78 is standaardmaat op lange vluchten, maar zegt helemaal niets, zeker in vliegtuigtypen die al een tijdje meegaan zijn er zoveel verschillende stoelen. Vooral de tijdschriftzakken en de boxen voor personal entertainment kunnen nog verschil maken, net als de dikte en de hoogte van de stoel.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:22 schreef Blik het volgende:
Weet iemand wat een beetje normale beenruimte is, heb met American Airlines dadelijk 80 cm voor de lange vlucht
Dit kun je bij elke ticketsite zo kopen, geen enkel probleem. Vul het bijvoorbeeld eens in op www.cheaptickets.com . De optie zit wel vaak verstopt onder iets 'multi-city' of 'uigebreide zoekopties'. Post je precieze vraag anders in het 'Hoe kom ik van A naar B topic'quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Pacino88 het volgende:
In Augustus wil ik een vriend opzoeken in Los Angeles. Ik wil eerst naar New York vliegen, daar 5 dagen blijven en dan vanaf New York naar Los Angeles vliegen en na 10 dagen weer terug van Los Angeles naar Amsterdam te vliegen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Ik vraag me namelijk af of ik nu al de vliegtickets van hier allemaal moet boeken of dat ik gewoon in New York een ticket moet kopen voor L.A.
Nog beter: zoek bij www.kayak.com deze zoekt oa bij cheaptickets en nog een riedel aanbieders.quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dit kun je bij elke ticketsite zo kopen, geen enkel probleem. Vul het bijvoorbeeld eens in op www.cheaptickets.com . De optie zit wel vaak verstopt onder iets 'multi-city' of 'uigebreide zoekopties'. Post je precieze vraag anders in het 'Hoe kom ik van A naar B topic'
Bummer, ik zag dat het met VLM wel voor 40 euro kon, maar da's vanaf A'damquote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:32 schreef nickybol het volgende:
Lowcosters vliegen meestal niet naar City, city is een duur zakenvliegveld.
Die stoelen zijn idd heersendquote:Op vrijdag 25 juli 2008 06:09 schreef --Christiaan-- het volgende:
Yes, ik ben ingecheckt, en heel veel stoelen waren nog beschikbaar, dus 7J kunnen boeken
[ afbeelding ] Volgens seatguru de beste van economy. Grappig dat KLM daar geen seat choice op heeft staan
.
Ja. De stakingsdreiging lijkt vrij serieus. Ik zou in jouw situatie zelfs al vast nagaan wat de mogelijkheden zijn om daar te komen. Misschien is het mogelijk om alvast een internationale trein te reserveren, aangezien vliegtickets op het laatste moment zeer duur zijn. Frankfurt ligt gelukkig niet zo ver weg.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:01 schreef Chris_eBK het volgende:
Moet ik dan op eigen vervoer naar Frankfurt zien te komen?
Hartelijk dank voor de info. Belangrijkste rede nvoor mijn vraag was dat volgens Schiphol zelf het bagegedepot compleet de andere kant op is, of is dat alleen voor verdwaalde bagagequote:Op zondag 27 juli 2008 04:20 schreef jaco het volgende:
Ze loopt eerst door immigratie, dan komt ze in de hal waar de bagage aankomt. Als jij naar Arrivals 3 gaat dan kun je haar door die wand in de hal zien staan terwijl ze op de bagage wacht. De bagage duurt meestal wel even; grappig dat ze nu ook telefoons hebben geinstalleerd. Als ze haar bagage heeft, moet ze door Douane waar je meestal direkt kunt doorlopen en dan komt ze door de deur van Arrivals 3. Daarna hoeft ze niets meer te regelen. Er hoeft dus niet terug gelopen te worden
Met het tijdstip van landen wordt 'touchdown' bedoeld. Het hangt er van af op welke baan ze is geland, hoe lang het daarna nog gaat duren. Het is meestal zo'n 20 - 40 minuten. Als ik iemand afhaal, dan plan ik altijd dat ik op het aankomst tijdstip bij Arrivals arriveer. Dan heb je wat speling als het tegenzit met het verkeer of parkeren.
Bagagedepot is meer om je bagage tijdelijk op te slaan lijkt mequote:Op zondag 27 juli 2008 14:53 schreef Autoreply het volgende:
Hartelijk dank voor de info. Belangrijkste rede nvoor mijn vraag was dat volgens Schiphol zelf het bagegedepot compleet de andere kant op is, of is dat alleen voor verdwaalde bagage
Dit zijn echter niet de "geland" tijden zoals die op de aankomstborden staan. De tijden die op die borden staan, zijn de tijden wanneer een vlucht "op de blokken" staat. Oftewel, wanneer een vlucht aangekomen is aan de gate.quote:Op zondag 27 juli 2008 04:20 schreef jaco het volgende:
Met het tijdstip van landen wordt 'touchdown' bedoeld.
Misschien een idee om je een heel klein beetje te verdiepen in de cultuur van een land waar je heen gaat (ook al is het maar een transfervliegveld)?quote:Op zondag 27 juli 2008 09:30 schreef LS-Drop het volgende:
Ik vlieg over twee maanden vanuit Bangkok naar Berlijn, en heb een overstap in Qatar![]()
Moet mn vriendin een hoofddoek om? Of maakt dat op het vliegveld niet zoveel uit.
We willen liever niet in de cel worden gegooid.
Als je met Easyjet vliegt, vertrek je van de H-pier. In die pier is idd helemaal niks te doen. Als je naar die pier gaat, ga je door de security heen. Daarna is er geen weg meer terug en zul je dus in de H-pier moeten blijven. Je kunt het best zo lang mogelijk in het "tax free" gedeelte blijven. Daar kun je gewoon rondlopen en doen wat je wilt (wikels kijken, koffie drinken, enz). Dus lekker daar blijven tot op de vertrekborden "ga naar gate" staat bij je vlucht. Hou er wel rekening mee, dat het best een stuk lopen kan zijn voor je bij je gate aankomt.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:03 schreef Palomar het volgende:
Had ik zelf nog een vraag. Volgende maand ga ik vanaf Schiphol met Easyjet naar London. Nu las ik op verschillende sites (bijv. linkje) dat je dan vanaf speciale low-budget gates vertrektIk was wel benieuwd wat dat precies inhoudt... Er staat wel dat er geen restaurants/toiletten enzo zijn, maar je kunt dan neem ik aan toch wel weer even teruglopen naar andere delen van de vertrekhal? Of is dat echt heel ver?
En gaat instappen ook anders dan normaal? (met een bus? of via een trapje).
Just curious
Weet je het zeker? Dit is de H-pier toch: die linksequote:Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Instappen gaat trouwens met de trap.
Nee, dat is de G-pier. Je moet nog verder naar links voor de H-pier. Alleen is die nog niet te zien op die fotoquote:Op zondag 27 juli 2008 16:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Dit is de H-pier toch: die linkse
Ah, okquote:Op zondag 27 juli 2008 16:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nee, dat is de G-pier. Je moet nog verder naar links voor de H-pier. Alleen is die nog niet te zien op die foto
Helemaal geen probleem. Als je harde lenzen hebt, kan ik wel aanraden om een flesje lenzenvloeistof mee te nemen op lange vluchten (meer dan 4u).quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad, neem wel altijd wat vloeistoef (niet meer dan 100ml, dat mag niet, bij de etos hebben ze speciale vliegtuigflesjes die je zelf kunt vullen met lenzenvloeistof), bakjes en m'n bril mee. Op lange vluchten doe ik ze dan uit om te proberen te slapen.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
quote:Op zondag 27 juli 2008 16:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Als je met Easyjet vliegt, vertrek je van de H-pier. In die pier is idd helemaal niks te doen. Als je naar die pier gaat, ga je door de security heen. Daarna is er geen weg meer terug en zul je dus in de H-pier moeten blijven. Je kunt het best zo lang mogelijk in het "tax free" gedeelte blijven. Daar kun je gewoon rondlopen en doen wat je wilt (wikels kijken, koffie drinken, enz). Dus lekker daar blijven tot op de vertrekborden "ga naar gate" staat bij je vlucht. Hou er wel rekening mee, dat het best een stuk lopen kan zijn voor je bij je gate aankomt.
Instappen gaat trouwens met de trap.
Als ik dit voor het weekend had geweten had ik wel wat gegegeten voor de douane. Was nu 13 euro kwijt voor 1 broodje, salade en saucijzenbroodjequote:
Ik heb er ontzettend last van gehad op een vlucht van 13uur. 2 dagen tranende ogen en rotzooi wat eruit kwam terwijl ik ze na 7uur oid wel uit gedaan had. Harde lenzen overigens. Had 't gevoel dat 't kwam door de airco. Maar misschien is 't persoonlijk en heb ik gewoon gevoelige ogen.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:23 schreef nickybol het volgende:
Hoe gaat het met contactlenzen in een vliegtuig? Is dat een beetje te doen?
De paniek is wel groot, als je er speciaal een account voor aanmaakt en dezelfde vraag in twee topics post...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:06 schreef kellyvk het volgende:
Ik ben heb even helemaal kwijt.
Ik ga in november backpacken door zuid amerika. Maar ik snap niet hoe iedereen het doet! Want als je de grens over wilt, moet je laten zien dat je niet langer dan 3 maanden blijft, dus moet je je retour ticket laten zien. Betekent dit dat je dus al je tickets al van te voren moet vastleggen??
Ik dacht eerst ik koop een retour: van amsterdam naar costa rica, en van cuba naar amsterdam. Wat ik in die tussentijd vlieg bedenk ik me daar wel. Maar er mag maar maximaal 3 maanden tussen die heen en terugvlucht zitten, en ik wil sowieso een half jaar weg..
Wie weet hoe dit zit?
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:22 schreef Hik het volgende:
1. Volgens mij bedoel je Latijns Amerika, want Costa Rica en Cuba liggen niet in Zuid-Amerika![]()
2. Ik heb nog nooit bij één grensovergang in Latijns Amerika een vliegticket moeten laten zien. Waar het vooral om gaat is dat je jezelf financieel kunt onderhouden daar (dat je dus niet gaat werken). Op het moment dat je een europese reiziger bent (met credit cards en contanten) kom je zo overal binnen; reis je met een lokaal iemand dan kan het nog wel eens lastiger zijn. Sad but true...
Wel is het handig om je eTicket bij de hand te hebben voor het geval dát, maar verder niet druk om maken.
3. Ik snap niet wat je bedoelt met "er mag maximaal 3 maanden tussen heen- en terugvlucht zitten". Van wie? Er bestaan tickets die een limiet hebben op hoe lang je ergens blijven mag als je dat bedoelt. Goedkope tickets hebben meestal een 3 of 6 maanden maximum; bij duurdere tickets zijn de voorwaarden wat minder streng en kun je later terug.
Waarom koop je geen drank in Guatemala? Veul goedkoper!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:04 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
Ik weet niet hoor, of de Schiphol-seal ze op Heathrow iets zegt. Bij ons op Schiphol zie ik bij de doorgang van niet-Schengen naar Schengen en andersom hele flessen whiskey in de afvalbakken verdwijnen. Nou heb ik ook nog nooit een seal van een ander land zien langskomen (volgens mij is vooral Schiphol daar zo bedreven mee) maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er op LHR niet moeilijk over doen...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:27 schreef Hik het volgende:
[..]
Waarom koop je geen drank in Guatemala? Veul goedkoper!
Drank kun je gewoon meenemen tot daar overigens, zolang je de fles wel netjes in zijn seal laat zitten en er niet tussen London en Miami vast aan begint...
Ben eerder bang voor Miami om eerlijk te zijn. Met die maffe Amerikanen. Maar het is misschien ook wel goedkoper om het op Guatemala te kopen, loop ik ook minder risico.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:36 schreef nlse het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, of de Schiphol-seal ze op Heathrow iets zegt. Bij ons op Schiphol zie ik bij de doorgang van niet-Schengen naar Schengen en andersom hele flessen whiskey in de afvalbakken verdwijnen. Nou heb ik ook nog nooit een seal van een ander land zien langskomen (volgens mij is vooral Schiphol daar zo bedreven mee) maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat er op LHR niet moeilijk over doen...
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:04 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook even een vraagje. Ik vlieg begin oktober naar Guatemala, en moet twee keer overstappen (London en Miami). Is het dan slim om een fles drank te kopen op schiphol of is de kans dan erg groot dat ik die in London en Miami weer in kan leveren bij de douane? Of kan ik beter een fles drank kopen op het vliegveld van Miami (lage dollarkoers)
lekker belachelijk natuurlijk. Maar kan ik dan niks in London kopen, vervolgens mijn bagage ophalen in Miami en het in mijn incheck-bagage stoppen? Of ga je eerst door de douane heen voordat je je tas ophaald?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
Waarom belachelijk? het zorgt ervoor dat elke passagier op de luchthaven hetzelfde behandeld wordt. Anders moeten ze aan iedereen gaan vragen waar ze vandaan komen, lijst erbij pakken en zien dat jij wel 125 ml vloeistof mee mag nemen en degene die achter je in de rij staat niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:38 schreef Blik het volgende:
lekker belachelijk natuurlijk. Maar kan ik dan niks in London kopen, vervolgens mijn bagage ophalen in Miami en het in mijn incheck-bagage stoppen? Of ga je eerst door de douane heen voordat je je tas ophaald?
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die fles mag je in London dan weer inleveren. En als je er een in London koopt, dan mag je die in Miami inleveren. Aankopen van de SBF mag je alleen meenemen naar je eerste bestemming, vanaf daar gelden ook weer de plaatselijke regels.
quote:V: Mag ik vloeistoffen en gels (zoals drank & parfum) kopen bij de winkels van See Buy Fly als ik naar Amerika vlieg?
A: Ja, als u een directe vlucht naar Amerika heeft dan mag dat. Ook als u via een tussenstop in bijvoorbeeld Londen of Parijs naar Amerika vliegt mag u vloeistoffen en gels kopen, een uitzondering is de luchthaven Zürich. Als u via Zürich transfereert naar de US worden u aangekochte vloeistoffen en gels in beslag genomen.
Stapt u in Amerika over dan kunt u ook vloeistoffen en gels kopen bij de winkels van See Buy Fly
Let op: na aankomst op uw transferluchthaven, krijgt u uw koffer terug voordat u naar uw eindbestemming vliegt. Hier dient u de gekochte artikelen in uw ruimbagage te doen voordat u op uw vervolgvlucht stapt. U mag dit echter niet vergeten anders worden uw aankopen ingenomen.
Bij twijfel kunt u altijd het See Buy Fly personeel aanspreken. Zij geven u graag advies over uw situatie.
het is belachelijk omdat de douane kan zien aan de tas dat ik het gekocht heb op een airport, de tas gesealed is en dus bij voorbaat veilig is en dus geen risico vormt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarom belachelijk? het zorgt ervoor dat elke passagier op de luchthaven hetzelfde behandeld wordt. Anders moeten ze aan iedereen gaan vragen waar ze vandaan komen, lijst erbij pakken en zien dat jij wel 125 ml vloeistof mee mag nemen en degene die achter je in de rij staat niet.
Dat is dus een nieuwe regel.. die had ik nog niet gezienquote:Ook als u via een tussenstop in bijvoorbeeld Londen of Parijs naar Amerika vliegt mag u vloeistoffen en gels kopen, een uitzondering is de luchthaven Zürich. Als u via Zürich transfereert naar de US worden u aangekochte vloeistoffen en gels in beslag genomen.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:24 schreef Blik het volgende:
[..]
het is belachelijk omdat de douane kan zien aan de tas dat ik het gekocht heb op een airport, de tas gesealed is en dus bij voorbaat veilig is en dus geen risico vormt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |