Het geldt voor al het instappen in vliegtuigen in de EU. Als je in de EU vertrekt of overstapt geldt het dus. Als jij vanaf Amsterdam naar Bangkok vliegt geldt het. Als je van een vlucht uit Zuid-Amerika overstapt op een vlucht naar Azie en je doet dat overstappen in de EU geldt het ook. In beide gevallen stap je in de EU een vliegtuig in.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:41 schreef Hik het volgende:
Nog even voor de zekerheid: dit gaat dus niet op voor vliegen van en naar búiten de EU?
En daarbij ook landen in de EEG + Zwitserland.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:16 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Het geldt voor al het instappen in vliegtuigen in de EU
EER + die gekke Zwitsers, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
En daarbij ook landen in de EEG + Zwitserland.
Dat zal toch wel? Het gaat alleen om de vloeistoffen, gels, spuitbussen en andere toiletartikelen in de handbagage.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:27 schreef DerBolle het volgende:
weet iemand of je je roltrolley (zo'n koffer met wieltjes) nog in mag checken als handbagage?
Idd. Vraag me af of het ook maar iets uitmaakt (lees: risicovoller is) als je een flesje van 500 ml zou mogen meenemen. Alsof terroristen denken: "ow, flesjes tot 100 ml zijn toegestaan. Damn, nu kunnen we helemaal geen aanslag meer plegen". Vliegtuigmaatschappijen zijn de lachende derde. 'Ow, je wil wat drinken? Dan koop je dat toch fijn aan boord!'quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:12 schreef Rewimo het volgende:
Water in verpakking van 100 ml? Lekker praktisch.
of je wacht tot de eerste terrorist die tot de ontdekking komt dat er best een flinke bom valt te maken van 10x 100ml flesjes vloeibare explosieven...quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Vraag me af of het ook maar iets uitmaakt (lees: risicovoller is) als je een flesje van 500 ml zou mogen meenemen. Alsof terroristen denken: "ow, flesjes tot 100 ml zijn toegestaan. Damn, nu kunnen we helemaal geen aanslag meer plegen". Vliegtuigmaatschappijen zijn de lachende derde. 'Ow, je wil wat drinken? Dan koop je dat toch fijn aan boord!'
Mag dus nog wel, maar als je bijvoorbeeld je toilettas erin hebt zitten met van alles en nog wat, moet die eruit. En dus in maximaal 100 ml, in die plastic zakjes. Ik denk dat ik alles maar gewoon in ga checken. Geen zin in al die toestanden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:27 schreef DerBolle het volgende:
weet iemand of je je roltrolley (zo'n koffer met wieltjes) nog in mag checken als handbagage?
Ja, dat mag, maar de maximale maten zijn volgens de nieuwe normen van de Europese Commissie 56 x 45 x 25 cm. Bij sommige airlines zoals de KLM zijn de maximale maten nog kleiner: 55 x 35 x 22. Let ook op het maximale gewicht (12 kg bij KLM).quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:27 schreef DerBolle het volgende:
Het maakt het ze weer iets moeilijker. En da's beter dan niks doen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:12 schreef Relin het volgende:
Poehey, nou dit zal de terroristen stoppen hoor!![]()
![]()
Het 'probleem' op schiphol is dat de security tegenwoordig bij de gate is, dus niet meer direct achter de douane. Als je eenmaal bij de 'gate' bent staat er hooguit een automaat, maar zeker niet altijd!quote:Op zondag 5 november 2006 07:23 schreef Viajero het volgende:
Ik werd op Newark ooit bij security gevraagd of ik een slokje van mijn drinken wilde nemen. Lijkt mij de beste oplossing, als je een flesje chemicalien bij je hebt wordt je er op die manier wel uitgepikt. Als ze dat nou verplichten..
Je hoeft trouwens niet perse in het vliegtuig drinken te kopen, kan ook gewoon na security en voor of bij de gates.
Volgens de Noorse luchvaartinspectie valt lenzenvloeistof onder medicijnen (en dus mag de fles groter zijn dan 100ml). Maar ik heb voor de zekerheid flesjes van 60 ml aangeschaft, wil niet het risico lopen dat een of andere securitasmafkees de instructies niet begrepen heeft en voor 'de zekerheid' maar alles afpakt..quote:Op zondag 5 november 2006 09:48 schreef ennuik het volgende:
Hoera, ik ga op 6 november vliegen! Is het bekend met hoeveel vertraging men rekening moet houden? Als ik er twee uur van tevoren ben, is dat voldoende?
Verder nog een vraagje: lenzenvloeistof, valt dat onder "medicijnen"?
Kan je een bom van makenquote:Op maandag 11 december 2006 12:06 schreef Biancavia het volgende:
Waarom mag je geen fles water meenemen?
Weet je hoe duur drinken is in het vliegtuig?quote:Op maandag 11 december 2006 13:30 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Je kunt in het vliegtuig gewoon water krijgen. En het is nog gekoeld ook. Waarom zou je een fles willen kopen?
Dat kan wel, maar het voelt zo zeurderig om iedere keer als je een slokje water wilt nemen, dat te regelen via een stewardess. Daar komt nog eens bij dat ik betwijfel of de low-cost airlines nu ineens wel gratis dingen gaan verstrekken aan boord. Ik heb graag mijn eigen flesje water bij me.quote:Op maandag 11 december 2006 13:30 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Je kunt in het vliegtuig gewoon water krijgen. En het is nog gekoeld ook. Waarom zou je een fles willen kopen?
Als je met een fatsoenlijke maatschappij vliegt: gratis.quote:Op maandag 11 december 2006 13:48 schreef BOKA het volgende:
[..]
Weet je hoe duur drinken is in het vliegtuig?
quote:Op maandag 11 december 2006 13:48 schreef BOKA het volgende:
[..]
Weet je hoe duur drinken is in het vliegtuig?
Er zijn stoffen die er net zo uit zien als water, maar die *boem!* doen als je ze mixt.quote:Op maandag 11 december 2006 13:23 schreef Schorpioen het volgende:
Ik begrijp niet hoe die regel terrorisme tegen moet gaan. Dit is gewoon reizigertje pesten.
Nee hoor, het is juist een Europese maatregel.quote:Op maandag 11 december 2006 13:28 schreef Dengaman het volgende:
Schijnt alleen te zijn op vluchten van een naar Amerika...
Die verzegeling is alleen nodig als je overstapt, zodat ze bij de controles op de overstapluchthaven kunnen zien dat het vertrouwd is. Als het een rechtstreekse vlucht is hoeven de dingen die je taxfree koopt niet verzegeld te worden. De luchthaven heeft namelijk als het goed is al gezorgd dat er in het taxfree gebied geen gevaarlijke stoffen verkocht worden.quote:Op maandag 11 december 2006 13:52 schreef Fixers het volgende:
Je mag overigen wél meer vloestoffen meenemen zoals taxfree dranken. Maar die moeten dan op de juiste wijze zijn verzegeld. En die verzegeling mag je ook niet verbreken voor je in het vliegtuig stapt of overstapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |