Jawel er gingen vrienden in de cockpit man en dat ding ging focking schuin om de arena te laten zien een paar keer. Toen we recht vlogen zat er een wolkje voor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:54 schreef Daffodil31LE het volgende:
Pilioten cirkelen niet om jou wat dingen te laten zien hoor....
Dat is een hold, dat doen de piloten zeker niet voor hun plezier, maar omdat het moet van de luchtverkeersleiding.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
![]()
![]()
Aanvliegroutes zijn heel strikt, een piloot kan daar niet zomaar vanaf wijken. Overigens gaan vliegtuigen helemaal niet zo schuin, max 30 graden. Dat ie zo schommelde bij de landing is gewoon correctie, waren er toevallig windvlagen?
Volgens mij hebben al die vliegveldjes op de Griekse eilanden niet zo'n geweldig lange runway, dus je zal wel moeten zorgen dat je er precies goed voor hangt om veilig te kunnen landen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:04 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.
Dat is echt onzin. Het ligt voornamelijk aan omstandigheden, zoals windrichting, windkracht en windvlagen. Als de wind precies loodrecht op de baan staat, dan moet de piloot schuin aanvliegen en op het laatst nog corrigeren. Als hij er recht op af zou vliegen, komt hij uiteindelijk niet goed uit. En binnen Europa maakt het qua veiligheid vrijwel niets uit, vliegen is gewoon veilig.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:04 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.
Ja ik snap het wel maar er stond bij dat eiland op dat moment een dusdanige wind dat als niemand gordels om had ik bijvoorbeeld mijn buurvrouw op schoot had gekregenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Het ligt voornamelijk aan omstandigheden, zoals windrichting, windkracht en windvlagen. Als de wind precies loodrecht op de baan staat, dan moet de piloot schuin aanvliegen en op het laatst nog corrigeren. Als hij er recht op af zou vliegen, komt hij uiteindelijk niet goed uit. En binnen Europa maakt het qua veiligheid vrijwel niets uit, vliegen is gewoon veilig.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man.
Expres cirkelenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
Niet helemaal. In je handbagage mag je flesjes van maximaal 100ml meenemen. Een fles van 250ml met een klein bodempje (dus minder dan 100ml vloeistof mag niet. Inhoud mag maximaal 100ml zijn, ongeacht wat er in zit. Alle vloeistoffen (in die flesjes/potten van max 100ml) moeten in een zak met een inhoud van 1 liter passen/zitten. In theorie mag je dus 10 flesjes van 100ml meenemen, maar dat zal nooit in die zak passen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de handbaggage mag je max 1 liter meenemen (en maximaal 100ml per item).
Al stop je je hele koffer vol met anderhalf liter flessen cola, geen probleem inderdaad...quote:In de ruimbaggage mag je meer dan 1 liter en ook verpakkingen groter dan 100ml...
Ja dat kan met 1 ticket. Op de heenreis heb je dan een zogenaamde 'stopover' in Thaliland. Je bent dan wel gebonden aan een luchtvaartmaatschappij of alliantie die via Thailand naar Australië vliegt. Dit soort tickets kun je soms op de site van luchtvaartmaatschappijen boeken (www.klm.nl) maar het makkelijkste is om even langs een reisbureau te gaan, zoals Killroy of vliegtarieven.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:56 schreef Pr0-n00b het volgende:
Wil begin November graag op reis en ben nu aan het mailen met een vriend van me die al een tijdje in australie zit. Hij gaat in november dus voor een maandje naar thailand.
Ik wil graag een maandje met hem rondreizen in thailand (of iets langer) om vervolgens door te gaan naar australie voor zo'n 5 maanden. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om zoiets te doen in 1 ticket of moet ik dan 2 aparte tickets kopen? (lijkt mij dat 1 ticket goedkoper zou zijn)
Iemand ?
hmm ok, bedankt voor de info, zal daarmee wel ff verder zoekenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja dat kan met 1 ticket. Op de heenreis heb je dan een zogenaamde 'stopover' in Thaliland. Je bent dan wel gebonden aan een luchtvaartmaatschappij of alliantie die via Thailand naar Australië vliegt. Dit soort tickets kun je soms op de site van luchtvaartmaatschappijen boeken (www.klm.nl) maar het makkelijkste is om even langs een reisbureau te gaan, zoals Killroy of vliegtarieven.
Zoiets heet een e-ticket. Erg handig, want je kunt hem niet kwijtraken en hij is goedkoper.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:59 schreef GambinoT het volgende:
Ik ga volgende week op vakantie, heb mijn vakantie geboekt bij een ANVR , SGR.
Maar ik heb dus nog geen tickets ontvangen, dus had ik er heen gebeld, nu vertelden ze mij dat ze mijn tickets via email hebben gestuurd.
Kan ik er weer heen bellen want heb niks ontvangen in mn inbox.
Ik ga al 8 jaar op vakantie maar hier heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand ervaring mee hoe dat in zn werking gaat?
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
Met een e-ticket kun je trouwens ook gewoon de boarding-pass met alleen je paspoort- en vluchtnummer op Schiphol uitprinten, zonder dat je verder iets nodig hebt. Bij de KLM in elk geval wel, bij die self-service zuilen.
dat lijkt me dan weer sterk..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:03 schreef OldJeller het volgende:
boardingpassen
Dat is me nog nooit gebeurd (VS, Canada ben ik nog nooit geweest).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
Nou danquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:54 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat is me nog nooit gebeurd (VS, Canada ben ik nog nooit geweest).
Je boardingpass die je krijgt is slechts één kant op. Als je het land weer verlaat haal je weer je nieuwe boardingpasses op aan de hand van je e-ticket.quote:Een e-ticket is eigenlijk niets meer dan een nummer van een reservering. Daar zijn geen 'officiele' papieren van, dus raar dat iemand daar om zou vragen. De boarding pass (waarop o.a. naam en paspoortnummer staan) is toch het bewijs dat je een ticket hebt?
Ja eh, zelfs vliegmaatschappijen gaan met hun tijd mee hè.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:59 schreef GambinoT het volgende:
Ik ga al 8 jaar op vakantie maar hier heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand ervaring mee hoe dat in zn werking gaat?
Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren: dat is me in de VS nog nooit gebeurd; over Canada kan ik niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou dan
Dan kun je wel ophouden met typen
Waarschijnlijk zie ik er zo betrouwbaar uit, dat ze me gewoon geloven zonder papieren.quote:Je boardingpass die je krijgt is slechts één kant op. Als je het land weer verlaat haal je weer je nieuwe boardingpasses op aan de hand van je e-ticket.
En je e-ticket is geen "officieel" document maar daar gaat het ze helemaal niet om. Ze kunnen dan gewoon zien dat je geplanned hebt om het land weer te verlaten en niet als en parasiet van de maatschappij gaat zuigen. Iemand die dat van plan is heeft dat nl gewoon niet bij zich
Daarbij vragen ze dan wanneer je teruggaat e.d. Dan kijken ze dat na op dat papiertje. Gewoon kleine checks die ze uitvoeren.
Reis je alleen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:12 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren: dat is me in de VS nog nooit gebeurd; over Canada kan ik niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest.
[..]
Waarschijnlijk zie ik er zo betrouwbaar uit, dat ze me gewoon geloven zonder papieren.![]()
Bij inchecken op Schiphol bij de selfservice automaten krijg je automatische een bonnetje uit de automaat als je naar de VS reist, om te laten zien aan de immigration aldaar, zodat ze weten dat je ook het land weer van plan bent te verlaten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
hmm ok, bedankt voor de info, zal daarmee wel ff verder zoeken
Precies.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij inchecken op Schiphol bij de selfservice automaten krijg je automatische een bonnetje uit de automaat als je naar de VS reist, om te laten zien aan de immigration aldaar, zodat ze weten dat je ook het land weer van plan bent te verlaten.
Overigens moet je in de selfservice automaat ook meteen het adres opgeven waar je gaat overnachten in de VS.
Dank jequote:Op zondag 12 augustus 2007 20:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Je kunt gewoon naar de incheckbalie lopen en daar inchecken. Ze bekijken je reserveringsnummer en je paspoort. Daarna lever je je koffers in en krijg je je boardingpass. Maar de meeste luchthavens hebben inmiddels van die self service machines staan die je boardingpass uitprint. Je koffers breng je daarna naar zo'n drop off punt.![]()
Ja, kan (en moet) daar zelf inchecken. Je hebt daar ofwel een creditcard of een frequent-flyer card (en natuurlijk je 'machine-readable' paspoort) voor nodig. Als je die niet hebt, dan zul je een tijdje in de rij moeten staan, wat je overigens voor die self serice automaten in de VS toch ook al staat, omdat ze best ingewikkeld zijn daar (creditcard rechts door gleuf, paspoort door bovenste gleuf, eventueel nog vingerafdruk en webcam foto en nog een hele zooi gegevens invoeren en vragen beantwoorden)quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:32 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dank jeIk vlieg terug via Washington Dulles... geen idee of ik daar kan self-servicen... Ze hebben wel iets als 'curbside self check' of zo...
Misschien is dat hetzelfde?
Neem jij je printer dan mee op vakantie ?quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:48 schreef Palomar het volgende:
Ik had vanuit mn hotel gewoon 24 uur van te voren online ingechekt en de boardingpassen uitgeprint.
De meeste hotels hebben gewoon een PC met internet en een printer staan die vrij gebruikt mag worden...quote:Op maandag 13 augustus 2007 05:01 schreef jaco het volgende:
[..]
Neem jij je printer dan mee op vakantie ?
Komt wel eens voor bij sterke tegenwind. Er moet altijd nog een bepaalde hoeveelheid brandstof bij het landen aanwezig zijn om eventueel een doorstart te kunnen maken als er problemen zijn op de landingsbaan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:03 schreef mr.marcus het volgende:
Toen ik laatst van Bogota naar Parijs vloog, maakten we vanwege een brandstof tekort een tussenlanding in Brest. komt dit veel voor? Ik vond het namelijk maar dubieus.
Sterker nog, naast dat ze voldoende brandstof moeten hebben om een doorstart te maken moeten ze ook de mogelijkheid hebben om de uitwijkluchthaven (welke altijd voor de vlucht wordt bepaald) te bereiken en deze veilig aan te vliegen. Indien in NL Schiphol niet kan worden aangedaan zal in de regel Eindhoven of een Duitse luchthaven worden gebruikt als uitwijkmogelijkheid, hoewel dit uiteraard niet heel vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Komt wel eens voor bij sterke tegenwind. Er moet altijd nog een bepaalde hoeveelheid brandstof bij het landen aanwezig zijn om eventueel een doorstart te kunnen maken als er problemen zijn op de landingsbaan.
Zeker bij zo'n grote en drukke luchthaven als Parijs is dat natuurlijk van belang. Het is alleen maar om 110% zeker te zjin van de veiligheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |