abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:10:50 #205
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_59830429
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Staat vaak op je e-ticket. Anders even je vlucht opzoeken op vluchttarieven of een soortgelijk site en op de details klikken. Ook de website van Schiphol vermeldt het vliegtuigtype.
Via seatguru zul je dan zien dat er weer vele verschillende varianten van hetzelfde vliegtuig bestaan, dus zul je op airliners.net moeten gaan zoeken op welke luchthavens welke vliegtuigen van welke maatschappij zijn gesignaleerd.

Als je daar mee klaar bent, dan kun je overal wel slapen, ook in een vliegtuig
Mmm, op mijn e-ticket staat niks. Heb ook even de boeking bekeken maar ik zie nergens het type vlucht staan. Ook op de KLM site zelf vind ik niks. We wachten dus mooi af, misschien dat er snel een update van de vluchtgegevens komt.
  Moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 23:40:21 #206
45833 crew  Fogel
pi_59831158
Als je bij de KLM site onder Manage my Booking kijkt, zou daar het vliegtuigtype bij moeten staan.
Bij www.checkmytrip.com krijg je ook je vliegtuigtype te zien (maar niet alle boekingcodes werken daar).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_59837263
Kan iemand mij hier vertellen of het maximale gewicht (kostenloos) van de ruimbagage (in dit geval 20 kg) inclusief of exclusief de reiskoffer is? Ik heb ergens gelezen dat het maximum doorgaans wordt vastgesteld op 18 kg, hetgeen dus zou betekenen dat je in geval van 20 kg spreekt van het gewicht inclusief de reiskoffer. Alvast bedankt voor de reactie(s).
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:31:45 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_59837498
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:23 schreef De_Beschermer het volgende:
Kan iemand mij hier vertellen of het maximale gewicht (kostenloos) van de ruimbagage (in dit geval 20 kg) inclusief of exclusief de reiskoffer is? Ik heb ergens gelezen dat het maximum doorgaans wordt vastgesteld op 18 kg, hetgeen dus zou betekenen dat je in geval van 20 kg spreekt van het gewicht inclusief de reiskoffer. Alvast bedankt voor de reactie(s).
Incl. koffer uiteraard, hoe kunnen ze andere berekenen hoeveel bagage je bij hebt. Iedere koffer heeft een ander gewicht. Een kunststof reistas is veel minder zwaar dan een dikke Samsonite-koffer.

Je bagage wordt in zijn geheel gewogen op de bagageband. Daar kijken ze hoe zwaar het is. Gaat het ruim over de 20 kilo heen moet je misschien bijbetalen. Over 1 of 2 kilo zullen ze niet moeilijk doen, dat doen ze alleen bij Ryanair (15 kilo is de max, bij 16+ kilo gaan ze moeilijk doen)
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:54:32 #209
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_59845477
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:40 schreef Fogel het volgende:
Als je bij de KLM site onder Manage my Booking kijkt, zou daar het vliegtuigtype bij moeten staan.
Bij www.checkmytrip.com krijg je ook je vliegtuigtype te zien (maar niet alle boekingcodes werken daar).
Daar staat dus een 747-400, en die hebben juist geen eigen schermpje. Als dat zo is gewoon mijn iPod volpompen. Toch belachelijk dat er op een vlucht van 8 uur overhead tv`s zijn.
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:02:26 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59849304
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:54 schreef Professional het volgende:

[..]

Daar staat dus een 747-400, en die hebben juist geen eigen schermpje. Als dat zo is gewoon mijn iPod volpompen. Toch belachelijk dat er op een vlucht van 8 uur overhead tv`s zijn.
KLM staat dan ook niet bekend als zijnde voorloper op het gebied van installeren van PTV's in de vliegtuigen. Zelfs bij de refitting van de KLM 747 toestellen werd gekozen om geen PTV's te installeren..... Wees blij dat het maar 8 uur is, ik vloog vroegâh veel naar Azië met KLM, tegenwoordig doe ik dat met Aziatische maatschappijen.

KLM concurreert buiten Nederland dan vooral op de prijs, want anders kiezen mensen echter niet voor KLM, het is vaak raadzaam om te kijken wat een vlucht Amstederdam - Amerikaanse Bestemming kost, en dan te bekijken hoeveel dit vanaf Dusseldorf - Amsterdam - Amerikaanse Bestemming kost, verschillen van 200-300 euro met vertrek uit Dusseldof zijn niet vreemd.... Al is dat natuurlijk bij meerdere maatschappijen zo, vanaf London naar Hong Kong kost met Finnair 500 euro, met BA, CATHAY 800 euro.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:10:55 #211
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_59867313
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Qua terminals zit je dan goed. En belangrijker, als je de tickets bij één maatschappij hebt geboekt zal het overstappen geen probleem zijn.
Sterker nog, als er meerdere overstappers, (wat aannemelijk is), in jouw vliegtuig zitten en er is vertraging, zal het vliegtuig zelf wachten op andere overstappers. Mits dit binnen een redelijke tijd blijft, vaak genoeg met KLM 30 minuten gewacht in verband met 'technisch defect' en dan op het laatste moment allemaal passagiers aan boord zien komen, achteraf blijkt er van een technisch defect dan geen sprake.
En mocht dat allemaal niet lukken is de maatschappij verantwoordelijk voor opvang in een hotel, of je op een (zo spoedig mogelijke) andere vlucht zetten, zonder kosten!

Al vind ik 1 uur en 5 minuten kort, aankomende februari in Helsinki heb ik ook vanuit London in Helsinki 1 uur en 5 minuten om mijn vlucht te halen naar Hong Kong. Gezien de bagage wordt doorgelabeld en het ticket van één maatschappij is, moet dat wel goedkomen.
De maatschappij heeft meestal weinig te maken met je overstap, dit word door het reisbureau geregeld, behalve als je zelf alles boek direct bij KLM.
De reisbureaus maken er nog wel eens een potje van, zo zie ik regelmatig passagiers met een overstaptijd van 45 minuten! Heel soms zelfs maar 30.
Bij 30 minuten haal je het simpelweg niet, dan word je automatisch al op 'NOC' gezet en word je stoel aan iemand van de standby lijst gegeven. Bij 45 minuten heb je nog een kans, maar je koffer haalt het waarschijnlijk niet.
Als jij je overstap te krap boekt, dan is de maatschappij daar niet verantwoordelijk voor, dus dat hotel moet je zelf betalen.
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:42:32 #212
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59868098
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:10 schreef Alternate het volgende:

[..]

De maatschappij heeft meestal weinig te maken met je overstap, dit word door het reisbureau geregeld, behalve als je zelf alles boek direct bij KLM.
De reisbureaus maken er nog wel eens een potje van, zo zie ik regelmatig passagiers met een overstaptijd van 45 minuten! Heel soms zelfs maar 30.
Bij 30 minuten haal je het simpelweg niet, dan word je automatisch al op 'NOC' gezet en word je stoel aan iemand van de standby lijst gegeven. Bij 45 minuten heb je nog een kans, maar je koffer haalt het waarschijnlijk niet.
Als jij je overstap te krap boekt, dan is de maatschappij daar niet verantwoordelijk voor, dus dat hotel moet je zelf betalen.
Maar tegenwoordig kan je vaak zelf bij de maatschappijen goedkoop boeken, juist ook voor vluchten met een overstap. Als ik met Finnair straks vanaf London via Helsinki naar Hong Kong vllieg, (alles geboekt via de Finnair website), en er is vertraging op London - Helsinki zal Finnair mij toch echt een alternatief moeten geven.
En KLM heeft vanaf Engeland ook vaak goede tarieven via Amsterdam naar verdere bestemmingen, of Delta vanaf Amsterdam via Atlanta / New York naar andere bestemmingen.

Uiteraard, als je met meerdere maatschappijen vliegt, en het wordt door een reisburo geboekt, dan moet je goed opletten bij overstaptijden, want dan heb je twee aparte tickets, en hebben de airlines inderdaad niks met elkaar te maken. Als je overigens via een reisburo alles weer via één airline boekt wordt deze optie door de airline zelf aangedragen, en ook dan heb je recht op een hotel en een volgende vlucht. (Let op, dit hoeft niet persé de eerst mogelijke vlucht te zijn).
Trouwens krappe overstaptijden, Air France kan daar ook wat van, als ik soms zie wat voor overstaptijden zij op Charles du Gaulle hanteren 35 - 45 minuten, dan vindt ik dat altijd heel positief gedacht....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 3 juli 2008 @ 16:07:23 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_59868778
Ik heb in Egypte eens 30 minuten gehad, toen ik moest overstappen op een vlucht naar Bangkok. Ging echt supervloeiend en in 20 minuten zaten we in het volgende vliegtuig. Gelukkig is het vliegveld daar niet zo groot
pi_59895549
Hee ik heb even een vraagje:

Ik ga zondag naar amerika voor 3 weken met de familie, vlieg van amsterdam naar LA. Nu wil ik wat films en tvseries meenemen om evt te kijken als we in amerika zelf rondrijden. Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt. Zou wel jammer zijn maar niet echt een probleem, alleen mn ouders zijn nu bang dat je dikke boetes krijgt daarvoor. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
pi_59895835
Waarom zou je dvd's van hier meenemen? Een nieuwe DVD heb je in de VS al voor 5 - 10 dollar
Gewoon even de eerste dag langs een DVD-rental rijden die hun overtollige voorraad verkopen en je hebt een stapel films en muziek voor een paar tientjes
pi_59895981
ja zou kunnen maar ik wil een paar specifieke films en tvseries dus dat zit er helaas niet in:P
  zondag 6 juli 2008 @ 16:47:30 #217
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_59928284
De laatste paar keer dat ik richting Canada vloog nam ik ook altijd 2 spindels met dvd`s mee voor mijn halfzusjes. Ben nog nooit gevraagd waarom ik die bij me had.
Maar ja dat is Canada, in Amerika zijn ze daar wat hypocrieter over.
  zondag 6 juli 2008 @ 18:07:34 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59929962
Hoe zit het eigenlijk met handbagage. Normaal ben ik in het kader van travel light, en neem een kleine tas mee aan boord.
Nu moet ik in February eerst via London naar Hong Kong waar het dan wat kouder is. Ik heb een koffer, deze is net binnen de limieten, (52 bij 38 bij 16 cm, en het mag volgens mij zijn 55 bij 40 bij 20 cm).
Maar dat is de koffer zelf, er zitten ook nog pootjes onder, als ik die mee zou moeten tellen, dan is deze dus langer dan 55 cm...
Iemand idee hoe moeilijk ze daar over doen? (Ter informatie, vertrek is uit Eindhoven Airport, en is alleen bij vertrek, op de terugweg zal ik de bagage allemaal inchecken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 6 juli 2008 @ 21:26:44 #219
45833 crew  Fogel
pi_59934562
Over het algemeen zullen ze er niet moeilijk over doen, maar als je een zeiksnor tegenkomt die je de koffer in zo'n metalen frame (ik neem aan dat je weet wat ik bedoel) wil laten passen, ben je de sjaak...

Ik heb ook een koffer die net te groot is, en daar doe ik dan altijd voor de zekerheid een kleine lichte tas in met spullen die ik écht nodig heb. Als iemand vind dat de koffer het ruim in moet, pak ik gewoon die tas met de essentiele dingen eruit en dan mogen ze de koffer labelen en inchecken. Ik gebruik die koffer weinig, en heb tot dusverre nog nooit plan B uit hoeven voeren omdat niemand de koffer te groot vond.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_59942902
Ik heb toch nog wat vraagjes over mijn eerste lange vliegreis Ruim een maand geleden heb ik tickets gekocht via www.supersaver.nl. Ik vlieg eerst met Lufthansa naar Frankfurt, om vanaf daar over te stappen met south african airways naar Kaapstad.
Hoe zit het nu eigenlijk met die vliegtax? Zit die al in de prijs verwerkt? Of moet ik die bij het inchecken op Schiphol nog los bijbetalen? Zo ja, moet ik dan het 'lage' tarief betalen (gezien de overstap in Frankfurt) of het 'volle' tarief (internationale vlucht)?

Voor het online inchecken neem ik aan dat ik me bij de verschillende maatschappijen waar ik mee vlieg apart moet inchecken? Aangezien de aansluitende vlucht van een andere maatschappij is... Ik heb overigens wel maar 1 nummer gekregen waar ik me bij alle vluchten mee kan inchecken.
pi_59943381
vliegtax zit er al bij inbegrepen, wordt betaald al op het moment van boeking

Lufthansa en SAA zitten beiden in de Star Alliance en werken samen op alle vluchten dus je kan gewoon 1x inchecken bij als het goed is Lufthansa en dan ook gelijk je SAA-vlucht doen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_59961282
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt.
De informatie die je hoorde, is overdreven. In de eerste plaats, haalt de douane steeksproefgewijs passagiers uit de rij, zeg een paar passagiers per vlucht. Dit is mij ook wel eens overkomen (eenmaal op schiphol, tweemaal in Canada). De douane gaat dan grondig door de inhoud van je koffers heen. De prioriteit ligt echter bij het opsporen van drugs en wapens. De laptop in mijn bagage lieten ze alle drie keer ongemoeid.

Bij een 'gate controle' heb ik ooit eens mijn laptop op moeten starten, maar dit leek bedoeld om te checken of het werkelijk een werkende laptop was en geen vermomming voor een bom. De inhoud van mijn harde schijf interesseerde ze niets. Bedenk ook dat een gemiddelde douane man/vrouw geen copyright deskundige is. Ze hebben al kopzorgen genoeg met het zoeken naar drugs en wapens en het kontroleren van je papieren. Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat ze je cd's gaan bekijken en je uitleg moet geven over de inhoud. Dit kost teveel tijd. Ik reis veel en heb ook nog nooit zoiets gehoord van een medereiziger.

Beperkt het echter tot een paar cd's in je bagage, anders lijkt het erop dat je hierin handelt en dan wordt het weer een ander verhaal.
pi_59990684
Ik heb een vraagje over Easyjet die ik niet duidelijk op hun site kan terugvinden. Bij het boeken hebben ze het over 'in te checken bagage'. Wordt hiermee alleen ruimbagage bedoeld of ook handbagage?

Ik wil nl. alleen een rugtas meenemen (met juiste maten als handbagage). Op het boekingsformulier staat nu nl. standaard 2 in te checken bagage-items (2 pers) en mijn vraag is dus of we dat ook op 0 kunnen zetten (scheelt ook nog 30 euro).

[edit] Op hun site tsaat alleen: een stuk handbagage met maximale afmetingen van 55x40x20 cm. Echter lees ik ergens anders op internet dat het maar max. 5KG mag zijn. Dat is echter een oud nieuwsbericht. Ik neem aan dat dit niet meer zo is, aangezien het nie top de site staat?

[ Bericht 24% gewijzigd door Palomar op 09-07-2008 11:17:00 ]
pi_59999595
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:
Hee ik heb even een vraagje:

Ik ga zondag naar amerika voor 3 weken met de familie, vlieg van amsterdam naar LA. Nu wil ik wat films en tvseries meenemen om evt te kijken als we in amerika zelf rondrijden. Deze heb ik alleen wel gedownload en daarna op cd gebrand. Ik hoorde dat de douane in amerika bij aankomst heel moeilijk kan gaan doen en dit soort dingen allemaal controleert/in beslag neemt. Zou wel jammer zijn maar niet echt een probleem, alleen mn ouders zijn nu bang dat je dikke boetes krijgt daarvoor. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
Hoe wil je het kijken? Op een laptop? Brand ze dan niet weg, maar zet ze op de schijf en gooi weg als je iets gezien heb.
Te weiinig ruimte? effe converten.
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:41 schreef Palomar het volgende:
Ik heb een vraagje over Easyjet die ik niet duidelijk op hun site kan terugvinden. Bij het boeken hebben ze het over 'in te checken bagage'. Wordt hiermee alleen ruimbagage bedoeld of ook handbagage?

Ik wil nl. alleen een rugtas meenemen (met juiste maten als handbagage). Op het boekingsformulier staat nu nl. standaard 2 in te checken bagage-items (2 pers) en mijn vraag is dus of we dat ook op 0 kunnen zetten (scheelt ook nog 30 euro).

[edit] Op hun site tsaat alleen: een stuk handbagage met maximale afmetingen van 55x40x20 cm. Echter lees ik ergens anders op internet dat het maar max. 5KG mag zijn. Dat is echter een oud nieuwsbericht. Ik neem aan dat dit niet meer zo is, aangezien het nie top de site staat?
Handbagage check je niet in he.. de vraag is alleen of je (nog) handbage mag meenemen.
pi_60008548
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:49 schreef athlonkmf het volgende:
[..]

Handbagage check je niet in he.. de vraag is alleen of je (nog) handbage mag meenemen.
Ben er inmiddels al vrij zeker van dat je wel gewoon handbagage mee mag nemen. Gaat me er eigenlijk meer om of er beperkingen zijn aan gewicht oid. Het formaat moet 55x40x20 cm zijn, want dat wordt alleen op de site gemeld. Ik neem nl. wel wat kleding en andere dingen mee voor als je 5 dagen weg gaat, dus wordt best een volle rugtas.

Iemand hier ervaring mee? Wil nl. geen gezeik hebben dat de tas wordt geweigerd omdat ie te zwaar is of wat voor reden dan ook. Gaat btw. over Easyjet.
pi_60018137
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:25 schreef Wousie90 het volgende:

Kan iemand mij vertellen hoe dit zit want ik zit niet echt te wachten op 2000dollar boete per film. Dank alvast
Hilarisch die spookverhalen. Mensen denken dat je niks meer mag in Amerika
pi_60022812
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:13 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ben er inmiddels al vrij zeker van dat je wel gewoon handbagage mee mag nemen. Gaat me er eigenlijk meer om of er beperkingen zijn aan gewicht oid. Het formaat moet 55x40x20 cm zijn, want dat wordt alleen op de site gemeld. Ik neem nl. wel wat kleding en andere dingen mee voor als je 5 dagen weg gaat, dus wordt best een volle rugtas.

Iemand hier ervaring mee? Wil nl. geen gezeik hebben dat de tas wordt geweigerd omdat ie te zwaar is of wat voor reden dan ook. Gaat btw. over Easyjet.
Er staat altijd wel een max bij het gewicht voor de handbagage, maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat ze je handbagage gingen wegen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_60024981
Gister middag terug gekomen uit Las Vegas en ik heb nu nog een flinke Jetlag zeg... Volgens mij helpt het ook niet dat ik de avond voordat ik terug vloog behoorlijk dronken ben geworden, dat was niet echt slim Maarja je moet het er maar voor over hebben.

Trouwens landde we natuurlijk op de 5e baan ofzo waarbij je een uur moet taxien en vervolgens alle gates in gebruik. sta je daar 2 uur op schiphol...
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_60029375
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:38 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Er staat altijd wel een max bij het gewicht voor de handbagage, maar ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat ze je handbagage gingen wegen.
Bij veel traditionele maatschappijen kan er controle zijn aan de gate. Easyjet heeft echter juist de regeling dat als je het zelfstandig zonder hulp in het bagagevak kunt krijgen (en het er ook in past) je het mee mag nemen als handbagage. Zie ook hun website voor de details.
pi_60039866
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
Jesus saves but death prevails.
pi_60041801
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
Tickets die je kunt wijzigen kosten duurder geld.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 20:17:05 #232
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60048328
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.

Bij boeken niet voor lowest fare, maar voor Full-fare gaan, die kun je altijd wijzigen/annuleren etc...


Tevens heb ik een vraag voor in dit topic

Oktober dit jaar vlieg ik met American Airlines van Heathrow naar NY (jfk)
De vlucht brussel - Heathrow & Heathrow - Schiphol wordt uitgevoerd door British Airways.

Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_60048413
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:24 schreef Shivo het volgende:
Weet iemand of er ergens een onafhankelijk adviesorgaan is waar je met klachten over vliegmaatschappijen terecht kunt? Ik vlieg regelmatig met British Airways en dat bevalt goed, maar ik boek altijd tickets die achteraf niet meer gewijzigd kunnen worden. Dat doe ik niet bewust, tijdens het boeken wordt dat nergens expliciet aangegeven (ook niet in de voorwaarden, ik heb er de laatste keer op gelet). Maar nu zit ik opnieuw met een ticket wat ik niet kan wijzigen terwijl ik volgende week eigenlijk een dag eerder terug wil vliegen.
Eerste pagina van http://www.britishairways.com/travel/home/public/en_nl staat het uitgelegd. Altijd eerst klagen op de plek waar je boekt, dan kun je daarna nog naar geschillencommissies, consumentenorganisaties of er een zaak van maken.
quote:
Ticket type explained
> Lowest price. Changes and refunds to these fares may not be permitted or may be permitted upon payment of a penalty fee and possible increase in fare.

> Lowest (earning Tier Points). This choice will display if you are logged in as an Executive Club member. The lowest price available that also earns Executive Club Tier Points. Please note that Tier Points are not the same as BA Miles.

> Flexible conditions. Fares that permit changes and refunds with no penalty fees.

> Flexible (Business UK). Available on some flights within the UK. Changes and refunds permitted with no penalty fees. Permits access to dedicated British Airways lounges at London Heathrow, London Gatwick, Aberdeen, Edinburgh, Glasgow, Manchester and Newcastle.
pi_60048660
Bedankt voor de antwoorden, maar mijn vraag heeft weinig te maken met de opbouw van ticketprijzen. Zijn er dergelijke geschillencommissies en zo ja, hoe heten ze?
Jesus saves but death prevails.
pi_60048685
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:17 schreef Proximo het volgende:
Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Geen probleem, die maatschappijen werken samen net als NWA en KLM, en BA en Qantas. Ik vlieg volgende week van Singapore naar Boston en net als in april wordt baggage netjes doorgestuurd.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 22:17:10 #236
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60050722
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:36 schreef Shivo het volgende:

[..]

Geen probleem, die maatschappijen werken samen net als NWA en KLM, en BA en Qantas. Ik vlieg volgende week van Singapore naar Boston en net als in april wordt baggage netjes doorgestuurd.
Dan kan ik mooi van internet inchecken de avond van tevoren Thanks!
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_60056821
hoi ik had een vraagje we vliegen binnenkort van Schiphol naar Liverpool met Easyjet , wat is het maximum kg handbagage dat je mee mag nemen ?

Ik ben al een uur aan het zoeken en de ene website zeg 20 kg en de andere zegt dat er geen restricties zijn.

en moet je nu wel of niet betalen voor je handbagage?
pi_60058764
Staat netjes op de website van Easyjet. Je betaalt 7,50 per stuk dat je incheckt (met een gewicht per passagiers van 20 kilo of 32 kilo per item) en er zijn geen gewichtsrestricties wat betreft handbagage, zolang het niet te groot is en je het zelfstandig in de locker kan krijgen.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:17:34 #239
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_60058865
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:17 schreef Proximo het volgende:

[..]
Vluchten met overstap heb ik tot nu toe áltijd met dezelfde maatschappij gehad, maar nooit 2 verschillende..
Weet iemand hier hoe dit zit met inchecken & het doorlabelen van de bagage?
Ik heb hetzelfde gedaan eind april. De bagage wordt meteen doorgelabeld naar New York, dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.
pi_60310370
Okee, dan verhuis ik maar even zelf mijn vraag hierheen:

Mag je etenswaren verpakt in aluminiumfolie meenemen in je incheckbagage? Zien ze dat door de scanner en zullen ze raar over me denken?
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:54 schreef DutchTrain het volgende:
Waarom dan niet in de centrale topicreeks

=> [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4

Daar verder
Ik heb gezocht in de FB-topics en via search naar een gelijkend topic, maar na Vliegtopic deel drie zag ik nergens meer een deel vier (geen link in de sluitpost en ook niet op de indexpagina). Vandaar dus mijn vraag in dat andere topic.
Is het misschien een handig idee om die andere topics te sluiten en dit topic sticky te maken?
pi_60310498
Hoezo? Krijg je geen eten op je vlucht?
pi_60310513
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:22 schreef wyccie het volgende:
Mag je etenswaren verpakt in aluminiumfolie meenemen in je incheckbagage? Zien ze dat door de scanner en zullen ze raar over me denken?
Ergste wat kan gebeuren is dat je het uit moet pakken
Maar waarom geen plastic gebruiken dan
pi_60310527
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 22:17 schreef Proximo het volgende:

[..]

Dan kan ik mooi van internet inchecken de avond van tevoren Thanks!
Er zitten vaak restricties op als je voor meer dan 1 maatschappij online wilt inchecken op die manier. Op het vliegveld krijg je wel gelijk 2 boarding passes.
pi_60310602
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:29 schreef geenID het volgende:
Hoezo? Krijg je geen eten op je vlucht?
In mijn incheckbagage, hè. Lijkt me niet dat ik in het bagageruim mag wroeten als het etenstijd is.
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:30 schreef Piles het volgende:
Ergste wat kan gebeuren is dat je het uit moet pakken
Maar waarom geen plastic gebruiken dan
Het moet koel blijven. Nu gaat dat natuurlijk niet de hele vlucht (13 uur) lukken, maar ik denk dat het wel wat kan schelen met aluminiumfolie.
pi_60310622
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:35 schreef wyccie het volgende:

[..]

In mijn incheckbagage, hè. Lijkt me niet dat ik in het bagageruim mag wroeten als het etenstijd is.
Het mag. Waar ga je btw heen?
pi_60310763
Daarheen --->


Hoe zit het trouwens met deobusjes? Ik heb vorig jaar nog gevlogen, maar ik weet niet eens meer wat ik toen heb gedaan.
  donderdag 24 juli 2008 @ 07:23:15 #247
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_60312543
Deobusjes kun je gewoon meenemen in je incheckbagage. Eten kan per land verschillen, vaak willen landen niet dat je zuivel, vlees en dat soort dingen invoert.
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:52:50 #248
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60313198
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_60313364
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 08:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
Als je van het ene airport naar het andere moet geef je zelf al bijna het antwoord. M.a.w. koffertje van de band af halen, door de douane heen, shuttletje pakken, opnieuw inchecken in domestic terminal.

Goede reis !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:06:40 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_60313408
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 08:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Een vraagje, ik vlieg overmorgen met Jet Airways van Pune naar Delhi, en vier uur naar aankomst met KLM van Delhi naar Pune. Zou het mogelijk zijn om te zorgen dat de bagage wordt overgeleverd en ik dus niet opnieuw mijn bagage in hoef te checken in Delhi? Probleem is wel dat ik aankom op Domestic Airport, en dan de shuttle moet hebben naar International Airport.
Dus je vliegt eerst van Pune naar Delhi om 4 uur later weer terug naar Pune te vliegen met KLM vreemd

Ik neem aan van KLM terug naar huis. Je bagage wordt waarschijnlijk niet doorgelabeld en die zul je opnieuw moeten inchecken. Helemaal ook omdat het een ander vliegveld is. Is gewoon een kwestie van bagage halen, naar de incheckbalie en ff wachten tot die open gaat en dan meteen als eerste inchecken
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:08:51 #251
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60313441
Van Delhi naar Amsterdam uiteraard . Maargoed, dan is het maar zo, moet ik weer de hele tijd daar op letten, is zo vervelend. Bedankt in ieder geval!
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:22:14 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_60314726
Weet iemand wat een beetje normale beenruimte is, heb met American Airlines dadelijk 80 cm voor de lange vlucht
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:35:10 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_60317330
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:38 schreef Underdoggy het volgende:
@ blik

www.seatguru.com
waar denk je dat ik de informatie vandaan heb van de 80 cm

Ik heb niet echt tijd om een vergelijkend onderzoekje uit te voeren aangezien ik vanavond naar Praag ga. Ik was gewoon benieuwd of iemand dat zo weet
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:48:40 #255
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_60317583
Ik heb met KLM 78 cm gevlogen toen ik naar hier kwam, is erg goed te doen, ben 1.85 ongeveer.

Een vraagje nog, op de terugweg heb ik een ander vluchtnummer (KL0872 tov KL0871 op de heenweg). Heb ik dan ook een ander vliegtuig of vliegt KLM AMS<>DEL altijd met die Douglas?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')