Je kunt inderdaad gelijk door naar de veiligheidscontrole, je hebt echter geen paspoortcontrole omdat je vanaf de M-gates vertrekt (vlucht binnen europa). Op de M-pier, andere kant van de H-pier is niet bijzonder veel te beleven, beetje wachtruimte en 1 (dure) winkel en verder alleen maar gates. Wel is er (en dat vind ik persoonlijk een voordeel) toiletgelegenheden zodat je daar nog gebruik van kunt maken.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je je boardingcard uitgeprint hebt, dan kun je meteen door naar de veiligheidscontrole, in dit geval waarschijnlijk bij vertrekhal 4. Houdt rekening met een half uurtje lopen door Schiphol, dus probeer er uiterlijk rond 19.30 te zijn.
quote:Op donderdag 8 november 2007 15:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad gelijk door naar de veiligheidscontrole, je hebt echter geen paspoortcontrole omdat je vanaf de M-gates vertrekt (vlucht binnen europa). Op de M-pier, andere kant van de H-pier is niet bijzonder veel te beleven, beetje wachtruimte en 1 (dure) winkel en verder alleen maar gates. Wel is er (en dat vind ik persoonlijk een voordeel) toiletgelegenheden zodat je daar nog gebruik van kunt maken.
Medicijnen in je koffer doen is risicosport. Alleen doen als je met de medicijnen uit je handbaggage een paar dagen door kan komen. Juist de 'belangrijkste koffers' hebben de neiging om kwijt te raken onderweg en die kan je in het beste geval enkele uren later, in een slecht geval een paar dagen later, en in het ergste geval nooit meer terug krijgen.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:25 schreef Rewimo het volgende:
Dat is een goed idee, Fogel![]()
En ik zal in elk geval de huisarts vragen om een nieuwe puffer in verpakking, dan kan die in mijn koffer.
Vanuit Amsterdam vliegt Delta Airlines er rechtstreeks op, maar waarschijnlijk niet het hele jaar door. Vanaf Dublin rechtstreeks kan niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:56 schreef ScienceFriction het volgende:
Weet iemand welke maatschappijen directe vluchten naar Cincinatti hebben (vanuit Dublin... of Amsterdam, maar liefst Dublin)
Ik zie namelijk veel vluchten waarbij ik moet overstappen en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in...
Voor de zekerheid had ik wel om een doktersverklaring gevraagd, better safe than sorry. Je medicijnen, vooral als ze erg belangrijk zijn, kun je het beste bij je hebben ipv in de bagageruimte.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:38 schreef Rewimo het volgende:
Wij vliegen vrijdag naar Portugal. Nu heb ik een gezellige bronchitisaanval (erg fijn zo net voor de vakantie) en daarvoor gebruik ik een puffer. Dat is een model met zo'n klein spuitbusje:
[ afbeelding ]
Nu mag je medicijnen op zich wel meenemen, maar moet je bijvoorbeeld per se een nieuwe verpakking meenemen en heb je ook een doktersverklaring nodig? Want dat moet ik dan nog regelen met mijn huisarts.
Iemand die er wat meer over weet?
ach je hoeft dat toch niks te kopen, alles is duurder dan in de gewone winkel of wanneer je het via internet kooptquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:54 schreef bravoboost het volgende:
Weet iemand toevallig de openingstijden van de winkels achter de incheckbalie (see, buy fly)?
Er staat wel op de website dat de winkels een uur voor de eerste vlucht opengaan, maar vorig jaar had ik een vlucht om 06:00 uur, en zag dat niet alles open was op dat moment.
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 05:29 schreef DutchTrain het volgende:
SkyEurope heeft veel vluchten geschrapt en houdt alleen nog maar een basis netwerk naar Praag en Wenen over. Het beste kun je even bellen, dan vertellen ze je precies de mogelijkheden.
Heb dit ook eens gehad, maar nooit m'n geld meer terug gezien (dat in tegenstelling tot Ryanair, die het binnen een dag op m'n creditcard hadden bijgeschreven)
Daar woont hij al...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:13 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is er mis met samen een weekje Wenen?
also, starbucks is helaas pas om 7u openquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:34 schreef bravoboost het volgende:
nee weet ik wel. daar gaat het ook niet om, maar toch iets te doen tijdens het lange wachten. :-)
Ja, maar zij toch niet? De stad is vast groot genoeg dat er voor beiden nog wat te verkennen valt, zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:30 schreef DutchTrain het volgende:
Daar woont hij al...
Dat zeker en dat kan ik ook iedereen aanradenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:39 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, maar zij toch niet? De stad is vast groot genoeg dat er voor beiden nog wat te verkennen valt, zou ik zeggen...
Op het vliegveld van Wenen heb ik even gepolst en ik mag inderdaad de bestemming kiezen: we krijgen de tickets. Mijn vriendin heeft wel even zin in een citytrip naar een zonnige bestemming gekregen, en eerlijk gezegd deel ik die mening ook wel wat.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:51 schreef Masanga het volgende:
Hartelijk dank voor de vele reacties. Beiden hebben we Wenen al gezien, dus sowieso wordt het een andere optie, via trein, bus of (hopelijk) vliegtuig.
Ik laat jullie i.i.g. weten wat het geworden is en wat SkyEurope ons aangeboden heeft. Ofwel wordt het Krakow, maar dan met de trein, ofwel kiezen we gewoon voor een vrij "dure" bestemming in het zuiden als dat hen echt niks uitmaakt
Mijn vraag is.... waarom heb je tickets van Easyjet geboekt bij D-reizen..quote:Op maandag 31 maart 2008 18:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Goeienmiddag,
Ik heb via D-reizen voor 13 man een vliegreis geboekt via Easyjet. Nou is het zo dat er misschien iemand anders meegaat ipv iemand die is opgegeven.
Volgens de winkel van D-reizen kan er niet tegen betaling een andere naam opgegeven worden. Op de site van Easyjet staat echter dit :
Iemand die hier verstand van heeft?
Vaak is het nog best mogelijk om wijzigingen uit te voeren via de maatschappij zelf. Bij Aer Lingus iig wel, je moet alleen het e-mail adres invullen dat gebruikt is bij de reservering. Mogelijk is dat info@vliegtickets.nl oid. Even wat gokken, of kijken of iemand anders het al uitgezocht heeft.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:58 schreef Youper het volgende:
Is hier nog wat tegen te doen? Heeft in de toekomst weinig zin om van vliegtickets.nl gebruik te maken...enkel als vergelijkingssite misschien, en dan rechtstreeks bij de maatschappij boeken. Was vele malen gunstiger geweest...
Dus als iemand nog tips heeft...graag!
Om mijn verhaal helemaal af te ronden: we vliegen naar Lissabon. Prachtige geste van SkyEurope lijkt me. Ipv 60 euro pp zou het momenteelo meer dan 300 euro pp kosten om die bestemming te vliegen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:53 schreef Masanga het volgende:
[..]
Op het vliegveld van Wenen heb ik even gepolst en ik mag inderdaad de bestemming kiezen: we krijgen de tickets. Mijn vriendin heeft wel even zin in een citytrip naar een zonnige bestemming gekregen, en eerlijk gezegd deel ik die mening ook wel wat.
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Masanga het volgende:
[..]
Om mijn verhaal helemaal af te ronden: we vliegen naar Lissabon. Prachtige geste van SkyEurope lijkt me. Ipv 60 euro pp zou het momenteelo meer dan 300 euro pp kosten om die bestemming te vliegen.![]()
In Centraal Europa waren de de bestemmingen die we écht wilden zien beperkt, en Krakow is makkelijk bereikbaar via Brussel.
![]()
![]()
Turbulentie kan vele oorzaken hebben. Het kan door het terrein komen (bergen bv), door heersende weerscondities (moesson bv), de ligging van de straalstroom etc etc.. Wat "jouw" turbulentie veroorzaakt weet ik niet, maar weet wel dat dat gebied bekent staat om (periodes van) vrij hevige turbulentie...quote:Op zondag 6 april 2008 02:20 schreef F04 het volgende:
Even een vraagje... turbulentie, komt dit nou in bepaalde gebieden veel meer voor dan in de andere? Om als voorbeeld te noemen, had ik weleens een paar keer heen en terug naar Bangkok gevlogen, en viel mij zowat een beetje op dat wij altijd vrij slecht weer, en turbulentie hebben bij dat gebied van de Bengaalse zee.
Bij de Bengaalse Zee heb ik ook vrijwel altijd hevige turbulentie gehad inderdaad. Heb het idee dat er boven zee sowieso meer turbulentie aanwezig is dan boven land, al weet ik niet waardoor turbulentie eigenlijk precies wordt veroorzaakt.quote:Op zondag 6 april 2008 02:20 schreef F04 het volgende:
Even een vraagje... turbulentie, komt dit nou in bepaalde gebieden veel meer voor dan in de andere? Om als voorbeeld te noemen, had ik weleens een paar keer heen en terug naar Bangkok gevlogen, en viel mij zowat een beetje op dat wij altijd vrij slecht weer, en turbulentie hebben bij dat gebied van de Bengaalse zee.
Mogelijk door de overgang land-water, of verder gelegen terrein (turbulentie door bergen kan vele honderden km's verder nog optreden...quote:Op zondag 6 april 2008 12:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Bij de Bengaalse Zee heb ik ook vrijwel altijd hevige turbulentie gehad inderdaad. Heb het idee dat er boven zee sowieso meer turbulentie aanwezig is dan boven land, al weet ik niet waardoor turbulentie eigenlijk precies wordt veroorzaakt.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=25408quote:China weert aanstekers en lucifers uit vliegtuigen
PEKING - China heeft het meenemen van aanstekers en lucifers in vliegtuigen verboden. De maatregel is uit veiligheidsoverwegingen ingevoerd. Dat heeft de Chinese dienst voor de burgerluchtvaart dinsdag (8 april) op haar website kenbaar gemaakt. Met het oog op de Olympische Spelen komende zomer in Peking werden al eerder andere veiligheidsmaatregelen van kracht.
De meeste vloeibare producten zijn verboden aan boord van een vliegtuig. Bovendien moeten passagiers bij de veiligheidscontroles hun schoenen uitdoen
Je stopt al je vloeistoffen in de ingecheckede baggage of neem je gewoon geen vloeitstoffen meer mee?quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet dat ik met deze maatregel te maken zal hebben, (evenals dat ik al een jaar gestopt ben met het plaatsen van de vloeistoffen in zo'n zakje), vrees ik dat het alleen maar passagier onvriendelijker wordt, maar zeker niet veiliger!
Ik doe de vloeistoffen gewoon in de handbagage, veelal zitten ze wel bij elkaar omdat het toiletartikelen zijn, maar ik heb ze sinds mei 2007 niet meer uit de tas gehaald. Ze zijn normaliter niet meer dan de 100 ml, maar dat waren ze eigenlijk toch al niet.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je stopt al je vloeistoffen in de ingecheckede baggage of neem je gewoon geen vloeitstoffen meer mee?
De laatste keer dat ik langs de controle moest waren de plastic zakjes op. De beveiligingsmedewerker zei dat ik alles maar gewoon in m'n tas moest stoppen. Zonder te controleren.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:45 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, die controles zijn niet dat je zegt streng. Ik stop m'n vloeistoffen nog in een zakje, maar laat dat zakje gewoon in mijn tas zitten. Ik vergat 'm er een keer uit te halen en bedacht me later dat er niks over gezegd werd. En dat is tot nu toe verder altijd zo geweest.
Hoveel tijd heb je in DXB met Emirates tussen beide vluchten? Als ik er was lag de luchthaven vol slapende mensen, werkelijk overal. Geen zicht, en bovendien ook niet comfortabel. Ik ben oook bijzonder te spreken van Emirates, maar volgens mij kunnen veel vluchten wel wat beter op elkaar afgestemd worden.quote:Op maandag 28 april 2008 10:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Weet niet zo goed of ik deze vraag hier moet plaatsen...maar goed.
Ben aan het kijken voor een vlucht van Dusseldorf naar Hong Kong,en weer terug vanuit Jakarta.
KLM doet het voor 700 euro en Emirates 800.
Met Emirates heb ik een zeer goede ervaring,maar nu vraag ik me af hoe KLM is op de long distance.
Krijg je ook je eigen personal system bv? goeie service?
Heb nog nooit met KLM gevlogen.
Weet iemand dit? zo'n 11 hr vliegen zonder tv schermpje is toch wel saai (aangezien ik heel vaak niet kan sapen in het vliegtuig)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |