Qua terminals zit je dan goed. En belangrijker, als je de tickets bij één maatschappij hebt geboekt zal het overstappen geen probleem zijn.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:09 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik kom aan in Terminal 2A en vetrek van 2B, dus dat zou dan goed moeten zitten. De eindbestemming is geen Schengenland dus dan zal ik wel niet aan die paspoortcontrole ontkomen.
[..]
Ach natuurlijk. Dan houd ik hem gewoon als handbagage.
Je kan ook nog met de Eurolines bus. Afhankelijk van wanneer je gaat, is dat een stuk goedkoper dan de trein. Ook kun je je auto gratis parkeren bij Antwerpen Airport ( http://www.antwerp-airport.be ) en van daar verder met de trein.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:07 schreef spooky1234 het volgende:
Goedkoop parkeren bij een vliegveld (in dit geval Zaventem, Brussel)
Ik vlieg binnenkort vanaf Brussel voor bijna 3 weken dit zijn de mogelijkheden:
- airport parking: kosten ongeveer 200 euro
- ophalen en brengen (klote want het is dan voor diegene 4 ritjes van anderhalf uur rijden..)
- trein: met 2 personen ruim 100 euro naar centrum en dan moet ik nog naar zaventem..
Mmm, op mijn e-ticket staat niks. Heb ook even de boeking bekeken maar ik zie nergens het type vlucht staan. Ook op de KLM site zelf vind ik niks. We wachten dus mooi af, misschien dat er snel een update van de vluchtgegevens komt.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Staat vaak op je e-ticket. Anders even je vlucht opzoeken op vluchttarieven of een soortgelijk site en op de details klikken. Ook de website van Schiphol vermeldt het vliegtuigtype.
Via seatguru zul je dan zien dat er weer vele verschillende varianten van hetzelfde vliegtuig bestaan, dus zul je op airliners.net moeten gaan zoeken op welke luchthavens welke vliegtuigen van welke maatschappij zijn gesignaleerd.
Als je daar mee klaar bent, dan kun je overal wel slapen, ook in een vliegtuig
Incl. koffer uiteraard, hoe kunnen ze andere berekenen hoeveel bagage je bij hebt. Iedere koffer heeft een ander gewicht. Een kunststof reistas is veel minder zwaar dan een dikke Samsonite-koffer.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:23 schreef De_Beschermer het volgende:
Kan iemand mij hier vertellen of het maximale gewicht (kostenloos) van de ruimbagage (in dit geval 20 kg) inclusief of exclusief de reiskoffer is? Ik heb ergens gelezen dat het maximum doorgaans wordt vastgesteld op 18 kg, hetgeen dus zou betekenen dat je in geval van 20 kg spreekt van het gewicht inclusief de reiskoffer. Alvast bedankt voor de reactie(s).
Daar staat dus een 747-400, en die hebben juist geen eigen schermpje. Als dat zo is gewoon mijn iPod volpompen. Toch belachelijk dat er op een vlucht van 8 uur overhead tv`s zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:40 schreef Fogel het volgende:
Als je bij de KLM site onder Manage my Booking kijkt, zou daar het vliegtuigtype bij moeten staan.
Bij www.checkmytrip.com krijg je ook je vliegtuigtype te zien (maar niet alle boekingcodes werken daar).
KLM staat dan ook niet bekend als zijnde voorloper op het gebied van installeren van PTV's in de vliegtuigen. Zelfs bij de refitting van de KLM 747 toestellen werd gekozen om geen PTV's te installeren..... Wees blij dat het maar 8 uur is, ik vloog vroegâh veel naar Azië met KLM, tegenwoordig doe ik dat met Aziatische maatschappijen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:54 schreef Professional het volgende:
[..]
Daar staat dus een 747-400, en die hebben juist geen eigen schermpje. Als dat zo is gewoon mijn iPod volpompen. Toch belachelijk dat er op een vlucht van 8 uur overhead tv`s zijn.
De maatschappij heeft meestal weinig te maken met je overstap, dit word door het reisbureau geregeld, behalve als je zelf alles boek direct bij KLM.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Qua terminals zit je dan goed. En belangrijker, als je de tickets bij één maatschappij hebt geboekt zal het overstappen geen probleem zijn.
Sterker nog, als er meerdere overstappers, (wat aannemelijk is), in jouw vliegtuig zitten en er is vertraging, zal het vliegtuig zelf wachten op andere overstappers. Mits dit binnen een redelijke tijd blijft, vaak genoeg met KLM 30 minuten gewacht in verband met 'technisch defect' en dan op het laatste moment allemaal passagiers aan boord zien komen, achteraf blijkt er van een technisch defect dan geen sprake.
En mocht dat allemaal niet lukken is de maatschappij verantwoordelijk voor opvang in een hotel, of je op een (zo spoedig mogelijke) andere vlucht zetten, zonder kosten!
Al vind ik 1 uur en 5 minuten kort, aankomende februari in Helsinki heb ik ook vanuit London in Helsinki 1 uur en 5 minuten om mijn vlucht te halen naar Hong Kong. Gezien de bagage wordt doorgelabeld en het ticket van één maatschappij is, moet dat wel goedkomen.
Maar tegenwoordig kan je vaak zelf bij de maatschappijen goedkoop boeken, juist ook voor vluchten met een overstap. Als ik met Finnair straks vanaf London via Helsinki naar Hong Kong vllieg, (alles geboekt via de Finnair website), en er is vertraging op London - Helsinki zal Finnair mij toch echt een alternatief moeten geven.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:10 schreef Alternate het volgende:
[..]
De maatschappij heeft meestal weinig te maken met je overstap, dit word door het reisbureau geregeld, behalve als je zelf alles boek direct bij KLM.
De reisbureaus maken er nog wel eens een potje van, zo zie ik regelmatig passagiers met een overstaptijd van 45 minuten! Heel soms zelfs maar 30.
Bij 30 minuten haal je het simpelweg niet, dan word je automatisch al op 'NOC' gezet en word je stoel aan iemand van de standby lijst gegeven. Bij 45 minuten heb je nog een kans, maar je koffer haalt het waarschijnlijk niet.
Als jij je overstap te krap boekt, dan is de maatschappij daar niet verantwoordelijk voor, dus dat hotel moet je zelf betalen.
De informatie die je hoorde, is overdreven. In de eerste plaats, haalt de douane steeksproefgewijs passagiers uit de rij, zeg een paar passagiers per vlucht. Dit is mij ook wel eens overkomen (eenmaal op schiphol, tweemaal in Canada). De douane gaat dan grondig door de inhoud van je koffers heen. De prioriteit ligt echter bij het opsporen van drugs en wapens. De laptop in mijn bagage lieten ze alle drie keer ongemoeid.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt.
Hoe wil je het kijken? Op een laptop? Brand ze dan niet weg, maar zet ze op de schijf en gooi weg als je iets gezien heb.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Hee ik heb even een vraagje:
Ik ga zondag naar amerika voor 3 weken met de familie, vlieg van amsterdam naar LA. Nu wil ik wat films en tvseries meenemen om evt te kijken als we in amerika zelf rondrijden. Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt. Zou wel jammer zijn maar niet echt een probleem, alleen mn ouders zijn nu bang dat je dikke boetes krijgt daarvoor. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
Handbagage check je niet in he.. de vraag is alleen of je (nog) handbage mag meenemen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:41 schreef Palomar het volgende:
Ik heb een vraagje over Easyjet die ik niet duidelijk op hun site kan terugvinden. Bij het boeken hebben ze het over 'in te checken bagage'. Wordt hiermee alleen ruimbagage bedoeld of ook handbagage?
Ik wil nl. alleen een rugtas meenemen (met juiste maten als handbagage). Op het boekingsformulier staat nu nl. standaard 2 in te checken bagage-items (2 pers) en mijn vraag is dus of we dat ook op 0 kunnen zetten (scheelt ook nog 30 euro).
[edit] Op hun site tsaat alleen: een stuk handbagage met maximale afmetingen van 55x40x20 cm. Echter lees ik ergens anders op internet dat het maar max. 5KG mag zijn. Dat is echter een oud nieuwsbericht. Ik neem aan dat dit niet meer zo is, aangezien het nie top de site staat?
Ben er inmiddels al vrij zeker van dat je wel gewoon handbagage mee mag nemen. Gaat me er eigenlijk meer om of er beperkingen zijn aan gewicht oid. Het formaat moet 55x40x20 cm zijn, want dat wordt alleen op de site gemeld. Ik neem nl. wel wat kleding en andere dingen mee voor als je 5 dagen weg gaat, dus wordt best een volle rugtas.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:49 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Handbagage check je niet in he.. de vraag is alleen of je (nog) handbage mag meenemen.
Hilarisch die spookverhalen. Mensen denken dat je niks meer mag in Amerikaquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
Er staat altijd wel een max bij het gewicht voor de handbagage, maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat ze je handbagage gingen wegen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:13 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ben er inmiddels al vrij zeker van dat je wel gewoon handbagage mee mag nemen. Gaat me er eigenlijk meer om of er beperkingen zijn aan gewicht oid. Het formaat moet 55x40x20 cm zijn, want dat wordt alleen op de site gemeld. Ik neem nl. wel wat kleding en andere dingen mee voor als je 5 dagen weg gaat, dus wordt best een volle rugtas.
Iemand hier ervaring mee? Wil nl. geen gezeik hebben dat de tas wordt geweigerd omdat ie te zwaar is of wat voor reden dan ook. Gaat btw. over Easyjet.
Bij veel traditionele maatschappijen kan er controle zijn aan de gate. Easyjet heeft echter juist de regeling dat als je het zelfstandig zonder hulp in het bagagevak kunt krijgen (en het er ook in past) je het mee mag nemen als handbagage. Zie ook hun website voor de details.quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:38 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Er staat altijd wel een max bij het gewicht voor de handbagage, maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat ze je handbagage gingen wegen.
Tickets die je kunt wijzigen kosten duurder geld.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
Eerste pagina van http://www.britishairways.com/travel/home/public/en_nl staat het uitgelegd. Altijd eerst klagen op de plek waar je boekt, dan kun je daarna nog naar geschillencommissies, consumentenorganisaties of er een zaak van maken.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
quote:Ticket type explained
> Lowest price. Changes and refunds to these fares may not be permitted or may be permitted upon payment of a penalty fee and possible increase in fare.
> Lowest (earning Tier Points). This choice will display if you are logged in as an Executive Club member. The lowest price available that also earns Executive Club Tier Points. Please note that Tier Points are not the same as BA Miles.
> Flexible conditions. Fares that permit changes and refunds with no penalty fees.
> Flexible (Business UK). Available on some flights within the UK. Changes and refunds permitted with no penalty fees. Permits access to dedicated British Airways lounges at London Heathrow, London Gatwick, Aberdeen, Edinburgh, Glasgow, Manchester and Newcastle.
Geen probleem, die maatschappijen werken samen net als NWA en KLM, en BA en Qantas. Ik vlieg volgende week van Singapore naar Boston en net als in april wordt baggage netjes doorgestuurd.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:17 schreef Proximo het volgende:
Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Dan kan ik mooi van internet inchecken de avond van tevorenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:36 schreef Shivo het volgende:
[..]
Geen probleem, die maatschappijen werken samen net als NWA en KLM, en BA en Qantas. Ik vlieg volgende week van Singapore naar Boston en net als in april wordt baggage netjes doorgestuurd.
Ik heb hetzelfde gedaan eind april. De bagage wordt meteen doorgelabeld naar New York, dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:17 schreef Proximo het volgende:
[..]
Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Ik heb gezocht in de FB-topics en via search naar een gelijkend topic, maar na Vliegtopic deel drie zag ik nergens meer een deel vier (geen link in de sluitpost en ook niet op de indexpagina). Vandaar dus mijn vraag in dat andere topic.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:54 schreef DutchTrain het volgende:
Waarom dan niet in de centrale topicreeks
=> [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Daar verder
Ergste wat kan gebeuren is dat je het uit moet pakkenquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:22 schreef wyccie het volgende:
Mag je etenswaren verpakt in aluminiumfolie meenemen in je incheckbagage? Zien ze dat door de scanner en zullen ze raar over me denken?![]()
Er zitten vaak restricties op als je voor meer dan 1 maatschappij online wilt inchecken op die manier. Op het vliegveld krijg je wel gelijk 2 boarding passes.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:17 schreef Proximo het volgende:
[..]
Dan kan ik mooi van internet inchecken de avond van tevorenThanks!
In mijn incheckbagage, hè. Lijkt me niet dat ik in het bagageruim mag wroeten als het etenstijd is.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:29 schreef geenID het volgende:
Hoezo? Krijg je geen eten op je vlucht?
Het moet koel blijven. Nu gaat dat natuurlijk niet de hele vlucht (13 uur) lukken, maar ik denk dat het wel wat kan schelen met aluminiumfolie.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:30 schreef Piles het volgende:
Ergste wat kan gebeuren is dat je het uit moet pakken
Maar waarom geen plastic gebruiken dan
Het mag. Waar ga je btw heen?quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
In mijn incheckbagage, hè. Lijkt me niet dat ik in het bagageruim mag wroeten als het etenstijd is.![]()
Als je van het ene airport naar het andere moet geef je zelf al bijna het antwoord. M.a.w. koffertje van de band af halen, door de douane heen, shuttletje pakken, opnieuw inchecken in domestic terminal.quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
Dus je vliegt eerst van Pune naar Delhi om 4 uur later weer terug naar Pune te vliegen met KLMquote:Op donderdag 24 juli 2008 08:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
waar denk je dat ik de informatie vandaan heb van de 80 cmquote:
78 is standaardmaat op lange vluchten, maar zegt helemaal niets, zeker in vliegtuigtypen die al een tijdje meegaan zijn er zoveel verschillende stoelen. Vooral de tijdschriftzakken en de boxen voor personal entertainment kunnen nog verschil maken, net als de dikte en de hoogte van de stoel.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:22 schreef Blik het volgende:
Weet iemand wat een beetje normale beenruimte is, heb met American Airlines dadelijk 80 cm voor de lange vlucht
Dit kun je bij elke ticketsite zo kopen, geen enkel probleem. Vul het bijvoorbeeld eens in op www.cheaptickets.com . De optie zit wel vaak verstopt onder iets 'multi-city' of 'uigebreide zoekopties'. Post je precieze vraag anders in het 'Hoe kom ik van A naar B topic'quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Pacino88 het volgende:
In Augustus wil ik een vriend opzoeken in Los Angeles. Ik wil eerst naar New York vliegen, daar 5 dagen blijven en dan vanaf New York naar Los Angeles vliegen en na 10 dagen weer terug van Los Angeles naar Amsterdam te vliegen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Ik vraag me namelijk af of ik nu al de vliegtickets van hier allemaal moet boeken of dat ik gewoon in New York een ticket moet kopen voor L.A.
Nog beter: zoek bij www.kayak.com deze zoekt oa bij cheaptickets en nog een riedel aanbieders.quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dit kun je bij elke ticketsite zo kopen, geen enkel probleem. Vul het bijvoorbeeld eens in op www.cheaptickets.com . De optie zit wel vaak verstopt onder iets 'multi-city' of 'uigebreide zoekopties'. Post je precieze vraag anders in het 'Hoe kom ik van A naar B topic'
Bummer, ik zag dat het met VLM wel voor 40 euro kon, maar da's vanaf A'damquote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:32 schreef nickybol het volgende:
Lowcosters vliegen meestal niet naar City, city is een duur zakenvliegveld.
Die stoelen zijn idd heersendquote:Op vrijdag 25 juli 2008 06:09 schreef --Christiaan-- het volgende:
Yes, ik ben ingecheckt, en heel veel stoelen waren nog beschikbaar, dus 7J kunnen boeken
[ afbeelding ] Volgens seatguru de beste van economy. Grappig dat KLM daar geen seat choice op heeft staan
.
Ja. De stakingsdreiging lijkt vrij serieus. Ik zou in jouw situatie zelfs al vast nagaan wat de mogelijkheden zijn om daar te komen. Misschien is het mogelijk om alvast een internationale trein te reserveren, aangezien vliegtickets op het laatste moment zeer duur zijn. Frankfurt ligt gelukkig niet zo ver weg.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:01 schreef Chris_eBK het volgende:
Moet ik dan op eigen vervoer naar Frankfurt zien te komen?
Hartelijk dank voor de info. Belangrijkste rede nvoor mijn vraag was dat volgens Schiphol zelf het bagegedepot compleet de andere kant op is, of is dat alleen voor verdwaalde bagagequote:Op zondag 27 juli 2008 04:20 schreef jaco het volgende:
Ze loopt eerst door immigratie, dan komt ze in de hal waar de bagage aankomt. Als jij naar Arrivals 3 gaat dan kun je haar door die wand in de hal zien staan terwijl ze op de bagage wacht. De bagage duurt meestal wel even; grappig dat ze nu ook telefoons hebben geinstalleerd. Als ze haar bagage heeft, moet ze door Douane waar je meestal direkt kunt doorlopen en dan komt ze door de deur van Arrivals 3. Daarna hoeft ze niets meer te regelen. Er hoeft dus niet terug gelopen te worden
Met het tijdstip van landen wordt 'touchdown' bedoeld. Het hangt er van af op welke baan ze is geland, hoe lang het daarna nog gaat duren. Het is meestal zo'n 20 - 40 minuten. Als ik iemand afhaal, dan plan ik altijd dat ik op het aankomst tijdstip bij Arrivals arriveer. Dan heb je wat speling als het tegenzit met het verkeer of parkeren.
Bagagedepot is meer om je bagage tijdelijk op te slaan lijkt mequote:Op zondag 27 juli 2008 14:53 schreef Autoreply het volgende:
Hartelijk dank voor de info. Belangrijkste rede nvoor mijn vraag was dat volgens Schiphol zelf het bagegedepot compleet de andere kant op is, of is dat alleen voor verdwaalde bagage
Dit zijn echter niet de "geland" tijden zoals die op de aankomstborden staan. De tijden die op die borden staan, zijn de tijden wanneer een vlucht "op de blokken" staat. Oftewel, wanneer een vlucht aangekomen is aan de gate.quote:Op zondag 27 juli 2008 04:20 schreef jaco het volgende:
Met het tijdstip van landen wordt 'touchdown' bedoeld.
Misschien een idee om je een heel klein beetje te verdiepen in de cultuur van een land waar je heen gaat (ook al is het maar een transfervliegveld)?quote:Op zondag 27 juli 2008 09:30 schreef LS-Drop het volgende:
Ik vlieg over twee maanden vanuit Bangkok naar Berlijn, en heb een overstap in Qatar![]()
Moet mn vriendin een hoofddoek om? Of maakt dat op het vliegveld niet zoveel uit.
We willen liever niet in de cel worden gegooid.
Als je met Easyjet vliegt, vertrek je van de H-pier. In die pier is idd helemaal niks te doen. Als je naar die pier gaat, ga je door de security heen. Daarna is er geen weg meer terug en zul je dus in de H-pier moeten blijven. Je kunt het best zo lang mogelijk in het "tax free" gedeelte blijven. Daar kun je gewoon rondlopen en doen wat je wilt (wikels kijken, koffie drinken, enz). Dus lekker daar blijven tot op de vertrekborden "ga naar gate" staat bij je vlucht. Hou er wel rekening mee, dat het best een stuk lopen kan zijn voor je bij je gate aankomt.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:03 schreef Palomar het volgende:
Had ik zelf nog een vraag. Volgende maand ga ik vanaf Schiphol met Easyjet naar London. Nu las ik op verschillende sites (bijv. linkje) dat je dan vanaf speciale low-budget gates vertrektIk was wel benieuwd wat dat precies inhoudt... Er staat wel dat er geen restaurants/toiletten enzo zijn, maar je kunt dan neem ik aan toch wel weer even teruglopen naar andere delen van de vertrekhal? Of is dat echt heel ver?
En gaat instappen ook anders dan normaal? (met een bus? of via een trapje).
Just curious
Weet je het zeker? Dit is de H-pier toch: die linksequote:Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Instappen gaat trouwens met de trap.
Nee, dat is de G-pier. Je moet nog verder naar links voor de H-pier. Alleen is die nog niet te zien op die fotoquote:Op zondag 27 juli 2008 16:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Dit is de H-pier toch: die linkse
Ah, okquote:Op zondag 27 juli 2008 16:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nee, dat is de G-pier. Je moet nog verder naar links voor de H-pier. Alleen is die nog niet te zien op die foto
Helemaal geen probleem. Als je harde lenzen hebt, kan ik wel aanraden om een flesje lenzenvloeistof mee te nemen op lange vluchten (meer dan 4u).quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad, neem wel altijd wat vloeistoef (niet meer dan 100ml, dat mag niet, bij de etos hebben ze speciale vliegtuigflesjes die je zelf kunt vullen met lenzenvloeistof), bakjes en m'n bril mee. Op lange vluchten doe ik ze dan uit om te proberen te slapen.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
quote:Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Als je met Easyjet vliegt, vertrek je van de H-pier. In die pier is idd helemaal niks te doen. Als je naar die pier gaat, ga je door de security heen. Daarna is er geen weg meer terug en zul je dus in de H-pier moeten blijven. Je kunt het best zo lang mogelijk in het "tax free" gedeelte blijven. Daar kun je gewoon rondlopen en doen wat je wilt (wikels kijken, koffie drinken, enz). Dus lekker daar blijven tot op de vertrekborden "ga naar gate" staat bij je vlucht. Hou er wel rekening mee, dat het best een stuk lopen kan zijn voor je bij je gate aankomt.
Instappen gaat trouwens met de trap.
Als ik dit voor het weekend had geweten had ik wel wat gegegeten voor de douane. Was nu 13 euro kwijt voor 1 broodje, salade en saucijzenbroodjequote:
Ik heb er ontzettend last van gehad op een vlucht van 13uur. 2 dagen tranende ogen en rotzooi wat eruit kwam terwijl ik ze na 7uur oid wel uit gedaan had. Harde lenzen overigens. Had 't gevoel dat 't kwam door de airco. Maar misschien is 't persoonlijk en heb ik gewoon gevoelige ogen.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
De paniek is wel groot, als je er speciaal een account voor aanmaakt en dezelfde vraag in twee topics post...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:06 schreef kellyvk het volgende:
Ik ben heb even helemaal kwijt.
Ik ga in november backpacken door zuid amerika. Maar ik snap niet hoe iedereen het doet! Want als je de grens over wilt, moet je laten zien dat je niet langer dan 3 maanden blijft, dus moet je je retour ticket laten zien. Betekent dit dat je dus al je tickets al van te voren moet vastleggen??
Ik dacht eerst ik koop een retour: van amsterdam naar costa rica, en van cuba naar amsterdam. Wat ik in die tussentijd vlieg bedenk ik me daar wel. Maar er mag maar maximaal 3 maanden tussen die heen en terugvlucht zitten, en ik wil sowieso een half jaar weg..
Wie weet hoe dit zit?
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:22 schreef Hik het volgende:
1. Volgens mij bedoel je Latijns Amerika, want Costa Rica en Cuba liggen niet in Zuid-Amerika![]()
2. Ik heb nog nooit bij één grensovergang in Latijns Amerika een vliegticket moeten laten zien. Waar het vooral om gaat is dat je jezelf financieel kunt onderhouden daar (dat je dus niet gaat werken). Op het moment dat je een europese reiziger bent (met credit cards en contanten) kom je zo overal binnen; reis je met een lokaal iemand dan kan het nog wel eens lastiger zijn. Sad but true...
Wel is het handig om je eTicket bij de hand te hebben voor het geval dát, maar verder niet druk om maken.
3. Ik snap niet wat je bedoelt met "er mag maximaal 3 maanden tussen heen- en terugvlucht zitten". Van wie? Er bestaan tickets die een limiet hebben op hoe lang je ergens blijven mag als je dat bedoelt. Goedkope tickets hebben meestal een 3 of 6 maanden maximum; bij duurdere tickets zijn de voorwaarden wat minder streng en kun je later terug.
Waarom koop je geen drank in Guatemala? Veul goedkoper!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:04 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
Ik weet niet hoor, of de Schiphol-seal ze op Heathrow iets zegt. Bij ons op Schiphol zie ik bij de doorgang van niet-Schengen naar Schengen en andersom hele flessen whiskey in de afvalbakken verdwijnen. Nou heb ik ook nog nooit een seal van een ander land zien langskomen (volgens mij is vooral Schiphol daar zo bedreven mee) maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er op LHR niet moeilijk over doen...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:27 schreef Hik het volgende:
[..]
Waarom koop je geen drank in Guatemala? Veul goedkoper!
Drank kun je gewoon meenemen tot daar overigens, zolang je de fles wel netjes in zijn seal laat zitten en er niet tussen London en Miami vast aan begint...
Ben eerder bang voor Miami om eerlijk te zijn. Met die maffe Amerikanen. Maar het is misschien ook wel goedkoper om het op Guatemala te kopen, loop ik ook minder risico.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:36 schreef nlse het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, of de Schiphol-seal ze op Heathrow iets zegt. Bij ons op Schiphol zie ik bij de doorgang van niet-Schengen naar Schengen en andersom hele flessen whiskey in de afvalbakken verdwijnen. Nou heb ik ook nog nooit een seal van een ander land zien langskomen (volgens mij is vooral Schiphol daar zo bedreven mee) maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er op LHR niet moeilijk over doen...
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:04 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
lekker belachelijk natuurlijk. Maar kan ik dan niks in London kopen, vervolgens mijn bagage ophalen in Miami en het in mijn incheck-bagage stoppen? Of ga je eerst door de douane heen voordat je je tas ophaald?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
Waarom belachelijk? het zorgt ervoor dat elke passagier op de luchthaven hetzelfde behandeld wordt. Anders moeten ze aan iedereen gaan vragen waar ze vandaan komen, lijst erbij pakken en zien dat jij wel 125 ml vloeistof mee mag nemen en degene die achter je in de rij staat niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:38 schreef Blik het volgende:
lekker belachelijk natuurlijk. Maar kan ik dan niks in London kopen, vervolgens mijn bagage ophalen in Miami en het in mijn incheck-bagage stoppen? Of ga je eerst door de douane heen voordat je je tas ophaald?
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
quote:V: Mag ik vloeistoffen en gels (zoals drank & parfum) kopen bij de winkels van See Buy Fly als ik naar Amerika vlieg?
A: Ja, als u een directe vlucht naar Amerika heeft dan mag dat. Ook als u via een tussenstop in bijvoorbeeld Londen of Parijs naar Amerika vliegt mag u vloeistoffen en gels kopen, een uitzondering is de luchthaven Zürich. Als u via Zürich transfereert naar de US worden u aangekochte vloeistoffen en gels in beslag genomen.
Stapt u in Amerika over dan kunt u ook vloeistoffen en gels kopen bij de winkels van See Buy Fly
Let op: na aankomst op uw transferluchthaven, krijgt u uw koffer terug voordat u naar uw eindbestemming vliegt. Hier dient u de gekochte artikelen in uw ruimbagage te doen voordat u op uw vervolgvlucht stapt. U mag dit echter niet vergeten anders worden uw aankopen ingenomen.
Bij twijfel kunt u altijd het See Buy Fly personeel aanspreken. Zij geven u graag advies over uw situatie.
het is belachelijk omdat de douane kan zien aan de tas dat ik het gekocht heb op een airport, de tas gesealed is en dus bij voorbaat veilig is en dus geen risico vormt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarom belachelijk? het zorgt ervoor dat elke passagier op de luchthaven hetzelfde behandeld wordt. Anders moeten ze aan iedereen gaan vragen waar ze vandaan komen, lijst erbij pakken en zien dat jij wel 125 ml vloeistof mee mag nemen en degene die achter je in de rij staat niet.
Dat is dus een nieuwe regel.. die had ik nog niet gezienquote:Ook als u via een tussenstop in bijvoorbeeld Londen of Parijs naar Amerika vliegt mag u vloeistoffen en gels kopen, een uitzondering is de luchthaven Zürich. Als u via Zürich transfereert naar de US worden u aangekochte vloeistoffen en gels in beslag genomen.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:24 schreef Blik het volgende:
[..]
het is belachelijk omdat de douane kan zien aan de tas dat ik het gekocht heb op een airport, de tas gesealed is en dus bij voorbaat veilig is en dus geen risico vormt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |