quote:www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com
www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...
Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....
Tussenstop midden in de nacht op DXB is een ramp. Stervensvol met mensen en overal verbouwingen. Ik heb op de vlucht Düsseldorf - Seoul 300 euro bespaard door met Emirates te vliegen maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik de directe vlucht nemen met KLM.quote:Op maandag 28 april 2008 10:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Weet niet zo goed of ik deze vraag hier moet plaatsen...maar goed.
Ben aan het kijken voor een vlucht van Dusseldorf naar Hong Kong,en weer terug vanuit Jakarta.
KLM doet het voor 700 euro en Emirates 800.
Met Emirates heb ik een zeer goede ervaring,maar nu vraag ik me af hoe KLM is op de long distance.
Krijg je ook je eigen personal system bv? goeie service?
Heb nog nooit met KLM gevlogen.
Weet iemand dit? zo'n 11 hr vliegen zonder tv schermpje is toch wel saai (aangezien ik heel vaak niet kan sapen in het vliegtuig)
Maar met KLM moet ts weer vliegen Dusseldorf - Amsterdam - Hong Kong - Amsterdam - Dusseldorf, en zeker die laatste vlucht is vervelend omdat je 'over' Dusseldorf heenvliegt, op Amsterdam weer moet wachten voor de vlucht naar Dusseldorf.... Daarnaast heeft KLM inderdaad een 747-combi vliegen op de 14 uur durende vlucht zonder eigen entertainment, en hoewel het een avond / nachtvlucht is, lijkt mij dat toch wel een gemis.quote:Op maandag 28 april 2008 14:26 schreef Underdoggy het volgende:
laatste bericht uit vorige deel
[..]
Tussenstop midden in de nacht op DXB is een ramp. Stervensvol met mensen en overal verbouwingen. Ik heb op de vlucht Düsseldorf - Seoul 300 euro bespaard door met Emirates te vliegen maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik de directe vlucht nemen met KLM.
Puur een gevolg van marketing. In Nederland is KLM al heer en meester, zeker op langere afstanden, dus ze hoeven hun prijzen niet te verlagen om meer klanten te trekken. In het buitenland moet voor de markt gevochten worden en prijs-stunten is dan het wapen van de KLM.quote:Op maandag 28 april 2008 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
Toch opvallend dat je beter DUS - AMS - HKG - AMS - DUS kan vliegen dan direct AMS - HKG - AMS, want dat laatste is duurder bij KLM.
Het klopt dat mensen graag rechtstreeks vliegen, en vandaar dat KLM door veel mensen in Nederland gekozen wordt, maar qua product zijn ze eigenlijk heel slecht, hoge prijzen, vliegen met oude 747-combi kisten op veel routes zonder eigen entertainment. (Als er een alternatief is voor KLM die niet in het 'Skyteam' zit is mijn keuze snel gemaakt).quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Puur een gevolg van marketing. In Nederland is KLM al heer en meester, zeker op langere afstanden, dus ze hoeven hun prijzen niet te verlagen om meer klanten te trekken. In het buitenland moet voor de markt gevochten worden en prijs-stunten is dan het wapen van de KLM.
Als het ticket geboekt is volgens het married segments principe dan krijg je een reprotection als de vlucht vanuit Amsterdam in Zurich te laat aankomt. Dit betekend dat je omgeboekt wordt op de volgende vlucht of een hotel krijgt en je de volgende dag verder vliegt.quote:Op maandag 28 april 2008 16:16 schreef nickybol het volgende:
Ik vlieg met Swiss vanaf Amsterdam via Zurich naar Boston. Nu heb ik een overstap van amper een uur in Zurich. Is dit te doen en moet ik me dan nog druk maken om mijn bagage of gaat dat automatisch?
Vrijwel alle websites kunnen dit tegenwoordig; cheaptickets.com (heet daar multi segment), maar ook vliegtarieven.nl , atp.nl en cheaptickets.nl doen het allemaal. (soms onder de uitgebreide opties) En dat is zeker goedkoper dan bij de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks boeken.quote:Op donderdag 1 mei 2008 09:49 schreef firewirecable het volgende:
Ik zou gewoon de airline bellen, dan weet je precies wat er wel en niet kan binnen een retour ticket.
De meeste websites laten het niet toe een ticket met open jaw te boeken, je moet dan 2 enkel tickets nemen en dat is duurder vanwege de one way fares. Als je belt kunnen ze een ticket maken met return fares en je gewenste open jaw.
Dat is zeker waar; de voorwaarden voor tariefwijziging bij de meeste boekingssites zijn vaak zeer onduidelijk. Website van airlines geven daar beter inzicht in.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:55 schreef firewirecable het volgende:
Nog maar te zwijgen over het veranderen van die tickets, want dan geven die boekings kanalen GEEN thuis in de meeste gevallen.
Dat zou mij ook heel logisch lijken, scheelt weer provisie betalenquote:Ik zie toch regelmatig dat ticket prijzen via bijv. Supersavers of andere zogenaamde boeking sites duurder uitvallen dan de tickets die ik verkoop voor de airline waarvoor ik werk.
Dat is zeker waar, en super handigquote:Op donderdag 1 mei 2008 12:15 schreef DutchTrain het volgende:
De boekingssites geven in ieder geval wel meteen een goede vergelijking tussen verschillende maatschappijen, zodat je altijd nog op de site van de maatschappij zelf kan kijken.
Of je blond bent, weet ik niet, maar het staat er wel in de UK versie, verstopt achter het tabblad Flights en dan in het linker menu 'multi stop flights'. De NL'se versie bestaat niet meer en in de Franse versie ontbreekt de optie. Misschien dat je nog een cadeaubon krijgt als je ze wijst op die foutquote:Op vrijdag 2 mei 2008 03:47 schreef Bora-Bora het volgende:
Toch is het niet zo dat op élke website nu multi-segment-reizen aan te klikken zijn. Althans, ik ben er plenty tegengekomen waar het niet het geval is. Om zo maar eens een bekende te noemen: lastminute.com (Franse versie, althans).
Ja verrek* zeg (*jij niet hoor ), dat klopt indd!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:02 schreef DutchTrain het volgende:
Of je blond bent, weet ik niet, maar het staat er wel in de UK versie, verstopt achter het tabblad Flights en dan in het linker menu 'multi stop flights'. De NL'se versie bestaat niet meer en in de Franse versie ontbreekt de optie.
Grinn.quote:Misschien dat je nog een cadeaubon krijgt als je ze wijst op die fout
Vorig jaar mee terug gevlogen vanuit Seattle en de vliegtuigen zijn in ieder geval beter dan de oude 747's van AF/KLM (waarmee ze in een alliantie zitten). Personeel is gemiddeld wel twee maal zo oud, maar ook veel gezelliger.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:50 schreef Bora-Bora het volgende:
Is North West Airlines trouwens toch wel een erg 'middelmatige' maatschappij of valt het best mee?
Is dat niet de low cost van Lufthansa als in Germanwings voor de lange afstandenquote:Ik ben trouwens erg veel aanbiedingen van Condor tegengekomen: iemand ervaring?
Is dat niet die maatschappij waarvan pas een vliegtuig is neergestort?
Kweetniet.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:43 schreef DutchTrain het volgende:
Is dat niet de low cost van Lufthansa als in Germanwings voor de lange afstanden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |