abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 november 2007 @ 15:10:59 #251
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54456571
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:21 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je je boardingcard uitgeprint hebt, dan kun je meteen door naar de veiligheidscontrole, in dit geval waarschijnlijk bij vertrekhal 4. Houdt rekening met een half uurtje lopen door Schiphol, dus probeer er uiterlijk rond 19.30 te zijn.
Je kunt inderdaad gelijk door naar de veiligheidscontrole, je hebt echter geen paspoortcontrole omdat je vanaf de M-gates vertrekt (vlucht binnen europa). Op de M-pier, andere kant van de H-pier is niet bijzonder veel te beleven, beetje wachtruimte en 1 (dure) winkel en verder alleen maar gates. Wel is er (en dat vind ik persoonlijk een voordeel) toiletgelegenheden zodat je daar nog gebruik van kunt maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54456672
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad gelijk door naar de veiligheidscontrole, je hebt echter geen paspoortcontrole omdat je vanaf de M-gates vertrekt (vlucht binnen europa). Op de M-pier, andere kant van de H-pier is niet bijzonder veel te beleven, beetje wachtruimte en 1 (dure) winkel en verder alleen maar gates. Wel is er (en dat vind ik persoonlijk een voordeel) toiletgelegenheden zodat je daar nog gebruik van kunt maken.
dank u danku. Dus 19:30 op schiphol en dan lekker wandelen naar de M pier.

Ik vind eindhove veel leuker... als je om 20:00 vertrekt ben je er om 19:30, ideaal!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 11:38:05 #253
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55383193
Wij vliegen vrijdag naar Portugal. Nu heb ik een gezellige bronchitisaanval (erg fijn zo net voor de vakantie) en daarvoor gebruik ik een puffer. Dat is een model met zo'n klein spuitbusje:

Nu mag je medicijnen op zich wel meenemen, maar moet je bijvoorbeeld per se een nieuwe verpakking meenemen en heb je ook een doktersverklaring nodig? Want dat moet ik dan nog regelen met mijn huisarts.

Iemand die er wat meer over weet?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55385391
ik heb ook zo'n inhalator en die had ik gewoon in mn tas (handbagage) zitten. Ook nooit bij stil gestaan dat dat niet zou mogen. In de scanner viel het kennelijk ook niet op (had ook een spuitbus pepperspray kunnen zijn, maargoed).

Als je het niet acuut nodig bent dan zou je hem ook in je ruimbagage kunnen doen. Dan mag het volgens mij sowieso.

Maar dat is natuurlijk niet een concreet antwoord op je vraag. Hoe het exact zit zou ik aan de vliegmaatschappij vragen. Ik heb iig nog nooit gehoord dat je een doktersverklaring moet hebben.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 13:07:54 #255
13151 crew  Rewimo
pi_55385465
Ja, dat laatste weet ik Maar ik denk dat ik hem onderweg echt wel nodig heb.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator woensdag 19 december 2007 @ 13:18:53 #256
45833 crew  Fogel
pi_55385870
Als het minder dan 100ml is, kan je hem gewoon in zo'n hersluitbaar plastic zakje doen en dan is er niemand die je iets vraagt. Indien je geen plek hebt in dat zakje of als de verpakking groter is dan 100ml, hoort er in ieder geval een sticker op te zitten met de dosering en jouw naam erop. Een doktersverklaring is zover ik weet niet nodig.
Ikzelf heb gewoon een 100ml flesje met hartmedicijn van mijn dochter in zo'n plastic zakje gedaan omdat ik geen zin had om een (over het algemeen domme) security medewerker uit te gaan leggen wat het was.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 december 2007 @ 13:25:41 #257
13151 crew  Rewimo
pi_55386115
Dat is een goed idee, Fogel

En ik zal in elk geval de huisarts vragen om een nieuwe puffer in verpakking, dan kan die in mijn koffer.
  Moderator woensdag 19 december 2007 @ 23:53:39 #258
45833 crew  Fogel
pi_55405136
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:25 schreef Rewimo het volgende:
Dat is een goed idee, Fogel

En ik zal in elk geval de huisarts vragen om een nieuwe puffer in verpakking, dan kan die in mijn koffer.
Medicijnen in je koffer doen is risicosport. Alleen doen als je met de medicijnen uit je handbaggage een paar dagen door kan komen. Juist de 'belangrijkste koffers' hebben de neiging om kwijt te raken onderweg en die kan je in het beste geval enkele uren later, in een slecht geval een paar dagen later, en in het ergste geval nooit meer terug krijgen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_55620671
Weet iemand welke maatschappijen directe vluchten naar Cincinatti hebben (vanuit Dublin... of Amsterdam, maar liefst Dublin)

Ik zie namelijk veel vluchten waarbij ik moet overstappen en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in...
pi_55620979
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:56 schreef ScienceFriction het volgende:
Weet iemand welke maatschappijen directe vluchten naar Cincinatti hebben (vanuit Dublin... of Amsterdam, maar liefst Dublin)

Ik zie namelijk veel vluchten waarbij ik moet overstappen en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in...
Vanuit Amsterdam vliegt Delta Airlines er rechtstreeks op, maar waarschijnlijk niet het hele jaar door. Vanaf Dublin rechtstreeks kan niet.
pi_55621972
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:38 schreef Rewimo het volgende:
Wij vliegen vrijdag naar Portugal. Nu heb ik een gezellige bronchitisaanval (erg fijn zo net voor de vakantie) en daarvoor gebruik ik een puffer. Dat is een model met zo'n klein spuitbusje:

[ afbeelding ]

Nu mag je medicijnen op zich wel meenemen, maar moet je bijvoorbeeld per se een nieuwe verpakking meenemen en heb je ook een doktersverklaring nodig? Want dat moet ik dan nog regelen met mijn huisarts.

Iemand die er wat meer over weet?
Voor de zekerheid had ik wel om een doktersverklaring gevraagd, better safe than sorry. Je medicijnen, vooral als ze erg belangrijk zijn, kun je het beste bij je hebben ipv in de bagageruimte.
I feel kinda Locrian today
pi_57498499
Weet iemand toevallig de openingstijden van de winkels achter de incheckbalie (see, buy fly)?

Er staat wel op de website dat de winkels een uur voor de eerste vlucht opengaan, maar vorig jaar had ik een vlucht om 06:00 uur, en zag dat niet alles open was op dat moment.
pi_57498538
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:54 schreef bravoboost het volgende:
Weet iemand toevallig de openingstijden van de winkels achter de incheckbalie (see, buy fly)?

Er staat wel op de website dat de winkels een uur voor de eerste vlucht opengaan, maar vorig jaar had ik een vlucht om 06:00 uur, en zag dat niet alles open was op dat moment.
ach je hoeft dat toch niks te kopen, alles is duurder dan in de gewone winkel of wanneer je het via internet koopt
pi_57499405
nee weet ik wel. daar gaat het ook niet om, maar toch iets te doen tijdens het lange wachten. :-)
  zaterdag 22 maart 2008 @ 02:05:52 #265
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_57533909
Kreeg net volgende mail:

Dear passenger,> > On behalf of SkyEurope Airlines, we would like to thank you for your reservation. Despite our efforts to minimize any changes in our planned flight plan, we regret to inform you that your flight under the booking number JYU6VN has been canceled as part of the adaptation and harmonization of our route network and time table for the summer season.> > We truly apologize for any inconvenience caused by this cancellation. As compensation, we would like to offer you a free rebooking or refund for any convenient travel date. > > May we invite you to contact the Reservation Centre of SkyEurope Airlines under the telephone number +4212 3301 7301 or our local numbers to help you with the rebooking. > > SkyEurope Airlines would like to ask for your understanding and hopes to see you soon on board of our flights

Concreet: mijn vriendin en ik wilden graag even een uitstapje doen naar Krakow. Ik zit in de buurt van Wenen, zij gewoon op het thuisfront. Door een geweldige promoactie kwam het goedkoper uit als zij even naar Wenen vloog om dan samen naar Krakow te vliegen. Nu is die vlucht Wenen-Krakow dus gecanceled.
Zelf stellen ze refund voor of rebooking. Mij prima, maar voor de gewenste periode (8-13 mei) lijken er gewoon geen vluchten te zijn met SkyEurope (zouden ze de route geschrapt hebben???) dus vraag ik me af wat ze met rebooking bedoelen gezien de mogelijke schrapping.
Een andere bestemming van Sky Europe uitkiezen zal waarschijnlijk geen optie zijn (anders hebben we wel wat leuke ideeen ), dus neem ik aan dat we geld zullen terugvragen en de lange treinrit aanvatten.
Maar goed, mijn vragen:
1) Heeft iemand ervaring met zo een kwesties, en weet iemand wat ze zouden bedoelen met die rebooking?
2) Weet iemand wat met de route Wenen-Krakow is gebeurd? Op internet vind ik alvast niks..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_57534643
SkyEurope heeft veel vluchten geschrapt en houdt alleen nog maar een basis netwerk naar Praag en Wenen over. Het beste kun je even bellen, dan vertellen ze je precies de mogelijkheden.
Heb dit ook eens gehad, maar nooit m'n geld meer terug gezien (dat in tegenstelling tot Ryanair, die het binnen een dag op m'n creditcard hadden bijgeschreven)
  zaterdag 22 maart 2008 @ 09:20:15 #267
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57535210
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 05:29 schreef DutchTrain het volgende:
SkyEurope heeft veel vluchten geschrapt en houdt alleen nog maar een basis netwerk naar Praag en Wenen over. Het beste kun je even bellen, dan vertellen ze je precies de mogelijkheden.
Heb dit ook eens gehad, maar nooit m'n geld meer terug gezien (dat in tegenstelling tot Ryanair, die het binnen een dag op m'n creditcard hadden bijgeschreven)
Sky Europe heeft een paar onrendabele routes eruit gegooid zoals Bratislava - Praag, en Wenen - Krakow om ruimte vrij te maken voor holiday destinations in de Zuid Europese landen of Turkije in de zomermaanden.

Mijn ervaring met Sky Europe bij een cancelling van mijn vlucht is juist erg goed, ik kon deze vlucht gratis omboeken naar welke bestemming ik maar wilde, ongeacht de prijs op dat moment van de vlucht. In mijn geval was het Amsterdam - Bratislava wat ik kon omboeken naar Amsterdam - Wenen, maar dat mocht ook Amsterdam - Praag zijn als ik dat zou willen, of welke andere bestemming dan ook.

Ik heb dat toen overigens allemaal via email geregeld via reservations AT skyeurope PUNT com en had binnen een dag een antwoord.
Als je trouwens een andere bestemming wilt, zet dat dan alvast in je bericht zodat zij de mogelijkheden kunnen bekijken en je daarna alleen maar hoeft te bevestigen dat je die vlucht wilt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57535652
Wat is er mis met samen een weekje Wenen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_57535813
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 10:13 schreef LintuxCx het volgende:
Wat is er mis met samen een weekje Wenen?
Daar woont hij al...
pi_57535849
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:34 schreef bravoboost het volgende:
nee weet ik wel. daar gaat het ook niet om, maar toch iets te doen tijdens het lange wachten. :-)
also, starbucks is helaas pas om 7u open
pi_57535904
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 10:30 schreef DutchTrain het volgende:
Daar woont hij al...
Ja, maar zij toch niet? De stad is vast groot genoeg dat er voor beiden nog wat te verkennen valt, zou ik zeggen...
pi_57535928
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 10:39 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, maar zij toch niet? De stad is vast groot genoeg dat er voor beiden nog wat te verkennen valt, zou ik zeggen...
Dat zeker en dat kan ik ook iedereen aanraden
Maar het is wel wat anders dan Krakow.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 13:51:37 #273
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_57538813
Hartelijk dank voor de vele reacties. Beiden hebben we Wenen al gezien, dus sowieso wordt het een andere optie, via trein, bus of (hopelijk) vliegtuig.
Ik laat jullie i.i.g. weten wat het geworden is en wat SkyEurope ons aangeboden heeft. Ofwel wordt het Krakow, maar dan met de trein, ofwel kiezen we gewoon voor een vrij "dure" bestemming in het zuiden als dat hen echt niks uitmaakt
When all things seem to end, the future still remains..
pi_57540406
Ben je al in Brno geweest. Is maar een paar uurtje met de trein vanaf Wenen en is gedeeltelijk vergelijkbaar met Krakow en vooral veel goedkoper. En vanaf daar kun je ook weer in een paar uur met de trein naar Praag of Bratislava.
pi_57540776
En met de trein is het uitzicht ook veel interessanter vaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')