abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43203587
Vanaf 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) dezelfde, nieuwe regels voor wat mee mag in de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden (max. 100 ml per stuk) én op de juiste manier verpakt worden meegenomen. Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een luchthaven binnen de Europese Unie.

De nieuwe regels gelden voor vloeistoffen zoals water en andere drankjes voor consumptie. Ook geldt het voor gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier dus ook onder.

Dit zijn de regels voor vloeistoffen in uw handbagage:

1. u kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter
2. deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak
3. per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen
4. de doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter
5. de doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn.

De doorzichtige plastic zak kunt u van huis meenemen.
Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.

Er zijn twee uitzonderingen:
  • babyvoeding, die u tijdens de vlucht nodig heeft
  • medicijnen, die u tijdens de vlucht nodig heeft

Na de ticket- en paspoortcontrole kunt u op de Europese luchthavens en in het vliegtuig van een Europese vliegtuigmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de winkel of aan boord – wanneer nodig – voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgende luchthaven moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot u op uw eindbestemming bent aangekomen.

Apart aanbieden van uw handbagage

Bij de ticket- en handbagagecontrole moet u alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. De doorzichtige plastic zak moet gemakkelijk dicht kunnen en gesloten zijn. Ook jassen, colbertjasjes en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet u apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

bron: KLM
  • Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_43203824
    tot wanneer geldt die introductieperiode?
    * bas-beest moet over 3 weken vanaf Schiphol vliegen...
    - En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
    - Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
    - Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
      vrijdag 3 november 2006 @ 13:52:55 #3
    20435 Dante_A
    Multidisciplinair
    pi_43204019
    Ik ben wel blij dat het nu Europees gelijk wordt getrokken. Soms mocht je iets wel op de heenweg meenemen maar niet mee terug. Handig!

Overigens is het wel grappig dat deze maatregelen in Engeland een versoepeling worden genoemd terwijl dezelfde maatregelen in Nederland strenger heten. Het is natuurlijk beide waar, het geeft alleen heel goed aan hoe zaken uit elkaar waren gelopen binnen Europa.
    Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
    Europeanen aller landen verenigt u.
    Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
    Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
      vrijdag 3 november 2006 @ 14:27:16 #4
    105460 DerBolle
    Electro Native
    pi_43204924
    weet iemand of je je roltrolley (zo'n koffer met wieltjes) nog in mag checken als handbagage?
    "I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
      vrijdag 3 november 2006 @ 14:41:57 #5
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_43205323
    Nog even voor de zekerheid: dit gaat dus niet op voor vliegen van en naar búiten de EU?

De eerste terrorist die een vliegtuig overneemt met een tubetje lipgloss is trouwens niet echt een stoere gast hoor...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_43210924
    een hersluitbare doorzichtige plastic zak... moet ik dan denken aan een prullenbakzak ofzo?
      Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 18:12:21 #7
    45833 crew  Fogel
    pi_43211033
    Ook buiten de EU, van en naar Noorwegen bijvoorbeeld

Een hersluitbare plastic zak ala ZIPlock wordt hier aanbevolen.

Eerste plaatje wat ik vond om het te illustreren:
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 november 2006 @ 18:12:54 #8
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_43211043
    Water in verpakking van 100 ml? Lekker praktisch.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      vrijdag 3 november 2006 @ 18:16:27 #9
    20435 Dante_A
    Multidisciplinair
    pi_43211143
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 14:41 schreef Hik het volgende:
    Nog even voor de zekerheid: dit gaat dus niet op voor vliegen van en naar búiten de EU?
    Het geldt voor al het instappen in vliegtuigen in de EU. Als je in de EU vertrekt of overstapt geldt het dus. Als jij vanaf Amsterdam naar Bangkok vliegt geldt het. Als je van een vlucht uit Zuid-Amerika overstapt op een vlucht naar Azie en je doet dat overstappen in de EU geldt het ook. In beide gevallen stap je in de EU een vliegtuig in.
    Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
      Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 18:55:15 #10
    45833 crew  Fogel
    pi_43212000
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 18:16 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Het geldt voor al het instappen in vliegtuigen in de EU
    En daarbij ook landen in de EEG + Zwitserland.
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      vrijdag 3 november 2006 @ 19:10:00 #11
    20435 Dante_A
    Multidisciplinair
    pi_43212426
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

En daarbij ook landen in de EEG + Zwitserland.
    EER + die gekke Zwitsers, je hebt gelijk.
    pi_43219232
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 14:27 schreef DerBolle het volgende:
    weet iemand of je je roltrolley (zo'n koffer met wieltjes) nog in mag checken als handbagage?
    Dat zal toch wel? Het gaat alleen om de vloeistoffen, gels, spuitbussen en andere toiletartikelen in de handbagage.
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_43222194
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 18:12 schreef Rewimo het volgende:
    Water in verpakking van 100 ml? Lekker praktisch.
    Idd. Vraag me af of het ook maar iets uitmaakt (lees: risicovoller is) als je een flesje van 500 ml zou mogen meenemen. Alsof terroristen denken: "ow, flesjes tot 100 ml zijn toegestaan. Damn, nu kunnen we helemaal geen aanslag meer plegen". Vliegtuigmaatschappijen zijn de lachende derde. 'Ow, je wil wat drinken? Dan koop je dat toch fijn aan boord!'
    pi_43223063
    quote:
    Op zaterdag 4 november 2006 00:25 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Idd. Vraag me af of het ook maar iets uitmaakt (lees: risicovoller is) als je een flesje van 500 ml zou mogen meenemen. Alsof terroristen denken: "ow, flesjes tot 100 ml zijn toegestaan. Damn, nu kunnen we helemaal geen aanslag meer plegen". Vliegtuigmaatschappijen zijn de lachende derde. 'Ow, je wil wat drinken? Dan koop je dat toch fijn aan boord!'
    of je wacht tot de eerste terrorist die tot de ontdekking komt dat er best een flinke bom valt te maken van 10x 100ml flesjes vloeibare explosieven...

Verder riekt het idd. best wel een beetje naar eigenbelang v/d vliegmaatschappijen. Je bent nu eigenlijk verplicht om je drinken aan boord te kopen voor een veel te hoge prijs. (of kan deze opmerking van mij beter in 't TRU-forum? )
    - En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
    - Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
    - Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
    pi_43226517
    quote:
    Mag dus nog wel, maar als je bijvoorbeeld je toilettas erin hebt zitten met van alles en nog wat, moet die eruit. En dus in maximaal 100 ml, in die plastic zakjes. Ik denk dat ik alles maar gewoon in ga checken. Geen zin in al die toestanden.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      zaterdag 4 november 2006 @ 16:27:41 #16
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_43235106
    quote:
    Ja, dat mag, maar de maximale maten zijn volgens de nieuwe normen van de Europese Commissie 56 x 45 x 25 cm. Bij sommige airlines zoals de KLM zijn de maximale maten nog kleiner: 55 x 35 x 22. Let ook op het maximale gewicht (12 kg bij KLM).
    It's not a lie, if you believe
      zaterdag 4 november 2006 @ 17:21:26 #17
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_43236640
    Ik vlieg volgende week, ga mij vermaken bij de controles omdat de security check nu nog langer duurt...

Deze regels zijn leuk allemaal, maar creeërt toch echt schijnveiligheid, de scanapparatuur welke wordt gebruikt is wel redelijk, maar niet in vergelijking wat EL AL tot zijn beschikking heeft, DAAR weet je zeker dat je niets verkeerds kan meenemen.
    En niet je flesje water mogen meenemen is natuurlijk van de zotte, dat mag bij EL AL namelijk wel!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zaterdag 4 november 2006 @ 22:12:18 #18
    136666 Relin
    Suomi Powerrrr!
    pi_43245732
    Poehey, nou dit zal de terroristen stoppen hoor!
    Go Hard Or Go Home
    http://www.rp-originals.nl
      Donald Duck held zaterdag 4 november 2006 @ 22:15:08 #19
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_43245809
    quote:
    Op zaterdag 4 november 2006 22:12 schreef Relin het volgende:
    Poehey, nou dit zal de terroristen stoppen hoor!
    Het maakt het ze weer iets moeilijker. En da's beter dan niks doen.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      zondag 5 november 2006 @ 07:23:56 #20
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_43252731
    Ik werd op Newark ooit bij security gevraagd of ik een slokje van mijn drinken wilde nemen. Lijkt mij de beste oplossing, als je een flesje chemicalien bij je hebt wordt je er op die manier wel uitgepikt. Als ze dat nou verplichten..

Je hoeft trouwens niet perse in het vliegtuig drinken te kopen, kan ook gewoon na security en voor of bij de gates.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      zondag 5 november 2006 @ 09:38:43 #21
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_43253100
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 07:23 schreef Viajero het volgende:
    Ik werd op Newark ooit bij security gevraagd of ik een slokje van mijn drinken wilde nemen. Lijkt mij de beste oplossing, als je een flesje chemicalien bij je hebt wordt je er op die manier wel uitgepikt. Als ze dat nou verplichten..

Je hoeft trouwens niet perse in het vliegtuig drinken te kopen, kan ook gewoon na security en voor of bij de gates.
    Het 'probleem' op schiphol is dat de security tegenwoordig bij de gate is, dus niet meer direct achter de douane. Als je eenmaal bij de 'gate' bent staat er hooguit een automaat, maar zeker niet altijd!

Dat slokje van je drinken nemen ben ik ook voorstander van, op Bratislava Airport moest dit, niet zo lang na het oppakken van de britse 'terroristen', ook....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 5 november 2006 @ 09:48:58 #22
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_43253159
    Hoera, ik ga op 6 november vliegen! Is het bekend met hoeveel vertraging men rekening moet houden? Als ik er twee uur van tevoren ben, is dat voldoende?

Verder nog een vraagje: lenzenvloeistof, valt dat onder "medicijnen"?
      Moderator zondag 5 november 2006 @ 12:14:49 #23
    45833 crew  Fogel
    pi_43255479
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 09:48 schreef ennuik het volgende:
    Hoera, ik ga op 6 november vliegen! Is het bekend met hoeveel vertraging men rekening moet houden? Als ik er twee uur van tevoren ben, is dat voldoende?

Verder nog een vraagje: lenzenvloeistof, valt dat onder "medicijnen"?
    Volgens de Noorse luchvaartinspectie valt lenzenvloeistof onder medicijnen (en dus mag de fles groter zijn dan 100ml). Maar ik heb voor de zekerheid flesjes van 60 ml aangeschaft, wil niet het risico lopen dat een of andere securitasmafkees de instructies niet begrepen heeft en voor 'de zekerheid' maar alles afpakt..
    pi_43369784
    Nou ik zit dus ook met mijn lenzenvloeistof, hoor zojuist dat het bagageruim geen probleem is dus dat moet goedkomen. ZOuden ze 15 december nog steeds die zakjes uitdelen?Naja anders is het vast wel te kopen.
      Moderator woensdag 8 november 2006 @ 20:24:26 #25
    45833 crew  Fogel
    pi_43371158
    Het baggageruim is geen probleem, maar als je koffer niet met dezelfde vlucht meekomt als jij, of als ie gewoon kwijtraakt onderweg, dan heb je wel een probleem.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')