quote:www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com
www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...
Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....
Tussenstop midden in de nacht op DXB is een ramp. Stervensvol met mensen en overal verbouwingen. Ik heb op de vlucht Düsseldorf - Seoul 300 euro bespaard door met Emirates te vliegen maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik de directe vlucht nemen met KLM.quote:Op maandag 28 april 2008 10:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Weet niet zo goed of ik deze vraag hier moet plaatsen...maar goed.
Ben aan het kijken voor een vlucht van Dusseldorf naar Hong Kong,en weer terug vanuit Jakarta.
KLM doet het voor 700 euro en Emirates 800.
Met Emirates heb ik een zeer goede ervaring,maar nu vraag ik me af hoe KLM is op de long distance.
Krijg je ook je eigen personal system bv? goeie service?
Heb nog nooit met KLM gevlogen.
Weet iemand dit? zo'n 11 hr vliegen zonder tv schermpje is toch wel saai (aangezien ik heel vaak niet kan sapen in het vliegtuig)
Maar met KLM moet ts weer vliegen Dusseldorf - Amsterdam - Hong Kong - Amsterdam - Dusseldorf, en zeker die laatste vlucht is vervelend omdat je 'over' Dusseldorf heenvliegt, op Amsterdam weer moet wachten voor de vlucht naar Dusseldorf.... Daarnaast heeft KLM inderdaad een 747-combi vliegen op de 14 uur durende vlucht zonder eigen entertainment, en hoewel het een avond / nachtvlucht is, lijkt mij dat toch wel een gemis.quote:Op maandag 28 april 2008 14:26 schreef Underdoggy het volgende:
laatste bericht uit vorige deel
[..]
Tussenstop midden in de nacht op DXB is een ramp. Stervensvol met mensen en overal verbouwingen. Ik heb op de vlucht Düsseldorf - Seoul 300 euro bespaard door met Emirates te vliegen maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik de directe vlucht nemen met KLM.
Puur een gevolg van marketing. In Nederland is KLM al heer en meester, zeker op langere afstanden, dus ze hoeven hun prijzen niet te verlagen om meer klanten te trekken. In het buitenland moet voor de markt gevochten worden en prijs-stunten is dan het wapen van de KLM.quote:Op maandag 28 april 2008 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
Toch opvallend dat je beter DUS - AMS - HKG - AMS - DUS kan vliegen dan direct AMS - HKG - AMS, want dat laatste is duurder bij KLM.
Het klopt dat mensen graag rechtstreeks vliegen, en vandaar dat KLM door veel mensen in Nederland gekozen wordt, maar qua product zijn ze eigenlijk heel slecht, hoge prijzen, vliegen met oude 747-combi kisten op veel routes zonder eigen entertainment. (Als er een alternatief is voor KLM die niet in het 'Skyteam' zit is mijn keuze snel gemaakt).quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Puur een gevolg van marketing. In Nederland is KLM al heer en meester, zeker op langere afstanden, dus ze hoeven hun prijzen niet te verlagen om meer klanten te trekken. In het buitenland moet voor de markt gevochten worden en prijs-stunten is dan het wapen van de KLM.
Als het ticket geboekt is volgens het married segments principe dan krijg je een reprotection als de vlucht vanuit Amsterdam in Zurich te laat aankomt. Dit betekend dat je omgeboekt wordt op de volgende vlucht of een hotel krijgt en je de volgende dag verder vliegt.quote:Op maandag 28 april 2008 16:16 schreef nickybol het volgende:
Ik vlieg met Swiss vanaf Amsterdam via Zurich naar Boston. Nu heb ik een overstap van amper een uur in Zurich. Is dit te doen en moet ik me dan nog druk maken om mijn bagage of gaat dat automatisch?
Vrijwel alle websites kunnen dit tegenwoordig; cheaptickets.com (heet daar multi segment), maar ook vliegtarieven.nl , atp.nl en cheaptickets.nl doen het allemaal. (soms onder de uitgebreide opties) En dat is zeker goedkoper dan bij de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks boeken.quote:Op donderdag 1 mei 2008 09:49 schreef firewirecable het volgende:
Ik zou gewoon de airline bellen, dan weet je precies wat er wel en niet kan binnen een retour ticket.
De meeste websites laten het niet toe een ticket met open jaw te boeken, je moet dan 2 enkel tickets nemen en dat is duurder vanwege de one way fares. Als je belt kunnen ze een ticket maken met return fares en je gewenste open jaw.
Dat is zeker waar; de voorwaarden voor tariefwijziging bij de meeste boekingssites zijn vaak zeer onduidelijk. Website van airlines geven daar beter inzicht in.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:55 schreef firewirecable het volgende:
Nog maar te zwijgen over het veranderen van die tickets, want dan geven die boekings kanalen GEEN thuis in de meeste gevallen.
Dat zou mij ook heel logisch lijken, scheelt weer provisie betalenquote:Ik zie toch regelmatig dat ticket prijzen via bijv. Supersavers of andere zogenaamde boeking sites duurder uitvallen dan de tickets die ik verkoop voor de airline waarvoor ik werk.
Dat is zeker waar, en super handigquote:Op donderdag 1 mei 2008 12:15 schreef DutchTrain het volgende:
De boekingssites geven in ieder geval wel meteen een goede vergelijking tussen verschillende maatschappijen, zodat je altijd nog op de site van de maatschappij zelf kan kijken.
Of je blond bent, weet ik niet, maar het staat er wel in de UK versie, verstopt achter het tabblad Flights en dan in het linker menu 'multi stop flights'. De NL'se versie bestaat niet meer en in de Franse versie ontbreekt de optie. Misschien dat je nog een cadeaubon krijgt als je ze wijst op die foutquote:Op vrijdag 2 mei 2008 03:47 schreef Bora-Bora het volgende:
Toch is het niet zo dat op élke website nu multi-segment-reizen aan te klikken zijn. Althans, ik ben er plenty tegengekomen waar het niet het geval is. Om zo maar eens een bekende te noemen: lastminute.com (Franse versie, althans).
Ja verrek* zeg (*jij niet hoorquote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:02 schreef DutchTrain het volgende:
Of je blond bent, weet ik niet, maar het staat er wel in de UK versie, verstopt achter het tabblad Flights en dan in het linker menu 'multi stop flights'. De NL'se versie bestaat niet meer en in de Franse versie ontbreekt de optie.
Grinn.quote:Misschien dat je nog een cadeaubon krijgt als je ze wijst op die fout
Vorig jaar mee terug gevlogen vanuit Seattle en de vliegtuigen zijn in ieder geval beter dan de oude 747's van AF/KLM (waarmee ze in een alliantie zitten). Personeel is gemiddeld wel twee maal zo oud, maar ook veel gezelliger.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:50 schreef Bora-Bora het volgende:
Is North West Airlines trouwens toch wel een erg 'middelmatige' maatschappij of valt het best mee?
Is dat niet de low cost van Lufthansa als in Germanwings voor de lange afstandenquote:Ik ben trouwens erg veel aanbiedingen van Condor tegengekomen: iemand ervaring?
Is dat niet die maatschappij waarvan pas een vliegtuig is neergestort?
Kweetniet.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:43 schreef DutchTrain het volgende:
Is dat niet de low cost van Lufthansa als in Germanwings voor de lange afstanden
Nee, heb tijdje terug ook bij cheaptickets.com (de amerikaanse site dus) een ticket besteld. Opvallend wel dat je geen letter-cijfer combinatie e-ticket krijgt, maar een heel lang nummer, dat je mag intoetsen op de self-service check-in.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:42 schreef Bora-Bora het volgende:
NWA: het is dus niet dat je het gevoel krijgt alsof de vliegbak uit de lucht gaat vallen ofzo?
Reserveren op de Amerikaanse versie van een website (zoals lastminute.com, of bij de maatschappijen) omdat de aanbiedingen daar interessanter zijn, geeft dat problemen? Moet je een Amerikaans adres hebben, of maakt dat verder niks uit?
Ik vlieg met enige regelmaat tussen Boston en Amsterdam, een gedeelde vlucht van KLM en NWA. Niks mis mee, zelfde kwaliteit als KLM met over het algemeen redelijk nieuwe 777's of 320's.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:42 schreef Bora-Bora het volgende:
NWA: het is dus niet dat je het gevoel krijgt alsof de vliegbak uit de lucht gaat vallen ofzo?
Reserveren op de Amerikaanse versie van een website (zoals lastminute.com, of bij de maatschappijen) omdat de aanbiedingen daar interessanter zijn, geeft dat problemen? Moet je een Amerikaans adres hebben, of maakt dat verder niks uit?
Dat is vervelend ja, als niet US-citizen is het onmogelijk om rechtstreeks bij NWA te boeken en wordt je hoe dan ook naar KLM gestuurd. Leuk he zo'n samenwerkingquote:Op zaterdag 3 mei 2008 02:40 schreef Bora-Bora het volgende:Ik had op de eigen website van NWA de beste prijzen gevonden, het fidelity programm omzeild (want Amerikaanse 'residentie' verplicht), fijne seats gekozen op m'n verschillende vluchtsegmenten, telefoonnummerformaat aangepast, enz;
kom ik bij de betaling: bankpas gelinkt aan Amerikaanse bankrekening met Amerikaans adres verplicht.....
Dus ik met tegenzin naar de KLM-partner-website... weer het hele proces door - met de nodige hobbels, want verschillende pagina's waren slecht gebouwd en je moest echt kloten om door het proces heen te komen (zowel op Mac als op PC..), en jahoor, de eindprijs voor dezelfde vluchten (met NWA) natuurlijk enkele honderden euro's duurder....
![]()
![]()
![]()
...het lijkt wel of ze de Euro-Dollar koersen van 10 jaar terug daar nog handhaven ofzo....![]()
Wat een geldklopperij!
Moet ik wéér wat anders verzinnen!...
Ja dat was echt lachen....quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:02 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat is vervelend ja, als niet US-citizen is het onmogelijk om rechtstreeks bij NWA te boeken en wordt je hoe dan ook naar KLM gestuurd. Leuk he zo'n samenwerking
Als je business vliegt is het even slecht als de nieuwe 77Ws hoor (die trouwens 3-4-3 in Y zijn, goede reden voor mij om C - bij BA ofzo - te kiezen).. Zegt wat over KLM's business class.. veel slechter kan 't niet. Echt triest.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
Morgenmiddag met een MD-11 van Amsterdam naar Willemstad... Jammerlijke oude bakken van KLM...
Als je in Dusseldorf niet op komt dagen, annuleren ze de rest van je reis... ze zijn hier de laatste jaren steeds strenger in geworden, 'vroeger' kon je inderdaad DUS-AMS-... vliegen en dan pas op Schiphol instappen zonder dat dit gevolgen had.quote:Op zondag 11 mei 2008 18:21 schreef Chris_eBK het volgende:
Ik zit er over te denken om deze zomer naar Zuid-Afrika te vliegen. Via dusseldorf vliegen is ruim 200 euro goedkoper dan via Amsterdam, dus heeft dat de voorkeur. Maar als ik met KLM vlieg, dan vlieg ik eerst weer terug naar Amsterdam (om vanaf daar naar Z-A te vliegen)
...
Is het misschien mogelijk om die eerste vlucht (van Dusseldorf naar Ams) te laten gaan, en gewoon hier in Amsterdam op te stappen? Aangezien ik in Dusseldorf om 6 uur 's ochtends het vliegtuig zou moeten hebben, wat niet bepaald relaxed is...
Iemand trouwens ervaringen met Reizenpaleis? Ik ben 'm in dit topic nog niet tegengekomen, maar hij geeft wel goedkope vluchten!
Aangifte van goederen doe je pas bij het verlaten van het vliegveld, dus normaal gesproken op je eindbestemming, in dit geval Schiphol. Als je echter de spullen in je handbagage hebt en je verlaat in London het vliegveld, dan moet je het daar aangeven.quote:Op zondag 11 mei 2008 19:32 schreef Thijss het volgende:
In augustus vlieg ik AMS-ZRH-JFK, JFK-LHR-AMS
Ik kom dus de EU binnen op Heatrow, londen.
Nou zal ik daar dus evt aangifte moeten doen voor de spullen die ik van plan ben in de States te kopen.
Heeft iemand daar ervaringen mee, op Heatrow, wat dat kost, en wat als ik iets niet aangeef, hoeveel er dan bovenop komt? (en hoe streng ze controleren natuurlijk op import).
Maar moet je dan nog wel aangifte doen? Officieel wel natuurlijk, maar als je in een aankomsthal komt met een vlucht uit Londen, gaan ze er toch niet van uit dat mensen goederen van buiten de EU aan moeten geven?quote:Op zondag 11 mei 2008 22:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Aangifte van goederen doe je pas bij het verlaten van het vliegveld, dus normaal gesproken op je eindbestemming, in dit geval Schiphol. Als je echter de spullen in je handbagage hebt en je verlaat in London het vliegveld, dan moet je het daar aangeven.
quote:Op zondag 11 mei 2008 23:37 schreef Thijss het volgende:
Maar moet je dan nog wel aangifte doen? Officieel wel natuurlijk, maar als je in een aankomsthal komt met een vlucht uit Londen, gaan ze er toch niet van uit dat mensen goederen van buiten de EU aan moeten geven?
Of ben ik nou te naief?
Ik las ergens dat die MD-11's ook worden ge-update, dus Avod etc..?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
Morgenmiddag met een MD-11 van Amsterdam naar Willemstad... Jammerlijke oude bakken van KLM...
Wat een drama vliegtuigen. Gruwelijk veel herrie, geen eigen entertainment enkel de stoelen zijn redelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:41 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ik las ergens dat die MD-11's ook worden ge-update, dus Avod etc..?
Toen ik 1,5 week geleden terug kwam van turkije heb ik gewoon tijdens opstijgen en landen naar mn telefoon (in flight mode) muziek geluisterd, en ik zat aan het gangpad dus ze hebben gewoon kunnen zien dat ik muziek luisterde en mn telefoon lag op 't tafeltje...er werd niks van gezegd. Maarja er is al bewezen dat die electronica geen invloed heeft op andere apparatuurquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:16 schreef teirnon het volgende:
Volgens mij mag je wel gewoon naar muziek luisteren, alleen bij het opstijgen en landen vragen ze of je alle elektrische apparatuur wilt uitzetten.
Water e.d. kan je inderdaad achter de douane gewoon kopen.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:18 schreef Xith het volgende:
Gewoon 2 liter vodka kopen achter de douane en in het vliegtuig tijdens het stijgen leeg laten lopen onder je stoel (en dan stroomt het helemaal naar achteren, zeker bij 2 liter!) en dan aansteken (wel even weg van je stoel gaan), dan flambeer je iedereen achter je!
quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:32 schreef Venderwel het volgende:
Hij hoe zit dat nou? Ik ga binnenkort op vakantie naar Rhodos en heb geen zin in lange rijen voor een paspoort controle. Wat van de zotte zou zijn ook, want als ik met de auto er naartoe zou rijden (griekenland dan) zou ik ook niet gecontroleerd worden. Maar als ik de site van schiphol bekijk dan staat er dat Schengenlanden niet gecontroleerd worden. Nu zegt een colleg van mij weer dat hij ook voor een schengenland wel bijna een uur in de rij heeft moeten staan.
Mp3 speler: lijkt me wel, zelf nooit problemen gehad met m'n discman ofzo.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:13 schreef teek- het volgende:
vragen
Ja.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:13 schreef teek- het volgende:
-Mag ik luisteren naar mijn MP3 speler -werkend op 1 AAA alkaline batterij- tijdens de vlucht?
Ja.quote:-Mag ik een fohn meenemen in mijn ruimbagage zonder daar eerst toestemming voor aan te vragen?
Soms wel, soms niet.quote:-Als ik het goed begrijp mag je na de tassencontrole waarbij je alle vloeistoffen hebt moeten inleveren wel weer flesjes water kopen die je weer wel gewoon het vliegtuig in mag meenemen, klopt dit?
En vervolgens breek je de fles, snij je een stewardes de keel door, neem je het vliegtuig over en vlieg je het in een gebouw.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:18 schreef Xith het volgende:
Gewoon 2 liter vodka kopen achter de douane en in het vliegtuig tijdens het stijgen leeg laten lopen onder je stoel (en dan stroomt het helemaal naar achteren, zeker bij 2 liter!) en dan aansteken (wel even weg van je stoel gaan), dan flambeer je iedereen achter je!
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:51 schreef Hik het volgende:
Nou ja, die MD11 zijn niet geweldig natuurlijk, maar vind het commentaar ook een béétje overdreven hoor (om daar KLM voor te gaan mijden...). Ik zit een keer of tien per jaar in die dingen en leuk is anders, maar het is best te doen. Films hoef ik toch niet te zien, want die zijn er de laatste tijd meestal niet op vooruit gegaan. En als je een beetje vroeg incheckt (of een FF card hebt...
) kom je meestal wel op een plek terecht die goed te doen is. Een vlucht van 15 uur in economy is sowieso kut, dat wordt echt niet veel beter met een ander vliegtuig.
Mijn enige echte klacht is dat die vluchten vaak zo vre-se-lijk koud zijn!![]()
Ik neem een eigen slaapzakje mee, een trui en een sjaal en extra dikke sokken en ik vind het vaak nog steeds niet te doen. Ligt dat aan het vliegtuig, of zetten ze die airco gewoon veel te hoog?![]()
BTW: Dat updaten duurt nog wel even hoor...
De algemene beleving was wel degelijk horror. Vliegtuig wat tot 2x toe kapot gaat, geen entertainment, zeer slecht eten (stond al in de oven VOOR de vertraging begon, en werd pas erna geserveerd).quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:06 schreef Proximo het volgende:
[..]
Naast de nooduitgang is het wel altijd koud ja
Economy vliegen is zowieso geen lolletje, maar om te doen alsof het zo'n horror is...
Moet er niet aan denken om met aer lingus de oceaan over te moeten bijvoorbeeld.. met welk vliegtuig ook
Emirates is dan ook een top airline qua service, voorzieningen , en verbazingwekkend goedkoopquote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:56 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
De algemene beleving was wel degelijk horror. Vliegtuig wat tot 2x toe kapot gaat, geen entertainment, zeer slecht eten (stond al in de oven VOOR de vertraging begon, en werd pas erna geserveerd).
Mijn ervaringen met economy class van Emirates (vooral in die 777s) is echt stukken beter. Afgezien van de overstap op Dubai
De keren dat ik er overgestapt ben, had ik meer het idee dat het een oud stoffig jaren 80 vliegveld was, maar misschien zat ik in een andere terminal.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:56 schreef Hik het volgende:
Frankfurt is een hypergeorganiseerd modern vliegveld.
En je wilt niet vliegen over B-wegenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:39 schreef problematiQue het volgende:
Welke route Rotterdam - Dusseldorf is het beste? Via Venlo? Google maps geeft een route die volgens mij vooral over b-wegen gaat namelijk.
Volgens mij wil diegene met de auto naar dusseldorf rijden...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En je wilt niet vliegen over B-wegen
De terminal waar KLM op vliegt is inderdaad zwaar klote, maar de terminal waar Lufthansa gebruik van maakt is prima.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De keren dat ik er overgestapt ben, had ik meer het idee dat het een oud stoffig jaren 80 vliegveld was, maar misschien zat ik in een andere terminal.
Maar anderhalf uur is ruim voldoende om daar over te stappen.
De laatste keer stapte ik over van Lufthansa EU naar Lufthansa IC en dus van de niet zo nieuwe terminal naar de verwaarloosde oude terminal.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
De terminal waar KLM op vliegt is inderdaad zwaar klote, maar de terminal waar Lufthansa gebruik van maakt is prima.
Ha, oeps! Ik bedoelde inderdaad met de auto.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En je wilt niet vliegen over B-wegen
Ze willen nog wel eens moeilijk doen om die flightmode. Stewardessen blijven immers vrouwen en snappen het concept erachter niet helemaal.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:26 schreef linuxje het volgende:
[..]
Toen ik 1,5 week geleden terug kwam van turkije heb ik gewoon tijdens opstijgen en landen naar mn telefoon (in flight mode) muziek geluisterd, en ik zat aan het gangpad dus ze hebben gewoon kunnen zien dat ik muziek luisterde en mn telefoon lag op 't tafeltje...er werd niks van gezegd. Maarja er is al bewezen dat die electronica geen invloed heeft op andere apparatuur
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:09 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ze willen nog wel eens moeilijk doen om die flightmode. Stewardessen blijven immers vrouwen en snappen het concept erachter niet helemaal.
Correctie, de meeste vrouwen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:10 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Zeg, ik had mijn telefoon ook in vliegtuigmodus aan staan en ik snap het WEL
Dank.quote:
Nee, achter de Marechaussee (die doen de paspoortcontrole). Verder is het afhankelijk van je bestemming en de gate en pier van welke je vertrekt. Een flesje water komt niet door de security check en als die dus vlak voor de gate zit, maar wel na de paspoortcontrole waar je het flesje hebt gekocht, heb je pech.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:16 schreef teirnon het volgende:
Water e.d. kan je inderdaad achter de douane gewoon kopen.
Behalve als je overstapt in de VS (wat niet het geval is, maar voor de volledigheid).quote:Op zondag 25 mei 2008 13:57 schreef Thetallguy het volgende:
Je hebt het gewoon als 1 ticket gekocht en daardoor wordt al je bagage gewoon direct overgegooid in de volgende vlucht
Anyone?quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:32 schreef Venderwel het volgende:
Hij hoe zit dat nou? Ik ga binnenkort op vakantie naar Rhodos en heb geen zin in lange rijen voor een paspoort controle. Wat van de zotte zou zijn ook, want als ik met de auto er naartoe zou rijden (griekenland dan) zou ik ook niet gecontroleerd worden. Maar als ik de site van schiphol bekijk dan staat er dat Schengenlanden niet gecontroleerd worden. Nu zegt een colleg van mij weer dat hij ook voor een schengenland wel bijna een uur in de rij heeft moeten staan.
Zoals hierboven ook al staat: je staat in de rij voor security, niet voor de douane (normaal gesproken).quote:
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:46 schreef Viajero het volgende:
Ik zou graag de persoon die verantwoordelijk is voor dit soort onzin uitdagen voor een duel, hij met een nagelschaartje en een flesje water, ik met twee gebroken vodka flessen.
Inderdaad, dat is precies het punt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zou graag de persoon die verantwoordelijk is voor dit soort onzin uitdagen voor een duel, hij met een nagelschaartje en een flesje water, ik met twee gebroken vodka flessen.
quote:Op maandag 26 mei 2008 15:23 schreef the_RAVEN het volgende:
In Amerika moest ik halfnaakt (lees riem, schoenen, horloge uit) door een of ander apparaat wat 3x hard lucht spuit en al mijn spullen in mijn handbagage werden met doekjes afgenomen en getest op explosieven?
Het plastic zakje is op Schiphol gewoon gratis te verkrijgen bij binnenkomst in de luchthaven, al is de laatste keer dat ik zo'n zakje heb gebruikt in mei 2007, en wordt op geen enkele luchthaven meer wat van gezegd dat ik het niet apart aanbied of in zo'n zakje plaats. (en ik vlieg 3 tot 4x per maand), al zitten de vloeibare spullen wel vaak bij elkaar omdat het toiletartikelen zijn).quote:Op maandag 26 mei 2008 20:49 schreef teek- het volgende:
Mijn huidige handtas-inhoud bekijkend vraag ik me nu af wat WEL en NIET mee mag het vliegtuig in (althans zonder gecontroleerd te hoeven worden).
Hieronder t lijstje:
-klein blikje vaseline (als lipgloss zeg maar, heb lipbalsemverslaving dus die MOET gewoon mee)
-Labello-stick (in het geval die vaseline niet zou mogen)
-cover-stick voor oneffenheden van de huid (dus gewoon in stickvorm net als bijv labello)
-zacht kohlpotlood
-kohlpotloodpuntenslijper
-anticonceptiepilstrip (is gewoon vast pilletje en je ziet ze ook zitten)
-andere dagelijkse medicijnen strip met pillen (is ook gewoon vaste pil, niet vloeibaar, maar de pilstrip is niet doorzichtig)
-kauwgom (met vloeibare kern)
De volgende hieronder genoemde dingen mogen denk ik sowieso al niet mee, klopt dit?:
-foundationcreme in klein tubetje
-mascara
-deo in spuitbus
En waar haal je zo'n doorzichtig te hersluiten plastic zak die ze noemen bij de richtlijnen van transavia?
De vloeistoffencontrole wordt uitgevoerd nadat je je ruimbagage hebt afgegeven. Bij de GATE als het vluchten naar niet Shengen landen betreft, of als het bestemmingen binnen Europa (Shengen) zijn bij de ingang van de B en C terminal.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:45 schreef teek- het volgende:
En gebeurt die vloeistoffen controle eigenlijk NA of VOOR dat je je ruim-bagage hebt afgegeven? Ik heb namelijk weinig zin om mn mascara, deo etc evt. weg te moeten gooien (als de controle VOOR het afgeven van ruimbagage plaatsvind kan ik het nog in mn ruimbagage stoppen maar anders moet het dus weggegooid worden). En mn medicijnen al helemaal niet want die heb ik echt nodig.
ja je mag gewoon alle normale spullen meenemen in je kofferquote:Op maandag 26 mei 2008 23:09 schreef Hik het volgende:
En voor alle duidelijkheid: al die vloeibare spullen mogen natuurlijk wél gewoon in je koffer he?
Ik kom (veel te vaak) op UK luchthavens en heb nog nooit problemen gehad met het niet aanbieden van het plastic zakje, evenals in de VS, sterker nog, daar MOEST ik zelfs het plastic zakje in mijn tas plaatsen.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:07 schreef Hik het volgende:
Ik ben het toch niet helemaal eens met wat hier wordt geclaimd; dat apart aanbieden niet hoeft en dat men niet zo streng is. Over het algemeen valt het op Schiphol inderdaad`wel mee en krijg je de kans dingen later nog in het zakje door de veiligheidsscan te doen als je ze eerder in je tas had zitten... dit is echter niet altijd!
Net als op véél andere luchthavens (London bijvoorbeeld) zijn ze regelmatig uiterst streng. Dit betekent dat. als je je spullen niet apart aanbied, je ze onherroepelijk kwijt bent, óók als het gaat om dingen die best in het apart zakje hadden gepast!Sowieso is het zo dat je spullen die meer dan 100ml bevatten en die ze er bij de security uithalen, kwijt bent.
Hersluitbare zakjes kun je eventueel ook halen bij AH. Reken er wel op dat deze net iets groter zijn dan het officiële luchthaven formaat. Hebben ze bij mij nooit moeilijk over gedaan, maar misschien slim om die zakjes niet helemaal vol te proppen...
Toevallig begin dit jaar twee keer in London de pineut geweest (één keer op City en één keer op Luton): De ene keer is mijn deo (die ik vergeten was in het zakje te doen en die nog gewoon in mijn rugzak zat) door zo'n chagerijn weggegooid, de keer daarna was de vriendin waarmee ik reisde de lul.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik kom (veel te vaak) op UK luchthavens en heb nog nooit problemen gehad met het niet aanbieden van het plastic zakje, evenals in de VS, sterker nog, daar MOEST ik zelfs het plastic zakje in mijn tas plaatsen.
Vliegvelden in het Zuiden van Europa, zoals in Italië en Spanje, daar wordt de regel overigens helemaal als een soort bijzaak gezien.
Jammer dat de fles altijd bij de hals afbreekt en je daarmee je handen openhaalt. Beter is om de stewardess met een volle fles haar de hersens in te slaan. En zoals Bas Rutten zegt: Alles is een wapen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:46 schreef Viajero het volgende:
Ik zou graag de persoon die verantwoordelijk is voor dit soort onzin uitdagen voor een duel, hij met een nagelschaartje en een flesje water, ik met twee gebroken vodka flessen.
de keer daarna had je je vriendin in je rugzak laten zitten en werd ze door zo'n chagerijn weggegooid??quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:45 schreef Hik het volgende:
[..]
De ene keer is mijn deo (die ik vergeten was in het zakje te doen en die nog gewoon in mijn rugzak zat) door zo'n chagerijn weggegooid, de keer daarna was de vriendin waarmee ik reisde de lul.
Dat had ik ook laatstquote:Op maandag 26 mei 2008 15:23 schreef the_RAVEN het volgende:
In Amerika moest ik halfnaakt (lees riem, schoenen, horloge uit) door een of ander apparaat wat 3x hard lucht spuit en al mijn spullen in mijn handbagage werden met doekjes afgenomen en getest op explosieven?
Hehe, als je echt slechte controle wil zien moet je naar Bissau. Daar werd mijn koffer heel behulpzaam door een douanier langs (dus niet door) de scanpoortjes gedragen. Hij hield vervolgens met een brede glimlach zijn hand op.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:50 schreef Hik het volgende:
In Ecuador had ik laatst ook zo'n tweede screening. Leuke jonge security gast. Koffer open. Zag mijn visitekaartjes bovenop liggen en in ruil voor een kaartje een een beetje lachen kon ik zo mijn koffer weer dichtdoen.![]()
Maargoed dat ik geen terrorist ben...
bij twijfel wordt je tas in een kratje gepropt,quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:29 schreef teek- het volgende:
Nog een vraag: Doen ze erg moeilijk over de afmeting van je HANDBAGAGE? Mijn handtas is namelijk ws (ws, want ik snap niet precies wat nu lengte, breedte en hoogte is en of ik het dus uberhaupt goed gemeten heb) iets te groot volgens de richtlijnen, en wel 2 cm- in diepte.
Ik neem aan dat ze niet alle handtassen gaan opmeten toch Maar dat ze m hooguit opmeten als ze het idee hebben dat hij iets te groot is? En gebeurt dat laatste vaak en wat dan (je ruimbagage is dan al weg en moet je dan je handtas weggooien en wat doe je met alle inhoud daarvan, hebben ze daar iets voor?).
Ff nog uitleg:
Mijn handtas is 40 cm lang (horizontaal gemeten, de lange kant, dus van ene kant van de tas naar de andere kant aan de lange kant), 20 cm breed (de korte kant gemeten aan de bovenkant zeg maar) en 27 cm diep (dus verticaal gemeten van boven naar onder).
De richtlijnen zijn 55 cm lengte, 35 cm breedte en 25 cm hoogte (transavia in ieder geval).
Gewicht zullen ze wel iets strenger over doen dan over afmeting denk ik toch (tenzij je echt een enorme tas hebt die erg opvalt)?
Damn, je kunt 't natuurlijk ook overdrijven.quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hehe, als je echt slechte controle wil zien moet je naar Bissau. Daar werd mijn koffer heel behulpzaam door een douanier langs (dus niet door) de scanpoortjes gedragen. Hij hield vervolgens met een brede glimlach zijn hand op.
Ik vertelde hem dat ik geen geld had, en toen haalde hij zijn schouders op en ging weer naar zijn plek. Nog steeds zonder mijn koffer te controlleren!![]()
Ik begrijp enigszins waarom Guinea Bissau een belangrijke smokkelroute aan het worden is.
Verder heb je hier een handige link, voor als je die nog niet kende: www.google.nlquote:Wat is een e-ticket?
Een e-ticket is het elektronische alternatief voor het papieren ticket. Met een e-ticket wordt reizen nog makkelijker. Het grote voordeel van een e-ticket is dat u het niet kunt verliezen of vergeten. Het e-ticket wordt namelijk opgeslagen in de database van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij en kan te allen tijde worden opgeroepen. Nog niet alle luchtvaartmaatschappijen geven e-tickets af, maar indien mogelijk ontvangt u van ons een e-ticket.
U kunt inchecken door uzelf te legitimeren met een geldig paspoort of identiteitskaart (identiteitskaart is slechts geldig voor een beperkt aantal bestemmingen). Op basis hiervan krijgt u uw instapkaart. Wij adviseren u een print van het e-ticket mee te nemen tijdens uw reis.
Ja, ik vond het nog leuker dan Mexicaanse agenten omkopen na een verkeersovertreding (verkeerde kant in een eenrichtingsstraat rijden, DF). Die Mexicaanse agenten nemen je gewoon mee naar het buro als je geen 30 peso betaalt!(dat dreigden ze tenminste, ik heb 'netjes' betaald) Deze douanier boeide het kennelijk absoluut niet.quote:
Je hoeft trouwens het E-ticket niet eens mee te nemen, je paspoort is al voldoende. (Al neem ik deze op elke vliegreis wel mee, je weet natuurlijk maar nooit, maar ik heb het uitgeprinte a4tje nog nooit gebruikt...)quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:34 schreef thaWarhead het volgende:
Even een e-ticket vraagje, is het echt gewoon je ticket die je via de mail hebt gehad uitprinten en met je paspoort laten zien aan de balie van je vliegmaatschappij?
edit: Shit, antwoord staat gewoon 5 posts hierboven...
Volgens mij valt dit wel mee in Amerika, op het moment dat je het land inkomt moet je altijd door de immigratiedienst, ook als je daarna doorvliegt naar een andere bestemming in Amerika. Je moet dan je bagage van de band halen, door de douane en dan weer afgeven bij de transferbalie.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:50 schreef Thetallguy het volgende:
Het kost je vast wat vreemde blikken bij de douaniers aangezien je snel weer weg gaat, maar mijns inziens moet het verder geen probleem zijn
Je moet zelf je bagage in Amerika van de band halen en opnieuw door de security doen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:43 schreef tha_dark het volgende:
Dankje voor de tips
Maar onze bagage wordt volgens mij meteen doorgecheckt dus die zien we niet in Atlanta. En ik heb ruim 12 uur de tijd dus kan ik op mijn gemak even een sportsbar opzoeken die de halve finale van het EK uitzend
Dat was waarschijnlijk voor 2006, toen deze maatregel is ingevoerd.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:16 schreef tha_dark het volgende:
Toen ik van Schiphol naar Buenos Aires vloog had ik ook een tussenstop in de VS en toen werden mijn koffers overgeplaatst in het andere vliegtuig zonder dat ik daar ook maar iets voor hoefde te doen..
Nee, het was afgelopen jaar in 2008.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat was waarschijnlijk voor 2006, toen deze maatregel is ingevoerd.
quote:Op zondag 22 juni 2008 12:35 schreef Intrepidity het volgende:
Je kunt in het vliegtuig van die doppen kopen voor in je oren die zogenaamd de druk zouden moeten verminderen.. Maar naar mijn ervaring helpt dat niet enorm veel, en zijn die dingen overpriced.. Naar mate je meer vliegt word het in ieder geval stukken minder, de eerste keer had ik er behoorlijk last van, en nu eigenlijk totaal niet meer.. Mijn advies: gewoon afwachten tot de landing of je er echt last van hebt, en als dat zo is kun je dan oordopjes kopen, maar het beste is om het maar gewoon uit te zitten, duurt toch maar paar minuten
Nee, is iets totaal andersquote:Op zondag 22 juni 2008 13:11 schreef Destrix het volgende:
Zijn dat gewone oordopjes? Dan heb ik er nl nog wel een heleboel van het werk. Zo'n eenmalige oordopjes zijn dat:)
als je binnenlandse vluchten maakt in NL heb je daar idd geen last van, ik vlieg vrij vaak 6 keer per jaar maar ik voel me oren nog altijd, kauwgom kauwen helpt idd of af en toe een slok water nemen , hetdrukverschil haal je weg door te slikkenquote:Op zondag 22 juni 2008 13:12 schreef Froop het volgende:
Ik heb al 4 keer gevlogen, maar ik heb nog nooit enige merkbare verschillen in druk op m'n oren gevoeld.
Dat is heel afhankelijk van de persoon. Sommige mensen hebben er wel last van. Ik had er veel last van, zoveel dat ik nog tot een aantal uren na de landing hoofdpijn had en slecht zag, tot ik met duikers vloog en ze me het principe van klaren uitlegden. Nu nooit meer last; zo gauw ik merk dat de daling wordt ingezet, begin ik met regelmatig klaren als ik wat druk voel op mijn oren.quote:Op zondag 22 juni 2008 13:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Druk op de oren valt reuze mee. Tijdens de start merk je er helemaal niks van. Kan zijn dat je bij het dalen iets voelt, maar dat stelt weinig voor verder. Gewoon slikken of ergens op kauwen, en het is over.
2 keer van NL naar Griekenland en andersom.quote:Op zondag 22 juni 2008 13:15 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
als je binnenlandse vluchten maakt in NL heb je daar idd geen last van, ik vlieg vrij vaak 6 keer per jaar maar ik voel me oren nog altijd, kauwgom kauwen helpt idd of af en toe een slok water nemen , hetdrukverschil haal je weg door te slikken
Laat het nou maar allemaal op je afkomen of bel anders even de luchtvaartmaatschappij.quote:Op maandag 23 juni 2008 07:35 schreef thaWarhead het volgende:
Ik heb net mn vluchten nog eens gecheckt, en mijn vlucht naar Londen gaat nu 25 minuten later weg, waardoor ik maar anderhalf uur op Heathrow heb. Kan dit problemen opleveren met het overbrengen van mijn baggage? Een uur voor de vlucht nemen ze namelijk geen baggage meer aan, dus ik ga er van uit dat alle baggage dan al naar het vliegtuig wordt gebracht.
Zo kun je natuurlijk op elke vraag in dit topic antwoord geven. Ik wil me gewoon een beetje indekken, weten of ik een sprintje moet trekken enzo. Natuurlijk check ik dit morgen ook allemaal nog even voor de zekerheid bij de desk van de luchtvaartmaatschappij, maar wat je van te voren weet is alvast mooi meegenomen.quote:Op maandag 23 juni 2008 07:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Laat het nou maar allemaal op je afkomen of bel anders even de luchtvaartmaatschappij.
Je mag een laptop ook in je ruimbagage stoppen, maar dan wel goed inpakken en de batterij eraf halen. Je mag sinds kort weer twee stuks handbagage meenemen op Engelse vliegvelden, maar check dat ook voor je terugreis, of dat mag vanaf je vertrekluchthaven.quote:Op zondag 22 juni 2008 21:57 schreef adnansupernew het volgende:
Ik ga a.s. vrijdag naar india/Delhi (overstap op heathrow). Ik heb hier een aantal vragen over:
- Ik wil 2 laptops meenemen (1 oud/1 nieuw). Zal er door de duane een probleem hiervan gemaakt worden? Moet ik beide laptops als handbagage meenemen?
- Ik heb in totaal een samsonite koffer (zou moeten passen in de handbagage ding) en een laptoptas. Zou ik beide gewoon bij me kunnen/mogen houden? Dit maakt de overstap denk ik makkelijker..Anders moet ik zeker op heatrow nog opzoek gaan?
2-4 uur is voldoende, volgens mij kennen ze in Amerika niet echt het concept van internationale of nationale terminal, maar zit alles bij elkaar en door elkaar. Na het reclaimen van je bagage zal je normaliter gelijk bij het verlaten van de douane de incheckbalie van je vliegtuigmaatschappij vinden, alwaar je je koffer kan acherlaten, en meestal ook op dat punt gelijk weer door de TSA (prutsers) beveiliging heen.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:29 schreef nlse het volgende:
Ik heb een vraag:
Ik overweeg in juli naar San Francisco the vliegen. Nou heb ik voorheen naar de VS alleen directe vluchten gehad, en nu zijn er alleen vluchten over met overstap of in Houston of in Newark.
De vluchten die worden aangeboden hebben heen een overstaptijd van 2-4 uur en terug een kleine anderhalf uur.
Nou weet ik dat je bij aankomst in Amerika je bagage moet reclaimen en opnieuw moet inchecken, dus vraag ik me af of die tijden die worden geboden voldoende zijn om van de international terminal door de douane naar de domestic terminal te gaan, incl bagage reclaim en inchecken.
En hoe zit dit op de terugweg? Worden koffers dan ook niet in één keer doorgelabeld (wat een rotsysteem trouwens) en moet je ze dan ook eerst claimen en opnieuw inchecken? Want dan lijkt anderhalf uur me wel erg krap, maar het is de enige fatsoenlijke vlucht.
Het gaat trouwens om Continental.
Ik vind de grenscontrole op New York JFK heel vreemd, er wordt bij vertrek uit de VS door de airline de groene kaart uit je paspoort genomen, maar ik ben verder niet door de immigratiedienst gegaan. (Sterker nog, ook naar Canada krijg je geen stempel dat je vertrokken bent vanuit de VS, maar slechts een binnenkomststempel in Canada).quote:Op maandag 23 juni 2008 19:47 schreef DutchTrain het volgende:
Op sommige luchthavens / bij sommige luchtvaartmaatschappijen wordt de bagage op de terugweg doorgelabeld. Als je dat van tevoren wilt weten kun je het beste zoeken op de regels van luchthaven en de -maatschappij.
Maar omdat je bij het overstappen pas echt de VS verlaat, moet je daar nog wel even langs de grenscontrole (dat scheelt je weer tijd bij het eerste deel van je terugvlucht, dan heb je aan een uurtje voor vertrek inchecken genoeg, als je niet van een al te grote luchthaven vertrekt).
Ook niet vergeten om op de heenweg je e-ticket 2x geprint bij je te hebben en het adres van je eerste overnachtingsplek, zodat je zonder problemen door de immigration kan bij het overstappen. Voor het inchecken heb je ook nog een formuliertje nodig waarop je je overnachtingsadres en wat andere gegevens moet invullen, als je dat al niet online hebt gedaan.
Als je weggaat ben je hun probleem toch ook niet meer.quote:Op maandag 23 juni 2008 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik vind de grenscontrole op New York JFK heel vreemd, er wordt bij vertrek uit de VS door de airline de groene kaart uit je paspoort genomen, maar ik ben verder niet door de immigratiedienst gegaan. (Sterker nog, ook naar Canada krijg je geen stempel dat je vertrokken bent vanuit de VS, maar slechts een binnenkomststempel in Canada).
Bij binnenkomst wordt je echter zorgvuldig gecontroleerd, en sta je relatief lang aan de balie. Maar wanneer je weer weggaat is niet zo'n probleem
Dit lijkt mij voldoende, hoewel het bij extreme drukte op binnenkomende immigration mis zou kunnen gaan. Ik heb er zelf wel eens anderhalf uur in de rij gestaan. Als je de hele reis in 1 sessie hebt geboekt, dan hoef je je trouwens geen zorgen te maken. Continental biedt in principe realistische overstap tijden aan gebaseerd op statistieken van de betreffende luchthaven. Als je de tweede vlucht mist doordat immigration te lang duurde, dan zorgt Continental dat je op de volgende vlucht wordt gezet.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:29 schreef nlse het volgende:
De vluchten die worden aangeboden hebben heen een overstaptijd van 2-4 uur en terug een kleine anderhalf uur.
KLM vliegt dagelijks rechtstreeks naar San Francisco. Als je reisdag flexibel is, zou ik voor een paar dagen nagaan of daar nog stoelen beschikbaar zijn. Een overstap in Houston of Newark is in dit geval buitengewoon irritant omdat het op de helft is. Je hebt op beide vluchten te weinig tijd om even redelijk te slapen.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:29 schreef nlse het volgende:
Ik overweeg in juli naar San Francisco the vliegen. Nou heb ik voorheen naar de VS alleen directe vluchten gehad, en nu zijn er alleen vluchten over met overstap of in Houston of in Newark.
Ja ik vind het zelf ook uitermate irritant, maar ik ben afhankelijk van wat Flying Blue me aanbiedt (eindelijk maar eens m'n miles besteden) en dat blijkt dus alleen Continental te zijn zo kort van te voren.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:04 schreef jaco het volgende:
Oh nog iets ..
[..]
KLM vliegt dagelijks rechtstreeks naar San Francisco. Als je reisdag flexibel is, zou ik voor een paar dagen nagaan of daar nog stoelen beschikbaar zijn. Een overstap in Houston of Newark is in dit geval buitengewoon irritant omdat het op de helft is. Je hebt op beide vluchten te weinig tijd om even redelijk te slapen.
www.airfrance.com/double6/BE/infolocale.nsf/(LookupPublishedWeb)/en-INFOL-zyr_infos_pratiques?OpenDocumentquote:Op woensdag 25 juni 2008 05:24 schreef Shivo het volgende:
Ik gebruik Delta wel eens als binnenlandse vlucht, maar zoals alle Amerikaanse maatschappijen wordt je daar niet vrolijk van.
Vwb naar LA vliegen - ik zou zeggen dat het de moeite niet waard is om op Gare du Nord te treinen en daar vervolgens moeite moet doen om op CdG de komen (correct me if I am wrong maar volgens mij kun je niet direct daar naar toe vanaf Brussel).. Dan liever een overstap halverwege.
De MD-11's zouden vanaf afgelopen najaar ook het nieuwe PTV-systeem krijgen, geen idee of dit al voltooid is. Niets meer over gehoord namelijk verder.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:17 schreef Underdoggy het volgende:
De 777s en de A330s hebben personal TV, de rest overhead.
Afgelopen Mei nog 2 vluchten in gemaakt maar helaas...quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:19 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
De MD-11's zouden vanaf afgelopen najaar ook het nieuwe PTV-systeem krijgen, geen idee of dit al voltooid is. Niets meer over gehoord namelijk verder.
quote:To be fitted with new AVOD systems. Exit from service: 2014-2015
Delta intercontinentaal is zover ik weet wel ok, alhoewel ik dat alleen business gevlogen heb.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:46 schreef saskia_89 het volgende:
Ik vertrek volgende week in mijn eentje vanaf Dusseldorf naar de VS. Hierbij moet ik ook overstappen in Atlanta. Maar dan moet ik dus ook mijn bagage weer ophalen he. Maar staat alles wel beetje duidelijk aangegeven? Want zie mezelf al helemaal rondstruinen daar en ik kan ook niet zo heel goed engels dus dat moet nog wat worden.Maar iemand die mij stap voor stap kan vertellen hoe het eraan toe gaat daar in Atlanta?
Ik vlieg trouwens met Air France maar het wordt uitgevoerd door Delta Airlines. Iemand ervaringen mee?
Alvast bedankt!
Maarja,hoe kom ik er achter in wat voor vliegtuig ik zit?quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:17 schreef Underdoggy het volgende:
De 777s en de A330s hebben personal TV, de rest overhead.
quote:Op maandag 30 juni 2008 14:57 schreef Professional het volgende:
[..]
Maarja,hoe kom ik er achter in wat voor vliegtuig ik zit?
Anders moet ik maar even mijn iPod volgooien met filmpjes en dergelijke.
Waarom moet dit?quote:Op maandag 23 juni 2008 08:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je mag een laptop ook in je ruimbagage stoppen, maar dan wel goed inpakken en de batterij eraf halen.
Als je het ticket als één geheel hebt geboekt, dan hoef je je nergens zorgen over te maken. De luchthaven van Budapest is erg klein en Hongarije is een Schengenland, dus je hoeft niet door de paspoortcontrole, tenzij je doorvliegt naar een land daarbuiten. Wel bestaat het uit twee terminals, maar die liggen zo ver uitelkaar, dat je waarschijnlijk net van de één naar de ander wordt gestuurd.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:33 schreef Djaser het volgende:
Ik moet overmorgen van vliegtuig wisselen in Budapest. In totaal heb ik daar een uur en vijf minuten voor, dus dat wordt vast stressen. Nu heb ik maar erg weinig vlieg ervaring en vraag me dus af hoe dit in zijn werk gaat. Ik begrijp uit dit topic dat voor bagage automatisch gezorgd word? Maar hoe kom ik zelf zo snel mogelijk in het andere vliegtuig? Moet ik weer een aantal controles ondergaan of kan ik doorlopen? M.a.w. hoe laat ik deze overstap zo vlot en soepel mogelijk verlopen?
Dan kan het ding niet per ongeluk aangaan. Wel zo veiligquote:Waarom moet dit?
Ik kom aan in Terminal 2A en vetrek van 2B, dus dat zou dan goed moeten zitten. De eindbestemming is geen Schengenland dus dan zal ik wel niet aan die paspoortcontrole ontkomen.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je het ticket als één geheel hebt geboekt, dan hoef je je nergens zorgen over te maken. De luchthaven van Budapest is erg klein en Hongarije is een Schengenland, dus je hoeft niet door de paspoortcontrole, tenzij je doorvliegt naar een land daarbuiten. Wel bestaat het uit twee terminals, maar die liggen zo ver uitelkaar, dat je waarschijnlijk net van de één naar de ander wordt gestuurd.
Zorg dat je goed op de monitoren kijkt als je het vliegtuig uitstapt om er achter te komen waar je volgende vlucht vertrekt (als dat niet al op je boardingcard staat).
Ach natuurlijk. Dan houd ik hem gewoon als handbagage.quote:[..]
Dan kan het ding niet per ongeluk aangaan. Wel zo veilig
Qua terminals zit je dan goed. En belangrijker, als je de tickets bij één maatschappij hebt geboekt zal het overstappen geen probleem zijn.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:09 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik kom aan in Terminal 2A en vetrek van 2B, dus dat zou dan goed moeten zitten. De eindbestemming is geen Schengenland dus dan zal ik wel niet aan die paspoortcontrole ontkomen.
[..]
Ach natuurlijk. Dan houd ik hem gewoon als handbagage.
Je kan ook nog met de Eurolines bus. Afhankelijk van wanneer je gaat, is dat een stuk goedkoper dan de trein. Ook kun je je auto gratis parkeren bij Antwerpen Airport ( http://www.antwerp-airport.be ) en van daar verder met de trein.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:07 schreef spooky1234 het volgende:
Goedkoop parkeren bij een vliegveld (in dit geval Zaventem, Brussel)
Ik vlieg binnenkort vanaf Brussel voor bijna 3 weken dit zijn de mogelijkheden:
- airport parking: kosten ongeveer 200 euro
- ophalen en brengen (klote want het is dan voor diegene 4 ritjes van anderhalf uur rijden..)
- trein: met 2 personen ruim 100 euro naar centrum en dan moet ik nog naar zaventem..
Mmm, op mijn e-ticket staat niks. Heb ook even de boeking bekeken maar ik zie nergens het type vlucht staan. Ook op de KLM site zelf vind ik niks. We wachten dus mooi af, misschien dat er snel een update van de vluchtgegevens komt.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Staat vaak op je e-ticket. Anders even je vlucht opzoeken op vluchttarieven of een soortgelijk site en op de details klikken. Ook de website van Schiphol vermeldt het vliegtuigtype.
Via seatguru zul je dan zien dat er weer vele verschillende varianten van hetzelfde vliegtuig bestaan, dus zul je op airliners.net moeten gaan zoeken op welke luchthavens welke vliegtuigen van welke maatschappij zijn gesignaleerd.
Als je daar mee klaar bent, dan kun je overal wel slapen, ook in een vliegtuig
Incl. koffer uiteraard, hoe kunnen ze andere berekenen hoeveel bagage je bij hebt. Iedere koffer heeft een ander gewicht. Een kunststof reistas is veel minder zwaar dan een dikke Samsonite-koffer.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:23 schreef De_Beschermer het volgende:
Kan iemand mij hier vertellen of het maximale gewicht (kostenloos) van de ruimbagage (in dit geval 20 kg) inclusief of exclusief de reiskoffer is? Ik heb ergens gelezen dat het maximum doorgaans wordt vastgesteld op 18 kg, hetgeen dus zou betekenen dat je in geval van 20 kg spreekt van het gewicht inclusief de reiskoffer. Alvast bedankt voor de reactie(s).
Daar staat dus een 747-400, en die hebben juist geen eigen schermpje. Als dat zo is gewoon mijn iPod volpompen. Toch belachelijk dat er op een vlucht van 8 uur overhead tv`s zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:40 schreef Fogel het volgende:
Als je bij de KLM site onder Manage my Booking kijkt, zou daar het vliegtuigtype bij moeten staan.
Bij www.checkmytrip.com krijg je ook je vliegtuigtype te zien (maar niet alle boekingcodes werken daar).
KLM staat dan ook niet bekend als zijnde voorloper op het gebied van installeren van PTV's in de vliegtuigen. Zelfs bij de refitting van de KLM 747 toestellen werd gekozen om geen PTV's te installeren..... Wees blij dat het maar 8 uur is, ik vloog vroegâh veel naar Azië met KLM, tegenwoordig doe ik dat met Aziatische maatschappijen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:54 schreef Professional het volgende:
[..]
Daar staat dus een 747-400, en die hebben juist geen eigen schermpje. Als dat zo is gewoon mijn iPod volpompen. Toch belachelijk dat er op een vlucht van 8 uur overhead tv`s zijn.
De maatschappij heeft meestal weinig te maken met je overstap, dit word door het reisbureau geregeld, behalve als je zelf alles boek direct bij KLM.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Qua terminals zit je dan goed. En belangrijker, als je de tickets bij één maatschappij hebt geboekt zal het overstappen geen probleem zijn.
Sterker nog, als er meerdere overstappers, (wat aannemelijk is), in jouw vliegtuig zitten en er is vertraging, zal het vliegtuig zelf wachten op andere overstappers. Mits dit binnen een redelijke tijd blijft, vaak genoeg met KLM 30 minuten gewacht in verband met 'technisch defect' en dan op het laatste moment allemaal passagiers aan boord zien komen, achteraf blijkt er van een technisch defect dan geen sprake.
En mocht dat allemaal niet lukken is de maatschappij verantwoordelijk voor opvang in een hotel, of je op een (zo spoedig mogelijke) andere vlucht zetten, zonder kosten!
Al vind ik 1 uur en 5 minuten kort, aankomende februari in Helsinki heb ik ook vanuit London in Helsinki 1 uur en 5 minuten om mijn vlucht te halen naar Hong Kong. Gezien de bagage wordt doorgelabeld en het ticket van één maatschappij is, moet dat wel goedkomen.
Maar tegenwoordig kan je vaak zelf bij de maatschappijen goedkoop boeken, juist ook voor vluchten met een overstap. Als ik met Finnair straks vanaf London via Helsinki naar Hong Kong vllieg, (alles geboekt via de Finnair website), en er is vertraging op London - Helsinki zal Finnair mij toch echt een alternatief moeten geven.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:10 schreef Alternate het volgende:
[..]
De maatschappij heeft meestal weinig te maken met je overstap, dit word door het reisbureau geregeld, behalve als je zelf alles boek direct bij KLM.
De reisbureaus maken er nog wel eens een potje van, zo zie ik regelmatig passagiers met een overstaptijd van 45 minuten! Heel soms zelfs maar 30.
Bij 30 minuten haal je het simpelweg niet, dan word je automatisch al op 'NOC' gezet en word je stoel aan iemand van de standby lijst gegeven. Bij 45 minuten heb je nog een kans, maar je koffer haalt het waarschijnlijk niet.
Als jij je overstap te krap boekt, dan is de maatschappij daar niet verantwoordelijk voor, dus dat hotel moet je zelf betalen.
De informatie die je hoorde, is overdreven. In de eerste plaats, haalt de douane steeksproefgewijs passagiers uit de rij, zeg een paar passagiers per vlucht. Dit is mij ook wel eens overkomen (eenmaal op schiphol, tweemaal in Canada). De douane gaat dan grondig door de inhoud van je koffers heen. De prioriteit ligt echter bij het opsporen van drugs en wapens. De laptop in mijn bagage lieten ze alle drie keer ongemoeid.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt.
Hoe wil je het kijken? Op een laptop? Brand ze dan niet weg, maar zet ze op de schijf en gooi weg als je iets gezien heb.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Hee ik heb even een vraagje:
Ik ga zondag naar amerika voor 3 weken met de familie, vlieg van amsterdam naar LA. Nu wil ik wat films en tvseries meenemen om evt te kijken als we in amerika zelf rondrijden. Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt. Zou wel jammer zijn maar niet echt een probleem, alleen mn ouders zijn nu bang dat je dikke boetes krijgt daarvoor. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
Handbagage check je niet in he.. de vraag is alleen of je (nog) handbage mag meenemen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:41 schreef Palomar het volgende:
Ik heb een vraagje over Easyjet die ik niet duidelijk op hun site kan terugvinden. Bij het boeken hebben ze het over 'in te checken bagage'. Wordt hiermee alleen ruimbagage bedoeld of ook handbagage?
Ik wil nl. alleen een rugtas meenemen (met juiste maten als handbagage). Op het boekingsformulier staat nu nl. standaard 2 in te checken bagage-items (2 pers) en mijn vraag is dus of we dat ook op 0 kunnen zetten (scheelt ook nog 30 euro).
[edit] Op hun site tsaat alleen: een stuk handbagage met maximale afmetingen van 55x40x20 cm. Echter lees ik ergens anders op internet dat het maar max. 5KG mag zijn. Dat is echter een oud nieuwsbericht. Ik neem aan dat dit niet meer zo is, aangezien het nie top de site staat?
Ben er inmiddels al vrij zeker van dat je wel gewoon handbagage mee mag nemen. Gaat me er eigenlijk meer om of er beperkingen zijn aan gewicht oid. Het formaat moet 55x40x20 cm zijn, want dat wordt alleen op de site gemeld. Ik neem nl. wel wat kleding en andere dingen mee voor als je 5 dagen weg gaat, dus wordt best een volle rugtas.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:49 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Handbagage check je niet in he.. de vraag is alleen of je (nog) handbage mag meenemen.
Hilarisch die spookverhalen. Mensen denken dat je niks meer mag in Amerikaquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
Er staat altijd wel een max bij het gewicht voor de handbagage, maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat ze je handbagage gingen wegen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:13 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ben er inmiddels al vrij zeker van dat je wel gewoon handbagage mee mag nemen. Gaat me er eigenlijk meer om of er beperkingen zijn aan gewicht oid. Het formaat moet 55x40x20 cm zijn, want dat wordt alleen op de site gemeld. Ik neem nl. wel wat kleding en andere dingen mee voor als je 5 dagen weg gaat, dus wordt best een volle rugtas.
Iemand hier ervaring mee? Wil nl. geen gezeik hebben dat de tas wordt geweigerd omdat ie te zwaar is of wat voor reden dan ook. Gaat btw. over Easyjet.
Bij veel traditionele maatschappijen kan er controle zijn aan de gate. Easyjet heeft echter juist de regeling dat als je het zelfstandig zonder hulp in het bagagevak kunt krijgen (en het er ook in past) je het mee mag nemen als handbagage. Zie ook hun website voor de details.quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:38 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Er staat altijd wel een max bij het gewicht voor de handbagage, maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat ze je handbagage gingen wegen.
Tickets die je kunt wijzigen kosten duurder geld.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
Eerste pagina van http://www.britishairways.com/travel/home/public/en_nl staat het uitgelegd. Altijd eerst klagen op de plek waar je boekt, dan kun je daarna nog naar geschillencommissies, consumentenorganisaties of er een zaak van maken.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
quote:Ticket type explained
> Lowest price. Changes and refunds to these fares may not be permitted or may be permitted upon payment of a penalty fee and possible increase in fare.
> Lowest (earning Tier Points). This choice will display if you are logged in as an Executive Club member. The lowest price available that also earns Executive Club Tier Points. Please note that Tier Points are not the same as BA Miles.
> Flexible conditions. Fares that permit changes and refunds with no penalty fees.
> Flexible (Business UK). Available on some flights within the UK. Changes and refunds permitted with no penalty fees. Permits access to dedicated British Airways lounges at London Heathrow, London Gatwick, Aberdeen, Edinburgh, Glasgow, Manchester and Newcastle.
Geen probleem, die maatschappijen werken samen net als NWA en KLM, en BA en Qantas. Ik vlieg volgende week van Singapore naar Boston en net als in april wordt baggage netjes doorgestuurd.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:17 schreef Proximo het volgende:
Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Dan kan ik mooi van internet inchecken de avond van tevorenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:36 schreef Shivo het volgende:
[..]
Geen probleem, die maatschappijen werken samen net als NWA en KLM, en BA en Qantas. Ik vlieg volgende week van Singapore naar Boston en net als in april wordt baggage netjes doorgestuurd.
Ik heb hetzelfde gedaan eind april. De bagage wordt meteen doorgelabeld naar New York, dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:17 schreef Proximo het volgende:
[..]
Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Ik heb gezocht in de FB-topics en via search naar een gelijkend topic, maar na Vliegtopic deel drie zag ik nergens meer een deel vier (geen link in de sluitpost en ook niet op de indexpagina). Vandaar dus mijn vraag in dat andere topic.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:54 schreef DutchTrain het volgende:
Waarom dan niet in de centrale topicreeks
=> [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Daar verder
Ergste wat kan gebeuren is dat je het uit moet pakkenquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:22 schreef wyccie het volgende:
Mag je etenswaren verpakt in aluminiumfolie meenemen in je incheckbagage? Zien ze dat door de scanner en zullen ze raar over me denken?![]()
Er zitten vaak restricties op als je voor meer dan 1 maatschappij online wilt inchecken op die manier. Op het vliegveld krijg je wel gelijk 2 boarding passes.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:17 schreef Proximo het volgende:
[..]
Dan kan ik mooi van internet inchecken de avond van tevorenThanks!
In mijn incheckbagage, hè. Lijkt me niet dat ik in het bagageruim mag wroeten als het etenstijd is.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:29 schreef geenID het volgende:
Hoezo? Krijg je geen eten op je vlucht?
Het moet koel blijven. Nu gaat dat natuurlijk niet de hele vlucht (13 uur) lukken, maar ik denk dat het wel wat kan schelen met aluminiumfolie.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:30 schreef Piles het volgende:
Ergste wat kan gebeuren is dat je het uit moet pakken
Maar waarom geen plastic gebruiken dan
Het mag. Waar ga je btw heen?quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
In mijn incheckbagage, hè. Lijkt me niet dat ik in het bagageruim mag wroeten als het etenstijd is.![]()
Als je van het ene airport naar het andere moet geef je zelf al bijna het antwoord. M.a.w. koffertje van de band af halen, door de douane heen, shuttletje pakken, opnieuw inchecken in domestic terminal.quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
Dus je vliegt eerst van Pune naar Delhi om 4 uur later weer terug naar Pune te vliegen met KLMquote:Op donderdag 24 juli 2008 08:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
waar denk je dat ik de informatie vandaan heb van de 80 cmquote:
78 is standaardmaat op lange vluchten, maar zegt helemaal niets, zeker in vliegtuigtypen die al een tijdje meegaan zijn er zoveel verschillende stoelen. Vooral de tijdschriftzakken en de boxen voor personal entertainment kunnen nog verschil maken, net als de dikte en de hoogte van de stoel.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:22 schreef Blik het volgende:
Weet iemand wat een beetje normale beenruimte is, heb met American Airlines dadelijk 80 cm voor de lange vlucht
Dit kun je bij elke ticketsite zo kopen, geen enkel probleem. Vul het bijvoorbeeld eens in op www.cheaptickets.com . De optie zit wel vaak verstopt onder iets 'multi-city' of 'uigebreide zoekopties'. Post je precieze vraag anders in het 'Hoe kom ik van A naar B topic'quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Pacino88 het volgende:
In Augustus wil ik een vriend opzoeken in Los Angeles. Ik wil eerst naar New York vliegen, daar 5 dagen blijven en dan vanaf New York naar Los Angeles vliegen en na 10 dagen weer terug van Los Angeles naar Amsterdam te vliegen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Ik vraag me namelijk af of ik nu al de vliegtickets van hier allemaal moet boeken of dat ik gewoon in New York een ticket moet kopen voor L.A.
Nog beter: zoek bij www.kayak.com deze zoekt oa bij cheaptickets en nog een riedel aanbieders.quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dit kun je bij elke ticketsite zo kopen, geen enkel probleem. Vul het bijvoorbeeld eens in op www.cheaptickets.com . De optie zit wel vaak verstopt onder iets 'multi-city' of 'uigebreide zoekopties'. Post je precieze vraag anders in het 'Hoe kom ik van A naar B topic'
Bummer, ik zag dat het met VLM wel voor 40 euro kon, maar da's vanaf A'damquote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:32 schreef nickybol het volgende:
Lowcosters vliegen meestal niet naar City, city is een duur zakenvliegveld.
Die stoelen zijn idd heersendquote:Op vrijdag 25 juli 2008 06:09 schreef --Christiaan-- het volgende:
Yes, ik ben ingecheckt, en heel veel stoelen waren nog beschikbaar, dus 7J kunnen boeken
[ afbeelding ] Volgens seatguru de beste van economy. Grappig dat KLM daar geen seat choice op heeft staan
.
Ja. De stakingsdreiging lijkt vrij serieus. Ik zou in jouw situatie zelfs al vast nagaan wat de mogelijkheden zijn om daar te komen. Misschien is het mogelijk om alvast een internationale trein te reserveren, aangezien vliegtickets op het laatste moment zeer duur zijn. Frankfurt ligt gelukkig niet zo ver weg.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:01 schreef Chris_eBK het volgende:
Moet ik dan op eigen vervoer naar Frankfurt zien te komen?
Hartelijk dank voor de info. Belangrijkste rede nvoor mijn vraag was dat volgens Schiphol zelf het bagegedepot compleet de andere kant op is, of is dat alleen voor verdwaalde bagagequote:Op zondag 27 juli 2008 04:20 schreef jaco het volgende:
Ze loopt eerst door immigratie, dan komt ze in de hal waar de bagage aankomt. Als jij naar Arrivals 3 gaat dan kun je haar door die wand in de hal zien staan terwijl ze op de bagage wacht. De bagage duurt meestal wel even; grappig dat ze nu ook telefoons hebben geinstalleerd. Als ze haar bagage heeft, moet ze door Douane waar je meestal direkt kunt doorlopen en dan komt ze door de deur van Arrivals 3. Daarna hoeft ze niets meer te regelen. Er hoeft dus niet terug gelopen te worden
Met het tijdstip van landen wordt 'touchdown' bedoeld. Het hangt er van af op welke baan ze is geland, hoe lang het daarna nog gaat duren. Het is meestal zo'n 20 - 40 minuten. Als ik iemand afhaal, dan plan ik altijd dat ik op het aankomst tijdstip bij Arrivals arriveer. Dan heb je wat speling als het tegenzit met het verkeer of parkeren.
Bagagedepot is meer om je bagage tijdelijk op te slaan lijkt mequote:Op zondag 27 juli 2008 14:53 schreef Autoreply het volgende:
Hartelijk dank voor de info. Belangrijkste rede nvoor mijn vraag was dat volgens Schiphol zelf het bagegedepot compleet de andere kant op is, of is dat alleen voor verdwaalde bagage
Dit zijn echter niet de "geland" tijden zoals die op de aankomstborden staan. De tijden die op die borden staan, zijn de tijden wanneer een vlucht "op de blokken" staat. Oftewel, wanneer een vlucht aangekomen is aan de gate.quote:Op zondag 27 juli 2008 04:20 schreef jaco het volgende:
Met het tijdstip van landen wordt 'touchdown' bedoeld.
Misschien een idee om je een heel klein beetje te verdiepen in de cultuur van een land waar je heen gaat (ook al is het maar een transfervliegveld)?quote:Op zondag 27 juli 2008 09:30 schreef LS-Drop het volgende:
Ik vlieg over twee maanden vanuit Bangkok naar Berlijn, en heb een overstap in Qatar![]()
Moet mn vriendin een hoofddoek om? Of maakt dat op het vliegveld niet zoveel uit.
We willen liever niet in de cel worden gegooid.
Als je met Easyjet vliegt, vertrek je van de H-pier. In die pier is idd helemaal niks te doen. Als je naar die pier gaat, ga je door de security heen. Daarna is er geen weg meer terug en zul je dus in de H-pier moeten blijven. Je kunt het best zo lang mogelijk in het "tax free" gedeelte blijven. Daar kun je gewoon rondlopen en doen wat je wilt (wikels kijken, koffie drinken, enz). Dus lekker daar blijven tot op de vertrekborden "ga naar gate" staat bij je vlucht. Hou er wel rekening mee, dat het best een stuk lopen kan zijn voor je bij je gate aankomt.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:03 schreef Palomar het volgende:
Had ik zelf nog een vraag. Volgende maand ga ik vanaf Schiphol met Easyjet naar London. Nu las ik op verschillende sites (bijv. linkje) dat je dan vanaf speciale low-budget gates vertrektIk was wel benieuwd wat dat precies inhoudt... Er staat wel dat er geen restaurants/toiletten enzo zijn, maar je kunt dan neem ik aan toch wel weer even teruglopen naar andere delen van de vertrekhal? Of is dat echt heel ver?
En gaat instappen ook anders dan normaal? (met een bus? of via een trapje).
Just curious
Weet je het zeker? Dit is de H-pier toch: die linksequote:Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Instappen gaat trouwens met de trap.
Nee, dat is de G-pier. Je moet nog verder naar links voor de H-pier. Alleen is die nog niet te zien op die fotoquote:Op zondag 27 juli 2008 16:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Dit is de H-pier toch: die linkse
Ah, okquote:Op zondag 27 juli 2008 16:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nee, dat is de G-pier. Je moet nog verder naar links voor de H-pier. Alleen is die nog niet te zien op die foto
Helemaal geen probleem. Als je harde lenzen hebt, kan ik wel aanraden om een flesje lenzenvloeistof mee te nemen op lange vluchten (meer dan 4u).quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad, neem wel altijd wat vloeistoef (niet meer dan 100ml, dat mag niet, bij de etos hebben ze speciale vliegtuigflesjes die je zelf kunt vullen met lenzenvloeistof), bakjes en m'n bril mee. Op lange vluchten doe ik ze dan uit om te proberen te slapen.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
quote:Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Als je met Easyjet vliegt, vertrek je van de H-pier. In die pier is idd helemaal niks te doen. Als je naar die pier gaat, ga je door de security heen. Daarna is er geen weg meer terug en zul je dus in de H-pier moeten blijven. Je kunt het best zo lang mogelijk in het "tax free" gedeelte blijven. Daar kun je gewoon rondlopen en doen wat je wilt (wikels kijken, koffie drinken, enz). Dus lekker daar blijven tot op de vertrekborden "ga naar gate" staat bij je vlucht. Hou er wel rekening mee, dat het best een stuk lopen kan zijn voor je bij je gate aankomt.
Instappen gaat trouwens met de trap.
Als ik dit voor het weekend had geweten had ik wel wat gegegeten voor de douane. Was nu 13 euro kwijt voor 1 broodje, salade en saucijzenbroodjequote:
Ik heb er ontzettend last van gehad op een vlucht van 13uur. 2 dagen tranende ogen en rotzooi wat eruit kwam terwijl ik ze na 7uur oid wel uit gedaan had. Harde lenzen overigens. Had 't gevoel dat 't kwam door de airco. Maar misschien is 't persoonlijk en heb ik gewoon gevoelige ogen.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
De paniek is wel groot, als je er speciaal een account voor aanmaakt en dezelfde vraag in twee topics post...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:06 schreef kellyvk het volgende:
Ik ben heb even helemaal kwijt.
Ik ga in november backpacken door zuid amerika. Maar ik snap niet hoe iedereen het doet! Want als je de grens over wilt, moet je laten zien dat je niet langer dan 3 maanden blijft, dus moet je je retour ticket laten zien. Betekent dit dat je dus al je tickets al van te voren moet vastleggen??
Ik dacht eerst ik koop een retour: van amsterdam naar costa rica, en van cuba naar amsterdam. Wat ik in die tussentijd vlieg bedenk ik me daar wel. Maar er mag maar maximaal 3 maanden tussen die heen en terugvlucht zitten, en ik wil sowieso een half jaar weg..
Wie weet hoe dit zit?
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:22 schreef Hik het volgende:
1. Volgens mij bedoel je Latijns Amerika, want Costa Rica en Cuba liggen niet in Zuid-Amerika![]()
2. Ik heb nog nooit bij één grensovergang in Latijns Amerika een vliegticket moeten laten zien. Waar het vooral om gaat is dat je jezelf financieel kunt onderhouden daar (dat je dus niet gaat werken). Op het moment dat je een europese reiziger bent (met credit cards en contanten) kom je zo overal binnen; reis je met een lokaal iemand dan kan het nog wel eens lastiger zijn. Sad but true...
Wel is het handig om je eTicket bij de hand te hebben voor het geval dát, maar verder niet druk om maken.
3. Ik snap niet wat je bedoelt met "er mag maximaal 3 maanden tussen heen- en terugvlucht zitten". Van wie? Er bestaan tickets die een limiet hebben op hoe lang je ergens blijven mag als je dat bedoelt. Goedkope tickets hebben meestal een 3 of 6 maanden maximum; bij duurdere tickets zijn de voorwaarden wat minder streng en kun je later terug.
Waarom koop je geen drank in Guatemala? Veul goedkoper!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:04 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
Ik weet niet hoor, of de Schiphol-seal ze op Heathrow iets zegt. Bij ons op Schiphol zie ik bij de doorgang van niet-Schengen naar Schengen en andersom hele flessen whiskey in de afvalbakken verdwijnen. Nou heb ik ook nog nooit een seal van een ander land zien langskomen (volgens mij is vooral Schiphol daar zo bedreven mee) maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er op LHR niet moeilijk over doen...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:27 schreef Hik het volgende:
[..]
Waarom koop je geen drank in Guatemala? Veul goedkoper!
Drank kun je gewoon meenemen tot daar overigens, zolang je de fles wel netjes in zijn seal laat zitten en er niet tussen London en Miami vast aan begint...
Ben eerder bang voor Miami om eerlijk te zijn. Met die maffe Amerikanen. Maar het is misschien ook wel goedkoper om het op Guatemala te kopen, loop ik ook minder risico.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:36 schreef nlse het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, of de Schiphol-seal ze op Heathrow iets zegt. Bij ons op Schiphol zie ik bij de doorgang van niet-Schengen naar Schengen en andersom hele flessen whiskey in de afvalbakken verdwijnen. Nou heb ik ook nog nooit een seal van een ander land zien langskomen (volgens mij is vooral Schiphol daar zo bedreven mee) maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er op LHR niet moeilijk over doen...
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:04 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
lekker belachelijk natuurlijk. Maar kan ik dan niks in London kopen, vervolgens mijn bagage ophalen in Miami en het in mijn incheck-bagage stoppen? Of ga je eerst door de douane heen voordat je je tas ophaald?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
Waarom belachelijk? het zorgt ervoor dat elke passagier op de luchthaven hetzelfde behandeld wordt. Anders moeten ze aan iedereen gaan vragen waar ze vandaan komen, lijst erbij pakken en zien dat jij wel 125 ml vloeistof mee mag nemen en degene die achter je in de rij staat niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:38 schreef Blik het volgende:
lekker belachelijk natuurlijk. Maar kan ik dan niks in London kopen, vervolgens mijn bagage ophalen in Miami en het in mijn incheck-bagage stoppen? Of ga je eerst door de douane heen voordat je je tas ophaald?
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
quote:V: Mag ik vloeistoffen en gels (zoals drank & parfum) kopen bij de winkels van See Buy Fly als ik naar Amerika vlieg?
A: Ja, als u een directe vlucht naar Amerika heeft dan mag dat. Ook als u via een tussenstop in bijvoorbeeld Londen of Parijs naar Amerika vliegt mag u vloeistoffen en gels kopen, een uitzondering is de luchthaven Zürich. Als u via Zürich transfereert naar de US worden u aangekochte vloeistoffen en gels in beslag genomen.
Stapt u in Amerika over dan kunt u ook vloeistoffen en gels kopen bij de winkels van See Buy Fly
Let op: na aankomst op uw transferluchthaven, krijgt u uw koffer terug voordat u naar uw eindbestemming vliegt. Hier dient u de gekochte artikelen in uw ruimbagage te doen voordat u op uw vervolgvlucht stapt. U mag dit echter niet vergeten anders worden uw aankopen ingenomen.
Bij twijfel kunt u altijd het See Buy Fly personeel aanspreken. Zij geven u graag advies over uw situatie.
het is belachelijk omdat de douane kan zien aan de tas dat ik het gekocht heb op een airport, de tas gesealed is en dus bij voorbaat veilig is en dus geen risico vormt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarom belachelijk? het zorgt ervoor dat elke passagier op de luchthaven hetzelfde behandeld wordt. Anders moeten ze aan iedereen gaan vragen waar ze vandaan komen, lijst erbij pakken en zien dat jij wel 125 ml vloeistof mee mag nemen en degene die achter je in de rij staat niet.
Dat is dus een nieuwe regel.. die had ik nog niet gezienquote:Ook als u via een tussenstop in bijvoorbeeld Londen of Parijs naar Amerika vliegt mag u vloeistoffen en gels kopen, een uitzondering is de luchthaven Zürich. Als u via Zürich transfereert naar de US worden u aangekochte vloeistoffen en gels in beslag genomen.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:24 schreef Blik het volgende:
[..]
het is belachelijk omdat de douane kan zien aan de tas dat ik het gekocht heb op een airport, de tas gesealed is en dus bij voorbaat veilig is en dus geen risico vormt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |