Ik denk niet dat er een persoon minder door zal gaan vliegen waardoor het een millieuwinst van 0 op zal leveren.quote:Op zondag 16 september 2007 13:48 schreef ozzietukker het volgende:
En het wordt wel onder het mom van milieu gedaan... maar uiteindelijk gaat het om het geld!
quote:Op zondag 16 september 2007 14:31 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een persoon minder door zal gaan vliegen waardoor het een millieuwinst van 0 op zal leveren.
Het gevolg is wel dat het het ons land economisch gezien w.s. veel meer gaat kosten dan dat het op gaat leveren.
quote:Op zondag 16 september 2007 17:17 schreef HugoBaas het volgende:
Ik woon 10km van Amsterdam, dus ik zal Schiphol wel blijven gebruiken.
Reizen naar Brussel of Frankfurt kost me meer dan de extra belasting.
Die 45 euro extra voor verre vluchten, vooral naar Azië betekent voor mij dat ik nu veel meer keus heb met maatschappijen met overstap, omdat de bijkomende belasting voor verre vluchten nu ervoor zorgt dat de kosten voor het vertekken van andere luchthavens (bijna) gelijk getrokken wordt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:41 schreef Fogel het volgende:
Ik ben meestal transit passagier en die belasting betaal ik dus niet
Maar voor die enkele keer dat schiphol mijn eindpunt is, maken die paar euro me helemaal niks uit.
Waarom niet rechtstreeks met bv Lufthansa vanaf Frankfurt? Of wil je bv van Düsseldorf vertrekken, naar Schiphol vliegen en vanaf daar verder naar Azie? (voor reizen naar de VS was dit bijvoorbeeld in 1997-1999 vaak goedkoper dan direct van Schiphol). Of begrijp ik je helemaal verkeerd?quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Die 45 euro extra voor verre vluchten, vooral naar Azië betekent voor mij dat ik nu veel meer keus heb met maatschappijen met overstap, omdat de bijkomende belasting voor verre vluchten nu ervoor zorgt dat de kosten voor het vertekken van andere luchthavens (bijna) gelijk getrokken wordt.
Ik kan nu met Lufthansa, Austrian Airlines, Finnair of Air France, voor dezelfde prijs als rechtstreeks.
Vooral Austrian Airlines en Air France hebben een beter product in de Economy klasse dan bijvoorbeeld KLM.
..
quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom niet rechtstreeks met bv Lufthansa vanaf Frankfurt? Of wil je bv van Düsseldorf vertrekken, naar Schiphol vliegen en vanaf daar verder naar Azie? (voor reizen naar de VS was dit bijvoorbeeld in 1997-1999 vaak goedkoper dan direct van Schiphol). Of begrijp ik je helemaal verkeerd?
Maar als je vertrek- en aankomstluchthaven Schiphol is, lijkt het me vreemd als je als transitpassagier gezien wordt. Maar OK, je betaalt dan 11,25 omdat het een korte vlucht is ipv die 45¤.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Er zijn volop mogelijkheden. Mijn voorkeur gaat uit van Dusseldorf vertrekken richting Azie, maar wat ook kan is vliegen van Amsterdam naar een Europese luchthaven en vandaar verder. Uiteraard kost mij dat meer dan nu rechtstreeks vanaf Amsterdam, maar ik betaal die kosten liever aan een goede maatschappij dan aan de staat, zeker als het een ECO-tax genoemd wordt die het niet is.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar als je vertrek- en aankomstluchthaven Schiphol is, lijkt het me vreemd als je als transitpassagier gezien wordt. Maar OK, je betaalt dan 11,25 omdat het een korte vlucht is ipv die 45¤.
33,75¤ zou voor mij geen reden zijn om extra over te stappen (tenzij ik natuurlijk met een betere maatschappij in de alliantie verder kan vliegen).
quote:SAY NO TO SKYWAY ROBBERY
Demand a more intelligent approach to aviation
There is no doubt that climate change is a real and imminent danger which should be a concern for us all. We all have the responsibility to take intelligent and well thought-out actions to ensure we leave the planet in a good shape for generations to come.
However, much of the recent political debate has been characterised by gesture politics and discriminatory, often contradictory proposals. Politicians of all colours recognise that different cars have different emissions but do not see the same distinction within air travel.
We are an island nation in a globalised economy yet the UK already taxes flying more heavily than any other European country while making high-speed rail available only to those living in the South East. The time has come to scrap APD air tax and move the burden of taxation from passengers to aircraft emissions. Taxing families but not private jets is a grotesque insult.
It is time for us all to demand a more intelligent approach to flying. Politicians must incentivise consumers to take the greener option when it is available - this means banning the dirty, old aircraft from our skies; getting the right tax regime in place to reward cleaner behaviour; being realistic about the value of aviation and resisting the temptation to advocate alternatives when no such alternatives exist.
We urge you to write to your MP. It will only take two minutes to tell the politicians you demand a more informed and intelligent approach to aviation.
Step 1) Go to www.writetothem.com
Step 2) Type in your post code
Step 3) Chose your MP (and any other politician you feel should get the message)
Step 4) In your own words express your opinion on the following points
An intelligent approach to aviationEncouraging people to fly in cleaner aircraft - just like cars Ban the oldest, dirtiest aircraft in the sky Taxing families but not private jets and cargo Air Passenger Duty reform - taxing aircraft emissions, not people / pollute the most pay the most UK air travellers already pay more tax than any other country in Europe Encourage aircraft technology developments, air travel could be 50% cleaner within 10 years. Urge people to act responsibly - to fly with those airlines that have new aircraft, high passenger loads and fewer emissions.
Should questions be asked in Parliament about the efficiency of transport modes used for Government business
Even if you feel there is little you can do to influence this debate, make sure you read 'the facts about aviation emissions'. The more MPs are aware of the facts, the greater the ability of our country to take the lead in aviation emissions, and it is essential to have an informed political debate on the intelligent solutions to managing aviation emissions
quote:Op woensdag 19 september 2007 18:21 schreef DutchTrain het volgende:
De aanpak is Engeland is tenminste opbouwend:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |