Met 12 uur maar rijles redt je het zeker niet, dus gaat je snel paar honderd euro meer kosten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:57 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Die aanbieding is autorijles.
Motorrijles is (copy-paste van website):
8 lessen van 1.5 uur motor-rijles
1 les van 1.5 uur op de motor rijsimulator
CBR praktijkexamen bijzondere verrichtingen
CBR examen verkeersdeelneming
mogelijkheid tot gratis herexamen verkeersdeelneming *
mogelijkheid tot gratis herexamen bijzondere verrichting *
(elders 1200 euro): 899 euro !!
Dit is echt iets compleet anders... weet je zeker dat je het goede stukje hebt?quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even van de site van het CBR geplukt: Wat mee te nemen naar Theorie examen
één pasfoto
een verklaring van vermissing (proces verbaal)
een geldig identiteitsbewijs
¤ 18,20
Wat is een verklaring van vermissing?? Uitreksel uit het bevolkingsregister???
Moet er verder nog iets meegenomen worden?
Even aangepast. Er staan slechts 2 dingenquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is echt iets compleet anders... weet je zeker dat je het goede stukje hebt?
Klopt had ik 2 weken geleden ook alleen nodig, want je hem je reservering via internet gedaan dus ze kijken gewoon effe naar je ID en zien dat jij de juist persoon ben via de papieren/pc.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Even aangepast. Er staan slechts 2 dingeneen wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
een recente pasfoto
Nee hoor die heb je nooit nodig normaal gesproken, alleen volgens mij alleen als je ID aanvraagt heb je die nodig.(Als je nog geen ID hebt) Of natuurlijk als je gaat trouwen etc.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
je moet toch ook een uitreksel hebben uit het geboorteregister of niet?
Zal wel paar jaar geleden zijn geweest zeker?quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
Toen ik theorie examen voor de auto had, was deze wel noodzakelijk.. Uitreksel uit het gemeenteregister, maar dat is hetzelfde. Nu staat dat document er bij auto theorie ook niet meer bij.
Nieuw examen op 29 mei.quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:10 schreef Roquefort het volgende:
Morgen heb ik wegexamen.
*duimt*
Volgens mij ben ik tot nu toe zo'n 1600 euro kwijt.
edit: vandaag![]()
Primaquote:Op donderdag 8 mei 2008 21:43 schreef sander89 het volgende:
Bedankt Five_Horizons voor de update in de OP![]()
heb jij nou geluk dat je niet in de lange wachtrij hoeft te wachten?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:08 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nieuw examen op 29 mei.
*kuch*
En zo staat de teller nu boven de 2000 euro met wat extra lesjes erbij.
Maar de nieuwe lessen nu gelukkig wel met een leraar die niet binnen een kwartier mijn irritatiegrens passeert.
Eerste helft van het examen vonden ze prima, maar daarna zakte ik in volgens het achtervolgende trio. (twee cbr-mensen + leraar waar ik slechte chemie mee heb)quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Prima
Ik mag vanavond weer een uurtje knallen
Jammer roquefort.... wat ging er mis?
Wat dat aangaat is een wat grotere rijschool gewoon een voordeel boven een kleine.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:39 schreef arnold-d het volgende:
[..]
heb jij nou geluk dat je niet in de lange wachtrij hoeft te wachten?
wel jammer dat het niet gelukt is, volgende keer beter!!
dat vind ik echt zo'n "smoesjes"-redenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Eerste helft van het examen vonden ze prima, maar daarna zakte ik in volgens het achtervolgende trio. (twee cbr-mensen + leraar waar ik slechte chemie mee heb)
Ze struikelden heel erg over een stukje weven op in/uitvoegstrook, wat ik zelf tijdens het rijden ueberhaupt niet heb herkend als een probleemsituatie (de betreffende weefstrook is zo ongeveer bij mij thuis op de hoek, dus neem ik heel vaak met de auto), en daarna vonden ze mijn bochtenwerk te slecht of hoekig worden ofzo. Ik dacht eigenlijk zelf bij het afstappen dat ik, wel gewoon geslaagd zou zijn, niet omdat ik nou superperfect reed, maar wel omdat ik het idee had dat ik geen enkele big mistake had gemaakt.
Enfin, kattegejank van een gezakte.
Nouja, als je continu te slap de bocht ingaat en halverwege dat kreng plat legt om je bocht te corrigeren dan zou ik dat niet bepaald als 'normaal veilig rijgedrag' kwalificeren. Daar zou ik je keihard op laten zakken als examinator.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
dat vind ik echt zo'n "smoesjes"-reden
mja, jammer dat je gezakt bent... i know the feeling![]()
volgende keer beter<- dat gevoel ken ik inmiddels ook
![]()
Vriend zat op zijn er6n, ik zo, wejooow je kettingquote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:23 schreef Lennox het volgende:
Hoe heb je die kettingspeling gecontroleerd. Als ik op mn motor zit (SS), dan komt hij nog een stuk strakker te staan he. Klapperen kan ook komen door slecht gesmeerde ketting/versleten tandwielen.
ABS is wel voordeeltje voor je remproeven. Ik leste vorig jaar nog op zo'n oude CB 500 zonder ABS. En wij wisselden onderling ook van motoren. Met mn AVB had ik een motor waarbij de km teller niet goed werkte. Die schoot vanaf 30 km/u pas omhoog. Echt genieten.
Wat denk je dat de bedoeling is, dat je op 1 type motor moet kunnen rijden om het rijbewijs te halen ? Ik heb inmiddels op 3 verschillende les gehad, waarvan 2 voor AVB. Je krijg les om je motor te beheersen, dat moet je dus met iedere motor kunnen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:32 schreef Cocktailprikker het volgende:
Maar dit zijn gewoon totaal 2 verschillende motoren...
Ik heb destijds eerste 7 lessen in auto in ford escort gereden, de rest van de lessen in een BMW.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:38 schreef Becherovka het volgende:
Ik heb destijds eerst in een golf gelesd en daarna in een mazda 3. Niks ongewoons aan.
Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:41 schreef Roquefort het volgende:
maar ik vind domweg dat je bij een rijschool op spullen moet rijden die tiptop in orde zijn
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?quote:Op zondag 11 mei 2008 14:18 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les (quote:Op zondag 11 mei 2008 14:57 schreef Roquefort het volgende:
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?
Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...quote:Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les () gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.
With flame intended.
Dat je je als een beroepsflamer presenteert was me al duidelijk in dit topic, beetje nutteloos om dan nog verder op je elkaar tegensprekende woorden in te gaan. Een prettige dag verder!quote:Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les () gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.
With flame intended.
Wat je allemaal kan weet ik niet, dat mag je zelf voor jezelf inschatten, maar dat motorrijlessen niet goedkoop zijn en je als minimale eis goed rijmateriaal mag verwachten ben ik volkomen met je eens.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:22 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...
En ik durf nog steeds te beweren dat ik op de er500 het examen nu geslaagd af kan leggenDat is niet verwend zijn, dat is gewoon weten wat je kan.
Maar blijkbaar weet jij het allemaal al, dus zal ik maar niet te veel van je posts aan trekken![]()
Wat voor chopper les je ook weer sander ?quote:Op zondag 11 mei 2008 21:19 schreef sander89 het volgende:
Ja PDF klopt gewoon nog neem ik aan, die staat op de cbr site dus.
Maar 3m lijkt veel, maar dat valt wel tegen natuurlijk op de motor omdat die ook al 2-2.40m zijn ofzo.
Ik heb het natuurlijk over de hele lengte van de motorquote:Op zondag 11 mei 2008 21:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Wat voor chopper les je ook weer sander ?![]()
Wielbasis: 1.410 mm voor de kawasaki er6f
Woensdag 1e keer gedaan. Beginnen met 30 km/u (zoals vereist), en op het 50 km/u op de teller hebbenquote:Op zondag 11 mei 2008 21:57 schreef Cocktailprikker het volgende:
Snelle slalom is leuk vind ik, ga hem met regelmaat met 40 door om lekker te gooien met de fiets
Niet alleen per rijschool kan het erg verschillen maar ook de instructeur en dat kam nog verschillen natuurlijk per persoon want je moet elkaar ook een beetje liggen.quote:Op maandag 12 mei 2008 08:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Verhaal
Heb ik gelezen ja... Zat ook te denken om bij Paul Lam te gaan, maar daarvan hoorde ik van een vriend van me die er gelest heeft dat er niet zo'n super persoonlijk contact is. En dat administratieve... Ook zelf goed opletten, vindt het erger dat ze zo makkelijk deden over een veel te slappe ketting.quote:Op maandag 12 mei 2008 10:40 schreef sander89 het volgende:
[..]
Niet alleen per rijschool kan het erg verschillen maar ook de instructeur en dat kam nog verschillen natuurlijk per persoon want je moet elkaar ook een beetje liggen.
Maar natuurlijk slimste is overstappen als je echt geen plezier meer heb in lessen etc.
Trouwens Cocktailprikker doet die vriend van jou ook 25KW afrijden? Want dan zal je altijd gezeur houden om die enige 25kw motor![]()
Op MF over die rijschool waren de meest ook niet positief zover er reacties over waren, ook dat vooral met administratie grote puinhoop was las ik maar dat misschien nu al verandert.
Ja, door die ov-staking-onzin wilde ik eigenlijk ook de afspraak verzetten (nogal gedoe om thuis te komen), maar dat kon pas weer over 3 weken dan.. mja ze belden net, ik kan 'm weer ophalen.. maar vrijdag heb ik pas tijdquote:Op woensdag 14 mei 2008 14:22 schreef Lennox het volgende:
Ging gisteren even langs om afspraak te maken. 5 Juni kon ik hem pas brengen
24k beurt + wat dingen nalopen.
Zoals je het zo in eerst instantiie bekijkt: Rechts gaat voor. Dus de motor moet de auto voor laten, en de auto de fietser. De fietser moet echter wachten op de motor, welke afbuigt met de kortste bocht. Dan zou naar mijn idee de auto tegelijkertijd van voorrang gebruik mogen maken. Dus, Motor > Auto > Fiets.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Succes Vince_22
Ja ik zag inderdaad daarna welk antwoord correct was. Op verzoek dan nog maar eens de foto:quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:35 schreef Cocktailprikker het volgende:
Hey hallo, je edit de post ineens?
Dat verwacht die fietser niet, dus lijkt me niet zo verstandig.quote:Op donderdag 15 mei 2008 08:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Als je puur in praktijk kijkt zou C ook een goede oplossing zijn. Motor en Auto kunnen gelijktijdig doorrijden en hinderen elkaar niet.
Gefeli, wat voor motor heb je in gedachten of weet je het nog niet echt?quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:45 schreef Vince22 het volgende:
HolladijeeeeeeVandaag AVD gehaald! Nu sparen voor een mooie brommert!
Thanks! Ik ga op zoek naar een Honda VFR 750F van 94-97.. Maar eerst maar even orienteren qua prijs en sparen. Ik denk in het naseizoen dat ik er eentje aan ga/kan schaffen!quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:16 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gefeli, wat voor motor heb je in gedachten of weet je het nog niet echt?
Vandaag tijdens motorrijles heeft half uurtje geregend, was aan de ene kant wel fijn dat toch al beetje regen ervaring heb op de motor.
Maar hopelijk is volgende week donderdag met AVB examen droog
Ik heb het ook gedaan met 50.. maar kwam met de valbeugels op de grondquote:Op maandag 12 mei 2008 00:02 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Woensdag 1e keer gedaan. Beginnen met 30 km/u (zoals vereist), en op het 50 km/u op de teller hebben![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |