abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53032782
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
Vragen als:
- heb je gevaarlijke stoffen bij je
- ben je vaker in de VS geweest
- heb je zelf je koffer ingepakt
- heb je je bagage onbeheerd achtergelaten op de luchthaven
- heb je een pakketje aangenomen van iemand anders om mee te nemen
- ben je da afgelopen dagen op een boerderij geweest
- wat ga je doen in de VS
- waar verblijf je in de VS
- wat is je het adres van je hotel in de VS
- ken inwoners van de VS
- heb je vloeistoffen bij je
- heb je organische producten bij je (fruit, melk, kaas)
  zaterdag 8 september 2007 @ 18:57:02 #103
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_53034161
Stelt allemaal niks voor dus. Thanks
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_53034416
Vond het ook wel meevallen. Werd gewoon gedaan door een vriendelijke Nederlandse dame. Ze vroeg bij ons vooral of we elektrische apparaten bij ons hadden en welke. Ik was toen helemaal vergeten om mn laptop te vermelden (grootste apparaat ), maar ze controleerden dat verder helemaal niet (deed laptop wel los door de scanner).

Ik vond die Amerikaanse douane-mensen veel erger. Super onvriendelijk. Bij aankomst moest iedereen in rijen staan en als je iets naast de rij stond begon zo'n strenge negerin te dreigen dat ze je eruit zou pakken ter controle als je het weer deed. Eenmaal bij de douanier die ook die standaardvragen stelde moest ik met een bewaker oid meelopen (zonder te zeggen waarom, mn broertje waarmee ik reisde hoeft niet mee). Ik werd daar alleen in een lift gestopt en toen deed ie de deur dicht :S Toen kwam ik in een andere ruimte waar meer mensen zaten. Daar stond weer een onvriendelijke negerin je af te snauwen dat je naar haar moest luisteren. Bij een andere balie werd mn paspoort nog es gecontroleerd en toen mocht ik weg. Reden voor deze extra check gaven ze niet ("just a double check"). Later kwamen we een andere Nederlander tegen die er ook uit was gepikt en we gooiden het er maar op dat ze het deden omdat we een nieuw paspoort hadden. Maarja, vond het toch vrij bizar... Dacht in het begin even dat ze drugs in mn bagage hadden gevonden oid Maar het zijn gewoon paranoia figuren daar in de VS.

Wil je verder niet bang maken ofzo

[ Bericht 4% gewijzigd door Palomar op 08-09-2007 19:18:17 ]
pi_53039347
quote:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden.
Het zijn overigens alleen vluchten uitgevoerd door Amerikaanse maatschappijen waar dit geldt. Vlieg je met de KLM naar de USA dan is er geen interview.
pi_53040176
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:23 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Het zijn overigens alleen vluchten uitgevoerd door Amerikaanse maatschappijen waar dit geldt. Vlieg je met de KLM naar de USA dan is er geen interview.
Je krijgt bij KLM echter wel dezelfde vragen, maar dan bij het inchecken. Je moet dan ook je adres in de VS opgeven. Houdt dat dus altijd bij de hand als je gaat inchecken, want dat zul je moeten invoeren op de self-service check-in zuil om j e boardingcard te kunnen krijgen.
pi_53054336
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je krijgt bij KLM echter wel dezelfde vragen, maar dan bij het inchecken. Je moet dan ook je adres in de VS opgeven. Houdt dat dus altijd bij de hand als je gaat inchecken, want dat zul je moeten invoeren op de self-service check-in zuil om j e boardingcard te kunnen krijgen.
Een aantal vragen kunnen hetzelfde zijn, de interviews bij de gate gaan echter een stukje verder.
  zondag 9 september 2007 @ 19:59:12 #108
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53056348
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:31 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Een aantal vragen kunnen hetzelfde zijn, de interviews bij de gate gaan echter een stukje verder.
Ze gaan wellicht een stukje verder, al zijn ze echt niet op het nivo van EL AL security... Dus eigenlijk schieten de US maatschappijen er niets mee op omdat het wordt uitgevoerd door medewerkers van o.a. G4S. Je hebt voor deze job in principe wel HBO nodig, maar ik vond de kwaliteit ronduit bedroevend, zeker in vergelijking met EL AL. G4S heeft ook geen binding en wordt gewoon ingehuurd, als je daarover nadenkt begrijp je dat er niet dezelfde belangen spelen!

Dus aan de vraagsteller, maak je niet druk, beantwoord de redelijk normale vragen gewoon en je mag gewoon door de 'veiligheidscontrole' naar de gate.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 september 2007 @ 21:44:14 #109
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_53059390
Nogmaals bedankt
lucifer FTW!!!!
pi_53070907
Ik ben vorig jaar ook geïnterviewd bij de gate op Schiphol.
Door een dame in burger met een kladblok. Ik werd best pissig, wat heeft zij nu te maken met mijn reisdoel en dergelijke?
Waarop zij kribbig zei dat ze van de beveiliging was. Fijn mevrouw, wilt u zich in het vervolg dan wel identificeren vóórdat u aan uw lijstje begint?
De vragen stellen verder weinig voor trouwens.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53073573
Beetje rare vraag maar weet iemand of de telefoon bij qantas wordt opgenomen door een Nederlander of een Australier? Niet dat mijn engels zo dramatisch is maar wil me daar eventueel wel een beetje op instellen en ik vroeg me af hoe dat dan zit met de gesprekskosten ....

Lijkt mij dat het gewoon in Nederland zit en dus gewoon Nederlands is maar toch
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_53073757
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:44 schreef Pr0-n00b het volgende:
Beetje rare vraag maar weet iemand of de telefoon bij qantas wordt opgenomen door een Nederlander of een Australier? Niet dat mijn engels zo dramatisch is maar wil me daar eventueel wel een beetje op instellen en ik vroeg me af hoe dat dan zit met de gesprekskosten ....

Lijkt mij dat het gewoon in Nederland zit en dus gewoon Nederlands is maar toch
Als het in Nederland zit, zouden er best wel Nederlanders kunnen werken. Maar kijk niet gek op als ze alleen Engels spreken, kun je gelijk oefenen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_53076828
Ik kan geen Nederlands telefoonnummer van BA vinden. Ik moet óf naar the UK of naar Duitsland bellen. Of de medewerker Nederlands of Engels spreekt boeit me niet, maar de gesprekskosten wel. Weet iemand toevallig of BA een klantenservice in NL heeft?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_53076897
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_53076977
quote:
Daar was ik al eens geweest maar ik werd misleid door dat adres in Duitsland. Het nummer is vreemd genoeg wel 0031. Wat bedoelen ze met die service fee?
pi_53077022
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:06 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Daar was ik al eens geweest maar ik werd misleid door dat adres in Duitsland. Het nummer is vreemd genoeg wel 0031. Wat bedoelen ze met die service fee?
telnummer is idd gewoon Amsterdams, postadres in Bremen, geen idee hoe dat zit

Service fee betekent dat als je telefonisch een ticket boekt je 40 euro betaalt, via internet 6
pi_53077204
I see. Bedankt.
pi_53088610
quote:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
Is dat zo? Ik ga eind deze maand naar Philadelphia, wat mij bekend is dat je 2 formulieren moet invullen in het vliegtuig (dus pen meenemen) en dat ze je misschien een paar vragen stellen over je verblijf in Amerika, maar een interview???
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
pi_53088761
Lees de posts hierboven.
Wat ze vragen is waar je naartoe gaat en waarom (stad-vakantie), op welk adres je verblijft (gewoon adres voor de eerste nacht doorgeven, je hoort er verder niks meer van), of je weet van de verscherpte bepalingen (ja) en nog meer van die dingetjes. Tenminste, dat was een jaar geleden zo. Ik verwacht niet dat het nu anders is en je hoeft er ook geen huiswerk voor te doen. Interview is een groot woord, vergelijk het met een enqueteur die je op straat (en in dit geval: de gate) staande houdt en je 5 minuutjes lastig valt.
Niet te druk om maken dus (of je moet echt iets op je kerfstok hebben!)

En die formulieren stelt ook niks voor. Ik meen dat je persoonlijke gegevens en vluchtnummer moet invullen en of je zuivel oid importeert. Ik had de laatste keer kaasjes bij me (vacuum verpakt en geen roomkaas of schimmelkaas, dan mag het). Dat keurig ingevuld, de meeste douaniers keurden het formulier nog geen blik waardig en degenen die dat wel deden vroegen nooit of ze mijn bagage mochten doorzoeken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53092630
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 07:50 schreef Votz het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik ga eind deze maand naar Philadelphia, wat mij bekend is dat je 2 formulieren moet invullen in het vliegtuig (dus pen meenemen) en dat ze je misschien een paar vragen stellen over je verblijf in Amerika, maar een interview???
De 2 formulieren (een blauwe en meestal een groene) moet je sowieso invullen. Is altijd zo geweest. Het 'interview' ziet er steeds weer anders uit.

Ik vlieg vaak naar de VS. In de jaren na 2001 werden inderdaad consequent interviews afgenomen met alle reizigers. Een security medewerker haalt je uit de rij bij de gate en neemt je mee naar een tafeltje waar een reeks vragen wordt gesteld, zoals hierboven beschreven. De vragen zijn steeds een beetje anders. Vervolgens mag je door naar de bagage check.

Vorig jaar merkte ik echter dat het anders werd aangepakt. Vlak voor de bagage check van de gate staat een man die je paspoort doorbladert en 1 of 2 vragen stelt. Mij werd altijd om m'n aanvullende visa papieren gevraagd.

In mei en juli vloog ik naar New York en werd me helemaal niets gevraagd, behalve het tonen van mijn paspoort. Wel moest ik inderdaad een aantal vragen bij de zelf-service checkin beantwoorden voordat ik m'n boarding pass kreeg.

Terwijl ik naar mijn gate liep, zag ik echter wel andere gates waar de interviews werden afgenomen op de oude manier. Het zou dus kunnen dat ze het steeksproefgewijs strenger doen. Het kan ook dat het per maatschappij anders is geregeld.

De interviews zijn niets om je druk over te maken. Gewoon kort en zakelijk de vragen naar waarheid beantwoorden. Maak er geen ingewikkelde verhalen van, ga geen wedervragen stellen en toon geen irritaties. Het is 5 minuten maximaal.
pi_53123816
Ik heb een paar kilo'tjes teveel bij BA. Doen ze daar doorgaans moeilijk over?

Helpt 't als je vertelt dat je een jaar weg gaat?
  woensdag 12 september 2007 @ 16:17:27 #122
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53123999
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:10 schreef Casparovvv het volgende:
Ik heb een paar kilo'tjes teveel bij BA. Doen ze daar doorgaans moeilijk over?

Helpt 't als je vertelt dat je een jaar weg gaat?
Nee. Althans..wat is "een paar?"

Nee
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 12 september 2007 @ 16:21:01 #123
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53124106
Die interviewtjes stellen inderdaad geen bal voor.

Selectie uit de standaardvragen:

-wat kom je doen? (Dus vakantie of zakelijk)
-hoe lang blijf je?
-reis je alleen?
-wat doe je voor werk?
-wat is de route die je volgt?
-welk hotel slaap je?
-wie ken je in dit land?
-heb je geld bij je? credit cards?
pi_53124274
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:17 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee. Althans..wat is "een paar?"

Nee
25-27 ipv 23 kilo?
pi_53124514
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:29 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

25-27 ipv 23 kilo?
Anders prop je toch 3 kilo in je handbagage ?
  woensdag 12 september 2007 @ 16:49:26 #126
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53124722
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:29 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

25-27 ipv 23 kilo?
Dat kan lastig worden. 4 kilo overgewicht is wel veel.

Het kan zijn dat ze kijken of het vliegtuig vol zit of niet. Dan heb je wellicht nog kans op een beetje respijt.
Maar ik zou inderdaad zoveel mogelijk in je handbagage stoppen dan. En dat kun je dan op het vliegveld bij aankomst er weer in proppen.
pi_53125210
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:41 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Anders prop je toch 3 kilo in je handbagage ?
Waar al een spiegelreflex met lenzen, een portable harddisc en een zooi losse dingen in zit Maar goed, zal het een beetje beperken.
pi_53125390
Oh Op de weegschaal van de buurvrouw weeg ik 7 kg minder. Probleem opgelost.
  Moderator woensdag 12 september 2007 @ 18:31:27 #129
45833 crew  Fogel
pi_53127112
Tot 5 kilo teveel heb ik nog nooit extra voor moeten betalen (let wel, biij de SAS en KLM).

23 kilo doet me aan een trip naar de VS denken, meestal mag je dan 2 koffers van ieder 23kg meenemen, kijk even of dat op jou van toepassing is.

Vrouwen en weegschalen.... niet vertrouwen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_53127515
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Fogel het volgende:
Tot 5 kilo teveel heb ik nog nooit extra voor moeten betalen (let wel, biij de SAS en KLM).

23 kilo doet me aan een trip naar de VS denken, meestal mag je dan 2 koffers van ieder 23kg meenemen, kijk even of dat op jou van toepassing is.

Ja, bij BA is het inderdaad zo dat je op vluchten naar de VS 2 koffers mee mag nemen. Op de andere intercontinentale vluchten maar 1. Wat daar de reden van is weet ik niet.
  woensdag 12 september 2007 @ 19:59:09 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53129591
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Fogel het volgende:

Nou met KLM kwam ik op 21,5 kilo in 2 tassen, 1 kilo overgewicht. Dat was voor 2 kilo bijbetalen aldus incheckmuts. Vervolgens pakte ik de tas van 7 kilo van de band en deze ging toen mee als handbagage, Incheckmuts was het hier niet mee eens, (Ik had geen verdere bagage), en heeft verschillende managers erbij gehaald, maar uiteraard kon ik zonder kosten gewoon aan boord, want 7 kg handbagage is toegestaan.

Overigens, de kans dat als ik zelf vlieg dat gewicht haal is nihil. Ik vlieg tegenwoordig in het kader travel light, bij voorkeur 5 kg, want in het land van bestemming hebben ze ook winkels! Echt waar! Alleen terug, zeker als ik wat dingen mee MOET nemen zit ik aan 15 kilo. Maar meer niet, want ik moet het zelf meezeulen, en daar pas ik voor!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53133325
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:59 schreef ozzietukker het volgende:

Overigens, de kans dat als ik zelf vlieg dat gewicht haal is nihil. Ik vlieg tegenwoordig in het kader travel light, bij voorkeur 5 kg, want in het land van bestemming hebben ze ook winkels!
Als het land van bestemming Zimbabwe heet heb je weinig keus, dan moet je wel veel zooi meenemen.
pi_53274816
Wou zonet eindelijk mijn ticket boeken naar australie via quantas, alleen is het me nog steeds niet duidelijk of er nou ook een retour zit inbegrepen in het ticket dat ik wou boeken. Er was namelijk een lijst met 5 mogelijke data's/tijd waarvan er 2 617 pond waren en 3 1100 pond, ook hoefde ik nergens een retour datum op te geven. (ben tot stap 4 gegaan van de 7)

Lijkt mij dat een ticket naar australie automatisch ook gewoon een retour is maar wou het toch ff zeker weten, iemand die dit weet? (weet dat ik ook kan bellen maar hun kantoor is op dit moment dicht, 5 uur geweest )
pi_53278990
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:30 schreef Pr0-n00b het volgende:
Wou zonet eindelijk mijn ticket boeken naar australie via quantas, alleen is het me nog steeds niet duidelijk of er nou ook een retour zit inbegrepen in het ticket dat ik wou boeken. Er was namelijk een lijst met 5 mogelijke data's/tijd waarvan er 2 617 pond waren en 3 1100 pond, ook hoefde ik nergens een retour datum op te geven. (ben tot stap 4 gegaan van de 7)

Lijkt mij dat een ticket naar australie automatisch ook gewoon een retour is maar wou het toch ff zeker weten, iemand die dit weet? (weet dat ik ook kan bellen maar hun kantoor is op dit moment dicht, 5 uur geweest )
Hoe denk je dat maatschappijen weten wanneer jij wil terugvliegen? Lijkt me toch echt dat zij dat niet voor jou gaan verzinnen! Moet je echt zelf invoeren en da's meestal één van de eerste stappen.

Dus als je nu nog niet beide reisdata kon zien, toch even kijken bij stap 1 of je niet per ongeluk de optie enkele reis hebt openstaan, anders een stapje of 2 verder proberen, en mocht dat niet werken dan eerst de maatschappij bellen voor je iets gaat boeken. Per ongeluk een enkele reis boeken is gauw genoeg gebeurd en dan ben je het sjaakje als je daar aankomt.
pi_53289585
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:46 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoe denk je dat maatschappijen weten wanneer jij wil terugvliegen? Lijkt me toch echt dat zij dat niet voor jou gaan verzinnen! Moet je echt zelf invoeren en da's meestal één van de eerste stappen.

Dus als je nu nog niet beide reisdata kon zien, toch even kijken bij stap 1 of je niet per ongeluk de optie enkele reis hebt openstaan, anders een stapje of 2 verder proberen, en mocht dat niet werken dan eerst de maatschappij bellen voor je iets gaat boeken. Per ongeluk een enkele reis boeken is gauw genoeg gebeurd en dan ben je het sjaakje als je daar aankomt.
Open ticket bijvoorbeeld? Was dus al van plan om eerst ff te gaan bellen maar dacht als iemand het bij fok toevallig weet hoeft dat ook niet meer, maar blijkbaar moet iedereen weer ff bashen als ze geen antwoord hebben.
pi_53292876
Hoezo bashen?
Als jij nou had aangegeven dat je een open ticket had geboekt, hadden wij gerichter advies kunnen geven. Als je je vraag niet duidelijk stelt met alle info erbij, dan kun je dit soort reacties verwachten.

Enne...graag gedaan hoor.
pi_53298555
Idd, als je de moeite zelf niet eens even doet en dan met zo'n vraag komt vraag ik me af of je wel in staat bent alleen te vliegen. Dadelijk stap je nog in 't verkeerde vliegtuig

Tuurlijk moet je een retourdatum opgeven. En als je dat niet ziet ga je terug naar de beginpagina en probeer je het opnieuw. En als je een open ticket wil dan staat er ook duidelijk uitgelegd hoe je dat kan boeken.

Luie mensen hoef je niet te helpen. Die helpen zichzelf maar.
pi_53303541
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:41 schreef Cat22 het volgende:
Hoezo bashen?
Als jij nou had aangegeven dat je een open ticket had geboekt, hadden wij gerichter advies kunnen geven. Als je je vraag niet duidelijk stelt met alle info erbij, dan kun je dit soort reacties verwachten.

Enne...graag gedaan hoor.
Ik had het over die 2 reacties voor jou en ik HEB geen open ticket geboekt. Dat is dus het probleem, heb nog nooit eerdereen ticket geboekt (via internet) dusja als er verder dan geen informatie op die site staat moet ik het toch ERGENS vragen.

@ laatste reactie, ik ben niet lui want ik heb bijna die hele site doorgespit, maar denk lekker wat je wil denken

EDIT OT, probleem is dus, als ik een direct ticket boek moet ik wel een retourdatum opgeven maar als ik voor de optie 'multi city' kies vragen ze nergens naar een retour datum, is het dan automatisch een retour of niet (dat is het enige wat ik wil weten ....)

[ Bericht 13% gewijzigd door Pr0-n00b op 19-09-2007 16:41:54 ]
pi_53306213
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:36 schreef Pr0-n00b het volgende:
EDIT OT, probleem is dus, als ik een direct ticket boek moet ik wel een retourdatum opgeven maar als ik voor de optie 'multi city' kies vragen ze nergens naar een retour datum, is het dan automatisch een retour of niet (dat is het enige wat ik wil weten ....)
Als je de optie multi - city aanzet, dan koop je alleen de vluchten die je daar invult. Je vult dan bijvoorbeeld in: Amsterdam - Singapore
Singapore - Perth
Syney - Dusseldorf

Aan het eind krijg je altijd te zien wat je geboekt hebt, maak je daar maar geen zorgen over. Of gebruik een website als www.atp.nl of www.vluchtzoeker.nl . Bij de opties kun je daar ook meerdere steden bevliegen.
pi_53306254
En dit topic is bedoeld om vragen te stellen. Als je die niet kunt of wilt beantwoorden of gewoon niets te melden hebt, mag je hier wegblijven.
pi_53308085
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je de optie multi - city aanzet, dan koop je alleen de vluchten die je daar invult. Je vult dan bijvoorbeeld in: Amsterdam - Singapore
Singapore - Perth
Syney - Dusseldorf

Aan het eind krijg je altijd te zien wat je geboekt hebt, maak je daar maar geen zorgen over. Of gebruik een website als www.atp.nl of www.vluchtzoeker.nl . Bij de opties kun je daar ook meerdere steden bevliegen.
ty hier kan ik iig iets mee
pi_53552837
Hele vreemde vraag misschien maareh, ik wil een vlucht boeken bij LAN Chile. Nu vragen ze daar om mijn paspoort nummer... Probleem is echter dat mijn paspoort binnenkort verloopt en ik een nieuw moet gaan halen. Blijft dit nummer hetzelfde? en zo nee... is dit een groot probleem?
"Wir schnapsen zusammen, und keiner ist allein!"
pi_53564248
Nummer van je paspoort blijft niet hetzelfde. Als je echt nú wil boeken zou je je oude paspoort natuurlijk terug kunnen vragen als bewijs. Maar anders heb je binnen 5 werkdagen een nieuw paspoort
pi_53564689
Ik ga aanstaande zaterdag voor een tweetal weken op "vakantie" naar de VS.
Nu vlieg ik met United Airline, en heb nog nooit eerder gevlogen, dus dat wordt nog leuk.

Maargoed, hoe zit het met de controles deze dagen? Wat zijn absoluut producten die je niet mee mag nemen? En dan heb ik het over "normale" bagage, dus geen hand bagage.

Hoe zit het met dingen zoals deo (Axe), gel (Klein potje), tandpaste (Tube), wat wordt er niet toegestaand? Voor de res gaan er alleen kleren en boekjes mee, dus dat geloof ik wel, maar dit zijn drie dingen waarvan ik zeg "ze zijn wel nodig, maar mag het?".

Iemand recent met United Airlines gevlogen die mij dit kan vertellen? Of vliegen in het algemeen.
Gå och dö. Weet je wat jij bent? Een Supportslet.
pi_53564725
[Centraal] Vragen over vliegen #3

Verder, sowieso geen vloeistofverpakkingen van meet dan 100ml per stuk meenemen die alleen in een doorzichtige zak verpakt moeten zijn
  zaterdag 29 september 2007 @ 12:22:29 #146
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53564837
UA is fijn omdat je channel 9 hebt in het vliegtuig! Erg leuk om te luisteren!!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53564939
De regels hangen niet af van de luchtvaartmaatschappij maar van de landen waarvandaan / waarnaartoe je vliegt. Op de site van schiphol staan alle regels voor Nederland uitgelegd.

Zie ook => Nieuwe regels handbagage binnen EU

Houdt er ook rekening mee dat je om in te checken in de VS op het vliegveld een creditcard of frequent flyer card nodig hebt als je gebruik wilt maken van de self-service check-in.

Lees ook: [Centraal] Vragen over vliegen #3 om meer te weten over de formulieren die je moet invullen en de vragen die je moet beantwoorden voordat je de VS in mag
  zaterdag 29 september 2007 @ 12:30:20 #148
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53564986
Alle vloeistof enzo in je gewone bagage en niet in je hand bagage, dan heb je volgens mij geen probleem. Oja en niet zeggen dat je een bom bij je hebt
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  zaterdag 29 september 2007 @ 12:31:36 #149
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53565013
Niet weigeren je schoenen uit te trekken. Was echt gay. Ik ging naar de VS toe en hoefde ze niet uit te doen maar toen ik naar Nederland ging wel haha.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 29 september 2007 @ 12:37:26 #150
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_53565120
In je gewone bagage mag je gewoon vloeistoffen, busjes deo e.d. meenemen. Handbagage maximaal verpakkingen van 100ml, in een doorzichtige zak verpakt.

Verder niet vergeten je e-ticket uit te printen, ze willen bij de douane in de VS nog wel eens nog wel eens zien dat je een retour ticket hebt.

Het snackpakket van United is ook goed, popcorn, cola en een Mars, je bent in Amerika zodra je het vliegtuig instapt
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_53565435
Niet hardop schreeuwen: BOEM
pi_53566014
Bedankt! Gewoon inpakken die meuk dus.
En heeft iemand ook informatie over het Bagage (Max. Gewicht) en Check-in Tijden?
Ik vlieg van Amsterdam (Schiphol) naar Denver ...

Ik heb namelijk zo'n leuke informatie pagina met een hoop van dit soort dingen:
Bagage: informatie niet beschikbaar
Uiterste check-in tijd: informatie niet beschikbaar

Of komt dat pas enkele dagen vooraf?
En hoe zit het met het herbevestigen van je retourvlucht? Kan dit direct wanneer je landt?
pi_53566062
i have a bomb......hehe im only joking hahaha

ik zou het niet doen
pi_53566173
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:19 schreef tvvanham2002 het volgende:
En heeft iemand ook informatie over het Bagage (Max. Gewicht) en Check-in Tijden?
[/img]
Is totaal afhankelijk van de airliners voorschriften -> UA dus (DUH)

Minimaal een uur was het voorheen, tegenwoordig dacht ik 2

Kijk anders ff op hun site..
pi_53566266
Herbevestigen => 48 uur van tevoren, maar het hoeft niet
Inchecken => minimaal 2 uur, 1 uur van tevoren begint het boarden, 3 is uur aanbevolen als je ook nog koffie wil drinken en niet wil stressen.
Bagage zal wel iets van 1 stuks per persoon en 20 kilo per persoon zijn, maximaal 32 kilo per koffer.
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:23:13 #156
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_53577760
Herbevestigen kan handig zijn als je geen duidelijke contactinfo in het land geregistreerd hebt staan (als je bijuvoorbeeld gaat rondreizen). Mochten er veranderingen zijn in de vertrektijden bij je terugvlucht dan is het dus handig dat je dan zelf even belt. Gelijk herbevestigen bij aankomst is dan ook niet handig.

Met betrekking tot bagage is alles al genoemd hierboven.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_53581277
Voor aanstaande juli 2008 moet ik een klein groepsreisje organiseren naar Bangkok, maar voordat het zover is, is veel organisatie vereist.
Daarom ben ik me al een klein beetje aan het orienteren op het gebied van luchtvaartmaatschappijen, en over het boeken van tickets. Ik heb me oog laten vallen op de luchtvaart maatschappij Emirates, zij zijn vrij goedkoop en van goede kwaliteit.

Na de website van Emirates bezocht te hebben bleek dat de vluchten voor aanstaande juli 2008 al geboekt kunnen worden.

Hebben jullie enig idee welke tijd het beste is om de tickets te boeken?
Kan ik beter via een nederlandse online travelshop boeken, of is direct beter?
Hoe zit het dan met evt de verzekering?

[ Bericht 0% gewijzigd door F04 op 30-09-2007 02:17:03 ]
pi_53581307
Je kunt vaak tot een jaar vooruit boeken. Ik doe het zelf vaak via vliegtickets.nl. Werkt op zich wel okay in de meeste gevallen, al zijn er soms wat haperingen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_53582458
Emirates is fijn! goed eten en goede service. Enige nadeel is dat je een indirecte vlucht hebt en op Dubai moet tranferen. Kan je nogal wat uurtjes kosten.
pi_53583855
De transfer is geen probleem, wij hebben zelf allemaal besloten om met emirates te vliegen, vanwege de goede service en het uitgebreide video systeem.
Alles is tot nu toe geregeld, alleen nog de tickets. Daar moet ik voor zorgen.

Aangezien de vluchten van Emirates vaak snel vol zitten willen we graag wat plekken bemachtigen, alleen we weten niet wanneer het de beste tijd is om de tickets te boeken?

Kan iemand mij misschien ook vertellen wat voor maaltijden er worden geserveerd in de ecomony?
Hoe gaat de transver in zijn werk, en kan iemand mij iets vertellen over dat online check in systeem?

[ Bericht 25% gewijzigd door F04 op 30-09-2007 10:41:11 ]
pi_53584003
On-line check in systeem van hun of on-line inchecken over het algemeen?
pi_53584125
je kan via emirates.com 24uur van te voren online inchecken en je zitplaats kiezen dan hoef je bij vertrek alleen je bagage te dumpen en boardingpass in ontvangst nemen

De maaltijden zijn afhankelijk van de locatie waar je heen vliegt. Vaak 1 "normale" westerse maaltijd en 1 lokaal gerecht waartussen je kan kiezen. Daarnaast nog vega voedsel als je dat aangeeft. Alles is overigens halal. Onbeperkt gratis drinken en vaak wat snackjes tussendoor. Ligt uiteraard aan moment van vliegen.

Transferen is geen werk, bij je eerste incheck ontvang je ook al je boardingpass voor in Dubai, dus gewoon ene vliegtuig uitlopen, lekker shoppen in dubai en daarna andere vliegtuig inlopen.
pi_53584160
Als je de prijs nu goed vindt en de data vrijwel vastliggen dan zou ik je aanraden niet langer te wachten. Als je ook op andere dagen / uren kan vliegen, dan kun je natuurlijk tot een week of acht voor vertrek wachten om te zien welke plekken er nog over zijn op de verschillende vluchten en gokken op aanbiedingen.

http://www.airlinemeals.net/ geeft een indruk van het eten.
Inchecken zal niet anders zijn dan bij andere airlines

[ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 30-09-2007 11:04:52 ]
pi_53585630
je kunt ook gewoon met klm vliegen direct op bangkok, das ook niet te duur en je hoeft tenminste niet over te stappen

Dat zou voor ons ook een optie zijn geweest voor as vakantie naar vietnam, maar uiteindelijk toch voor malaysia airlines gekozen omdat we dan constant met dezelfde maatschappij vliegen
pi_53585734
Je kan ook met Aeroflot naar Bangkok, ongeveer 720 euro vanaf Amsterdam retour

Ik boek verder altijd direct bij de maatschappij zelf, scheelt vaak sowieso boekingskosten die veel sites hanteren
pi_53585864
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:23 schreef Thetallguy het volgende:
Je kan ook met Aeroflot naar Bangkok, ongeveer 720 euro vanaf Amsterdam retour

Ik boek verder altijd direct bij de maatschappij zelf, scheelt vaak sowieso boekingskosten die veel sites hanteren
ik zou ook altijd even bij het reisbureau informeren.

Ik heb werkelijk alle vluchtsites afgelopen en toch kon het reisbureau me goedkopere tickets aanbieden.

Uiteindelijk dus met malaysia airways geboekt vorige week. Dat was via hun eigen site 980,-. Bij het reisbureau voor exact dezelfde vluchten 30,- goedkoper.

Overigens moet je wel een fatsoenlijk reisbureau hebben, want het eerste was ik binnenliep (Weet al niet meer welke dat was) kon niks vinden onder de 1200,- wat een doos wat dat zeg

Bij arke hadden ze zo een vlucht van ¤930 te pakken met overstap in bangkok dus, maar uiteindelijk met tussenstop op kuala lumpur klaar voor 970
pi_53586472
Ik heb ook even gekeken voor een ticket in kerst 2007, maar daar zit alles nu al helemaal vol.
Iemand misschien ook enig idee waar ik trouwens een ticket kan bemachtigen voor kerst '07?

[ Bericht 23% gewijzigd door F04 op 30-09-2007 12:59:46 ]
  zondag 30 september 2007 @ 16:01:06 #168
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53592078
Ikzelf vloeg enkele weken geleden nog naar Singapore met Emirates, en dat was wel top hoor qua service enzo. Ze vertelden me in Parijs (daar vertrok ik) wel dat de 2 dagelijkse vluchten naar Dubai al vol zitten tot 31 okt vb, dus de maatschappij doet het wel goed. Tijdens de 4 vluchten met hen waren 3 vluchten volledig vol, en 1 vlucht aan 90%.
Zelf boekte ik begin juli, terwijl ik richting VS normaal een tweetal weken op voorhand boek.
Aangezien het een groepsreis betreft weet ik eigenlijk niet of een stop-over een goed idee is (tenzij je op redelijke uren in Dubai bent, maar ik vermoed dat je min 1 maal een nacht op de luchthaven moet doorbrengen. Dat is geen zicht trouwens, telkens ik in die luchthaven kom liggen overal mensen te slapen op de grond, bij de gates, op alle banken..). Ik zou het gewoon simpel houden: zo dicht mogelijk bij huis vertrekken en als de prijs het toelaat non stop vliegen.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_53593199
de maatschappij doet het zo goed door de verkapte subsidies vanuit de UAE, lekker oneerlijke concurrentie, heerlijk
pi_53593986
Ik weet niet met hoeveel personen jullie gaan, maar de kans is groot dat jullie dan 45 euro pp extra aan tax mogen neertellen.
Het kan dus aantrekkelijk zijn, afhankelijk van jullie woonplaats, om vanaf een Duitse of Belgische luchthaven te vertrekken.
Wijzelf (4 personen) hebben vandaag afgesproken wanneer we naar Thailand gaan en wat we precies gaan doen en ook dat we bij de prijsvergelijking bij de nederlandse vluchten die 45,- er alvast bij optellen.
De kans is daardoor groot dat wij vanaf Zaveltem vliegen.
pi_53596011
45 euro? Die moet je bij het inchecken betalen ofzo? Heb ik nog nooit meegemaakt @ Schiphol...
pi_53601849
Hij is op prinsjesdag door het kabinet aangekondig
11,25 voor vluchten binnen Europa en 45,- voor de intercontinentale vluchten.

http://www.ad.nl/reizen/article1668279.ece
en op Fok:
Hoe gaan jullie om met de nieuwe vliegbelasting?
pi_53603405
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:30 schreef WooZ het volgende:

[..]

ik zou ook altijd even bij het reisbureau informeren.

Ik heb werkelijk alle vluchtsites afgelopen en toch kon het reisbureau me goedkopere tickets aanbieden.
Dat doe ik ook meestal, maar het is idd heel erg afhankelijk van wie je helpt bij het reisbureau. Ik heb wel eens tickets geboekt via het reisbureau die ik zelf nooit had kunnen vinden en ben nu veel voordeliger uit door zelf te boeken.

Ook erg frustrerend: op iedere site vind je andere tarieven.
Uiteindelijk heb ik deze keer maar direct bij de luchtvaartmaatschappij geboekt, scheelde 150 euro ofzo.
  maandag 1 oktober 2007 @ 06:27:30 #174
269 vats
Live life to the max!
pi_53608390
Ik kijk tegenwoordig heel erg vaak op www.kayak.com, ben daar al diverse keren heel erg goed geslaagd!
pi_53611070
Kunnen die Kayak lui ook prijzen in Euro's geven zonder meteen de Duitse interface te moeten gebruiken?
pi_53611291
Je moet altijd wel even goed opletten bij stopovers. Een collega kwam er laatst achter bij een stopover in London. Hij landde op Heatrow, en vertrok vanaf Gatwick. Hij was nog maar net op tijd , maar dit soort dingetjes willen nog wel eens voorkomen bij die goedkope tickets, met vluchten van verschillende maatschappijen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:35:02 #177
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_53612513
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:19 schreef tvvanham2002 het volgende:
Ik vlieg van Amsterdam (Schiphol) naar Denver ...

Ik heb namelijk zo'n leuke informatie pagina met een hoop van dit soort dingen:
Bagage: informatie niet beschikbaar
Uiterste check-in tijd: informatie niet beschikbaar

Of komt dat pas enkele dagen vooraf?
En hoe zit het met het herbevestigen van je retourvlucht? Kan dit direct wanneer je landt?
Maximale gewicht is 20 kg bij United. Volgens mij sluit de incheck balie 60 min voor vertrek en moet je 30 min vantevoren bij de gate aanwezig zijn.

Voor zover ik weet is het niet nodig om tickets van United te herbevestigen.
pi_53616932
Mijn ervaringen met United zijn niet zo best maar dat kan toeval geweest zijn. Ik heb al een hele tijd niet meer met United gevlogen - in 2000 voor het laatst - maar in die tijd hadden ze nog een vrij strenge controle bij het inchecken. Na de aanslagen van 11 september is er natuurlijk veel veranderd.

Als je naar de VS reist is het iha wel handig om altijd een paar dingen bij de hand te hebben. Bij de immigratie vragen ze namelijk bijna altijd om hetvolgende: 1) voor wat voor doel kom je. (vakantie of business), 2) waar verblijf je?, 3) hoe lang. Het handigste is dat je voor alle 3 de dingen duidelijke formulieren, emails e.d. hebt die zo veel mogelijk officieel lijken. Je moet vooral niet met ze in discussie gaan en gewoon altijd vriendelijk antwoorden op vragen geven en de gewenste papieren aangeven. Meestal ben je er dan redelijk snel doorheen.

Verder mag je geen biologische etenswaren het land inbrengen. Dus een appel of broodje mag je niet meenemen. Batterijen, digitale cameras en alle andere electronische producten moeten allemaal in je handbagage.

Tot slot, mocht je tussen 1933 en 1945 actief betrokken zijn geweest bij de holocaust dan heeft de immigratie de bevoegdheid om je toegang tot de VS te weigeren.
pi_53618818
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:22 schreef Public_NME het volgende:
IDD Geweldig om te luisteren, zeker als je ook nog eens hoort dat er bijna iets misgaat
pi_53624547
Maar als jullie intercontinentaal vliegen, hoeveel maanden boeken jullie van te voren een ticket met een goedkope prijs?
pi_53626329
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:32 schreef F04 het volgende:
Maar als jullie intercontinentaal vliegen, hoeveel maanden boeken jullie van te voren een ticket met een goedkope prijs?
Deze keer 4 weken voor vertrek geboekt. Ik boek eigenlijk meestal wel 4 tot 6 weken voor vertrek.
  maandag 1 oktober 2007 @ 21:15:07 #182
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53626864
quote:
Op zondag 30 september 2007 05:53 schreef Underdoggy het volgende:
Emirates is fijn! goed eten en goede service. Enige nadeel is dat je een indirecte vlucht hebt en op Dubai moet tranferen. Kan je nogal wat uurtjes kosten.
helemaal goed. Ook ik heb niets anders dan lof voor Emirates. Ivg met bijvoorbeeld onze KLM service een wereld van verschil!
verpachten & verpachten
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:50:45 #183
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_53647262
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:22 schreef Public_NME het volgende:
Dan moet het alleen wel aan staan. En dat had ik dus niet afgelopen week op zowel de heen-, als terugvlucht

Zorg trouwens dat je het adres van je eerste overnachting in de USA bij de hand hebt bij het inchecken op Schiphol.
lucifer FTW!!!!
pi_53649179
Ik zie voornamelijk verschillen in bagage, ik gebruik twee degelijke reistassen (Ik heb een hekel aan koffers), het gewicht zal het probleem niet zijn, maar mag ik nu 1 of 2 tassen meeslepen? De United site zegt 2 ...
quote:
International destinations (excluding travel to/from Brazil, Japan, El Salvador, Dominican Republic, Honduras, Haiti and The Philippines):

Any ticket purchase date:
Economy Class 2 bags, maximum 50 pounds/23kg each
Source: http://www.unitedairlines.nl/core/english/SI/baggage/checked.html
pi_53652995
In maart gevlogen met United Airlines maar ik ben er niet echt fan van.
Het begon met inchecken. Ik werd een kwartier ondervraagd over waar mijn bagage was geweest tussen het inpakken en het inchecken op Schiphol. Wat voor electronica ik mee had, of die I-pod wel echt van mij was en of ik mijn camera zelf gekocht had. Op den duur wilde ik bijdehand antwoorden terug gaan geven maar dat vond die man niet zo leuk

Edit: ik was nog niet klaar (nieuwe forum )

Daarna een ijskoud vliegtuig ingestapt. Meteen die grote deken over me heen, maar dat hielp niet echt.
De stewardessen waren een redelijk stuk minder (mooi) dan op andere vluchten. Oud, onaardig en met een typisch geblondeerd kapsel waar Beatrix nog jaloers op zou zijn.
Het eten was volgens mij wel redelijk. Daarna kwam de douane in Washington er nog bij (paranoie als de pest) maar daar kon United Airlines natuurlijk niks aan doen

Kleed je dus goed aan, en probeer vooral rustig te blijven als ze je gaan ondervragen. Daarnaast hebben ze inderdaad graag een e-ticket en de plaats waar je verblijft e.d.

Veel plezier
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 00:43:33 #186
191980 jurgen.
Sarang Mi lobi
pi_53658304
Nou alles is zo een beetje gezegd door bovenstaande posters. Let wel op dat je zoals eeder wordt gezegd niet die typische Hollandse bijdehandte 'brutale'opmerkingen gaat maken want de US customs zijn dan net Gestapo-leden. Verder als je met ze praat gewoon aankijken en niet lacherig gaan doen want dat zien ze als niet serieus en dus een reden om je nog langer vast te houden. Gewoon zo eerlijk mogelijk zien over te komen en beleefd lachen als je antwoordt. Dat je ze achteraf buiten de tering scheld is vanzelfsprekend. Sterkte!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 05:51:52 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53659725
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:53 schreef DutchTrain het volgende:
Nummer van je paspoort blijft niet hetzelfde. Als je echt n?wil boeken zou je je oude paspoort natuurlijk terug kunnen vragen als bewijs. Maar anders heb je binnen 5 werkdagen een nieuw paspoort
Als je bijvoorbeeld nu wilt boeken omdat het een goedkope aanbieding is, moet je dat gewoon doen. Het nieuwe paspoort zal een ander nummer krijgen, maar dit is bij elke vliegtuigmaatschappij (ook de budgetairliners) gemakkelijk en gratis aan te passen, zolang het geen naamswijziging is uiteraard, want dan worden er vaak wel kosten berekend.

Ik moet regelmatig vluchten in Azie van te voren boeken, en heb al wat ervaring met het aanpassen van paspoortnummers, kon gewoon via de email.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53661016
En toch is reizen naar Amerika leuk!
Je moet het gewoon ondergaan. Als jij moeilijk gaat doen maken zij het je nog veeeeel moeilijker.

Wat betreft de etenswaren. Buiten de vloeistoffen om zijn ze niet zo streng. Een appeltje of ander snackje mag altijd wel mee. Ik heb de vorige keer vacuum verpakte kaasjes meegenomen in mijn handbagage (als kadootje). Niemand die daar een probleem van maakte.
Eten en drinken bij UA is trouwens altijd prima. En als ik me niet vergis hebben de meeste toestellen ook hun eigen tv schermpje in de rugleuning van de stoel voor je. Kun je lekker je eigen film uitzoeken.
pi_53677141
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:15 schreef Cat22 het volgende:
En toch is reizen naar Amerika leuk!
Je moet het gewoon ondergaan. Als jij moeilijk gaat doen maken zij het je nog veeeeel moeilijker.

Wat betreft de etenswaren. Buiten de vloeistoffen om zijn ze niet zo streng. Een appeltje of ander snackje mag altijd wel mee. Ik heb de vorige keer vacuum verpakte kaasjes meegenomen in mijn handbagage (als kadootje). Niemand die daar een probleem van maakte.
Eten en drinken bij UA is trouwens altijd prima. En als ik me niet vergis hebben de meeste toestellen ook hun eigen tv schermpje in de rugleuning van de stoel voor je. Kun je lekker je eigen film uitzoeken.
Dat van dat schermpje klopt idd. Ook wel grappig om te zien waar je vliegt en hoelang het nog ongeveer duurt enzo.

Over eten en drinken heb ik een andere ervaring.
Zelf heb ik geen eten/drinken mee genomen in mijn handbagage vanwege eerdere waarschuwingen. Een man uit onze groep had op Schiphol een fles wiskey gekocht, en deze laten sealen. In Washington mocht de fles in de container, omdat het een vloeistof was. Het maakte volgens de beamte niets uit dat de fles was gesealed etc. Als de fles niet in de container zou gaan, kon de beste man het land niet in. Na een hoop gezeik toch die dure fles wiskey maar afgegeven, en zo de reis vervolgd naar Guatemala.

Amerika
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_53688282
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 00:43 schreef jurgen. het volgende:
Nou alles is zo een beetje gezegd door bovenstaande posters. Let wel op dat je zoals eeder wordt gezegd niet die typische Hollandse bijdehandte 'brutale'opmerkingen gaat maken want de US customs zijn dan net Gestapo-leden. Verder als je met ze praat gewoon aankijken en niet lacherig gaan doen want dat zien ze als niet serieus en dus een reden om je nog langer vast te houden. Gewoon zo eerlijk mogelijk zien over te komen en beleefd lachen als je antwoordt. Dat je ze achteraf buiten de tering scheld is vanzelfsprekend. Sterkte!
wat een onzin zeg. 2 maanden geleden nog naar New York gevlogen. En ik vond die man relaxer dan die van de KMar, 10minuutjes met hem staan lullen + lachen na de foto + vingerprint.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_53690089
of een countdown flash op je laptop afspelen keihard ALLAH AKHBAR!!!!!!!!!!!!!!1111!! roepen en vervolgens met je ogen gesloten gaan zitten
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:39:58 #192
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_53690259
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

wat een onzin zeg. 2 maanden geleden nog naar New York gevlogen. En ik vond die man relaxer dan die van de KMar, 10minuutjes met hem staan lullen + lachen na de foto + vingerprint.
Dat is jouw ervaring he. Ik vond de douaniers in de VS behoorlijk irritant, alleen al het feit dat het "Homeland security" heet

Maar goed, vergeleken met bijvoorbeeld de Russische douane zijn ze poeslief, alles is relatief zullen we maar zeggen
pi_53691889
Probeer de boeking te doen met het paspoortnummer open gelaten. De vliegmaatschappij hoeft dit bij het boeken nog niet te hebben.
pi_53735913
Eigenlijk boek ik altijd direct bij de maatschappij waarmee ik wil vliegen. In de meeste gevallen is dat BA of KLM en ik boek altijd via internet direct via hun eigen website
Op het moment dat ik een datum weet waarop ik wil reizen boek is zo snel mogelijk om op die manier de beste prijzen te krijgen!
pi_53738547
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:32 schreef F04 het volgende:

Ligt er maar net aan in welke periode en naar welk land. Denk aan Olympische Spelen en andere sportevenementen, de Golden Weeks in China en Japan en de gebruikelijk Europese vakantie drukte.

Voordeel van lang van tevoren boeken is dat je je reis rustig kunt voorbereiden als dat noodzakelijk is. Meestal boek ik tickets buiten het hoogseizoen waarbij voor mij de precieze datum er niet zo toe doet zo'n 6 - 8 weken van te voren. Als ik voor een speciale gelegenheid ergens moet zijn, dan zorg ik wel dat ik langer dan drie maanden van te voren weet wat ik wil boeken.
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:07:13 #196
155044 2722532
Mortigi Tempo
pi_53769853
Gegroet,

Afgelopen jaar heb ik mijn VWO afgerond en kort na het krijgen van mijn diploma heb ik besloten enkele maanden naar Amerika te gaan. Ik begin als het goed is in Boston, om vervolgens de staten eromheen te bezoeken (Philadephia, Connecticut, New York, etc). Ook ben ik van plan nog naar Seattle te gaan (een vriendin van me woont daar). Nu heb ik enkele vragen over vliegtickets. Ik wilde aanvankelijk met een enkele reis ernaartoe gaan en vervolgens in Amerika, als ik weg wil, weer een enkele reis terug te kopen. Dit lijkt me handig, mede omdat ik niet weet wanneer ik terug ga of vanaf welke stad. Toch is 1 retour goedkoper dan 2 enkeltjes. Is het mogelijk om bij een retourtje, na de heenvlucht, de terugreis nog te veranderen? En is dat erg duur?

Ook las ik op een site de waarschuwing dat wanneer je een enkeltje koopt, sommige landen je niet binnen laten. Komt dat vaak voor? Geldt dat ook voor Amerika?

Wanneer ik daadwerkelijk in Amerika ben, zal ik zeer waarschijnlijk de nodige verhalen hier posten
pi_53770266
Je krijgt inderdaad geen visum voor de VS als je geen bewijs hebt dat je het land ook weer gaat verlaten binnen 90 dagen. (tenzij je een werkvisum hebt)
Je kan een zogenaamd 'open-jaw' ticket kopen van Amsterdam naar NYC en van Seattle naar Amsterdam. Afhankelijk van de voorwaarden (lees: prijs) van je ticket kun je de datum van de terugreis nog veranderen.

Flexibele tickets zijn meestal een stuk duurder dan tickets met vaste voorwaarden. Als je echt geen vaste datum weet, boek dan een ticket bij bijvoorbeeld worldticketcenter of kilroy.
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:36:07 #198
155044 2722532
Mortigi Tempo
pi_53772310
Maar gewoon een normale retour kopen en na de heenvlucht de datum van de terugreis veranderen is dus niet mogelijk?
pi_53774715
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 19:36 schreef 2722532 het volgende:
Maar gewoon een normale retour kopen en na de heenvlucht de datum van de terugreis veranderen is dus niet mogelijk?

Dat kan wel, mits de voorwaarden van je ticket dat toelaten. En tickets met die voorwaarden zijn meestal wat duurder. Vraag dus naar een flexibel ticket bij het reisbureau.
pi_53775736
Misschien wel een hele theoretische vraag over vliegen, maar...

wat is de maximale liftcoefficient?
I feel kinda Locrian today
pi_53775887
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:32 schreef starla het volgende:
Misschien wel een hele theoretische vraag over vliegen, maar...

wat is de maximale liftcoefficient?

Dat is wellicht meer een vraag voor: Vliegeniers topic deel 15: Waar wingtips het gras maaien..
pi_53776845
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 20:56 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat kan wel, mits de voorwaarden van je ticket dat toelaten. En tickets met die voorwaarden zijn meestal wat duurder. Vraag dus naar een flexibel ticket bij het reisbureau.

Dat hoeft niet. Ik vroeg pas bij het reisbureau hoe dat zit met open tickets, of ik die ook bij hun kon boeken (dat kon gewoon overigens). Ik ga als het meezit nml half jaartje ofzo naar Canada volgend jaar. Ze zeiden me dat het goedkoper en verstandiger was om ipv een duur flexibel ticket te kopen, een retourtje te kopen en dan om het laatste moment de terugreisdatum te veranderen wanneer je dit weet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')