Mmm, op mijn e-ticket staat niks. Heb ook even de boeking bekeken maar ik zie nergens het type vlucht staan. Ook op de KLM site zelf vind ik niks. We wachten dus mooi af, misschien dat er snel een update van de vluchtgegevens komt.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Staat vaak op je e-ticket. Anders even je vlucht opzoeken op vluchttarieven of een soortgelijk site en op de details klikken. Ook de website van Schiphol vermeldt het vliegtuigtype.
Via seatguru zul je dan zien dat er weer vele verschillende varianten van hetzelfde vliegtuig bestaan, dus zul je op airliners.net moeten gaan zoeken op welke luchthavens welke vliegtuigen van welke maatschappij zijn gesignaleerd.
Als je daar mee klaar bent, dan kun je overal wel slapen, ook in een vliegtuig
Incl. koffer uiteraard, hoe kunnen ze andere berekenen hoeveel bagage je bij hebt. Iedere koffer heeft een ander gewicht. Een kunststof reistas is veel minder zwaar dan een dikke Samsonite-koffer.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:23 schreef De_Beschermer het volgende:
Kan iemand mij hier vertellen of het maximale gewicht (kostenloos) van de ruimbagage (in dit geval 20 kg) inclusief of exclusief de reiskoffer is? Ik heb ergens gelezen dat het maximum doorgaans wordt vastgesteld op 18 kg, hetgeen dus zou betekenen dat je in geval van 20 kg spreekt van het gewicht inclusief de reiskoffer. Alvast bedankt voor de reactie(s).
Daar staat dus een 747-400, en die hebben juist geen eigen schermpje. Als dat zo is gewoon mijn iPod volpompen. Toch belachelijk dat er op een vlucht van 8 uur overhead tv`s zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:40 schreef Fogel het volgende:
Als je bij de KLM site onder Manage my Booking kijkt, zou daar het vliegtuigtype bij moeten staan.
Bij www.checkmytrip.com krijg je ook je vliegtuigtype te zien (maar niet alle boekingcodes werken daar).
KLM staat dan ook niet bekend als zijnde voorloper op het gebied van installeren van PTV's in de vliegtuigen. Zelfs bij de refitting van de KLM 747 toestellen werd gekozen om geen PTV's te installeren..... Wees blij dat het maar 8 uur is, ik vloog vroegâh veel naar Azië met KLM, tegenwoordig doe ik dat met Aziatische maatschappijen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:54 schreef Professional het volgende:
[..]
Daar staat dus een 747-400, en die hebben juist geen eigen schermpje. Als dat zo is gewoon mijn iPod volpompen. Toch belachelijk dat er op een vlucht van 8 uur overhead tv`s zijn.
De maatschappij heeft meestal weinig te maken met je overstap, dit word door het reisbureau geregeld, behalve als je zelf alles boek direct bij KLM.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Qua terminals zit je dan goed. En belangrijker, als je de tickets bij één maatschappij hebt geboekt zal het overstappen geen probleem zijn.
Sterker nog, als er meerdere overstappers, (wat aannemelijk is), in jouw vliegtuig zitten en er is vertraging, zal het vliegtuig zelf wachten op andere overstappers. Mits dit binnen een redelijke tijd blijft, vaak genoeg met KLM 30 minuten gewacht in verband met 'technisch defect' en dan op het laatste moment allemaal passagiers aan boord zien komen, achteraf blijkt er van een technisch defect dan geen sprake.
En mocht dat allemaal niet lukken is de maatschappij verantwoordelijk voor opvang in een hotel, of je op een (zo spoedig mogelijke) andere vlucht zetten, zonder kosten!
Al vind ik 1 uur en 5 minuten kort, aankomende februari in Helsinki heb ik ook vanuit London in Helsinki 1 uur en 5 minuten om mijn vlucht te halen naar Hong Kong. Gezien de bagage wordt doorgelabeld en het ticket van één maatschappij is, moet dat wel goedkomen.
Maar tegenwoordig kan je vaak zelf bij de maatschappijen goedkoop boeken, juist ook voor vluchten met een overstap. Als ik met Finnair straks vanaf London via Helsinki naar Hong Kong vllieg, (alles geboekt via de Finnair website), en er is vertraging op London - Helsinki zal Finnair mij toch echt een alternatief moeten geven.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:10 schreef Alternate het volgende:
[..]
De maatschappij heeft meestal weinig te maken met je overstap, dit word door het reisbureau geregeld, behalve als je zelf alles boek direct bij KLM.
De reisbureaus maken er nog wel eens een potje van, zo zie ik regelmatig passagiers met een overstaptijd van 45 minuten! Heel soms zelfs maar 30.
Bij 30 minuten haal je het simpelweg niet, dan word je automatisch al op 'NOC' gezet en word je stoel aan iemand van de standby lijst gegeven. Bij 45 minuten heb je nog een kans, maar je koffer haalt het waarschijnlijk niet.
Als jij je overstap te krap boekt, dan is de maatschappij daar niet verantwoordelijk voor, dus dat hotel moet je zelf betalen.
De informatie die je hoorde, is overdreven. In de eerste plaats, haalt de douane steeksproefgewijs passagiers uit de rij, zeg een paar passagiers per vlucht. Dit is mij ook wel eens overkomen (eenmaal op schiphol, tweemaal in Canada). De douane gaat dan grondig door de inhoud van je koffers heen. De prioriteit ligt echter bij het opsporen van drugs en wapens. De laptop in mijn bagage lieten ze alle drie keer ongemoeid.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt.
Hoe wil je het kijken? Op een laptop? Brand ze dan niet weg, maar zet ze op de schijf en gooi weg als je iets gezien heb.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Hee ik heb even een vraagje:
Ik ga zondag naar amerika voor 3 weken met de familie, vlieg van amsterdam naar LA. Nu wil ik wat films en tvseries meenemen om evt te kijken als we in amerika zelf rondrijden. Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt. Zou wel jammer zijn maar niet echt een probleem, alleen mn ouders zijn nu bang dat je dikke boetes krijgt daarvoor. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
Handbagage check je niet in he.. de vraag is alleen of je (nog) handbage mag meenemen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:41 schreef Palomar het volgende:
Ik heb een vraagje over Easyjet die ik niet duidelijk op hun site kan terugvinden. Bij het boeken hebben ze het over 'in te checken bagage'. Wordt hiermee alleen ruimbagage bedoeld of ook handbagage?
Ik wil nl. alleen een rugtas meenemen (met juiste maten als handbagage). Op het boekingsformulier staat nu nl. standaard 2 in te checken bagage-items (2 pers) en mijn vraag is dus of we dat ook op 0 kunnen zetten (scheelt ook nog 30 euro).
[edit] Op hun site tsaat alleen: een stuk handbagage met maximale afmetingen van 55x40x20 cm. Echter lees ik ergens anders op internet dat het maar max. 5KG mag zijn. Dat is echter een oud nieuwsbericht. Ik neem aan dat dit niet meer zo is, aangezien het nie top de site staat?
Ben er inmiddels al vrij zeker van dat je wel gewoon handbagage mee mag nemen. Gaat me er eigenlijk meer om of er beperkingen zijn aan gewicht oid. Het formaat moet 55x40x20 cm zijn, want dat wordt alleen op de site gemeld. Ik neem nl. wel wat kleding en andere dingen mee voor als je 5 dagen weg gaat, dus wordt best een volle rugtas.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:49 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Handbagage check je niet in he.. de vraag is alleen of je (nog) handbage mag meenemen.
Hilarisch die spookverhalen. Mensen denken dat je niks meer mag in Amerikaquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
Er staat altijd wel een max bij het gewicht voor de handbagage, maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat ze je handbagage gingen wegen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:13 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ben er inmiddels al vrij zeker van dat je wel gewoon handbagage mee mag nemen. Gaat me er eigenlijk meer om of er beperkingen zijn aan gewicht oid. Het formaat moet 55x40x20 cm zijn, want dat wordt alleen op de site gemeld. Ik neem nl. wel wat kleding en andere dingen mee voor als je 5 dagen weg gaat, dus wordt best een volle rugtas.
Iemand hier ervaring mee? Wil nl. geen gezeik hebben dat de tas wordt geweigerd omdat ie te zwaar is of wat voor reden dan ook. Gaat btw. over Easyjet.
Bij veel traditionele maatschappijen kan er controle zijn aan de gate. Easyjet heeft echter juist de regeling dat als je het zelfstandig zonder hulp in het bagagevak kunt krijgen (en het er ook in past) je het mee mag nemen als handbagage. Zie ook hun website voor de details.quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:38 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Er staat altijd wel een max bij het gewicht voor de handbagage, maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat ze je handbagage gingen wegen.
Tickets die je kunt wijzigen kosten duurder geld.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
Eerste pagina van http://www.britishairways.com/travel/home/public/en_nl staat het uitgelegd. Altijd eerst klagen op de plek waar je boekt, dan kun je daarna nog naar geschillencommissies, consumentenorganisaties of er een zaak van maken.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
quote:Ticket type explained
> Lowest price. Changes and refunds to these fares may not be permitted or may be permitted upon payment of a penalty fee and possible increase in fare.
> Lowest (earning Tier Points). This choice will display if you are logged in as an Executive Club member. The lowest price available that also earns Executive Club Tier Points. Please note that Tier Points are not the same as BA Miles.
> Flexible conditions. Fares that permit changes and refunds with no penalty fees.
> Flexible (Business UK). Available on some flights within the UK. Changes and refunds permitted with no penalty fees. Permits access to dedicated British Airways lounges at London Heathrow, London Gatwick, Aberdeen, Edinburgh, Glasgow, Manchester and Newcastle.
Geen probleem, die maatschappijen werken samen net als NWA en KLM, en BA en Qantas. Ik vlieg volgende week van Singapore naar Boston en net als in april wordt baggage netjes doorgestuurd.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:17 schreef Proximo het volgende:
Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Dan kan ik mooi van internet inchecken de avond van tevorenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:36 schreef Shivo het volgende:
[..]
Geen probleem, die maatschappijen werken samen net als NWA en KLM, en BA en Qantas. Ik vlieg volgende week van Singapore naar Boston en net als in april wordt baggage netjes doorgestuurd.
Ik heb hetzelfde gedaan eind april. De bagage wordt meteen doorgelabeld naar New York, dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:17 schreef Proximo het volgende:
[..]
Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Ik heb gezocht in de FB-topics en via search naar een gelijkend topic, maar na Vliegtopic deel drie zag ik nergens meer een deel vier (geen link in de sluitpost en ook niet op de indexpagina). Vandaar dus mijn vraag in dat andere topic.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:54 schreef DutchTrain het volgende:
Waarom dan niet in de centrale topicreeks
=> [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Daar verder
Ergste wat kan gebeuren is dat je het uit moet pakkenquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:22 schreef wyccie het volgende:
Mag je etenswaren verpakt in aluminiumfolie meenemen in je incheckbagage? Zien ze dat door de scanner en zullen ze raar over me denken?![]()
Er zitten vaak restricties op als je voor meer dan 1 maatschappij online wilt inchecken op die manier. Op het vliegveld krijg je wel gelijk 2 boarding passes.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:17 schreef Proximo het volgende:
[..]
Dan kan ik mooi van internet inchecken de avond van tevorenThanks!
In mijn incheckbagage, hè. Lijkt me niet dat ik in het bagageruim mag wroeten als het etenstijd is.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:29 schreef geenID het volgende:
Hoezo? Krijg je geen eten op je vlucht?
Het moet koel blijven. Nu gaat dat natuurlijk niet de hele vlucht (13 uur) lukken, maar ik denk dat het wel wat kan schelen met aluminiumfolie.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:30 schreef Piles het volgende:
Ergste wat kan gebeuren is dat je het uit moet pakken
Maar waarom geen plastic gebruiken dan
Het mag. Waar ga je btw heen?quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
In mijn incheckbagage, hè. Lijkt me niet dat ik in het bagageruim mag wroeten als het etenstijd is.![]()
Als je van het ene airport naar het andere moet geef je zelf al bijna het antwoord. M.a.w. koffertje van de band af halen, door de douane heen, shuttletje pakken, opnieuw inchecken in domestic terminal.quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
Dus je vliegt eerst van Pune naar Delhi om 4 uur later weer terug naar Pune te vliegen met KLMquote:Op donderdag 24 juli 2008 08:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
waar denk je dat ik de informatie vandaan heb van de 80 cmquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |