quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:32 schreef starla het volgende:
Misschien wel een hele theoretische vraag over vliegen, maar...
wat is de maximale liftcoefficient?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat kan wel, mits de voorwaarden van je ticket dat toelaten. En tickets met die voorwaarden zijn meestal wat duurder. Vraag dus naar een flexibel ticket bij het reisbureau.
Dat is dan een slecht advies. Zoals al eerder in de thread werd gezegd: sommige (goedkope) tickets kun je niet wijzigen. Bijvoorbeeld de KLM 'take off' fares. Het feit dat je ze niet kunt wijzigen, is juist de reden dat ze zo goedkoop zijn. Ook de retour datum kun je dus niet wijzigen wanneer je die weet.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:09 schreef WooZ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Ik vroeg pas bij het reisbureau hoe dat zit met open tickets, of ik die ook bij hun kon boeken (dat kon gewoon overigens). Ik ga als het meezit nml half jaartje ofzo naar Canada volgend jaar. Ze zeiden me dat het goedkoper en verstandiger was om ipv een duur flexibel ticket te kopen, een retourtje te kopen en dan om het laatste moment de terugreisdatum te veranderen wanneer je dit weet
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 01:03 schreef jaco het volgende:
[..]
De methode van 2 retourtickets is een beetje riskant, aangezien er wel goedkope tickets moeten zijn in het land van je bestemming, om terug te vliegen naar Schiphol. Je moet dus enige research doen naar de waarschijnlijkheid dat er goedkope tickets er zijn op die markt. Ik heb het enkele malen zo gedaan voor Schiphol - New York. De prijs van 2 goedkope tickets is op deze verbinding doorgaans (veel) lager als 1 flexibel ticket.
Is het niet zo dat als je niet op komt dagen bij je heen vlucht, je retourvlucht automatisch geannuleerd wordt ?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Al is dit overigens officieel niet toegestaan om een retourticket als enkele reisticket te gebruiken, dit staat bij bijna alle airliners in de voorwaarden omschreven.
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
KLM doet dit volgens eigen zeggen wel; ze schrijven gewoon het verschil in prijs tussen retour en enkele reis van je creditcard af... Ik neem aan dat ze dat alleen doen als je de truc echt vaak toepast, maar ze mogen het doen volgens hun eigen voorwaarden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:Al is dit overigens officieel niet toegestaan om een retourticket als enkele reisticket te gebruiken, dit staat bij bijna alle airliners in de voorwaarden omschreven.
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
De KLM op Schiphol heeft me een retourtje verkocht ipv enkele reis toen ik een vlucht gemist had, scheelde me 2 of 300 euro... het kan dus welquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Al is dit overigens officieel niet toegestaan om een retourticket als enkele reisticket te gebruiken, dit staat bij bijna alle airliners in de voorwaarden omschreven.
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
Hmm. Tijdje terug had ik Swiss aan de telefoon, de telefoniste raadde me zelfs aan om voor mijn reis retourtjes te kopen en als enkele reis te gebruiken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
Omdat enkeltjes veel minder makkelijk verkoopbaar zijn ? M.a.w., de stoel die jij bezet op een enkeltje, kan dus niet meer verkocht worden de andere kant op als retourtje ? Beetje lastig uitleggen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hmm. Tijdje terug had ik Swiss aan de telefoon, de telefoniste raadde me zelfs aan om voor mijn reis retourtjes te kopen en als enkele reis te gebruiken.
Wie de "logica" achter vliegprijzen uitgevonden heeft mag van mij een knal krijgen. Fucking hell, het gaat echt nergens over. Iemand enig idee waarom enkele reizen nou duurder zijn dan retourtjes??
Dat klopt. Maar bij de 2 retourtjes methode kom je voor beide reizen opdagen bij de heenvlucht. Er wordt dus niets geannuleerd door de vliegmaatschappij.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 08:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is het niet zo dat als je niet op komt dagen bij je heen vlucht, je retourvlucht automatisch geannuleerd wordt ?
"vroeger" waren het vooral zakenmensen die vlogen, en de luchvaartmaatschappijen weten dat die meer geld te besteden hebben dan de gemiddelde toerist. Juist deze zakenmensen vliegen vaker 'rare' routes met enkele reizen, verschillende steden, etc, en dus weten ze (de maatschappijen) meteen wie ze financieel kunnen uitmelken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Iemand enig idee waarom enkele reizen nou duurder zijn dan retourtjes??
Alles wat niet vloeibaar/pastavorm is, gewoon in een normale rugzak of iets dergelijks ja.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:40 schreef Lienzz het volgende:
dankjewel, maar ik kan nergens vinden of nu alle handbagage in een doorzichtige zak moet zitten?
Dus of ik mijn snoepjes-tijdschriften-nintendoDS-camera etc in een plastice doorzichtige zak moet doen of gewoon in een rugzakje?
Nee, alleen de vloeistoffenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:40 schreef Lienzz het volgende:
dankjewel, maar ik kan nergens vinden of nu alle handbagage in een doorzichtige zak moet zitten?
Dus of ik mijn snoepjes-tijdschriften-nintendoDS-camera etc in een plastice doorzichtige zak moet doen of gewoon in een rugzakje?
Heb je toen bij BA geboekt? Zo ja, dan zou het mij nu 100% zekerheid geven en ga ik boeken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:07 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vul altijd alleen de eerste in, dat lijkt me ook de bedoeling.
als het maar overeenkomt met wat er in je paspoort staat, dus geen John op je ticket als er Johannes in je paspoort staatquote:Op zondag 14 oktober 2007 12:22 schreef Der_Butler het volgende:
[..]
Heb je toen bij BA geboekt? Zo ja, dan zou het mij nu 100% zekerheid geven en ga ik boeken.![]()
en zelfs dat maakt niet eens altijd uit. Ik denk overigens wel op lange vluchten, maar afgelopen zomer kwam hebben we ook gewoon zonder problemen onze tickets gekregen terwijl ik gewoon de roepnaam van m'n vriendin heb opgegeven terwijl deze dus niet in haar paspoort staat (was dus wel maar een korte vlucht)quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
als het maar overeenkomt met wat er in je paspoort staat, dus geen John op je ticket als er Johannes in je paspoort staat
het ligt eraan welke douanier je tegenkomt dus om problemen te voorkomen altijd exact hetzelfde invullen. Leg maar eens uit in Swahili of Russisch (om maar wat te noemen) waarom de gegevens niet hetzelfde zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:30 schreef WooZ het volgende:
[..]
en zelfs dat maakt niet eens altijd uit. Ik denk overigens wel op lange vluchten, maar afgelopen zomer kwam hebben we ook gewoon zonder problemen onze tickets gekregen terwijl ik gewoon de roepnaam van m'n vriendin heb opgegeven terwijl deze dus niet in haar paspoort staat (was dus wel maar een korte vlucht)
Maar als je gewoon alleen de eerste naam in het paspoort op geeft is het volgens mij altijd goed
Laat dat nou in Rusland geen probleem zijn. Daar zijn ze eraan gewend dat een officiële naam tig gebruikelijke varianten heeft.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:51 schreef kawotski het volgende:
[..]
het ligt eraan welke douanier je tegenkomt dus om problemen te voorkomen altijd exact hetzelfde invullen. Leg maar eens uit in Swahili of Russisch (om maar wat te noemen) waarom de gegevens niet hetzelfde zijn.
Dat was niet bij BA. Maar ik weet niet in hoe veel buitenlanden men bekend is met de twee voornamen die vrij veel Nederlanders hebben. Ik weet dat vliegtickets.nl altijd nadrukkelijk alleen om de eerste voornaam vraagt, dus ik ga er vanuit dat dat een standaard is in de luchtvaart. Heeft mij bij Swiss, Lufthansa, KLM, Aer Lingus, Alitalia en CSA iig nog nooit problemen opgeleverd. Geen idee hoe het met de 35279237 andere maatschappijen zit, maar ik neem aan dat het overal zo is.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:22 schreef Der_Butler het volgende:
Heb je toen bij BA geboekt? Zo ja, dan zou het mij nu 100% zekerheid geven en ga ik boeken.![]()
Ik kan ook online incheckenquote:Op maandag 15 oktober 2007 00:53 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wees niet verbaasd als de incheck automaat niet werkt
Tijdens mijn reis naar New York in 2001 wel. Maar ik moet er bijzeggen dat ik toen businessclass vloog. Het vliegtuig was overgeboekt en ze hebben dat bij KLM toen prima opgelost door ons in deze klasse te plaatsen. Natuurlijk was er toen onbeperkt drank.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:05 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Schenkt de KLM tijdens intercontinentale vluchten drank zoals bier?
Jazeker! Zijn wel 0,2l blikjes Heineken. Ze hebben ook sterke drank als het goed is, tenminste de vorige keer wel in 2006.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:05 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Schenkt de KLM tijdens intercontinentale vluchten drank zoals bier?
Gratis neem ik aan? En serveren ze een beetje door? Of moet je telkens een uur wachten voordat je een nieuwe hebt?quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jazeker! Zijn wel 0,2l blikjes Heineken. Ze hebben ook sterke drank als het goed is, tenminste de vorige keer wel in 2006.
Bier kun je tijdens het eten wel krijgen. Met een beetje geluk heb je nog Chinees bier van het merk REEB (echt waar!) dat je in normale blikjes krijgt. En je kunt altijd vragen om meer, maar echt van harte gaat het niet altijd bij KLM.quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:51 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Gratis neem ik aan? En serveren ze een beetje door? Of moet je telkens een uur wachten voordat je een nieuwe hebt?
quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bier kun je tijdens het eten wel krijgen. Met een beetje geluk heb je nog Chinees bier van het merk REEB (echt waar!) dat je in normale blikjes krijgt. En je kunt altijd vragen om meer, maar echt van harte gaat het niet altijd bij KLM.
Sterke drank bij KLM kreeg ik het laatst in 2002. Laatste keer op een vlucht naar San Francisco was er alleen bier en wijn. Geen sterke drank. Maar dat kan komen omdat het een dagvlucht was.
quote:Voor prijsbewuste vakantiegangers. In Economy Class:
- Gratis wijn of bier tijdens het diner, gratis koffie, thee en frisdrank gedurende de hele vlucht
- Een uitstekende, compleet verzorgde maaltijd. Wenst u een vegetarische of dieetmaaltijd? Dat kan.
- Taxfree shoppen – voor winkelen op hoog niveau!
- Tijdens uw vlucht een gratis oortelefoon voor ons uitgebreide aanbod audio- en videoprogramma’s.
quote:In Comfort Class: alle genoemde diensten van Economy Class, plus
- 10% meer beenruimte!
- Gratis Personal Entertainment Player, met keuze uit tientallen programma’s, waaronder een ruim aanbod van recente speelfilms
- Luxe koffieservice met likeur
- Voor slechts ¤ 49 per persoon per enkele reis koopt u al een upgrade naar onze Comfort Class!
Voor zover het te vergelijken valt: naar Gambia had ik met Arke ook keuze tussen economy en comfort. Zeker als er een nachtvlucht bij zit zou ik voor comfort gaan. Dat beetje extra beenruimte kan 's nachts voor heel wat extra comfort zorgen.. Nu goed, als je bij wijze van spreken 1m50 bent of sowieso prima slaapt in een vliegtuig is er weinig aan de hand natuurlijk. Ik ken ook de beenruimteafstanden niet bij Martinair..maar voor 25¤ per vlucht kan je mijns inszien niet sukkelen.quote:
Is niet waar, je mag in je handbagage 1 liter aan vloeistoffen meenemen, in units van maximaal 100ml. Dus als je per se je potje Nivea 150ml wil meenemen moet je het ff in 2 kleine potjes stoppen..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:47 schreef Forcefuzz het volgende:
Mijn toiletartikelen die heb ik los in die tas gedaan, omdat je in je handbagage maar maximaal 100ml aan vloeistoffen mag meenemen. In de ruimbagage mag je 1 liter meenemen. En met tandpaste, gel, scheergel, aftershave etc. zit je er zo aan. Maar word het dan als 1 stuk gerekend als er een zak omheen zit?
Zou best zo kunnen zijn natuurlijk, maar als je zo bejaard bent dat je niks meer ziet als ineens dat zwakke vliegtuiglicht uitvalt dan zit je waarschijnlijk al op de leeftijd dat je ook 2 benen breekt als je je op eigen houtje naar de nooduitgang zou voortbewegen...om over de landing nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:39 schreef Schuifpui het volgende:
Licht is gewoon voor de passagiers, zodat je beter naar buiten kan kijken. Apparatuur moet je uitzetten (voornamelijk wegdoen) voor het geval er wat mis gaat. Voor het vliegtuig maakt het echt niet uit als jij je mp3's aan het luisteren bent, maar je moet er wel snel uit kunnen. En losse spullen moet je opbergen voor harde landingen etc.
Kostenbesparing enzo hehe. Ik heb in 2006 vaker longhaul gevlogen met KL, maar zag het verder niet. Maarja er zaten 2 Russen (of ex-Russen) naast me, en die wisten het wel goed te vinden!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]KLM heeft wel sterke drank, maar dit staat tijdens de drankservice niet echt zichtbaar opgesteld, zodat er specifiek om gevraagd moest worden. (Dus je moet maar net weten dat het onderaan het drankenkarretje staat).
Officieel antwoord zal zijn dat ze het moeten opmerken als het in je handbagage zit als het door de scanner gaat. Praktijk leert echter dat als de vloeistoffen tussen de kleren zitten ze gewoonweg niet opgemerkt worden. Slechts flesjes water of frisdrank van 0,5 liter of groter worden in 90% van de gevallen ontdekt, omdat deze door de grootte wat makkelijker te ontdekken zijn.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:24 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vergeet ook regelmatig het plastic zakje met zooi uit mijn tas te halen, en daar is nog nooit over geklaagd. Valt het niet op of zouden ze op het scherm al kunnen zien dat alles "okay" is?
De idiootste regel ooit...
bron: www.luchtvaartnieuws.nlquote:'Stalen bestek aan boord van KLM-vluchten eenvoudig wapentuig'
24-10-2007
WILLEMSTAD - De stalen vorken en messen die worden uitgereikt aan passagiers op KLM-vluchten kunnen eenvoudig worden gebruikt als wapens. Dat stelt de Curaçaose politie-inspecteur Ronchi Marlin in het Antilliaans Dagblad. Volgens hem neemt de luchtvaartmaatschappij de dreiging niet serieus.
Marlin baseert zijn bevindingen op een recente vlucht die hij met KLM maakte. Na de gebruikelijke uitvoerige controles in de vertrekhal was zijn verbazing groot toen hij bij de maaltijd het stalen bestek kreeg overhandigd. Naar eigen zeggen nam de dienstdoende purser de geuite bezorgdheid van Marlin niet serieus. De politie-inspecteur stuurde na aankomst een kritische brief naar KLM.
KLM-woordvoerder Koen van Zijl begrijpt weinig van de kritiek. “Volgens onze veiligheidsmensen voldoet ons bestek aan alle veiligheidseisen van de Europese Unie en de Amerikaanse Transport Safety Administration (TSA). Ik begrijp dus niet waarom het dan uitgerekend in Curaçao ineens niet aan de eisen zou voldoen.”
Volgens deze site in economy niet. (zelfde afstand)quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:53 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Heeft een vliegtuig van Martinair naar Curacao meer beenruimte dan in een vliegtuig van Ryanair?
Dat zal ongeveer hetzelfde zijn, als je niet voor de iets duurdere stoelen van Martinair gekozen hebt. Door de nieuwe stoelen van Ryanair heb je namelijk al iets meer beenruimte dan bij de meeste andere maatschappijen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:53 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Heeft een vliegtuig van Martinair naar Curacao meer beenruimte dan in een vliegtuig van Ryanair?
Als je je boardingcard uitgeprint hebt, dan kun je meteen door naar de veiligheidscontrole, in dit geval waarschijnlijk bij vertrekhal 4. Houdt rekening met een half uurtje lopen door Schiphol, dus probeer er uiterlijk rond 19.30 te zijn.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:17 schreef Perruche het volgende:
Hoe laat moet ik bij de gate zijn? En hoe werkt dat eigenlijk met online inchecke, ik kan gewoonn de 'gewone' check in overslaan en gelijk doorgaan naar de controle?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |