Binnen 12 lessen je AVB al... we zijn niet allemaal zulke virtuozen hoor.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:35 schreef Vince22 het volgende:
Nou dat lijkt me nogal hoog zeg. Ik ben nu 12 lessen ongeveer onderweg (39 euro per les), en heb mijn AVB + Theorie al. Zoals al gemeld heb ik nu 2 lessen AVD erop zitten en moet al zsm afrijden volgens mijn instructeur. Vanmiddag hoor ik wanneer. Ik gok dat ik zo ongeveer 15-16 lessen nodig ga hebben dus dat komt neer op (er van uitgaan alles in 1 keer halende):
theorie (zelf leren + aanvragen): ¤ 31,40
Examens (AVB + AVD) aanvragen: ¤ 235 incl heen- en terugrijden, + oefenuurtje
Lessen: 16 X ¤ 39: ¤ 624
Totaal: 624 + 235 + 31, 49 = ¤ 890,40.
Wanneer alles in 1 keer kun je dus onder de 1000 blijven.
Ik heb vantevoren nog nooit op een motor gezeten, het dichtst wat erbij in de buurt kwam was een scooter toen ik 16 was (13 jaar geleden)quote:Op donderdag 17 april 2008 11:55 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Binnen 12 lessen je AVB al... we zijn niet allemaal zulke virtuozen hoor.
Gefeli nogquote:Op donderdag 17 april 2008 18:10 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vorige week mijn motorrijbewijs gehaald en gisteren opgehaald op gemeentehuis, zaterdag effe motor kopen en rondtouren maar!!!
succes alle lessers en gefeliciteerd voor de slagers...
Me so jealousquote:Op donderdag 17 april 2008 18:10 schreef TheOneAndOnly het volgende:
vorige week mijn motorrijbewijs gehaald en gisteren opgehaald op gemeentehuis, zaterdag effe motor kopen en rondtouren maar!!!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 17 april 2008 18:10 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Je bent vergeten mijn lesmotor erin te zettenquote:Op donderdag 17 april 2008 14:57 schreef sander89 het volgende:
De OP effe geupdate![]()
Was niet helemaal wakker gisteravond zo te zien, zei nog dat deel 11 zou worden in vorige topic maar heb toch deel 10 neer gezet![]()
Zal een Modje het effe kunnen aanpassen
Omdat je het kan mag hetquote:Op donderdag 17 april 2008 21:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik ben zo vrij geweest mezelf maar in de OP te zetten
Staat er inquote:Op donderdag 17 april 2008 22:02 schreef Betse het volgende:
[..]
Je bent vergeten mijn lesmotor erin te zetten
Hoeveel en welke type is het?quote:Op donderdag 17 april 2008 22:26 schreef Isdatzo het volgende:
Dit heb ik gekocht, alleen nog niet betaald enz blabla.. ik ga 'm deze/ begin volgende maand op mijn naam overschrijven en ophalen..
ja, ook als ik a.s. donderdag zak
[ afbeelding ]
Niet mijn smaak qua type motor, maar veel mooier dan al die felgekleurde tupperware-motoren die je af en toe ziet rijden.quote:Op donderdag 17 april 2008 22:26 schreef Isdatzo het volgende:
Dit heb ik gekocht, alleen nog niet betaald enz blabla.. ik ga 'm deze/ begin volgende maand op mijn naam overschrijven en ophalen..
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 april 2008 22:25 schreef sander89 het volgende:
[..]
Omdat je het kan mag het![]()
Alleen heb wel jou een plaatsje hoger gezet omdat op volgorde had gezet wanneer iemand begonnen was met lessen.![]()
Donequote:Maar dan kan je zeker ook effe foutje van mij uit de TT halen, moet namelijk deel 11 zijn ipv deel 10![]()
[..]
Staat er in
Ziet er mooi uitquote:Op donderdag 17 april 2008 22:26 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
Dankjequote:
Niet helemaal, na 2 jaar gaat A beperkt gaat gewoon over naar A onbeperkt.quote:Op donderdag 17 april 2008 22:49 schreef Sala-adin het volgende:
Groot rijbewijs hoef je toch niet te halen?
Die krijg je gewoo als je 21 word of niet?
Niet als je <25 afrijdt. Dan moet je de eerste twee jaar ook 'licht' rijden. Daarna kun je (zonder weer examen te hoeven doen) gewoon op een 'zware' motor stappen.quote:Op donderdag 17 april 2008 22:49 schreef Sala-adin het volgende:
Groot rijbewijs hoef je toch niet te halen?
Die krijg je gewoo als je 21 word of niet?
2000 + de kosten voor het vervangen van de keerringen in het linksysteem (verkoper regelt dat, maar op mijn kosten).. 't is een yamaha szr trouwens..quote:
dat zit er dik in dan jaquote:
euhmm nee ik zit er niet echt mee, ik wil als begin moter toch een honda cb 500 25kw om me paar jaar in te rijden en dan wil ik wel snellere motoren rijden.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:01 schreef sander89 het volgende:
Maar Sala-adin, vind je niet erg dat je straks nog 2 jaar aan 25kw vast zit, terwijl als je nog paar maandjes wacht daar geen last meer van hebt?
Of klopte die datum niet in je Fobo?
Oke, wel verstandig dan of kan je ook gewoon niet langer wachten tot dat je motor kan rijdenquote:Op zaterdag 19 april 2008 00:54 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
euhmm nee ik zit er niet echt mee, ik wil als begin moter toch een honda cb 500 25kw om me paar jaar in te rijden en dan wil ik wel snellere motoren rijden.
Dat speelt ook een rol jaquote:Op zaterdag 19 april 2008 01:26 schreef sander89 het volgende:
[..]
Oke, wel verstandig dan of kan je ook gewoon niet langer wachten tot dat je motor kan rijden
quote:Op zondag 20 april 2008 16:46 schreef sander89 het volgende:
Deze week ging me 3de motorrijles trouwens ook wel aardig, ook nog effe gekeken om het hoekje van het terrein waar je moet afrijden voor AVB, best krap daar alle oefeningen op elkaar.
Alleen bochten naar rechts vind ik wel nog wat moeilijker dan naar links bij de halve draai en slome slalom, maar nog wat meer oefenen en dat komt wel goed![]()
Maar wat zou ik vandaag al graag me motorrijbewijs willen hebben en een motorSCOOTER
, is gewoon heerlijk weer vandaag
![]()
Maarja nog 2 maanden ongeveer wachten waarschijnlijk![]()
dan eindelijk echt motor rijden
HAHAquote:Op zondag 20 april 2008 19:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
maar verder ben ik 't wel met je eens..
net een stuk gefietst en al die motorfietsen enzo.. niet eerlijk
Het vallen zal normaal gesproken vooral op de parkeerplaats gebeuren, bij de oefeningen, en dan niet zozeer op snelheid, maar meer slapstick - motoren die vanwege stilstand omvallen.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:03 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi.
Even een vraagje aan de motorrijders.
Ik wil groag leren motorrijden, en ga in iedergeval een kennismakingsles doen, maar ik maak me om 1 ding 'zorgen', namelijk valpartijen, en dan met name door dingen waar je weinig invloed op hebt, olievlekken, zand etc op de weg. In hoeverre ben je er zeker van dat je op je bek gaat als er los zand/olie op de weg ligt?Zijn er methodes om te zorgen dat je niet op je bek gaat (gas los ofzo?) als je er noodgedwongen overheen moet rijden.
Vielen mal dank.
Dank, ik ga het proberen te onthouden.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:21 schreef Becherovka het volgende:
Daarom moet je altijd je neus op de weg houdenAls je iets tegenkomt probeer je er niet overheen te rijden. Gebeurt dat toch, dan zorg je dat je zoveel mogelijk rechtuit rijdt, en dus niet teveel zijwaardse kracht op je banden loslaat. Als je rechtdoor rijdt is er weinig gevaar van uitglijden, dat gebeurt pas als je door een bocht rijdt. Daarom moet je zorgen dat de krachten die je normaal in een bocht hebt zoveel mogelijk neutraal zijn. In een bocht kun je dat doen door je motor meer rechtop te laten dan je normaal zou doen in een bocht. Hoe rechtop is natuurlijk een kwestie van weten hoeveel speling je hebt en dat is een kwestie van ervaring. Er zit altijd kans in dat je op je muil gaat, daarom moet je ook altijd beschermende kleding dragen.
Dusch: bij rechtuit, no problemo, bij bochtenwerk, proberen zo recht mogelijk over het 'obstakel' te rijden en daarna weer maximaal de bocht hervatten om te zorgen dat je niet in de sloot belandt
Hmm, maakt bij een plas olie/zand nog uit wat voor banden je eronder hebt ipv wieldruk op de weg? M'n gevoel zegt een brede band heeft meer contact met het wegdek dus als de grip aan de linkerkant van het wiel wegvalt, heb je nog over aan de rechterkant. Maar als je een hogere wieldruk hebt heb je meer grip op 1 wiel om mee te beginnen? Of zie ik het verkeerd?quote:Op woensdag 23 april 2008 12:39 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het vallen zal normaal gesproken vooral op de parkeerplaats gebeuren, bij de oefeningen, en dan niet zozeer op snelheid, maar meer slapstick - motoren die vanwege stilstand omvallen.Tegen de tijd dat je de weg op gaat met je motor ben je al gedrild om ver vooruit te kijken, en de problemen te zien voordat je ze tegenkomt. En motorrijden is geen koorddansen, je gaat echt niet onderuit van ieder plasje olie en elk plukje zand zolang je geen gekke dingen doet. Bij het eerste gedeelte van je rijlessen leer je op de parkeerplaats omgaan met je motor, dus tegen de tijd dat je de weg opgaat heb je die fiets echt wel onder controle.
Kwestie van aanvoelen denk ik. Hoe minder zijwaardse kracht je loslaat op het (bijv.) olievlak, hoe minder kans je hebt dat je er over uitglijdt. Als je rechtdoor gaat, laat je er alleen de zwaartekracht op los. Daardoor zul je niet snel onderuitgaan, omdat de weg je stabiel houdt icm de zwaartekracht, die staan immers loodrecht op elkaar. Als je door de bocht gaat, heb je veel zijwaardse (eigenlijk middelpuntvliedende) kracht op de weg en zul je sneller naar die kant glijden door gripverlies als het oppervlak glad is omdat je krachten hebt die elkaar niet zomaar in balans houden, daar is de grip van de band voor nodig. Als die wegvalt door de olie, dan ga je onderuit omdat de middelpuntvliedende kracht je naar buiten slingert. Daar hebt je geen last van als je rechtuit rijdt.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:59 schreef Koploperkopper het volgende:
Dank, ik ga het proberen te onthouden.
quote:Op woensdag 23 april 2008 14:12 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Kwestie van aanvoelen denk ik. Hoe minder zijwaardse kracht je loslaat op het (bijv.) olievlak, hoe minder kans je hebt dat je er over uitglijdt. Als je rechtdoor gaat, laat je er alleen de zwaartekracht op los. Daardoor zul je niet snel onderuitgaan, omdat de weg je stabiel houdt icm de zwaartekracht, die staan immers loodrecht op elkaar. Als je door de bocht gaat, heb je veel zijwaardse (eigenlijk middelpuntvliedende) kracht op de weg en zul je sneller naar die kant glijden door gripverlies als het oppervlak glad is omdat je krachten hebt die elkaar niet zomaar in balans houden, daar is de grip van de band voor nodig. Als die wegvalt door de olie, dan ga je onderuit omdat de middelpuntvliedende kracht je naar buiten slingert. Daar hebt je geen last van als je rechtuit rijdt.
Wat een ingewikkeld kutverhaal, ik moet een paint maken
quote:Op woensdag 23 april 2008 14:33 schreef Becherovka het volgende:
Okay, hier gaan we dan
[ afbeelding ]
Eerste plaatje, rechtdoor rijden. Je wordt in balans gehouden door de zwaartekracht (en eigenlijk ook door de centrifugaalkrachten van je wielen, maar maak het me niet te moeilijk aub).
[ afbeelding ]
Maar nu, als je door een bocht rijdt, zet je druk op het wegdek. Je motor wil liever naar links vliegen, maar de grip van je wielen voorkomt dit. Als die 100 grip wegvalt, schiet de dus door naar links en ga je op je muil. Door je motor zo recht mogelijk te houden als je grip dreigt weg te vallen door olie oid, heb je minder last van de kracht die je motor naar links wil slingeren en heb je minder grip nodig om niet te vallen (bijvoorbeeld 50 grip ipv 100). Dit kan net genoeg zijn om je stabiel te houden. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je op dat moment niet meer zo scherp door de bocht zal gaan. Houd het eind van de weg dus goed in de gatenSoms kun je hiermee een probleem makkelijk repareren, maar het kan ook voorkomen dat het einde oefening is. Daarom is het belangrijk goed in de schatten hoe de weg erbij ligt er wat de 'ontsnappingsmogelijkheden' zijn als je gaat scheuren. Hoe meer je op de rand gaat rijden, hoe minder mogelijkheid om met dit soort dingen foutjes te repareren. Klinkt logisch, maar er zijn nog altijd debielen die op onoverzichtelijke wegen gekke dingen doen duschhhhhhhh......
Kijk niet te kritisch naar de verschillende krachten, het is 'nogal' lang geleden dat ik dit gedaan heb met natuurkunde en ik kan er wat naast zitten, maar dit is wel het principe
Mijn eerste fokpaint ever, na 7 1/2 jaar, mooi he
Ja, dacht ik ook na 7 jaar intensief brommerrijden en 5 jaar B. Maar 150 kilo onder je reet is toch wel éven wat anders dan die 80 kilo van je brommertjequote:Op woensdag 23 april 2008 20:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
tvp, begin 3 mei bij Robby Knoop.
Heb al 8 maanden mijn rbw B, 3 jaar mijn Am, rijd 2 jaar schakel... Verwacht eerlijk gezegd kwestie van opstappen en wegrijden
Gefeli!quote:Op donderdag 24 april 2008 15:07 schreef Isdatzo het volgende:
GESLAAGD![]()
![]()
't was een perfecte rit zei ie, maar ik moest beter doorrijden op de snelweg..:
hij: ja, en als wij er nu niet waren? had je dan sneller gereden daar.. ?
Ik: ja, denk 't wel hè
hij: Nou, sukkel! Doe dat dan ook!
Je mocht er 90 (wegwerkzaamheden randweg eindhoven blabla) en ikreed 105 ofzo..
anyway![]()
* "Isdatzo" gaat de hele dag met een big smile rondwandelen
quote:Op donderdag 24 april 2008 17:10 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Gefeli!![]()
Ook bij mijn lessen wordt het je-netjes-aan-de-maximumsnelheid-houden opmerkelijk weinig op prijs gesteld.
Vervelend heur.
Hehe inderdaad, tijdens mijn autorijlessen was 't wel altijd precies 50, 80, etcquote:Op donderdag 24 april 2008 17:19 schreef Becherovka het volgende:
Ja, ik ben ook meermalen voor 'oud wijf' uitgemaakt toen ik nog aan het lessen was.
Haha dat soort dingen roepen ze bij mij ook. Blij dat ik niet de enige ben.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:19 schreef Becherovka het volgende:
Ja, ik ben ook meermalen voor 'oud wijf' uitgemaakt toen ik nog aan het lessen was.
Thnxquote:Op donderdag 24 april 2008 20:35 schreef sander89 het volgende:
Gefeliciteerd Isdatzoen hoeveel dagen nu nog wachten voordat je kan [ afbeelding ]
Was vergeten hier nog te posten, maar heb afgelopen dinsdag mijn motor theorie gehaald![]()
Had niet super veel geleerd maar was ook niet nodig, had 4 foutjeswaarvan 2 erg dom van me zelf waren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb alleen ervaring met rijschool Jan Heezen in Waalre, top daarzo.. maar dat ligt niet echt in de buurt he?quote:Op donderdag 24 april 2008 23:09 schreef Koploperkopper het volgende:
Geen reactie (tot nu toe), dan ga ik morgenochtend gewoon bellen.
Ik hoop op maandag of dinsdag een kennismakingsles.
Verzorgt de rijschool kleding? (doorgaans?)
Daar hadden ze iig de kleding, ik ga overmorgen eindelijk zelf kleding aanschaffen. Dat wilde ik eigenlijk tijden geleden al doen maar ik had 't er gewoon te druk voor. Maar volgens mij zijn er ook rijscholen waar je zelf voor de kleding moet zorgen, ff navragen dus.Huilen dan.
motor-forum.nl checken kan wel eens waardevol zijnquote:Op donderdag 24 april 2008 23:09 schreef Koploperkopper het volgende:
Geen reactie (tot nu toe), dan ga ik morgenochtend gewoon bellen.
Ik hoop op maandag of dinsdag een kennismakingsles.
Verzorgt de rijschool kleding? (doorgaans?)
mijn rijschool had ook laarzen en handschoenen.. maar ik zou je toch adviseren in iedergeval eigen laarzen en handschoenen te kopen.. is toch een stuk fijner lijkt me zo.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:24 schreef sander89 het volgende:
Meeste rijscholen is zo dat je motorkleding (en helm) kan lenen.
Zelf moet je meestal wel voor motor schoenen en motor handschoenen zorgen en eigen helm is ook stukken fijner en handiger meestal.
Gefeliciteerd en de rest die ondertussen geslaagd is ook!!quote:Op donderdag 24 april 2008 15:07 schreef Isdatzo het volgende:
GESLAAGD![]()
![]()
't was een perfecte rit zei ie, maar ik moest beter doorrijden op de snelweg..:
hij: ja, en als wij er nu niet waren? had je dan sneller gereden daar.. ?
Ik: ja, denk 't wel hè
hij: Nou, sukkel! Doe dat dan ook!
Je mocht er 90 (wegwerkzaamheden randweg eindhoven blabla) en ikreed 105 ofzo..
anyway![]()
* "Isdatzo" gaat de hele dag met een big smile rondwandelen
Iddquote:Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en de rest die ondertussen geslaagd is ook!!
heb ik tijdens mijn examen ook gehad, ook bij eindhoven, eerst mag je 90, dan 70 dan 90 dan 70 en dan weer 90, moest op een gegeven moment 110 gaan rijden en daarna naar rechts gegaan anders kwamen ze me allemaal rechts voorbij, toen maar gedaan en waarschijnlijk hebben we dezelfde examinator gehad, want hij zou hetzelfde gedaan hebben, getuigd van inzicht en van beslissingen te durven nemen...
En terechtquote:Op vrijdag 25 april 2008 16:49 schreef Koploperkopper het volgende:
Proefles is afgesproken.Heb er zin an!
Mooiquote:Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef crossover het volgende:
Ik ga hier even meelezen
Een vriend van me kwam laatst z'n motor showen, en ik wil oooook
Ja heb een tijdje een scooter gehad, maar die was al snel gesneuveldquote:Op zondag 27 april 2008 16:57 schreef sander89 het volgende:
[..]
Mooi![]()
Heb je wel brommer gereden of als ik een keer achterop mee geweest op een motor?
quote:
Weet niet of je er veel aan hebt, maar een 'spoedcursus' bij mijn rijschool is 16 lessen van 1.5 uur, geen idee of dat veel of weinig is, gewoon maar even ter indicatie.quote:Op zondag 27 april 2008 19:52 schreef crossover het volgende:
[..]
Ja heb een tijdje een scooter gehad, maar die was al snel gesneuveld(niet mijn schuld overigens, dus geld teruggekregen en daar een mooi drumstel van gekocht
)
Ook ooit bij iemand achterop gezetenmaar het lijkt me heerlijk om zelf te rijden
Heb wel al veel ervaring met de auto, dus inzicht qua verkeer zit wel goed.
4 uurlange lessen
dan ben je dus in een paar keer klaar?
Hoeveel lessen heb je gemiddeld nodig?
Raad opgevolgd!quote:Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef crossover het volgende:
Ik ga hier even meelezen
Een vriend van me kwam laatst z'n motor showen, en ik wil oooook
Het is 2 uur - pauze- 2 uur. Dus dat valt wel mee... Een uurtje lessen lijkt mij weer totaal niet effectief.quote:Op zondag 27 april 2008 21:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Raad opgevolgd!![]()
4 uur lessen lijkt me trouwens niks. Het laatste uur (of uren) zijn waarschijnlijk helemaal niet zo effectief meer.
Motor ga ik a.s. zaterdag ophalen..quote:Op zondag 27 april 2008 20:05 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Hoe bevalt het leven met rbw A, of heb je nog geen motor?
quote:Lang leve de ambtenaren in Nederland
Ik wilde dus vanmiddag mijn nieuwe pasje gaan aanvragen.. máár
"Helaas meneer, dat kan maar tot 12.30"
En morgen moet ik werken, dus dan kan ik 'm maandag-avond aanvragen (alleen op maandag is 't ook 's avonds mogelijk).. da's allemaal leuk en aardig, ware het niet dat ze woensdag, donderdag, vrijdag (natuurlijk ook zaterdag) én de maandag daarop vrij zijn..
![]()
![]()
^*)@*) B| (_)#!%&$
()&)!*_
(^@ $
Of ik moet 40 euro extra willen betalen, want dán kan het ineens wel snel natuurlijk
Ik ben zelf ook 8 uur in de week ambtenaar(student-assistent..) en ik kan je vertellen dat ik een luie ambtenaar ben, vooroordeel klopt dus
![]()
misschien zullen de bochtjes je nog verrassen.quote:Op woensdag 23 april 2008 20:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
tvp, begin 3 mei bij Robby Knoop.
Heb al 8 maanden mijn rbw B, 3 jaar mijn Am, rijd 2 jaar schakel... Verwacht eerlijk gezegd kwestie van opstappen en wegrijden
quote:Op zondag 27 april 2008 21:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Raad opgevolgd!![]()
4 uur lessen lijkt me trouwens niks. Het laatste uur (of uren) zijn waarschijnlijk helemaal niet zo effectief meer.
Mij bevalt het prima.quote:Op maandag 28 april 2008 14:46 schreef Montelly het volgende:
[..]
Hey Five_Horizons ik denk binnekort ook te gaan beginnen met motorrijbewijs. Nu zie ik dat je in Spijk aan het lessen ben.
Wat zijn de tarieven bij RAS, het staat nergens op hun site vermeld. En is het een goede rijschool? bevalt het je wel?
we gaan het zien zaterdagquote:Op maandag 28 april 2008 14:34 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
misschien zullen de bochtjes je nog verrassen.
Met de auto had ik 21 lesuren, waarvan 10 x 2 uur. Schiet het tenminste op, kom je overal wat vaker dan 1 keer langs enzoquote:Op zondag 27 april 2008 21:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is 2 uur - pauze- 2 uur. Dus dat valt wel mee... Een uurtje lessen lijkt mij weer totaal niet effectief.
ik vind de 8 en de halve draai juist leuk/makkelijk..quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:17 schreef sander89 het volgende:
Heb een datum voor mijn AVB22 mei mag ik aan de bak
![]()
Ik had geluk want rijschool heeft niet meer zoveel datums en bij CBR is weer een puinhoop zoals gewoonlijk![]()
Eerste datum van AVB is pas in september die je daar kan krijgen![]()
Deze week met motorrijles ging de slome slalom 7 keer goeden maar 1 keer fout
![]()
Alleen blijf ik de acht en de halve draai wel beetje lastig vinden, maar gaat steeds beter
Je rijdt met een motorbroek op je brommer?quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:22 schreef Cocktailprikker het volgende:
Trouwens , ik moet wel even toegeven, voor het eerst sinds een jaar een schuiver gemaakt... Gladde rotonde afslag + 30kmpu was te hard, en heb haar neergelegd en ben afgestapt![]()
![]()
![]()
Kapotte stuur en remhendel doet me niks, krasjes op mijn motorbroek + 1 gaatje tot op protector vind ik veul erger
ja,quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:24 schreef Becherovka het volgende:
Ja dat zal dan wel het eind van de dag worden, want dit is een leuk tripje van een km of 400 met 80 per uur.
Succes alvast met het afrijden!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:14 schreef s00z het volgende:
Eerste rijles: ergens in December 2007
Theorie: December 2007
AVB: 13 maart 2008
AVD: 14 mei 2008
Rijschool : Jaap Schulz, Haarlem
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS A-Zwaar
Ik ga eerst iemand op 't vliegveld droppen, dan de motor ophalen in Apeldoorn, en dan vanuit daar naar Ritzen motors in weert om hem op 25kw te zetten (quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:48 schreef Becherovka het volgende:
Waarom moet je naar schiphol, dan naar amersfoort apeldoorn (red) en dan naar weert eigenlijk? Aangenomen dat je in valkenswaard woont.
nouja je moet je er niet teveel van voostellen, je mag 'm met een gewoon b-rijbewijs rijden..quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:29 schreef Becherovka het volgende:
Heb je wel het goeie rijbewijs om met een trailer te rijden? Of gaat er iemand mee die dat wel heeft, je pa ofzo.
Klinkt als een fijne dag 80km/h tuffen
Thx!quote:
Hey, met 90 onderuit, dan boeit het echt niet meer of op een brommer of motor reed hoorquote:Op vrijdag 2 mei 2008 01:15 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Je rijdt met een motorbroek op je brommer?
word over 2 weken 19quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:41 schreef sander89 het volgende:
Cocktailprikker maar ben je nog niet 21? dus word gewoon 25KW rijbewijs?
Ik zelf heb tot nu toe van alle rijlessen maar 1 keer op 25 KW motor geredenrest gewoon met CBF 500 op vol vermogen
![]()
Maar merk niet super veel van want met half gas trek je meestal hard genoeg op het AVB terreinen verder alleen op de weg geweest met 25KW > motoren.
Zelfde model motor lijkt me wel handig, omdat je uiteindelijk ook gewoon op die 25 KW motor het examen moet doen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:54 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
word over 2 weken 19
Alleen bij Knoop hebben ze maar 1 25 KW er6n , rest is vol vermogen. Hoop dat ik geen problemen heb met de afwisseling, zal in ieder geval vragen of ik op een er6n door kan rijden, zit ik alleen nog met vermogensverschil ipv ook modelverschil.
Wij waren vandaag met deze temperatuur met zen 2en op het AVB terrein, ik kan je vertellen dat het erg prettig was om hem af en toe vol open te trekken zodat de boel ff door kon waaien. Noodstop+precisiestop gingen zowel met 50 als 80 goed,, dus dat zit er ook wel in hoop ik zo.
Maar voor de weg zal het verschil 25 / >25 kw niet zo uitmaken met lessen, ik zat toch veel te snel weer aan de maximumsnelheid
OP aangepastquote:Op zondag 4 mei 2008 19:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Voor de mensen die er in de OP bijwillen: ik ga even netjes vragen of ik de OP mag aanpassen
volgens mij had ik op mn avb examen toch wel wat minder ruimte dan daar hoorquote:Op zondag 4 mei 2008 21:31 schreef Cocktailprikker het volgende:
mijn god heb je echt zon zee van ruimte met examen? Ik had gister een stuk minder ruimte, zeker een meterEn dat ging al prima
Het gaat er niet alleen om dat je dat achtje kan maken maar ook dat je dat met de juiste techniek doet ... trekkende motor/slippende koppeling..quote:Op zondag 4 mei 2008 21:31 schreef Cocktailprikker het volgende:
mijn god heb je echt zon zee van ruimte met examen? Ik had gister een stuk minder ruimte, zeker een meterEn dat ging al prima
Ja dat ging prima, hoor je mij ook niet over klagen. Alleen had ik met oefenen toch echt minder ruimte tussen de pionnen dan op dat filmpje te zien isquote:Op zondag 4 mei 2008 23:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om dat je dat achtje kan maken maar ook dat je dat met de juiste techniek doet ... trekkende motor/slippende koppeling..
Hetzelfde geldt voor de langzame slalom.
Ziet er netjes uit en ABS op je fiets is natuurlijk erg verstandig als dat kan.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:16 schreef Roquefort het volgende:
Ik heb zojuist een puike motor aangeschaft, mag ik even pimpen zolang de verkoopplaatjes nog online staan?
[ afbeelding ]
(hmmz ander plaatjes krijg ik helaas niet gelinkt)
BMW F 650 CS uit 2004, met 11.000 km op de teller, net ingereden dus zeg maar.
spick n span, met precies alle opties en accessoires erbij die ik zelf uit zou kiezen, ik ben in 1 keer klaar voor de zomer en waarschijnlijk voor de komende jaren.
Nu maar duimen dat dat examen donderdag goed gaat, dan kan ik volgende week mijn mooie glimmende nieuwe fiets gaan berijden.![]()
Ha, dat is een hoopgevend percentage.quote:Op maandag 5 mei 2008 02:01 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit en ABS op je fiets is natuurlijk erg verstandig als dat kan.
Trouwens slagingspercentage gemiddeld voor motor in Amsterdam is: 66 - 70 %
Dus dat is wel aardig, het auto examen is minder dan de helft, namelijk: 31 - 35 %![]()
zo te zien is 't er dan iig goed weer voor jaquote:Op maandag 5 mei 2008 22:01 schreef Cocktailprikker het volgende:
Morgen maar weer een afspraak maken, wil zaterdag wel weer een lesje
Volgens mijn instructeur mag je het achtje helemaal niet met slippende koppeling doen, maar alleen met gas en achterrem.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om dat je dat achtje kan maken maar ook dat je dat met de juiste techniek doet ... trekkende motor/slippende koppeling..
Hetzelfde geldt voor de langzame slalom.
Ik had in theorieboekjes en op oefen cd-rom gelezen/gezien dat slippende koppeling mocht. Dus toen ik dat veel makkelijker vond, ben ik dat blijven toepassen ondanks dat instructeurs zeiden dat het zonder slippende kopppeling moest.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:24 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Volgens mijn instructeur mag je het achtje helemaal niet met slippende koppeling doen, maar alleen met gas en achterrem.
Wie heeft er gelijk?
Verder: hoe maak je een motor trekkend?
Het is alweer meiquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:12 schreef spanks het volgende:
Vanmiddag gebeld en kan zaterdag al mijn eerste rijles doenerg snel, maar wel relaxed! Ben benieuwd.
Eerste rijles: 10-04-08 10-05-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: RVV, Amsterdam
Lesmotor: ? >25 KW
Honda CBF 500 ABSquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:12 schreef spanks het volgende:
Vanmiddag gebeld en kan zaterdag al mijn eerste rijles doenerg snel, maar wel relaxed! Ben benieuwd.
Eerste rijles: 10-04-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: RVV, Amsterdam
Lesmotor: ? >25 KW
Prima ding om te zienquote:
Dat lijkt me echt zooo bagger, als je niet kan lessen / door moet op een andere motor omdat je vertrouwde beestje kapot isquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
net lekker liggen lessen, remproeven, uitwijkoefening en snelle slalom. Wil ik net vertrekken voor die laatste oefening, spreekt een wandelaar me aan: Blijkt mijn motor koelvloeistof te lekkenWas mijn motor aan de kook geraakt
Bleek gisteren met die motor ook al het geval te zijn geweest. Dus die gaat komende week heel snel richting garage.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
voordeel was dat we met 2 motors reden en het vrij op het einde gebeurde. Mijn motor even laten afkoelen en toen rustig naar de rijschool terug gereden. Zijn beide CB500 's maar ene is nieuwe type, zit houding is iets anders mar heb gelukkig op beide gereden. Vergeet niet dat zo'n les motoren zwaar te lijden hebben.
Die aanbieding is autorijles.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef spanks het volgende:
Zijn er eigenlijk meer mensen die bij RVV (A'dam) rijles hebben gehad? En zoja, hoeveel lessen hebben jullie genomen. Dat pakket op hun website voor 899 euri lijkt me een goede aanbieding, maar weet niet of 30 lessen van 45 min. genoeg is...
Dacht ik alquote:Op woensdag 7 mei 2008 22:57 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Die aanbieding is autorijles.
Motorrijles is (copy-paste van website):
8 lessen van 1.5 uur motor-rijles
1 les van 1.5 uur op de motor rijsimulator
CBR praktijkexamen bijzondere verrichtingen
CBR examen verkeersdeelneming
mogelijkheid tot gratis herexamen verkeersdeelneming *
mogelijkheid tot gratis herexamen bijzondere verrichting *
(elders 1200 euro): 899 euro !!
Dat is eigenlijk voor niemand genoeg, tenzij je je hele leven al op motor-dingen zit.
Ik zit er al ruim overheen en het einde is nog niet in zicht, maar ik zuig dan ook
Met 12 uur maar rijles redt je het zeker niet, dus gaat je snel paar honderd euro meer kosten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:57 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Die aanbieding is autorijles.
Motorrijles is (copy-paste van website):
8 lessen van 1.5 uur motor-rijles
1 les van 1.5 uur op de motor rijsimulator
CBR praktijkexamen bijzondere verrichtingen
CBR examen verkeersdeelneming
mogelijkheid tot gratis herexamen verkeersdeelneming *
mogelijkheid tot gratis herexamen bijzondere verrichting *
(elders 1200 euro): 899 euro !!
Dit is echt iets compleet anders... weet je zeker dat je het goede stukje hebt?quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even van de site van het CBR geplukt: Wat mee te nemen naar Theorie examen
één pasfoto
een verklaring van vermissing (proces verbaal)
een geldig identiteitsbewijs
¤ 18,20
Wat is een verklaring van vermissing?? Uitreksel uit het bevolkingsregister???
Moet er verder nog iets meegenomen worden?
Even aangepast. Er staan slechts 2 dingenquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is echt iets compleet anders... weet je zeker dat je het goede stukje hebt?
Klopt had ik 2 weken geleden ook alleen nodig, want je hem je reservering via internet gedaan dus ze kijken gewoon effe naar je ID en zien dat jij de juist persoon ben via de papieren/pc.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Even aangepast. Er staan slechts 2 dingeneen wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
een recente pasfoto
Nee hoor die heb je nooit nodig normaal gesproken, alleen volgens mij alleen als je ID aanvraagt heb je die nodig.(Als je nog geen ID hebt) Of natuurlijk als je gaat trouwen etc.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
je moet toch ook een uitreksel hebben uit het geboorteregister of niet?
Zal wel paar jaar geleden zijn geweest zeker?quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
Toen ik theorie examen voor de auto had, was deze wel noodzakelijk.. Uitreksel uit het gemeenteregister, maar dat is hetzelfde. Nu staat dat document er bij auto theorie ook niet meer bij.
Nieuw examen op 29 mei.quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:10 schreef Roquefort het volgende:
Morgen heb ik wegexamen.
*duimt*
Volgens mij ben ik tot nu toe zo'n 1600 euro kwijt.
edit: vandaag![]()
Primaquote:Op donderdag 8 mei 2008 21:43 schreef sander89 het volgende:
Bedankt Five_Horizons voor de update in de OP![]()
heb jij nou geluk dat je niet in de lange wachtrij hoeft te wachten?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:08 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nieuw examen op 29 mei.
*kuch*
En zo staat de teller nu boven de 2000 euro met wat extra lesjes erbij.
Maar de nieuwe lessen nu gelukkig wel met een leraar die niet binnen een kwartier mijn irritatiegrens passeert.
Eerste helft van het examen vonden ze prima, maar daarna zakte ik in volgens het achtervolgende trio. (twee cbr-mensen + leraar waar ik slechte chemie mee heb)quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Prima
Ik mag vanavond weer een uurtje knallen
Jammer roquefort.... wat ging er mis?
Wat dat aangaat is een wat grotere rijschool gewoon een voordeel boven een kleine.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:39 schreef arnold-d het volgende:
[..]
heb jij nou geluk dat je niet in de lange wachtrij hoeft te wachten?
wel jammer dat het niet gelukt is, volgende keer beter!!
dat vind ik echt zo'n "smoesjes"-redenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Eerste helft van het examen vonden ze prima, maar daarna zakte ik in volgens het achtervolgende trio. (twee cbr-mensen + leraar waar ik slechte chemie mee heb)
Ze struikelden heel erg over een stukje weven op in/uitvoegstrook, wat ik zelf tijdens het rijden ueberhaupt niet heb herkend als een probleemsituatie (de betreffende weefstrook is zo ongeveer bij mij thuis op de hoek, dus neem ik heel vaak met de auto), en daarna vonden ze mijn bochtenwerk te slecht of hoekig worden ofzo. Ik dacht eigenlijk zelf bij het afstappen dat ik, wel gewoon geslaagd zou zijn, niet omdat ik nou superperfect reed, maar wel omdat ik het idee had dat ik geen enkele big mistake had gemaakt.
Enfin, kattegejank van een gezakte.
Nouja, als je continu te slap de bocht ingaat en halverwege dat kreng plat legt om je bocht te corrigeren dan zou ik dat niet bepaald als 'normaal veilig rijgedrag' kwalificeren. Daar zou ik je keihard op laten zakken als examinator.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
dat vind ik echt zo'n "smoesjes"-reden
mja, jammer dat je gezakt bent... i know the feeling![]()
volgende keer beter<- dat gevoel ken ik inmiddels ook
![]()
Vriend zat op zijn er6n, ik zo, wejooow je kettingquote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:23 schreef Lennox het volgende:
Hoe heb je die kettingspeling gecontroleerd. Als ik op mn motor zit (SS), dan komt hij nog een stuk strakker te staan he. Klapperen kan ook komen door slecht gesmeerde ketting/versleten tandwielen.
ABS is wel voordeeltje voor je remproeven. Ik leste vorig jaar nog op zo'n oude CB 500 zonder ABS. En wij wisselden onderling ook van motoren. Met mn AVB had ik een motor waarbij de km teller niet goed werkte. Die schoot vanaf 30 km/u pas omhoog. Echt genieten.
Wat denk je dat de bedoeling is, dat je op 1 type motor moet kunnen rijden om het rijbewijs te halen ? Ik heb inmiddels op 3 verschillende les gehad, waarvan 2 voor AVB. Je krijg les om je motor te beheersen, dat moet je dus met iedere motor kunnen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:32 schreef Cocktailprikker het volgende:
Maar dit zijn gewoon totaal 2 verschillende motoren...
Ik heb destijds eerste 7 lessen in auto in ford escort gereden, de rest van de lessen in een BMW.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:38 schreef Becherovka het volgende:
Ik heb destijds eerst in een golf gelesd en daarna in een mazda 3. Niks ongewoons aan.
Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:41 schreef Roquefort het volgende:
maar ik vind domweg dat je bij een rijschool op spullen moet rijden die tiptop in orde zijn
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?quote:Op zondag 11 mei 2008 14:18 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les (quote:Op zondag 11 mei 2008 14:57 schreef Roquefort het volgende:
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?
Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...quote:Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les () gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.
With flame intended.
Dat je je als een beroepsflamer presenteert was me al duidelijk in dit topic, beetje nutteloos om dan nog verder op je elkaar tegensprekende woorden in te gaan. Een prettige dag verder!quote:Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les () gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.
With flame intended.
Wat je allemaal kan weet ik niet, dat mag je zelf voor jezelf inschatten, maar dat motorrijlessen niet goedkoop zijn en je als minimale eis goed rijmateriaal mag verwachten ben ik volkomen met je eens.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:22 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...
En ik durf nog steeds te beweren dat ik op de er500 het examen nu geslaagd af kan leggenDat is niet verwend zijn, dat is gewoon weten wat je kan.
Maar blijkbaar weet jij het allemaal al, dus zal ik maar niet te veel van je posts aan trekken![]()
Wat voor chopper les je ook weer sander ?quote:Op zondag 11 mei 2008 21:19 schreef sander89 het volgende:
Ja PDF klopt gewoon nog neem ik aan, die staat op de cbr site dus.
Maar 3m lijkt veel, maar dat valt wel tegen natuurlijk op de motor omdat die ook al 2-2.40m zijn ofzo.
Ik heb het natuurlijk over de hele lengte van de motorquote:Op zondag 11 mei 2008 21:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Wat voor chopper les je ook weer sander ?![]()
Wielbasis: 1.410 mm voor de kawasaki er6f
Woensdag 1e keer gedaan. Beginnen met 30 km/u (zoals vereist), en op het 50 km/u op de teller hebbenquote:Op zondag 11 mei 2008 21:57 schreef Cocktailprikker het volgende:
Snelle slalom is leuk vind ik, ga hem met regelmaat met 40 door om lekker te gooien met de fiets
Niet alleen per rijschool kan het erg verschillen maar ook de instructeur en dat kam nog verschillen natuurlijk per persoon want je moet elkaar ook een beetje liggen.quote:Op maandag 12 mei 2008 08:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Verhaal
Heb ik gelezen ja... Zat ook te denken om bij Paul Lam te gaan, maar daarvan hoorde ik van een vriend van me die er gelest heeft dat er niet zo'n super persoonlijk contact is. En dat administratieve... Ook zelf goed opletten, vindt het erger dat ze zo makkelijk deden over een veel te slappe ketting.quote:Op maandag 12 mei 2008 10:40 schreef sander89 het volgende:
[..]
Niet alleen per rijschool kan het erg verschillen maar ook de instructeur en dat kam nog verschillen natuurlijk per persoon want je moet elkaar ook een beetje liggen.
Maar natuurlijk slimste is overstappen als je echt geen plezier meer heb in lessen etc.
Trouwens Cocktailprikker doet die vriend van jou ook 25KW afrijden? Want dan zal je altijd gezeur houden om die enige 25kw motor![]()
Op MF over die rijschool waren de meest ook niet positief zover er reacties over waren, ook dat vooral met administratie grote puinhoop was las ik maar dat misschien nu al verandert.
Ja, door die ov-staking-onzin wilde ik eigenlijk ook de afspraak verzetten (nogal gedoe om thuis te komen), maar dat kon pas weer over 3 weken dan.. mja ze belden net, ik kan 'm weer ophalen.. maar vrijdag heb ik pas tijdquote:Op woensdag 14 mei 2008 14:22 schreef Lennox het volgende:
Ging gisteren even langs om afspraak te maken. 5 Juni kon ik hem pas brengen
24k beurt + wat dingen nalopen.
Zoals je het zo in eerst instantiie bekijkt: Rechts gaat voor. Dus de motor moet de auto voor laten, en de auto de fietser. De fietser moet echter wachten op de motor, welke afbuigt met de kortste bocht. Dan zou naar mijn idee de auto tegelijkertijd van voorrang gebruik mogen maken. Dus, Motor > Auto > Fiets.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Succes Vince_22
Ja ik zag inderdaad daarna welk antwoord correct was. Op verzoek dan nog maar eens de foto:quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:35 schreef Cocktailprikker het volgende:
Hey hallo, je edit de post ineens?
Dat verwacht die fietser niet, dus lijkt me niet zo verstandig.quote:Op donderdag 15 mei 2008 08:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Als je puur in praktijk kijkt zou C ook een goede oplossing zijn. Motor en Auto kunnen gelijktijdig doorrijden en hinderen elkaar niet.
Gefeli, wat voor motor heb je in gedachten of weet je het nog niet echt?quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:45 schreef Vince22 het volgende:
HolladijeeeeeeVandaag AVD gehaald! Nu sparen voor een mooie brommert!
Thanks! Ik ga op zoek naar een Honda VFR 750F van 94-97.. Maar eerst maar even orienteren qua prijs en sparen. Ik denk in het naseizoen dat ik er eentje aan ga/kan schaffen!quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:16 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gefeli, wat voor motor heb je in gedachten of weet je het nog niet echt?
Vandaag tijdens motorrijles heeft half uurtje geregend, was aan de ene kant wel fijn dat toch al beetje regen ervaring heb op de motor.
Maar hopelijk is volgende week donderdag met AVB examen droog
Ik heb het ook gedaan met 50.. maar kwam met de valbeugels op de grondquote:Op maandag 12 mei 2008 00:02 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Woensdag 1e keer gedaan. Beginnen met 30 km/u (zoals vereist), en op het 50 km/u op de teller hebben![]()
Kun je niet op je opgevoerde scooter blijven knorren ? Je bent duidelijk nog niet volwassen genoeg om op een motor te gaan zitten. Dat bleek ook al uit de rest van je posts hier trouwens.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:14 schreef Cocktailprikker het volgende:Hier komt de moraalridder, duurde niet lang zeg
Als je de Pieckenlaan kent tussen Beuningen en Nijmegen.... Dat is 1 km recht stuk zo'n beetje.
"Maar je reed veul te hard" Ja, dus?
Je bent aan het lessen domme idioot. Vorige week zat je nog te huilen dat je je motor niet eens onder controle kon houden.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:55 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Oh noes, jij gaat je dalijk echt overal aan de maximum snelheid houdenZo'n echte goldwingrijder
![]()
[..]
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent aan het lessen domme idioot. Vorige week zat je nog te huilen dat je je motor niet eens onder controle kon houden.
Maar hij is dan wel een heule stoere tupperware-liefhebberquote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:22 schreef arnold-d het volgende:
140 op de binnenwegen, en nog niet genoeg ervaring, zonder instructeur?
das stoer
Niet stoer, wel leukquote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:22 schreef arnold-d het volgende:
140 op de binnenwegen, en nog niet genoeg ervaring, zonder instructeur?
das stoer
Waar komt het idee vandaan eigenlijk dat ik een tupperware liefhebber ben? Als ik ergens niet dood op gevonden wil worden is het wel een scooter, sterker nog ik heb er ook nooit 1 gehad. Dus die lulkoekverhalen mogen ook achterwege blijvenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar hij is dan wel een heule stoere tupperware-liefhebber
Waar heb ik het over een scooterquote:Op zondag 18 mei 2008 16:26 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
En nee hard rijden is niet stoer, doe ik het ook niet voor, maar wel leuk. Mja, dat zul je zelf ook wel ervaren als je je gas eens verder open draait dan de helft en verder dan de 3 opschakelt
Hier denk ik anders over dan anderen, hard rijden is niet perse meteen onverantwoordelijkquote:Op zondag 18 mei 2008 17:23 schreef sander89 het volgende:
Had niet goed gelezen dacht dat je 80 reed waar je 60 km/h mocht, maar 80 km te hard vooral binnen de binnen de bebouwde kom is erg debiel![]()
![]()
Pak dan de snelweg(met instructeur) of iets als je leuk vind om zo hard te rijden, wel erg slecht dat ze je zonder instructeur lieten terug rijden, want je hebt blijkbaar zelf niet veel verantwoordelijkheidsgevoel.
Met zulke snelheden heb je denk erg groot probleem als je gepakt word iets gebeurt, ook al ben je een lesser, want bij die snelheden moet je gewoon voor de rechter verschijnen.
Ben benieuwd trouwens of rijschool geen melding heeft gekregen, dat twee lesmotors met een erg hoge snelheid op een 60 km/h weg reden.
Hard rijden an sich is niet mijn genot van het motorrijden... Maar het is leuk om af en toe even het gas open te draaien. En als dat op een overzienbare weg is, zonder weggebruikers die je direct / indirect in gevaar kan brengen, zie ik het probleem niet zo. Ik zeg niet dat het netjes was, dat zeker niet, maar wel eventjes leuk. En daar draait motorrijden voor mij om, dat ik het leuk vindquote:Op zondag 18 mei 2008 17:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een scooter![]()
Jezegt alweer genoeg. Blijkbaar staat motorrijden bij jou voor zo hard mogelijk rijden. (ik neem verder aan dat iedereen die weleens op de snelweg/provinciale weg heeft gereden, keurig heeft opgeschakeld naar bijvoorbeeld de 4 of 5.....)
Foto's zagen er iig wel goed uit, meeting is altijd leukquote:Op zondag 18 mei 2008 19:53 schreef arnold-d het volgende:
Moet morgen afrijden... over 14uur.
maar begin nu wel een beetje spanning te voelen..
heb er al z'n zin in..
Zeker na vandaag.. niet goed. Voor je afrijdag naar de Motor Meeting van het motor-forum gaan..
veel burnouts enz![]()
Dat mag je verwachten... de praktijk wijst anders uit. (niet persé met CP, maar in het algemeen) Mensen overschatten zichzelf.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:10 schreef Isdatzo het volgende:
ik denk dat Coctailprikker zelf wel een beetje in kan schatten wat al dan niet verantwoord is.. hij is iig meerderjarig, dan mag je verwachten dat iemand weet wat zijn kunnen is.
Inderdaad en je lest niet voor niets: je hebt immers je rijbewijs nog niet, dus heb je geen enkele zelfstandige rij-ervaring.quote:Op maandag 19 mei 2008 08:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat mag je verwachten... de praktijk wijst anders uit. (niet persé met CP, maar in het algemeen) Mensen overschatten zichzelf.
quote:Op maandag 19 mei 2008 12:28 schreef arnold-d het volgende:![]()
![]()
GESLAAGD
![]()
![]()
![]()
Perfect ritje van 20 minuten..
BEN blijalleen nu een lange week wachten
![]()
eerst de verzekering maar regelen![]()
Pas maar op gem ede/amersfoort a.s vrijdag![]()
![]()
![]()
Heb je al oordopjesquote:Op maandag 19 mei 2008 14:01 schreef arnold-d het volgende:
een oude Honda CB350F..
maar je hoort me wel aankomen!! ik heb er zelf een mege luide open pijp onder geplaatst
Maak je niet druk om het laatstequote:Op maandag 19 mei 2008 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
Cocktailprikkerik dacht dat je je leven ging beteren
blijf jij eens uit de buurt als je geslaagd bent![]()
- ik slaag nooitquote:Op maandag 19 mei 2008 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
Je weet nu al dat je nooit gaat slagen![]()
![]()
De mijne in 12 jaar 26000quote:Op maandag 19 mei 2008 21:45 schreef Lennox het volgende:
[ afbeelding ]
Zal de mijne ook eens showen. Nog vrijwel in showroom staat, ondanks bouwjaar 1997
Heeft in 11 jaar tijd ook net 22.000 gelopen
OMFG!quote:Op maandag 19 mei 2008 18:13 schreef Isdatzo het volgende:
Is dat gezeik nu eens afgelopen?![]()
Laat ik dan (eindelijk) maar wat foto's van mijn EK2008-ready motor posten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neh zoveel kostte de cb500rquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:55 schreef mighty_myte het volgende:
gefeliciteerd! klinkt positief.
voor zo'n kosten zou ik het ook graag doen.
die 1250 voor de lessen etc vind ik betaalbaar.
Hehe ik ga een stuk meer kwijt zijn omdat motorfietsen voor mij toch een stuk moeilijker blijkt dan gewoon fietsenquote:Op woensdag 21 mei 2008 01:13 schreef s00z het volgende:
[..]
Neh zoveel kostte de cb500r
Lessen was denk ik... eh 20-25 lessen ofzo maal 43 euro = 950/1000 euro.
Avb examen was geloof ik rond de 220 euro en avd ook. Dus samen zo'n 1500 euro om het rijbewijs te halen.
De kleding, broek jas, helm, handschoenen en laarzen was bij elkaar denk ik 500 euro.
Motor dus 1250, in totaal ben ik dus voor 3250 euro klaar denk ik. Als jullie hier in geinteresseerd zijn, zal ik het helemaal exact uitrekenen
Wat is afschuinen?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:00 schreef Sala-adin het volgende:
Had gisteren mijn 4e les. Wat ging dat kut zeg! Had zelfs moeite met halve draai! en een achtje kon ik helemaal niet aan beginnen.
En wat is dat afschuinen moeilijk
Nou, dat lijkt me het minste moeilijke, ik deed vroeger niks liever dan zo schuin en hard mogelijk door een bocht gaan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
in een bocht moet je met je gewicht meegaan zodat je motor schuin gaat. Anders ga je rechtdoor.
Gewoon met je hand hard op je stuurgewichten drukken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:00 schreef Sala-adin het volgende:
Had gisteren mijn 4e les. Wat ging dat kut zeg! Had zelfs moeite met halve draai! en een achtje kon ik helemaal niet aan beginnen.
En wat is dat afschuinen moeilijk
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:32 schreef -XX- het volgende:
[..]
OMFG!![]()
![]()
![]()
EN nog wel een oranje.![]()
Welkom mede SZR rijder.
Dit is mijn liefje!![]()
[ afbeelding ]
Ik heb bij rijschool Jan Heezen in Waalre ( / Aalst) gelest, is me zeker goed bevallen. Ze zijn zeker niet de goedkoopste though.. in totaal aan lessen en examens was ik, denk ik, ongeveer 1600 euro kwijt.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:29 schreef mighty_myte het volgende:
Kutdatabase blabla te druk - post weg - kut.
Ik schreef dus:
Omdat motorrijden me altijd al heel vet leek wil ik het ook maar eens halen.
Daarom lees ik sinds een tijdje dit topic ook mee en las dat er mensen in
Eindhoven rijden. Welke rijschool is goed hier in Eindhoven?
Wat is iedereen eigenlijk totaal kwijt aan kosten om het rijbewijs te halen?
Yup, zo deed ik 't ook.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:28 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gebruiken jullie ook de tegenhandende techniek bij het insturen van krappe bochte, 8jes, enz?Dus je rug recht houden t.o.v. de weg en de motor om leggen. Daarmee gaan die oefeningen echt zo veel makkelijker, je hebt veel meer controle over de motor omdat je gewoon niet zo snel omvalt.
Denk, speel de meest waardevolle tip van mijn lessen tot nu toe ff door
Ja hard door een bocht gaan is niet zo moeilijk, maar bij de halve draai en de 8 heb je maar kleine beperkte ruimte dus dat doe je maar met 5/10 km/u ongeveer.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:17 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me het minste moeilijke, ik deed vroeger niks liever dan zo schuin en hard mogelijk door een bocht gaan.
Snap het idee goed maar denk dan dat de OP wel erg lang en groot word dan, als je dat doet over elke bijzondere verrichting, denk dat via PDF en filmpjes uit OP ook al wat verder komt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
Misschien een * tips * lijstje maken in de OP?Lijkt me een goed idee, ook duidelijk voor nieuwe posters hier
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |