Kun je niet op je opgevoerde scooter blijven knorren ? Je bent duidelijk nog niet volwassen genoeg om op een motor te gaan zitten. Dat bleek ook al uit de rest van je posts hier trouwens.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:14 schreef Cocktailprikker het volgende:Hier komt de moraalridder, duurde niet lang zeg
Als je de Pieckenlaan kent tussen Beuningen en Nijmegen.... Dat is 1 km recht stuk zo'n beetje.
"Maar je reed veul te hard" Ja, dus?
Je bent aan het lessen domme idioot. Vorige week zat je nog te huilen dat je je motor niet eens onder controle kon houden.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:55 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Oh noes, jij gaat je dalijk echt overal aan de maximum snelheid houdenZo'n echte goldwingrijder
![]()
[..]
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent aan het lessen domme idioot. Vorige week zat je nog te huilen dat je je motor niet eens onder controle kon houden.
Maar hij is dan wel een heule stoere tupperware-liefhebberquote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:22 schreef arnold-d het volgende:
140 op de binnenwegen, en nog niet genoeg ervaring, zonder instructeur?
das stoer
Niet stoer, wel leukquote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:22 schreef arnold-d het volgende:
140 op de binnenwegen, en nog niet genoeg ervaring, zonder instructeur?
das stoer
Waar komt het idee vandaan eigenlijk dat ik een tupperware liefhebber ben? Als ik ergens niet dood op gevonden wil worden is het wel een scooter, sterker nog ik heb er ook nooit 1 gehad. Dus die lulkoekverhalen mogen ook achterwege blijvenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar hij is dan wel een heule stoere tupperware-liefhebber
Waar heb ik het over een scooterquote:Op zondag 18 mei 2008 16:26 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
En nee hard rijden is niet stoer, doe ik het ook niet voor, maar wel leuk. Mja, dat zul je zelf ook wel ervaren als je je gas eens verder open draait dan de helft en verder dan de 3 opschakelt
Hier denk ik anders over dan anderen, hard rijden is niet perse meteen onverantwoordelijkquote:Op zondag 18 mei 2008 17:23 schreef sander89 het volgende:
Had niet goed gelezen dacht dat je 80 reed waar je 60 km/h mocht, maar 80 km te hard vooral binnen de binnen de bebouwde kom is erg debiel![]()
![]()
Pak dan de snelweg(met instructeur) of iets als je leuk vind om zo hard te rijden, wel erg slecht dat ze je zonder instructeur lieten terug rijden, want je hebt blijkbaar zelf niet veel verantwoordelijkheidsgevoel.
Met zulke snelheden heb je denk erg groot probleem als je gepakt word iets gebeurt, ook al ben je een lesser, want bij die snelheden moet je gewoon voor de rechter verschijnen.
Ben benieuwd trouwens of rijschool geen melding heeft gekregen, dat twee lesmotors met een erg hoge snelheid op een 60 km/h weg reden.
Hard rijden an sich is niet mijn genot van het motorrijden... Maar het is leuk om af en toe even het gas open te draaien. En als dat op een overzienbare weg is, zonder weggebruikers die je direct / indirect in gevaar kan brengen, zie ik het probleem niet zo. Ik zeg niet dat het netjes was, dat zeker niet, maar wel eventjes leuk. En daar draait motorrijden voor mij om, dat ik het leuk vindquote:Op zondag 18 mei 2008 17:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een scooter![]()
Jezegt alweer genoeg. Blijkbaar staat motorrijden bij jou voor zo hard mogelijk rijden. (ik neem verder aan dat iedereen die weleens op de snelweg/provinciale weg heeft gereden, keurig heeft opgeschakeld naar bijvoorbeeld de 4 of 5.....)
Foto's zagen er iig wel goed uit, meeting is altijd leukquote:Op zondag 18 mei 2008 19:53 schreef arnold-d het volgende:
Moet morgen afrijden... over 14uur.
maar begin nu wel een beetje spanning te voelen..
heb er al z'n zin in..
Zeker na vandaag.. niet goed. Voor je afrijdag naar de Motor Meeting van het motor-forum gaan..
veel burnouts enz![]()
Dat mag je verwachten... de praktijk wijst anders uit. (niet persé met CP, maar in het algemeen) Mensen overschatten zichzelf.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:10 schreef Isdatzo het volgende:
ik denk dat Coctailprikker zelf wel een beetje in kan schatten wat al dan niet verantwoord is.. hij is iig meerderjarig, dan mag je verwachten dat iemand weet wat zijn kunnen is.
Inderdaad en je lest niet voor niets: je hebt immers je rijbewijs nog niet, dus heb je geen enkele zelfstandige rij-ervaring.quote:Op maandag 19 mei 2008 08:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat mag je verwachten... de praktijk wijst anders uit. (niet persé met CP, maar in het algemeen) Mensen overschatten zichzelf.
quote:Op maandag 19 mei 2008 12:28 schreef arnold-d het volgende:![]()
![]()
GESLAAGD
![]()
![]()
![]()
Perfect ritje van 20 minuten..
BEN blijalleen nu een lange week wachten
![]()
eerst de verzekering maar regelen![]()
Pas maar op gem ede/amersfoort a.s vrijdag![]()
![]()
![]()
Heb je al oordopjesquote:Op maandag 19 mei 2008 14:01 schreef arnold-d het volgende:
een oude Honda CB350F..
maar je hoort me wel aankomen!! ik heb er zelf een mege luide open pijp onder geplaatst
Maak je niet druk om het laatstequote:Op maandag 19 mei 2008 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
Cocktailprikkerik dacht dat je je leven ging beteren
blijf jij eens uit de buurt als je geslaagd bent![]()
- ik slaag nooitquote:Op maandag 19 mei 2008 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
Je weet nu al dat je nooit gaat slagen![]()
![]()
De mijne in 12 jaar 26000quote:Op maandag 19 mei 2008 21:45 schreef Lennox het volgende:
[ afbeelding ]
Zal de mijne ook eens showen. Nog vrijwel in showroom staat, ondanks bouwjaar 1997
Heeft in 11 jaar tijd ook net 22.000 gelopen
OMFG!quote:Op maandag 19 mei 2008 18:13 schreef Isdatzo het volgende:
Is dat gezeik nu eens afgelopen?![]()
Laat ik dan (eindelijk) maar wat foto's van mijn EK2008-ready motor posten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neh zoveel kostte de cb500rquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:55 schreef mighty_myte het volgende:
gefeliciteerd! klinkt positief.
voor zo'n kosten zou ik het ook graag doen.
die 1250 voor de lessen etc vind ik betaalbaar.
Hehe ik ga een stuk meer kwijt zijn omdat motorfietsen voor mij toch een stuk moeilijker blijkt dan gewoon fietsenquote:Op woensdag 21 mei 2008 01:13 schreef s00z het volgende:
[..]
Neh zoveel kostte de cb500r
Lessen was denk ik... eh 20-25 lessen ofzo maal 43 euro = 950/1000 euro.
Avb examen was geloof ik rond de 220 euro en avd ook. Dus samen zo'n 1500 euro om het rijbewijs te halen.
De kleding, broek jas, helm, handschoenen en laarzen was bij elkaar denk ik 500 euro.
Motor dus 1250, in totaal ben ik dus voor 3250 euro klaar denk ik. Als jullie hier in geinteresseerd zijn, zal ik het helemaal exact uitrekenen
Wat is afschuinen?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:00 schreef Sala-adin het volgende:
Had gisteren mijn 4e les. Wat ging dat kut zeg! Had zelfs moeite met halve draai! en een achtje kon ik helemaal niet aan beginnen.
En wat is dat afschuinen moeilijk
Nou, dat lijkt me het minste moeilijke, ik deed vroeger niks liever dan zo schuin en hard mogelijk door een bocht gaan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
in een bocht moet je met je gewicht meegaan zodat je motor schuin gaat. Anders ga je rechtdoor.
Gewoon met je hand hard op je stuurgewichten drukken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:00 schreef Sala-adin het volgende:
Had gisteren mijn 4e les. Wat ging dat kut zeg! Had zelfs moeite met halve draai! en een achtje kon ik helemaal niet aan beginnen.
En wat is dat afschuinen moeilijk
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:32 schreef -XX- het volgende:
[..]
OMFG!![]()
![]()
![]()
EN nog wel een oranje.![]()
Welkom mede SZR rijder.
Dit is mijn liefje!![]()
[ afbeelding ]
Ik heb bij rijschool Jan Heezen in Waalre ( / Aalst) gelest, is me zeker goed bevallen. Ze zijn zeker niet de goedkoopste though.. in totaal aan lessen en examens was ik, denk ik, ongeveer 1600 euro kwijt.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:29 schreef mighty_myte het volgende:
Kutdatabase blabla te druk - post weg - kut.
Ik schreef dus:
Omdat motorrijden me altijd al heel vet leek wil ik het ook maar eens halen.
Daarom lees ik sinds een tijdje dit topic ook mee en las dat er mensen in
Eindhoven rijden. Welke rijschool is goed hier in Eindhoven?
Wat is iedereen eigenlijk totaal kwijt aan kosten om het rijbewijs te halen?
Yup, zo deed ik 't ook.quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:28 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gebruiken jullie ook de tegenhandende techniek bij het insturen van krappe bochte, 8jes, enz?Dus je rug recht houden t.o.v. de weg en de motor om leggen. Daarmee gaan die oefeningen echt zo veel makkelijker, je hebt veel meer controle over de motor omdat je gewoon niet zo snel omvalt.
Denk, speel de meest waardevolle tip van mijn lessen tot nu toe ff door
Ja hard door een bocht gaan is niet zo moeilijk, maar bij de halve draai en de 8 heb je maar kleine beperkte ruimte dus dat doe je maar met 5/10 km/u ongeveer.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:17 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me het minste moeilijke, ik deed vroeger niks liever dan zo schuin en hard mogelijk door een bocht gaan.
Snap het idee goed maar denk dan dat de OP wel erg lang en groot word dan, als je dat doet over elke bijzondere verrichting, denk dat via PDF en filmpjes uit OP ook al wat verder komt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
Misschien een * tips * lijstje maken in de OP?Lijkt me een goed idee, ook duidelijk voor nieuwe posters hier
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |