abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59572562
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 20:16 schreef tha_dark het volgende:
Toen ik van Schiphol naar Buenos Aires vloog had ik ook een tussenstop in de VS en toen werden mijn koffers overgeplaatst in het andere vliegtuig zonder dat ik daar ook maar iets voor hoefde te doen..
Dat was waarschijnlijk voor 2006, toen deze maatregel is ingevoerd.
pi_59580013
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 10:20 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat was waarschijnlijk voor 2006, toen deze maatregel is ingevoerd.
Nee, het was afgelopen jaar in 2008.
Toen ik in Amsterdam vertrok kregen mijn koffers een speciaal label waardoor ze direct werden overgeladen in Atlanta zonder dat ik mijn koffers zag. En toen ik daarna in Buenos Aires aankwam lagen mijn koffers daar klaar op de band.
Koning.
pi_59600648
Hallo,

Over enkele dagen vertrek ik met het vliegtuig naar mijn vakantiebestemming.
Heeft er iemand nog essentiele tips? En hoe zit het met de oren? Ik hoor dat veel mensen last hebben van flinke druk in hun oren. Hoe is dit te voorkomen?

Mvg,
pi_59600701
Kauwgom kauwen.
Ik zit over 17 uur in het vliegtuig.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 22 juni 2008 @ 12:34:37 #155
138448 PeZu
Suspended animation
pi_59600705
kauwgom kauwen, goed boek mee plus muziek
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_59600734
Je kunt in het vliegtuig van die doppen kopen voor in je oren die zogenaamd de druk zouden moeten verminderen.. Maar naar mijn ervaring helpt dat niet enorm veel, en zijn die dingen overpriced.. Naar mate je meer vliegt word het in ieder geval stukken minder, de eerste keer had ik er behoorlijk last van, en nu eigenlijk totaal niet meer.. Mijn advies: gewoon afwachten tot de landing of je er echt last van hebt, en als dat zo is kun je dan oordopjes kopen, maar het beste is om het maar gewoon uit te zitten, duurt toch maar paar minuten
pi_59600756
Oh, en neem overal veel tijd voor. Valt altijd tegen (bij de douane enzo)
pi_59601696
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:35 schreef Intrepidity het volgende:
Je kunt in het vliegtuig van die doppen kopen voor in je oren die zogenaamd de druk zouden moeten verminderen.. Maar naar mijn ervaring helpt dat niet enorm veel, en zijn die dingen overpriced.. Naar mate je meer vliegt word het in ieder geval stukken minder, de eerste keer had ik er behoorlijk last van, en nu eigenlijk totaal niet meer.. Mijn advies: gewoon afwachten tot de landing of je er echt last van hebt, en als dat zo is kun je dan oordopjes kopen, maar het beste is om het maar gewoon uit te zitten, duurt toch maar paar minuten

Zijn dat gewone oordopjes? Dan heb ik er nl nog wel een heleboel van het werk. Zo'n eenmalige oordopjes zijn dat:)
pi_59601709
Ik heb al 4 keer gevlogen, maar ik heb nog nooit enige merkbare verschillen in druk op m'n oren gevoeld.
  Moderator zondag 22 juni 2008 @ 13:12:42 #160
5428 crew  miss_sly
pi_59601718
Als je goed klaart, hoef je geen last van je oren te krijgen.
http://www.hoorzaken.nl/oorpijn_bij_vliegen_en_duiken.htm
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59601764
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:11 schreef Destrix het volgende:
Zijn dat gewone oordopjes? Dan heb ik er nl nog wel een heleboel van het werk. Zo'n eenmalige oordopjes zijn dat:)
Nee, is iets totaal anders
pi_59601795
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:12 schreef Froop het volgende:
Ik heb al 4 keer gevlogen, maar ik heb nog nooit enige merkbare verschillen in druk op m'n oren gevoeld.
als je binnenlandse vluchten maakt in NL heb je daar idd geen last van, ik vlieg vrij vaak 6 keer per jaar maar ik voel me oren nog altijd, kauwgom kauwen helpt idd of af en toe een slok water nemen , hetdrukverschil haal je weg door te slikken
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  zondag 22 juni 2008 @ 13:16:17 #163
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_59601808
Druk op de oren valt reuze mee. Tijdens de start merk je er helemaal niks van. Kan zijn dat je bij het dalen iets voelt, maar dat stelt weinig voor verder. Gewoon slikken of ergens op kauwen, en het is over.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Moderator zondag 22 juni 2008 @ 13:17:57 #164
5428 crew  miss_sly
pi_59601851
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Druk op de oren valt reuze mee. Tijdens de start merk je er helemaal niks van. Kan zijn dat je bij het dalen iets voelt, maar dat stelt weinig voor verder. Gewoon slikken of ergens op kauwen, en het is over.
Dat is heel afhankelijk van de persoon. Sommige mensen hebben er wel last van. Ik had er veel last van, zoveel dat ik nog tot een aantal uren na de landing hoofdpijn had en slecht zag, tot ik met duikers vloog en ze me het principe van klaren uitlegden. Nu nooit meer last; zo gauw ik merk dat de daling wordt ingezet, begin ik met regelmatig klaren als ik wat druk voel op mijn oren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59604271
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:15 schreef Norro-tje het volgende:

[..]

als je binnenlandse vluchten maakt in NL heb je daar idd geen last van, ik vlieg vrij vaak 6 keer per jaar maar ik voel me oren nog altijd, kauwgom kauwen helpt idd of af en toe een slok water nemen , hetdrukverschil haal je weg door te slikken
2 keer van NL naar Griekenland en andersom.
pi_59607548
Toch nog wat vraagjes voor de zekerheid:
Ik vlieg met Virgin van Amsterdam naar JFK, overstap op Heathrow. Virgin vliegt normaal niet tussen Amsterdam en Heathrow, waardoor de vlucht is uitbesteed aan British Midland (bmi) Als ik, met mijn eticket) incheck in Amsterdam, krijg ik lijkt me alleen een boardingpass voor de vlucht naar Heathrow, of ook meteen al voor mn aansluitende vlucht? Als mijn aanname klopt, moet ik dus in Londen weer inchecken, deze keer bij de Virgin balie, met mn eticket toch?

Daarnaast heb ik anderhalf uur tussen de twee vluchten zitten, maar moet ik wel van Terminal 1 naar Terminal 3. Mn baggage wordt als het goed is overgegooid, maar moet ik nog wel door douane controle? Is de afstand tussen 1 en 3 een beetje beloopbaar?

Mocht, worst case scenario, mijn eerste vlucht zoveel vertraging hebben dat ik mijn tweede vlucht niet kan halen, wat zijn dan mijn opties eigenlijk?
pi_59607672
Je krijgt voor allebei al een boardingpass, dus dat moet geen probleem zijn. Afstand tussen de 2 terminals weet ik niet, kan op LHR best eventjes duren geloof ik.

Als je de 2e mist word je overgeboekt op een andere vlucht naar New York, Virgin heeft er sowieso een aantal per dag
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 22 juni 2008 @ 21:57:29 #168
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_59612136
Ik ga a.s. vrijdag naar india/Delhi (overstap op heathrow). Ik heb hier een aantal vragen over:

- Ik wil 2 laptops meenemen (1 oud/1 nieuw). Zal er door de duane een probleem hiervan gemaakt worden? Moet ik beide laptops als handbagage meenemen?
- Ik heb in totaal een samsonite koffer (zou moeten passen in de handbagage ding) en een laptoptas. Zou ik beide gewoon bij me kunnen/mogen houden? Dit maakt de overstap denk ik makkelijker..Anders moet ik zeker op heatrow nog opzoek gaan?
pi_59618464
Ik heb net mn vluchten nog eens gecheckt, en mijn vlucht naar Londen gaat nu 25 minuten later weg, waardoor ik maar anderhalf uur op Heathrow heb. Kan dit problemen opleveren met het overbrengen van mijn baggage? Een uur voor de vlucht nemen ze namelijk geen baggage meer aan, dus ik ga er van uit dat alle baggage dan al naar het vliegtuig wordt gebracht.
pi_59618476
quote:
Op maandag 23 juni 2008 07:35 schreef thaWarhead het volgende:
Ik heb net mn vluchten nog eens gecheckt, en mijn vlucht naar Londen gaat nu 25 minuten later weg, waardoor ik maar anderhalf uur op Heathrow heb. Kan dit problemen opleveren met het overbrengen van mijn baggage? Een uur voor de vlucht nemen ze namelijk geen baggage meer aan, dus ik ga er van uit dat alle baggage dan al naar het vliegtuig wordt gebracht.
Laat het nou maar allemaal op je afkomen of bel anders even de luchtvaartmaatschappij.
pi_59618483
quote:
Op maandag 23 juni 2008 07:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Laat het nou maar allemaal op je afkomen of bel anders even de luchtvaartmaatschappij.
Zo kun je natuurlijk op elke vraag in dit topic antwoord geven. Ik wil me gewoon een beetje indekken, weten of ik een sprintje moet trekken enzo. Natuurlijk check ik dit morgen ook allemaal nog even voor de zekerheid bij de desk van de luchtvaartmaatschappij, maar wat je van te voren weet is alvast mooi meegenomen.
pi_59618631
quote:
Op zondag 22 juni 2008 21:57 schreef adnansupernew het volgende:
Ik ga a.s. vrijdag naar india/Delhi (overstap op heathrow). Ik heb hier een aantal vragen over:

- Ik wil 2 laptops meenemen (1 oud/1 nieuw). Zal er door de duane een probleem hiervan gemaakt worden? Moet ik beide laptops als handbagage meenemen?
- Ik heb in totaal een samsonite koffer (zou moeten passen in de handbagage ding) en een laptoptas. Zou ik beide gewoon bij me kunnen/mogen houden? Dit maakt de overstap denk ik makkelijker..Anders moet ik zeker op heatrow nog opzoek gaan?
Je mag een laptop ook in je ruimbagage stoppen, maar dan wel goed inpakken en de batterij eraf halen. Je mag sinds kort weer twee stuks handbagage meenemen op Engelse vliegvelden, maar check dat ook voor je terugreis, of dat mag vanaf je vertrekluchthaven.
Door Heathrow van de ene terminal naar de ander met de bijbehorende veiligheidschecks is overigens niet aan te raden met heel veel handbagage...
pi_59623107
Ik heb een vraag:

Ik overweeg in juli naar San Francisco the vliegen. Nou heb ik voorheen naar de VS alleen directe vluchten gehad, en nu zijn er alleen vluchten over met overstap of in Houston of in Newark.
De vluchten die worden aangeboden hebben heen een overstaptijd van 2-4 uur en terug een kleine anderhalf uur.
Nou weet ik dat je bij aankomst in Amerika je bagage moet reclaimen en opnieuw moet inchecken, dus vraag ik me af of die tijden die worden geboden voldoende zijn om van de international terminal door de douane naar de domestic terminal te gaan, incl bagage reclaim en inchecken.

En hoe zit dit op de terugweg? Worden koffers dan ook niet in één keer doorgelabeld (wat een rotsysteem trouwens) en moet je ze dan ook eerst claimen en opnieuw inchecken? Want dan lijkt anderhalf uur me wel erg krap, maar het is de enige fatsoenlijke vlucht.

Het gaat trouwens om Continental.
  maandag 23 juni 2008 @ 19:30:47 #174
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59633132
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:29 schreef nlse het volgende:
Ik heb een vraag:

Ik overweeg in juli naar San Francisco the vliegen. Nou heb ik voorheen naar de VS alleen directe vluchten gehad, en nu zijn er alleen vluchten over met overstap of in Houston of in Newark.
De vluchten die worden aangeboden hebben heen een overstaptijd van 2-4 uur en terug een kleine anderhalf uur.
Nou weet ik dat je bij aankomst in Amerika je bagage moet reclaimen en opnieuw moet inchecken, dus vraag ik me af of die tijden die worden geboden voldoende zijn om van de international terminal door de douane naar de domestic terminal te gaan, incl bagage reclaim en inchecken.

En hoe zit dit op de terugweg? Worden koffers dan ook niet in één keer doorgelabeld (wat een rotsysteem trouwens) en moet je ze dan ook eerst claimen en opnieuw inchecken? Want dan lijkt anderhalf uur me wel erg krap, maar het is de enige fatsoenlijke vlucht.

Het gaat trouwens om Continental.
2-4 uur is voldoende, volgens mij kennen ze in Amerika niet echt het concept van internationale of nationale terminal, maar zit alles bij elkaar en door elkaar. Na het reclaimen van je bagage zal je normaliter gelijk bij het verlaten van de douane de incheckbalie van je vliegtuigmaatschappij vinden, alwaar je je koffer kan acherlaten, en meestal ook op dat punt gelijk weer door de TSA (prutsers) beveiliging heen.

Hoe het op de terugweg zit weet ik niet zeker, als je daadwerkelijk opnieuw zou moeten inchecken en je bagage claimen is 1,5 uur inderdaad wat kort. Aan de andere kant, als de luchtvaartmaatschappij het zo aanbiedt zou het mogelijk moeten zijn, maar ik zou wat meer speelrumite nemen als het kan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_59633571
Op sommige luchthavens / bij sommige luchtvaartmaatschappijen wordt de bagage op de terugweg doorgelabeld. Als je dat van tevoren wilt weten kun je het beste zoeken op de regels van luchthaven en de -maatschappij.
Maar omdat je bij het overstappen pas echt de VS verlaat, moet je daar nog wel even langs de grenscontrole (dat scheelt je weer tijd bij het eerste deel van je terugvlucht, dan heb je aan een uurtje voor vertrek inchecken genoeg, als je niet van een al te grote luchthaven vertrekt).

Ook niet vergeten om op de heenweg je e-ticket 2x geprint bij je te hebben en het adres van je eerste overnachtingsplek, zodat je zonder problemen door de immigration kan bij het overstappen. Voor het inchecken heb je ook nog een formuliertje nodig waarop je je overnachtingsadres en wat andere gegevens moet invullen, als je dat al niet online hebt gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')