Met 12 uur maar rijles redt je het zeker niet, dus gaat je snel paar honderd euro meer kosten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:57 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Die aanbieding is autorijles.
Motorrijles is (copy-paste van website):
8 lessen van 1.5 uur motor-rijles
1 les van 1.5 uur op de motor rijsimulator
CBR praktijkexamen bijzondere verrichtingen
CBR examen verkeersdeelneming
mogelijkheid tot gratis herexamen verkeersdeelneming *
mogelijkheid tot gratis herexamen bijzondere verrichting *
(elders 1200 euro): 899 euro !!
Dit is echt iets compleet anders... weet je zeker dat je het goede stukje hebt?quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even van de site van het CBR geplukt: Wat mee te nemen naar Theorie examen
één pasfoto
een verklaring van vermissing (proces verbaal)
een geldig identiteitsbewijs
¤ 18,20
Wat is een verklaring van vermissing?? Uitreksel uit het bevolkingsregister???
Moet er verder nog iets meegenomen worden?
Even aangepast. Er staan slechts 2 dingenquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is echt iets compleet anders... weet je zeker dat je het goede stukje hebt?
Klopt had ik 2 weken geleden ook alleen nodig, want je hem je reservering via internet gedaan dus ze kijken gewoon effe naar je ID en zien dat jij de juist persoon ben via de papieren/pc.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Even aangepast. Er staan slechts 2 dingeneen wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
een recente pasfoto
Nee hoor die heb je nooit nodig normaal gesproken, alleen volgens mij alleen als je ID aanvraagt heb je die nodig.(Als je nog geen ID hebt) Of natuurlijk als je gaat trouwen etc.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
je moet toch ook een uitreksel hebben uit het geboorteregister of niet?
Zal wel paar jaar geleden zijn geweest zeker?quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
Toen ik theorie examen voor de auto had, was deze wel noodzakelijk.. Uitreksel uit het gemeenteregister, maar dat is hetzelfde. Nu staat dat document er bij auto theorie ook niet meer bij.
Nieuw examen op 29 mei.quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:10 schreef Roquefort het volgende:
Morgen heb ik wegexamen.
*duimt*
Volgens mij ben ik tot nu toe zo'n 1600 euro kwijt.
edit: vandaag![]()
Primaquote:Op donderdag 8 mei 2008 21:43 schreef sander89 het volgende:
Bedankt Five_Horizons voor de update in de OP![]()
heb jij nou geluk dat je niet in de lange wachtrij hoeft te wachten?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:08 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nieuw examen op 29 mei.
*kuch*
En zo staat de teller nu boven de 2000 euro met wat extra lesjes erbij.
Maar de nieuwe lessen nu gelukkig wel met een leraar die niet binnen een kwartier mijn irritatiegrens passeert.
Eerste helft van het examen vonden ze prima, maar daarna zakte ik in volgens het achtervolgende trio. (twee cbr-mensen + leraar waar ik slechte chemie mee heb)quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Prima
Ik mag vanavond weer een uurtje knallen
Jammer roquefort.... wat ging er mis?
Wat dat aangaat is een wat grotere rijschool gewoon een voordeel boven een kleine.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:39 schreef arnold-d het volgende:
[..]
heb jij nou geluk dat je niet in de lange wachtrij hoeft te wachten?
wel jammer dat het niet gelukt is, volgende keer beter!!
dat vind ik echt zo'n "smoesjes"-redenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Eerste helft van het examen vonden ze prima, maar daarna zakte ik in volgens het achtervolgende trio. (twee cbr-mensen + leraar waar ik slechte chemie mee heb)
Ze struikelden heel erg over een stukje weven op in/uitvoegstrook, wat ik zelf tijdens het rijden ueberhaupt niet heb herkend als een probleemsituatie (de betreffende weefstrook is zo ongeveer bij mij thuis op de hoek, dus neem ik heel vaak met de auto), en daarna vonden ze mijn bochtenwerk te slecht of hoekig worden ofzo. Ik dacht eigenlijk zelf bij het afstappen dat ik, wel gewoon geslaagd zou zijn, niet omdat ik nou superperfect reed, maar wel omdat ik het idee had dat ik geen enkele big mistake had gemaakt.
Enfin, kattegejank van een gezakte.
Nouja, als je continu te slap de bocht ingaat en halverwege dat kreng plat legt om je bocht te corrigeren dan zou ik dat niet bepaald als 'normaal veilig rijgedrag' kwalificeren. Daar zou ik je keihard op laten zakken als examinator.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
dat vind ik echt zo'n "smoesjes"-reden
mja, jammer dat je gezakt bent... i know the feeling![]()
volgende keer beter<- dat gevoel ken ik inmiddels ook
![]()
Vriend zat op zijn er6n, ik zo, wejooow je kettingquote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:23 schreef Lennox het volgende:
Hoe heb je die kettingspeling gecontroleerd. Als ik op mn motor zit (SS), dan komt hij nog een stuk strakker te staan he. Klapperen kan ook komen door slecht gesmeerde ketting/versleten tandwielen.
ABS is wel voordeeltje voor je remproeven. Ik leste vorig jaar nog op zo'n oude CB 500 zonder ABS. En wij wisselden onderling ook van motoren. Met mn AVB had ik een motor waarbij de km teller niet goed werkte. Die schoot vanaf 30 km/u pas omhoog. Echt genieten.
Wat denk je dat de bedoeling is, dat je op 1 type motor moet kunnen rijden om het rijbewijs te halen ? Ik heb inmiddels op 3 verschillende les gehad, waarvan 2 voor AVB. Je krijg les om je motor te beheersen, dat moet je dus met iedere motor kunnen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:32 schreef Cocktailprikker het volgende:
Maar dit zijn gewoon totaal 2 verschillende motoren...
Ik heb destijds eerste 7 lessen in auto in ford escort gereden, de rest van de lessen in een BMW.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:38 schreef Becherovka het volgende:
Ik heb destijds eerst in een golf gelesd en daarna in een mazda 3. Niks ongewoons aan.
Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:41 schreef Roquefort het volgende:
maar ik vind domweg dat je bij een rijschool op spullen moet rijden die tiptop in orde zijn
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?quote:Op zondag 11 mei 2008 14:18 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Succes met zoeken, ze zijn er weinig. Alleen de kleinere, meer betrokken rijscholen hebben imho goed stelselmatig onderhoud. De grotere maken er consequent een zooi van. Dat er 6 verschillende instructeurs beschikbaar zijn bij je rijschool al genoeg.
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les (quote:Op zondag 11 mei 2008 14:57 schreef Roquefort het volgende:
Waarom brom je dan eerst tegen cocktailprkker dat ie zeurt met zijn aanmerkingen, omdat ie immers overal op moet kunnen rijden, en zeg je nu tegen mij dat die rijscholen er consequent een zooi van maken? Als dat zo is, dan is het toch logisch dat cocktailprikker dat opmerkt en zich eraan ergert?
Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...quote:Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les () gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.
With flame intended.
Dat je je als een beroepsflamer presenteert was me al duidelijk in dit topic, beetje nutteloos om dan nog verder op je elkaar tegensprekende woorden in te gaan. Een prettige dag verder!quote:Op zondag 11 mei 2008 15:14 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Dat veel rijscholen gaar materiaal gebruiken doet niets af aan het feit dat het op z'n zachtst gezegd 'nogal idioot' is dat iemand zonder pardon na 1 les () gaat lopen klagen dat de motor niet naar zijn zin is en als een luxepopje eisen gaat lopen stellen aan het materiaal waar andere mensen prima mee overweg kunnen. Het komt op mij een beetje over als een verwend persoon die wel even zal laten zien hoe het écht moet (zie zijn post na zijn eerste les) maar vervolgens keihard begint te huilen als het even niet lukt. Gek hè, je hebt net 1 les gehad.
With flame intended.
Wat je allemaal kan weet ik niet, dat mag je zelf voor jezelf inschatten, maar dat motorrijlessen niet goedkoop zijn en je als minimale eis goed rijmateriaal mag verwachten ben ik volkomen met je eens.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:22 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die er last van had, vriend van mij rijd er ook op, en die heeft er net zo goed last van. Ik beweer nergens dat ik op elke motor een god ben, zeg alleen dat ik op de er500 wél alles kan wat vereist is voor het examen, alleen mag ik daar niet op afrijden. En ik ben niet verwend hoor, vindt het niet meer dan normaal dat de lesmotor goed onderhouden is. Dit is geen bijzondere eis, jij wilt toch ook niet op een wrak leren rijden? Waar praten we over zeg, een ketting die gespannen moet worden, 5 minuten werk. Natuurlijk leer je er wel op rijden, maar als je eerst 5 lessen bezig bent om met die klappende ketting om te gaan...
En ik durf nog steeds te beweren dat ik op de er500 het examen nu geslaagd af kan leggenDat is niet verwend zijn, dat is gewoon weten wat je kan.
Maar blijkbaar weet jij het allemaal al, dus zal ik maar niet te veel van je posts aan trekken![]()
Wat voor chopper les je ook weer sander ?quote:Op zondag 11 mei 2008 21:19 schreef sander89 het volgende:
Ja PDF klopt gewoon nog neem ik aan, die staat op de cbr site dus.
Maar 3m lijkt veel, maar dat valt wel tegen natuurlijk op de motor omdat die ook al 2-2.40m zijn ofzo.
Ik heb het natuurlijk over de hele lengte van de motorquote:Op zondag 11 mei 2008 21:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Wat voor chopper les je ook weer sander ?![]()
Wielbasis: 1.410 mm voor de kawasaki er6f
Woensdag 1e keer gedaan. Beginnen met 30 km/u (zoals vereist), en op het 50 km/u op de teller hebbenquote:Op zondag 11 mei 2008 21:57 schreef Cocktailprikker het volgende:
Snelle slalom is leuk vind ik, ga hem met regelmaat met 40 door om lekker te gooien met de fiets
Niet alleen per rijschool kan het erg verschillen maar ook de instructeur en dat kam nog verschillen natuurlijk per persoon want je moet elkaar ook een beetje liggen.quote:Op maandag 12 mei 2008 08:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Verhaal
Heb ik gelezen ja... Zat ook te denken om bij Paul Lam te gaan, maar daarvan hoorde ik van een vriend van me die er gelest heeft dat er niet zo'n super persoonlijk contact is. En dat administratieve... Ook zelf goed opletten, vindt het erger dat ze zo makkelijk deden over een veel te slappe ketting.quote:Op maandag 12 mei 2008 10:40 schreef sander89 het volgende:
[..]
Niet alleen per rijschool kan het erg verschillen maar ook de instructeur en dat kam nog verschillen natuurlijk per persoon want je moet elkaar ook een beetje liggen.
Maar natuurlijk slimste is overstappen als je echt geen plezier meer heb in lessen etc.
Trouwens Cocktailprikker doet die vriend van jou ook 25KW afrijden? Want dan zal je altijd gezeur houden om die enige 25kw motor![]()
Op MF over die rijschool waren de meest ook niet positief zover er reacties over waren, ook dat vooral met administratie grote puinhoop was las ik maar dat misschien nu al verandert.
Ja, door die ov-staking-onzin wilde ik eigenlijk ook de afspraak verzetten (nogal gedoe om thuis te komen), maar dat kon pas weer over 3 weken dan.. mja ze belden net, ik kan 'm weer ophalen.. maar vrijdag heb ik pas tijdquote:Op woensdag 14 mei 2008 14:22 schreef Lennox het volgende:
Ging gisteren even langs om afspraak te maken. 5 Juni kon ik hem pas brengen
24k beurt + wat dingen nalopen.
Zoals je het zo in eerst instantiie bekijkt: Rechts gaat voor. Dus de motor moet de auto voor laten, en de auto de fietser. De fietser moet echter wachten op de motor, welke afbuigt met de kortste bocht. Dan zou naar mijn idee de auto tegelijkertijd van voorrang gebruik mogen maken. Dus, Motor > Auto > Fiets.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Succes Vince_22
Ja ik zag inderdaad daarna welk antwoord correct was. Op verzoek dan nog maar eens de foto:quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:35 schreef Cocktailprikker het volgende:
Hey hallo, je edit de post ineens?
Dat verwacht die fietser niet, dus lijkt me niet zo verstandig.quote:Op donderdag 15 mei 2008 08:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Als je puur in praktijk kijkt zou C ook een goede oplossing zijn. Motor en Auto kunnen gelijktijdig doorrijden en hinderen elkaar niet.
Gefeli, wat voor motor heb je in gedachten of weet je het nog niet echt?quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:45 schreef Vince22 het volgende:
HolladijeeeeeeVandaag AVD gehaald! Nu sparen voor een mooie brommert!
Thanks! Ik ga op zoek naar een Honda VFR 750F van 94-97.. Maar eerst maar even orienteren qua prijs en sparen. Ik denk in het naseizoen dat ik er eentje aan ga/kan schaffen!quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:16 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gefeli, wat voor motor heb je in gedachten of weet je het nog niet echt?
Vandaag tijdens motorrijles heeft half uurtje geregend, was aan de ene kant wel fijn dat toch al beetje regen ervaring heb op de motor.
Maar hopelijk is volgende week donderdag met AVB examen droog
Ik heb het ook gedaan met 50.. maar kwam met de valbeugels op de grondquote:Op maandag 12 mei 2008 00:02 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Woensdag 1e keer gedaan. Beginnen met 30 km/u (zoals vereist), en op het 50 km/u op de teller hebben![]()
Kun je niet op je opgevoerde scooter blijven knorren ? Je bent duidelijk nog niet volwassen genoeg om op een motor te gaan zitten. Dat bleek ook al uit de rest van je posts hier trouwens.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:14 schreef Cocktailprikker het volgende:Hier komt de moraalridder, duurde niet lang zeg
Als je de Pieckenlaan kent tussen Beuningen en Nijmegen.... Dat is 1 km recht stuk zo'n beetje.
"Maar je reed veul te hard" Ja, dus?
Je bent aan het lessen domme idioot. Vorige week zat je nog te huilen dat je je motor niet eens onder controle kon houden.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:55 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Oh noes, jij gaat je dalijk echt overal aan de maximum snelheid houdenZo'n echte goldwingrijder
![]()
[..]
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent aan het lessen domme idioot. Vorige week zat je nog te huilen dat je je motor niet eens onder controle kon houden.
Maar hij is dan wel een heule stoere tupperware-liefhebberquote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:22 schreef arnold-d het volgende:
140 op de binnenwegen, en nog niet genoeg ervaring, zonder instructeur?
das stoer
Niet stoer, wel leukquote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:22 schreef arnold-d het volgende:
140 op de binnenwegen, en nog niet genoeg ervaring, zonder instructeur?
das stoer
Waar komt het idee vandaan eigenlijk dat ik een tupperware liefhebber ben? Als ik ergens niet dood op gevonden wil worden is het wel een scooter, sterker nog ik heb er ook nooit 1 gehad. Dus die lulkoekverhalen mogen ook achterwege blijvenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar hij is dan wel een heule stoere tupperware-liefhebber
Waar heb ik het over een scooterquote:Op zondag 18 mei 2008 16:26 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
En nee hard rijden is niet stoer, doe ik het ook niet voor, maar wel leuk. Mja, dat zul je zelf ook wel ervaren als je je gas eens verder open draait dan de helft en verder dan de 3 opschakelt
Hier denk ik anders over dan anderen, hard rijden is niet perse meteen onverantwoordelijkquote:Op zondag 18 mei 2008 17:23 schreef sander89 het volgende:
Had niet goed gelezen dacht dat je 80 reed waar je 60 km/h mocht, maar 80 km te hard vooral binnen de binnen de bebouwde kom is erg debiel![]()
![]()
Pak dan de snelweg(met instructeur) of iets als je leuk vind om zo hard te rijden, wel erg slecht dat ze je zonder instructeur lieten terug rijden, want je hebt blijkbaar zelf niet veel verantwoordelijkheidsgevoel.
Met zulke snelheden heb je denk erg groot probleem als je gepakt word iets gebeurt, ook al ben je een lesser, want bij die snelheden moet je gewoon voor de rechter verschijnen.
Ben benieuwd trouwens of rijschool geen melding heeft gekregen, dat twee lesmotors met een erg hoge snelheid op een 60 km/h weg reden.
Hard rijden an sich is niet mijn genot van het motorrijden... Maar het is leuk om af en toe even het gas open te draaien. En als dat op een overzienbare weg is, zonder weggebruikers die je direct / indirect in gevaar kan brengen, zie ik het probleem niet zo. Ik zeg niet dat het netjes was, dat zeker niet, maar wel eventjes leuk. En daar draait motorrijden voor mij om, dat ik het leuk vindquote:Op zondag 18 mei 2008 17:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een scooter![]()
Jezegt alweer genoeg. Blijkbaar staat motorrijden bij jou voor zo hard mogelijk rijden. (ik neem verder aan dat iedereen die weleens op de snelweg/provinciale weg heeft gereden, keurig heeft opgeschakeld naar bijvoorbeeld de 4 of 5.....)
Foto's zagen er iig wel goed uit, meeting is altijd leukquote:Op zondag 18 mei 2008 19:53 schreef arnold-d het volgende:
Moet morgen afrijden... over 14uur.
maar begin nu wel een beetje spanning te voelen..
heb er al z'n zin in..
Zeker na vandaag.. niet goed. Voor je afrijdag naar de Motor Meeting van het motor-forum gaan..
veel burnouts enz![]()
Dat mag je verwachten... de praktijk wijst anders uit. (niet persé met CP, maar in het algemeen) Mensen overschatten zichzelf.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:10 schreef Isdatzo het volgende:
ik denk dat Coctailprikker zelf wel een beetje in kan schatten wat al dan niet verantwoord is.. hij is iig meerderjarig, dan mag je verwachten dat iemand weet wat zijn kunnen is.
Inderdaad en je lest niet voor niets: je hebt immers je rijbewijs nog niet, dus heb je geen enkele zelfstandige rij-ervaring.quote:Op maandag 19 mei 2008 08:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat mag je verwachten... de praktijk wijst anders uit. (niet persé met CP, maar in het algemeen) Mensen overschatten zichzelf.
quote:Op maandag 19 mei 2008 12:28 schreef arnold-d het volgende:![]()
![]()
GESLAAGD
![]()
![]()
![]()
Perfect ritje van 20 minuten..
BEN blijalleen nu een lange week wachten
![]()
eerst de verzekering maar regelen![]()
Pas maar op gem ede/amersfoort a.s vrijdag![]()
![]()
![]()
Heb je al oordopjesquote:Op maandag 19 mei 2008 14:01 schreef arnold-d het volgende:
een oude Honda CB350F..
maar je hoort me wel aankomen!! ik heb er zelf een mege luide open pijp onder geplaatst
Maak je niet druk om het laatstequote:Op maandag 19 mei 2008 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
Cocktailprikkerik dacht dat je je leven ging beteren
blijf jij eens uit de buurt als je geslaagd bent![]()
- ik slaag nooitquote:Op maandag 19 mei 2008 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
Je weet nu al dat je nooit gaat slagen![]()
![]()
De mijne in 12 jaar 26000quote:Op maandag 19 mei 2008 21:45 schreef Lennox het volgende:
[ afbeelding ]
Zal de mijne ook eens showen. Nog vrijwel in showroom staat, ondanks bouwjaar 1997
Heeft in 11 jaar tijd ook net 22.000 gelopen
OMFG!quote:Op maandag 19 mei 2008 18:13 schreef Isdatzo het volgende:
Is dat gezeik nu eens afgelopen?![]()
Laat ik dan (eindelijk) maar wat foto's van mijn EK2008-ready motor posten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neh zoveel kostte de cb500rquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:55 schreef mighty_myte het volgende:
gefeliciteerd! klinkt positief.
voor zo'n kosten zou ik het ook graag doen.
die 1250 voor de lessen etc vind ik betaalbaar.
Hehe ik ga een stuk meer kwijt zijn omdat motorfietsen voor mij toch een stuk moeilijker blijkt dan gewoon fietsenquote:Op woensdag 21 mei 2008 01:13 schreef s00z het volgende:
[..]
Neh zoveel kostte de cb500r
Lessen was denk ik... eh 20-25 lessen ofzo maal 43 euro = 950/1000 euro.
Avb examen was geloof ik rond de 220 euro en avd ook. Dus samen zo'n 1500 euro om het rijbewijs te halen.
De kleding, broek jas, helm, handschoenen en laarzen was bij elkaar denk ik 500 euro.
Motor dus 1250, in totaal ben ik dus voor 3250 euro klaar denk ik. Als jullie hier in geinteresseerd zijn, zal ik het helemaal exact uitrekenen
Wat is afschuinen?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:00 schreef Sala-adin het volgende:
Had gisteren mijn 4e les. Wat ging dat kut zeg! Had zelfs moeite met halve draai! en een achtje kon ik helemaal niet aan beginnen.
En wat is dat afschuinen moeilijk
Nou, dat lijkt me het minste moeilijke, ik deed vroeger niks liever dan zo schuin en hard mogelijk door een bocht gaan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
in een bocht moet je met je gewicht meegaan zodat je motor schuin gaat. Anders ga je rechtdoor.
Gewoon met je hand hard op je stuurgewichten drukken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:00 schreef Sala-adin het volgende:
Had gisteren mijn 4e les. Wat ging dat kut zeg! Had zelfs moeite met halve draai! en een achtje kon ik helemaal niet aan beginnen.
En wat is dat afschuinen moeilijk
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:32 schreef -XX- het volgende:
[..]
OMFG!![]()
![]()
![]()
EN nog wel een oranje.![]()
Welkom mede SZR rijder.
Dit is mijn liefje!![]()
[ afbeelding ]
Ik heb bij rijschool Jan Heezen in Waalre ( / Aalst) gelest, is me zeker goed bevallen. Ze zijn zeker niet de goedkoopste though.. in totaal aan lessen en examens was ik, denk ik, ongeveer 1600 euro kwijt.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:29 schreef mighty_myte het volgende:
Kutdatabase blabla te druk - post weg - kut.
Ik schreef dus:
Omdat motorrijden me altijd al heel vet leek wil ik het ook maar eens halen.
Daarom lees ik sinds een tijdje dit topic ook mee en las dat er mensen in
Eindhoven rijden. Welke rijschool is goed hier in Eindhoven?
Wat is iedereen eigenlijk totaal kwijt aan kosten om het rijbewijs te halen?
Yup, zo deed ik 't ook.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:28 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gebruiken jullie ook de tegenhandende techniek bij het insturen van krappe bochte, 8jes, enz?Dus je rug recht houden t.o.v. de weg en de motor om leggen. Daarmee gaan die oefeningen echt zo veel makkelijker, je hebt veel meer controle over de motor omdat je gewoon niet zo snel omvalt.
Denk, speel de meest waardevolle tip van mijn lessen tot nu toe ff door
Ja hard door een bocht gaan is niet zo moeilijk, maar bij de halve draai en de 8 heb je maar kleine beperkte ruimte dus dat doe je maar met 5/10 km/u ongeveer.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:17 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me het minste moeilijke, ik deed vroeger niks liever dan zo schuin en hard mogelijk door een bocht gaan.
Snap het idee goed maar denk dan dat de OP wel erg lang en groot word dan, als je dat doet over elke bijzondere verrichting, denk dat via PDF en filmpjes uit OP ook al wat verder komt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
Misschien een * tips * lijstje maken in de OP?Lijkt me een goed idee, ook duidelijk voor nieuwe posters hier
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |