voor de (prachtige) planken in de breedte ? en niet met licht mee in de lengte?
Het ornament is geestig.
Het is inderdaad nu bijna mijn thuis ja, nog twee weken

Ik heb de planken om twee reden in de breedte gelegd:
1. Beukenhout werkt (meer als eiken, minder als grenen) en ik zal dus onvermijdelijk gaan krijgen dat er kieren komen in de vloer. Doordat ik veel naadjes heb nu, zal ik ook veel kiertjes krijgen, maar wel veel kleine kiertjes, dus dat zal minder storend zijn.
2. optisch. Nu lijkt de kamer breder
pi_78583209
Mooi hoor!
pi_78879884
Inmiddels een stukje verder gekomen, maar heb er helaas weinig foto's van gemaakt, dus die houden jullie tegoed

afgelopen week heb ik:
- plinten gemonteerd
- traptreden en stootborden geschilderd (takke klus)
- wandkasten afgemaakt in de woonkamer, deurtjes zitten ervoor, elektra zit erin, spotjes geplaatst.
- tv meubel geplaatst
- wasdroger, tv, laptop, printer e.d. gekocht
- bankstel opgehaald

komende week ga ik de gordijnen ophangen, lampen ophangen, wat kleine dingen afkitten, de glazen douchedeur plaatsen en vooral schoonmaken en thuis inpakken wat zaterdag ga ik verhuizen
pi_78913566
Nog 5 dagen en counting! lekker dat je dan al over kan en al aardig "alles"klaar is Gerben! Heb je er een bitje zin an? Of blijf je nog liever ff klussen om alles maar dan ook alles klaar te maken om te wonen?

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_78914023
Tering, jij bent echt heel erg handig.
Ook je opleiding is wel handig als je dit doet.

Ik blijf het volgen
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_78915750
O leuk, ook bijna verhuizen!
pi_78919068
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:53 schreef Cybersijp het volgende:
Nog 5 dagen en counting! lekker dat je dan al over kan en al aardig "alles"klaar is Gerben! Heb je er een bitje zin an? Of blijf je nog liever ff klussen om alles maar dan ook alles klaar te maken om te wonen?

Als ik zaterdag over ga is eigenlijk alles ook klaar. Als ik er woon moet ik nog wat kleine beschadigingen aan de muren bijtippen en woonaccesoires en wandversieringen scoren, maar dat zal het enige zijn waarvoor de boormachine de woning in moet

Wel ga ik nog een schoenenkastje maken voor in de hal en een open kast in de woonkamer, maar ik heb nog geen inspiratie daarvoor hoe dit eruit moet zien. En die meubels kan ik bij mijn ouders in de schuur maken, dus kan dat straks op het gemakje doen. En straks in het voorjaar nog de tuin aanpakken.

En ik heb inmiddels aardig zin erin gekregen ja. Twee jaar geleden kreeg ik een belletje dat ik was ingeloot voor dit project en deze woning kon kopen, dus na 2 jaar voorpret mag het wel een keertje zo ver zijn.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:04 schreef junkiexp het volgende:
Tering, jij bent echt heel erg handig.
Ook je opleiding is wel handig als je dit doet.

Ik blijf het volgen
Ik ben niet zo heel handig hoor, ik durf alles te doen en heb het geluk dat het meestal altijd lukt En ik vind het leuk om te doen.

En mijn opleiding is eigenlijk erg theoretisch, mis op mijn werk juist regelmatig wat praktijkervaring. Maar mijn vader is wel erg handig, en van kleins af aan help ik hem met allemaal klussen (van gras maaien tot het verbouwen van de keuken en van het bouwen van een schuur tot het omzagen van een 160 jaar oude beuk en alles wat daar tussen in zit. Dus daar komt mijn handigheid vandaan.
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:53 schreef Beijtje het volgende:
O leuk, ook bijna verhuizen!
Inderdaad:) Vandaag gaat mijn moeder en een vriendin van me alvast schoonmaken en de eerste spullen qua servies, bestek en uitzet in de vaatwasser stoppen en in de kastjes opbergen.
Vrijdagavond ga ik mijn eigen kamer thuis inpakken. Een gedeelte doe ik in dozen, en een gedeelte wat ik niet verhuis stop ik in vuilniszakken En dan zaterdag verhuizen.
pi_79009387
TVP voor eindresultaat na verhuizing!!! (Benieuwd naar inrichting!!!)
pi_79071750
Zo, een laatste update voor het verhuizen.

Nu lijkt de woning nog een showroom, zonder al te veel zooi en dozen, dus daarom maar een rondje met het foto-toestel gedaan.

De buitenkant

inclusief naambordje

de woonkamer, inclusief bankstel en tv-meubel en gordijnen.

de kachel staat op een plateau, deze heb ik afgewerkt met een houten lat gezaagd uit een vloerdeel

de muur, nu inclusief kasten. het linker kastje blijft open. Hier heb ik een stopcontact voor de laptop en een schakelaar voor de spots in/onder de kast ingemaakt

het tv-meubel. Hiernaast staat een speciekuip met hout voor de kachel en de lamp voor boven de salontafel, deze is ook zelf gemaakt in dezelfde stijl als de andere lamp in de woonkamer. Ik hang deze morgen op exact recht boven de salontafel.

de stoelen, met een kussentje van de gordijnstof, hulde aan mijn moeder!

De pootjes onder de stoelen en bank zijn beuken, die heb ik zelf (zithoek is tweedehands) kaal geschuurd en in de olie gezet, deze waren kersenkleurig.

close-up van de vloer, redelijk hetzelfde plekje als een eerdere foto

in de trapkast een luik gemaakt voor het kruipluik

de keuken, incl onderplint, en incl plantjes in de vensterbank

de trap, de treden zijn geschilderd en daarna voorzien van transparante anti slip verf.

nog een keer de trap

doorkijkje van voor naar achter op de verdieping

had ik deze al gespamd? Om de leidingen in het cv-hok heb ik een koof getimmerd.

de uittrekbare plank bij de wasmachine, hier kan de wasmand op staan. Morgen komt de droger.

Badkamer, kastje geplaatst, incl accesoires

en de douchewand geplaatst, 8 mm gehard en gelaagd glas, rondom geslepen. De wand staat met een RVS U-profiel tegen de muur en aan het plafond gekoppeld en op de vloer is deze gekit.

Morgen verhuizen

[ Bericht 0% gewijzigd door Gurb op 12-03-2010 19:35:40 ]
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:05:32 #224
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_79072028
Je wc-rol hangt verkeerd om

Ziet er echt vet uit! Doe nog eens een foto van je slaapkamer? Dat bed
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_79072318
Ja de wc rol is het enige waar iets op aan te merken is! Helemaal af he?! Netjes geworden hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')