abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:07:50 #176
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58586802
Zin in morgen
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:12:55 #177
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58597014
hmmm hmm.... nou...

Vandaag dus weer 1.5 uur avb-les, ging in eerst instantie wel prima. Reed eerst uurtje op de kawa er500, alles ging goed, nergens problemen mee. Nou is het zo dat ze bij Robby Knoop maar 1 25Kw motor hebben, een begrensde er6n. Daar moet ik dus ook op afrijden. Nou zei ik dus tegen men vriend van hey, laten we eens wisselen van motor (waren met 3 man, 2 x er6n 1 x er500)

Toen brak mijn klomp, wat ik vreeste werd waar. Een totaal andere motor kwa rijden, injectie + abs, en een stuk logger dan zon er500. Ook was de ketting veel te slap, zeker 3cm speling op én neer. Nou rijd een injectiemotor al wat anders op het gas, maar met zon klappende ketting is het echt funest. Achtje ging telkens mis, zodra je iets te veel gas bij geeft /los laat, reageert de motor dusdanig agressief dat je die oefening nooit meer goed maakt. Tenminste, ik als onervaren motorrijder zeker niet meer.

Ook hadden we een andere instructeur, een vrouw dit maal. Waar Paul vorige keer zeer enthousiast was over ons kunnen, bleef zij er zeer nuchter onder. Misschien iets té wat mij betreft

mja paar vraagjes:
- Ik ga vragen of wij volgende keer wél zoals toegezegd Paul kunnen krijgen als instructeur, wat als dit nou weer niet kan?
- Ik wil op de er6n leren rijden, niet op de er500. Ik moet immers ook afrijden op de er6n en niet op de er500. Toch is er niet altijd zon er6n beschikbaar...
- en dan wil ik óók nog dat de motor waar ik op les goed onderhouden is, dus wel een goed afgestelde ketting. Nu had ik hierover na de les nog met de instructrice gepraat, en zei dat ik wil dat volgende keer die dingen gewoon in goede staat zijn. Nou kreeg ik een heel verhaal over dat het lesmotoren waren, en dat was nou zo af en toe... En ze kwam net terug van vakantie en de andere instructeurs zouden het ook wel niet zo erg gevonden hebben... En zij kon er wel gewoon mee rijden, dus eigenlijk ja was ik niet goed genoeg ofzo, althans ze leek bijna mij de schuld te willen geven. Nu zeg ik niet dat ik een super rijder ben ofzo op die motor, maar ik leer natuurlijk nooit fatsoenlijk rijden als dat ding telkens een klap geeft als je ook maar naar het gas kijkt.

Overigens kleine regels goed doorgelezen, las niks over de verplichtingen rijschool mbt onderhoud van de motor. Wel dat de rijschool een motor berschikbaar moet stellen om mee af te rijden, eenzelfde type / exemplaar.
Mja, naar mijn idee zijn de er500 en een er6n totaal verschillende motoren, zowel kwa vermogen als rijstijl

Lijkt ook wel alsof de rijschool mij zo veel mogelijk lessen aan wil smeren, daar waar Paul vorige keer zei vraag het examen maar aan waren ze nu wel heel erg kalm wat betreft ook maar enige positieve woorden over examen.

Jammer, mijn enthousiaste start is na vandaag iets minder goed
pi_58597131
Hoe heb je die kettingspeling gecontroleerd. Als ik op mn motor zit (SS), dan komt hij nog een stuk strakker te staan he. Klapperen kan ook komen door slecht gesmeerde ketting/versleten tandwielen.

ABS is wel voordeeltje voor je remproeven. Ik leste vorig jaar nog op zo'n oude CB 500 zonder ABS. En wij wisselden onderling ook van motoren. Met mn AVB had ik een motor waarbij de km teller niet goed werkte. Die schoot vanaf 30 km/u pas omhoog . Echt genieten.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:28:30 #179
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58597193
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:23 schreef Lennox het volgende:
Hoe heb je die kettingspeling gecontroleerd. Als ik op mn motor zit (SS), dan komt hij nog een stuk strakker te staan he. Klapperen kan ook komen door slecht gesmeerde ketting/versleten tandwielen.

ABS is wel voordeeltje voor je remproeven. Ik leste vorig jaar nog op zo'n oude CB 500 zonder ABS. En wij wisselden onderling ook van motoren. Met mn AVB had ik een motor waarbij de km teller niet goed werkte. Die schoot vanaf 30 km/u pas omhoog . Echt genieten.
Vriend zat op zijn er6n, ik zo, wejooow je ketting Als hij reed ging dat ding op en neer, bijna tegen de katalysator onder het frame aan zeg. Ook met erop zitten + voet ertegen was het té ernstig. Totaal onverantwoord naar mijn idee.

Abs boeit me niet zo, ik krijg die er500 op tijd stil zonder blokkeren, en wij moesten met de oefening dusdanig remmen met de er6n dat abs níet in zou grijpen.

mja zoals ik al zei, ik kan echt niet behoorlijk een 8 oefenen als dat ding zo klappert op het gas hoor, de meest minimale verandering in je gas en het is niet meer te doen. En dan had ik ook nog mijn hand half op het stuurgewichtje hangen ook
pi_58597196
Vergeet je niet dat je nog gewoon moet leren rijden cocktailprikker ? Het zou in principe natuurlijk niks uit moeten maken op welke motor je lest, de begrenzing merk je pas bij een hoog toerental.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:32:41 #181
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58597262
En ja natuurlijk moet ik nog leren rijden

Maar een modelverschil merk je super, en als die dan ook nog niet goed onderhouden is...

verschillen globaal:
- stuuruitslag bij er500 is stuk groter, en lager zwaartepunt, gooit makkelijk om in bochten
- er6n is een stuk hoger, meer "motor" en de er500 meer een "brommer", kwa rijdgemak scheel dit ook enorm
- er6n is een injectiefiets met meer vermogen, er500 een carbfiets met minder vermogen


kortom is zon er6n dus een stuk logger, niet zo'n fijne opstapmotor als de er500. Daar kan ik namelijk op dit moment gewoon alles mee.


voor de duidelijkheid, ik heb alleen nog op vol vermogen motoren gereden. Dus kan niet oordelen over een verschil daarin bij hetzelfde type motor. Maar dit zijn gewoon totaal 2 verschillende motoren...
pi_58598514
Sorry, maare, misschien moet je gewoon maar ophouden met miemelen en daadwerkelijk leren rijden. De ene motor is de andere niet natuurlijk, maar als jij op de ene totaal niet kunt rijden en alleen op de andere, dan lijkt het me duidelijk dat je nog absoluut geen motorrijbewijs waardig bent. Ik snap dan ook goed dat de instructrice niet veel te schaften had met je gezeur over de ketting. Ook met een slappe ketting moet je met gemak (!) een achtje kunnen draaien. Ik begrijp ook niet dat een instructeur na de eerste les plotseling tegen iemand gaat vertellen dat hij zo onwijs goed is en dat je binnenkort maar examen gaat doen. Dat komt niet ten goede van het gedrag van de leerling en levert alleen maar teleurstellingen op.

just my 2cts
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_58599201
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:32 schreef Cocktailprikker het volgende:
Maar dit zijn gewoon totaal 2 verschillende motoren...
Wat denk je dat de bedoeling is, dat je op 1 type motor moet kunnen rijden om het rijbewijs te halen ? Ik heb inmiddels op 3 verschillende les gehad, waarvan 2 voor AVB. Je krijg les om je motor te beheersen, dat moet je dus met iedere motor kunnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2008 20:33:31 ]
pi_58599855
Natuurlijk wel vervelend Cocktailprikker, maar gaat natuurlijk niet alleen om zo snel mogelijk je rijbewijs te halen. (Snap wel erg want dat wil bijna iedereen wel)

Maar als je ketting gaat klapperen is meestal omdat je tijdens die oefening niet constant je achterwiel aangedreven houdt. Misschien neem je teveel gas terug of hou je koppeling te ver in als je die gebruikt?

Voor de meest is het ook het makkelijkste omdat aardig constant gas te geven bij de acht en de halve draai, ook natuurlijk op tijd klaar zijn voor de oefening, dus dat je op 5/10 m afstand van de oefening al goede snelheid heb door middel van je gas&voetrem(&koppeling)
............................
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:33:20 #185
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58600450
oke oke misschien ben ik nog wat in de zeikmodus ...

En ja ik ben denk ik ook niet "op tijd" klaar voor de oefening, ook dat zal er mee te maken hebben. Vind het alleen zo kut dat als er iets verschil in je gas zit, nog geen 3 toeren bij wijze van, die ketting te ontspannen raakt, en met een klap terug komt. Ik reed met de er6n met trekkende motor wel op wat lage toeren voor mijn gevoel.

Achja, volgende week herkansing

En nee ik vind het niet normaal dat op verschillende motoren lessen als "gewoon" wordt ervaren door sommigen. Je rijd toch ook niet in verschillende lesauto's? Om maar wat te noemen... (en als er ergens ook en hoop verschil in zit, zijn het auto's ja)
pi_58600602
Ik heb destijds eerst in een golf gelesd en daarna in een mazda 3. Niks ongewoons aan.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_58607572
Gisteren eerste les gehad en vanmorgen de 2e. Het is zo relaxed! Vandaag zijn we de 'openbare weg' op geweest en moet zeggen dat dat erg aardig ging.
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  zondag 11 mei 2008 @ 13:41:47 #188
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58608697
Als medelesser snap ik cocktailprikkers verhaal wel. Ik heb inmiddels voor de AVB en AVD in 8 lesblokken 6 verschillende instructeurs gehad, en dat vergroot je zelfvertrouwen niet, omdat elk weer zijn eigen kijk heeft. Bij de een heb je het gevoel dat je lekker op weg bent, de ander geeft je het gevoel dat je nog een beginnende prutser ebnt, en resultaat is dat je slecht kunt inschatten waar je nou eigenlijk precies staat.

Ik mag gelukkig ook op een normale zware motor, maar mede-cursiste kreeg ook de laatste les voor haar eerste examen ineens de enige 25 KW onder haar kont, en eerlijk gezegd zou ik dan ook liever de hele periode les krijgen op dezelfde motor. Natuurlijk moet je uiteindelijk op alle motoren kunnen rijden, maar voor je eigen gevoel is het prettiger als je gewoon geen wisselende omstandigheden (i.c. motoren) hebt, dan weet je trenminste zeker dat als iets vandaag niet lukt wat vorige keer wel lukte ofzo, dat het aan jezelf ligt en aan niks anders.
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:38 schreef Becherovka het volgende:
Ik heb destijds eerst in een golf gelesd en daarna in een mazda 3. Niks ongewoons aan.
Ik heb destijds eerste 7 lessen in auto in ford escort gereden, de rest van de lessen in een BMW.
Een Ford Escort rijden met een irritante instructrice, of een BMW met een fijne kalme intructeur naast je, dat is een wereld van verschil en heeft me echt wel geholpen door meer vertrouwen, en fijner weggedrag van zo'n auto. Dat zal bij motoren toch niet anders zijn.

En ik ben technisch weinig onderlegd, ik ken dat klappen van de zweep ketting niet, maar ik vind domweg dat je bij een rijschool op spullen moet rijden die tiptop in orde zijn, al is het alleen maar omdat ze je een puik voorbeeld moeten geven over het onderhoud van je eigen motor straks.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58609251
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:41 schreef Roquefort het volgende:
maar ik vind domweg dat je bij een rijschool op spullen moet rijden die tiptop in orde zijn
Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  zondag 11 mei 2008 @ 14:57:36 #190
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58609809
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:18 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?

Mijn eerste lesdag voor AVB dag was meteen de dag dat mijn rijschool een nieuwe serie motoren in gebruik nam (vol vermogen, niet die 25 KW die ik eerder vermeldde), en qua materiaal rij ik dus gelukkig al die weken wel op prima fietsies. En bij het inplannen van de nieuwe serie lessen heb ik me alleen laten koppelen aan leraren met wie ik prettig communiceer (eentje voor de resterende lessen, en een andere prettige ervaren gast voor het examen), da's dan wel weer een klein voordeeltje van meer leraren en dus keuze.

[ Bericht 24% gewijzigd door Roquefort op 11-05-2008 15:05:13 ]
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58610041
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:57 schreef Roquefort het volgende:
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les ( ) gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.

With flame intended.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  zondag 11 mei 2008 @ 15:22:11 #192
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58610174
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les ( ) gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.

With flame intended.
Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...

En ik durf nog steeds te beweren dat ik op de er500 het examen nu geslaagd af kan leggen Dat is niet verwend zijn, dat is gewoon weten wat je kan.

Maar blijkbaar weet jij het allemaal al, dus zal ik maar niet te veel van je posts aan trekken
  zondag 11 mei 2008 @ 16:12:07 #193
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58610895
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les ( ) gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.

With flame intended.
Dat je je als een beroepsflamer presenteert was me al duidelijk in dit topic, beetje nutteloos om dan nog verder op je elkaar tegensprekende woorden in te gaan. Een prettige dag verder!
twee violen en een trommel en een fluit
  zondag 11 mei 2008 @ 16:26:43 #194
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58611136
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:22 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...

En ik durf nog steeds te beweren dat ik op de er500 het examen nu geslaagd af kan leggen Dat is niet verwend zijn, dat is gewoon weten wat je kan.

Maar blijkbaar weet jij het allemaal al, dus zal ik maar niet te veel van je posts aan trekken
Wat je allemaal kan weet ik niet, dat mag je zelf voor jezelf inschatten, maar dat motorrijlessen niet goedkoop zijn en je als minimale eis goed rijmateriaal mag verwachten ben ik volkomen met je eens.

Dat heeft niks met verwend zijn te maken, veel meer met dat je gewoon een goede tegenprestatie mag verwachten van zo'n rijschool die jouw zuurverdiende geld aannneemt met de belofte jou zo snel mogelijk aan dat rijbewijs te helpen. Het lijkt me inderdaad een klusje van niks om de ketting te spannen, en er wordt nota bene niet voor niets zelfs in je verplichte theorie geleerd welke spanning er op een ketting moet staan, daar hoort je rijschool dus het goede voorbeeld in te geven. En dat heeft geen ruk te maken met hoe juist je jouw eigen kwaliteiten inschat.
twee violen en een trommel en een fluit
  zondag 11 mei 2008 @ 20:59:13 #195
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58615458
Klopt dat pdfje met oefeningen @ OP nog? Want ik heb net 3 meter uitgelegd voor langzame slalom... Dat is echt een zee. Met oefenen hebben we echter niet meer dan 2 meter :S
pi_58615792
Ja PDF klopt gewoon nog neem ik aan, die staat op de cbr site dus.
Maar 3m lijkt veel, maar dat valt wel tegen natuurlijk op de motor omdat die ook al 2-2.40m zijn ofzo.
............................
  zondag 11 mei 2008 @ 21:49:59 #197
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58616392
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:19 schreef sander89 het volgende:
Ja PDF klopt gewoon nog neem ik aan, die staat op de cbr site dus.
Maar 3m lijkt veel, maar dat valt wel tegen natuurlijk op de motor omdat die ook al 2-2.40m zijn ofzo.
Wat voor chopper les je ook weer sander ?

Wielbasis: 1.410 mm voor de kawasaki er6f
pi_58616416
Met lessen maakte mij instructeur het inderdaad ook een stukje moeilijker. Dan valt het met examen mee

Snelle slalom op den duur met 1 hand en de ander verplicht in de lucht
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 11 mei 2008 @ 21:57:18 #199
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58616562
Snap wel dat ze het moeilijker maken zodat examen makkelijker af gaat, maar als ik hier 3 meter uitleg met het meetlint, en dan bedenk dat je dus die 3 meter kan benutten om "alleen maar naar rechts/links te gaan", dat daarna dus wee 3 meter ligt om naar de andere kant te komen... Ik denk dat er op oefenterrein eerder 2 meter tussen de pionnen zit.

Snelle slalom is leuk vind ik, ga hem met regelmaat met 40 door om lekker te gooien met de fiets
pi_58618836
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:49 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Wat voor chopper les je ook weer sander ?

Wielbasis: 1.410 mm voor de kawasaki er6f
Ik heb het natuurlijk over de hele lengte van de motor
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')