abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58497050
Hmm, geen bevestiging gekregen van de rijschool zoals afgesproken.

Hoop dat ze 't toch hebben vastgelegd. Morgenochtend zou dus de proefles plaats moeten vinden.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 5 mei 2008 @ 22:01:12 #127
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58500425
Morgen maar weer een afspraak maken, wil zaterdag wel weer een lesje
  maandag 5 mei 2008 @ 22:09:04 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_58500647
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:01 schreef Cocktailprikker het volgende:
Morgen maar weer een afspraak maken, wil zaterdag wel weer een lesje
zo te zien is 't er dan iig goed weer voor ja
Huilen dan.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 00:24:39 #129
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_58503556
quote:
Op zondag 4 mei 2008 23:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Het gaat er niet alleen om dat je dat achtje kan maken maar ook dat je dat met de juiste techniek doet ... trekkende motor/slippende koppeling..

Hetzelfde geldt voor de langzame slalom.
Volgens mijn instructeur mag je het achtje helemaal niet met slippende koppeling doen, maar alleen met gas en achterrem.

Wie heeft er gelijk?

Verder: hoe maak je een motor trekkend?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:18:55 #130
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_58506326
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 00:24 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Volgens mijn instructeur mag je het achtje helemaal niet met slippende koppeling doen, maar alleen met gas en achterrem.

Wie heeft er gelijk?

Verder: hoe maak je een motor trekkend?
Ik had in theorieboekjes en op oefen cd-rom gelezen/gezien dat slippende koppeling mocht. Dus toen ik dat veel makkelijker vond, ben ik dat blijven toepassen ondanks dat instructeurs zeiden dat het zonder slippende kopppeling moest.

Op het examen keurde de examinator het niet helemaal goed, ik kreeg er tenminste een aanmerking over, waardoor ik het predikaat "met de hakken over de sloot" van hem kreeg. Ik vond het best, gehaald = gehaald. Maar ze waarderen zonder koppeling dus beter hier bij het examen.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58506943
Afspraak was toch goed doorgekomen.

Ik moet zeggen dat 't wel ontzettend pittig is, heb nog nooit van m'n leven iets gemotoriseerd met 2 wielen gereden, en het wordt een stuk duurder dan ik had verwacht.

Was wel heel leuk.

Even heel goed over nadenken dus.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_58508688
De acht mag je gewoon doen met slippende koppeling, zolang je maar genoeg vaart er in houdt en geen balanceer oefening er van maakt. (zie ook de PDF van oefeningen in de OP van het CBR)

Maar voor de meeste is het handigst om gewoon alleen voetrem te gebruiken, eerst vond ik ook lastig maar gewoon iets meer gas geven en voetrem dan iets meer intrappen en gaat stukken makkelijker.
............................
pi_58509769
Acht heb ik ook nooit met slippende koppeling geleerd. Precies zoals jij het zegt. Gas en voetrem erbij pakken. Was zelf niet zo'n held in die langzame slalom.

Overigens leste ik vorig jaar rond deze tijd, en toen was het met AVB ook bizar warm. Helemaal doorweekt stapte je af na een les met 25-30c. Bij AVD is het niet zo'n punt, zolang je maar niet stil staat.

Iedereen succes, zeker nu het CBR weer overspoelt wordt met motormuizen in de dop.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_58511904
Vanmiddag gebeld en kan zaterdag al mijn eerste rijles doen erg snel, maar wel relaxed! Ben benieuwd.

Eerste rijles: 10-04-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: RVV, Amsterdam
Lesmotor: ? >25 KW
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
pi_58520955
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:12 schreef spanks het volgende:
Vanmiddag gebeld en kan zaterdag al mijn eerste rijles doen erg snel, maar wel relaxed! Ben benieuwd.

Eerste rijles: 10-04-08 10-05-08
Het is alweer mei
  woensdag 7 mei 2008 @ 04:41:59 #136
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_58524849
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:12 schreef spanks het volgende:

Eerste rijles: 10-04-08
Honda CBF 500 ABS
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_58527632
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 04:41 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Honda CBF 500 ABS
Prima ding om te zien
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:44:27 #138
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58527853
Even een updateje van mijn kant.

Sjoerd102
Eerste rijles: 15-03-08
Theorie: 23-05-08
AVB: 16-06-08
Rijschool:Hennie/ Swalmen
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)

De lessen (bijzondere verrichtingen/ voertuig beheersing) beginnen nu aardig te gaan.
1e paar lessen, heb ik zowat alle kegels omgemaaid.
Nu begint het stukken beter te gaan, Het is voldoende, maar het moet natuurlijk helemaal goed gaan.
AVB is gepland voor 16 juni.
Inmiddels heb ik ook motorlaarzen gekregen van Sidi.
Mijn oom had er liggen die ik zo kon meenemen.
Typenummer weet ik helaas niet, maar volgens hem waren ze vrij prijzig.
Helaas is hij deze week met vakantie, maar zodra hij terug is wil ik bij hem eens informeren of hij ergens een leuke motor weet te staan.
Net efkes anges
pi_58531165
Zijn er eigenlijk meer mensen die bij RVV (A'dam) rijles hebben gehad? En zoja, hoeveel lessen hebben jullie genomen. Dat pakket op hun website voor 899 euri lijkt me een goede aanbieding, maar weet niet of 30 lessen van 45 min. genoeg is...
pi_58532050
Oh, op 30 mei komt een vriend van me hiernaartoe om 2 motoren te huren en het hele weekeind rond te crossen. Ik kan NIET wachten Nu maar hopen op goed weer!
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:36:00 #141
139483 arnold-d
Evolution
pi_58535657
nog 3 lessen op de straat, en dan alweer afrijden,..
alleen duurt 19mei nog zo lang..
Back to the 70's
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:54:01 #142
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58536066
Zaterdag heb k samen met een vriend weer een les gepland, van 90 min. Meteen examen maar aanvragen lijkt me
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:52:00 #143
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58539380
net lekker liggen lessen, remproeven, uitwijkoefening en snelle slalom. Wil ik net vertrekken voor die laatste oefening, spreekt een wandelaar me aan: Blijkt mijn motor koelvloeistof te lekken Was mijn motor aan de kook geraakt Bleek gisteren met die motor ook al het geval te zijn geweest. Dus die gaat komende week heel snel richting garage.
Net efkes anges
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:08:23 #144
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58539776
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 19:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
net lekker liggen lessen, remproeven, uitwijkoefening en snelle slalom. Wil ik net vertrekken voor die laatste oefening, spreekt een wandelaar me aan: Blijkt mijn motor koelvloeistof te lekken Was mijn motor aan de kook geraakt Bleek gisteren met die motor ook al het geval te zijn geweest. Dus die gaat komende week heel snel richting garage.
Dat lijkt me echt zooo bagger, als je niet kan lessen / door moet op een andere motor omdat je vertrouwde beestje kapot is
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:14:09 #145
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58539908
voordeel was dat we met 2 motors reden en het vrij op het einde gebeurde. Mijn motor even laten afkoelen en toen rustig naar de rijschool terug gereden. Zijn beide CB500 's maar ene is nieuwe type, zit houding is iets anders mar heb gelukkig op beide gereden. Vergeet niet dat zo'n les motoren zwaar te lijden hebben.
Net efkes anges
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:39:18 #146
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58540417
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
voordeel was dat we met 2 motors reden en het vrij op het einde gebeurde. Mijn motor even laten afkoelen en toen rustig naar de rijschool terug gereden. Zijn beide CB500 's maar ene is nieuwe type, zit houding is iets anders mar heb gelukkig op beide gereden. Vergeet niet dat zo'n les motoren zwaar te lijden hebben.
Tell me about it. Kreeg te horen dat "nummer 17" eigenlijk nog nooit zo goed doorgereden heeft, meer een beginnersmotor die vaak neergelegd wordt.

Ach, je moet iets als het warm is en je door wilt waaien he
pi_58541445
Mijn rijles ging erg goed deze keer had maar paar foutjes gemaakt.
Ook kunnen sommige dingen nog wel iets netter, maar als ik het zo doe op me examen dan haal ik het makkelijk (klop klop )

[ Bericht 9% gewijzigd door sander89 op 07-05-2008 21:39:54 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:35:14 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_58542992
vanmiddag de motor opgehaald, en net ff een stuk wezen rijden..

héérlijk
Huilen dan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:57:00 #149
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_58543466
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef spanks het volgende:
Zijn er eigenlijk meer mensen die bij RVV (A'dam) rijles hebben gehad? En zoja, hoeveel lessen hebben jullie genomen. Dat pakket op hun website voor 899 euri lijkt me een goede aanbieding, maar weet niet of 30 lessen van 45 min. genoeg is...
Die aanbieding is autorijles.

Motorrijles is (copy-paste van website):
8 lessen van 1.5 uur motor-rijles
1 les van 1.5 uur op de motor rijsimulator
CBR praktijkexamen bijzondere verrichtingen
CBR examen verkeersdeelneming
mogelijkheid tot gratis herexamen verkeersdeelneming *
mogelijkheid tot gratis herexamen bijzondere verrichting *
(elders 1200 euro): 899 euro !!

Dat is eigenlijk voor niemand genoeg, tenzij je je hele leven al op motor-dingen zit.
Ik zit er al ruim overheen en het einde is nog niet in zicht, maar ik zuig dan ook
pi_58543742
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:57 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Die aanbieding is autorijles.

Motorrijles is (copy-paste van website):
8 lessen van 1.5 uur motor-rijles
1 les van 1.5 uur op de motor rijsimulator
CBR praktijkexamen bijzondere verrichtingen
CBR examen verkeersdeelneming
mogelijkheid tot gratis herexamen verkeersdeelneming *
mogelijkheid tot gratis herexamen bijzondere verrichting *
(elders 1200 euro): 899 euro !!

Dat is eigenlijk voor niemand genoeg, tenzij je je hele leven al op motor-dingen zit.
Ik zit er al ruim overheen en het einde is nog niet in zicht, maar ik zuig dan ook
Dacht ik al heb max 2000 budget (voorlopig) dus hoop het daarbinnen te kunnen doen. Hoeveel lessen heb jij al gehad dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')