Dat is dan een slecht advies. Zoals al eerder in de thread werd gezegd: sommige (goedkope) tickets kun je niet wijzigen. Bijvoorbeeld de KLM 'take off' fares. Het feit dat je ze niet kunt wijzigen, is juist de reden dat ze zo goedkoop zijn. Ook de retour datum kun je dus niet wijzigen wanneer je die weet.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:09 schreef WooZ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Ik vroeg pas bij het reisbureau hoe dat zit met open tickets, of ik die ook bij hun kon boeken (dat kon gewoon overigens). Ik ga als het meezit nml half jaartje ofzo naar Canada volgend jaar. Ze zeiden me dat het goedkoper en verstandiger was om ipv een duur flexibel ticket te kopen, een retourtje te kopen en dan om het laatste moment de terugreisdatum te veranderen wanneer je dit weet
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 01:03 schreef jaco het volgende:
[..]
De methode van 2 retourtickets is een beetje riskant, aangezien er wel goedkope tickets moeten zijn in het land van je bestemming, om terug te vliegen naar Schiphol. Je moet dus enige research doen naar de waarschijnlijkheid dat er goedkope tickets er zijn op die markt. Ik heb het enkele malen zo gedaan voor Schiphol - New York. De prijs van 2 goedkope tickets is op deze verbinding doorgaans (veel) lager als 1 flexibel ticket.
Is het niet zo dat als je niet op komt dagen bij je heen vlucht, je retourvlucht automatisch geannuleerd wordt ?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Al is dit overigens officieel niet toegestaan om een retourticket als enkele reisticket te gebruiken, dit staat bij bijna alle airliners in de voorwaarden omschreven.
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
KLM doet dit volgens eigen zeggen wel; ze schrijven gewoon het verschil in prijs tussen retour en enkele reis van je creditcard af... Ik neem aan dat ze dat alleen doen als je de truc echt vaak toepast, maar ze mogen het doen volgens hun eigen voorwaarden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:Al is dit overigens officieel niet toegestaan om een retourticket als enkele reisticket te gebruiken, dit staat bij bijna alle airliners in de voorwaarden omschreven.
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
De KLM op Schiphol heeft me een retourtje verkocht ipv enkele reis toen ik een vlucht gemist had, scheelde me 2 of 300 euro... het kan dus welquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Al is dit overigens officieel niet toegestaan om een retourticket als enkele reisticket te gebruiken, dit staat bij bijna alle airliners in de voorwaarden omschreven.
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
Hmm. Tijdje terug had ik Swiss aan de telefoon, de telefoniste raadde me zelfs aan om voor mijn reis retourtjes te kopen en als enkele reis te gebruiken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 06:03 schreef ozzietukker het volgende:
Uiteraard is dit niet te controleren, en zal je ook niet nabelast kunnen worden, immers als je je vlucht mist met het goedkope ticket moet je ook een nieuw ticket tegen vol tarief kopen, maar ze zullen je het aan de ticketbalie niet verkopen als je aangeeft dat je alleen enkele reis wilt vliegen!
Omdat enkeltjes veel minder makkelijk verkoopbaar zijn ? M.a.w., de stoel die jij bezet op een enkeltje, kan dus niet meer verkocht worden de andere kant op als retourtje ? Beetje lastig uitleggen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hmm. Tijdje terug had ik Swiss aan de telefoon, de telefoniste raadde me zelfs aan om voor mijn reis retourtjes te kopen en als enkele reis te gebruiken.
Wie de "logica" achter vliegprijzen uitgevonden heeft mag van mij een knal krijgen. Fucking hell, het gaat echt nergens over. Iemand enig idee waarom enkele reizen nou duurder zijn dan retourtjes??
Dat klopt. Maar bij de 2 retourtjes methode kom je voor beide reizen opdagen bij de heenvlucht. Er wordt dus niets geannuleerd door de vliegmaatschappij.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 08:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is het niet zo dat als je niet op komt dagen bij je heen vlucht, je retourvlucht automatisch geannuleerd wordt ?
"vroeger" waren het vooral zakenmensen die vlogen, en de luchvaartmaatschappijen weten dat die meer geld te besteden hebben dan de gemiddelde toerist. Juist deze zakenmensen vliegen vaker 'rare' routes met enkele reizen, verschillende steden, etc, en dus weten ze (de maatschappijen) meteen wie ze financieel kunnen uitmelken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:32 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Iemand enig idee waarom enkele reizen nou duurder zijn dan retourtjes??
Alles wat niet vloeibaar/pastavorm is, gewoon in een normale rugzak of iets dergelijks ja.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:40 schreef Lienzz het volgende:
dankjewel, maar ik kan nergens vinden of nu alle handbagage in een doorzichtige zak moet zitten?
Dus of ik mijn snoepjes-tijdschriften-nintendoDS-camera etc in een plastice doorzichtige zak moet doen of gewoon in een rugzakje?
Nee, alleen de vloeistoffenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:40 schreef Lienzz het volgende:
dankjewel, maar ik kan nergens vinden of nu alle handbagage in een doorzichtige zak moet zitten?
Dus of ik mijn snoepjes-tijdschriften-nintendoDS-camera etc in een plastice doorzichtige zak moet doen of gewoon in een rugzakje?
Heb je toen bij BA geboekt? Zo ja, dan zou het mij nu 100% zekerheid geven en ga ik boeken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:07 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vul altijd alleen de eerste in, dat lijkt me ook de bedoeling.
als het maar overeenkomt met wat er in je paspoort staat, dus geen John op je ticket als er Johannes in je paspoort staatquote:Op zondag 14 oktober 2007 12:22 schreef Der_Butler het volgende:
[..]
Heb je toen bij BA geboekt? Zo ja, dan zou het mij nu 100% zekerheid geven en ga ik boeken.![]()
en zelfs dat maakt niet eens altijd uit. Ik denk overigens wel op lange vluchten, maar afgelopen zomer kwam hebben we ook gewoon zonder problemen onze tickets gekregen terwijl ik gewoon de roepnaam van m'n vriendin heb opgegeven terwijl deze dus niet in haar paspoort staat (was dus wel maar een korte vlucht)quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
als het maar overeenkomt met wat er in je paspoort staat, dus geen John op je ticket als er Johannes in je paspoort staat
het ligt eraan welke douanier je tegenkomt dus om problemen te voorkomen altijd exact hetzelfde invullen. Leg maar eens uit in Swahili of Russisch (om maar wat te noemen) waarom de gegevens niet hetzelfde zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:30 schreef WooZ het volgende:
[..]
en zelfs dat maakt niet eens altijd uit. Ik denk overigens wel op lange vluchten, maar afgelopen zomer kwam hebben we ook gewoon zonder problemen onze tickets gekregen terwijl ik gewoon de roepnaam van m'n vriendin heb opgegeven terwijl deze dus niet in haar paspoort staat (was dus wel maar een korte vlucht)
Maar als je gewoon alleen de eerste naam in het paspoort op geeft is het volgens mij altijd goed
Laat dat nou in Rusland geen probleem zijn. Daar zijn ze eraan gewend dat een officiële naam tig gebruikelijke varianten heeft.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:51 schreef kawotski het volgende:
[..]
het ligt eraan welke douanier je tegenkomt dus om problemen te voorkomen altijd exact hetzelfde invullen. Leg maar eens uit in Swahili of Russisch (om maar wat te noemen) waarom de gegevens niet hetzelfde zijn.
Dat was niet bij BA. Maar ik weet niet in hoe veel buitenlanden men bekend is met de twee voornamen die vrij veel Nederlanders hebben. Ik weet dat vliegtickets.nl altijd nadrukkelijk alleen om de eerste voornaam vraagt, dus ik ga er vanuit dat dat een standaard is in de luchtvaart. Heeft mij bij Swiss, Lufthansa, KLM, Aer Lingus, Alitalia en CSA iig nog nooit problemen opgeleverd. Geen idee hoe het met de 35279237 andere maatschappijen zit, maar ik neem aan dat het overal zo is.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:22 schreef Der_Butler het volgende:
Heb je toen bij BA geboekt? Zo ja, dan zou het mij nu 100% zekerheid geven en ga ik boeken.![]()
Ik kan ook online incheckenquote:Op maandag 15 oktober 2007 00:53 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wees niet verbaasd als de incheck automaat niet werkt
Tijdens mijn reis naar New York in 2001 wel. Maar ik moet er bijzeggen dat ik toen businessclass vloog. Het vliegtuig was overgeboekt en ze hebben dat bij KLM toen prima opgelost door ons in deze klasse te plaatsen. Natuurlijk was er toen onbeperkt drank.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:05 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Schenkt de KLM tijdens intercontinentale vluchten drank zoals bier?
Jazeker! Zijn wel 0,2l blikjes Heineken. Ze hebben ook sterke drank als het goed is, tenminste de vorige keer wel in 2006.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:05 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Schenkt de KLM tijdens intercontinentale vluchten drank zoals bier?
Gratis neem ik aan? En serveren ze een beetje door? Of moet je telkens een uur wachten voordat je een nieuwe hebt?quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jazeker! Zijn wel 0,2l blikjes Heineken. Ze hebben ook sterke drank als het goed is, tenminste de vorige keer wel in 2006.
Bier kun je tijdens het eten wel krijgen. Met een beetje geluk heb je nog Chinees bier van het merk REEB (echt waar!) dat je in normale blikjes krijgt. En je kunt altijd vragen om meer, maar echt van harte gaat het niet altijd bij KLM.quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:51 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Gratis neem ik aan? En serveren ze een beetje door? Of moet je telkens een uur wachten voordat je een nieuwe hebt?
quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bier kun je tijdens het eten wel krijgen. Met een beetje geluk heb je nog Chinees bier van het merk REEB (echt waar!) dat je in normale blikjes krijgt. En je kunt altijd vragen om meer, maar echt van harte gaat het niet altijd bij KLM.
Sterke drank bij KLM kreeg ik het laatst in 2002. Laatste keer op een vlucht naar San Francisco was er alleen bier en wijn. Geen sterke drank. Maar dat kan komen omdat het een dagvlucht was.
quote:Voor prijsbewuste vakantiegangers. In Economy Class:
- Gratis wijn of bier tijdens het diner, gratis koffie, thee en frisdrank gedurende de hele vlucht
- Een uitstekende, compleet verzorgde maaltijd. Wenst u een vegetarische of dieetmaaltijd? Dat kan.
- Taxfree shoppen – voor winkelen op hoog niveau!
- Tijdens uw vlucht een gratis oortelefoon voor ons uitgebreide aanbod audio- en videoprogramma’s.
quote:In Comfort Class: alle genoemde diensten van Economy Class, plus
- 10% meer beenruimte!
- Gratis Personal Entertainment Player, met keuze uit tientallen programma’s, waaronder een ruim aanbod van recente speelfilms
- Luxe koffieservice met likeur
- Voor slechts ¤ 49 per persoon per enkele reis koopt u al een upgrade naar onze Comfort Class!
Voor zover het te vergelijken valt: naar Gambia had ik met Arke ook keuze tussen economy en comfort. Zeker als er een nachtvlucht bij zit zou ik voor comfort gaan. Dat beetje extra beenruimte kan 's nachts voor heel wat extra comfort zorgen.. Nu goed, als je bij wijze van spreken 1m50 bent of sowieso prima slaapt in een vliegtuig is er weinig aan de hand natuurlijk. Ik ken ook de beenruimteafstanden niet bij Martinair..maar voor 25¤ per vlucht kan je mijns inszien niet sukkelen.quote:
Is niet waar, je mag in je handbagage 1 liter aan vloeistoffen meenemen, in units van maximaal 100ml. Dus als je per se je potje Nivea 150ml wil meenemen moet je het ff in 2 kleine potjes stoppen..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:47 schreef Forcefuzz het volgende:
Mijn toiletartikelen die heb ik los in die tas gedaan, omdat je in je handbagage maar maximaal 100ml aan vloeistoffen mag meenemen. In de ruimbagage mag je 1 liter meenemen. En met tandpaste, gel, scheergel, aftershave etc. zit je er zo aan. Maar word het dan als 1 stuk gerekend als er een zak omheen zit?
Zou best zo kunnen zijn natuurlijk, maar als je zo bejaard bent dat je niks meer ziet als ineens dat zwakke vliegtuiglicht uitvalt dan zit je waarschijnlijk al op de leeftijd dat je ook 2 benen breekt als je je op eigen houtje naar de nooduitgang zou voortbewegen...om over de landing nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:39 schreef Schuifpui het volgende:
Licht is gewoon voor de passagiers, zodat je beter naar buiten kan kijken. Apparatuur moet je uitzetten (voornamelijk wegdoen) voor het geval er wat mis gaat. Voor het vliegtuig maakt het echt niet uit als jij je mp3's aan het luisteren bent, maar je moet er wel snel uit kunnen. En losse spullen moet je opbergen voor harde landingen etc.
Kostenbesparing enzo hehe. Ik heb in 2006 vaker longhaul gevlogen met KL, maar zag het verder niet. Maarja er zaten 2 Russen (of ex-Russen) naast me, en die wisten het wel goed te vinden!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]KLM heeft wel sterke drank, maar dit staat tijdens de drankservice niet echt zichtbaar opgesteld, zodat er specifiek om gevraagd moest worden. (Dus je moet maar net weten dat het onderaan het drankenkarretje staat).
Officieel antwoord zal zijn dat ze het moeten opmerken als het in je handbagage zit als het door de scanner gaat. Praktijk leert echter dat als de vloeistoffen tussen de kleren zitten ze gewoonweg niet opgemerkt worden. Slechts flesjes water of frisdrank van 0,5 liter of groter worden in 90% van de gevallen ontdekt, omdat deze door de grootte wat makkelijker te ontdekken zijn.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:24 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vergeet ook regelmatig het plastic zakje met zooi uit mijn tas te halen, en daar is nog nooit over geklaagd. Valt het niet op of zouden ze op het scherm al kunnen zien dat alles "okay" is?
De idiootste regel ooit...
bron: www.luchtvaartnieuws.nlquote:'Stalen bestek aan boord van KLM-vluchten eenvoudig wapentuig'
24-10-2007
WILLEMSTAD - De stalen vorken en messen die worden uitgereikt aan passagiers op KLM-vluchten kunnen eenvoudig worden gebruikt als wapens. Dat stelt de Curaçaose politie-inspecteur Ronchi Marlin in het Antilliaans Dagblad. Volgens hem neemt de luchtvaartmaatschappij de dreiging niet serieus.
Marlin baseert zijn bevindingen op een recente vlucht die hij met KLM maakte. Na de gebruikelijke uitvoerige controles in de vertrekhal was zijn verbazing groot toen hij bij de maaltijd het stalen bestek kreeg overhandigd. Naar eigen zeggen nam de dienstdoende purser de geuite bezorgdheid van Marlin niet serieus. De politie-inspecteur stuurde na aankomst een kritische brief naar KLM.
KLM-woordvoerder Koen van Zijl begrijpt weinig van de kritiek. “Volgens onze veiligheidsmensen voldoet ons bestek aan alle veiligheidseisen van de Europese Unie en de Amerikaanse Transport Safety Administration (TSA). Ik begrijp dus niet waarom het dan uitgerekend in Curaçao ineens niet aan de eisen zou voldoen.”
Volgens deze site in economy niet. (zelfde afstand)quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:53 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Heeft een vliegtuig van Martinair naar Curacao meer beenruimte dan in een vliegtuig van Ryanair?
Dat zal ongeveer hetzelfde zijn, als je niet voor de iets duurdere stoelen van Martinair gekozen hebt. Door de nieuwe stoelen van Ryanair heb je namelijk al iets meer beenruimte dan bij de meeste andere maatschappijen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:53 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Heeft een vliegtuig van Martinair naar Curacao meer beenruimte dan in een vliegtuig van Ryanair?
Als je je boardingcard uitgeprint hebt, dan kun je meteen door naar de veiligheidscontrole, in dit geval waarschijnlijk bij vertrekhal 4. Houdt rekening met een half uurtje lopen door Schiphol, dus probeer er uiterlijk rond 19.30 te zijn.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:17 schreef Perruche het volgende:
Hoe laat moet ik bij de gate zijn? En hoe werkt dat eigenlijk met online inchecke, ik kan gewoonn de 'gewone' check in overslaan en gelijk doorgaan naar de controle?
Je kunt inderdaad gelijk door naar de veiligheidscontrole, je hebt echter geen paspoortcontrole omdat je vanaf de M-gates vertrekt (vlucht binnen europa). Op de M-pier, andere kant van de H-pier is niet bijzonder veel te beleven, beetje wachtruimte en 1 (dure) winkel en verder alleen maar gates. Wel is er (en dat vind ik persoonlijk een voordeel) toiletgelegenheden zodat je daar nog gebruik van kunt maken.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je je boardingcard uitgeprint hebt, dan kun je meteen door naar de veiligheidscontrole, in dit geval waarschijnlijk bij vertrekhal 4. Houdt rekening met een half uurtje lopen door Schiphol, dus probeer er uiterlijk rond 19.30 te zijn.
quote:Op donderdag 8 november 2007 15:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad gelijk door naar de veiligheidscontrole, je hebt echter geen paspoortcontrole omdat je vanaf de M-gates vertrekt (vlucht binnen europa). Op de M-pier, andere kant van de H-pier is niet bijzonder veel te beleven, beetje wachtruimte en 1 (dure) winkel en verder alleen maar gates. Wel is er (en dat vind ik persoonlijk een voordeel) toiletgelegenheden zodat je daar nog gebruik van kunt maken.
Medicijnen in je koffer doen is risicosport. Alleen doen als je met de medicijnen uit je handbaggage een paar dagen door kan komen. Juist de 'belangrijkste koffers' hebben de neiging om kwijt te raken onderweg en die kan je in het beste geval enkele uren later, in een slecht geval een paar dagen later, en in het ergste geval nooit meer terug krijgen.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:25 schreef Rewimo het volgende:
Dat is een goed idee, Fogel![]()
En ik zal in elk geval de huisarts vragen om een nieuwe puffer in verpakking, dan kan die in mijn koffer.
Vanuit Amsterdam vliegt Delta Airlines er rechtstreeks op, maar waarschijnlijk niet het hele jaar door. Vanaf Dublin rechtstreeks kan niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:56 schreef ScienceFriction het volgende:
Weet iemand welke maatschappijen directe vluchten naar Cincinatti hebben (vanuit Dublin... of Amsterdam, maar liefst Dublin)
Ik zie namelijk veel vluchten waarbij ik moet overstappen en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in...
Voor de zekerheid had ik wel om een doktersverklaring gevraagd, better safe than sorry. Je medicijnen, vooral als ze erg belangrijk zijn, kun je het beste bij je hebben ipv in de bagageruimte.quote:Op woensdag 19 december 2007 11:38 schreef Rewimo het volgende:
Wij vliegen vrijdag naar Portugal. Nu heb ik een gezellige bronchitisaanval (erg fijn zo net voor de vakantie) en daarvoor gebruik ik een puffer. Dat is een model met zo'n klein spuitbusje:
[ afbeelding ]
Nu mag je medicijnen op zich wel meenemen, maar moet je bijvoorbeeld per se een nieuwe verpakking meenemen en heb je ook een doktersverklaring nodig? Want dat moet ik dan nog regelen met mijn huisarts.
Iemand die er wat meer over weet?
ach je hoeft dat toch niks te kopen, alles is duurder dan in de gewone winkel of wanneer je het via internet kooptquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:54 schreef bravoboost het volgende:
Weet iemand toevallig de openingstijden van de winkels achter de incheckbalie (see, buy fly)?
Er staat wel op de website dat de winkels een uur voor de eerste vlucht opengaan, maar vorig jaar had ik een vlucht om 06:00 uur, en zag dat niet alles open was op dat moment.
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 05:29 schreef DutchTrain het volgende:
SkyEurope heeft veel vluchten geschrapt en houdt alleen nog maar een basis netwerk naar Praag en Wenen over. Het beste kun je even bellen, dan vertellen ze je precies de mogelijkheden.
Heb dit ook eens gehad, maar nooit m'n geld meer terug gezien (dat in tegenstelling tot Ryanair, die het binnen een dag op m'n creditcard hadden bijgeschreven)
Daar woont hij al...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:13 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is er mis met samen een weekje Wenen?
also, starbucks is helaas pas om 7u openquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:34 schreef bravoboost het volgende:
nee weet ik wel. daar gaat het ook niet om, maar toch iets te doen tijdens het lange wachten. :-)
Ja, maar zij toch niet? De stad is vast groot genoeg dat er voor beiden nog wat te verkennen valt, zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:30 schreef DutchTrain het volgende:
Daar woont hij al...
Dat zeker en dat kan ik ook iedereen aanradenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:39 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, maar zij toch niet? De stad is vast groot genoeg dat er voor beiden nog wat te verkennen valt, zou ik zeggen...
Op het vliegveld van Wenen heb ik even gepolst en ik mag inderdaad de bestemming kiezen: we krijgen de tickets. Mijn vriendin heeft wel even zin in een citytrip naar een zonnige bestemming gekregen, en eerlijk gezegd deel ik die mening ook wel wat.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:51 schreef Masanga het volgende:
Hartelijk dank voor de vele reacties. Beiden hebben we Wenen al gezien, dus sowieso wordt het een andere optie, via trein, bus of (hopelijk) vliegtuig.
Ik laat jullie i.i.g. weten wat het geworden is en wat SkyEurope ons aangeboden heeft. Ofwel wordt het Krakow, maar dan met de trein, ofwel kiezen we gewoon voor een vrij "dure" bestemming in het zuiden als dat hen echt niks uitmaakt
Mijn vraag is.... waarom heb je tickets van Easyjet geboekt bij D-reizen..quote:Op maandag 31 maart 2008 18:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Goeienmiddag,
Ik heb via D-reizen voor 13 man een vliegreis geboekt via Easyjet. Nou is het zo dat er misschien iemand anders meegaat ipv iemand die is opgegeven.
Volgens de winkel van D-reizen kan er niet tegen betaling een andere naam opgegeven worden. Op de site van Easyjet staat echter dit :
Iemand die hier verstand van heeft?
Vaak is het nog best mogelijk om wijzigingen uit te voeren via de maatschappij zelf. Bij Aer Lingus iig wel, je moet alleen het e-mail adres invullen dat gebruikt is bij de reservering. Mogelijk is dat info@vliegtickets.nl oid. Even wat gokken, of kijken of iemand anders het al uitgezocht heeft.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:58 schreef Youper het volgende:
Is hier nog wat tegen te doen? Heeft in de toekomst weinig zin om van vliegtickets.nl gebruik te maken...enkel als vergelijkingssite misschien, en dan rechtstreeks bij de maatschappij boeken. Was vele malen gunstiger geweest...
Dus als iemand nog tips heeft...graag!
Om mijn verhaal helemaal af te ronden: we vliegen naar Lissabon. Prachtige geste van SkyEurope lijkt me. Ipv 60 euro pp zou het momenteelo meer dan 300 euro pp kosten om die bestemming te vliegen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:53 schreef Masanga het volgende:
[..]
Op het vliegveld van Wenen heb ik even gepolst en ik mag inderdaad de bestemming kiezen: we krijgen de tickets. Mijn vriendin heeft wel even zin in een citytrip naar een zonnige bestemming gekregen, en eerlijk gezegd deel ik die mening ook wel wat.
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:21 schreef Masanga het volgende:
[..]
Om mijn verhaal helemaal af te ronden: we vliegen naar Lissabon. Prachtige geste van SkyEurope lijkt me. Ipv 60 euro pp zou het momenteelo meer dan 300 euro pp kosten om die bestemming te vliegen.![]()
In Centraal Europa waren de de bestemmingen die we écht wilden zien beperkt, en Krakow is makkelijk bereikbaar via Brussel.
![]()
![]()
Turbulentie kan vele oorzaken hebben. Het kan door het terrein komen (bergen bv), door heersende weerscondities (moesson bv), de ligging van de straalstroom etc etc.. Wat "jouw" turbulentie veroorzaakt weet ik niet, maar weet wel dat dat gebied bekent staat om (periodes van) vrij hevige turbulentie...quote:Op zondag 6 april 2008 02:20 schreef F04 het volgende:
Even een vraagje... turbulentie, komt dit nou in bepaalde gebieden veel meer voor dan in de andere? Om als voorbeeld te noemen, had ik weleens een paar keer heen en terug naar Bangkok gevlogen, en viel mij zowat een beetje op dat wij altijd vrij slecht weer, en turbulentie hebben bij dat gebied van de Bengaalse zee.
Bij de Bengaalse Zee heb ik ook vrijwel altijd hevige turbulentie gehad inderdaad. Heb het idee dat er boven zee sowieso meer turbulentie aanwezig is dan boven land, al weet ik niet waardoor turbulentie eigenlijk precies wordt veroorzaakt.quote:Op zondag 6 april 2008 02:20 schreef F04 het volgende:
Even een vraagje... turbulentie, komt dit nou in bepaalde gebieden veel meer voor dan in de andere? Om als voorbeeld te noemen, had ik weleens een paar keer heen en terug naar Bangkok gevlogen, en viel mij zowat een beetje op dat wij altijd vrij slecht weer, en turbulentie hebben bij dat gebied van de Bengaalse zee.
Mogelijk door de overgang land-water, of verder gelegen terrein (turbulentie door bergen kan vele honderden km's verder nog optreden...quote:Op zondag 6 april 2008 12:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Bij de Bengaalse Zee heb ik ook vrijwel altijd hevige turbulentie gehad inderdaad. Heb het idee dat er boven zee sowieso meer turbulentie aanwezig is dan boven land, al weet ik niet waardoor turbulentie eigenlijk precies wordt veroorzaakt.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=25408quote:China weert aanstekers en lucifers uit vliegtuigen
PEKING - China heeft het meenemen van aanstekers en lucifers in vliegtuigen verboden. De maatregel is uit veiligheidsoverwegingen ingevoerd. Dat heeft de Chinese dienst voor de burgerluchtvaart dinsdag (8 april) op haar website kenbaar gemaakt. Met het oog op de Olympische Spelen komende zomer in Peking werden al eerder andere veiligheidsmaatregelen van kracht.
De meeste vloeibare producten zijn verboden aan boord van een vliegtuig. Bovendien moeten passagiers bij de veiligheidscontroles hun schoenen uitdoen
Je stopt al je vloeistoffen in de ingecheckede baggage of neem je gewoon geen vloeitstoffen meer mee?quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet dat ik met deze maatregel te maken zal hebben, (evenals dat ik al een jaar gestopt ben met het plaatsen van de vloeistoffen in zo'n zakje), vrees ik dat het alleen maar passagier onvriendelijker wordt, maar zeker niet veiliger!
Ik doe de vloeistoffen gewoon in de handbagage, veelal zitten ze wel bij elkaar omdat het toiletartikelen zijn, maar ik heb ze sinds mei 2007 niet meer uit de tas gehaald. Ze zijn normaliter niet meer dan de 100 ml, maar dat waren ze eigenlijk toch al niet.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je stopt al je vloeistoffen in de ingecheckede baggage of neem je gewoon geen vloeitstoffen meer mee?
De laatste keer dat ik langs de controle moest waren de plastic zakjes op. De beveiligingsmedewerker zei dat ik alles maar gewoon in m'n tas moest stoppen. Zonder te controleren.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:45 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, die controles zijn niet dat je zegt streng. Ik stop m'n vloeistoffen nog in een zakje, maar laat dat zakje gewoon in mijn tas zitten. Ik vergat 'm er een keer uit te halen en bedacht me later dat er niks over gezegd werd. En dat is tot nu toe verder altijd zo geweest.
Hoveel tijd heb je in DXB met Emirates tussen beide vluchten? Als ik er was lag de luchthaven vol slapende mensen, werkelijk overal. Geen zicht, en bovendien ook niet comfortabel. Ik ben oook bijzonder te spreken van Emirates, maar volgens mij kunnen veel vluchten wel wat beter op elkaar afgestemd worden.quote:Op maandag 28 april 2008 10:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Weet niet zo goed of ik deze vraag hier moet plaatsen...maar goed.
Ben aan het kijken voor een vlucht van Dusseldorf naar Hong Kong,en weer terug vanuit Jakarta.
KLM doet het voor 700 euro en Emirates 800.
Met Emirates heb ik een zeer goede ervaring,maar nu vraag ik me af hoe KLM is op de long distance.
Krijg je ook je eigen personal system bv? goeie service?
Heb nog nooit met KLM gevlogen.
Weet iemand dit? zo'n 11 hr vliegen zonder tv schermpje is toch wel saai (aangezien ik heel vaak niet kan sapen in het vliegtuig)
Tussenstop midden in de nacht op DXB is een ramp. Stervensvol met mensen en overal verbouwingen. Ik heb op de vlucht Düsseldorf - Seoul 300 euro bespaard door met Emirates te vliegen maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik de directe vlucht nemen met KLM.quote:Op maandag 28 april 2008 10:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Weet niet zo goed of ik deze vraag hier moet plaatsen...maar goed.
Ben aan het kijken voor een vlucht van Dusseldorf naar Hong Kong,en weer terug vanuit Jakarta.
KLM doet het voor 700 euro en Emirates 800.
Met Emirates heb ik een zeer goede ervaring,maar nu vraag ik me af hoe KLM is op de long distance.
Krijg je ook je eigen personal system bv? goeie service?
Heb nog nooit met KLM gevlogen.
Weet iemand dit? zo'n 11 hr vliegen zonder tv schermpje is toch wel saai (aangezien ik heel vaak niet kan sapen in het vliegtuig)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |