Vriend zat op zijn er6n, ik zo, wejooow je kettingquote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:23 schreef Lennox het volgende:
Hoe heb je die kettingspeling gecontroleerd. Als ik op mn motor zit (SS), dan komt hij nog een stuk strakker te staan he. Klapperen kan ook komen door slecht gesmeerde ketting/versleten tandwielen.
ABS is wel voordeeltje voor je remproeven. Ik leste vorig jaar nog op zo'n oude CB 500 zonder ABS. En wij wisselden onderling ook van motoren. Met mn AVB had ik een motor waarbij de km teller niet goed werkte. Die schoot vanaf 30 km/u pas omhoog. Echt genieten.
Wat denk je dat de bedoeling is, dat je op 1 type motor moet kunnen rijden om het rijbewijs te halen ? Ik heb inmiddels op 3 verschillende les gehad, waarvan 2 voor AVB. Je krijg les om je motor te beheersen, dat moet je dus met iedere motor kunnen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:32 schreef Cocktailprikker het volgende:
Maar dit zijn gewoon totaal 2 verschillende motoren...
Ik heb destijds eerste 7 lessen in auto in ford escort gereden, de rest van de lessen in een BMW.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:38 schreef Becherovka het volgende:
Ik heb destijds eerst in een golf gelesd en daarna in een mazda 3. Niks ongewoons aan.
Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:41 schreef Roquefort het volgende:
maar ik vind domweg dat je bij een rijschool op spullen moet rijden die tiptop in orde zijn
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?quote:Op zondag 11 mei 2008 14:18 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les (quote:Op zondag 11 mei 2008 14:57 schreef Roquefort het volgende:
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?
Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...quote:Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les () gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.
With flame intended.
Dat je je als een beroepsflamer presenteert was me al duidelijk in dit topic, beetje nutteloos om dan nog verder op je elkaar tegensprekende woorden in te gaan. Een prettige dag verder!quote:Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les () gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.
With flame intended.
Wat je allemaal kan weet ik niet, dat mag je zelf voor jezelf inschatten, maar dat motorrijlessen niet goedkoop zijn en je als minimale eis goed rijmateriaal mag verwachten ben ik volkomen met je eens.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:22 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...
En ik durf nog steeds te beweren dat ik op de er500 het examen nu geslaagd af kan leggenDat is niet verwend zijn, dat is gewoon weten wat je kan.
Maar blijkbaar weet jij het allemaal al, dus zal ik maar niet te veel van je posts aan trekken![]()
Wat voor chopper les je ook weer sander ?quote:Op zondag 11 mei 2008 21:19 schreef sander89 het volgende:
Ja PDF klopt gewoon nog neem ik aan, die staat op de cbr site dus.
Maar 3m lijkt veel, maar dat valt wel tegen natuurlijk op de motor omdat die ook al 2-2.40m zijn ofzo.
Ik heb het natuurlijk over de hele lengte van de motorquote:Op zondag 11 mei 2008 21:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Wat voor chopper les je ook weer sander ?![]()
Wielbasis: 1.410 mm voor de kawasaki er6f
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |