abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2008 @ 20:22:39 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59802139
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:09 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik kom aan in Terminal 2A en vetrek van 2B, dus dat zou dan goed moeten zitten. De eindbestemming is geen Schengenland dus dan zal ik wel niet aan die paspoortcontrole ontkomen.
[..]

Ach natuurlijk. Dan houd ik hem gewoon als handbagage.
Qua terminals zit je dan goed. En belangrijker, als je de tickets bij één maatschappij hebt geboekt zal het overstappen geen probleem zijn.
Sterker nog, als er meerdere overstappers, (wat aannemelijk is), in jouw vliegtuig zitten en er is vertraging, zal het vliegtuig zelf wachten op andere overstappers. Mits dit binnen een redelijke tijd blijft, vaak genoeg met KLM 30 minuten gewacht in verband met 'technisch defect' en dan op het laatste moment allemaal passagiers aan boord zien komen, achteraf blijkt er van een technisch defect dan geen sprake.
En mocht dat allemaal niet lukken is de maatschappij verantwoordelijk voor opvang in een hotel, of je op een (zo spoedig mogelijke) andere vlucht zetten, zonder kosten!

Al vind ik 1 uur en 5 minuten kort, aankomende februari in Helsinki heb ik ook vanuit London in Helsinki 1 uur en 5 minuten om mijn vlucht te halen naar Hong Kong. Gezien de bagage wordt doorgelabeld en het ticket van één maatschappij is, moet dat wel goedkomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_59807804
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:07 schreef spooky1234 het volgende:
Goedkoop parkeren bij een vliegveld (in dit geval Zaventem, Brussel)

Ik vlieg binnenkort vanaf Brussel voor bijna 3 weken dit zijn de mogelijkheden:
- airport parking: kosten ongeveer 200 euro
- ophalen en brengen (klote want het is dan voor diegene 4 ritjes van anderhalf uur rijden..)
- trein: met 2 personen ruim 100 euro naar centrum en dan moet ik nog naar zaventem..
Je kan ook nog met de Eurolines bus. Afhankelijk van wanneer je gaat, is dat een stuk goedkoper dan de trein. Ook kun je je auto gratis parkeren bij Antwerpen Airport ( http://www.antwerp-airport.be ) en van daar verder met de trein.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 00:07:21 #203
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_59808832
Gratis parkeren bij Antwerp-airport is wel handig maar er is geen rechtstreekse verbinding naar brussel airport dus daar heb ik alsnog weinig aan. Eurolines heb ik ook niets aan want die stoppen niet bij Brussel airport en zit ik alleen nog te kloten in een bus terwijl ik voor minder geld, comfortabeler en sneller zelf met de auto kan gaan.

Makkelijkste lijkt me gewoon om zo close mogelijk bij brussel airport te parkeren en vanaf daar taxi te pakken. Ik zoek alleen nu nog een geschikt plekje, wie weet een plek? (ik kan ook op googlemaps-satelliteview gaan zoeken maar ik dacht misschien dat iemand nog een plek weet?)

Voorwaarden:
- max paar km van Brussel Airport
- beetje veilig, bij voorkeur op een wat drukkere parkeerplaats
- gratis parkeren
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_59809124
Vraag het in het Brussel topic
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:10:50 #205
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_59830429
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Staat vaak op je e-ticket. Anders even je vlucht opzoeken op vluchttarieven of een soortgelijk site en op de details klikken. Ook de website van Schiphol vermeldt het vliegtuigtype.
Via seatguru zul je dan zien dat er weer vele verschillende varianten van hetzelfde vliegtuig bestaan, dus zul je op airliners.net moeten gaan zoeken op welke luchthavens welke vliegtuigen van welke maatschappij zijn gesignaleerd.

Als je daar mee klaar bent, dan kun je overal wel slapen, ook in een vliegtuig
Mmm, op mijn e-ticket staat niks. Heb ook even de boeking bekeken maar ik zie nergens het type vlucht staan. Ook op de KLM site zelf vind ik niks. We wachten dus mooi af, misschien dat er snel een update van de vluchtgegevens komt.
  Moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 23:40:21 #206
45833 crew  Fogel
pi_59831158
Als je bij de KLM site onder Manage my Booking kijkt, zou daar het vliegtuigtype bij moeten staan.
Bij www.checkmytrip.com krijg je ook je vliegtuigtype te zien (maar niet alle boekingcodes werken daar).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_59837263
Kan iemand mij hier vertellen of het maximale gewicht (kostenloos) van de ruimbagage (in dit geval 20 kg) inclusief of exclusief de reiskoffer is? Ik heb ergens gelezen dat het maximum doorgaans wordt vastgesteld op 18 kg, hetgeen dus zou betekenen dat je in geval van 20 kg spreekt van het gewicht inclusief de reiskoffer. Alvast bedankt voor de reactie(s).
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:31:45 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_59837498
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:23 schreef De_Beschermer het volgende:
Kan iemand mij hier vertellen of het maximale gewicht (kostenloos) van de ruimbagage (in dit geval 20 kg) inclusief of exclusief de reiskoffer is? Ik heb ergens gelezen dat het maximum doorgaans wordt vastgesteld op 18 kg, hetgeen dus zou betekenen dat je in geval van 20 kg spreekt van het gewicht inclusief de reiskoffer. Alvast bedankt voor de reactie(s).
Incl. koffer uiteraard, hoe kunnen ze andere berekenen hoeveel bagage je bij hebt. Iedere koffer heeft een ander gewicht. Een kunststof reistas is veel minder zwaar dan een dikke Samsonite-koffer.

Je bagage wordt in zijn geheel gewogen op de bagageband. Daar kijken ze hoe zwaar het is. Gaat het ruim over de 20 kilo heen moet je misschien bijbetalen. Over 1 of 2 kilo zullen ze niet moeilijk doen, dat doen ze alleen bij Ryanair (15 kilo is de max, bij 16+ kilo gaan ze moeilijk doen)
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:54:32 #209
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_59845477
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:40 schreef Fogel het volgende:
Als je bij de KLM site onder Manage my Booking kijkt, zou daar het vliegtuigtype bij moeten staan.
Bij www.checkmytrip.com krijg je ook je vliegtuigtype te zien (maar niet alle boekingcodes werken daar).
Daar staat dus een 747-400, en die hebben juist geen eigen schermpje. Als dat zo is gewoon mijn iPod volpompen. Toch belachelijk dat er op een vlucht van 8 uur overhead tv`s zijn.
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:02:26 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59849304
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:54 schreef Professional het volgende:

[..]

Daar staat dus een 747-400, en die hebben juist geen eigen schermpje. Als dat zo is gewoon mijn iPod volpompen. Toch belachelijk dat er op een vlucht van 8 uur overhead tv`s zijn.
KLM staat dan ook niet bekend als zijnde voorloper op het gebied van installeren van PTV's in de vliegtuigen. Zelfs bij de refitting van de KLM 747 toestellen werd gekozen om geen PTV's te installeren..... Wees blij dat het maar 8 uur is, ik vloog vroegâh veel naar Azië met KLM, tegenwoordig doe ik dat met Aziatische maatschappijen.

KLM concurreert buiten Nederland dan vooral op de prijs, want anders kiezen mensen echter niet voor KLM, het is vaak raadzaam om te kijken wat een vlucht Amstederdam - Amerikaanse Bestemming kost, en dan te bekijken hoeveel dit vanaf Dusseldorf - Amsterdam - Amerikaanse Bestemming kost, verschillen van 200-300 euro met vertrek uit Dusseldof zijn niet vreemd.... Al is dat natuurlijk bij meerdere maatschappijen zo, vanaf London naar Hong Kong kost met Finnair 500 euro, met BA, CATHAY 800 euro.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:10:55 #211
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_59867313
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Qua terminals zit je dan goed. En belangrijker, als je de tickets bij één maatschappij hebt geboekt zal het overstappen geen probleem zijn.
Sterker nog, als er meerdere overstappers, (wat aannemelijk is), in jouw vliegtuig zitten en er is vertraging, zal het vliegtuig zelf wachten op andere overstappers. Mits dit binnen een redelijke tijd blijft, vaak genoeg met KLM 30 minuten gewacht in verband met 'technisch defect' en dan op het laatste moment allemaal passagiers aan boord zien komen, achteraf blijkt er van een technisch defect dan geen sprake.
En mocht dat allemaal niet lukken is de maatschappij verantwoordelijk voor opvang in een hotel, of je op een (zo spoedig mogelijke) andere vlucht zetten, zonder kosten!

Al vind ik 1 uur en 5 minuten kort, aankomende februari in Helsinki heb ik ook vanuit London in Helsinki 1 uur en 5 minuten om mijn vlucht te halen naar Hong Kong. Gezien de bagage wordt doorgelabeld en het ticket van één maatschappij is, moet dat wel goedkomen.
De maatschappij heeft meestal weinig te maken met je overstap, dit word door het reisbureau geregeld, behalve als je zelf alles boek direct bij KLM.
De reisbureaus maken er nog wel eens een potje van, zo zie ik regelmatig passagiers met een overstaptijd van 45 minuten! Heel soms zelfs maar 30.
Bij 30 minuten haal je het simpelweg niet, dan word je automatisch al op 'NOC' gezet en word je stoel aan iemand van de standby lijst gegeven. Bij 45 minuten heb je nog een kans, maar je koffer haalt het waarschijnlijk niet.
Als jij je overstap te krap boekt, dan is de maatschappij daar niet verantwoordelijk voor, dus dat hotel moet je zelf betalen.
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:42:32 #212
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59868098
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:10 schreef Alternate het volgende:

[..]

De maatschappij heeft meestal weinig te maken met je overstap, dit word door het reisbureau geregeld, behalve als je zelf alles boek direct bij KLM.
De reisbureaus maken er nog wel eens een potje van, zo zie ik regelmatig passagiers met een overstaptijd van 45 minuten! Heel soms zelfs maar 30.
Bij 30 minuten haal je het simpelweg niet, dan word je automatisch al op 'NOC' gezet en word je stoel aan iemand van de standby lijst gegeven. Bij 45 minuten heb je nog een kans, maar je koffer haalt het waarschijnlijk niet.
Als jij je overstap te krap boekt, dan is de maatschappij daar niet verantwoordelijk voor, dus dat hotel moet je zelf betalen.
Maar tegenwoordig kan je vaak zelf bij de maatschappijen goedkoop boeken, juist ook voor vluchten met een overstap. Als ik met Finnair straks vanaf London via Helsinki naar Hong Kong vllieg, (alles geboekt via de Finnair website), en er is vertraging op London - Helsinki zal Finnair mij toch echt een alternatief moeten geven.
En KLM heeft vanaf Engeland ook vaak goede tarieven via Amsterdam naar verdere bestemmingen, of Delta vanaf Amsterdam via Atlanta / New York naar andere bestemmingen.

Uiteraard, als je met meerdere maatschappijen vliegt, en het wordt door een reisburo geboekt, dan moet je goed opletten bij overstaptijden, want dan heb je twee aparte tickets, en hebben de airlines inderdaad niks met elkaar te maken. Als je overigens via een reisburo alles weer via één airline boekt wordt deze optie door de airline zelf aangedragen, en ook dan heb je recht op een hotel en een volgende vlucht. (Let op, dit hoeft niet persé de eerst mogelijke vlucht te zijn).
Trouwens krappe overstaptijden, Air France kan daar ook wat van, als ik soms zie wat voor overstaptijden zij op Charles du Gaulle hanteren 35 - 45 minuten, dan vindt ik dat altijd heel positief gedacht....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 3 juli 2008 @ 16:07:23 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_59868778
Ik heb in Egypte eens 30 minuten gehad, toen ik moest overstappen op een vlucht naar Bangkok. Ging echt supervloeiend en in 20 minuten zaten we in het volgende vliegtuig. Gelukkig is het vliegveld daar niet zo groot
pi_59895549
Hee ik heb even een vraagje:

Ik ga zondag naar amerika voor 3 weken met de familie, vlieg van amsterdam naar LA. Nu wil ik wat films en tvseries meenemen om evt te kijken als we in amerika zelf rondrijden. Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt. Zou wel jammer zijn maar niet echt een probleem, alleen mn ouders zijn nu bang dat je dikke boetes krijgt daarvoor. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
pi_59895835
Waarom zou je dvd's van hier meenemen? Een nieuwe DVD heb je in de VS al voor 5 - 10 dollar
Gewoon even de eerste dag langs een DVD-rental rijden die hun overtollige voorraad verkopen en je hebt een stapel films en muziek voor een paar tientjes
pi_59895981
ja zou kunnen maar ik wil een paar specifieke films en tvseries dus dat zit er helaas niet in:P
  zondag 6 juli 2008 @ 16:47:30 #217
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_59928284
De laatste paar keer dat ik richting Canada vloog nam ik ook altijd 2 spindels met dvd`s mee voor mijn halfzusjes. Ben nog nooit gevraagd waarom ik die bij me had.
Maar ja dat is Canada, in Amerika zijn ze daar wat hypocrieter over.
  zondag 6 juli 2008 @ 18:07:34 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59929962
Hoe zit het eigenlijk met handbagage. Normaal ben ik in het kader van travel light, en neem een kleine tas mee aan boord.
Nu moet ik in February eerst via London naar Hong Kong waar het dan wat kouder is. Ik heb een koffer, deze is net binnen de limieten, (52 bij 38 bij 16 cm, en het mag volgens mij zijn 55 bij 40 bij 20 cm).
Maar dat is de koffer zelf, er zitten ook nog pootjes onder, als ik die mee zou moeten tellen, dan is deze dus langer dan 55 cm...
Iemand idee hoe moeilijk ze daar over doen? (Ter informatie, vertrek is uit Eindhoven Airport, en is alleen bij vertrek, op de terugweg zal ik de bagage allemaal inchecken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 6 juli 2008 @ 21:26:44 #219
45833 crew  Fogel
pi_59934562
Over het algemeen zullen ze er niet moeilijk over doen, maar als je een zeiksnor tegenkomt die je de koffer in zo'n metalen frame (ik neem aan dat je weet wat ik bedoel) wil laten passen, ben je de sjaak...

Ik heb ook een koffer die net te groot is, en daar doe ik dan altijd voor de zekerheid een kleine lichte tas in met spullen die ik écht nodig heb. Als iemand vind dat de koffer het ruim in moet, pak ik gewoon die tas met de essentiele dingen eruit en dan mogen ze de koffer labelen en inchecken. Ik gebruik die koffer weinig, en heb tot dusverre nog nooit plan B uit hoeven voeren omdat niemand de koffer te groot vond.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_59942902
Ik heb toch nog wat vraagjes over mijn eerste lange vliegreis Ruim een maand geleden heb ik tickets gekocht via www.supersaver.nl. Ik vlieg eerst met Lufthansa naar Frankfurt, om vanaf daar over te stappen met south african airways naar Kaapstad.
Hoe zit het nu eigenlijk met die vliegtax? Zit die al in de prijs verwerkt? Of moet ik die bij het inchecken op Schiphol nog los bijbetalen? Zo ja, moet ik dan het 'lage' tarief betalen (gezien de overstap in Frankfurt) of het 'volle' tarief (internationale vlucht)?

Voor het online inchecken neem ik aan dat ik me bij de verschillende maatschappijen waar ik mee vlieg apart moet inchecken? Aangezien de aansluitende vlucht van een andere maatschappij is... Ik heb overigens wel maar 1 nummer gekregen waar ik me bij alle vluchten mee kan inchecken.
pi_59943381
vliegtax zit er al bij inbegrepen, wordt betaald al op het moment van boeking

Lufthansa en SAA zitten beiden in de Star Alliance en werken samen op alle vluchten dus je kan gewoon 1x inchecken bij als het goed is Lufthansa en dan ook gelijk je SAA-vlucht doen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_59961282
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt.
De informatie die je hoorde, is overdreven. In de eerste plaats, haalt de douane steeksproefgewijs passagiers uit de rij, zeg een paar passagiers per vlucht. Dit is mij ook wel eens overkomen (eenmaal op schiphol, tweemaal in Canada). De douane gaat dan grondig door de inhoud van je koffers heen. De prioriteit ligt echter bij het opsporen van drugs en wapens. De laptop in mijn bagage lieten ze alle drie keer ongemoeid.

Bij een 'gate controle' heb ik ooit eens mijn laptop op moeten starten, maar dit leek bedoeld om te checken of het werkelijk een werkende laptop was en geen vermomming voor een bom. De inhoud van mijn harde schijf interesseerde ze niets. Bedenk ook dat een gemiddelde douane man/vrouw geen copyright deskundige is. Ze hebben al kopzorgen genoeg met het zoeken naar drugs en wapens en het kontroleren van je papieren. Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat ze je cd's gaan bekijken en je uitleg moet geven over de inhoud. Dit kost teveel tijd. Ik reis veel en heb ook nog nooit zoiets gehoord van een medereiziger.

Beperkt het echter tot een paar cd's in je bagage, anders lijkt het erop dat je hierin handelt en dan wordt het weer een ander verhaal.
pi_59990684
Ik heb een vraagje over Easyjet die ik niet duidelijk op hun site kan terugvinden. Bij het boeken hebben ze het over 'in te checken bagage'. Wordt hiermee alleen ruimbagage bedoeld of ook handbagage?

Ik wil nl. alleen een rugtas meenemen (met juiste maten als handbagage). Op het boekingsformulier staat nu nl. standaard 2 in te checken bagage-items (2 pers) en mijn vraag is dus of we dat ook op 0 kunnen zetten (scheelt ook nog 30 euro).

[edit] Op hun site tsaat alleen: een stuk handbagage met maximale afmetingen van 55x40x20 cm. Echter lees ik ergens anders op internet dat het maar max. 5KG mag zijn. Dat is echter een oud nieuwsbericht. Ik neem aan dat dit niet meer zo is, aangezien het nie top de site staat?

[ Bericht 24% gewijzigd door Palomar op 09-07-2008 11:17:00 ]
pi_59999595
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Hee ik heb even een vraagje:

Ik ga zondag naar amerika voor 3 weken met de familie, vlieg van amsterdam naar LA. Nu wil ik wat films en tvseries meenemen om evt te kijken als we in amerika zelf rondrijden. Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt. Zou wel jammer zijn maar niet echt een probleem, alleen mn ouders zijn nu bang dat je dikke boetes krijgt daarvoor. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
Hoe wil je het kijken? Op een laptop? Brand ze dan niet weg, maar zet ze op de schijf en gooi weg als je iets gezien heb.
Te weiinig ruimte? effe converten.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:41 schreef Palomar het volgende:
Ik heb een vraagje over Easyjet die ik niet duidelijk op hun site kan terugvinden. Bij het boeken hebben ze het over 'in te checken bagage'. Wordt hiermee alleen ruimbagage bedoeld of ook handbagage?

Ik wil nl. alleen een rugtas meenemen (met juiste maten als handbagage). Op het boekingsformulier staat nu nl. standaard 2 in te checken bagage-items (2 pers) en mijn vraag is dus of we dat ook op 0 kunnen zetten (scheelt ook nog 30 euro).

[edit] Op hun site tsaat alleen: een stuk handbagage met maximale afmetingen van 55x40x20 cm. Echter lees ik ergens anders op internet dat het maar max. 5KG mag zijn. Dat is echter een oud nieuwsbericht. Ik neem aan dat dit niet meer zo is, aangezien het nie top de site staat?
Handbagage check je niet in he.. de vraag is alleen of je (nog) handbage mag meenemen.
pi_60008548
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:49 schreef athlonkmf het volgende:
[..]

Handbagage check je niet in he.. de vraag is alleen of je (nog) handbage mag meenemen.
Ben er inmiddels al vrij zeker van dat je wel gewoon handbagage mee mag nemen. Gaat me er eigenlijk meer om of er beperkingen zijn aan gewicht oid. Het formaat moet 55x40x20 cm zijn, want dat wordt alleen op de site gemeld. Ik neem nl. wel wat kleding en andere dingen mee voor als je 5 dagen weg gaat, dus wordt best een volle rugtas.

Iemand hier ervaring mee? Wil nl. geen gezeik hebben dat de tas wordt geweigerd omdat ie te zwaar is of wat voor reden dan ook. Gaat btw. over Easyjet.
pi_60018137
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:

Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
Hilarisch die spookverhalen. Mensen denken dat je niks meer mag in Amerika
pi_60022812
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:13 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ben er inmiddels al vrij zeker van dat je wel gewoon handbagage mee mag nemen. Gaat me er eigenlijk meer om of er beperkingen zijn aan gewicht oid. Het formaat moet 55x40x20 cm zijn, want dat wordt alleen op de site gemeld. Ik neem nl. wel wat kleding en andere dingen mee voor als je 5 dagen weg gaat, dus wordt best een volle rugtas.

Iemand hier ervaring mee? Wil nl. geen gezeik hebben dat de tas wordt geweigerd omdat ie te zwaar is of wat voor reden dan ook. Gaat btw. over Easyjet.
Er staat altijd wel een max bij het gewicht voor de handbagage, maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat ze je handbagage gingen wegen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_60024981
Gister middag terug gekomen uit Las Vegas en ik heb nu nog een flinke Jetlag zeg... Volgens mij helpt het ook niet dat ik de avond voordat ik terug vloog behoorlijk dronken ben geworden, dat was niet echt slim Maarja je moet het er maar voor over hebben.

Trouwens landde we natuurlijk op de 5e baan ofzo waarbij je een uur moet taxien en vervolgens alle gates in gebruik. sta je daar 2 uur op schiphol...
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_60029375
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:38 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Er staat altijd wel een max bij het gewicht voor de handbagage, maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat ze je handbagage gingen wegen.
Bij veel traditionele maatschappijen kan er controle zijn aan de gate. Easyjet heeft echter juist de regeling dat als je het zelfstandig zonder hulp in het bagagevak kunt krijgen (en het er ook in past) je het mee mag nemen als handbagage. Zie ook hun website voor de details.
pi_60039866
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
Jesus saves but death prevails.
pi_60041801
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
Tickets die je kunt wijzigen kosten duurder geld.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 20:17:05 #232
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60048328
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.

Bij boeken niet voor lowest fare, maar voor Full-fare gaan, die kun je altijd wijzigen/annuleren etc...


Tevens heb ik een vraag voor in dit topic

Oktober dit jaar vlieg ik met American Airlines van Heathrow naar NY (jfk)
De vlucht brussel - Heathrow & Heathrow - Schiphol wordt uitgevoerd door British Airways.

Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_60048413
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
Eerste pagina van http://www.britishairways.com/travel/home/public/en_nl staat het uitgelegd. Altijd eerst klagen op de plek waar je boekt, dan kun je daarna nog naar geschillencommissies, consumentenorganisaties of er een zaak van maken.
quote:
Ticket type explained
> Lowest price. Changes and refunds to these fares may not be permitted or may be permitted upon payment of a penalty fee and possible increase in fare.

> Lowest (earning Tier Points). This choice will display if you are logged in as an Executive Club member. The lowest price available that also earns Executive Club Tier Points. Please note that Tier Points are not the same as BA Miles.

> Flexible conditions. Fares that permit changes and refunds with no penalty fees.

> Flexible (Business UK). Available on some flights within the UK. Changes and refunds permitted with no penalty fees. Permits access to dedicated British Airways lounges at London Heathrow, London Gatwick, Aberdeen, Edinburgh, Glasgow, Manchester and Newcastle.
pi_60048660
Bedankt voor de antwoorden, maar mijn vraag heeft weinig te maken met de opbouw van ticketprijzen. Zijn er dergelijke geschillencommissies en zo ja, hoe heten ze?
Jesus saves but death prevails.
pi_60048685
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:17 schreef Proximo het volgende:
Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Geen probleem, die maatschappijen werken samen net als NWA en KLM, en BA en Qantas. Ik vlieg volgende week van Singapore naar Boston en net als in april wordt baggage netjes doorgestuurd.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 22:17:10 #236
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60050722
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:36 schreef Shivo het volgende:

[..]

Geen probleem, die maatschappijen werken samen net als NWA en KLM, en BA en Qantas. Ik vlieg volgende week van Singapore naar Boston en net als in april wordt baggage netjes doorgestuurd.
Dan kan ik mooi van internet inchecken de avond van tevoren Thanks!
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_60056821
hoi ik had een vraagje we vliegen binnenkort van Schiphol naar Liverpool met Easyjet , wat is het maximum kg handbagage dat je mee mag nemen ?

Ik ben al een uur aan het zoeken en de ene website zeg 20 kg en de andere zegt dat er geen restricties zijn.

en moet je nu wel of niet betalen voor je handbagage?
pi_60058764
Staat netjes op de website van Easyjet. Je betaalt 7,50 per stuk dat je incheckt (met een gewicht per passagiers van 20 kilo of 32 kilo per item) en er zijn geen gewichtsrestricties wat betreft handbagage, zolang het niet te groot is en je het zelfstandig in de locker kan krijgen.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:17:34 #239
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_60058865
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:17 schreef Proximo het volgende:

[..]
Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Ik heb hetzelfde gedaan eind april. De bagage wordt meteen doorgelabeld naar New York, dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.
pi_60310370
Okee, dan verhuis ik maar even zelf mijn vraag hierheen:

Mag je etenswaren verpakt in aluminiumfolie meenemen in je incheckbagage? Zien ze dat door de scanner en zullen ze raar over me denken?
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:54 schreef DutchTrain het volgende:
Waarom dan niet in de centrale topicreeks

=> [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4

Daar verder
Ik heb gezocht in de FB-topics en via search naar een gelijkend topic, maar na Vliegtopic deel drie zag ik nergens meer een deel vier (geen link in de sluitpost en ook niet op de indexpagina). Vandaar dus mijn vraag in dat andere topic.
Is het misschien een handig idee om die andere topics te sluiten en dit topic sticky te maken?
pi_60310498
Hoezo? Krijg je geen eten op je vlucht?
pi_60310513
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:22 schreef wyccie het volgende:
Mag je etenswaren verpakt in aluminiumfolie meenemen in je incheckbagage? Zien ze dat door de scanner en zullen ze raar over me denken?
Ergste wat kan gebeuren is dat je het uit moet pakken
Maar waarom geen plastic gebruiken dan
pi_60310527
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 22:17 schreef Proximo het volgende:

[..]

Dan kan ik mooi van internet inchecken de avond van tevoren Thanks!
Er zitten vaak restricties op als je voor meer dan 1 maatschappij online wilt inchecken op die manier. Op het vliegveld krijg je wel gelijk 2 boarding passes.
pi_60310602
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:29 schreef geenID het volgende:
Hoezo? Krijg je geen eten op je vlucht?
In mijn incheckbagage, hè. Lijkt me niet dat ik in het bagageruim mag wroeten als het etenstijd is.
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:30 schreef Piles het volgende:
Ergste wat kan gebeuren is dat je het uit moet pakken
Maar waarom geen plastic gebruiken dan
Het moet koel blijven. Nu gaat dat natuurlijk niet de hele vlucht (13 uur) lukken, maar ik denk dat het wel wat kan schelen met aluminiumfolie.
pi_60310622
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:35 schreef wyccie het volgende:

[..]

In mijn incheckbagage, hè. Lijkt me niet dat ik in het bagageruim mag wroeten als het etenstijd is.
Het mag. Waar ga je btw heen?
pi_60310763
Daarheen --->


Hoe zit het trouwens met deobusjes? Ik heb vorig jaar nog gevlogen, maar ik weet niet eens meer wat ik toen heb gedaan.
  donderdag 24 juli 2008 @ 07:23:15 #247
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_60312543
Deobusjes kun je gewoon meenemen in je incheckbagage. Eten kan per land verschillen, vaak willen landen niet dat je zuivel, vlees en dat soort dingen invoert.
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:52:50 #248
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60313198
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_60313364
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 08:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
Als je van het ene airport naar het andere moet geef je zelf al bijna het antwoord. M.a.w. koffertje van de band af halen, door de douane heen, shuttletje pakken, opnieuw inchecken in domestic terminal.

Goede reis !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:06:40 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_60313408
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 08:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
Dus je vliegt eerst van Pune naar Delhi om 4 uur later weer terug naar Pune te vliegen met KLM vreemd

Ik neem aan van KLM terug naar huis. Je bagage wordt waarschijnlijk niet doorgelabeld en die zul je opnieuw moeten inchecken. Helemaal ook omdat het een ander vliegveld is. Is gewoon een kwestie van bagage halen, naar de incheckbalie en ff wachten tot die open gaat en dan meteen als eerste inchecken
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:08:51 #251
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60313441
Van Delhi naar Amsterdam uiteraard . Maargoed, dan is het maar zo, moet ik weer de hele tijd daar op letten, is zo vervelend. Bedankt in ieder geval!
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:22:14 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_60314726
Weet iemand wat een beetje normale beenruimte is, heb met American Airlines dadelijk 80 cm voor de lange vlucht
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:35:10 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_60317330
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:38 schreef Underdoggy het volgende:
@ blik

www.seatguru.com
waar denk je dat ik de informatie vandaan heb van de 80 cm

Ik heb niet echt tijd om een vergelijkend onderzoekje uit te voeren aangezien ik vanavond naar Praag ga. Ik was gewoon benieuwd of iemand dat zo weet
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:48:40 #255
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60317583
Ik heb met KLM 78 cm gevlogen toen ik naar hier kwam, is erg goed te doen, ben 1.85 ongeveer.

Een vraagje nog, op de terugweg heb ik een ander vluchtnummer (KL0872 tov KL0871 op de heenweg). Heb ik dan ook een ander vliegtuig of vliegt KLM AMS<>DEL altijd met die Douglas?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:53:16 #256
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60317664
Reken er maar van wel op
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:41:21 #257
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60320873
Het vluchtnummer is voor de vlucht en heeft niets te maken met het vliegtuig...
Ofwel: normaal gesproken heb je heen en terug hetzelfde (type) vliegtuig.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_60321693
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:22 schreef Blik het volgende:
Weet iemand wat een beetje normale beenruimte is, heb met American Airlines dadelijk 80 cm voor de lange vlucht
78 is standaardmaat op lange vluchten, maar zegt helemaal niets, zeker in vliegtuigtypen die al een tijdje meegaan zijn er zoveel verschillende stoelen. Vooral de tijdschriftzakken en de boxen voor personal entertainment kunnen nog verschil maken, net als de dikte en de hoogte van de stoel.
pi_60326015
In Augustus wil ik een vriend opzoeken in Los Angeles. Ik wil eerst naar New York vliegen, daar 5 dagen blijven en dan vanaf New York naar Los Angeles vliegen en na 10 dagen weer terug van Los Angeles naar Amsterdam te vliegen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Ik vraag me namelijk af of ik nu al de vliegtickets van hier allemaal moet boeken of dat ik gewoon in New York een ticket moet kopen voor L.A.
pi_60326793
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Pacino88 het volgende:
In Augustus wil ik een vriend opzoeken in Los Angeles. Ik wil eerst naar New York vliegen, daar 5 dagen blijven en dan vanaf New York naar Los Angeles vliegen en na 10 dagen weer terug van Los Angeles naar Amsterdam te vliegen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Ik vraag me namelijk af of ik nu al de vliegtickets van hier allemaal moet boeken of dat ik gewoon in New York een ticket moet kopen voor L.A.
Dit kun je bij elke ticketsite zo kopen, geen enkel probleem. Vul het bijvoorbeeld eens in op www.cheaptickets.com . De optie zit wel vaak verstopt onder iets 'multi-city' of 'uigebreide zoekopties'. Post je precieze vraag anders in het 'Hoe kom ik van A naar B topic'
pi_60327644
Beetje laat met boeken btw, prijzen zijn aardig hoog als je niet met Polish Air oid wil vliegen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:45:05 #262
269 vats
Live life to the max!
pi_60328912
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:59 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dit kun je bij elke ticketsite zo kopen, geen enkel probleem. Vul het bijvoorbeeld eens in op www.cheaptickets.com . De optie zit wel vaak verstopt onder iets 'multi-city' of 'uigebreide zoekopties'. Post je precieze vraag anders in het 'Hoe kom ik van A naar B topic'
Nog beter: zoek bij www.kayak.com deze zoekt oa bij cheaptickets en nog een riedel aanbieders.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 06:09:28 #263
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60333913
Yes, ik ben ingecheckt, en heel veel stoelen waren nog beschikbaar, dus 7J kunnen boeken

Volgens seatguru de beste van economy . Grappig dat KLM daar geen seat choice op heeft staan .
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 06:20:45 #264
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60333932
Klopt het dat er geen low coster van Dublin naar London City vliegt?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 07:32:18 #265
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_60334141
Lowcosters vliegen meestal niet naar City, city is een duur zakenvliegveld.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 07:35:25 #266
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60334161
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 07:32 schreef nickybol het volgende:
Lowcosters vliegen meestal niet naar City, city is een duur zakenvliegveld.
Bummer, ik zag dat het met VLM wel voor 40 euro kon, maar da's vanaf A'dam
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:47:21 #267
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60341109
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 06:09 schreef --Christiaan-- het volgende:
Yes, ik ben ingecheckt, en heel veel stoelen waren nog beschikbaar, dus 7J kunnen boeken

[ afbeelding ] Volgens seatguru de beste van economy . Grappig dat KLM daar geen seat choice op heeft staan .
Die stoelen zijn idd heersend
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_60362994
Over twee weekjes vertrek ik eindelijk naar Zuid-Afrika . Zoals ik bij een vorige vraag al had gezegd vlieg ik eerst met Lufthansa naar Frankfurt, om vanaf daar verder te vliegen met South African Airways naar Kaapstad. Ik heb een ticket gekocht via supersaver; dus geen georganiseerde reis ofzo.

Nu lees ik op nu.nl dat er bij lufthansa gedreigd wordt met een algehele staking, nadat er al eerder kleinere stakingen waren geweest. Nu duurt het nog even voordat ik vertrek, en hoop ik dat er dan geen sprake meer is van stakingen, maar heeft iemand een idee wat mijn mogelijkheden zijn als er wel gestaakt wordt? Moet ik dan op eigen vervoer naar Frankfurt zien te komen? Kan ik de dan gemaakte kosten nog ergens terugkrijgen? Of zijn er nog andere mogelijkheden?..
  zaterdag 26 juli 2008 @ 19:09:58 #269
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60365156
http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Luchtvaart


Misschien helpt dit je verder?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_60367435
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 17:01 schreef Chris_eBK het volgende:
Moet ik dan op eigen vervoer naar Frankfurt zien te komen?
Ja. De stakingsdreiging lijkt vrij serieus. Ik zou in jouw situatie zelfs al vast nagaan wat de mogelijkheden zijn om daar te komen. Misschien is het mogelijk om alvast een internationale trein te reserveren, aangezien vliegtickets op het laatste moment zeer duur zijn. Frankfurt ligt gelukkig niet zo ver weg.

Als de staking doorgaat, reken dan in ieder geval niet op enige hulp van Lufthansa. Als 90 % van het grondpersoneel staakt, dan wordt het daar een chaos en zullen alle helpdesken (voor zover ze niet staken) overbelast raken.

Wat betreft het geld: reserveer nu extra geld voor de reiskosten naar Frankfurt. Als je al geld terugkrijgt dan is dat iets om bij terugkomst te regelen. Bewaar je treinkaartje en alle bonnetjes van extra uitgaven die je moet maken, zelfs van de koffie en broodjes onderweg. Dien vervolgens een claim in volgens de voorwaarden van Lufthansa en als je niet tevreden bent over de afhandeling vraag dan de hulp van euclaim: http://www.euclaim.nl/ .
pi_60368698
Over een paar weken komt m'n vriendin aan op Schiphol (uit de USA, via Delta, arrivals 3). Ik begrijp dat het bagageophaalpunt een stuk verder ligt, betekent dat dat zij eerst van de terminal=> bagege loopt en dan terug naar arrivals 3, of kan ik haar voor die tijd al zien.

Enig idee hoe lang het ongeveer duurt tussen tijdstip van landen en het tijdstip dat ik haar zie?

Overigens is dit dan ook wel een idee

[ Bericht 27% gewijzigd door Autoreply op 26-07-2008 22:03:01 ]
pi_60373407
Ze loopt eerst door immigratie, dan komt ze in de hal waar de bagage aankomt. Als jij naar Arrivals 3 gaat dan kun je haar door die wand in de hal zien staan terwijl ze op de bagage wacht. De bagage duurt meestal wel even; grappig dat ze nu ook telefoons hebben geinstalleerd. Als ze haar bagage heeft, moet ze door Douane waar je meestal direkt kunt doorlopen en dan komt ze door de deur van Arrivals 3. Daarna hoeft ze niets meer te regelen. Er hoeft dus niet terug gelopen te worden

Met het tijdstip van landen wordt 'touchdown' bedoeld. Het hangt er van af op welke baan ze is geland, hoe lang het daarna nog gaat duren. Het is meestal zo'n 20 - 40 minuten. Als ik iemand afhaal, dan plan ik altijd dat ik op het aankomst tijdstip bij Arrivals arriveer. Dan heb je wat speling als het tegenzit met het verkeer of parkeren.
  zondag 27 juli 2008 @ 09:30:26 #273
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_60373945
Ik vlieg over twee maanden vanuit Bangkok naar Berlijn, en heb een overstap in Qatar

Moet mn vriendin een hoofddoek om? Of maakt dat op het vliegveld niet zoveel uit.
We willen liever niet in de cel worden gegooid.
&lt;insert pseudo intellectuele psychedische quote&gt;
&lt;insert grappige quote over hoe lui ik ben&gt;
pi_60378080
quote:
Op zondag 27 juli 2008 04:20 schreef jaco het volgende:
Ze loopt eerst door immigratie, dan komt ze in de hal waar de bagage aankomt. Als jij naar Arrivals 3 gaat dan kun je haar door die wand in de hal zien staan terwijl ze op de bagage wacht. De bagage duurt meestal wel even; grappig dat ze nu ook telefoons hebben geinstalleerd. Als ze haar bagage heeft, moet ze door Douane waar je meestal direkt kunt doorlopen en dan komt ze door de deur van Arrivals 3. Daarna hoeft ze niets meer te regelen. Er hoeft dus niet terug gelopen te worden

Met het tijdstip van landen wordt 'touchdown' bedoeld. Het hangt er van af op welke baan ze is geland, hoe lang het daarna nog gaat duren. Het is meestal zo'n 20 - 40 minuten. Als ik iemand afhaal, dan plan ik altijd dat ik op het aankomst tijdstip bij Arrivals arriveer. Dan heb je wat speling als het tegenzit met het verkeer of parkeren.
Hartelijk dank voor de info. Belangrijkste rede nvoor mijn vraag was dat volgens Schiphol zelf het bagegedepot compleet de andere kant op is, of is dat alleen voor verdwaalde bagage
pi_60378143
quote:
Op zondag 27 juli 2008 14:53 schreef Autoreply het volgende:
Hartelijk dank voor de info. Belangrijkste rede nvoor mijn vraag was dat volgens Schiphol zelf het bagegedepot compleet de andere kant op is, of is dat alleen voor verdwaalde bagage
Bagagedepot is meer om je bagage tijdelijk op te slaan lijkt me
Elke arrival-hal heeft gewoon een stuk of 4 van die banden waar de bagage komt. Dat is dus gelijk achter die glazen wand

Ah, kijk: http://www.schiphol.nl/Lu(...)epot/Bagagedepot.htm
  zondag 27 juli 2008 @ 15:31:02 #276
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_60378664
quote:
Op zondag 27 juli 2008 04:20 schreef jaco het volgende:
Met het tijdstip van landen wordt 'touchdown' bedoeld.
Dit zijn echter niet de "geland" tijden zoals die op de aankomstborden staan. De tijden die op die borden staan, zijn de tijden wanneer een vlucht "op de blokken" staat. Oftewel, wanneer een vlucht aangekomen is aan de gate.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_60379014
quote:
Op zondag 27 juli 2008 09:30 schreef LS-Drop het volgende:
Ik vlieg over twee maanden vanuit Bangkok naar Berlijn, en heb een overstap in Qatar

Moet mn vriendin een hoofddoek om? Of maakt dat op het vliegveld niet zoveel uit.
We willen liever niet in de cel worden gegooid.
Misschien een idee om je een heel klein beetje te verdiepen in de cultuur van een land waar je heen gaat (ook al is het maar een transfervliegveld)? Als je even googlet lees je al dat westerse vrouwen gewon zonder hoofddoek op straat mogen... en op een internationaal vliegveld zal het dan ws. helemaal geen probleem zijn (en ze zal niet de enige vrouw zijn in het vliegtuig neem ik aan )
pi_60379173
Had ik zelf nog een vraag. Volgende maand ga ik vanaf Schiphol met Easyjet naar London. Nu las ik op verschillende sites (bijv. linkje) dat je dan vanaf speciale low-budget gates vertrekt Ik was wel benieuwd wat dat precies inhoudt... Er staat wel dat er geen restaurants/toiletten enzo zijn, maar je kunt dan neem ik aan toch wel weer even teruglopen naar andere delen van de vertrekhal? Of is dat echt heel ver?
En gaat instappen ook anders dan normaal? (met een bus? of via een trapje).
Just curious
  zondag 27 juli 2008 @ 16:21:47 #279
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_60379425
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:03 schreef Palomar het volgende:
Had ik zelf nog een vraag. Volgende maand ga ik vanaf Schiphol met Easyjet naar London. Nu las ik op verschillende sites (bijv. linkje) dat je dan vanaf speciale low-budget gates vertrekt Ik was wel benieuwd wat dat precies inhoudt... Er staat wel dat er geen restaurants/toiletten enzo zijn, maar je kunt dan neem ik aan toch wel weer even teruglopen naar andere delen van de vertrekhal? Of is dat echt heel ver?
En gaat instappen ook anders dan normaal? (met een bus? of via een trapje).
Just curious
Als je met Easyjet vliegt, vertrek je van de H-pier. In die pier is idd helemaal niks te doen. Als je naar die pier gaat, ga je door de security heen. Daarna is er geen weg meer terug en zul je dus in de H-pier moeten blijven. Je kunt het best zo lang mogelijk in het "tax free" gedeelte blijven. Daar kun je gewoon rondlopen en doen wat je wilt (wikels kijken, koffie drinken, enz). Dus lekker daar blijven tot op de vertrekborden "ga naar gate" staat bij je vlucht. Hou er wel rekening mee, dat het best een stuk lopen kan zijn voor je bij je gate aankomt.

Instappen gaat trouwens met de trap.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_60379507
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Instappen gaat trouwens met de trap.
Weet je het zeker? Dit is de H-pier toch: die linkse
  zondag 27 juli 2008 @ 16:38:13 #281
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_60379690
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Dit is de H-pier toch: die linkse
Nee, dat is de G-pier. Je moet nog verder naar links voor de H-pier. Alleen is die nog niet te zien op die foto
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_60379796
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nee, dat is de G-pier. Je moet nog verder naar links voor de H-pier. Alleen is die nog niet te zien op die foto
Ah, ok
Is dat die grijze passage die langs de weg staat als je wegrijdt vanaf Schiphol?
Het is te lang geleden dat ik er geweest ben
  maandag 28 juli 2008 @ 11:23:50 #283
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_60392262
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 12:08:03 #284
45833 crew  Fogel
pi_60393104
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
Helemaal geen probleem. Als je harde lenzen hebt, kan ik wel aanraden om een flesje lenzenvloeistof mee te nemen op lange vluchten (meer dan 4u).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_60393138
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad, neem wel altijd wat vloeistoef (niet meer dan 100ml, dat mag niet, bij de etos hebben ze speciale vliegtuigflesjes die je zelf kunt vullen met lenzenvloeistof), bakjes en m'n bril mee. Op lange vluchten doe ik ze dan uit om te proberen te slapen.
  maandag 28 juli 2008 @ 20:51:35 #286
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60404155
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Als je met Easyjet vliegt, vertrek je van de H-pier. In die pier is idd helemaal niks te doen. Als je naar die pier gaat, ga je door de security heen. Daarna is er geen weg meer terug en zul je dus in de H-pier moeten blijven. Je kunt het best zo lang mogelijk in het "tax free" gedeelte blijven. Daar kun je gewoon rondlopen en doen wat je wilt (wikels kijken, koffie drinken, enz). Dus lekker daar blijven tot op de vertrekborden "ga naar gate" staat bij je vlucht. Hou er wel rekening mee, dat het best een stuk lopen kan zijn voor je bij je gate aankomt.

Instappen gaat trouwens met de trap.
Je komt na de paspoort controle in de internationale terminal, vanaf daar loop je naar de H pier, en de H-pier is een pier waar niet aan de gate zelf (zoals bij de rest van het internationale gedeelte) maar aan het begin van de pier security is. Vanaf de H-pier kan je nog heel gemakkelijk terug, direct naast de beveiliging heb je de 'one-way' poortjes die je weer terugbrengen naar de rest van de terminal. Als je aankomt (Vanuit de UK of Zwitserland) ga je door dezelfde poortjes ook naar het internationale gedeelte van de terminal om via paspoortcontrole naar de bagagehal te gaan.

Er is op de H-pier niets te doen, er zijn overigens aan het einde van de pier wel toiletten. (Kwam ik laatst achter toen ik op de M-pier (Shengen) iets teveel tijd had en besloot eens helemaal naar het einde te lopen, op de H-pier, (andere kant van de glazen wand), zag ik ze ook.
Verder is er inderdaad niets te doen, zelf ga ik 20-30 minuten voor vertrek ongeveer door de beveiliging heen ga en dan rustig bij de gate wachten.

Als je binnen Europa vliegt met bijvoobeeld Sky Europe (Praag / Wenen) of Easyjet (Milaan) dan vertrek je vanaf de M-pier, dit is dezelfde pier als de H-pier met dien verstande dat je vanaf de incheckbalie direct door de beveiliging gaat en dus niet door de paspoortcontrole heengaat en ook niet in de internationale terminal komt. Op de M-pier heb je slechts 2 'dure' winkels om wat versnaperingen te kopen. (1,50 voor een flesje water op de rest van schiphol, op de M-pier 2,75 )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 08:04:08 #287
62913 Blik
The one and Only!
pi_60412012
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

heel verhaal over H/M-pier

Als ik dit voor het weekend had geweten had ik wel wat gegegeten voor de douane. Was nu 13 euro kwijt voor 1 broodje, salade en saucijzenbroodje (plan was om naar de Mac te gaan achter de douane) Echt een enorme schijt-pier.

Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
pi_60416227
Ik ben heb even helemaal kwijt.
Ik ga in november backpacken door zuid amerika. Maar ik snap niet hoe iedereen het doet! Want als je de grens over wilt, moet je laten zien dat je niet langer dan 3 maanden blijft, dus moet je je retour ticket laten zien. Betekent dit dat je dus al je tickets al van te voren moet vastleggen??
Ik dacht eerst ik koop een retour: van amsterdam naar costa rica, en van cuba naar amsterdam. Wat ik in die tussentijd vlieg bedenk ik me daar wel. Maar er mag maar maximaal 3 maanden tussen die heen en terugvlucht zitten, en ik wil sowieso een half jaar weg..
Wie weet hoe dit zit?
pi_60416318
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
Ik heb er ontzettend last van gehad op een vlucht van 13uur. 2 dagen tranende ogen en rotzooi wat eruit kwam terwijl ik ze na 7uur oid wel uit gedaan had. Harde lenzen overigens. Had 't gevoel dat 't kwam door de airco. Maar misschien is 't persoonlijk en heb ik gewoon gevoelige ogen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:23:53 #290
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60416659
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:06 schreef kellyvk het volgende:
Ik ben heb even helemaal kwijt.
Ik ga in november backpacken door zuid amerika. Maar ik snap niet hoe iedereen het doet! Want als je de grens over wilt, moet je laten zien dat je niet langer dan 3 maanden blijft, dus moet je je retour ticket laten zien. Betekent dit dat je dus al je tickets al van te voren moet vastleggen??
Ik dacht eerst ik koop een retour: van amsterdam naar costa rica, en van cuba naar amsterdam. Wat ik in die tussentijd vlieg bedenk ik me daar wel. Maar er mag maar maximaal 3 maanden tussen die heen en terugvlucht zitten, en ik wil sowieso een half jaar weg..
Wie weet hoe dit zit?
De paniek is wel groot, als je er speciaal een account voor aanmaakt en dezelfde vraag in twee topics post...


Anyway:
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:22 schreef Hik het volgende:
1. Volgens mij bedoel je Latijns Amerika, want Costa Rica en Cuba liggen niet in Zuid-Amerika
2. Ik heb nog nooit bij één grensovergang in Latijns Amerika een vliegticket moeten laten zien. Waar het vooral om gaat is dat je jezelf financieel kunt onderhouden daar (dat je dus niet gaat werken). Op het moment dat je een europese reiziger bent (met credit cards en contanten) kom je zo overal binnen; reis je met een lokaal iemand dan kan het nog wel eens lastiger zijn. Sad but true...
Wel is het handig om je eTicket bij de hand te hebben voor het geval dát, maar verder niet druk om maken.
3. Ik snap niet wat je bedoelt met "er mag maximaal 3 maanden tussen heen- en terugvlucht zitten". Van wie? Er bestaan tickets die een limiet hebben op hoe lang je ergens blijven mag als je dat bedoelt. Goedkope tickets hebben meestal een 3 of 6 maanden maximum; bij duurdere tickets zijn de voorwaarden wat minder streng en kun je later terug.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:27:46 #291
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60416749
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 08:04 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
Waarom koop je geen drank in Guatemala? Veul goedkoper!
Drank kun je gewoon meenemen tot daar overigens, zolang je de fles wel netjes in zijn seal laat zitten en er niet tussen London en Miami vast aan begint...
Denk dat het er vooral vanaf hangt wat voor drank je wilt kopen of Miami goedkoper is. Amerikaanse drank? Dan wel. Voor de rest zal het weinig uitmaken.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_60419713
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:27 schreef Hik het volgende:

[..]

Waarom koop je geen drank in Guatemala? Veul goedkoper!
Drank kun je gewoon meenemen tot daar overigens, zolang je de fles wel netjes in zijn seal laat zitten en er niet tussen London en Miami vast aan begint...

Ik weet niet hoor, of de Schiphol-seal ze op Heathrow iets zegt. Bij ons op Schiphol zie ik bij de doorgang van niet-Schengen naar Schengen en andersom hele flessen whiskey in de afvalbakken verdwijnen. Nou heb ik ook nog nooit een seal van een ander land zien langskomen (volgens mij is vooral Schiphol daar zo bedreven mee) maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er op LHR niet moeilijk over doen...
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:52:39 #293
62913 Blik
The one and Only!
pi_60420012
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:36 schreef nlse het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, of de Schiphol-seal ze op Heathrow iets zegt. Bij ons op Schiphol zie ik bij de doorgang van niet-Schengen naar Schengen en andersom hele flessen whiskey in de afvalbakken verdwijnen. Nou heb ik ook nog nooit een seal van een ander land zien langskomen (volgens mij is vooral Schiphol daar zo bedreven mee) maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er op LHR niet moeilijk over doen...
Ben eerder bang voor Miami om eerlijk te zijn. Met die maffe Amerikanen. Maar het is misschien ook wel goedkoper om het op Guatemala te kopen, loop ik ook minder risico.
pi_60423297
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 08:04 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 17:38:11 #295
62913 Blik
The one and Only!
pi_60423628
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:20 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
lekker belachelijk natuurlijk. Maar kan ik dan niks in London kopen, vervolgens mijn bagage ophalen in Miami en het in mijn incheck-bagage stoppen? Of ga je eerst door de douane heen voordat je je tas ophaald?

Maar ik koop in Guatemala wel iets van drank om te nuttigen onderweg.
pi_60423740
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:38 schreef Blik het volgende:
lekker belachelijk natuurlijk. Maar kan ik dan niks in London kopen, vervolgens mijn bagage ophalen in Miami en het in mijn incheck-bagage stoppen? Of ga je eerst door de douane heen voordat je je tas ophaald?
Waarom belachelijk? het zorgt ervoor dat elke passagier op de luchthaven hetzelfde behandeld wordt. Anders moeten ze aan iedereen gaan vragen waar ze vandaan komen, lijst erbij pakken en zien dat jij wel 125 ml vloeistof mee mag nemen en degene die achter je in de rij staat niet.

Je komt in Miami zeer waarschijnlijk eerst bij immigration, dan je koffer ophalen, dan je koffer weer afgeven 5 meter verder en dan ga je de terminal in via de security en dan kom je pas bij de winkels.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:06:06 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60425460
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:20 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
Dat is niet helemaal correct, je kunt bij aankopen in een EU land deze meenemen naar een ander EU land om verder te vliegen. In de VS mag deze niet door de beveiliging, maar bij aankomst moet je je koffer van de band halen, en voordat je deze inchecked kan je de gekochte vloeistoffen daar weer in doen.

Zie ook; http://www.schiphol.nl/Lu(...)a.htm?contentid=2885
quote:
V: Mag ik vloeistoffen en gels (zoals drank & parfum) kopen bij de winkels van See Buy Fly als ik naar Amerika vlieg?
A: Ja, als u een directe vlucht naar Amerika heeft dan mag dat. Ook als u via een tussenstop in bijvoorbeeld Londen of Parijs naar Amerika vliegt mag u vloeistoffen en gels kopen, een uitzondering is de luchthaven Zürich. Als u via Zürich transfereert naar de US worden u aangekochte vloeistoffen en gels in beslag genomen.

Stapt u in Amerika over dan kunt u ook vloeistoffen en gels kopen bij de winkels van See Buy Fly
Let op: na aankomst op uw transferluchthaven, krijgt u uw koffer terug voordat u naar uw eindbestemming vliegt. Hier dient u de gekochte artikelen in uw ruimbagage te doen voordat u op uw vervolgvlucht stapt. U mag dit echter niet vergeten anders worden uw aankopen ingenomen.

Bij twijfel kunt u altijd het See Buy Fly personeel aanspreken. Zij geven u graag advies over uw situatie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:24:32 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_60427289
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarom belachelijk? het zorgt ervoor dat elke passagier op de luchthaven hetzelfde behandeld wordt. Anders moeten ze aan iedereen gaan vragen waar ze vandaan komen, lijst erbij pakken en zien dat jij wel 125 ml vloeistof mee mag nemen en degene die achter je in de rij staat niet.

het is belachelijk omdat de douane kan zien aan de tas dat ik het gekocht heb op een airport, de tas gesealed is en dus bij voorbaat veilig is en dus geen risico vormt.
pi_60428057
quote:
Ook als u via een tussenstop in bijvoorbeeld Londen of Parijs naar Amerika vliegt mag u vloeistoffen en gels kopen, een uitzondering is de luchthaven Zürich. Als u via Zürich transfereert naar de US worden u aangekochte vloeistoffen en gels in beslag genomen.
Dat is dus een nieuwe regel.. die had ik nog niet gezien
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:57:41 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60428100
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:24 schreef Blik het volgende:

[..]

het is belachelijk omdat de douane kan zien aan de tas dat ik het gekocht heb op een airport, de tas gesealed is en dus bij voorbaat veilig is en dus geen risico vormt.
Maar de EU of de VS vertrouwt niet de veiligheid op de airports buiten hun eigen 'gebied van regelgeving'.
(Daar valt opzich best wat voor te zeggen als je de securitymedewerkers vergelijkt tussen de EU en bijvoorbeeld een land in Zuid Amerika).

Niet dat de vloeistofmanie uberhaubt zin heeft, want er zullen wellicht best gevaarlijke vloeistoffen zijn, maar nu ze zo fixeren, zeker in het begin, op de vloeistoffen werden andere gevaarlijke 'groepen' minder opgemerkt..... (Naast het feit dat je beter kunt testen wat voor vloeistoffen iemand bij zich heeft dan de hoeveelheid te limiteren, waar je nog steeds de mogelijkheid hebt om de 'gevaarlijke' vloeistoffen aan boord te nemen, maar dan in kleinere verpakkingen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')