abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58359182
Deel 4!
Nee niet over die zoemende beestjes, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op: Lange vliegreizen en [Centraal] Vragen over vliegen [Centraal] Vragen over vliegen #2 en [Centraal] Vragen over vliegen #3 kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier
quote:
www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....

Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

[ Bericht 20% gewijzigd door DutchTrain op 02-05-2008 11:30:56 ]
  • pi_58359207
    laatste bericht uit vorige deel
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 10:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
    Weet niet zo goed of ik deze vraag hier moet plaatsen...maar goed.

Ben aan het kijken voor een vlucht van Dusseldorf naar Hong Kong,en weer terug vanuit Jakarta.
    KLM doet het voor 700 euro en Emirates 800.

Met Emirates heb ik een zeer goede ervaring,maar nu vraag ik me af hoe KLM is op de long distance.
    Krijg je ook je eigen personal system bv? goeie service?
    Heb nog nooit met KLM gevlogen.

Weet iemand dit? zo'n 11 hr vliegen zonder tv schermpje is toch wel saai (aangezien ik heel vaak niet kan sapen in het vliegtuig)
    Tussenstop midden in de nacht op DXB is een ramp. Stervensvol met mensen en overal verbouwingen. Ik heb op de vlucht Düsseldorf - Seoul 300 euro bespaard door met Emirates te vliegen maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik de directe vlucht nemen met KLM.
      Moderator maandag 28 april 2008 @ 15:03:29 #3
    45833 crew  Fogel
    pi_58359958
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      maandag 28 april 2008 @ 16:16:29 #4
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_58361266
    Ik vlieg met Swiss vanaf Amsterdam via Zurich naar Boston. Nu heb ik een overstap van amper een uur in Zurich. Is dit te doen en moet ik me dan nog druk maken om mijn bagage of gaat dat automatisch?
      maandag 28 april 2008 @ 16:45:55 #5
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_58361843
    Je bagage gaat automatisch.
    Een uur is ERG kort voor een internationale overstap. Voordeel is dat Zürich niet overdreven groot is. Je kunt altijd met inchecken vragen om een stoel voorin het vliegtuig op het Amsterdam-Zürich gedeelte, ben je er in ieder geval snel weer uit.
      maandag 28 april 2008 @ 20:30:33 #6
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_58366306
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 14:26 schreef Underdoggy het volgende:
    laatste bericht uit vorige deel
    [..]

Tussenstop midden in de nacht op DXB is een ramp. Stervensvol met mensen en overal verbouwingen. Ik heb op de vlucht Düsseldorf - Seoul 300 euro bespaard door met Emirates te vliegen maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik de directe vlucht nemen met KLM.
    Maar met KLM moet ts weer vliegen Dusseldorf - Amsterdam - Hong Kong - Amsterdam - Dusseldorf, en zeker die laatste vlucht is vervelend omdat je 'over' Dusseldorf heenvliegt, op Amsterdam weer moet wachten voor de vlucht naar Dusseldorf.... Daarnaast heeft KLM inderdaad een 747-combi vliegen op de 14 uur durende vlucht zonder eigen entertainment, en hoewel het een avond / nachtvlucht is, lijkt mij dat toch wel een gemis.

Emirates vliegt met een 777 / 332 met puike inflight schermpjes voor je, en hoewel 3-4-3 opstelling, meer beenruimte als met KLM. De tussenstop breekt de reis m.i. weer wat op, zorg inderdaad wel dat je de ongeveer 3 uur overstaptijd hebt, en niet een hele nacht overblijft, want DAT is inderdaad wat teveel van het goede. Als je 3 uur overstaptijd hebt is de totale reisduur gelijk aan KLM, met een wat beter entertainmentsysteem!

Toch opvallend dat je beter DUS - AMS - HKG - AMS - DUS kan vliegen dan direct AMS - HKG - AMS, want dat laatste is duurder bij KLM.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_58377192
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
    Toch opvallend dat je beter DUS - AMS - HKG - AMS - DUS kan vliegen dan direct AMS - HKG - AMS, want dat laatste is duurder bij KLM.
    Puur een gevolg van marketing. In Nederland is KLM al heer en meester, zeker op langere afstanden, dus ze hoeven hun prijzen niet te verlagen om meer klanten te trekken. In het buitenland moet voor de markt gevochten worden en prijs-stunten is dan het wapen van de KLM.
    pi_58380769
    Weet iemand welk maatschappij directe vluchten Bonaire -> AMS aanbiedt?
    -never mind, niet goed gekeken gewoon KLM

[ Bericht 24% gewijzigd door Underdoggy op 29-04-2008 15:00:49 ]
      dinsdag 29 april 2008 @ 22:02:02 #9
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_58389414
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 11:39 schreef jaco het volgende:

[..]

Puur een gevolg van marketing. In Nederland is KLM al heer en meester, zeker op langere afstanden, dus ze hoeven hun prijzen niet te verlagen om meer klanten te trekken. In het buitenland moet voor de markt gevochten worden en prijs-stunten is dan het wapen van de KLM.
    Het klopt dat mensen graag rechtstreeks vliegen, en vandaar dat KLM door veel mensen in Nederland gekozen wordt, maar qua product zijn ze eigenlijk heel slecht, hoge prijzen, vliegen met oude 747-combi kisten op veel routes zonder eigen entertainment. (Als er een alternatief is voor KLM die niet in het 'Skyteam' zit is mijn keuze snel gemaakt).

Het goedkoop aanbieden van vluchten naar verre bestemmingen in het buitenland is voor KLM overigens wel een noodzaak, want ongeveer 50-60% bestaat uit overstappers, want anders komen de vliegtuigen niet vol. (Op een paar bestemmingen na). Het is alleen voor je gevoel vreemd dat het goedkoper is om een extra vlucht te maken en dan goedkoper uit zijn, als je iets aan het onnodig vliegen zou willen doen is dat dus een punt van aandacht.
    (Uiteraard zijn andere maatschappijen zoals Swiss, Lufthansa, Austrian ook op de Nederlandse markt actief die goedkope prijzen aanbieden).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_58399570
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 16:16 schreef nickybol het volgende:
    Ik vlieg met Swiss vanaf Amsterdam via Zurich naar Boston. Nu heb ik een overstap van amper een uur in Zurich. Is dit te doen en moet ik me dan nog druk maken om mijn bagage of gaat dat automatisch?
    Als het ticket geboekt is volgens het married segments principe dan krijg je een reprotection als de vlucht vanuit Amsterdam in Zurich te laat aankomt. Dit betekend dat je omgeboekt wordt op de volgende vlucht of een hotel krijgt en je de volgende dag verder vliegt.
    pi_58410714
    Welke websites raadplegen jullie meestal als je een "multi-city" of "open jaw" vlucht (naar de VS) wilt boeken?
     FR
    pi_58411475
    Ik zou gewoon de airline bellen, dan weet je precies wat er wel en niet kan binnen een retour ticket.
    De meeste websites laten het niet toe een ticket met open jaw te boeken, je moet dan 2 enkel tickets nemen en dat is duurder vanwege de one way fares. Als je belt kunnen ze een ticket maken met return fares en je gewenste open jaw.
      Moderator donderdag 1 mei 2008 @ 10:37:49 #13
    45833 crew  Fogel
    pi_58411932
    Ik heb een open jaw geboekt op klm.no, en de prijs was maar een heel klein beetje hoger dan het gemiddelde van de helft van twee retourtjes.
    Maar, op www.atp.nl heb je de mogelijkheid om tussen meerdere airlines te kiezen dus dat is wellicht een betere optie.
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_58412638
    Ik zal daar ook 's gaan kijken. Bedankt.
    Het is me nl. opgevallen dat het niet altijd hoger is dan een normaal retourtje.

Op cheaptickets.com heb ik het ook geprobeerd, maar daar bevielen de gevonden prijzen me nog niet helemaal.

Als iemand nog andere suggesties heeft?..... ^^
     FR
      Moderator donderdag 1 mei 2008 @ 11:33:57 #15
    45833 crew  Fogel
    pi_58412693
    Als je al weet wanneer je gaat vliegen en via welke steden, kan je ook hier terecht Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #11
    pi_58412993
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 09:49 schreef firewirecable het volgende:
    Ik zou gewoon de airline bellen, dan weet je precies wat er wel en niet kan binnen een retour ticket.
    De meeste websites laten het niet toe een ticket met open jaw te boeken, je moet dan 2 enkel tickets nemen en dat is duurder vanwege de one way fares. Als je belt kunnen ze een ticket maken met return fares en je gewenste open jaw.

Vrijwel alle websites kunnen dit tegenwoordig; cheaptickets.com (heet daar multi segment), maar ook vliegtarieven.nl , atp.nl en cheaptickets.nl doen het allemaal. (soms onder de uitgebreide opties) En dat is zeker goedkoper dan bij de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks boeken.
    Uitzondering zijn sommige Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen als United, die nog wel eens goede deals op de eigen site alleen wil hebben.
    pi_58413047
    Ik zie toch regelmatig dat ticket prijzen via bijv. Supersavers of andere zogenaamde boeking sites duurder uitvallen dan de tickets die ik verkoop voor de airline waarvoor ik werk. Nog maar te zwijgen over het veranderen van die tickets, want dan geven die boekings kanalen GEEN thuis in de meeste gevallen.
    pi_58413339
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 11:55 schreef firewirecable het volgende:
    Nog maar te zwijgen over het veranderen van die tickets, want dan geven die boekings kanalen GEEN thuis in de meeste gevallen.
    Dat is zeker waar; de voorwaarden voor tariefwijziging bij de meeste boekingssites zijn vaak zeer onduidelijk. Website van airlines geven daar beter inzicht in.
    quote:
    Ik zie toch regelmatig dat ticket prijzen via bijv. Supersavers of andere zogenaamde boeking sites duurder uitvallen dan de tickets die ik verkoop voor de airline waarvoor ik werk.
    Dat zou mij ook heel logisch lijken, scheelt weer provisie betalen
    De boekingssites geven in ieder geval wel meteen een goede vergelijking tussen verschillende maatschappijen, zodat je altijd nog op de site van de maatschappij zelf kan kijken.
    pi_58413480
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 12:15 schreef DutchTrain het volgende:

De boekingssites geven in ieder geval wel meteen een goede vergelijking tussen verschillende maatschappijen, zodat je altijd nog op de site van de maatschappij zelf kan kijken.
    Dat is zeker waar, en super handig
    pi_58429901
    @Thx Fogel: ik kon dat toipc gister niet vinden!

@DT: Ja, ik check zoiezo de prijzen op de verschillende websites én op de sites van de maatschappijen indd. Wat firewirecable ook zegt: soms zijn die 'superaanbiedingssites' helemaal niet zo goedkoop. En vergelijkingssites trouwens ook niet, maar daar maak ik alleen gebruik van om te kijken welke website ik nog over het hoofd heb gezien, of om te zien of ik toch nog te hoog zit met de prijzen die ik tot dan toe gevonden heb.

Toch is het niet zo dat op élke website nu multi-segment-reizen aan te klikken zijn. Althans, ik ben er plenty tegengekomen waar het niet het geval is. Om zo maar eens een bekende te noemen: lastminute.com (Franse versie, althans).

....of ik ben gewoon toch blond.
     FR
    pi_58432100
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 03:47 schreef Bora-Bora het volgende:
    Toch is het niet zo dat op élke website nu multi-segment-reizen aan te klikken zijn. Althans, ik ben er plenty tegengekomen waar het niet het geval is. Om zo maar eens een bekende te noemen: lastminute.com (Franse versie, althans).
    Of je blond bent, weet ik niet, maar het staat er wel in de UK versie, verstopt achter het tabblad Flights en dan in het linker menu 'multi stop flights'. De NL'se versie bestaat niet meer en in de Franse versie ontbreekt de optie. Misschien dat je nog een cadeaubon krijgt als je ze wijst op die fout
    pi_58434165
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 11:02 schreef DutchTrain het volgende:
    Of je blond bent, weet ik niet, maar het staat er wel in de UK versie, verstopt achter het tabblad Flights en dan in het linker menu 'multi stop flights'. De NL'se versie bestaat niet meer en in de Franse versie ontbreekt de optie.
    Ja verrek* zeg (*jij niet hoor ), dat klopt indd!
    Wat vreemd!
    Toch 's kijken of je dan op de Amerikaanse versie misschien in dollars kunt betalen...;
    quote:
    Misschien dat je nog een cadeaubon krijgt als je ze wijst op die fout
    Grinn.

Is North West Airlines trouwens toch wel een erg 'middelmatige' maatschappij of valt het best mee?

Ik ben trouwens erg veel aanbiedingen van Condor tegengekomen: iemand ervaring?
    Is dat niet die maatschappij waarvan pas een vliegtuig is neergestort?
     FR
    pi_58435169
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 12:50 schreef Bora-Bora het volgende:
    Is North West Airlines trouwens toch wel een erg 'middelmatige' maatschappij of valt het best mee?
    Vorig jaar mee terug gevlogen vanuit Seattle en de vliegtuigen zijn in ieder geval beter dan de oude 747's van AF/KLM (waarmee ze in een alliantie zitten). Personeel is gemiddeld wel twee maal zo oud, maar ook veel gezelliger.
    quote:
    Ik ben trouwens erg veel aanbiedingen van Condor tegengekomen: iemand ervaring?
    Is dat niet die maatschappij waarvan pas een vliegtuig is neergestort?
    Is dat niet de low cost van Lufthansa als in Germanwings voor de lange afstanden
      Moderator vrijdag 2 mei 2008 @ 14:27:14 #24
    45833 crew  Fogel
    pi_58435920
    NWA personeel gezellig??? In ieder geval niet op de vluchten die ik met ze gehad heb...
    Northwest vlieg ik bij voorkeur niet mee omdat de oude chagerijige fossielen die ze daar in dienst hebben blijkbaar denken dat ze een of andere ultieme macht zijn omdat ze al sinds het begin van de vlieghistorie (toen vliegen nog 'glamour' was zeg maar ) stewardess zijn.
    pi_58436725
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 13:43 schreef DutchTrain het volgende:
    Is dat niet de low cost van Lufthansa als in Germanwings voor de lange afstanden
    Kweetniet.
    Condor history (oh shit, da's in het Frans; ik kan even de Engelse/Duitse versie zo snel niet vinden)
     FR
    pi_58438206
    NWA: het is dus niet dat je het gevoel krijgt alsof de vliegbak uit de lucht gaat vallen ofzo?

Reserveren op de Amerikaanse versie van een website (zoals lastminute.com, of bij de maatschappijen) omdat de aanbiedingen daar interessanter zijn, geeft dat problemen? Moet je een Amerikaans adres hebben, of maakt dat verder niks uit?
     FR
    pi_58438385
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 16:42 schreef Bora-Bora het volgende:
    NWA: het is dus niet dat je het gevoel krijgt alsof de vliegbak uit de lucht gaat vallen ofzo?

Reserveren op de Amerikaanse versie van een website (zoals lastminute.com, of bij de maatschappijen) omdat de aanbiedingen daar interessanter zijn, geeft dat problemen? Moet je een Amerikaans adres hebben, of maakt dat verder niks uit?
    Nee, heb tijdje terug ook bij cheaptickets.com (de amerikaanse site dus) een ticket besteld. Opvallend wel dat je geen letter-cijfer combinatie e-ticket krijgt, maar een heel lang nummer, dat je mag intoetsen op de self-service check-in.

Voordeel van cheaptickets.com bij multi-leg vluchten, is dat je vrijwel elke vlucht met elke vlucht kan combineren en je daarvan meteen de prijs ziet, zodat je nog een leuke stop-over ergens kan maken.
    pi_58445974
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 16:42 schreef Bora-Bora het volgende:

Ik vlieg met enige regelmaat tussen Boston en Amsterdam, een gedeelde vlucht van KLM en NWA. Niks mis mee, zelfde kwaliteit als KLM met over het algemeen redelijk nieuwe 777's of 320's.

En of de stewardessen 'gezellig' zijn zal me persoonlijk aan mijn reet roesten, zolang ze me mijn hapje en drankje maar op tijd bezorgen.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58449623
    Ik had op de eigen website van NWA de beste prijzen gevonden, het fidelity programm omzeild (want Amerikaanse 'residentie' verplicht), fijne seats gekozen op m'n verschillende vluchtsegmenten, telefoonnummerformaat aangepast, enz;
    kom ik bij de betaling: bankpas gelinkt aan Amerikaanse bankrekening met Amerikaans adres verplicht.....

Dus ik met tegenzin naar de KLM-partner-website... weer het hele proces door - met de nodige hobbels, want verschillende pagina's waren slecht gebouwd en je moest echt kloten om door het proces heen te komen (zowel op Mac als op PC.. ), en jahoor, de eindprijs voor dezelfde vluchten (met NWA) natuurlijk enkele honderden euro's duurder....

...het lijkt wel of ze de Euro-Dollar koersen van 10 jaar terug daar nog handhaven ofzo....
    Wat een geldklopperij!

Moet ik wéér wat anders verzinnen!...
     FR
    pi_58450209
    Expedia? Orbitz?
      zaterdag 3 mei 2008 @ 07:47:21 #31
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_58450331
    ben laatst nog van ams naar newark gegaan met nwa en 4 dagen later terug met de klm van jfk naar ams maar geen problemen hoor...
    vond zelfs het eten op de nwa kist lekkerder dan dat van de klm, en dat verbaaste mij enigzins...
    kan aan mij liggen maar vind het eten op us carriers meestal nie echt lekker!
    No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
    pi_58453058
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2008 02:40 schreef Bora-Bora het volgende:
    Ik had op de eigen website van NWA de beste prijzen gevonden, het fidelity programm omzeild (want Amerikaanse 'residentie' verplicht), fijne seats gekozen op m'n verschillende vluchtsegmenten, telefoonnummerformaat aangepast, enz;
    kom ik bij de betaling: bankpas gelinkt aan Amerikaanse bankrekening met Amerikaans adres verplicht.....

Dus ik met tegenzin naar de KLM-partner-website... weer het hele proces door - met de nodige hobbels, want verschillende pagina's waren slecht gebouwd en je moest echt kloten om door het proces heen te komen (zowel op Mac als op PC.. ), en jahoor, de eindprijs voor dezelfde vluchten (met NWA) natuurlijk enkele honderden euro's duurder....

...het lijkt wel of ze de Euro-Dollar koersen van 10 jaar terug daar nog handhaven ofzo....
    Wat een geldklopperij!

Moet ik wéér wat anders verzinnen!...
    Dat is vervelend ja, als niet US-citizen is het onmogelijk om rechtstreeks bij NWA te boeken en wordt je hoe dan ook naar KLM gestuurd. Leuk he zo'n samenwerking

NWA wordt denk ik ook gewoon door KLM gecaterd op Schiphol dus als je het eten op de heenvlucht met NWA lekker vond voor een US-carrier > het was gewoon KLM voedsel
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      zondag 4 mei 2008 @ 08:26:59 #33
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_58466939
    dan had ik dus gewoon geluk op de heenreis....de canneloni was gewoon heerlijk!!!!
    of dat lag aan de biertjes en het feit dat ik " no country for old men" aan het kijken was...
    pi_58572878
    Morgenmiddag met een MD-11 van Amsterdam naar Willemstad... Jammerlijke oude bakken van KLM...
    pi_58580918
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2008 13:02 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat is vervelend ja, als niet US-citizen is het onmogelijk om rechtstreeks bij NWA te boeken en wordt je hoe dan ook naar KLM gestuurd. Leuk he zo'n samenwerking
    Ja dat was echt lachen.... Grrrrrr!!

Ik heb uiteindelijk iets minder goeie vluchten (vertrek om 6 uur 's ochtends vanuit Vegas, maargoed...), maar wel goeie prijzen gevonden bij cheaptickets.com (thanks DutchTrain ).
     FR
      vrijdag 9 mei 2008 @ 20:03:00 #36
    179065 BroodjePindakaas
    KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
    pi_58581620
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
    Morgenmiddag met een MD-11 van Amsterdam naar Willemstad... Jammerlijke oude bakken van KLM...
    Als je business vliegt is het even slecht als de nieuwe 77Ws hoor (die trouwens 3-4-3 in Y zijn, goede reden voor mij om C - bij BA ofzo - te kiezen).. Zegt wat over KLM's business class.. veel slechter kan 't niet. Echt triest.

[ Bericht 2% gewijzigd door BroodjePindakaas op 09-05-2008 20:09:52 ]
    Smeuïg tot op de bodem.
    Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
    Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
    pi_58612970
    Ik zit er over te denken om deze zomer naar Zuid-Afrika te vliegen. Via dusseldorf vliegen is ruim 200 euro goedkoper dan via Amsterdam, dus heeft dat de voorkeur . Maar als ik met KLM vlieg, dan vlieg ik eerst weer terug naar Amsterdam (om vanaf daar naar Z-A te vliegen) ...
    Is het misschien mogelijk om die eerste vlucht (van Dusseldorf naar Ams) te laten gaan, en gewoon hier in Amsterdam op te stappen? Aangezien ik in Dusseldorf om 6 uur 's ochtends het vliegtuig zou moeten hebben, wat niet bepaald relaxed is...

Iemand trouwens ervaringen met Reizenpaleis? Ik ben 'm in dit topic nog niet tegengekomen, maar hij geeft wel goedkope vluchten!
    pi_58613927
    In augustus vlieg ik AMS-ZRH-JFK, JFK-LHR-AMS
    Ik kom dus de EU binnen op Heatrow, londen.

Nou zal ik daar dus evt aangifte moeten doen voor de spullen die ik van plan ben in de States te kopen.
    Heeft iemand daar ervaringen mee, op Heatrow, wat dat kost, en wat als ik iets niet aangeef, hoeveel er dan bovenop komt? (en hoe streng ze controleren natuurlijk op import ).
      Moderator zondag 11 mei 2008 @ 20:01:54 #39
    45833 crew  Fogel
    pi_58614395
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 18:21 schreef Chris_eBK het volgende:
    Ik zit er over te denken om deze zomer naar Zuid-Afrika te vliegen. Via dusseldorf vliegen is ruim 200 euro goedkoper dan via Amsterdam, dus heeft dat de voorkeur . Maar als ik met KLM vlieg, dan vlieg ik eerst weer terug naar Amsterdam (om vanaf daar naar Z-A te vliegen) ...
    Is het misschien mogelijk om die eerste vlucht (van Dusseldorf naar Ams) te laten gaan, en gewoon hier in Amsterdam op te stappen? Aangezien ik in Dusseldorf om 6 uur 's ochtends het vliegtuig zou moeten hebben, wat niet bepaald relaxed is...

Iemand trouwens ervaringen met Reizenpaleis? Ik ben 'm in dit topic nog niet tegengekomen, maar hij geeft wel goedkope vluchten!
    Als je in Dusseldorf niet op komt dagen, annuleren ze de rest van je reis... ze zijn hier de laatste jaren steeds strenger in geworden, 'vroeger' kon je inderdaad DUS-AMS-... vliegen en dan pas op Schiphol instappen zonder dat dit gevolgen had.
    En ja, het is complete onzin dat je een extra vlucht kan maken en dan minder geld uitgeeft, maar zo is het nu eenmaal. De Duitse markt is nu eenmaal anders dan de Nederlandse, zelfs al heb je met dezelfde aanbieder te maken.
    pi_58617342
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 19:32 schreef Thijss het volgende:
    In augustus vlieg ik AMS-ZRH-JFK, JFK-LHR-AMS
    Ik kom dus de EU binnen op Heatrow, londen.

Nou zal ik daar dus evt aangifte moeten doen voor de spullen die ik van plan ben in de States te kopen.
    Heeft iemand daar ervaringen mee, op Heatrow, wat dat kost, en wat als ik iets niet aangeef, hoeveel er dan bovenop komt? (en hoe streng ze controleren natuurlijk op import ).
    Aangifte van goederen doe je pas bij het verlaten van het vliegveld, dus normaal gesproken op je eindbestemming, in dit geval Schiphol. Als je echter de spullen in je handbagage hebt en je verlaat in London het vliegveld, dan moet je het daar aangeven.
    pi_58618777
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 22:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Aangifte van goederen doe je pas bij het verlaten van het vliegveld, dus normaal gesproken op je eindbestemming, in dit geval Schiphol. Als je echter de spullen in je handbagage hebt en je verlaat in London het vliegveld, dan moet je het daar aangeven.
    Maar moet je dan nog wel aangifte doen? Officieel wel natuurlijk, maar als je in een aankomsthal komt met een vlucht uit Londen, gaan ze er toch niet van uit dat mensen goederen van buiten de EU aan moeten geven?
    Of ben ik nou te naief?
    pi_58624507
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 23:37 schreef Thijss het volgende:
    Maar moet je dan nog wel aangifte doen? Officieel wel natuurlijk, maar als je in een aankomsthal komt met een vlucht uit Londen, gaan ze er toch niet van uit dat mensen goederen van buiten de EU aan moeten geven?
    Of ben ik nou te naief?

Je komt in de bagagehal waar vluchten van over de hele wereld aankomen en voor je naar buiten gaat kun je kiezen voor 'nothing to declare' of 'goods to declare'. En ze halen er bij steekproeven altijd wel iemand uit, ongeacht van waar je vandaan komt.

Overigens is het meestal ook te zien aan je kofferlabel; je krijgt er één met een groene streep als je binnen de EU reist en als je er buiten reist zijn ze wit of zit er een zwarte streep op.
      maandag 12 mei 2008 @ 22:26:23 #43
    214279 Kali-Mist1
    Bromvlieg bemiddelaar.
    pi_58634611
    meestal is het verstand op nul en gewoon heel relaxed the "nothing to declare" doorlopen...
    wordt je er wel uitgepikt dan loop je het risico iets te moeten aangeven mits je onder het maximaal toegestane import bedrag blijft....
    vanuit de us naar nederland is dat zo'n 175 euro aan goederen...
    maar je kan het beste ff checken met de locale customs.
    pi_58635208
    Ik vlieg redelijk veel (21 vluchten dit jaar to nu toe, waarvan 10 tussen twee verschillende landen) maar mij is nog nooit gevraagd om mijn tas te openen.
    pi_58750535
    De douane heeft een webpage over hoe het nou precies zit met bagage en aangifte doen:
    http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage.html

Ik verwerp de suggestie van de vorige poster dat er (vrijwel) nooit gekontroleerd wordt. Ik reis minder en ben in 1 jaar tweemaal staande gehouden voor een volledige kontrole van mijn bagage. Ook zie ik bij het verlaten van de bagagehal dat er andere reizigers uitgepikt worden. Het gaat weliswaar om steekproeven, maar per reiziger is er naar mijn mening een redelijke kans dat je er wordt uitgepikt. Als dan blijkt dat je ten onrechte door 'nothing to declare' heen liep dan krijg je behalve alle belastingaanslagen ook een extra boete.

Ik wil hier trouwens geen heilig boontje spelen, maar alleen de nonchalance van eerdere posters tegenspreken. Iemand die met 1 aangekocht fototoestel doorloopt, kan ik inkomen. Als je er echter 5 bij je hebt voor familie en vrienden dan wordt het al een ander verhaal. Ik zou de informatie even doornemen en afhankelijk van wat je mee zult nemen een beslissing nemen m.b.t. aangeven.
      woensdag 21 mei 2008 @ 11:32:10 #46
    120581 Venderwel
    Nee, jullie zijn normaal!
    pi_58798921
    Hij hoe zit dat nou? Ik ga binnenkort op vakantie naar Rhodos en heb geen zin in lange rijen voor een paspoort controle. Wat van de zotte zou zijn ook, want als ik met de auto er naartoe zou rijden (griekenland dan) zou ik ook niet gecontroleerd worden. Maar als ik de site van schiphol bekijk dan staat er dat Schengenlanden niet gecontroleerd worden. Nu zegt een colleg van mij weer dat hij ook voor een schengenland wel bijna een uur in de rij heeft moeten staan.
    pi_58806592
    Dat is simpelweg: Schiphol.

De controle duurt daar gewoon té lang, en de controllers zijn gewoon té irritant, en je betaald té veel security tax.
    Ik vermijd daarom Schiphol en vlieg dus liever op Düsseldorf.
      donderdag 22 mei 2008 @ 12:41:01 #48
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58822046
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
    Ik las ergens dat die MD-11's ook worden ge-update, dus Avod etc..?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      donderdag 22 mei 2008 @ 13:45:24 #49
    120581 Venderwel
    pi_58823558
    Ja maar heb je nou wel of niet een uitgebreide paspoortcontrole voor de schengenlanden of niet?
    pi_58827362
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 12:41 schreef Proximo het volgende:

[..]

Ik las ergens dat die MD-11's ook worden ge-update, dus Avod etc..?
    Wat een drama vliegtuigen. Gruwelijk veel herrie, geen eigen entertainment enkel de stoelen zijn redelijk.
    Op de terugweg vanaf Bonaire via Aruba gevlogen, op beide vliegvelden 2,5uur gestaan omdat onze bak kapot was. Eerst de airco, later de remmen. Tijdens de vlucht dan ook nog filmpjes vertonen dat deze vliegtuigen binnenkort vervangen gaan worden door 777300ER's maakt het niet fijner.
    Niet snel meer KLM voor mij.
    pi_58831339
    Ga binnenkort vliegen met Transavia -vanaf Schiphol- en vroeg me af of ik het volgende mee mocht nemen (en ik hoop dat iemand dat hier weet )

-Mag ik luisteren naar mijn MP3 speler -werkend op 1 AAA alkaline batterij- tijdens de vlucht?
    (paar jaar terug was het geloof ik nog verboden om naar discman/ mp3speler enz te luisteren ivm magnetisch veld/ storing ofzo weet niet of dat inmiddels al weer is veranderd.
    Verder mag je tegenwoordig geen vloeistoffen meer meenemen en geen gevaarlijke stoffen en een alkaline batterij bevat een giftige vloeistof. Je mag geen natte alkaline batterij meenemen staat er in het reglement ik vroeg me af of ik dan dus wel een niet lekkende alkaline batterij mag meenemen.)

-Mag ik een fohn meenemen in mijn ruimbagage zonder daar eerst toestemming voor aan te vragen?
    (beetje ridicule vraag misschien, maar bij electrische/ huishoudelijke apparatuur waar je geen aparte toestemming voor hoeft aan te vragen staat een fohn niet vermeld. En mijn fohn is electrisch.)

-Als ik het goed begrijp mag je na de tassencontrole waarbij je alle vloeistoffen hebt moeten inleveren wel weer flesjes water kopen die je weer wel gewoon het vliegtuig in mag meenemen, klopt dit?
      donderdag 22 mei 2008 @ 19:16:08 #52
    167302 teirnon
    6 times 7 is...
    pi_58831427
    Volgens mij mag je wel gewoon naar muziek luisteren, alleen bij het opstijgen en landen vragen ze of je alle elektrische apparatuur wilt uitzetten.

Water e.d. kan je inderdaad achter de douane gewoon kopen.
    Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
    pi_58831482
    Gewoon 2 liter vodka kopen achter de douane en in het vliegtuig tijdens het stijgen leeg laten lopen onder je stoel (en dan stroomt het helemaal naar achteren, zeker bij 2 liter!) en dan aansteken (wel even weg van je stoel gaan), dan flambeer je iedereen achter je!
    pi_58831707
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 19:16 schreef teirnon het volgende:
    Volgens mij mag je wel gewoon naar muziek luisteren, alleen bij het opstijgen en landen vragen ze of je alle elektrische apparatuur wilt uitzetten.

Toen ik 1,5 week geleden terug kwam van turkije heb ik gewoon tijdens opstijgen en landen naar mn telefoon (in flight mode) muziek geluisterd, en ik zat aan het gangpad dus ze hebben gewoon kunnen zien dat ik muziek luisterde en mn telefoon lag op 't tafeltje...er werd niks van gezegd. Maarja er is al bewezen dat die electronica geen invloed heeft op andere apparatuur
    pi_58831884
    t feit dat mn mp3 speler werkt op een alkaline batterij maakt dus ook niet uit?
    pi_58831885
    fohn mag gewoon mee neem ik aan, ik heb nog nooit iets gehoord over het aangeven van elektrische apparaten en ook nooit problemen mee gehad.
      donderdag 22 mei 2008 @ 19:40:41 #57
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_58832118
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 19:18 schreef Xith het volgende:
    Gewoon 2 liter vodka kopen achter de douane en in het vliegtuig tijdens het stijgen leeg laten lopen onder je stoel (en dan stroomt het helemaal naar achteren, zeker bij 2 liter!) en dan aansteken (wel even weg van je stoel gaan), dan flambeer je iedereen achter je!
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_58832519
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 11:32 schreef Venderwel het volgende:
    Hij hoe zit dat nou? Ik ga binnenkort op vakantie naar Rhodos en heb geen zin in lange rijen voor een paspoort controle. Wat van de zotte zou zijn ook, want als ik met de auto er naartoe zou rijden (griekenland dan) zou ik ook niet gecontroleerd worden. Maar als ik de site van schiphol bekijk dan staat er dat Schengenlanden niet gecontroleerd worden. Nu zegt een colleg van mij weer dat hij ook voor een schengenland wel bijna een uur in de rij heeft moeten staan.

Geen paspoortcontrole, wel controle van je handbagage, die afhankelijk van het tijdstip een half uurtje duurt en dan nog een half uurtje lopen naar de gate. En daarvoor nog - afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij - een half uurtje minimaal om in te checken.
    pi_58832569
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 19:13 schreef teek- het volgende:
    vragen
    Mp3 speler: lijkt me wel, zelf nooit problemen gehad met m'n discman ofzo.

Vloeistoffen: Het hangt er een klein beetje vanaf, soms moet je gewoon een slokje nemen van je water en dan mag je het meenemen door de douane. De laatste keer dat ik vloog nam ik gewoon eerst een leeg flesje mee wat ik na de controle heb gevuld om mee te nemen in het vliegtuig, geen enkel probleem
    Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
    As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
    pi_58836455
    Mag je een waterpijp in je bagage meenemen? Heeft dat nog te maken met tabakswet ofzo?
      donderdag 22 mei 2008 @ 22:39:32 #61
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_58839010
    mp3 speler: ja, dat mag. Alleen tijdens opstijgen/landen niet.

Vloeistoffen: tegenwoordig (meivakantie ben ik vanaf Schiphol naar Antalya gevlogen) vind die controle plaats bij de gate. Drinken kun je wel kopen maar alleen in de zaken na de douane die je drinken kunnen verpakken in een speciale tas. Dan mag je het namelijk wel meenemen. Had zelf bij een restaurantje een flesje water gehaald maar die mocht dus niet mee. Maar als je met HV vliegt kun je in het vliegtuig toch gewoon een flesje water kopen? Of als je het alleen maar nodig hebt voor bijv. het innemen van medicijnen dan vraag je gewoon even bij de stewardess een bekertje water. Doen ze niet zo moeilijk over.
    pi_58842528
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 19:13 schreef teek- het volgende:
    -Mag ik luisteren naar mijn MP3 speler -werkend op 1 AAA alkaline batterij- tijdens de vlucht?
    Ja.
    quote:
    -Mag ik een fohn meenemen in mijn ruimbagage zonder daar eerst toestemming voor aan te vragen?
    Ja.
    quote:
    -Als ik het goed begrijp mag je na de tassencontrole waarbij je alle vloeistoffen hebt moeten inleveren wel weer flesjes water kopen die je weer wel gewoon het vliegtuig in mag meenemen, klopt dit?
    Soms wel, soms niet.
      donderdag 22 mei 2008 @ 23:53:55 #63
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_58842619
    Gewoon meenemen die handel
      vrijdag 23 mei 2008 @ 10:39:44 #64
    158292 problematiQue
    Correspondent ter Plaatse
    pi_58849940
    Welke route Rotterdam - Dusseldorf is het beste? Via Venlo? Google maps geeft een route die volgens mij vooral over b-wegen gaat namelijk.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 10:46:51 #65
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_58850170
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 19:18 schreef Xith het volgende:
    En vervolgens breek je de fles, snij je een stewardes de keel door, neem je het vliegtuig over en vlieg je het in een gebouw.

Ik vind die "veiligheidsmaatregelen" zo ineffectief en hypocriet... nee, je nagelschaartje mag niet mee. Nee, je flesje water van thuis ook niet. Ja, een grote glazen fles alcohol mag wel, want daar verdient iemand geld aan die kennelijk genoeg invloed heeft om potentiele terroristen een zeer effectief wapen aan te bieden, tegen een vriendenprijs van twee voor 20 euro..

Ik zou graag de persoon die verantwoordelijk is voor dit soort onzin uitdagen voor een duel, hij met een nagelschaartje en een flesje water, ik met twee gebroken vodka flessen.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 10:51:29 #66
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58850322
    Nou ja, die MD11 zijn niet geweldig natuurlijk, maar vind het commentaar ook een béétje overdreven hoor (om daar KLM voor te gaan mijden... ). Ik zit een keer of tien per jaar in die dingen en leuk is anders, maar het is best te doen. Films hoef ik toch niet te zien, want die zijn er de laatste tijd meestal niet op vooruit gegaan. En als je een beetje vroeg incheckt (of een FF card hebt... ) kom je meestal wel op een plek terecht die goed te doen is. Een vlucht van 15 uur in economy is sowieso kut, dat wordt echt niet veel beter met een ander vliegtuig.
    Mijn enige echte klacht is dat die vluchten vaak zo vre-se-lijk koud zijn!
    Ik neem een eigen slaapzakje mee, een trui en een sjaal en extra dikke sokken en ik vind het vaak nog steeds niet te doen. Ligt dat aan het vliegtuig, of zetten ze die airco gewoon veel te hoog?
    BTW: Dat updaten duurt nog wel even hoor...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 11:29:07 #67
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_58851376
    Schopje naar TRV
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      vrijdag 23 mei 2008 @ 13:06:42 #68
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58853968
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 10:51 schreef Hik het volgende:
    Nou ja, die MD11 zijn niet geweldig natuurlijk, maar vind het commentaar ook een béétje overdreven hoor (om daar KLM voor te gaan mijden... ). Ik zit een keer of tien per jaar in die dingen en leuk is anders, maar het is best te doen. Films hoef ik toch niet te zien, want die zijn er de laatste tijd meestal niet op vooruit gegaan. En als je een beetje vroeg incheckt (of een FF card hebt... ) kom je meestal wel op een plek terecht die goed te doen is. Een vlucht van 15 uur in economy is sowieso kut, dat wordt echt niet veel beter met een ander vliegtuig.
    Mijn enige echte klacht is dat die vluchten vaak zo vre-se-lijk koud zijn!
    Ik neem een eigen slaapzakje mee, een trui en een sjaal en extra dikke sokken en ik vind het vaak nog steeds niet te doen. Ligt dat aan het vliegtuig, of zetten ze die airco gewoon veel te hoog?
    BTW: Dat updaten duurt nog wel even hoor...
    Naast de nooduitgang is het wel altijd koud ja

Economy vliegen is zowieso geen lolletje, maar om te doen alsof het zo'n horror is...
    Moet er niet aan denken om met aer lingus de oceaan over te moeten bijvoorbeeld.. met welk vliegtuig ook
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_58858933
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 13:06 schreef Proximo het volgende:

[..]

Naast de nooduitgang is het wel altijd koud ja

Economy vliegen is zowieso geen lolletje, maar om te doen alsof het zo'n horror is...
    Moet er niet aan denken om met aer lingus de oceaan over te moeten bijvoorbeeld.. met welk vliegtuig ook
    De algemene beleving was wel degelijk horror. Vliegtuig wat tot 2x toe kapot gaat, geen entertainment, zeer slecht eten (stond al in de oven VOOR de vertraging begon, en werd pas erna geserveerd).
    Mijn ervaringen met economy class van Emirates (vooral in die 777s) is echt stukken beter. Afgezien van de overstap op Dubai
    pi_58859479
    Van de zomer maak ik waarschijnlijk mijn eerste 'grote' vlucht - van Amsterdam naar Kaapstad. Met de vlucht waar ik nu naar zit te kijken heb ik een overstap van anderhalf uur in Frankfurt. Is dat een beetje te doen, of is dat aan de krappe kant?
    Wat gebeurd er eigenlijk als ik door vertraging de aansluitende vlucht mis? Moet ik zelf een nieuw ticket betalen, of word ik gewoon omgeboekt?
      vrijdag 23 mei 2008 @ 16:56:21 #71
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58860603
    Je wordt dan gewoon omgeboekt (tenzij het je eigen schuld is omdat je laveloos in het toilet ligt ofzo... ).
    Frankfurt is een hypergeorganiseerd modern vliegveld. Anderhalf uur zou te doen moeten zijn.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 17:03:05 #72
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58860746
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 15:56 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

De algemene beleving was wel degelijk horror. Vliegtuig wat tot 2x toe kapot gaat, geen entertainment, zeer slecht eten (stond al in de oven VOOR de vertraging begon, en werd pas erna geserveerd).
    Mijn ervaringen met economy class van Emirates (vooral in die 777s) is echt stukken beter. Afgezien van de overstap op Dubai
    Emirates is dan ook een top airline qua service, voorzieningen , en verbazingwekkend goedkoop
    pi_58861578
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 16:56 schreef Hik het volgende:
    Frankfurt is een hypergeorganiseerd modern vliegveld.
    De keren dat ik er overgestapt ben, had ik meer het idee dat het een oud stoffig jaren 80 vliegveld was, maar misschien zat ik in een andere terminal.

Maar anderhalf uur is ruim voldoende om daar over te stappen.
    pi_58861612
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 10:39 schreef problematiQue het volgende:
    Welke route Rotterdam - Dusseldorf is het beste? Via Venlo? Google maps geeft een route die volgens mij vooral over b-wegen gaat namelijk.
    En je wilt niet vliegen over B-wegen
    pi_58862031
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 17:48 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Volgens mij wil diegene met de auto naar dusseldorf rijden...
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 18:14:54 #76
    45833 crew  Fogel
    pi_58862102
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 17:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De keren dat ik er overgestapt ben, had ik meer het idee dat het een oud stoffig jaren 80 vliegveld was, maar misschien zat ik in een andere terminal.

Maar anderhalf uur is ruim voldoende om daar over te stappen.
    De terminal waar KLM op vliegt is inderdaad zwaar klote, maar de terminal waar Lufthansa gebruik van maakt is prima.
    pi_58863130
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 18:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

De terminal waar KLM op vliegt is inderdaad zwaar klote, maar de terminal waar Lufthansa gebruik van maakt is prima.
    De laatste keer stapte ik over van Lufthansa EU naar Lufthansa IC en dus van de niet zo nieuwe terminal naar de verwaarloosde oude terminal.

Een aanrader is het vliegveld van München wat dat betreft: gratis kranten, thee en koffie in de hele Lufthansa terminal en veel winkels (alleen niet echt veel bijzonders te snacken).
      zaterdag 24 mei 2008 @ 10:51:59 #78
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58874134
    Ik heb toen inderdaad Lufthansa overgestapt (naar Caracas), was helemaal prima.
      zaterdag 24 mei 2008 @ 12:02:34 #79
    158292 problematiQue
    Correspondent ter Plaatse
    pi_58875014
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 17:48 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ha, oeps! Ik bedoelde inderdaad met de auto.
    pi_58875064
    Over die MP3-speler: heb net gevlogen en vroeg aan de stewardess of ik dat ding op mocht zetten. Ze zei dat dat alleen niet mag bij landen en stijgen ivm je eigen veiligheid als er iets gebeurt, niet vanwege straling/magnetische velden etc. Nou weet ik niet of dat klopt maar ik ging er vanuit dat ze wel weet waar ze over praat aangezien het haar beroep is.

Telefoon heeft uiteraard dan weer wel te maken met magnetische blabla of straling etc.
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
    pi_58875125
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 19:26 schreef linuxje het volgende:

[..]

Toen ik 1,5 week geleden terug kwam van turkije heb ik gewoon tijdens opstijgen en landen naar mn telefoon (in flight mode) muziek geluisterd, en ik zat aan het gangpad dus ze hebben gewoon kunnen zien dat ik muziek luisterde en mn telefoon lag op 't tafeltje...er werd niks van gezegd. Maarja er is al bewezen dat die electronica geen invloed heeft op andere apparatuur
    Ze willen nog wel eens moeilijk doen om die flightmode. Stewardessen blijven immers vrouwen en snappen het concept erachter niet helemaal.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
    pi_58875136
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 12:09 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ze willen nog wel eens moeilijk doen om die flightmode. Stewardessen blijven immers vrouwen en snappen het concept erachter niet helemaal.
    Zeg, ik had mijn telefoon ook in vliegtuigmodus aan staan en ik snap het WEL
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    pi_58875144
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 12:10 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Zeg, ik had mijn telefoon ook in vliegtuigmodus aan staan en ik snap het WEL
    Correctie, de meeste vrouwen.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
    pi_58875184
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 12:11 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Correctie, de meeste vrouwen.
    Dank.

Moderator zondag 25 mei 2008 @ 10:04:47 #85
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58893318
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 19:16 schreef teirnon het volgende:
    Nee, achter de Marechaussee (die doen de paspoortcontrole). Verder is het afhankelijk van je bestemming en de gate en pier van welke je vertrekt. Een flesje water komt niet door de security check en als die dus vlak voor de gate zit, maar wel na de paspoortcontrole waar je het flesje hebt gekocht, heb je pech.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_58897018
    Vraagje, ik ga eind volgende maand met Virgin Atlantic van Schiphol naar New York (JFK) Mn e-ticket heb ik binnen, en voor zowel de heen- als de terugreis staat er netjes vanaf welke terminal het vliegtuig vertrekt. Behalve bij Schiphol. Ik ben wat rond gaan kijken op de Schiphol website maar daar kan ik Virgin helemaal niet vinden... Ook op de Virgin website is het niet mogelijk om een vlucht naar Amsterdam te boeken. Iemand enig idee wat hier de verklaring voor kan zijn?
    pi_58897289
    Virgin vliegt ook niet op Amsterdam. Je vliegt waarschijnlijk met BMI naar Londen en daar stap je pas over op Virgin
    pi_58897356
    Ja, net even verder zitten zoeken en dat klopt. Wel raar dat dat niet op mijn e-ticket aangegeven staat...

Zorgt het feit dat ik met 2 maatschappijen vlieg er nog voor extra problemen met het overplaatsen van mijn baggage van vlucht A naar vlucht B of moet ik me gewoon geen zorgen maken?
    pi_58897468
    Je hebt het gewoon als 1 ticket gekocht en daardoor wordt al je bagage gewoon direct overgegooid in de volgende vlucht
      maandag 26 mei 2008 @ 10:43:40 #90
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58914387
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 13:57 schreef Thetallguy het volgende:
    Je hebt het gewoon als 1 ticket gekocht en daardoor wordt al je bagage gewoon direct overgegooid in de volgende vlucht
    Behalve als je overstapt in de VS (wat niet het geval is, maar voor de volledigheid).
      maandag 26 mei 2008 @ 12:50:04 #91
    120581 Venderwel
    pi_58917173
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 11:32 schreef Venderwel het volgende:
    Anyone?
    pi_58917223
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 12:50 schreef Venderwel het volgende:

Anyone?
    Wat begrijp je niet aan het gegeven antwoord
      maandag 26 mei 2008 @ 13:50:38 #93
    120581 Venderwel
    pi_58918602
    Nou met alle respect, maar heb nog geen fatsoenlijk antwoord gehad op de vraag of er nou wel of niet geconrtoleerd wordt bij de Schengenlanden....of tenminste het was de bedoeling dat ik die vraag stelde, hahaha
      maandag 26 mei 2008 @ 14:03:44 #94
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58918905
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 12:50 schreef Venderwel het volgende:

[..]

Anyone?
    Zoals hierboven ook al staat: je staat in de rij voor security, niet voor de douane (normaal gesproken).
    En je collega overdrijft waarschijnlijk wel. Ook al zijn de rijen lang, een uur duurt het vrijwel nooit.
      maandag 26 mei 2008 @ 14:18:24 #95
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58919242
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 10:46 schreef Viajero het volgende:
    Ik zou graag de persoon die verantwoordelijk is voor dit soort onzin uitdagen voor een duel, hij met een nagelschaartje en een flesje water, ik met twee gebroken vodka flessen.
      maandag 26 mei 2008 @ 15:07:59 #96
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_58920215
    MP3speler is geen probleem, ben 3 weken geleden met Transavia naar Madeira gevlogen. Had ook 2 camera's met een litium/ion batterij bij me, is ook geen probleem. Alleen tijdens het opstijgen en landen moet het uit. Vind het complete onzin, net als die gekte rond die flesjes water enzo. Fake veiligheid...
    Föhn in het ruim is ook geen probleem...
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_58920431
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 10:46 schreef Viajero het volgende:

[..]
    Inderdaad, dat is precies het punt.
    Mooi verwoord.

En dat je de loods met luchtvracht gewoon binnen kunt lopen en op de stapel leggen wat je wilt, dat is natuurlijk iets héél anders.

http://www.swr.de/report/(...)6/1k902ee/index.html

[ Bericht 13% gewijzigd door charon op 26-05-2008 15:26:35 ]
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
      maandag 26 mei 2008 @ 15:23:02 #98
    22386 the_RAVEN
    Radioactieve Raaf
    pi_58920512
    In Amerika moest ik halfnaakt (lees riem, schoenen, horloge uit) door een of ander apparaat wat 3x hard lucht spuit en al mijn spullen in mijn handbagage werden met doekjes afgenomen en getest op explosieven?
      maandag 26 mei 2008 @ 15:30:17 #99
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_58920654
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 15:23 schreef the_RAVEN het volgende:
    In Amerika moest ik halfnaakt (lees riem, schoenen, horloge uit) door een of ander apparaat wat 3x hard lucht spuit en al mijn spullen in mijn handbagage werden met doekjes afgenomen en getest op explosieven?
    Amerikanen, meesters van de massahysterie.
    Uit onderzoek is overigens gebleken dat die "snuffel" aparaten niet werken, maar toen hadden ze ze als aangeschaft en dus worden ze toch gebruikt.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      maandag 26 mei 2008 @ 17:06:19 #100
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58922377
    Tja, ik kom tegenwoordig meestal gewoon op slippers, in een broek zonder riem, met alle vloeibare spullen al in een doorzichtig zakje bovenop, aan. Ik kieper m'n laptop uit z'n tas en verder kan ik zo doorlopen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')