abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58545467
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:57 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Die aanbieding is autorijles.

Motorrijles is (copy-paste van website):
8 lessen van 1.5 uur motor-rijles
1 les van 1.5 uur op de motor rijsimulator
CBR praktijkexamen bijzondere verrichtingen
CBR examen verkeersdeelneming
mogelijkheid tot gratis herexamen verkeersdeelneming *
mogelijkheid tot gratis herexamen bijzondere verrichting *
(elders 1200 euro): 899 euro !!
Met 12 uur maar rijles redt je het zeker niet, dus gaat je snel paar honderd euro meer kosten.
Erg goedkoop is het niet gewoon aardig normale prijs, zou ook zoiets bij mijn rijschool kwijt zijn.

Kijk maar is wat dat * betekent:
* Voorwaarden: max. één gratis herexamen - dus of verkeersdeelneming of bijzondere verrichtingen. Er wordt pas examen aangevraagd als je de stof beheerst.

Ook zit hier volgens mij niet bij dat je 1 uur inrijden heb dus dan hou je maar 10 uur echte rijles over.

Gemiddeld zitten de meeste rond de 20/25 uur aan motorrijles volgens mij.
Maar met 1500 euro halen de meest het zeker wel.
............................
pi_58548908
Ok, klinkt prima. Probeer 2 lessen per week te nemen, dus dat gaat er financieel sowieso wel inhakken
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:50:50 #155
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58551339
Even van de site van het CBR geplukt:

meenemen naar het theorie-examen

Bij deelname aan het theorie-examen moet je de volgende documenten overhandigen:

een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
een recente pasfoto

Er moet toch meer meegenomen worden of ben ik nu gek?

[ Bericht 50% gewijzigd door Sjoerd102 op 08-05-2008 12:31:34 ]
Net efkes anges
pi_58551771
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even van de site van het CBR geplukt: Wat mee te nemen naar Theorie examen
één pasfoto
een verklaring van vermissing (proces verbaal)
een geldig identiteitsbewijs
¤ 18,20

Wat is een verklaring van vermissing?? Uitreksel uit het bevolkingsregister???
Moet er verder nog iets meegenomen worden?
Dit is echt iets compleet anders... weet je zeker dat je het goede stukje hebt?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:31:45 #157
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58552145
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit is echt iets compleet anders... weet je zeker dat je het goede stukje hebt?
Even aangepast. Er staan slechts 2 dingen een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
een recente pasfoto
Net efkes anges
pi_58552290
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:31 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Even aangepast. Er staan slechts 2 dingen een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
een recente pasfoto
Klopt had ik 2 weken geleden ook alleen nodig, want je hem je reservering via internet gedaan dus ze kijken gewoon effe naar je ID en zien dat jij de juist persoon ben via de papieren/pc.


Five_Horizons zou je mij ook in de OP kunnen aanpassen, naar:

Sander89
Eerste rijles: 02-04-08
Theorie: 22-04-08
AVB: 22-05-08
AVD: nnb
Rijschool: Wierenga, Utrecht
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (25KW)
............................
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:56:54 #159
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58552694
je moet toch ook een uitreksel hebben uit het geboorteregister of niet?
Net efkes anges
pi_58553796
Had ik afgelopen keer niet nodig. Volgens mij hoeft dat niet als je je rijbewijs of je paspoort meeneemt, een van de twee zorgt er voor dat je geen uittreksel nodig hebt.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_58554149
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
je moet toch ook een uitreksel hebben uit het geboorteregister of niet?
Nee hoor die heb je nooit nodig normaal gesproken, alleen volgens mij alleen als je ID aanvraagt heb je die nodig.(Als je nog geen ID hebt) Of natuurlijk als je gaat trouwen etc.

[ Bericht 6% gewijzigd door sander89 op 08-05-2008 14:13:35 ]
............................
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:30:47 #162
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58555677
Toen ik theorie examen voor de auto had, was deze wel noodzakelijk.. Uitreksel uit het gemeenteregister, maar dat is hetzelfde. Nu staat dat document er bij auto theorie ook niet meer bij.

[ Bericht 19% gewijzigd door Sjoerd102 op 08-05-2008 16:01:36 ]
Net efkes anges
pi_58556393
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
Toen ik theorie examen voor de auto had, was deze wel noodzakelijk.. Uitreksel uit het gemeenteregister, maar dat is hetzelfde. Nu staat dat document er bij auto theorie ook niet meer bij.
Zal wel paar jaar geleden zijn geweest zeker?
............................
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:55:28 #164
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58560313
4 jaar geleden. Straks bij het gemeentehuis geweest en voor de zekerheid de rijschool gebeld. Uiterksel uit het bevolkingsregister is niet meer nodig. Vergeet mijn vragen dus.
Net efkes anges
pi_58562258
Gelukkig is dat dan niet meer, ben je zo weer 30 euro extra kwijt voor een stukje papier ,

Bedankt Five_Horizons voor de update in de OP
............................
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:08:46 #166
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58570285
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 00:10 schreef Roquefort het volgende:
Morgen heb ik wegexamen.
*duimt*

Volgens mij ben ik tot nu toe zo'n 1600 euro kwijt.

edit: vandaag
Nieuw examen op 29 mei.
*kuch*
En zo staat de teller nu boven de 2000 euro met wat extra lesjes erbij.

Maar de nieuwe lessen nu gelukkig wel met een leraar die niet binnen een kwartier mijn irritatiegrens passeert.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58570563
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 21:43 schreef sander89 het volgende:

Bedankt Five_Horizons voor de update in de OP
Prima

Ik mag vanavond weer een uurtje knallen

Jammer roquefort.... wat ging er mis?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:39:50 #168
139483 arnold-d
Evolution
pi_58572295
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:08 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Nieuw examen op 29 mei.
*kuch*
En zo staat de teller nu boven de 2000 euro met wat extra lesjes erbij.

Maar de nieuwe lessen nu gelukkig wel met een leraar die niet binnen een kwartier mijn irritatiegrens passeert.
heb jij nou geluk dat je niet in de lange wachtrij hoeft te wachten?

wel jammer dat het niet gelukt is, volgende keer beter!!
Back to the 70's
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:19:22 #169
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58573164
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Prima

Ik mag vanavond weer een uurtje knallen

Jammer roquefort.... wat ging er mis?
Eerste helft van het examen vonden ze prima, maar daarna zakte ik in volgens het achtervolgende trio. (twee cbr-mensen + leraar waar ik slechte chemie mee heb)

Ze struikelden heel erg over een stukje weven op in/uitvoegstrook, wat ik zelf tijdens het rijden ueberhaupt niet heb herkend als een probleemsituatie (de betreffende weefstrook is zo ongeveer bij mij thuis op de hoek, dus neem ik heel vaak met de auto), en daarna vonden ze mijn bochtenwerk te slecht of hoekig worden ofzo. Ik dacht eigenlijk zelf bij het afstappen dat ik, wel gewoon geslaagd zou zijn, niet omdat ik nou superperfect reed, maar wel omdat ik het idee had dat ik geen enkele big mistake had gemaakt.

Enfin, kattegejank van een gezakte.
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:21:20 #170
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58573195
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:39 schreef arnold-d het volgende:

[..]

heb jij nou geluk dat je niet in de lange wachtrij hoeft te wachten?

wel jammer dat het niet gelukt is, volgende keer beter!!
Wat dat aangaat is een wat grotere rijschool gewoon een voordeel boven een kleine.
Zo'n rijschool koopt gewoon vooraf examens in, en mijn rijschool had dus eind mei en begin juni nog wat examendata vrij voor me.
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:15:10 #171
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58574226
De kleine rijschool waar ik bij zit heeft ook data ingkeocht. kan 16 juni op examen, weliswaar nog 1 maand wachten maar toch.
Net efkes anges
  vrijdag 9 mei 2008 @ 19:34:54 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_58581078
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:19 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Eerste helft van het examen vonden ze prima, maar daarna zakte ik in volgens het achtervolgende trio. (twee cbr-mensen + leraar waar ik slechte chemie mee heb)

Ze struikelden heel erg over een stukje weven op in/uitvoegstrook, wat ik zelf tijdens het rijden ueberhaupt niet heb herkend als een probleemsituatie (de betreffende weefstrook is zo ongeveer bij mij thuis op de hoek, dus neem ik heel vaak met de auto), en daarna vonden ze mijn bochtenwerk te slecht of hoekig worden ofzo. Ik dacht eigenlijk zelf bij het afstappen dat ik, wel gewoon geslaagd zou zijn, niet omdat ik nou superperfect reed, maar wel omdat ik het idee had dat ik geen enkele big mistake had gemaakt.

Enfin, kattegejank van een gezakte.
dat vind ik echt zo'n "smoesjes"-reden

mja, jammer dat je gezakt bent... i know the feeling

volgende keer beter <- dat gevoel ken ik inmiddels ook
Huilen dan.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 21:00:04 #173
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58582642
Morgen 1.5 uur avb-les, meteen examen aanvragen Wsl morgen op de er6n
pi_58586221
Vanavond begon ik wel lekker. We reden met z'n drieën en de instructeur vroeg of ik voorop zou willen rijden. Kom ik bij een uitrit (met 'heuvel', zeg maar), laat ik een auto voorgaan (ik stond inmiddels stil met een voet op de grond) en ik wil wegrijden naar links..... laat ik de koppeling schieten en hij slaat dus af... alleen stond ik niet recht, maar was al begonnen met het naar links draaien en de motor kantelde tot zo'n 40 cm op de grond Ik kon hem gelukkig nog houden, maar dat was wel weer iets aparts...

Voor de rest was het vooral warm.... mijn broek onder mijn rijbroek (je vraagt je haast af waarom je zo'n ding dan aandoet , je spijkerbroek, althans) was drijfnat
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_58586679
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 19:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

dat vind ik echt zo'n "smoesjes"-reden

mja, jammer dat je gezakt bent... i know the feeling

volgende keer beter <- dat gevoel ken ik inmiddels ook
Nouja, als je continu te slap de bocht ingaat en halverwege dat kreng plat legt om je bocht te corrigeren dan zou ik dat niet bepaald als 'normaal veilig rijgedrag' kwalificeren. Daar zou ik je keihard op laten zakken als examinator.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:07:50 #176
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58586802
Zin in morgen
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:12:55 #177
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58597014
hmmm hmm.... nou...

Vandaag dus weer 1.5 uur avb-les, ging in eerst instantie wel prima. Reed eerst uurtje op de kawa er500, alles ging goed, nergens problemen mee. Nou is het zo dat ze bij Robby Knoop maar 1 25Kw motor hebben, een begrensde er6n. Daar moet ik dus ook op afrijden. Nou zei ik dus tegen men vriend van hey, laten we eens wisselen van motor (waren met 3 man, 2 x er6n 1 x er500)

Toen brak mijn klomp, wat ik vreeste werd waar. Een totaal andere motor kwa rijden, injectie + abs, en een stuk logger dan zon er500. Ook was de ketting veel te slap, zeker 3cm speling op én neer. Nou rijd een injectiemotor al wat anders op het gas, maar met zon klappende ketting is het echt funest. Achtje ging telkens mis, zodra je iets te veel gas bij geeft /los laat, reageert de motor dusdanig agressief dat je die oefening nooit meer goed maakt. Tenminste, ik als onervaren motorrijder zeker niet meer.

Ook hadden we een andere instructeur, een vrouw dit maal. Waar Paul vorige keer zeer enthousiast was over ons kunnen, bleef zij er zeer nuchter onder. Misschien iets té wat mij betreft

mja paar vraagjes:
- Ik ga vragen of wij volgende keer wél zoals toegezegd Paul kunnen krijgen als instructeur, wat als dit nou weer niet kan?
- Ik wil op de er6n leren rijden, niet op de er500. Ik moet immers ook afrijden op de er6n en niet op de er500. Toch is er niet altijd zon er6n beschikbaar...
- en dan wil ik óók nog dat de motor waar ik op les goed onderhouden is, dus wel een goed afgestelde ketting. Nu had ik hierover na de les nog met de instructrice gepraat, en zei dat ik wil dat volgende keer die dingen gewoon in goede staat zijn. Nou kreeg ik een heel verhaal over dat het lesmotoren waren, en dat was nou zo af en toe... En ze kwam net terug van vakantie en de andere instructeurs zouden het ook wel niet zo erg gevonden hebben... En zij kon er wel gewoon mee rijden, dus eigenlijk ja was ik niet goed genoeg ofzo, althans ze leek bijna mij de schuld te willen geven. Nu zeg ik niet dat ik een super rijder ben ofzo op die motor, maar ik leer natuurlijk nooit fatsoenlijk rijden als dat ding telkens een klap geeft als je ook maar naar het gas kijkt.

Overigens kleine regels goed doorgelezen, las niks over de verplichtingen rijschool mbt onderhoud van de motor. Wel dat de rijschool een motor berschikbaar moet stellen om mee af te rijden, eenzelfde type / exemplaar.
Mja, naar mijn idee zijn de er500 en een er6n totaal verschillende motoren, zowel kwa vermogen als rijstijl

Lijkt ook wel alsof de rijschool mij zo veel mogelijk lessen aan wil smeren, daar waar Paul vorige keer zei vraag het examen maar aan waren ze nu wel heel erg kalm wat betreft ook maar enige positieve woorden over examen.

Jammer, mijn enthousiaste start is na vandaag iets minder goed
pi_58597131
Hoe heb je die kettingspeling gecontroleerd. Als ik op mn motor zit (SS), dan komt hij nog een stuk strakker te staan he. Klapperen kan ook komen door slecht gesmeerde ketting/versleten tandwielen.

ABS is wel voordeeltje voor je remproeven. Ik leste vorig jaar nog op zo'n oude CB 500 zonder ABS. En wij wisselden onderling ook van motoren. Met mn AVB had ik een motor waarbij de km teller niet goed werkte. Die schoot vanaf 30 km/u pas omhoog . Echt genieten.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:28:30 #179
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58597193
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:23 schreef Lennox het volgende:
Hoe heb je die kettingspeling gecontroleerd. Als ik op mn motor zit (SS), dan komt hij nog een stuk strakker te staan he. Klapperen kan ook komen door slecht gesmeerde ketting/versleten tandwielen.

ABS is wel voordeeltje voor je remproeven. Ik leste vorig jaar nog op zo'n oude CB 500 zonder ABS. En wij wisselden onderling ook van motoren. Met mn AVB had ik een motor waarbij de km teller niet goed werkte. Die schoot vanaf 30 km/u pas omhoog . Echt genieten.
Vriend zat op zijn er6n, ik zo, wejooow je ketting Als hij reed ging dat ding op en neer, bijna tegen de katalysator onder het frame aan zeg. Ook met erop zitten + voet ertegen was het té ernstig. Totaal onverantwoord naar mijn idee.

Abs boeit me niet zo, ik krijg die er500 op tijd stil zonder blokkeren, en wij moesten met de oefening dusdanig remmen met de er6n dat abs níet in zou grijpen.

mja zoals ik al zei, ik kan echt niet behoorlijk een 8 oefenen als dat ding zo klappert op het gas hoor, de meest minimale verandering in je gas en het is niet meer te doen. En dan had ik ook nog mijn hand half op het stuurgewichtje hangen ook
pi_58597196
Vergeet je niet dat je nog gewoon moet leren rijden cocktailprikker ? Het zou in principe natuurlijk niks uit moeten maken op welke motor je lest, de begrenzing merk je pas bij een hoog toerental.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 18:32:41 #181
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58597262
En ja natuurlijk moet ik nog leren rijden

Maar een modelverschil merk je super, en als die dan ook nog niet goed onderhouden is...

verschillen globaal:
- stuuruitslag bij er500 is stuk groter, en lager zwaartepunt, gooit makkelijk om in bochten
- er6n is een stuk hoger, meer "motor" en de er500 meer een "brommer", kwa rijdgemak scheel dit ook enorm
- er6n is een injectiefiets met meer vermogen, er500 een carbfiets met minder vermogen


kortom is zon er6n dus een stuk logger, niet zo'n fijne opstapmotor als de er500. Daar kan ik namelijk op dit moment gewoon alles mee.


voor de duidelijkheid, ik heb alleen nog op vol vermogen motoren gereden. Dus kan niet oordelen over een verschil daarin bij hetzelfde type motor. Maar dit zijn gewoon totaal 2 verschillende motoren...
pi_58598514
Sorry, maare, misschien moet je gewoon maar ophouden met miemelen en daadwerkelijk leren rijden. De ene motor is de andere niet natuurlijk, maar als jij op de ene totaal niet kunt rijden en alleen op de andere, dan lijkt het me duidelijk dat je nog absoluut geen motorrijbewijs waardig bent. Ik snap dan ook goed dat de instructrice niet veel te schaften had met je gezeur over de ketting. Ook met een slappe ketting moet je met gemak (!) een achtje kunnen draaien. Ik begrijp ook niet dat een instructeur na de eerste les plotseling tegen iemand gaat vertellen dat hij zo onwijs goed is en dat je binnenkort maar examen gaat doen. Dat komt niet ten goede van het gedrag van de leerling en levert alleen maar teleurstellingen op.

just my 2cts
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_58599201
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:32 schreef Cocktailprikker het volgende:
Maar dit zijn gewoon totaal 2 verschillende motoren...
Wat denk je dat de bedoeling is, dat je op 1 type motor moet kunnen rijden om het rijbewijs te halen ? Ik heb inmiddels op 3 verschillende les gehad, waarvan 2 voor AVB. Je krijg les om je motor te beheersen, dat moet je dus met iedere motor kunnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2008 20:33:31 ]
pi_58599855
Natuurlijk wel vervelend Cocktailprikker, maar gaat natuurlijk niet alleen om zo snel mogelijk je rijbewijs te halen. (Snap wel erg want dat wil bijna iedereen wel)

Maar als je ketting gaat klapperen is meestal omdat je tijdens die oefening niet constant je achterwiel aangedreven houdt. Misschien neem je teveel gas terug of hou je koppeling te ver in als je die gebruikt?

Voor de meest is het ook het makkelijkste omdat aardig constant gas te geven bij de acht en de halve draai, ook natuurlijk op tijd klaar zijn voor de oefening, dus dat je op 5/10 m afstand van de oefening al goede snelheid heb door middel van je gas&voetrem(&koppeling)
............................
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:33:20 #185
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58600450
oke oke misschien ben ik nog wat in de zeikmodus ...

En ja ik ben denk ik ook niet "op tijd" klaar voor de oefening, ook dat zal er mee te maken hebben. Vind het alleen zo kut dat als er iets verschil in je gas zit, nog geen 3 toeren bij wijze van, die ketting te ontspannen raakt, en met een klap terug komt. Ik reed met de er6n met trekkende motor wel op wat lage toeren voor mijn gevoel.

Achja, volgende week herkansing

En nee ik vind het niet normaal dat op verschillende motoren lessen als "gewoon" wordt ervaren door sommigen. Je rijd toch ook niet in verschillende lesauto's? Om maar wat te noemen... (en als er ergens ook en hoop verschil in zit, zijn het auto's ja)
pi_58600602
Ik heb destijds eerst in een golf gelesd en daarna in een mazda 3. Niks ongewoons aan.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_58607572
Gisteren eerste les gehad en vanmorgen de 2e. Het is zo relaxed! Vandaag zijn we de 'openbare weg' op geweest en moet zeggen dat dat erg aardig ging.
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  zondag 11 mei 2008 @ 13:41:47 #188
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58608697
Als medelesser snap ik cocktailprikkers verhaal wel. Ik heb inmiddels voor de AVB en AVD in 8 lesblokken 6 verschillende instructeurs gehad, en dat vergroot je zelfvertrouwen niet, omdat elk weer zijn eigen kijk heeft. Bij de een heb je het gevoel dat je lekker op weg bent, de ander geeft je het gevoel dat je nog een beginnende prutser ebnt, en resultaat is dat je slecht kunt inschatten waar je nou eigenlijk precies staat.

Ik mag gelukkig ook op een normale zware motor, maar mede-cursiste kreeg ook de laatste les voor haar eerste examen ineens de enige 25 KW onder haar kont, en eerlijk gezegd zou ik dan ook liever de hele periode les krijgen op dezelfde motor. Natuurlijk moet je uiteindelijk op alle motoren kunnen rijden, maar voor je eigen gevoel is het prettiger als je gewoon geen wisselende omstandigheden (i.c. motoren) hebt, dan weet je trenminste zeker dat als iets vandaag niet lukt wat vorige keer wel lukte ofzo, dat het aan jezelf ligt en aan niks anders.
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:38 schreef Becherovka het volgende:
Ik heb destijds eerst in een golf gelesd en daarna in een mazda 3. Niks ongewoons aan.
Ik heb destijds eerste 7 lessen in auto in ford escort gereden, de rest van de lessen in een BMW.
Een Ford Escort rijden met een irritante instructrice, of een BMW met een fijne kalme intructeur naast je, dat is een wereld van verschil en heeft me echt wel geholpen door meer vertrouwen, en fijner weggedrag van zo'n auto. Dat zal bij motoren toch niet anders zijn.

En ik ben technisch weinig onderlegd, ik ken dat klappen van de zweep ketting niet, maar ik vind domweg dat je bij een rijschool op spullen moet rijden die tiptop in orde zijn, al is het alleen maar omdat ze je een puik voorbeeld moeten geven over het onderhoud van je eigen motor straks.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58609251
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:41 schreef Roquefort het volgende:
maar ik vind domweg dat je bij een rijschool op spullen moet rijden die tiptop in orde zijn
Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  zondag 11 mei 2008 @ 14:57:36 #190
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58609809
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:18 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?

Mijn eerste lesdag voor AVB dag was meteen de dag dat mijn rijschool een nieuwe serie motoren in gebruik nam (vol vermogen, niet die 25 KW die ik eerder vermeldde), en qua materiaal rij ik dus gelukkig al die weken wel op prima fietsies. En bij het inplannen van de nieuwe serie lessen heb ik me alleen laten koppelen aan leraren met wie ik prettig communiceer (eentje voor de resterende lessen, en een andere prettige ervaren gast voor het examen), da's dan wel weer een klein voordeeltje van meer leraren en dus keuze.

[ Bericht 24% gewijzigd door Roquefort op 11-05-2008 15:05:13 ]
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58610041
quote:
Op zondag 11 mei 2008 14:57 schreef Roquefort het volgende:
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les ( ) gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.

With flame intended.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  zondag 11 mei 2008 @ 15:22:11 #192
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58610174
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les ( ) gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.

With flame intended.
Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...

En ik durf nog steeds te beweren dat ik op de er500 het examen nu geslaagd af kan leggen Dat is niet verwend zijn, dat is gewoon weten wat je kan.

Maar blijkbaar weet jij het allemaal al, dus zal ik maar niet te veel van je posts aan trekken
  zondag 11 mei 2008 @ 16:12:07 #193
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58610895
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:

[..]

Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les ( ) gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.

With flame intended.
Dat je je als een beroepsflamer presenteert was me al duidelijk in dit topic, beetje nutteloos om dan nog verder op je elkaar tegensprekende woorden in te gaan. Een prettige dag verder!
twee violen en een trommel en een fluit
  zondag 11 mei 2008 @ 16:26:43 #194
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58611136
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:22 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...

En ik durf nog steeds te beweren dat ik op de er500 het examen nu geslaagd af kan leggen Dat is niet verwend zijn, dat is gewoon weten wat je kan.

Maar blijkbaar weet jij het allemaal al, dus zal ik maar niet te veel van je posts aan trekken
Wat je allemaal kan weet ik niet, dat mag je zelf voor jezelf inschatten, maar dat motorrijlessen niet goedkoop zijn en je als minimale eis goed rijmateriaal mag verwachten ben ik volkomen met je eens.

Dat heeft niks met verwend zijn te maken, veel meer met dat je gewoon een goede tegenprestatie mag verwachten van zo'n rijschool die jouw zuurverdiende geld aannneemt met de belofte jou zo snel mogelijk aan dat rijbewijs te helpen. Het lijkt me inderdaad een klusje van niks om de ketting te spannen, en er wordt nota bene niet voor niets zelfs in je verplichte theorie geleerd welke spanning er op een ketting moet staan, daar hoort je rijschool dus het goede voorbeeld in te geven. En dat heeft geen ruk te maken met hoe juist je jouw eigen kwaliteiten inschat.
twee violen en een trommel en een fluit
  zondag 11 mei 2008 @ 20:59:13 #195
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58615458
Klopt dat pdfje met oefeningen @ OP nog? Want ik heb net 3 meter uitgelegd voor langzame slalom... Dat is echt een zee. Met oefenen hebben we echter niet meer dan 2 meter :S
pi_58615792
Ja PDF klopt gewoon nog neem ik aan, die staat op de cbr site dus.
Maar 3m lijkt veel, maar dat valt wel tegen natuurlijk op de motor omdat die ook al 2-2.40m zijn ofzo.
............................
  zondag 11 mei 2008 @ 21:49:59 #197
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58616392
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:19 schreef sander89 het volgende:
Ja PDF klopt gewoon nog neem ik aan, die staat op de cbr site dus.
Maar 3m lijkt veel, maar dat valt wel tegen natuurlijk op de motor omdat die ook al 2-2.40m zijn ofzo.
Wat voor chopper les je ook weer sander ?

Wielbasis: 1.410 mm voor de kawasaki er6f
pi_58616416
Met lessen maakte mij instructeur het inderdaad ook een stukje moeilijker. Dan valt het met examen mee

Snelle slalom op den duur met 1 hand en de ander verplicht in de lucht
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 11 mei 2008 @ 21:57:18 #199
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58616562
Snap wel dat ze het moeilijker maken zodat examen makkelijker af gaat, maar als ik hier 3 meter uitleg met het meetlint, en dan bedenk dat je dus die 3 meter kan benutten om "alleen maar naar rechts/links te gaan", dat daarna dus wee 3 meter ligt om naar de andere kant te komen... Ik denk dat er op oefenterrein eerder 2 meter tussen de pionnen zit.

Snelle slalom is leuk vind ik, ga hem met regelmaat met 40 door om lekker te gooien met de fiets
pi_58618836
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:49 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Wat voor chopper les je ook weer sander ?

Wielbasis: 1.410 mm voor de kawasaki er6f
Ik heb het natuurlijk over de hele lengte van de motor
............................
  maandag 12 mei 2008 @ 00:02:36 #201
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58619336
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:57 schreef Cocktailprikker het volgende:


Snelle slalom is leuk vind ik, ga hem met regelmaat met 40 door om lekker te gooien met de fiets
Woensdag 1e keer gedaan. Beginnen met 30 km/u (zoals vereist), en op het 50 km/u op de teller hebben
Net efkes anges
  maandag 12 mei 2008 @ 08:38:40 #202
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_58622089
bij mij ging het met AVB zo: de instructeur had 4 leerlingen tegelijk, heb 5 blokken les gehad van 2 uur, daarna nog 1 blok van een andere instructeur, vraag me niet waarom ik zoveel lessen had, was gewoon geldtrekkerij volgens mij, na 3 lessen ging eigenlijk alles al goed volgens de eerste instructeur en toen....

Laatste lesblok van andere instructeur, die vertelde me 2 uur voor mijn examen dat ik de meeste dingen anders moest doen, ik zeg nou dat is ook fijn, waarom heb ik dan al zoveel lessen gehad? ja eeeehhh... ik zeg maar goed zeg het maar, hij vertellen, dingen geoefend, examen gedaan, geslaagd uiteraard want de beheersing ging na 3 lesblokken al goed... rest is gewoon nog beetje oefenen geweest...

Daarna belde de rijschool op voor een les op de weg, wij rijden met 3en, die instructeur die vertelde dat het anders moest en 2 leerlingen. Rijden we door eindhoven, elke 3 straten stoppen, hoop geouwhoer van die instructeur over van alles en nog wat, totaal 4km gereden ofzo in 1,5 uur , wij terug naar hun kantoor, kreeg ik te horen dat ik nog 14 lesuren nodig had :S , ik denk WTF zoveel?

Paar dagen laten andere rijschool gebeld, verhaal uitgelegd, afspraak gemaakt proefles gedaan, 1,5 uur rondegereden met maar 2x stoppen, maar hij was mijn verhaal beetje vergeten, hij dacht dat ik al eens op AVD-examen geweest was , vraagt ie: waar hebben ze jou op laten zakken? ik: zakken? dit is de eerste keer dat ik fatsoenlijk op de weg gereden heb... Hij: oh, ging niet slecht dan, zijn maar paar dingetjes waar je op moet letten....

Daarna nog wel wat lessen gehad natuurlijk maar toen pas ging ik echt met plezier rijden, zo zie je maar weer dat de ene rijschool de andere niet is, was uiteindelijk voor AVB en AVD eerste keer geslaagd, theorie 2e keer... geef mij theorie en ik verpest het... hahaha
pi_58622952
quote:
Op maandag 12 mei 2008 08:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Verhaal
Niet alleen per rijschool kan het erg verschillen maar ook de instructeur en dat kam nog verschillen natuurlijk per persoon want je moet elkaar ook een beetje liggen.
Maar natuurlijk slimste is overstappen als je echt geen plezier meer heb in lessen etc.


Trouwens Cocktailprikker doet die vriend van jou ook 25KW afrijden? Want dan zal je altijd gezeur houden om die enige 25kw motor
Op MF over die rijschool waren de meest ook niet positief zover er reacties over waren, ook dat vooral met administratie grote puinhoop was las ik maar dat misschien nu al verandert.
............................
  maandag 12 mei 2008 @ 20:12:23 #204
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58632170
quote:
Op maandag 12 mei 2008 10:40 schreef sander89 het volgende:

[..]

Niet alleen per rijschool kan het erg verschillen maar ook de instructeur en dat kam nog verschillen natuurlijk per persoon want je moet elkaar ook een beetje liggen.
Maar natuurlijk slimste is overstappen als je echt geen plezier meer heb in lessen etc.


Trouwens Cocktailprikker doet die vriend van jou ook 25KW afrijden? Want dan zal je altijd gezeur houden om die enige 25kw motor
Op MF over die rijschool waren de meest ook niet positief zover er reacties over waren, ook dat vooral met administratie grote puinhoop was las ik maar dat misschien nu al verandert.
Heb ik gelezen ja... Zat ook te denken om bij Paul Lam te gaan, maar daarvan hoorde ik van een vriend van me die er gelest heeft dat er niet zo'n super persoonlijk contact is. En dat administratieve... Ook zelf goed opletten, vindt het erger dat ze zo makkelijk deden over een veel te slappe ketting.

En ja er is maar 1 25kw er6n, maar ze hebben 3 er6n's en 2 er500's ofzo... Als het model maar hetzelfde is, dan maakt dat vermogen niet zo uit. Maar er6n-er500 zijn 2 totaal verschillende motoren, wat ik op de er500 zo kan doen is opnieuw leren bij de er6n.
pi_58661827
Hey lui.. tijdje hier niet geweest.. maar kwam ff melden dat ik morgen moet AVD moet afrijden.. Wat spann'nd!

Morgen 14:05 gaat het gebeuren!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:09:35 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_58664595
Succes vince22

ik heb zojuist mn motor bij de garage afgezet.. hopelijk heb ik 'm snel weer terug
Huilen dan.
pi_58664793
Ging gisteren even langs om afspraak te maken. 5 Juni kon ik hem pas brengen

24k beurt + wat dingen nalopen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_58669088
Succes Vince22 morgen

Ik mag volgende week donderdag voor mijn AVB
............................
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:49:00 #209
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_58669495
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:22 schreef Lennox het volgende:
Ging gisteren even langs om afspraak te maken. 5 Juni kon ik hem pas brengen

24k beurt + wat dingen nalopen.
Ja, door die ov-staking-onzin wilde ik eigenlijk ook de afspraak verzetten (nogal gedoe om thuis te komen), maar dat kon pas weer over 3 weken dan.. mja ze belden net, ik kan 'm weer ophalen.. maar vrijdag heb ik pas tijd
Huilen dan.
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:26:17 #210
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58670428
Succes Vince_22
Net efkes anges
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:34:40 #211
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58670625
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Succes Vince_22
Zoals je het zo in eerst instantiie bekijkt: Rechts gaat voor. Dus de motor moet de auto voor laten, en de auto de fietser. De fietser moet echter wachten op de motor, welke afbuigt met de kortste bocht. Dan zou naar mijn idee de auto tegelijkertijd van voorrang gebruik mogen maken. Dus, Motor > Auto > Fiets.

Echter, dit valt onder een T splitsing. Dat betekend dat de fietser voor gaat voor de auto, en de motor voor de fietser. Dus kom je dan uit op Motor > Fietser > auto,

Hier moest ik ook even over denken eerlijk gezegd, maar gezien er geen verkeersborden zijn geld hier de normale T splitsingregel. Een oplettende defensief rijdende automobilist laat de fietser voor gaan. Een offensief rijdende automobilist gooit hem er nog even voor. Een defensieve fietser sorteert niet voor en laat onverhoopt de auto dus voor gaan. Een student gaat netjes voorsorteren en blokkeert zo de weg voor de auto, en neemt zo zijn rechtmatige voorrang.

ofzo
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:35:45 #212
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58670643
Hey hallo, je edit de post ineens?
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:13:29 #213
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58671385
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:35 schreef Cocktailprikker het volgende:
Hey hallo, je edit de post ineens?
Ja ik zag inderdaad daarna welk antwoord correct was. Op verzoek dan nog maar eens de foto:
Net efkes anges
pi_58675955
A natuurlijk, motor, fiets, auto.

De auto moet natuurlijk gewoon op de fiets wachten, die komt van rechts.
Maakt verder niet uit of die motor ueberhaupt in het plaatje staat, voor hun onderlinge voorrangsposiie. Die heeft in dit geval weer voorrang op de fietser.

Geduld is een schone zaak cocktailprikker.
twee violen en een trommel en een fluit
  donderdag 15 mei 2008 @ 08:13:26 #215
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58677937
Als je puur in praktijk kijkt zou C ook een goede oplossing zijn. Motor en Auto kunnen gelijktijdig doorrijden en hinderen elkaar niet.
Net efkes anges
pi_58679778
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 08:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Als je puur in praktijk kijkt zou C ook een goede oplossing zijn. Motor en Auto kunnen gelijktijdig doorrijden en hinderen elkaar niet.
Dat verwacht die fietser niet, dus lijkt me niet zo verstandig.

Ik wacht overigens met lessen/try out tot ik 21 ben. Dan heb ik de zomervakantie gewerkt, en kan ik (als ik het dan nog wil) in 1 keer door met lessen.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_58689101
Holladijeeeeee Vandaag AVD gehaald! Nu sparen voor een mooie brommert!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:47:25 #218
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58689149
gefeliciteerd!!!
Net efkes anges
pi_58689759
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:45 schreef Vince22 het volgende:
Holladijeeeeee Vandaag AVD gehaald! Nu sparen voor een mooie brommert!
Gefeli, wat voor motor heb je in gedachten of weet je het nog niet echt?

Vandaag tijdens motorrijles heeft half uurtje geregend, was aan de ene kant wel fijn dat toch al beetje regen ervaring heb op de motor.

Maar hopelijk is volgende week donderdag met AVB examen droog
............................
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:11:17 #220
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58699623
Gefeliciteerd Sjoerd! Vince!

Ik heb gisteren tijdens je examen weer twee uurtjes gelest, was prachtig weer voor een ritje. Mijn rijleraar kreeg nog mot met een dame die me eerst afsneed, en daarna op een tweebaansweg stijf naast/achter me aan bleef gassen op de rechterbaan.
Toen ze zei dat ze "ooooh" ook zo graag motorrijles wou nemen zei hij dat ze beter eerst auto kon leren rijden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Roquefort op 16-05-2008 09:34:37 ]
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58699680
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:16 schreef sander89 het volgende:

[..]

Gefeli, wat voor motor heb je in gedachten of weet je het nog niet echt?

Vandaag tijdens motorrijles heeft half uurtje geregend, was aan de ene kant wel fijn dat toch al beetje regen ervaring heb op de motor.

Maar hopelijk is volgende week donderdag met AVB examen droog
Thanks! Ik ga op zoek naar een Honda VFR 750F van 94-97.. Maar eerst maar even orienteren qua prijs en sparen. Ik denk in het naseizoen dat ik er eentje aan ga/kan schaffen!

Maak je niet te druk over het weer bij je AVB. Ik had 19-3 regen en hagel bij mn AVB en langzame slalom compleet 2x verkloot, dus komt vast goed! Als je maar laat zien dat je de motor beheerst en onthoud: je mag 2 dingen helemaal verkloten van de 7, zolang ze maar niet in hetzelfde cluster zitten!
Succes volgende week!

@Sjoerd: thanks
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:40:52 #222
139483 arnold-d
Evolution
pi_58703943
ik moet maandag afrijden,.. ik hoop dat het dan wel een beetje droog is.

en ik heb vanmiddag, 13:30 mijn Eerste keer les in de regen
Back to the 70's
  vrijdag 16 mei 2008 @ 18:20:31 #223
75969 isitreal
or is it riel
pi_58710602
Heb me net opgegeven voor een pakketje van 20 lessen. Had voor mijn verjaardag als kado 1 les gekregen.
volgende week dus voor het echt beginnen.
if you dont have a social life, you can talk about mine.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 18:27:40 #224
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58710747
Morgen denk ik zo de eerste regenles... Gelukkig is het pak nog droog al spring ik de waal in
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:47:57 #225
139483 arnold-d
Evolution
pi_58718000
Het is best te doen hoor!! in de regen.
vandaag eerste X in de regen. (nat wegdek)
maar dat was nog best wel leuk...
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:02 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Woensdag 1e keer gedaan. Beginnen met 30 km/u (zoals vereist), en op het 50 km/u op de teller hebben
Ik heb het ook gedaan met 50.. maar kwam met de valbeugels op de grond
was vergeten of het met 30 of 50 moest

ik ging toen wel lekker schuin
Back to the 70's
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:04:11 #226
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58729593
Vandaag dus les gehad weer, nat wegdek maar gelukkig geen regen

Ging eigenlijk prima, nu totaal geen moeite meer met de oefeningen, AVB staat gepland voor 21-06-08 Wel leuk was de uitwijkproef, beginnen met 30, en op een gegeven moment riep de instructrice dat ik niet zo schuin moest gaan Reed op dat moment 60 Gewoon té leuk ....

Op terugweg mochten mijn vriend en ik voor op rijden, was nog 1 beginner bij en daar bleef zij dan met de lesauto achter. Op een gegeven moment reden we dusdanig ver vooruit dat er van instructrice geen spoor meer was, niet erg want we mochten vrij naar de rijschool rijden

Kwamen we de favoriete bochten+snelheidsweg tegen, heeeel toevallig Toen zij ook @ rijschool aan kwam, vroeg ze of wij dan wel 80 hadden gereden ( bekeuringen waren voor ons zij ze, voordat we vertrokken je mag er 60 ). en toen dacht ik, hmm, ja 80 wel

[ Bericht 11% gewijzigd door Cocktailprikker op 18-05-2008 18:12:16 ]
pi_58729640
Verder ben je wel goed bij je hoofd ?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:14:27 #228
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58729764
Hier komt de moraalridder, duurde niet lang zeg Als je de Pieckenlaan kent tussen Beuningen en Nijmegen.... Dat is 1 km recht stuk zo'n beetje.

"Maar je reed veul te hard " Ja, dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')