Het plastic zakje is op Schiphol gewoon gratis te verkrijgen bij binnenkomst in de luchthaven, al is de laatste keer dat ik zo'n zakje heb gebruikt in mei 2007, en wordt op geen enkele luchthaven meer wat van gezegd dat ik het niet apart aanbied of in zo'n zakje plaats. (en ik vlieg 3 tot 4x per maand), al zitten de vloeibare spullen wel vaak bij elkaar omdat het toiletartikelen zijn).quote:Op maandag 26 mei 2008 20:49 schreef teek- het volgende:
Mijn huidige handtas-inhoud bekijkend vraag ik me nu af wat WEL en NIET mee mag het vliegtuig in (althans zonder gecontroleerd te hoeven worden).
Hieronder t lijstje:
-klein blikje vaseline (als lipgloss zeg maar, heb lipbalsemverslaving dus die MOET gewoon mee)
-Labello-stick (in het geval die vaseline niet zou mogen)
-cover-stick voor oneffenheden van de huid (dus gewoon in stickvorm net als bijv labello)
-zacht kohlpotlood
-kohlpotloodpuntenslijper
-anticonceptiepilstrip (is gewoon vast pilletje en je ziet ze ook zitten)
-andere dagelijkse medicijnen strip met pillen (is ook gewoon vaste pil, niet vloeibaar, maar de pilstrip is niet doorzichtig)
-kauwgom (met vloeibare kern)
De volgende hieronder genoemde dingen mogen denk ik sowieso al niet mee, klopt dit?:
-foundationcreme in klein tubetje
-mascara
-deo in spuitbus
En waar haal je zo'n doorzichtig te hersluiten plastic zak die ze noemen bij de richtlijnen van transavia?
De vloeistoffencontrole wordt uitgevoerd nadat je je ruimbagage hebt afgegeven. Bij de GATE als het vluchten naar niet Shengen landen betreft, of als het bestemmingen binnen Europa (Shengen) zijn bij de ingang van de B en C terminal.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:45 schreef teek- het volgende:
En gebeurt die vloeistoffen controle eigenlijk NA of VOOR dat je je ruim-bagage hebt afgegeven? Ik heb namelijk weinig zin om mn mascara, deo etc evt. weg te moeten gooien (als de controle VOOR het afgeven van ruimbagage plaatsvind kan ik het nog in mn ruimbagage stoppen maar anders moet het dus weggegooid worden). En mn medicijnen al helemaal niet want die heb ik echt nodig.
ja je mag gewoon alle normale spullen meenemen in je kofferquote:Op maandag 26 mei 2008 23:09 schreef Hik het volgende:
En voor alle duidelijkheid: al die vloeibare spullen mogen natuurlijk wél gewoon in je koffer he?
Ik kom (veel te vaak) op UK luchthavens en heb nog nooit problemen gehad met het niet aanbieden van het plastic zakje, evenals in de VS, sterker nog, daar MOEST ik zelfs het plastic zakje in mijn tas plaatsen.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:07 schreef Hik het volgende:
Ik ben het toch niet helemaal eens met wat hier wordt geclaimd; dat apart aanbieden niet hoeft en dat men niet zo streng is. Over het algemeen valt het op Schiphol inderdaad`wel mee en krijg je de kans dingen later nog in het zakje door de veiligheidsscan te doen als je ze eerder in je tas had zitten... dit is echter niet altijd!
Net als op véél andere luchthavens (London bijvoorbeeld) zijn ze regelmatig uiterst streng. Dit betekent dat. als je je spullen niet apart aanbied, je ze onherroepelijk kwijt bent, óók als het gaat om dingen die best in het apart zakje hadden gepast!Sowieso is het zo dat je spullen die meer dan 100ml bevatten en die ze er bij de security uithalen, kwijt bent.
Hersluitbare zakjes kun je eventueel ook halen bij AH. Reken er wel op dat deze net iets groter zijn dan het officiële luchthaven formaat. Hebben ze bij mij nooit moeilijk over gedaan, maar misschien slim om die zakjes niet helemaal vol te proppen...
Toevallig begin dit jaar twee keer in London de pineut geweest (één keer op City en één keer op Luton): De ene keer is mijn deo (die ik vergeten was in het zakje te doen en die nog gewoon in mijn rugzak zat) door zo'n chagerijn weggegooid, de keer daarna was de vriendin waarmee ik reisde de lul.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik kom (veel te vaak) op UK luchthavens en heb nog nooit problemen gehad met het niet aanbieden van het plastic zakje, evenals in de VS, sterker nog, daar MOEST ik zelfs het plastic zakje in mijn tas plaatsen.
Vliegvelden in het Zuiden van Europa, zoals in Italië en Spanje, daar wordt de regel overigens helemaal als een soort bijzaak gezien.
Jammer dat de fles altijd bij de hals afbreekt en je daarmee je handen openhaalt. Beter is om de stewardess met een volle fles haar de hersens in te slaan. En zoals Bas Rutten zegt: Alles is een wapen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:46 schreef Viajero het volgende:
Ik zou graag de persoon die verantwoordelijk is voor dit soort onzin uitdagen voor een duel, hij met een nagelschaartje en een flesje water, ik met twee gebroken vodka flessen.
de keer daarna had je je vriendin in je rugzak laten zitten en werd ze door zo'n chagerijn weggegooid??quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:45 schreef Hik het volgende:
[..]
De ene keer is mijn deo (die ik vergeten was in het zakje te doen en die nog gewoon in mijn rugzak zat) door zo'n chagerijn weggegooid, de keer daarna was de vriendin waarmee ik reisde de lul.
Dat had ik ook laatstquote:Op maandag 26 mei 2008 15:23 schreef the_RAVEN het volgende:
In Amerika moest ik halfnaakt (lees riem, schoenen, horloge uit) door een of ander apparaat wat 3x hard lucht spuit en al mijn spullen in mijn handbagage werden met doekjes afgenomen en getest op explosieven?
Hehe, als je echt slechte controle wil zien moet je naar Bissau. Daar werd mijn koffer heel behulpzaam door een douanier langs (dus niet door) de scanpoortjes gedragen. Hij hield vervolgens met een brede glimlach zijn hand op.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:50 schreef Hik het volgende:
In Ecuador had ik laatst ook zo'n tweede screening. Leuke jonge security gast. Koffer open. Zag mijn visitekaartjes bovenop liggen en in ruil voor een kaartje een een beetje lachen kon ik zo mijn koffer weer dichtdoen.![]()
Maargoed dat ik geen terrorist ben...
bij twijfel wordt je tas in een kratje gepropt,quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:29 schreef teek- het volgende:
Nog een vraag: Doen ze erg moeilijk over de afmeting van je HANDBAGAGE? Mijn handtas is namelijk ws (ws, want ik snap niet precies wat nu lengte, breedte en hoogte is en of ik het dus uberhaupt goed gemeten heb) iets te groot volgens de richtlijnen, en wel 2 cm- in diepte.
Ik neem aan dat ze niet alle handtassen gaan opmeten toch Maar dat ze m hooguit opmeten als ze het idee hebben dat hij iets te groot is? En gebeurt dat laatste vaak en wat dan (je ruimbagage is dan al weg en moet je dan je handtas weggooien en wat doe je met alle inhoud daarvan, hebben ze daar iets voor?).
Ff nog uitleg:
Mijn handtas is 40 cm lang (horizontaal gemeten, de lange kant, dus van ene kant van de tas naar de andere kant aan de lange kant), 20 cm breed (de korte kant gemeten aan de bovenkant zeg maar) en 27 cm diep (dus verticaal gemeten van boven naar onder).
De richtlijnen zijn 55 cm lengte, 35 cm breedte en 25 cm hoogte (transavia in ieder geval).
Gewicht zullen ze wel iets strenger over doen dan over afmeting denk ik toch (tenzij je echt een enorme tas hebt die erg opvalt)?
Damn, je kunt 't natuurlijk ook overdrijven.quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2008 13:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hehe, als je echt slechte controle wil zien moet je naar Bissau. Daar werd mijn koffer heel behulpzaam door een douanier langs (dus niet door) de scanpoortjes gedragen. Hij hield vervolgens met een brede glimlach zijn hand op.
Ik vertelde hem dat ik geen geld had, en toen haalde hij zijn schouders op en ging weer naar zijn plek. Nog steeds zonder mijn koffer te controlleren!![]()
Ik begrijp enigszins waarom Guinea Bissau een belangrijke smokkelroute aan het worden is.
Verder heb je hier een handige link, voor als je die nog niet kende: www.google.nlquote:Wat is een e-ticket?
Een e-ticket is het elektronische alternatief voor het papieren ticket. Met een e-ticket wordt reizen nog makkelijker. Het grote voordeel van een e-ticket is dat u het niet kunt verliezen of vergeten. Het e-ticket wordt namelijk opgeslagen in de database van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij en kan te allen tijde worden opgeroepen. Nog niet alle luchtvaartmaatschappijen geven e-tickets af, maar indien mogelijk ontvangt u van ons een e-ticket.
U kunt inchecken door uzelf te legitimeren met een geldig paspoort of identiteitskaart (identiteitskaart is slechts geldig voor een beperkt aantal bestemmingen). Op basis hiervan krijgt u uw instapkaart. Wij adviseren u een print van het e-ticket mee te nemen tijdens uw reis.
Ja, ik vond het nog leuker dan Mexicaanse agenten omkopen na een verkeersovertreding (verkeerde kant in een eenrichtingsstraat rijden, DF). Die Mexicaanse agenten nemen je gewoon mee naar het buro als je geen 30 peso betaalt!(dat dreigden ze tenminste, ik heb 'netjes' betaald) Deze douanier boeide het kennelijk absoluut niet.quote:
Je hoeft trouwens het E-ticket niet eens mee te nemen, je paspoort is al voldoende. (Al neem ik deze op elke vliegreis wel mee, je weet natuurlijk maar nooit, maar ik heb het uitgeprinte a4tje nog nooit gebruikt...)quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:34 schreef thaWarhead het volgende:
Even een e-ticket vraagje, is het echt gewoon je ticket die je via de mail hebt gehad uitprinten en met je paspoort laten zien aan de balie van je vliegmaatschappij?
edit: Shit, antwoord staat gewoon 5 posts hierboven...
Volgens mij valt dit wel mee in Amerika, op het moment dat je het land inkomt moet je altijd door de immigratiedienst, ook als je daarna doorvliegt naar een andere bestemming in Amerika. Je moet dan je bagage van de band halen, door de douane en dan weer afgeven bij de transferbalie.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:50 schreef Thetallguy het volgende:
Het kost je vast wat vreemde blikken bij de douaniers aangezien je snel weer weg gaat, maar mijns inziens moet het verder geen probleem zijn
Je moet zelf je bagage in Amerika van de band halen en opnieuw door de security doen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:43 schreef tha_dark het volgende:
Dankje voor de tips
Maar onze bagage wordt volgens mij meteen doorgecheckt dus die zien we niet in Atlanta. En ik heb ruim 12 uur de tijd dus kan ik op mijn gemak even een sportsbar opzoeken die de halve finale van het EK uitzend
Dat was waarschijnlijk voor 2006, toen deze maatregel is ingevoerd.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:16 schreef tha_dark het volgende:
Toen ik van Schiphol naar Buenos Aires vloog had ik ook een tussenstop in de VS en toen werden mijn koffers overgeplaatst in het andere vliegtuig zonder dat ik daar ook maar iets voor hoefde te doen..
Nee, het was afgelopen jaar in 2008.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat was waarschijnlijk voor 2006, toen deze maatregel is ingevoerd.
quote:Op zondag 22 juni 2008 12:35 schreef Intrepidity het volgende:
Je kunt in het vliegtuig van die doppen kopen voor in je oren die zogenaamd de druk zouden moeten verminderen.. Maar naar mijn ervaring helpt dat niet enorm veel, en zijn die dingen overpriced.. Naar mate je meer vliegt word het in ieder geval stukken minder, de eerste keer had ik er behoorlijk last van, en nu eigenlijk totaal niet meer.. Mijn advies: gewoon afwachten tot de landing of je er echt last van hebt, en als dat zo is kun je dan oordopjes kopen, maar het beste is om het maar gewoon uit te zitten, duurt toch maar paar minuten
Nee, is iets totaal andersquote:Op zondag 22 juni 2008 13:11 schreef Destrix het volgende:
Zijn dat gewone oordopjes? Dan heb ik er nl nog wel een heleboel van het werk. Zo'n eenmalige oordopjes zijn dat:)
als je binnenlandse vluchten maakt in NL heb je daar idd geen last van, ik vlieg vrij vaak 6 keer per jaar maar ik voel me oren nog altijd, kauwgom kauwen helpt idd of af en toe een slok water nemen , hetdrukverschil haal je weg door te slikkenquote:Op zondag 22 juni 2008 13:12 schreef Froop het volgende:
Ik heb al 4 keer gevlogen, maar ik heb nog nooit enige merkbare verschillen in druk op m'n oren gevoeld.
Dat is heel afhankelijk van de persoon. Sommige mensen hebben er wel last van. Ik had er veel last van, zoveel dat ik nog tot een aantal uren na de landing hoofdpijn had en slecht zag, tot ik met duikers vloog en ze me het principe van klaren uitlegden. Nu nooit meer last; zo gauw ik merk dat de daling wordt ingezet, begin ik met regelmatig klaren als ik wat druk voel op mijn oren.quote:Op zondag 22 juni 2008 13:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Druk op de oren valt reuze mee. Tijdens de start merk je er helemaal niks van. Kan zijn dat je bij het dalen iets voelt, maar dat stelt weinig voor verder. Gewoon slikken of ergens op kauwen, en het is over.
2 keer van NL naar Griekenland en andersom.quote:Op zondag 22 juni 2008 13:15 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
als je binnenlandse vluchten maakt in NL heb je daar idd geen last van, ik vlieg vrij vaak 6 keer per jaar maar ik voel me oren nog altijd, kauwgom kauwen helpt idd of af en toe een slok water nemen , hetdrukverschil haal je weg door te slikken
Laat het nou maar allemaal op je afkomen of bel anders even de luchtvaartmaatschappij.quote:Op maandag 23 juni 2008 07:35 schreef thaWarhead het volgende:
Ik heb net mn vluchten nog eens gecheckt, en mijn vlucht naar Londen gaat nu 25 minuten later weg, waardoor ik maar anderhalf uur op Heathrow heb. Kan dit problemen opleveren met het overbrengen van mijn baggage? Een uur voor de vlucht nemen ze namelijk geen baggage meer aan, dus ik ga er van uit dat alle baggage dan al naar het vliegtuig wordt gebracht.
Zo kun je natuurlijk op elke vraag in dit topic antwoord geven. Ik wil me gewoon een beetje indekken, weten of ik een sprintje moet trekken enzo. Natuurlijk check ik dit morgen ook allemaal nog even voor de zekerheid bij de desk van de luchtvaartmaatschappij, maar wat je van te voren weet is alvast mooi meegenomen.quote:Op maandag 23 juni 2008 07:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Laat het nou maar allemaal op je afkomen of bel anders even de luchtvaartmaatschappij.
Je mag een laptop ook in je ruimbagage stoppen, maar dan wel goed inpakken en de batterij eraf halen. Je mag sinds kort weer twee stuks handbagage meenemen op Engelse vliegvelden, maar check dat ook voor je terugreis, of dat mag vanaf je vertrekluchthaven.quote:Op zondag 22 juni 2008 21:57 schreef adnansupernew het volgende:
Ik ga a.s. vrijdag naar india/Delhi (overstap op heathrow). Ik heb hier een aantal vragen over:
- Ik wil 2 laptops meenemen (1 oud/1 nieuw). Zal er door de duane een probleem hiervan gemaakt worden? Moet ik beide laptops als handbagage meenemen?
- Ik heb in totaal een samsonite koffer (zou moeten passen in de handbagage ding) en een laptoptas. Zou ik beide gewoon bij me kunnen/mogen houden? Dit maakt de overstap denk ik makkelijker..Anders moet ik zeker op heatrow nog opzoek gaan?
2-4 uur is voldoende, volgens mij kennen ze in Amerika niet echt het concept van internationale of nationale terminal, maar zit alles bij elkaar en door elkaar. Na het reclaimen van je bagage zal je normaliter gelijk bij het verlaten van de douane de incheckbalie van je vliegtuigmaatschappij vinden, alwaar je je koffer kan acherlaten, en meestal ook op dat punt gelijk weer door de TSA (prutsers) beveiliging heen.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:29 schreef nlse het volgende:
Ik heb een vraag:
Ik overweeg in juli naar San Francisco the vliegen. Nou heb ik voorheen naar de VS alleen directe vluchten gehad, en nu zijn er alleen vluchten over met overstap of in Houston of in Newark.
De vluchten die worden aangeboden hebben heen een overstaptijd van 2-4 uur en terug een kleine anderhalf uur.
Nou weet ik dat je bij aankomst in Amerika je bagage moet reclaimen en opnieuw moet inchecken, dus vraag ik me af of die tijden die worden geboden voldoende zijn om van de international terminal door de douane naar de domestic terminal te gaan, incl bagage reclaim en inchecken.
En hoe zit dit op de terugweg? Worden koffers dan ook niet in één keer doorgelabeld (wat een rotsysteem trouwens) en moet je ze dan ook eerst claimen en opnieuw inchecken? Want dan lijkt anderhalf uur me wel erg krap, maar het is de enige fatsoenlijke vlucht.
Het gaat trouwens om Continental.
Ik vind de grenscontrole op New York JFK heel vreemd, er wordt bij vertrek uit de VS door de airline de groene kaart uit je paspoort genomen, maar ik ben verder niet door de immigratiedienst gegaan. (Sterker nog, ook naar Canada krijg je geen stempel dat je vertrokken bent vanuit de VS, maar slechts een binnenkomststempel in Canada).quote:Op maandag 23 juni 2008 19:47 schreef DutchTrain het volgende:
Op sommige luchthavens / bij sommige luchtvaartmaatschappijen wordt de bagage op de terugweg doorgelabeld. Als je dat van tevoren wilt weten kun je het beste zoeken op de regels van luchthaven en de -maatschappij.
Maar omdat je bij het overstappen pas echt de VS verlaat, moet je daar nog wel even langs de grenscontrole (dat scheelt je weer tijd bij het eerste deel van je terugvlucht, dan heb je aan een uurtje voor vertrek inchecken genoeg, als je niet van een al te grote luchthaven vertrekt).
Ook niet vergeten om op de heenweg je e-ticket 2x geprint bij je te hebben en het adres van je eerste overnachtingsplek, zodat je zonder problemen door de immigration kan bij het overstappen. Voor het inchecken heb je ook nog een formuliertje nodig waarop je je overnachtingsadres en wat andere gegevens moet invullen, als je dat al niet online hebt gedaan.
Als je weggaat ben je hun probleem toch ook niet meer.quote:Op maandag 23 juni 2008 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik vind de grenscontrole op New York JFK heel vreemd, er wordt bij vertrek uit de VS door de airline de groene kaart uit je paspoort genomen, maar ik ben verder niet door de immigratiedienst gegaan. (Sterker nog, ook naar Canada krijg je geen stempel dat je vertrokken bent vanuit de VS, maar slechts een binnenkomststempel in Canada).
Bij binnenkomst wordt je echter zorgvuldig gecontroleerd, en sta je relatief lang aan de balie. Maar wanneer je weer weggaat is niet zo'n probleem
Dit lijkt mij voldoende, hoewel het bij extreme drukte op binnenkomende immigration mis zou kunnen gaan. Ik heb er zelf wel eens anderhalf uur in de rij gestaan. Als je de hele reis in 1 sessie hebt geboekt, dan hoef je je trouwens geen zorgen te maken. Continental biedt in principe realistische overstap tijden aan gebaseerd op statistieken van de betreffende luchthaven. Als je de tweede vlucht mist doordat immigration te lang duurde, dan zorgt Continental dat je op de volgende vlucht wordt gezet.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:29 schreef nlse het volgende:
De vluchten die worden aangeboden hebben heen een overstaptijd van 2-4 uur en terug een kleine anderhalf uur.
KLM vliegt dagelijks rechtstreeks naar San Francisco. Als je reisdag flexibel is, zou ik voor een paar dagen nagaan of daar nog stoelen beschikbaar zijn. Een overstap in Houston of Newark is in dit geval buitengewoon irritant omdat het op de helft is. Je hebt op beide vluchten te weinig tijd om even redelijk te slapen.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:29 schreef nlse het volgende:
Ik overweeg in juli naar San Francisco the vliegen. Nou heb ik voorheen naar de VS alleen directe vluchten gehad, en nu zijn er alleen vluchten over met overstap of in Houston of in Newark.
Ja ik vind het zelf ook uitermate irritant, maar ik ben afhankelijk van wat Flying Blue me aanbiedt (eindelijk maar eens m'n miles besteden) en dat blijkt dus alleen Continental te zijn zo kort van te voren.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:04 schreef jaco het volgende:
Oh nog iets ..
[..]
KLM vliegt dagelijks rechtstreeks naar San Francisco. Als je reisdag flexibel is, zou ik voor een paar dagen nagaan of daar nog stoelen beschikbaar zijn. Een overstap in Houston of Newark is in dit geval buitengewoon irritant omdat het op de helft is. Je hebt op beide vluchten te weinig tijd om even redelijk te slapen.
www.airfrance.com/double6/BE/infolocale.nsf/(LookupPublishedWeb)/en-INFOL-zyr_infos_pratiques?OpenDocumentquote:Op woensdag 25 juni 2008 05:24 schreef Shivo het volgende:
Ik gebruik Delta wel eens als binnenlandse vlucht, maar zoals alle Amerikaanse maatschappijen wordt je daar niet vrolijk van.
Vwb naar LA vliegen - ik zou zeggen dat het de moeite niet waard is om op Gare du Nord te treinen en daar vervolgens moeite moet doen om op CdG de komen (correct me if I am wrong maar volgens mij kun je niet direct daar naar toe vanaf Brussel).. Dan liever een overstap halverwege.
De MD-11's zouden vanaf afgelopen najaar ook het nieuwe PTV-systeem krijgen, geen idee of dit al voltooid is. Niets meer over gehoord namelijk verder.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:17 schreef Underdoggy het volgende:
De 777s en de A330s hebben personal TV, de rest overhead.
Afgelopen Mei nog 2 vluchten in gemaakt maar helaas...quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:19 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
De MD-11's zouden vanaf afgelopen najaar ook het nieuwe PTV-systeem krijgen, geen idee of dit al voltooid is. Niets meer over gehoord namelijk verder.
quote:To be fitted with new AVOD systems. Exit from service: 2014-2015
Delta intercontinentaal is zover ik weet wel ok, alhoewel ik dat alleen business gevlogen heb.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:46 schreef saskia_89 het volgende:
Ik vertrek volgende week in mijn eentje vanaf Dusseldorf naar de VS. Hierbij moet ik ook overstappen in Atlanta. Maar dan moet ik dus ook mijn bagage weer ophalen he. Maar staat alles wel beetje duidelijk aangegeven? Want zie mezelf al helemaal rondstruinen daar en ik kan ook niet zo heel goed engels dus dat moet nog wat worden.Maar iemand die mij stap voor stap kan vertellen hoe het eraan toe gaat daar in Atlanta?
Ik vlieg trouwens met Air France maar het wordt uitgevoerd door Delta Airlines. Iemand ervaringen mee?
Alvast bedankt!
Maarja,hoe kom ik er achter in wat voor vliegtuig ik zit?quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:17 schreef Underdoggy het volgende:
De 777s en de A330s hebben personal TV, de rest overhead.
quote:Op maandag 30 juni 2008 14:57 schreef Professional het volgende:
[..]
Maarja,hoe kom ik er achter in wat voor vliegtuig ik zit?
Anders moet ik maar even mijn iPod volgooien met filmpjes en dergelijke.
Waarom moet dit?quote:Op maandag 23 juni 2008 08:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je mag een laptop ook in je ruimbagage stoppen, maar dan wel goed inpakken en de batterij eraf halen.
Als je het ticket als één geheel hebt geboekt, dan hoef je je nergens zorgen over te maken. De luchthaven van Budapest is erg klein en Hongarije is een Schengenland, dus je hoeft niet door de paspoortcontrole, tenzij je doorvliegt naar een land daarbuiten. Wel bestaat het uit twee terminals, maar die liggen zo ver uitelkaar, dat je waarschijnlijk net van de één naar de ander wordt gestuurd.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:33 schreef Djaser het volgende:
Ik moet overmorgen van vliegtuig wisselen in Budapest. In totaal heb ik daar een uur en vijf minuten voor, dus dat wordt vast stressen. Nu heb ik maar erg weinig vlieg ervaring en vraag me dus af hoe dit in zijn werk gaat. Ik begrijp uit dit topic dat voor bagage automatisch gezorgd word? Maar hoe kom ik zelf zo snel mogelijk in het andere vliegtuig? Moet ik weer een aantal controles ondergaan of kan ik doorlopen? M.a.w. hoe laat ik deze overstap zo vlot en soepel mogelijk verlopen?
Dan kan het ding niet per ongeluk aangaan. Wel zo veiligquote:Waarom moet dit?
Ik kom aan in Terminal 2A en vetrek van 2B, dus dat zou dan goed moeten zitten. De eindbestemming is geen Schengenland dus dan zal ik wel niet aan die paspoortcontrole ontkomen.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je het ticket als één geheel hebt geboekt, dan hoef je je nergens zorgen over te maken. De luchthaven van Budapest is erg klein en Hongarije is een Schengenland, dus je hoeft niet door de paspoortcontrole, tenzij je doorvliegt naar een land daarbuiten. Wel bestaat het uit twee terminals, maar die liggen zo ver uitelkaar, dat je waarschijnlijk net van de één naar de ander wordt gestuurd.
Zorg dat je goed op de monitoren kijkt als je het vliegtuig uitstapt om er achter te komen waar je volgende vlucht vertrekt (als dat niet al op je boardingcard staat).
Ach natuurlijk. Dan houd ik hem gewoon als handbagage.quote:[..]
Dan kan het ding niet per ongeluk aangaan. Wel zo veilig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |