quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
Vragen als:quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
Het zijn overigens alleen vluchten uitgevoerd door Amerikaanse maatschappijen waar dit geldt. Vlieg je met de KLM naar de USA dan is er geen interview.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden.
Je krijgt bij KLM echter wel dezelfde vragen, maar dan bij het inchecken. Je moet dan ook je adres in de VS opgeven. Houdt dat dus altijd bij de hand als je gaat inchecken, want dat zul je moeten invoeren op de self-service check-in zuil om j e boardingcard te kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:23 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Het zijn overigens alleen vluchten uitgevoerd door Amerikaanse maatschappijen waar dit geldt. Vlieg je met de KLM naar de USA dan is er geen interview.
Een aantal vragen kunnen hetzelfde zijn, de interviews bij de gate gaan echter een stukje verder.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:57 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je krijgt bij KLM echter wel dezelfde vragen, maar dan bij het inchecken. Je moet dan ook je adres in de VS opgeven. Houdt dat dus altijd bij de hand als je gaat inchecken, want dat zul je moeten invoeren op de self-service check-in zuil om j e boardingcard te kunnen krijgen.
Ze gaan wellicht een stukje verder, al zijn ze echt niet op het nivo van EL AL security... Dus eigenlijk schieten de US maatschappijen er niets mee op omdat het wordt uitgevoerd door medewerkers van o.a. G4S. Je hebt voor deze job in principe wel HBO nodig, maar ik vond de kwaliteit ronduit bedroevend, zeker in vergelijking met EL AL. G4S heeft ook geen binding en wordt gewoon ingehuurd, als je daarover nadenkt begrijp je dat er niet dezelfde belangen spelen!quote:Op zondag 9 september 2007 18:31 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Een aantal vragen kunnen hetzelfde zijn, de interviews bij de gate gaan echter een stukje verder.
Als het in Nederland zit, zouden er best wel Nederlanders kunnen werken. Maar kijk niet gek op als ze alleen Engels spreken, kun je gelijk oefenenquote:Op maandag 10 september 2007 14:44 schreef Pr0-n00b het volgende:
Beetje rare vraag maar weet iemand of de telefoon bij qantas wordt opgenomen door een Nederlander of een Australier? Niet dat mijn engels zo dramatisch is maar wil me daar eventueel wel een beetje op instellen en ik vroeg me af hoe dat dan zit met de gesprekskosten ....
Lijkt mij dat het gewoon in Nederland zit en dus gewoon Nederlands is maar toch
Daar was ik al eens geweest maar ik werd misleid door dat adres in Duitsland. Het nummer is vreemd genoeg wel 0031. Wat bedoelen ze met die service fee?quote:Op maandag 10 september 2007 18:01 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.britishairways(...)_gb/About_Country=NL
telnummer is idd gewoon Amsterdams, postadres in Bremen, geen idee hoe dat zitquote:Op maandag 10 september 2007 18:06 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Daar was ik al eens geweest maar ik werd misleid door dat adres in Duitsland. Het nummer is vreemd genoeg wel 0031. Wat bedoelen ze met die service fee?
Is dat zo? Ik ga eind deze maand naar Philadelphia, wat mij bekend is dat je 2 formulieren moet invullen in het vliegtuig (dus pen meenemen) en dat ze je misschien een paar vragen stellen over je verblijf in Amerika, maar een interview???quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
De 2 formulieren (een blauwe en meestal een groene) moet je sowieso invullen. Is altijd zo geweest. Het 'interview' ziet er steeds weer anders uit.quote:Op dinsdag 11 september 2007 07:50 schreef Votz het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ga eind deze maand naar Philadelphia, wat mij bekend is dat je 2 formulieren moet invullen in het vliegtuig (dus pen meenemen) en dat ze je misschien een paar vragen stellen over je verblijf in Amerika, maar een interview???
Nee. Althans..wat is "een paar?"quote:Op woensdag 12 september 2007 16:10 schreef Casparovvv het volgende:
Ik heb een paar kilo'tjes teveel bij BA. Doen ze daar doorgaans moeilijk over?
Helpt 't als je vertelt dat je een jaar weg gaat?
25-27 ipv 23 kilo?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee. Althans..wat is "een paar?"
Nee
Dat kan lastig worden. 4 kilo overgewicht is wel veel.quote:
Waar al een spiegelreflex met lenzen, een portable harddisc en een zooi losse dingen in zitquote:Op woensdag 12 september 2007 16:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Anders prop je toch 3 kilo in je handbagage ?
Ja, bij BA is het inderdaad zo dat je op vluchten naar de VS 2 koffers mee mag nemen. Op de andere intercontinentale vluchten maar 1. Wat daar de reden van is weet ik niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Fogel het volgende:
Tot 5 kilo teveel heb ik nog nooit extra voor moeten betalen (let wel, biij de SAS en KLM).
23 kilo doet me aan een trip naar de VS denken, meestal mag je dan 2 koffers van ieder 23kg meenemen, kijk even of dat op jou van toepassing is.
Vrouwen en weegschalen.... niet vertrouwen
quote:Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Fogel het volgende:
Tot 5 kilo teveel heb ik nog nooit extra voor moeten betalen (let wel, biij de SAS en KLM).
23 kilo doet me aan een trip naar de VS denken, meestal mag je dan 2 koffers van ieder 23kg meenemen, kijk even of dat op jou van toepassing is.
Vrouwen en weegschalen.... niet vertrouwen
Als het land van bestemming Zimbabwe heet heb je weinig keus, dan moet je wel veel zooi meenemen.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, de kans dat als ik zelf vlieg dat gewicht haal is nihil. Ik vlieg tegenwoordig in het kader travel light, bij voorkeur 5 kg, want in het land van bestemming hebben ze ook winkels!
Hoe denk je dat maatschappijen weten wanneer jij wil terugvliegen? Lijkt me toch echt dat zij dat niet voor jou gaan verzinnen! Moet je echt zelf invoeren en da's meestal één van de eerste stappen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:30 schreef Pr0-n00b het volgende:
Wou zonet eindelijk mijn ticket boeken naar australie via quantas, alleen is het me nog steeds niet duidelijk of er nou ook een retour zit inbegrepen in het ticket dat ik wou boeken. Er was namelijk een lijst met 5 mogelijke data's/tijd waarvan er 2 617 pond waren en 3 1100 pond, ook hoefde ik nergens een retour datum op te geven. (ben tot stap 4 gegaan van de 7)
Lijkt mij dat een ticket naar australie automatisch ook gewoon een retour is maar wou het toch ff zeker weten, iemand die dit weet? (weet dat ik ook kan bellen maar hun kantoor is op dit moment dicht, 5 uur geweest)
Open ticket bijvoorbeeld? Was dus al van plan om eerst ff te gaan bellen maar dacht als iemand het bij fok toevallig weet hoeft dat ook niet meer, maar blijkbaar moet iedereen weer ff bashen als ze geen antwoord hebben.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat maatschappijen weten wanneer jij wil terugvliegen? Lijkt me toch echt dat zij dat niet voor jou gaan verzinnen! Moet je echt zelf invoeren en da's meestal één van de eerste stappen.
Dus als je nu nog niet beide reisdata kon zien, toch even kijken bij stap 1 of je niet per ongeluk de optie enkele reis hebt openstaan, anders een stapje of 2 verder proberen, en mocht dat niet werken dan eerst de maatschappij bellen voor je iets gaat boeken. Per ongeluk een enkele reis boeken is gauw genoeg gebeurd en dan ben je het sjaakje als je daar aankomt.
Ik had het over die 2 reacties voor jou en ik HEB geen open ticket geboekt. Dat is dus het probleem, heb nog nooit eerdereen ticket geboekt (via internet) dusja als er verder dan geen informatie op die site staat moet ik het toch ERGENS vragen.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:41 schreef Cat22 het volgende:
Hoezo bashen?
Als jij nou had aangegeven dat je een open ticket had geboekt, hadden wij gerichter advies kunnen geven. Als je je vraag niet duidelijk stelt met alle info erbij, dan kun je dit soort reacties verwachten.
Enne...graag gedaan hoor.![]()
Als je de optie multi - city aanzet, dan koop je alleen de vluchten die je daar invult. Je vult dan bijvoorbeeld in: Amsterdam - Singaporequote:Op woensdag 19 september 2007 16:36 schreef Pr0-n00b het volgende:
EDIT OT, probleem is dus, als ik een direct ticket boek moet ik wel een retourdatum opgeven maar als ik voor de optie 'multi city' kies vragen ze nergens naar een retour datum, is het dan automatisch een retour of niet (dat is het enige wat ik wil weten ....)
ty hier kan ik iig iets meequote:Op woensdag 19 september 2007 18:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je de optie multi - city aanzet, dan koop je alleen de vluchten die je daar invult. Je vult dan bijvoorbeeld in: Amsterdam - Singapore
Singapore - Perth
Syney - Dusseldorf
Aan het eind krijg je altijd te zien wat je geboekt hebt, maak je daar maar geen zorgen over. Of gebruik een website als www.atp.nl of www.vluchtzoeker.nl . Bij de opties kun je daar ook meerdere steden bevliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |