Let nog wel op deze centrale topics:quote:www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com
www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...
Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....
Nee, je hebt hetgeen je is aangeboden geaccepteerd. Blijkbaar vond je dat voldoende op dat moment. Andere kosten die je noodgedwongen hebt moeten maken, kun je declareren bij je reisverzekering of creditcardmaatschappij, al naar gelang de voorwaarden die die stellen. Maar met 5 uur vertraging denk ik niet dat je ergens recht op hebt, behalve een vergoeding voor wat te eten (en die heb je gekregen).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:18 schreef Qwerty911 het volgende:
'middag
Doordat mijn vlucht vanaf NYC naar Washington terugmoest naar NY halverwege ben ik door United op een andere maatschappij gezet. Continental. Met hen ben ik van NYC (EWR) alsnog naar Washington gevlogen (zij het nu op DCA ipv IAD). Echter zou ik om 11 uur aankomen en nu kwam ik pas om half 5 aan. Forse vertraging? Heb ik nu eigenlijk nog recht op schadevergoeding? Ik heb nu alleen 1 eetvoucher gehad à 7 dollar.
Bedankt!
Dat dusquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:12 schreef DutchTrain het volgende:
ja dat is normaal. Niets om je zorgen over te maken.
Veel plezier en laat nog eens weten hier hoe het was
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:50 schreef ozzietukker het volgende:
www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com
www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...
Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:52 schreef Prospera het volgende:
Voor een reisje Zwitserland heb ik alle sites van FO4 gecheckt, vnl. vliegtickets.nl en vliegtarieven.nl bleken aanvankelijk het goedkoopst, maar op het eind bleken ze toch weer 15 euro duurder dan het "inclusieve" bedrag. Boven de 90 euro voor een retourtje, waar eerder werd gegoochelt met 73 euro.
Via Swiss.com bleek de prijs toch lager te zijn; 82 euro![]()
In dit geval is het goedkoper om via de vliegtuigmaatschappij zelf te boeken.
Een verschil met KLM, die is vaak duurder dan de discounters.
Dus het lijstje van TS blijft wel een aanrader![]()
Mijn KLM ticket is helaas geen geldig vervoerbewijs.. was dat maar zo, kon ik nog af en toe wat geld uitsparen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje over met de trein naar schiphol gaan.
Het is/was toch zo dat een klm ticket ook genoeg was als vervoersbewijs?? Is dat ook zo met andere nederlandse vliegtuigmaatschappijen?
Sinds 1995 is dat niet meer zoquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje over met de trein naar schiphol gaan.
Het is/was toch zo dat een klm ticket ook genoeg was als vervoersbewijs?? Is dat ook zo met andere nederlandse vliegtuigmaatschappijen?
Is dat alweer zolang geleden? Meen dat ik er in 1999 een keer gebruik van had gemaakt, maar dat zou een speciale actie geweest kunnen zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Sinds 1995 is dat niet meer zo
Was toch een KLM ticket die gold als treinticket. Werkte perfect. Kan me nog herinneren wat er toendertijd in de brochure stond.... "De treinconducteur zal uw ticket herkennen als KLM ticket" . Nou, dacht ik, die zal er wel voor doorgeleerd hebbenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is dat alweer zolang geleden? Meen dat ik er in 1999 een keer gebruik van had gemaakt, maar dat zou een speciale actie geweest kunnen zijn.
Maar feit is: nu niet meer.
ga je je telefoon opladen in 't vliegtuig?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:37 schreef Forcefuzz het volgende:
In het vliegtuig zelf neem ik geen kleren enzo mee. In het vliegtuig zelf neem ik een kleine tas mee waar ik allerlei dingen in doe zoals mijn telefoonoplader enzo. Dan heb ik een koffer met kleren en wat handdoeken, die gaat het ruim in en dan heb ik nog een rugtas waar ik wat t-shirtjes in heb, mijn toiletartikelen en slippers en die gaat ook het ruim in. In het vliegtuig zelf heb ik dus maar 1 klein tasje met wat zooi die niet meer in de koffer of tas paste.
In de handbaggage mag je max 1 liter meenemen (en maximaal 100ml per item). In de ruimbaggage mag je meer dan 1 liter en ook verpakkingen groter dan 100ml...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:47 schreef Forcefuzz het volgende:
Mijn toiletartikelen die heb ik los in die tas gedaan, omdat je in je handbagage maar maximaal 100ml aan vloeistoffen mag meenemen. In de ruimbagage mag je 1 liter meenemen. En met tandpaste, gel, scheergel, aftershave etc. zit je er zo aan. Maar word het dan als 1 stuk gerekend als er een zak omheen zit?
Heeft er denk ik mee te maken dat je ogen vast gewend zijn aan het donker. Wanneer het licht aan zou zijn, en er zou iets gebeuren en het zou uitvallen zou je hulpeloos blind ronddwalen...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:34 schreef Adothehague het volgende:
Ik snap ook niet dat dat licht altijd uitmoet bij opstijgen en landen. Weet iemand misschien hoe dit zit?
Jawel er gingen vrienden in de cockpit man en dat ding ging focking schuin om de arena te laten zien een paar keer. Toen we recht vlogen zat er een wolkje voor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:54 schreef Daffodil31LE het volgende:
Pilioten cirkelen niet om jou wat dingen te laten zien hoor....
Dat is een hold, dat doen de piloten zeker niet voor hun plezier, maar omdat het moet van de luchtverkeersleiding.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
![]()
![]()
Aanvliegroutes zijn heel strikt, een piloot kan daar niet zomaar vanaf wijken. Overigens gaan vliegtuigen helemaal niet zo schuin, max 30 graden. Dat ie zo schommelde bij de landing is gewoon correctie, waren er toevallig windvlagen?
Volgens mij hebben al die vliegveldjes op de Griekse eilanden niet zo'n geweldig lange runway, dus je zal wel moeten zorgen dat je er precies goed voor hangt om veilig te kunnen landen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:04 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.
Dat is echt onzin. Het ligt voornamelijk aan omstandigheden, zoals windrichting, windkracht en windvlagen. Als de wind precies loodrecht op de baan staat, dan moet de piloot schuin aanvliegen en op het laatst nog corrigeren. Als hij er recht op af zou vliegen, komt hij uiteindelijk niet goed uit. En binnen Europa maakt het qua veiligheid vrijwel niets uit, vliegen is gewoon veilig.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:04 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.
Ja ik snap het wel maar er stond bij dat eiland op dat moment een dusdanige wind dat als niemand gordels om had ik bijvoorbeeld mijn buurvrouw op schoot had gekregenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Het ligt voornamelijk aan omstandigheden, zoals windrichting, windkracht en windvlagen. Als de wind precies loodrecht op de baan staat, dan moet de piloot schuin aanvliegen en op het laatst nog corrigeren. Als hij er recht op af zou vliegen, komt hij uiteindelijk niet goed uit. En binnen Europa maakt het qua veiligheid vrijwel niets uit, vliegen is gewoon veilig.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man.
Expres cirkelenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
Niet helemaal. In je handbagage mag je flesjes van maximaal 100ml meenemen. Een fles van 250ml met een klein bodempje (dus minder dan 100ml vloeistof mag niet. Inhoud mag maximaal 100ml zijn, ongeacht wat er in zit. Alle vloeistoffen (in die flesjes/potten van max 100ml) moeten in een zak met een inhoud van 1 liter passen/zitten. In theorie mag je dus 10 flesjes van 100ml meenemen, maar dat zal nooit in die zak passen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de handbaggage mag je max 1 liter meenemen (en maximaal 100ml per item).
Al stop je je hele koffer vol met anderhalf liter flessen cola, geen probleem inderdaad...quote:In de ruimbaggage mag je meer dan 1 liter en ook verpakkingen groter dan 100ml...
Ja dat kan met 1 ticket. Op de heenreis heb je dan een zogenaamde 'stopover' in Thaliland. Je bent dan wel gebonden aan een luchtvaartmaatschappij of alliantie die via Thailand naar Australië vliegt. Dit soort tickets kun je soms op de site van luchtvaartmaatschappijen boeken (www.klm.nl) maar het makkelijkste is om even langs een reisbureau te gaan, zoals Killroy of vliegtarieven.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:56 schreef Pr0-n00b het volgende:
Wil begin November graag op reis en ben nu aan het mailen met een vriend van me die al een tijdje in australie zit. Hij gaat in november dus voor een maandje naar thailand.
Ik wil graag een maandje met hem rondreizen in thailand (of iets langer) om vervolgens door te gaan naar australie voor zo'n 5 maanden. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om zoiets te doen in 1 ticket of moet ik dan 2 aparte tickets kopen? (lijkt mij dat 1 ticket goedkoper zou zijn)
Iemand ?
hmm ok, bedankt voor de info, zal daarmee wel ff verder zoekenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja dat kan met 1 ticket. Op de heenreis heb je dan een zogenaamde 'stopover' in Thaliland. Je bent dan wel gebonden aan een luchtvaartmaatschappij of alliantie die via Thailand naar Australië vliegt. Dit soort tickets kun je soms op de site van luchtvaartmaatschappijen boeken (www.klm.nl) maar het makkelijkste is om even langs een reisbureau te gaan, zoals Killroy of vliegtarieven.
Zoiets heet een e-ticket. Erg handig, want je kunt hem niet kwijtraken en hij is goedkoper.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:59 schreef GambinoT het volgende:
Ik ga volgende week op vakantie, heb mijn vakantie geboekt bij een ANVR , SGR.
Maar ik heb dus nog geen tickets ontvangen, dus had ik er heen gebeld, nu vertelden ze mij dat ze mijn tickets via email hebben gestuurd.
Kan ik er weer heen bellen want heb niks ontvangen in mn inbox.
Ik ga al 8 jaar op vakantie maar hier heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand ervaring mee hoe dat in zn werking gaat?
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
Met een e-ticket kun je trouwens ook gewoon de boarding-pass met alleen je paspoort- en vluchtnummer op Schiphol uitprinten, zonder dat je verder iets nodig hebt. Bij de KLM in elk geval wel, bij die self-service zuilen.
dat lijkt me dan weer sterk..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:03 schreef OldJeller het volgende:
boardingpassen
Dat is me nog nooit gebeurd (VS, Canada ben ik nog nooit geweest).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
Nou danquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:54 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat is me nog nooit gebeurd (VS, Canada ben ik nog nooit geweest).
Je boardingpass die je krijgt is slechts één kant op. Als je het land weer verlaat haal je weer je nieuwe boardingpasses op aan de hand van je e-ticket.quote:Een e-ticket is eigenlijk niets meer dan een nummer van een reservering. Daar zijn geen 'officiele' papieren van, dus raar dat iemand daar om zou vragen. De boarding pass (waarop o.a. naam en paspoortnummer staan) is toch het bewijs dat je een ticket hebt?
Ja eh, zelfs vliegmaatschappijen gaan met hun tijd mee hè.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:59 schreef GambinoT het volgende:
Ik ga al 8 jaar op vakantie maar hier heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand ervaring mee hoe dat in zn werking gaat?
Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren: dat is me in de VS nog nooit gebeurd; over Canada kan ik niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou dan
Dan kun je wel ophouden met typen
Waarschijnlijk zie ik er zo betrouwbaar uit, dat ze me gewoon geloven zonder papieren.quote:Je boardingpass die je krijgt is slechts één kant op. Als je het land weer verlaat haal je weer je nieuwe boardingpasses op aan de hand van je e-ticket.
En je e-ticket is geen "officieel" document maar daar gaat het ze helemaal niet om. Ze kunnen dan gewoon zien dat je geplanned hebt om het land weer te verlaten en niet als en parasiet van de maatschappij gaat zuigen. Iemand die dat van plan is heeft dat nl gewoon niet bij zich
Daarbij vragen ze dan wanneer je teruggaat e.d. Dan kijken ze dat na op dat papiertje. Gewoon kleine checks die ze uitvoeren.
Reis je alleen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:12 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren: dat is me in de VS nog nooit gebeurd; over Canada kan ik niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest.
[..]
Waarschijnlijk zie ik er zo betrouwbaar uit, dat ze me gewoon geloven zonder papieren.![]()
Bij inchecken op Schiphol bij de selfservice automaten krijg je automatische een bonnetje uit de automaat als je naar de VS reist, om te laten zien aan de immigration aldaar, zodat ze weten dat je ook het land weer van plan bent te verlaten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
hmm ok, bedankt voor de info, zal daarmee wel ff verder zoeken
Precies.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij inchecken op Schiphol bij de selfservice automaten krijg je automatische een bonnetje uit de automaat als je naar de VS reist, om te laten zien aan de immigration aldaar, zodat ze weten dat je ook het land weer van plan bent te verlaten.
Overigens moet je in de selfservice automaat ook meteen het adres opgeven waar je gaat overnachten in de VS.
Dank jequote:Op zondag 12 augustus 2007 20:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Je kunt gewoon naar de incheckbalie lopen en daar inchecken. Ze bekijken je reserveringsnummer en je paspoort. Daarna lever je je koffers in en krijg je je boardingpass. Maar de meeste luchthavens hebben inmiddels van die self service machines staan die je boardingpass uitprint. Je koffers breng je daarna naar zo'n drop off punt.![]()
Ja, kan (en moet) daar zelf inchecken. Je hebt daar ofwel een creditcard of een frequent-flyer card (en natuurlijk je 'machine-readable' paspoort) voor nodig. Als je die niet hebt, dan zul je een tijdje in de rij moeten staan, wat je overigens voor die self serice automaten in de VS toch ook al staat, omdat ze best ingewikkeld zijn daar (creditcard rechts door gleuf, paspoort door bovenste gleuf, eventueel nog vingerafdruk en webcam foto en nog een hele zooi gegevens invoeren en vragen beantwoorden)quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:32 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dank jeIk vlieg terug via Washington Dulles... geen idee of ik daar kan self-servicen... Ze hebben wel iets als 'curbside self check' of zo...
Misschien is dat hetzelfde?
Neem jij je printer dan mee op vakantie ?quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:48 schreef Palomar het volgende:
Ik had vanuit mn hotel gewoon 24 uur van te voren online ingechekt en de boardingpassen uitgeprint.
De meeste hotels hebben gewoon een PC met internet en een printer staan die vrij gebruikt mag worden...quote:Op maandag 13 augustus 2007 05:01 schreef jaco het volgende:
[..]
Neem jij je printer dan mee op vakantie ?
Komt wel eens voor bij sterke tegenwind. Er moet altijd nog een bepaalde hoeveelheid brandstof bij het landen aanwezig zijn om eventueel een doorstart te kunnen maken als er problemen zijn op de landingsbaan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:03 schreef mr.marcus het volgende:
Toen ik laatst van Bogota naar Parijs vloog, maakten we vanwege een brandstof tekort een tussenlanding in Brest. komt dit veel voor? Ik vond het namelijk maar dubieus.
Sterker nog, naast dat ze voldoende brandstof moeten hebben om een doorstart te maken moeten ze ook de mogelijkheid hebben om de uitwijkluchthaven (welke altijd voor de vlucht wordt bepaald) te bereiken en deze veilig aan te vliegen. Indien in NL Schiphol niet kan worden aangedaan zal in de regel Eindhoven of een Duitse luchthaven worden gebruikt als uitwijkmogelijkheid, hoewel dit uiteraard niet heel vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Komt wel eens voor bij sterke tegenwind. Er moet altijd nog een bepaalde hoeveelheid brandstof bij het landen aanwezig zijn om eventueel een doorstart te kunnen maken als er problemen zijn op de landingsbaan.
Zeker bij zo'n grote en drukke luchthaven als Parijs is dat natuurlijk van belang. Het is alleen maar om 110% zeker te zjin van de veiligheid.
quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
Vragen als:quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
Het zijn overigens alleen vluchten uitgevoerd door Amerikaanse maatschappijen waar dit geldt. Vlieg je met de KLM naar de USA dan is er geen interview.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden.
Je krijgt bij KLM echter wel dezelfde vragen, maar dan bij het inchecken. Je moet dan ook je adres in de VS opgeven. Houdt dat dus altijd bij de hand als je gaat inchecken, want dat zul je moeten invoeren op de self-service check-in zuil om j e boardingcard te kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:23 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Het zijn overigens alleen vluchten uitgevoerd door Amerikaanse maatschappijen waar dit geldt. Vlieg je met de KLM naar de USA dan is er geen interview.
Een aantal vragen kunnen hetzelfde zijn, de interviews bij de gate gaan echter een stukje verder.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:57 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je krijgt bij KLM echter wel dezelfde vragen, maar dan bij het inchecken. Je moet dan ook je adres in de VS opgeven. Houdt dat dus altijd bij de hand als je gaat inchecken, want dat zul je moeten invoeren op de self-service check-in zuil om j e boardingcard te kunnen krijgen.
Ze gaan wellicht een stukje verder, al zijn ze echt niet op het nivo van EL AL security... Dus eigenlijk schieten de US maatschappijen er niets mee op omdat het wordt uitgevoerd door medewerkers van o.a. G4S. Je hebt voor deze job in principe wel HBO nodig, maar ik vond de kwaliteit ronduit bedroevend, zeker in vergelijking met EL AL. G4S heeft ook geen binding en wordt gewoon ingehuurd, als je daarover nadenkt begrijp je dat er niet dezelfde belangen spelen!quote:Op zondag 9 september 2007 18:31 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Een aantal vragen kunnen hetzelfde zijn, de interviews bij de gate gaan echter een stukje verder.
Als het in Nederland zit, zouden er best wel Nederlanders kunnen werken. Maar kijk niet gek op als ze alleen Engels spreken, kun je gelijk oefenenquote:Op maandag 10 september 2007 14:44 schreef Pr0-n00b het volgende:
Beetje rare vraag maar weet iemand of de telefoon bij qantas wordt opgenomen door een Nederlander of een Australier? Niet dat mijn engels zo dramatisch is maar wil me daar eventueel wel een beetje op instellen en ik vroeg me af hoe dat dan zit met de gesprekskosten ....
Lijkt mij dat het gewoon in Nederland zit en dus gewoon Nederlands is maar toch
Daar was ik al eens geweest maar ik werd misleid door dat adres in Duitsland. Het nummer is vreemd genoeg wel 0031. Wat bedoelen ze met die service fee?quote:Op maandag 10 september 2007 18:01 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.britishairways(...)_gb/About_Country=NL
telnummer is idd gewoon Amsterdams, postadres in Bremen, geen idee hoe dat zitquote:Op maandag 10 september 2007 18:06 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Daar was ik al eens geweest maar ik werd misleid door dat adres in Duitsland. Het nummer is vreemd genoeg wel 0031. Wat bedoelen ze met die service fee?
Is dat zo? Ik ga eind deze maand naar Philadelphia, wat mij bekend is dat je 2 formulieren moet invullen in het vliegtuig (dus pen meenemen) en dat ze je misschien een paar vragen stellen over je verblijf in Amerika, maar een interview???quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
De 2 formulieren (een blauwe en meestal een groene) moet je sowieso invullen. Is altijd zo geweest. Het 'interview' ziet er steeds weer anders uit.quote:Op dinsdag 11 september 2007 07:50 schreef Votz het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ga eind deze maand naar Philadelphia, wat mij bekend is dat je 2 formulieren moet invullen in het vliegtuig (dus pen meenemen) en dat ze je misschien een paar vragen stellen over je verblijf in Amerika, maar een interview???
Nee. Althans..wat is "een paar?"quote:Op woensdag 12 september 2007 16:10 schreef Casparovvv het volgende:
Ik heb een paar kilo'tjes teveel bij BA. Doen ze daar doorgaans moeilijk over?
Helpt 't als je vertelt dat je een jaar weg gaat?
25-27 ipv 23 kilo?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee. Althans..wat is "een paar?"
Nee
Dat kan lastig worden. 4 kilo overgewicht is wel veel.quote:
Waar al een spiegelreflex met lenzen, een portable harddisc en een zooi losse dingen in zitquote:Op woensdag 12 september 2007 16:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Anders prop je toch 3 kilo in je handbagage ?
Ja, bij BA is het inderdaad zo dat je op vluchten naar de VS 2 koffers mee mag nemen. Op de andere intercontinentale vluchten maar 1. Wat daar de reden van is weet ik niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Fogel het volgende:
Tot 5 kilo teveel heb ik nog nooit extra voor moeten betalen (let wel, biij de SAS en KLM).
23 kilo doet me aan een trip naar de VS denken, meestal mag je dan 2 koffers van ieder 23kg meenemen, kijk even of dat op jou van toepassing is.
Vrouwen en weegschalen.... niet vertrouwen
quote:Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Fogel het volgende:
Tot 5 kilo teveel heb ik nog nooit extra voor moeten betalen (let wel, biij de SAS en KLM).
23 kilo doet me aan een trip naar de VS denken, meestal mag je dan 2 koffers van ieder 23kg meenemen, kijk even of dat op jou van toepassing is.
Vrouwen en weegschalen.... niet vertrouwen
Als het land van bestemming Zimbabwe heet heb je weinig keus, dan moet je wel veel zooi meenemen.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, de kans dat als ik zelf vlieg dat gewicht haal is nihil. Ik vlieg tegenwoordig in het kader travel light, bij voorkeur 5 kg, want in het land van bestemming hebben ze ook winkels!
Hoe denk je dat maatschappijen weten wanneer jij wil terugvliegen? Lijkt me toch echt dat zij dat niet voor jou gaan verzinnen! Moet je echt zelf invoeren en da's meestal één van de eerste stappen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:30 schreef Pr0-n00b het volgende:
Wou zonet eindelijk mijn ticket boeken naar australie via quantas, alleen is het me nog steeds niet duidelijk of er nou ook een retour zit inbegrepen in het ticket dat ik wou boeken. Er was namelijk een lijst met 5 mogelijke data's/tijd waarvan er 2 617 pond waren en 3 1100 pond, ook hoefde ik nergens een retour datum op te geven. (ben tot stap 4 gegaan van de 7)
Lijkt mij dat een ticket naar australie automatisch ook gewoon een retour is maar wou het toch ff zeker weten, iemand die dit weet? (weet dat ik ook kan bellen maar hun kantoor is op dit moment dicht, 5 uur geweest)
Open ticket bijvoorbeeld? Was dus al van plan om eerst ff te gaan bellen maar dacht als iemand het bij fok toevallig weet hoeft dat ook niet meer, maar blijkbaar moet iedereen weer ff bashen als ze geen antwoord hebben.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat maatschappijen weten wanneer jij wil terugvliegen? Lijkt me toch echt dat zij dat niet voor jou gaan verzinnen! Moet je echt zelf invoeren en da's meestal één van de eerste stappen.
Dus als je nu nog niet beide reisdata kon zien, toch even kijken bij stap 1 of je niet per ongeluk de optie enkele reis hebt openstaan, anders een stapje of 2 verder proberen, en mocht dat niet werken dan eerst de maatschappij bellen voor je iets gaat boeken. Per ongeluk een enkele reis boeken is gauw genoeg gebeurd en dan ben je het sjaakje als je daar aankomt.
Ik had het over die 2 reacties voor jou en ik HEB geen open ticket geboekt. Dat is dus het probleem, heb nog nooit eerdereen ticket geboekt (via internet) dusja als er verder dan geen informatie op die site staat moet ik het toch ERGENS vragen.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:41 schreef Cat22 het volgende:
Hoezo bashen?
Als jij nou had aangegeven dat je een open ticket had geboekt, hadden wij gerichter advies kunnen geven. Als je je vraag niet duidelijk stelt met alle info erbij, dan kun je dit soort reacties verwachten.
Enne...graag gedaan hoor.![]()
Als je de optie multi - city aanzet, dan koop je alleen de vluchten die je daar invult. Je vult dan bijvoorbeeld in: Amsterdam - Singaporequote:Op woensdag 19 september 2007 16:36 schreef Pr0-n00b het volgende:
EDIT OT, probleem is dus, als ik een direct ticket boek moet ik wel een retourdatum opgeven maar als ik voor de optie 'multi city' kies vragen ze nergens naar een retour datum, is het dan automatisch een retour of niet (dat is het enige wat ik wil weten ....)
ty hier kan ik iig iets meequote:Op woensdag 19 september 2007 18:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je de optie multi - city aanzet, dan koop je alleen de vluchten die je daar invult. Je vult dan bijvoorbeeld in: Amsterdam - Singapore
Singapore - Perth
Syney - Dusseldorf
Aan het eind krijg je altijd te zien wat je geboekt hebt, maak je daar maar geen zorgen over. Of gebruik een website als www.atp.nl of www.vluchtzoeker.nl . Bij de opties kun je daar ook meerdere steden bevliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |