abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73026579
Die koperen pijp? lijkt mij een warmte terugwininstallatie te zijn van het douchewater, althans als ik zo het leidingverhaal zie tenminste! koekje verdiend?

Ziet er weer keurig uit hoor, al zit er naar mijn idee niet al te veel progressie in de bouw van het complex. Is alles al verkocht of zijn ze nog aan het wachten op het verkopen van de resterende kavels?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 21:19:02 #127
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_73050985
Hmm, ik kan nou niet zeggen dat deze bouw echt heel hard gaat.
En ik vraag mij af wat die koperen leiding inhoud; ik heb echt geen idee namelijk
pi_73052556
quote:
Op woensdag 23 september 2009 00:21 schreef Cybersijp het volgende:
Die koperen pijp? lijkt mij een warmte terugwininstallatie te zijn van het douchewater, althans als ik zo het leidingverhaal zie tenminste! koekje verdiend?

Ziet er weer keurig uit hoor, al zit er naar mijn idee niet al te veel progressie in de bouw van het complex. Is alles al verkocht of zijn ze nog aan het wachten op het verkopen van de resterende kavels?
Het is idd een douchepijp-wtw

Het is een dubbelwandige afvoer, binnenin stroomt het warme douchewater, en door de buitenschil loopt het koude leidingwater dat hierdoor opwarmt en je minder energie hoeft te gebruiken om het op temperatuur te krijgen.

En voor de bonuspunten, waar sluit je het leidingwater op aan, de koud-water-aansluiting van de thermostatische douchekraan zodat je minder warm water moet bijmengen. Óf op de aanvoerleiding van de cv-ketel zodat je het water minder hoeft te verwarmen?

En het gaat inderdaad niet extreem hard nee, had liever gezien dat de turbo erop stond, dan kan ik zelf ook sneller aan het klussen slaan
pi_73054264
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Gurb het volgende:
En voor de bonuspunten, waar sluit je het leidingwater op aan, de koud-water-aansluiting van de thermostatische douchekraan zodat je minder warm water moet bijmengen. Óf op de aanvoerleiding van de cv-ketel zodat je het water minder hoeft te verwarmen?
Het tweede zover ik weet:

Toch ?
pi_73055569
quote:

[..]

Het is idd een douchepijp-wtw

Het is een dubbelwandige afvoer, binnenin stroomt het warme douchewater, en door de buitenschil loopt het koude leidingwater dat hierdoor opwarmt en je minder energie hoeft te gebruiken om het op temperatuur te krijgen.

En voor de bonuspunten, waar sluit je het leidingwater op aan, de koud-water-aansluiting van de thermostatische douchekraan zodat je minder warm water moet bijmengen. Óf op de toevoerleiding van de cv-ketel zodat je het water minder hoeft te verwarmen?

En het gaat inderdaad niet extreem hard nee, had liever gezien dat de turbo erop stond, dan kan ik zelf ook sneller aan het klussen slaan
Zonder het plaatje onder je post bekeken te hebben, denk ik dat je hem het beste aan de koudwateraansluiting van de cv kan hangen. Dit omdat dan het verschil in verwarmen in aantal graden "omhoog"minder word en de cv dus op een lager niveau kan werken. Verder heeft de cv bij een lagere "last"een hoger rendement dan bij "vollast", maar daar kan "klipper"meer zinnigs over melden denk ik Ik denk dus zo uit de losse pols(en beetje beredeneerd dat je hem aan de cv moet hangen.
pi_73060586
Hoeveel tijd per dag sta je onder de douche?
Wanneer heeft een WTW op de doucheafvoer dan effect, alleen als je onder de douche staat.
Conclusie, koudwater via terugslagklep alleen naar de thermostaatkraan van de douche

En natuurlijk de WTW goed isoleren
  donderdag 24 september 2009 @ 10:24:47 #132
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73062421
quote:

Ik ben benieuwd naar het antwoord
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_73083121
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:41 schreef exlurker het volgende:
Hoeveel tijd per dag sta je onder de douche?
Wanneer heeft een WTW op de doucheafvoer dan effect, alleen als je onder de douche staat.
Conclusie, koudwater via terugslagklep alleen naar de thermostaatkraan van de douche

En natuurlijk de WTW goed isoleren
de wtw isoleren heeft geen effect, aan de buitenzijde loopt koud leidingwater die het warme water sowieso afkoelt, dus isoleren maakt niets uit. Wel moet je het voorverwarmde leidingwater dat van de wtw vandaan komt isoleren:)

En je kunt discussieren over waar je het voorverwarmde leidingwater op aansluit, ik heb al regelmatig de discussie gevoerd, en zowel loodgieters, cv-installateurs en zelfs een vertegenwoordiger van de importeur kon me niet vertellen wat de juiste manier is. Er zijn verschillende mogelijkheden, en die hangen af van de situatie daar ter plekke, en van de toegepaste CV-ketel wanneer deze het efficiënst werkt.

1. op de thermostatische douchekraan van de douche, waarbij je dus minder warm water hoeft bij te mengen (dus minder warm water verwarmen) Dit is vooral interessant als de ketel ver van de douche afhangt en het voorverwarmde water een lange weg moet afleggen van en naar de ketel.

2. op de ketel, zodat de ketel het water minder hoeft bij te warmen. dit is vooral interessant als de ketel dichtbij de douche staat.

3. Zowel op de douche, als op de ketel aansluiten zodat je van allebei een beetje profijt hebt. Deze optie is in mijn woning gekozen, waarschijnlijk omdat ze zelf ook niet wisten wat ze moesten nemen.

De douchepijp wtw (of douchebak-wtw, zelfde idee, alleen dan in de douchebak zelf) is een veel toegepast systeem om een woning te laten voldoen aan de Energie Prestatie Coëfficient norm (EPC) van 0,8
zonder dat ze hiervoor hoogwaardiger (dus duurder) isolatie of beglazing moeten toepassen.
Dus ik heb er zelf ook niet voor gekozen om zo'n ding toe te passen, en ben ook redelijk sceptisch of het echt energiebesparend is.
pi_73844093
En? Hoe staat het er voor? Is het eind al in zicht?
Ergens begin van 't jaar liep de bouw van onze huizen gelijk op. Wij hebben net voor de bouwvak onze sleutel gekregen en gaan volgend weekend over. Nog maar 23 openstaande punten van de opleverlijst...
pi_74047999
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:36 schreef SuusK het volgende:
En? Hoe staat het er voor? Is het eind al in zicht?
Ergens begin van 't jaar liep de bouw van onze huizen gelijk op. Wij hebben net voor de bouwvak onze sleutel gekregen en gaan volgend weekend over. Nog maar 23 openstaande punten van de opleverlijst...
Het eind is inderdaad in zicht, voor de kerst heb ik sleutel schat ik.

Dit is de huidige stand:
De voorgevel, het steiger is weg en de eerste nuts-invoeringen zijn binnen en de muurafdekker op het dak zitten er op. Ook kunnen ze nu het laatste stukje voegen

Aan de achtergevel hebben ze een koof getimmerd boven de deur.

De wandtegels in de badkamer

De voorgevel vanaf het dakterras gezien, incl de muurafdekkers op de dakrand

de meterkast, de groepenkast zit erin, ook de CAI is afgemonteerd en die blauwe kabel is telecom

Ze zijn ook begonnen met het vlonder langs het water
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:01:44 #136
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74068676
Ziet er goed uit Gurb Wie weet nog wel kerst in je nieuwe huisje
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 16:49:47 #137
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_74082463
Deze bouw loopt prima; maar ik vraag mij af hebben ze het probleem met het deurkozijn van de kelderkast al opgelost ?
pi_74083710
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar blijft je uitzicht zo wijds of worden er meer woningen voor gebouwd?
pi_74395818
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:01 schreef sanger het volgende:
Ziet er goed uit Gurb Wie weet nog wel kerst in je nieuwe huisje
oplevering is week 50
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze bouw loopt prima; maar ik vraag mij af hebben ze het probleem met het deurkozijn van de kelderkast al opgelost ?
Dat lossen ze niet echt op, ze timmeren het af aan de kant van de trap, en zolang je deur van de trapkast iet open doet, zie je het niet vanuit de woonkamer Dat is het nadeel van werken met 2d tekeningen op kantoor tijdens het bestellen van de kozijnen.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:28 schreef Walter-Ego het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar blijft je uitzicht zo wijds of worden er meer woningen voor gebouwd?
Aan die kant wordt er niets meer gebouwd waar de foto is gemaakt komt de komende 20 jaar geen bebouwing, maar mijn woning staat midden in de wijk.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:04:26 #140
264386 AllWorkAndNoPlay
makes Jack a dull boy
pi_74399815
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:12 schreef Gurb het volgende:

[..]

de wtw isoleren heeft geen effect, aan de buitenzijde loopt koud leidingwater die het warme water sowieso afkoelt, dus isoleren maakt niets uit. Wel moet je het voorverwarmde leidingwater dat van de wtw vandaan komt isoleren:)

En je kunt discussieren over waar je het voorverwarmde leidingwater op aansluit, ik heb al regelmatig de discussie gevoerd, en zowel loodgieters, cv-installateurs en zelfs een vertegenwoordiger van de importeur kon me niet vertellen wat de juiste manier is. Er zijn verschillende mogelijkheden, en die hangen af van de situatie daar ter plekke, en van de toegepaste CV-ketel wanneer deze het efficiënst werkt.

1. op de thermostatische douchekraan van de douche, waarbij je dus minder warm water hoeft bij te mengen (dus minder warm water verwarmen) Dit is vooral interessant als de ketel ver van de douche afhangt en het voorverwarmde water een lange weg moet afleggen van en naar de ketel.

2. op de ketel, zodat de ketel het water minder hoeft bij te warmen. dit is vooral interessant als de ketel dichtbij de douche staat.

3. Zowel op de douche, als op de ketel aansluiten zodat je van allebei een beetje profijt hebt. Deze optie is in mijn woning gekozen, waarschijnlijk omdat ze zelf ook niet wisten wat ze moesten nemen.

De douchepijp wtw (of douchebak-wtw, zelfde idee, alleen dan in de douchebak zelf) is een veel toegepast systeem om een woning te laten voldoen aan de Energie Prestatie Coëfficient norm (EPC) van 0,8
zonder dat ze hiervoor hoogwaardiger (dus duurder) isolatie of beglazing moeten toepassen.
Dus ik heb er zelf ook niet voor gekozen om zo'n ding toe te passen, en ben ook redelijk sceptisch of het echt energiebesparend is.
Het bespaart helemaal niets als je de doorstroombegrenzer van je termostaatkraan indrukt en de maximale hoeveelheid water vraagt. De termostaatkraan vraagt dan de max hoeveelheid warm water aan je ketel en kan meer 'voorverwarmd' koud bijmengen om de gewenste temperatuur te bereiken. Vraag je niet de max hoeveelheid water (laat je de waterbesparende douchekop met doorstroombegrenzer zitten) dan zul je wel besparen. Men rekent dan op zo'n 200m2 ggas besparing voor een gemiddeld gezin per jaar. Lijkt mij fors.
Zeker gezien je natuurlijk meteen die goedkope waterbesparende rommel weggooit en een lekkere douche van hansgrohe oid installeerd. Dan heb je dus wel extra comfort.
Het levert dus altijd meerwaarde op. Energiebesparen of lekker extra warm water, de keuze is aan de eigenaar.

Ziet er verder allemaal goed uit, wordt vast een mooi huis.
Succes en hou ons op de hoogte.
pi_75410993
a.s. vrijdag is de oplevering en dan kan het klussen gaan beginnen.

Elektra spullen zijn besteld, loodgieterspullen zijn besteld en komen allebei op tijd binnen

gereedschap ligt klaar, bier staat koud, koffiezetapparaat staat te wachten in de doos.

Dus ik ben er klaar voor, nu het huis nog, maar ik heb alle vertrouwen erin dat het wel goed gaat komen, afgelopen vrijdag was de voorschouw, en toen waren er geen echt schokkende dingen.
pi_75416346
Het wordt alsmaar echter hé, dat huis van jou !

Veel plezier met zelf klussen.

En heb je al meubilair geshopt? of wacht je af tot je binnen bent. haha
pi_75427855
succes met klussen en veel foto's maken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 9 december 2009 @ 11:31:31 #144
65960 sanger
pi_75439208
Veel succes vrijdag Gurb
pi_75586544
Zo, de oplevering is weer achter de rug, en het huis was keurig op orde!

Ik had drie opleverpunten:
- schilderwerk buiten (vanwege het slechte weer de afgelopen twee weken)
- kitwerk muurafdekkers en waterslagen buiten (vanwege het slechte weer de afgelopen twee weken)
- kitnaad in de badkamer

Al met al dus dik tevreden.

Zo zag het huis eruit afgelopen vrijdag, 1,5 uur na de oplevering:
kerstboom zelf geregeld, bloemen van de aannemer, in de woonkamer

spullen uitladen

Meteen de berging ingericht, planken aan de ene kant, aan de andere kant is een werkbankje gemaakt met extra stopcontacten en een TL lamp

De entreedeur, en de buitenlamp, die bij het hele project wordt toegepast. Een naamplaatje is aangevraagd bij de aannemer.

De trap, incl raampartij.

De CV ketel en MV box, welke met een draadloze afstandsbediening wordt geregeld.

En de stand vanmiddag:
De voorgevel, het bier wat er stond is opgedronken vrijdagavond en zaterdag is er een buitenkraantje geplaatst.

Het huis van iets verder af gezien.

Vanaf de achterkant gezien.

de woonkamer, met wat klusspullen en een koelkast

de achterkant van de woonkamer

de meterkast, incl nieuwe leiding voor de buitenkraan.

in de kleinste slaapkamer komt een wasmachine aansluiting, water en de afvoer zijn vanuit de CV ruimte gehaald, elektra komt vanuit de meterkast, ga ik van de week doen.

de kerstboom, incl verlichting, op het dakterras

Komende week ga ik extra elektra aanleggen, een buitenkraan in de achtergevel maken en als er genoeg hulp is de trapkast schilderen en inrichten.
pi_75590218
Zo ... de kop is eraf.

Wat heb je al veel spul naar binnen gesleept !

en zijn de buitenkranen vorstbestendig ? vast wel.
  FOK!Fotograaf zondag 13 december 2009 @ 21:11:18 #147
17893 Forno
pi_75591720
Mooi huisje hoor. Veel plezier met het verven en aankleden van je nieuwe toko! Is er al een plan de champagne wat betreft kleurtjes en (vloer)afwerking?

De tuin zal nog wel even duren zo te zien.
pi_75599931
Mooi mooi mooi t klussen van Gerben kan dan eindelijk zijn aanvang vinden.....

Mooi trapje heb je staan, altrex vouwladder that is
  maandag 14 december 2009 @ 08:47:07 #149
65960 sanger
pi_75603755
Ziet er goed uit Gurb

BTW 'Zimmer frei'
pi_75611348
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:42 schreef AnneX het volgende:
Zo ... de kop is eraf.

Wat heb je al veel spul naar binnen gesleept !

en zijn de buitenkranen vorstbestendig ? vast wel.
Ik zal vanavond eens een foto maken van mijn berging, daar staat nog veel meer aan klusspul

En ik ga vanavond kijken of de buitenkraan de eerste vorst heeft overleefd
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:11 schreef Forno het volgende:
Mooi huisje hoor. Veel plezier met het verven en aankleden van je nieuwe toko! Is er al een plan de champagne wat betreft kleurtjes en (vloer)afwerking?

De tuin zal nog wel even duren zo te zien.
De wanden op de eerste verdieping ga ik voorzien met glasvlies en dan sausen, de meeste wanden gebroken wit, en één wand in de computerkamer en de slaapkamer een andere kleur. Wanden beneden ga ik waarschijnlijk stucadoren en dan sausen, kleur nog onbekend. De vloeren boven worden laminaat en vloerbedekking, beneden komt er een massief beukenvloer, afgewerkt met naturel olie.

De tuin is van de zomer aan de beurt, eerst de grond maar eens laten inklinken.
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:08 schreef Cybersijp het volgende:
Mooi mooi mooi t klussen van Gerben kan dan eindelijk zijn aanvang vinden.....

Mooi trapje heb je staan, altrex vouwladder that is
Ik moest inderdaad even wachten, maar het was het waard

Ideaal stuk gereedschap, die vouwladder inderdaad.
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:47 schreef sanger het volgende:
Ziet er goed uit Gurb

BTW 'Zimmer frei'
Het ziet er inderdaad goed uit, aannemer heeft goed werk geleverd, nu moet ik zelf net zo goed mijn best doen

En dat bordje heb ik ooit eens tijdens een vakantie "gescoord" en het leek me wel leuk om voorlopig achter de ruit te zetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')