1 2 3 4 5 6 | [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=279346&aid=1]Ja! [/url] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=279346&aid=2]Nee![/url] [sup]Tussenstand:[/sup] [img]http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=279346&layout=3&sort=org[/img] [sup]Ook een poll maken? Klik [url=http://poll.dezeserver.nl/index.cgi]hier[/url][/sup] |
Islam is vredequote:Soera 26:
Gij zult de joden bestrijden totdat zelfs de steen waarachter een jood zich verbergt, u toeroept: 'Dienaar Gods, ziehier een jood achter mij : doodt hem !'"
Soera 2:193, 8:39;
"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort."
Soera 3:200
"O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah."
Soera 4:76
"Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan."
Soera 4:84
"Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan."
Soera 4:89 (Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers) :
"Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."
Soera 5:33
"Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden."
Soera 8:12
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen."
Soera 8:60
"En treft voorbereidingen tegen hen, met wat gij hebt aan weerbaarheid en paardenmacht, om daarmee Allahs vijand te verschrikken."
Soera 8:65
"O gij profeet, spoort de gelovigen aan tot de strijd."
Soera 9:5
"Doodt de afgodendienaars waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag."
Soera 9:14
"Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen."
Soera 9:29
"Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid."
Soera 9:41
"Rukt uit lichtbeladen en zwaarbeladen en strijdt, met uw bezittingen en uw persoon, op de weg van Allah."
Soera 9:73 en 66:9
"Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan."
(De "huichelaars" waren degenen die Mohammed zijn zin gaven en hem tot profeet verklaarden, maar weigerachtig waren om effectief zijn djihaad te steunen.)
Soera 9:111
"Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood."
(Degenen die djihaad zo graag verklaren als "ethische inspanning" of "mystieke weg" moeten eens uitleggen waarom men daarbij moet doden.)
Soera 9:123
(De Koran-formule voor integratie in een niet-islamitische omgeving luidt als volgt Smile "Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden."
Soera 25:52
(Wat moet een moslim doen die aan de verleiding tot interconfessionele dialoog blootstaat ? Dit Smile "Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver."]
Soera 37:22-23
"Verzamel hen die verkeerd deden, samen met hun vrouwen, en met dat wat zij vereerden in plaats van Allah, en stuur hen de weg op naar het hellevuur."
Soera 47:4
"Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien."
Soera 48:29
En dit is de ongekuiste versie van het verhaal dat de islam de religie van de broederlijkheid is : "Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander."
Soera 2:216
"U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u."
Soera 3:142
"Of meent gij, dat gij het Paradijs zult binnengaan zonder dat Allah diegenen onder u heeft leren kennen die strijd voeren, en de geduldig volhardenden ?"
Soera 3:157-158
"En indien gij gedood wordt op de weg van Allah, of sterft, dan is waarlijk de vergiffenis van Allah en de barmhartigheid beter dan wat gij vergaart. En indien gij sterft of gedood wordt, dan wordt gij tot Allah vergaderd."
Soera 4:74
"Laten zij op de weg van Allah strijden, die het nabije leven verkopen voor het latere leven. Wie strijdt op de weg van Allah, en dan gedood wordt of overwint, die zullen wij een ontzaglijk loon geven."
Soera 8:15-16
"Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, klaar voor de strijd, wendt hun dan niet de rug toe. Wie hun de rug toewendt, tenzij in een tactische beweging of om het moslim-leger te vervoegen, die haalt zich Allahs toorn op de hals, en zijn bestemming is de hel, een ellendige reis."
Soera 9:20
"Zij die geloven en uitgeweken zijn (met Mohammed naar Medina), en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon, zijn hoger in rang bij Allah. En diegenen, dat zijn de gelukzaligen."
Soera 9:39
"Indien gij niet uitrukt, zal Hij u straffen met pijnlijke bestraffing, en zal Hij een ander volk voor u in de plaats stellen."
Soera 9:111
"Allah heeft van de gelovigen hun persoon en bezittingen hiermee gekocht, dat voor hen het Paradijs zal zijn, zodat zij strijden op de weg van Allah en doden en gedood worden, zoals toegezegd in de Thorah en het Evangelie en de Koran. Wie vervult zijn verbondsplicht beter dan Allah ? Verheugt u dan over de handel die ge met Hem zijt aangegaan. En dat is de grote gelukzaligheid."
Soera 49:15
"De gelovigen zijn slechts zij die geloven in Allah en Zijn boodschapper en daarna niet meer twijfelen en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon. Diegenen, dat zijn de oprechten."
Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:00 schreef JohnDope het volgende:
En al die Moslims, die keihard stonden te dreigen tegen Holland en nu geen aanslagen durven te plegen, zijn allemaal mietjes die naar hel gaan.
Waarop baseer je dat?quote:...Fitna is ook met subsidiegelden gemaakt.
mond open doen en dan daad bij het woord voegen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je had het net over zeggen en de mond open doen.
Wat is je punt?
Yep het is het directe woord van God en daar aan mag niet getornd worden.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het probleem zit hem er in dat de uiteindelijke premisse is dat de Koran 'finaal' en onveranderlijk is. Met daaraan gekoppeld de interpretatie. Elke aanpassing in zelfs ook maar de interpretatie haalt die fundamentele premisse onderuit. Dat is dermate ingrijpend, dat geen enkele vooraanstaande geestelijk leider daaraan wil beginnen.
Helaas. En dat starre fundament maakt m.i. de Islam tot een gevaarlijke ideologie.
Probleem is denk een beetje dat je iemand simpelweg napraat. Waar denk je dat de voedingsbodem van het moslimextremisme vandaan komt, en waarom het vooral in het midden-oosten aanhang heeft ? De islam is daar een machtsfactor, een middel om de bevolking aan te sturen. Andere geloofsboeken (of ideologien) zijn daar ook prima voor te gebruiken, onze eigen geschiedenis zit daar ook vol mee. De islam an sich is dus niet meer of minder een politieke stroming dan het christendom of jodendom.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
En de islam heeft duidelijk ook kenmerken van een politieke stroming. Je punt is?
quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:57 schreef agter het volgende:
[..]
Nou das toch duidelijk. Hij zegt "Ik ben de weg, de waarheid".
Dus de rest is afgeschaft...
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mat 5,17
Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.
Mat 10,34
Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:00 schreef JohnDope het volgende:
En al die Moslims, die keihard stonden te dreigen tegen Holland en nu geen aanslagen durven te plegen, zijn allemaal mietjes die naar hel gaan.
Zoals ik al zei; is het een kwestie tussen 'Zij' & 'Wij'.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:02 schreef Apache4U het volgende:
JohnDope , je valt in herhaling. Begint vrij irritant te worden..
Retecool.quote:De film opent met een nogal vrij vertaald korancitaatje met een koranrecitatie als geluid, en gaat verder met wat overbekende 911 beelden... Kent Wilders het verschil tussen Moslims en de Bin Ladens wel? (meer volgt, de film komt langzaam binnengedruppeld) Hakka hakka, durka durka!
De film is niet meer dan een collage van bekende beelden, bekende geluiden. Cliché na cliché. Er is dus niets nieuws om boos over te worden. Nergens wordt een punt gemaakt. Als dit inderdaad van Geert Wilders is, dan ligt het meer voor de hand dat ie zich doodschaamt, dan dat ie er om vermoord wordt.
Hilarische noot: bij een passage over Mohammed B. gebruikt Wilders in zijn film per ongeluk een mugshot van de Nederlandse rapper Salah Edin (bedankt rams). Wilders illustreert daarmee op prachtige wijze het punt dat Salah Edin probeert te maken: met een arabisch uiterlijk ben je in de huidige samenleving in steeds meer ogen gewoon een terrorist. 1-0 voor Salah Edin.
@Balkenende: Het is een nietszeggend broddelwerkje dat niets bevat om aanstoot aan te nemen. Moslims zouden er trots op zijn. Ziet u nu wel dat achteraf beoordelen beter is?
meer...Gedachtes bij Fitna, per scene.
WTF 911? is dat niet meer olie-gerelateerd dan geloofgerelateerd?
Madrid, ja, daar zijn doden bij gevallen. Dat wist ik al. De dreiging ging toch niet over het geloof?
Wie is die schorre moslim ook al weer? En waarom is het relevant wat hij toen zei?
Een moslimkindje zegt "joden zijn apen en zwijnen" lache ik wist niet dat je die kon kruisen. Overigens hou ik kinderen ook letterlijk verantwoordelijk voor wat ze zeggen. En weet je hoeveel kinderen er vrij rondlopen?
Die "militairen" die daar worden voortgesleept, waren blackwater werknemers, door de vs gerecruteerd om in koeweit te gaan werken, maar ze werden in Irak gestationeerd, en veel blackwater werknemers misdroegen en misdragen zich weerzinwekkend. Is dit bedoeld als aanklacht tegen de VS?
77. jaja.
Mohammed B. Lid van onze eigen knuffelterroristen, die het OM maar niet achter de tralies weet te krijgen. Okee, Mohammed zelf wel natuurlijk. Maar Van Gogh is dan ook werkelijk de enige die sinds WOII in Nederland is vermoord om wat hij over een geloof zei. Dat is vreselijk, maar niet te generaliseren naar mijn situatie of naar de kutjochies in Slotervaart.
Hirsi ali bedreigd. ojaaaaaa... nu je het zegt.
Hee, dat onthoofdingsfilmpje had toch al op volkomenkut.com gestaan?
Kerken ontheiligd. Oh their God! Maar doen we zelf toch al?
"Islam is een heilig geloof", zegt de moslim. ach, de mormonen zeggen ook zulke dingen en dat geloof is echt aantoonbaar kolder. Zullen we hullie dan eerst aanpakken?
De president van Iran. Dat is toch dat land waar de VS op aast?
Ah, wat schreeuwmoslims.
Freedom go to hell? Ohnee, niet onze vrijheid!
Kop halverwege de film: "Nederland in de ban van de islam" Hoei, NU gaat het beginnen.
Geen boerka verbod. *kijkt uit naar de miniboerka*
944 kilomoslims in Nederland. Best veel. Kans op 1 miljoen dus dat die een filmmakermoordenaar voortbrengen.
TV-Schotels. Erg he.
"In nederland mag je homo zijn", maar de imam wil niet meedoen, zegt ie. Was Pim er nog maar.
Oproepen om te stenigen. Meneer Wilders, U moest eens horen wat uw kiezers op onze verjaardagsfeestjes zeggen.
Wat wereldwijde schandaaltjes. ach ja. een dergelijk lijstje met westerse idioterie staat dagelijks op Fark.com. Meneer Wilders, wat wilt u hier mee zeggen?
Jihad tegen wilders? Oh Your God, WAAR?
NEEE NIET HET TELEFOONBOEK!
De beloofde Godwin komt pas in de kleine lettertjes achteraf. Meneer Wilders, daar doen we het niet voor. U zou aantonen dat de islam fascistisch was, maar u hebt op geen enkele manier laten zien hoe u tot de conclusie komt. De lijkenlucht helpt uw film ook niet. Het is eenvoudig een vergelijkbaar filmpje te maken met lijken van moslims die door boze westerlingen zijn vermoord. Als er Moslims zijn die hier boos over worden, zijn ze gek in hun hoofd, lopen ze enkel een hype achterna. Dat is het enige dat wilders nog kan aantonen.
Hier op de redactie komt al mail van boze noren binnen over het gebruik van de muziek van Grieg.
Mogen mensen zelf uitmaken hoe ze dat interpreteren?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Yep het is het directe woord van God en daar aan mag niet getornd worden.
Het is van alle tijden, de leefregels, behalve wanneer het even niet uitkomt, zoals met Aicha, dan moet je het ineens wel weer in de kontext vd tijd zien
Dat de leefregels net precies beschreven wat Mo Pro toevallig al deed, ach, slechts toeval.
Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat die man als profeet gezien word, en ja, sorry, het feit dat hij zo gezien kan worden, zegt wmb toch wel iets over moslims nu....blijkbaar is het dus best okay om met harde hand mensen je geloof op te dringen, zelfs zo okay, dat de man 1500 jaar later nog als lichtend voorbeeld gezien wordt.
Onbegrijpelijk.
Wilders krijgt subsidie vis de PVV. Waarmee anders is het filmpje gemaakt, dacht je?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Floripas schreef:
[..]
Waarop baseer je dat?
Voor de 'verbiedende' mensen zoals jij met zo'n ongekend naïef wereldbeeld, hoop ik helemaal dat het gigantisch uit de hand loopt. Dan zien jullie eindelijk een keer wat jullie aangericht hebben.quote:
En hoe zag je dat voor je?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:04 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
mond open doen en dan daad bij het woord voegen.
Goede vraag.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar wat wil Wilders nu daadwerkelijk aantonen?
De film toont voor mij aan dat mensen uit naam van de islam tot zeer geweldadige ongewenste acties bereid zijn. Deze mensen hebben het niet zo met andersdenkenden. Wilders toont niets aan als zijnde iets nieuws, maar is dit ook aan niemand verplicht.quote:Dat geweld inherent is aan de islam en dat dat de enige juiste interpretatie van de Koran is ofzo?
Want dan is de meerderheid van de moslims toch verkeerd geinformeerd.
In feite geeft Wilders met deze film 'munitie' voor de extremisten om gematigde moslims te overtuigen van die interpretatie.
Wat wil ik dan verbieden? Ik vond die recensie van Retecool hi-la-risch.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor de 'verbiedende' mensen zoals jij met zo'n ongekend naïef wereldbeeld, hoop ik helemaal dat het gigantisch uit de hand loopt. Dan zien jullie eindelijk een keer wat jullie aangericht hebben.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
hebben we hier 3 maanden met spanning op gewachthopelijk maken de aanslagen de anticlimax wat dragelijker
Jij en jouw kameraden hadden die film van Wilders willen verbieden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat wil ik dan verbieden? Ik vond die recensie van Retecool hi-la-risch.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wilders krijgt subsidie vis de PVV. Waarmee anders is het filmpje gemaakt, dacht je?
quote:...De Partij voor de Vrijheid aanvaardt geen subsidie ...
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=5&Itemid=103
Maar al wel op tientallen andere plekken ondertussen. Lang de leve het internet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:11 schreef Picchia het volgende:
http://www.fitnathemovie.com/
Daar staat die dus niet.
Officiele website: wikipediaquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar al wel op tientallen andere plekken ondertussen. Lang de leve het internet.
Hoezo? Hij heeft toch de ambassades verdedigt tegen die o zo gevaarlijke islam?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Balkenende scoort in ieder geval 10 op 10 voor lafheid. Hopelijk rekenen de kiezers hem bij de volgende verkiezingen daar op af, zo iemand hoort geen premier meer te zijn.
Tsja. Ik ben zelf Christelijk opgevoed, en vanaf m'n 15e begon ik aardig wat vraagtekens te zetten bij het geloof. Toen ik 18 was kon ik me eigenlijk al niet meer voorstellen dat iemand met meer dan 2 hersencellen nog echt serieus kon geloven in het bestaan van wat voor god dan ook. Laat staan dat geloof en de bijbehorende regeltjes aan iedereen willen afdwingen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Yep het is het directe woord van God en daar aan mag niet getornd worden.
Het is van alle tijden, de leefregels, behalve wanneer het even niet uitkomt, zoals met Aicha, dan moet je het ineens wel weer in de kontext vd tijd zien
Dat de leefregels net precies beschreven wat Mo Pro toevallig al deed, ach, slechts toeval.
Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat die man als profeet gezien word, en ja, sorry, het feit dat hij zo gezien kan worden, zegt wmb toch wel iets over moslims nu....blijkbaar is het dus best okay om met harde hand mensen je geloof op te dringen, zelfs zo okay, dat de man 1500 jaar later nog als lichtend voorbeeld gezien wordt.
Onbegrijpelijk.
Noem mij één post waarin ik dat heb gesteld.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij en jouw kameraden hadden die film van Wilders willen verbieden.
Dus jij had maar 2 hersencellen tot je 15de?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Tsja. Ik ben zelf Christelijk opgevoed, en vanaf m'n 15e begon ik aardig wat vraagtekens te zetten bij het geloof. Toen ik 18 was kon ik me eigenlijk al niet meer voorstellen dat iemand met meer dan 2 hersencellen nog echt serieus kon geloven in het bestaan van wat voor god dan ook. Laat staan dat geloof en de bijbehorende regeltjes aan iedereen willen afdwingen.
Dat weet ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:09 schreef agter het volgende:
Ik ben de Weg en de Waarheid en het Leven.
Staat in Johannes 14: 6
De PVV accepteert geen subsidie.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wilders krijgt subsidie vis de PVV. Waarmee anders is het filmpje gemaakt, dacht je?
Laat die mafketel er toch gewoon een keer afknikkeren. Je kan ook te begrijpend zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Noem mij één post waarin ik dat heb gesteld.
Of zelfs maar gesuggereerd.
Tegen het extremistische geweld wat er vertoond werd....? Eenieder die zich aangesproken voelt, heeft dus zo'n denkwijze. Als je deze denkwijze niet hebt, hoef je je logischerwijs ook niet aangesproken te voelen....quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:07 schreef agter het volgende:
Eerste aangifte tegen Fitna is binnen gekomen....in Almere of all places.
bizarquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:42 schreef Qomolangma het volgende:
[..]
http://www.dailysquib.co.uk/?c=117&a=1227
[ afbeelding ]
Hij heeft zich geen enkele keer voor de vrijheid uitgesproken, alleen maar keer op keer herhaald dat de regering niet achter de film staat. Dat is buigend en laf.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:13 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Hoezo? Hij heeft toch de ambassades verdedigt tegen die o zo gevaarlijke islam?
ja leuk, maar dan moet je wel de hele passage quoten, hè, dan zie je namelijk dat het om een metafoor gaat .quote:
Hee wat leuk, een Retecool-fotoshop.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:12 schreef YuckFou het volgende:
[ afbeelding ]
zegt genoeg lijkt me
teveel ophef over een te simpele film, Balk is een slappe lul en Wilders een geweldige PR man, gaan we nu weer normaal doen met z'n allen?
Uhm, ze hebben er geen recht op. Da's wat anders. Overigens krijgt ie wel gewoon voor z'n kamerlidmaatschap geld evenals de andere leden van z'n fractie. Dus ja, het is weldegelijk een gesubsidieerd filmpje.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De PVV accepteert geen subsidie.
-edit- Oh, was al gemeld.
Nee. Hij is christelijk opgevoed. Dat zegt ie toch...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:16 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dus jij had maar 2 hersencellen tot je 15de?
Dat is hetzelfde als dat Wilders zogenaamd een bladzijde uit het telefoonboek scheurt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Noem mij één post waarin ik dat heb gesteld.
Of zelfs maar gesuggereerd.
Oh, in dit geval wel ? Je lijkt wel een gelovige die nogal selectief omgaat met teksten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:17 schreef milagro het volgende:
[..]
ja leuk, maar dan moet je wel de hele passage quoten, hè, dan zie je namelijk dat het om een metafoor gaat .
OK, "volwassenen met meer dan 2 hersencellen."quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:16 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dus jij had maar 2 hersencellen tot je 15de?
Plus fractiesubsidie, een aanzienelijke smak geld. Enkele tonnen per jaar, uit mijn blote hoofd.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, ze hebben er geen recht op. Da's wat anders. Overigens krijgt ie wel gewoon voor z'n kamerlidmaatschap geld evenals de andere leden van z'n fractie. Dus ja, het is weldegelijk een gesubsidieerd filmpje.
En zo is het maar net.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Balkenende scoort in ieder geval 10 op 10 voor lafheid. Hopelijk rekenen de kiezers hem bij de volgende verkiezingen daar op af, zo iemand hoort geen premier meer te zijn.
Fractiesubsidie is meer dan voldoende om zo'n filmpje mee te bekostigen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:19 schreef Greys het volgende:
Geen subsidie dus waar de film door tot stand is gekomen.
Dat stelde je namelijk wel, Floripas
hoezo is dat buigend en laf, en niet gewoon een verschil van mening tussen de regeringspartijen en de mening van wilders? is het ook buigend en laf als de regering met wilders van mening verschilt over bijvoorbeeld het economisch beleid? Ik ben geen fan van deze regering en zeker niet van het CDA, maar ik vind wel dat je je eigen uitspraken eens mag onderbouwen met goede argumenten en vooral met zinnige en haalbare oplossingen komen voordat je anderen als idioten gaat afschilderen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hij heeft zich geen enkele keer voor de vrijheid uitgesproken, alleen maar keer op keer herhaald dat de regering niet achter de film staat. Dat is buigend en laf.
Voor kamerlidmaatschap ontvangt hij gewoon salaris. Da's wat anders dan subsidie. En wat hij met z'n salaris doet moet-ie zelf weten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, ze hebben er geen recht op. Da's wat anders. Overigens krijgt ie wel gewoon voor z'n kamerlidmaatschap geld evenals de andere leden van z'n fractie. Dus ja, het is weldegelijk een gesubsidieerd filmpje.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:17 schreef milagro het volgende:
[..]
ja leuk, maar dan moet je wel de hele passage quoten, hè, dan zie je namelijk dat het om een metafoor gaat .
bronquote:'Wilders verdraait teksten uit Koran'
ANP
gepubliceerd op 27 maart 2008 23:19, bijgewerkt op 23:19
GRONINGEN - PVV-leider Geert Wilders verdraait in zijn film Fitna teksten uit de Koran. Hij laat met opzet passages weg die de citaten die hij gebruikt, in een ander licht zetten. Dat zegt Fred Leemhuis, hoogleraar in Groningen en vertaler van het heilige boek van de moslims.
Leemhuis noemt twee citaten uit de Koran. Het eerste is soerat 8, vers 60. In de vertaling van Leemhuis, die in 1989 verscheen, luidt de eerste zin van dat vers: ‘En maakt tegen hen zo goed als jullie kunnen de bewapening en de inzetbare paarden gereed om Gods vijand en jullie vijand daarmee vrees aan te jagen en afgezien van hen anderen die jullie niet kennen, maar die God kent.’ Niet alleen vervangt Wilders de woorden ‘vrees aanjagen’ door het woord 'terroriseren', dat in de tijd dat de Koran werd geschreven totaal onbekend was. Ook laat de PVV-leider weg wat daarop volgt: ‘En wat jullie ook als bijdrage op Gods weg geven, het zal jullie worden vergoed en jullie zal geen onrecht worden aangedaan. En als zij geneigd zijn tot vrede, wees daar dan ook toe geneigd en stel je vertrouwen op God.’
Op soortgelijke wijze heeft Wilders volgens Leemhuis soera 47, vers 4 verdraaid. Wilders citeert slechts het eerste deel van de eerste zin: ‘En wanneer jullie hen die ongelovig zijn (in de strijd) ontmoeten, slaat hen dan dood, maar wanneer jullie dan de overhand over hen hebben gekregen boeit hen dan stevig vast.’ Wilders laat weg wat dan volgt: ‘hetzij om hen later als gunst vrij te laten hetzij om hen los te kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd.’ De PVV-leider verdraait een vers dat oorspronkelijk de gelovigen juist oproept tot matiging, tot een oproep tot genadeloos handelen.
Ik heb het niet gezegd, want ik vind het helemaal niet. Noemen waar ikdat zeg of smoelen, JD.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als dat Wilders zogenaamd een bladzijde uit het telefoonboek scheurt.
Het ging om de vraag of door de komst van Jezus de oude (soms gewelddadige) wetten afgeschaft waren, niet om aan te tonen dat de bijbel ook gewelddadige passages kent.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:17 schreef milagro het volgende:
[..]
Mohammed gebruikte echte zwaarden, en heeft ook eigenhandig menige kop gesneld, Jezus daarentegen, de andere wang en zo... klein verschilletje niet waar
Er is maar 1 probleem en dat is de linksekerk. Zonder de linksekerk hadden we wilders nooit gehad.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:20 schreef sander89 het volgende:
Ik snap ook nu waarom Geert Wilders niet film vooraf aan de omroepen wou laten zien voordat ze het zouden willen uitzenden.
Die zouden zo een knipsel filmpje vol met fouten en beelden echt niet graag willen uitzenden omdat gewoon erg amateuristische overkomt .
Maar de Moslims zijn niet het probleem, het probleem zijn de extremisten en die komen bij elk geloof(levensovertuiging) voor, die moeten keihard aangepakt worden.
Uiteraard, maar de zogenaamde ideologische uiting van "De PVV wil geen subsidie" is enorme kolder, en een verdraaiing van de werkelijkheid. Maar ook dat is niet de eerste keer natuurlijk. De slachtofferrol past hem kennelijk goed.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Voor kamerlidmaatschap ontvangt hij gewoon salaris. Da's wat anders dan subsidie. En wat hij met z'n salaris doet moet-ie zelf weten.
Aha de Hillary-tactiek.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezegd, want ik vind het helemaal niet. Noemen waar ikdat zeg of smoelen, JD.
Over slachtofferrol gesproken... waar is Meki?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de zogenaamde ideologische uiting van "De PVV wil geen subsidie" is enorme kolder, en een verdraaing van de werkelijkheid. Maar ook dat is niet de eerste keer natuurlijk. De slachtofferrol past hem kennelijk goed.
Nou zitten er aardig wat religies en sektes in Rotterdam, maar de linkse kerk heb ik nog niet gevonden. Maar misschien ben ik niet ver genoeg R'dam-West in gegaanquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er is maar 1 probleem en dat is de linksekerk. Zonder de linksekerk hadden we wilders nooit gehad.![]()
Hartstilstand.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Over slachtofferrol gesproken... waar is Meki?
Balkenende hoort achter de vrijheid te staan. Dat had ook duidelijk in zijn toespraak naar voren moeten komen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
hoezo is dat buigend en laf, en niet gewoon een verschil van mening tussen de regeringspartijen en de mening van wilders? is het ook buigend en laf als de regering met wilders van mening verschilt over bijvoorbeeld het economisch beleid? Ik ben geen fan van deze regering en zeker niet van het CDA, maar ik vind wel dat je je eigen uitspraken eens mag onderbouwen met goede argumenten en vooral met zinnige en haalbare oplossingen komen voordat je anderen als idioten gaat afschilderen.
Als de Hillary-tactiek is "leg mij geen belachelijke meningen in de mond die ik absoluut niet deel" dan zal dat wel de Hillary-tactiek zijn.quote:
In de Moskee. Fitna kijken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef Greys het volgende:
[..]
wees blij dat ie er niet is. Hij zou elke vorm van discussie onmogelijk maken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch niet, heb toch wel een zwak voor hem en was benieuwd naar zijn meningquote:
Jeuk is ook een jeukterm, maar ondanks dat het naar is, bestaat het wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Oftewel: 'linkse kerk' vind ik een beetje een jeuk-term
Zijn nieuwe auto bewaken?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in....quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wees blij dat ie er niet is. Hij zou elke vorm van discussie onmogelijk maken.
ja, blah, hetgaat om dat een heleboel haatbaarden precies DAT DOEN, en daarmee hun terrorisme rechtvaardigen,quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als de Hillary-tactiek is "leg mij geen belachelijke meningen in de mond die ik absoluut niet deel" dan zal dat wel de Hillary-tactiek zijn.
Kom op, JohnDope. Eén quote. Eentje maar.
Hou toch eens op met die gek te 'discussiëren'. Of vind je het leuk om hem te voeren?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als de Hillary-tactiek is "leg mij geen belachelijke meningen in de mond die ik absoluut niet deel" dan zal dat wel de Hillary-tactiek zijn.
Kom op, JohnDope. Eén quote. Eentje maar.
Gelukkig maak jij het meer dan goed. Of je moet werkelijk van jezelf denken dat je de discussie verrijkt met enorme intelligente en onderbouwde reacties. Misschien moet je het gewoon houden bij K3 plaatjes.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Deze twist volg ik niet. Ik wil geen auto. Dientengevolge heb ik geen auto. Ben ik nu een slachtoffer van de maatschappij? Wring ik mij in een slachtofferrol als ik zeg dat ik geen auto wil en heb?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de zogenaamde ideologische uiting van "De PVV wil geen subsidie" is enorme kolder, en een verdraaiing van de werkelijkheid. Maar ook dat is niet de eerste keer natuurlijk. De slachtofferrol past hem kennelijk goed.
Ik hoopte op een Meki-verkoopt-de-mooie-menora-filmpje.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:27 schreef Greys het volgende:
Oh wacht, hij ging toch met Joodse oude dametjes koffie drinken zei hij laatst?
Misschien was dat vanavond
Ehm... nou.... daar kunnen we het nog eens over hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef Angeliquetje het volgende:
Ik ook. Ik vind meki een goeie gast. Met hem valt tenminste te praten
Zullen we even de zaken gescheiden houden aub.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zou ook nog kunnen! Samen met die Joodse omaatjes!
Kom op, dude. Saviour is oké.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Gelukkig maak jij het meer dan goed. Of je moet werkelijk van jezelf denken dat je de discussie verrijkt met enorme intelligente en onderbouwde reacties. Misschien moet je het gewoon houden bij K3 plaatjes.
oh nee heel sterk hoor. ik ben onder de indruk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Gelukkig maak jij het meer dan goed. Of je moet werkelijk van jezelf denken dat je de discussie verrijkt met enorme intelligente en onderbouwde reacties. Misschien moet je het gewoon houden bij K3 plaatjes.
Jammer joh.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hee wat leuk, een Retecool-fotoshop.
quote:London protesters: 'Behead those who insult prophet'
Last updated at 16:36pm on 3rd February 2006
Comments (13)
Angry protesters wave banners in London
Placards calling for anyone who insults the prophet Mohammed to be beheaded have been waved during an angry protest outside the Danish Embassy in London
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=376088&in_page_id=1770&expand=true
quote:
Jij hoort in een dikke vette (co2-uitstotende) auto ouwe.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Deze twist volg ik niet. Ik wil geen auto. Dientengevolge heb ik geen auto. Ben ik nu een slachtoffer van de maatschappij? Wring ik mij in een slachtofferrol als ik zeg dat ik geen auto wil en heb?
Volgens mij schat je Wilders een beetje te hoog in. Het is namelijk precies hetgeen wat Wilders wil laten zien, doen denken dat het letterlijk en enkel zo in de Koran staat. Er zit geen diepere gedachte achter.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:27 schreef milagro het volgende:
[..]
Wilders haalt niets uit de kontext, hij laat zien wat het resultaat is van interpretaties, duizenden en duizenden onschuldige slachtoffers...
Lummelquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zullen we even de zaken gescheiden houden aub.
Beetje respect.
Nee, want dat hij geen subsidie zou krijgen is een halve waarheid. Hij heeft geen recht op partijsubsidie omdat de PVV ondemocratisch is, en die fractiesubsidie strijkt-ie gewoon op. Hij doet alsof hij er een principekwestie van maakt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Deze twist volg ik niet. Ik wil geen auto. Dientengevolge heb ik geen auto. Ben ik nu een slachtoffer van de maatschappij? Wring ik mij in een slachtofferrol als ik zeg dat ik geen auto wil en heb?
Ik snap ook niet wat er nou 'beledigend' kan zijn aan het laten zien van nieuwsbeelden, en welke Koran-passages hebben geleid tot die acties. Als die waarheid beledigend is, dan zit er m.i. niet slechts één steekje bij je los.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:27 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, blah, hetgaat om dat een heleboel haatbaarden precies DAT DOEN, en daarmee hun terrorisme rechtvaardigen,
Open je ogen nu eens, jij denkt een punt te maken, maar laat nu precies zien wat Wilders bedoelt.
Wilders haalt niets uit de kontext, hij laat zien wat het resultaat is van interpretaties, duizenden en duizenden onschuldige slachtoffers... behalve de joden dan, he, want er zijn geen onschuldige joden, zo leert de Koran ons, apen zijn het, en varkens, vreten uit dezelfde stinkende trog als homo's maar stinken net effe meer.
En kom niet aan met kruisvaarders, mocht je dat van plan zijn, de Islam heeft een kruisvaarder als profeet nota bene..... en die man is tot op de dag van vandaag een LICHTEND VOORBEELD.
smell the coffee, notice the difference.
Die gelly niet, hij is een dwangmatige linkse vandaal.quote:
Maar laten zij die passages ook niet bewust weg? In geen enkel geloof wordt opgeroepen tot het doden van degeen die niet jouw geloof heeft. Maar ook in de Koran staat niet dat vrouwen geheel in stoffen gehuld dienen te zijn, of dat vrouwen besneden moeten worden. Hetgeen extremisten heel goed uitkomt, gebruiken zij. Hetgeen ze minder goed uitkomt, laten ze weg, en dat is eng. Er staat in geen enkele Koran dat een vrouw gestenigd moet worden tot de dood erop volgt als zij zich niet geheel bedekt. Maar in veel van die landen waar extremisme voorkomt, worden deze regels ten gunste van anderen maar wat graag uitgevoert.quote:
Gelly is een VVD-er en jij spuit leugens over mij.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die gelly niet, hij is een dwangmatige linkse vandaal.
Wilders zou best wel subsidie willen hebben hoor, waarom denk je dat ie wel andere vormen van subsidie opstrijkt waar ie wel recht op heeft ? Jouw redenatie volgende zou hij uit vrije wil, zonder enige bezoldiging in de kamer zitten, evenals zonder fractiebijdrage en loon voor z'n fractieleden. En dat is simpelweg niet zo.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Wat jij nu zegt gaat tegen mijn geloof in. Ik spreek een fatwa uit.quote:
Dat verband kun je niet regelracht aantonen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:31 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat er nou 'beledigend' kan zijn aan het laten zien van nieuwsbeelden, en welke Koran-passages hebben geleid tot die acties. Als die waarheid beledigend is, dan zit er m.i. niet slechts één steekje bij je los.
hij is niet VVD, maar de VVD is netzo pauper.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gelly is een VVD-er en jij spuit leugens over mij.
Ja daaag, als je nu nog niet doorhad had mensen dat in naam van de islam doen, kom ik wel even een schep brengen om de stront uit je ogen te halen. Bedankt Wilders, voor deze eye-opener.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:27 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, blah, hetgaat om dat een heleboel haatbaarden precies DAT DOEN, en daarmee hun terrorisme rechtvaardigen,
Open je ogen nu eens, jij denkt een punt te maken, maar laat nu precies zien wat Wilders bedoelt.
Wilders haalt niets uit de kontext, hij laat zien wat het resultaat is van interpretaties, duizenden en duizenden onschuldige slachtoffers...
Pot, ketel. Ik heb in wilderstopic #26 ofzo een hele pagina met geneuzel over 'dat is censuur en dat is laf' kunnen verwijderen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De CDA staat alleen achter vrijheid als het om hun krekjes of speciaal onderwijs gaat, voor de rest zijn ze over het algemeen conservatief totdat ze met een rechtse partij moeten regeren waarmee ze zih in een sociale hoek(op economisch beleid dan) kunnen drukken. Ik zie trouwens niks 'lafs' in die uitspraken, dat wilders geen nuance wil aanbrengen in zijn reacties betakent nog niet dat Balkenende dat ook moet doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Balkenende hoort achter de vrijheid te staan. Dat had ook duidelijk in zijn toespraak naar voren moeten komen.
'I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it'. Dát had hij daar moeten zeggen. Zich een sterke leider tonen, laten zien dat de vrijheid belangrijker is.
Maar wat doet die lafaard? Zelfs deze qua shockeffect matige en allenzins meevallende film nog steeds onnodig kwetsend noemen en nogmaals duidelijk afstand ervan nemen. Echt zo van 'ga niet rellen alsjeblieft, val ons niet aan'.
Ah, nee, natuurlijk. Terroristen die zich letterlijk op de Koran beroepen is niet genoeg. Imams die op basis van de Koran oproepen tot geweld, da's niet genoeg.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat verband kun je niet regelracht aantonen.
Nee, niet als je niet naar alle gelovigen kijkt die dat boek wel in huis hebben en niet oproepen tot geweld. Leidt zwaartekracht tot vallen? Onomstotelijk. Leidt Koran tot moorden? Niet onomstotelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ah, nee, natuurlijk. Terroristen die zich letterlijk op de Koran beroepen is niet genoeg. Imams die op basis van de Koran oproepen tot geweld, da's niet genoeg.
Hoe ver kun je je hoofd in het zand steken zeg..
Op het moment dat iemand zijn hele klas overhoop schiet omdat hij en bepaald muzieknummer met een verwerpelijke tekst gehoord heeft, hoeven de rest van de fans van die band zich er ook niet tegen uit te spreken? , waarom word dat dan wel van moslims verwachtquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ah, nee, natuurlijk. Terroristen die zich letterlijk op de Koran beroepen is niet genoeg. Imams die op basis van de Koran oproepen tot geweld, da's niet genoeg.
Praat me d'r niet van.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar goed. Tijd voor m'n bed. Ik moet morgen tenslotte helpen de economie draaiend te houden.
Dat is censuur en dat is laf.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Pot, ketel. Ik heb in wilderstopic #26 ofzo een hele pagina met geneuzel over 'dat is censuur en dat is laf' kunnen verwijderen.
google is my friend!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:17 schreef Floripas het volgende:
Hee wat leuk, een Retecool-fotoshop.
Constant maar afstand er van nemen, ook nu weer zelfs, nadat blijkt dat de film absoluut geen discriminatie of haatzaaierij bevat. Het waren en zijn nu ook weer alleen maar verzoeningswoorden. Maar het complete ontbreken van opkomen voor de vrijheid vind ik laf. Balkenende heeft op geen enkel moment duidelijk gemaakt hoe belangrijk de vrijheid van meningsuiting is. Veel belangrijker dan de gevoelens van mensen die zich vast wel gekwetst voelen, maar dan is dat maar gewoon zo. Ze leren er maar mee leven, 't is maar een film.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
De CDA staat alleen achter vrijheid als het om hun krekjes of speciaal onderwijs gaat, voor de rest zijn ze over het algemeen conservatief totdat ze met een rechtse partij moeten regeren waarmee ze zih in een sociale hoek(op economisch beleid dan) kunnen drukken. Ik zie trouwens niks 'lafs' in die uitspraken, dat wilders geen nuance wil aanbrengen in zijn reacties betakent nog niet dat Balkenende dat ook moet doen.
quote:
Ik denk dat je de zaken omdraait ... Dat geweld is er niet vanwege de islam, het geloof is een middel en rechtvaardiging voor dit geweld. Zoals jij het doet voorkomen zou er zonder islam in die regionen geen enkel probleem meer zijn. Er bestaat een machtskloof en hoe beter kun je mensen voor je politieke zaak vinden door een boek te gebruiken waar ze veelal in geloven. Zonder de islam is er evengoed geweld met een andere ideologie als excuus. Of dat nou nationalisme, racisme,communisme,kapitalisme of welk- isme ook is. Elke ideologie is te misbruiken. Er is een andere oorzaak, en die is politiek. Dat niet willen inzien is pas je kop in het zand steken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
quote:Moslims halen hun schouders op om de film van Geert Wilders en richten hun aandacht nu op de op stapel staande anti-islamfilm van Ehsan Jami. Deze tekenfilm wordt naar verwachting veel schokkender dan 'Fitna'. Die werd donderdagavond op internet gezet en valt 'reuze mee', zegt de vice-voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). "De film van Ayaan Hirsi Ali was schokkender."
Woensdag meldde Netwerk al beelden van de film van het voormalig PvdA-raadslid uit Leidschendam-Voorburg te hebben gezien. De profeet
Afbeelden profeet
Mohammed zou daarin met zijn 9-jarige vrouw Aisa hand in hand naar de moskee lopen om haar daar te ontmaagden. In moslimkringen is het een groot taboe om alleen al de profeet uit te beelden. Vice-voorzitter Yusuf Altuntas spreekt van 'pure belediging'. Het CMO wil eerst wat meer van de film zien maar overweegt juridische stappen tegen Jami, die oprichter is van het comité voor ex-moslims.
Altuntas stelt verder dat de film van Wilders inhoudelijk 'van geen kanten' klopt. Zo heeft vrouwenbesnijdenis volgens hem niets te maken met de islam. De beelden van de aanslagen van 11 september slaan volgens hem ook nergens op. "Er zijn daar ook moslims overleden." Het CMO zegt geen grote onrusten te verwachten in de moslimgemeenschap. Wel houdt Altuntas rekening met kleine incidenten.
Angstwekkend beeld
Het Landelijk Beraad Marokkanen zegt dat 'Fitna' voor 'de westerlingen die de koran helaas niet kennen natuurlijk een angstwekkend beeld kan geven'. Mohammed Rabbae zei in RTL Nieuws dat moslims zich niet herkennen in de film.
Dat was prima discussie. Alleen jij maakte misbruik van je functie als mod om het te beeindigen en als ongewenst te bestempelen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Pot, ketel. Ik heb in wilderstopic #26 ofzo een hele pagina met geneuzel over 'dat is censuur en dat is laf' kunnen verwijderen.
Jezus Christus. Wat ben jij zuur zeg, jij leest vast de NRC of Volkskrant.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:49 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik vond het eerst niets, maar ik ben dankzij de sterke argumenten in Wilder's film helemaal om: de moslims in ons land zijn inderdaad één-op-één te vergelijken met de Taliban in Afghanistan en de terroristen van 9/11.
quote:Added: Mar 27 2008
In: News By: Geert_Wilders (P:13.00, S:0) Netherlands
Views: 2456710
Votes: Not available
Comments:Not available
Recommendations:Not available
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:53 schreef Hrvat het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, dat is die kerel zijn ding toch hé?
[..]
![]()
![]()
quote:Welcome, and thank you for visiting LiveLeak.com. Due to an increase in traffic and targetted hacking attacks, we have had to disable certain features. We hope you enjoy all that we have available at this time and we further hope that you will visit us again to explore the full range of features and interactivity that LiveLeak has to offer. If this is your first visit to LiveLeak.com we apologise for the fact your first impression of the site will be limited, check back in with us soon and you can join one of the most unique media sharing sites on the net offering everything from uncensored news through to entertainment. Thank you for your patience.
Was al langer disabled voordat die boodschap er stond, beste wokkel!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:54 schreef Wokkel het volgende:
Wilders heeft in die tijd dat hij die film gemaakt heeft ook bewust kamerdebatten geskipt met de reden dat die toch geen zin hadden, nee dat is moedig, wel het hele land een paar maanden in de ban houden met een filmpje dat een simpele huis tuin en keuken gebruiker binnen een paar uurtjes in elkaar kan zetten, maar onderhand wel de zaken ontwijken waarvoor mensen op je gestemd hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Constant maar afstand er van nemen, ook nu weer zelfs, nadat blijkt dat de film absoluut geen discriminatie of haatzaaierij bevat. Het waren en zijn nu ook weer alleen maar verzoeningswoorden. Maar het complete ontbreken van opkomen voor de vrijheid vind ik laf. Balkenende heeft op geen enkel moment duidelijk gemaakt hoe belangrijk de vrijheid van meningsuiting is. Veel belangrijker dan de gevoelens van mensen die zich vast wel gekwetst voelen, maar dan is dat maar gewoon zo. Ze leren er maar mee leven, 't is maar een film.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:00 schreef Fides het volgende:
Haha, ik zie nu toch wel iets hilarisch.
Na 5:50 verschijnt er een foto van 'Mohammed B.' op de achtergrond. Maar is dat niet een foto van rapper Salah Edin in plaats van Mohammed B.![]()
![]()
quote:Mensen die aangifte willen doen tegen Geert Wilders wegens de film Fitna, kunnen hiervoor voorgedrukte aangifteformulieren gebruiken. De politiekorpsen Flevoland, Gooi- en Vechtstreek en Utrecht ontwikkelden de formulieren samen met het Openbaar Ministerie (OM). Dat zei een woordvoerster van de politie Flevoland donderdag.
De drie korpsen willen de „uniformiteit borgen” in de verwachte stroom van aangiftes tegen de politicus. Volgens de woordvoerster worden de standaardformulieren vermoedelijk ook in de rest van Nederland gebruikt. Bij het doen van aangifte hoeven alleen de naam Geert Wilders en de naam van de film nog te worden ingevuld. Aangevers kunnen kiezen uit diverse artikelen waarover ze aangifte willen doen. Daaronder is bijvoorbeeld aanzetten tot (godsdienst-)discriminatie.
Nope. Tot minimaal een half uur na het uitkomen was het gewoon mogelijk om ratings en commentaar te geven. Daarna werd de boel traag en zijn dingen uitgezet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:56 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Was al langer disabled voordat die boodschap er stond, beste wokkel!
Klopt, ik zag het ook, volgens mij heeft Sargasso dat als eerste gezien. Wat een knurftquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:00 schreef Fides het volgende:
Haha, ik zie nu toch wel iets hilarisch.
Na 5:50 verschijnt er een foto van 'Mohammed B.' op de achtergrond. Maar is dat niet een foto van rapper Salah Edin in plaats van Mohammed B.![]()
![]()
edit: Ik zie nu dat dit in een quote op de vorige pagina ook al in gemeld![]()
Kan ik hem ook gebruiken om Monty Python's Life of Brian als naam van de film, en 'Monthy Python' cast als maker aan te geven?quote:
nou ja zeg, veel gekker moet het niet worden. straks laten ze alle invullers van de formulieren nog meedingen naar een volledig verzorgde hadj all-inclusivequote:
Ik zie het al voor me, die agente bij de receptie van het politieburo.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
nou ja zeg, veel gekker moet het niet worden. straks laten ze alle invullers van de formulieren nog meedingen naar een volledig verzorgde hadj all-inclusive
quote:DEN HAAG (ANP) - Het gebouw van de Tweede Kamer is donderdagavond rond middernacht om veiligheidsredenen ontruimd. Iedereen die er nog is of werkt, moest het pand verlaten.
Een woordvoerder van de Tweede Kamer wilde geen nadere details geven. Hij gaf aan dat er nooit mededelingen worden gedaan over beveiligingsmaatregelen.
quote:DEN HAAG (ANP) - De politie zet het Plein bij de Tweede Kamer af met ondoorzichtige hekken. Rondom het gebouw van het parlement is opvallend veel politie aanwezig. Het Binnenhof was eerder op de avond al afgezet.
al meer dan een uur geleden. niks aan de hand vooralsnog.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:15 schreef MikeAtTilburg het volgende:
ANP meldt dat de Tweede Kamer is geevacueerd..
het statement is door de censuurhappy angsthazen a priori al gemaakt, hè, de film zelf doet er al lang niet meer toe, heel wat lieden hebben kleur bekend, en het schaamrood staat ze nu op de kaken, al die heibel voor niets, maar wel bekant een groot goed verkwanselt... apeaserder dan dit komt het niet, hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:10 schreef webfreak het volgende:
Ik vraag me af wat Wilders zelf van de film vindt.
Ziet hij hier daadwerkelijk een goed statement in? Ik moest lachen toen ik het zag. Het lijkt meer op een vlot in-elkaar-geknutseld weblog filmpje, zonder al te veel diepgang. En daar is meneer dan maanden mee bezig.
De beeldbewerking is ook abominabel. Heeft z'n kapper het soms gemonteerd?
Nog niet eens.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
al meer dan een uur geleden. niks aan de hand vooralsnog.
vast een standaard dreigtelefoontje
en da's dan weer gevaarlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:21 schreef FOKwa het volgende:
Nog niet eens.
De Haagse angsthazen werpen nu al de barricades op, uit voorzorg.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:21 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Nog niet eens.
De Haagse angsthazen werpen nu al de barricades op, uit voorzorg.
Zit Wilders morgen nog in Nederland? U mag het zeggen.quote:Het is rustig in Nederland. Het ministerie van Binnenlandse Zaken neemt donderdagavond naar aanleiding van de uitgebrachte film van Geert Wilders tot dusver geen bijzonderheden waar.
Dat liet een woordvoerder weten. Het Nationaal CrisisCentrum (NCC) van het ministerie houdt de boel in de gaten. Dat liet een woordvoerder weten. Het Nationaal CrisisCentrum (NCC) van het ministerie houdt de boel in de gaten. Het departement maakt vrijdag opnieuw de balans op. Wilders verwacht ook gewoon in Nederland te kunnen blijven. “Ik zit in Nederland nu, niet in het buitenland. Wat er verder gebeurt, mag ik niet zeggen."
Voorafgaand aan de publicatie van Fitna werd gesuggereerd dat de politicus direct na het verschijnen van de film naar het buitenland zou moeten. Oud-politica Ayaan Hirsi Ali werd na de moord op cineast Theo van Gogh door Defensie naar de Verenigde Staten gebracht. Hirsi Ali en Van Gogh maakten samen de spraakmakende film Submission.
Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel. Of je z'n idealen nou steunt of niet, laten we even heel eerlijk zijn: films maken is niet zijn sterkste kant. Fitna is een erg beschamend filmpje geworden, dat houwtje touwtje aan elkaar hangt. Het is meer lachwekkend dan iets anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:17 schreef milagro het volgende:
[..]
het statement is door de censuurhappy angsthazen a priori al gemaakt, hè, de film zelf doet er al lang niet meer toe, heel wat lieden hebben kleur bekend, en het schaamrood staat ze nu op de kaken, al die heibel voor niets,
Dat versta ik niet.quote:apeaserder dan dit komt het niet, hoor
Precies.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
en da's dan weer gevaarlijk.
alsof ze alsnog de zichzelf vervullende voorspelling willen.
welnee, ze hadden de schoonmakers ingesloten, en die hadden gelukkig een gsm zich en sloegen "alarm", maar ja, het zijn wel lieden met een arabische tongval vaak, dus je begrijpt wel, paniek in de tent!!!!!!!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
al meer dan een uur geleden. niks aan de hand vooralsnog.
vast een standaard dreigtelefoontje
Zoals ik al eerder zei; zijn de moslims die dit over hun kant laten gaan mietjes die naar hel verdoemd worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat mijn grootste vraag gewoon blijft is wat wilders hiermee bewijzen danwel oplossen. Al deze beelden en zinnen zijn tot jaren voordat wilders die film heeft aangekondigd al een keertje te zien te zien geweest, alleen nu met een amateurischtische montages , en wat quotes uit de koran er bijgezet. Ik snap wel dat niemand zich er echt druk over maakt en dat ze Balkenende dan maar gaan aanvallen vanwege zn zwakke aanpak.
Dat komt dan uit, want boeken schrijven is ook zijn sterkste kant niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:25 schreef webfreak het volgende:
[..]
Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel. Of je z'n idealen nou steunt of niet, laten we even heel eerlijk zijn: films maken is niet zijn sterkste kant. Fitna is een erg beschamend filmpje geworden, dat houwtje touwtje aan elkaar hangt. Het is meer lachwekkend dan iets anders.
Niet mee eens. Hooguit niet echt een verrassing. Wel verrassend genuanceerd eigenlijk nog.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:25 schreef webfreak het volgende:
Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel. Of je z'n idealen nou steunt of niet, laten we even heel eerlijk zijn: films maken is niet zijn sterkste kant. Fitna is een erg beschamend filmpje geworden, dat houwtje touwtje aan elkaar hangt. Het is meer lachwekkend dan iets anders.
ja, mis het punt even, zeg...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:25 schreef webfreak het volgende:
[..]
Als er iemand schaamrood op de kaken moet hebben, dan zijn het wel al die politici die die film (het liefst) wilden verbieden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:25 schreef webfreak het volgende:
[..]
Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel.
Zijn er ook aangifteformulieren verkrijgbaar om aangifte te doen tegen de Koran, en zij die dit boek prediken in moskee's, compleet met inboedel en imams?quote:
Dien een klacht in bij Amnesty: http://irrepressible.info/quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:35 schreef Timooon het volgende:
Youtube verwijderd alle Fitna's gewoon ook
En daarna uiteraard: Doeklequote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En uiteraard de grootste extremist van allemaal: Harry de Winter.
"This email is to inform you that a warning notification you may havequote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dien een klacht in bij Amnesty: http://irrepressible.info/
Het is oude koek in een nieuw jasje dat door veel mensen bekeken gaat worden die die oude koek nog niet kenden. En het gaat om beelden van religieuze moslimleiders van nog niet zo lang geleden, die de letterlijke teksten uit de koran volgen, teksten die ook niet alle mensen kennen die nu die film gaan zien. Met als toetje 2 grapjes.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat mijn grootste vraag gewoon blijft is wat wilders hiermee bewijzen danwel oplossen wil. Al deze beelden en zinnen zijn tot jaren voordat wilders die film heeft aangekondigd al een keertje te zien te zien geweest, alleen nu met een amateurischtische montages , en wat quotes uit de koran er bijgezet. Ik snap wel dat niemand zich er echt druk over maakt en dat ze Balkenende dan maar gaan aanvallen vanwege zn zwakke aanpak.
Welnee, naïeve Doekle is een misleidde idealist.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En daarna uiteraard: DoekleTerpstra.
Het is allemaal leuk en aardig om Balkenende in het hemd te zetten, maar wat wil hij politiek gezien te bewijzen met die film wat allang niet bekend was en met elkaar in verband gebracht is? En wat zou zijn oplossing daarvoor zijn, of kondigd hij over een maandje aan dat hij een nog heftigere film gaat maken? Ik snap helemaal niet wat hij hiermee heeft willen bereiken dan extra zendtijd voor zn partij, want politiek gezein heeft zijn partij geen ruk uitgevoerd dan vragen stellen over telegraafartikelen waarvoor niet eens de moeite gedaan werd om ze te onderzoeken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:46 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Het is oude koek in een nieuw jasje dat door veel mensen bekeken gaat worden die die oude koek nog niet kenden. En het gaat om beelden van religieuze moslimleiders van nog niet zo lang geleden, die de letterlijke teksten uit de koran volgen, teksten die ook niet alle mensen kennen die nu die film gaan zien. Met als toetje 2 grapjes.
Nu een beetje glazenbolwerk:
2 grapjes, die wellicht door mensen met te lange tenen als beledigend worden gezien, die vervolgens zorgen voor ophef, waarschijnlijk vooral in het buitenland, met als primaire doel ambassades. En die ophef kun je de plaagstootjes van Wilders dan moeilijk kwalijk nemen. Wel de aanstellers. En JP, wat betreft de reclamewerkzaamheden tot in Verweggistan. En ik denk dat JP ook zwaar voor schut staat bij zijn EU-bondgenoten e.d. nu.
Maar qua belediging en godslastering stelt zijn film net zoveel voor als de Deense cartoons............... waardoor je dus zou vermoeden dat die rellen er toch wel komen.
Simpel; de oplossing ligt bij de moslims.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
En wat zou zijn oplossing daarvoor zijn, of kondigd hij over een maandje aan dat hij een nog heftigere film gaat maken? Ik snap helemaal niet wat hij hiermee heeft willen bereiken dan extra zendtijd voor zn partij
quote:Fitna. Eindelijk vertoond. En nu weer verder met het gewone leven. Dat werd hard tijd ook.
Hoe er in de islamitische wereld wordt gereageerd durf ik niet te voorspellen. Maar in Nederland zijn de eerste tekenen, ook vanuit de moslimgemeenschap, gunstig.
Dat verbaast me eigenlijk niet. De meeste moslims en moslimorganisaties in Nederland hebben zich in de aanloop naar de vertoning steeds buitengewoon verstandig opgesteld. En nu ze een film zien die eigenlijk weinig anders is dan een aaneenschakeling van boeven, terroristen, moordenaars en haatzaaiers is het voor hen net zo makkelijk als voor elke andere deugende burger, dat soort types, hun daden en hun motieven, te veroordelen en verwerpen.
Wilders probeert natuurlijk een beeld van ‘de islam’ neer te zetten als een geloof dat aanzet tot geweld, haat en moord. Zelf heb ik altijd geleerd een onderscheid te maken tussen het geloof en haar aanhangers. Of, zoals ik een keer een uitspraak las van een islamitische vrouw die door haar gelovige echtgenoot in elkaar was geslagen: “ik ben door een man geslagen, niet door de islam.”
Wilders zit daar kennelijk precies anders in. Ik hoorde hem zeggen dat er iets mis is met de islam, niet met moslims. Ik kijk er precies andersom naar. Ik heb als politicus geen mening over een godsdienst, niet over de islam, niet over het christendom, niet over enige andere religie. Ik voel me verbonden met gelovigen en ongelovigen die staan voor geweldloosheid, democratie en rechtstaat. Ik veroordeel gelovigen en ongelovigen die moorden, haat zaaien en onderdrukken. Dat geldt dus ook dat rijtje boeven, terroristen, moordenaars en haatzaaiers dat zich op de Koran beroept en dat in het filmpje van Wilders aan ons voorbij trok. En ik ben ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid van de moslims in Nederland dat precies zo ziet.
Wilders probeert duidelijk het debat aan te slingeren. En dat doet hij goed, dat filmpje is een duidelijke waarschuwing aan Europa. Tuurlijk zijn de moslims gematigd, dat staat immers in de Koran. Maar er bestaat niet iets als een gematigde moslim.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:06 schreef UFOtje het volgende:
Wat een aanfluiting zeg!
Het enige wat Wilders hier mee bereikt is dat hij zichzelf vreselijk voor schut zet.
Over de inhoud hoeven we het niet eens meer te hebben, maar dat het filmpje zo vreselijk slecht gemonteerd is onderstreept nog eens hoe serieus we deze poging tot “stoken” van Wilders moeten nemen.
Mijn god… deze Youtube compilatie is binnen 20min in elkaar gezet.![]()
Deze man gaat na deze actie al helemaal nooit meer serieus genomen worden.
Op Hyves kwam ik de volgende reactie van Wouter Bos tegen. Precies zoals ik er verder over denk en de meeste anderen nuchtere Nederlanders waarschijnlijk.
[..]
Prima, maar heb dan als Wilders zijnde het lef om met een "film" aan te komen in de richting van submission.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:21 schreef Yavido het volgende:
[..]
Wilders probeert duidelijk het debat aan te slingeren. En dat doet hij goed, dat filmpje is een duidelijke waarschuwing aan Europa. Tuurlijk zijn de moslims gematigd, dat staat immers in de Koran. Maar er bestaat niet iets als een gematigde moslim.
De reactie van Wouter Bos was voorspelbaar, nog voorspelbaarder dan de film van Wilders zou ik haast willen zeggen. Wat hem betreft leven we inderdaad verder, en kan de islamisering van Nederland en de rest van Europa gerust verder gaan. Typisch linkse kerk, tunnelvisie en alles bedekken met de mantel der liefde. Next.
Tijd voor een Fitna deel 2, maar dan een duidelijke over hoe Nederland zelf de afgelopen 40 jaar is geislamiseerd. Hoe regels ten gunste van moslims worden versoepeld, hoe moslims worden voorgetrokken, en hoe Nederland als maar toelaat en toelaat.
De inhoud van deze film is al schokkend genoeg. Ik zag onthoofdingen, een nekschotje, haatpredikende imams, Koranverzen die haat prediken, vliegtuigen in gebouwen uit naam van Allah, moord en doodslag, homo's die worden opgehangen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:27 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Prima, maar heb dan als Wilders zijnde het lef om met een "film" aan te komen in de richting van submission.
Dit gaat helemaal nergens over, ook niet als Fitna alleen gemaakt zou zijn om het debat aan te slingeren.
Deze "film" sust alleen de boel, omdat iedereen zich de inhoud veel schokkender had voorgesteld.
Nee, deze film gaat over bepaalde groeperingen binnen de Islam.. dat is heel wat anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:31 schreef Yavido het volgende:
[..]
De inhoud van deze film is al schokkend genoeg. Ik zag onthoofdingen, een nekschotje, haatpredikende imams, Koranverzen die haat prediken, vliegtuigen in gebouwen uit naam van Allah, moord en doodslag, homo's die worden opgehangen.
Dat noem jij "sussen"?
Submission ging over de onderdrukking van de vrouw. Fitna gaat over de Islam in het algemeen.
Dat is wat de linkse kerk je wil doen geloven inderdaad. Islam kent geen bepaalde groeperingen, het is een politieke ideologie. Je hebt niet goed opgelet, nog maar een keertje Fitna kijken dus.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:35 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Nee, deze film gaat over bepaalde groeperingen binnen de Islam.. dat is heel wat anders.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:49 schreef Yavido het volgende:
Islam kent geen bepaalde groeperingen
sorry...ben je wereldvreemd?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:49 schreef Yavido het volgende:
[..]
Dat is wat de linkse kerk je wil doen geloven inderdaad. Islam kent geen bepaalde groeperingen, het is een politieke ideologie. Je hebt niet goed opgelet, nog maar een keertje Fitna kijken dus.
Stromingen zegt ie dan, met allemaal 1 overeenkomst: Islam als wereldoverheersing. Word wakker joh, of ga slapenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:56 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
![]()
Jij hebt nog nooit van de Sjiieten en Soennieten gehoord? Die lui die elkaar nu afmaken in Irak? Misschien met je een keer het journaal kijken. En er zijn wel meer stromingen in de islam hoor.
Ach ja, Wilders is slecht en kritiek is niet gewenst. Je lijkt wel een extremist. Je zult maar zo'n denkwijze erop nahouden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 03:02 schreef Jerruh het volgende:
[..]
sorry...ben je wereldvreemd?
leuk om met geijkte woorden als linkse kerk, groeperingen en tunnelvisie te komen maar het geheel is bijna quatsch te noemen.
maar goed, wilders is natuurlijk de master en alle moslims zijn altijd kut. je zou maar zo'n visie hebben...
Ik vind wilders geen slechte vent. Ik denk dat hij gerust een punt kan hebben alleen met deze film slaat hij een groot deel van de plank mis...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 03:19 schreef Yavido het volgende:
[..]
Ach ja, Wilders is slecht en kritiek is niet gewenst. Je lijkt wel een extremist. Je zult maar zo'n denkwijze erop nahouden.
Fact: Wilders heeft vóór en nu na de film als doel om de discussie aan te zwengelen, het liefst binnen de moslimgemeenschap zelf. Dat is iets wat jij niet begrijpt of wilt begrijpen. Het enige wat jij ziet is Wilders als een slechte man omdat hij provoceert. De achterliggende boodschap wordt vaak vergeten.
Nee, neem dan Wouter Bos, die voert liever geen debat, wil alles houden zoals het is. Of Balkenende, die in het buitenland een compleet pleefiguur slaat.
En dan zijn optreden van vanavond, je hoorde nog net geen polygoonstem bij de aankondiging van zijn persconferentie. Wat een idioot.
Met deze film maakt hij juist een punt. Het zegt gewoon genoeg, moord en doodslag uit naam van de Islam.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 03:22 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Ik vind wilders geen slechte vent. Ik denk dat hij gerust een punt kan hebben alleen met deze film slaat hij een groot deel van de plank mis...
en debat en wilders gaan niet samen... het is juist iemand die de afgelopen jaren het debat heeft vermeden en na elke harde opmerking wegrende en van achter een muurtje keek wat zijn opmerkingen voor gevolg hadden. dan vind ik bos zijn opmerking op hyves nog zeer netjes...
De internationale politiek die Balkenende voorafgaand aan het verschijnen van de film voerde was toch niet zó vervelend? Ik heb het niet echt gevolgd, maar zou iemand gewoon ff kunnen aangeven (met enkele concrete voorbeelden) wat hij in de aanloop verprutst heeft? Mag ook op de PM (liever zelfs). Z'n reactie is overigens wel erg slap, net wat je zegt, haha.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:33 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, mis het punt even, zeg...
[ afbeelding ]
nou, nu nog achteraf het erger maken dan het is, iets waar Balkenende vanavond al een eerste poging toe deed, en we hebben alsnog de rellen dadelijk, opportunisten genoeg in Slotervaart alleen al
"Joehoe, moslims, jullie vinden het ms een suffe film, maar hij staat echt vol beledigingen, hoor, hij is kwetsender dan je denkt, echt! toe nou, moslims, doe eens boos, ajb, anders sta ik zo in mijn hemd "
Omdat er geen wetten zijn waardoor je aangifte kunt doen tegen een boekquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:36 schreef Yavido het volgende:
[..]
Zijn er ook aangifteformulieren verkrijgbaar om aangifte te doen tegen de Koran, en zij die dit boek prediken in moskee's, compleet met inboedel en imams?
De grote vraag is of je dat nav mag concluderen. Er is eigenlijk niets in de film te zien. De grote van het probleem wordt bijvoorbeeld geheel niet gesproken, terwijl hij dat volgens mij wel degelijk had kunnen doen en wél een punt maken. Er is moord en doodslag uit naam van de Islam, maar ook uit naam van de Bijbel, daarvan zou je ook een naar filmpje kunnen maken, en dat maakt FItna zo slap. Dat het een anti-islam film is wordt pas op het eind duidelijk. Als jij dit filmpje aan een clubje jonge fundamentalisten zou laten zien, zouden ze het opvatten als pro-islam propaganda, dat geeft aan dat het gewoon een kutfilm was.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 03:29 schreef Yavido het volgende:
[..]
Met deze film maakt hij juist een punt. Het zegt gewoon genoeg, moord en doodslag uit naam van de Islam.
Hij gaat praktisch nooit in op verzoeken tot debat. Hij kan niet naar Fitna verwijzen omdat er geen informatie in wordt gegeven, maar enkel letterlijk verknipte beelden van rellende moslims. De inhoud van de film kan in een debat geen enkele waarde hebben (tenzij je denkt dat verwijzen naar een theedoek die oproept tot moord en doodslag je een vrijbrief geeft voor het stilzetten van de bouw van een moskee in Nederland. Wat niet zo is, de politieke besluitvorming daaromheen is iets complexer dan je denkt ben ik bang).quote:Wilders's tone of voice is soms een tikkeltje provocerend. Maar dat neemt niet weg dat hij juist het debat aan wil gaan, dat heeft hij ook afgelopen avond kenbaar gemaakt. Maar omdat velen constant in herhaling vallen (met name de linkse kerk) was deze film nodig zodat Wilders alleen hoeft te verwijzen naar Fitna als er weer eens iets met de mantel der liefde wordt bedekt.
Die discussie is al lang gaande, de moslimgemeenschap heeft niks nieuws gezien want dit zijn oude beelden. Er waren al veel schokkendere docu's over islam-terrorisme die zij ook hebben gezien. Als de politieke ideologie van de islam 'm niet aanstaat, waarom bestrijdt hij DIE dan niet in plaats van het religieuze leven van ordinaire burgers (wat hij effectief doet door op te roepen de Koran te verscheuren en de bouw van moskees stop te zetten). Is hij slim? Hij weigert te regeren, te debatteren etc. Dat zijn dezelfde fascistische trekjes die hij bij moslims denkt te moeten bestrijden. Vuur met vuur bestrijden zeg je? Moeten we dan uiteindelijk ook onschuldige burgers in islamlanden gaan omleggen, of hoe bedoel je dat? Hoe bedoelt Wilders dat?quote:Deze man is slim, en weet wat ie doet. Met deze film prikkelt hij, en zo komt er hopelijk een discussie binnen die moslimgemeenschap los. Wilders heeft nadrukkelijk gezegd dat hij niet moslims haat, maar de Islam als politieke ideologie hem totaal niet aanstaat.
Zwak zeg.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:35 schreef Timooon het volgende:
Youtube verwijderd alle Fitna's gewoon ook
Je mag blij zijn dat er stromingen zijn die liever elkaar opblazen dan zich op het Westen richten. Zodra al die stromingen zich verenigen en de blik op het westen richten zal de ellende vele malen groter worden. Dus het idee mag wereldoverheersing zijn, de praktijk wijst erop dat ze de andere stroming verslaan voorlopig toch echt belangrijker vinden. Maarja, jij ziet liever een verenigde islam, want dat komt je onderbuik beter uit.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 03:13 schreef Yavido het volgende:
[..]
Stromingen zegt ie dan, met allemaal 1 overeenkomst: Islam als wereldoverheersing. Word wakker joh, of ga slapen
Slapjes, hij vraagt toch ook om aangifteformulieren tegen haatpredikende imams? Maar dat punt ontwijk je dan weer eventjes heel toevallig.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 07:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat er geen wetten zijn waardoor je aangifte kunt doen tegen een boek
Klopt, viel me ook erg tegen, maar op die demonisatie heeft hij uiteindelijk zelf mee aangestuurd, hij heeft er toch een handje naar ongenuanceerde uitspraken te doen? Als zijn film in die lijn was verdergegaan was het een andere film geweest, en uiteraard verwachtten we dat.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 07:21 schreef Steeven het volgende:
Wat mij heel erg stoorde gisteren was de berichtgeving omtrent de film. De hele linkse kliek op de televisie, die eerst zo'n heisa had gemaakt om de mogelijk strafbare inhoud, was blijkbaar zwaar teleurgesteld, wat ook arabist Hans Jansen al zei, omdat de film vrij correct bleek te zijn. Ze hadden wel gehoopt op rellen en het zwartmaken van Wilders blijkbaar. Ik ben geen fan van Wilders, maar de manier waarop hij 'gedemoniseerd' wordt komt me echt m'n strot uit.
Hier volg ik je ook, om te janken.quote:Ook een voorbeeld van het falen van de Nederlandse politiek bleek gisteren in Pauw en Witteman. Toen wetenschapper Jansen met een constatering kwam die niet viel in de droom van de multiculturele samenleving, namelijk dat naar schattingen 7-20% van moslims in een willekeurig land naar extremisme neigen of dat al zijn, werd dat weggelachen door types als Pechtold en zo'n Groenlinksaap, waarop ze nog zeiden: 'komt u dan met een oplossing!'. Ja hallo, wie zit er nu in de Tweede Kamer?
Overdrijf je dat 'aanpassen' niet? En gematigde moslims hoor je niet? Hoe vaak hoor je gematigde normale mensen? Het zijn altijd de mensen met sterke overtuigingen die je hoort, de rest houd z'n mond. Das geen verrassing. En trouwens, er is toch gewoon wel es een gematigde moslim op tv? Of ze iets zinnigs te zeggen hebben is een andere vraag..quote:Ik hoop dat Nederlanders definitief wakker worden, inclusief die mongolen in Den Haag, en eens inzien dat die multiculti droom niet voor niets 'droom' heet. Voor zo'n kleine minderheid in het land is het helemaal niet nodig je constant aan te passen door het inperken of opgeven van vrijheden, het bouwen van lelijke moskeeën of weet ik het wat. Het is klaar. En gematigde moslims, als u bestaat, kom alsjeblieft eens naar voren en laat je horen. De constante stilte is beangstigend. Of komt u de deur niet uit en kijkt u elke dag Al Jazeera via de schotel? Of wellicht bestaat u niet.
Het verschil is dat moord en doodslag uit naam van de Islam bij ons op de stoep staat, terwijl moord en doodslag uit naam van de Bijbel alleen overzee is te vinden, in de V.S.quote:De grote vraag is of je dat nav mag concluderen. Er is eigenlijk niets in de film te zien. De grote van het probleem wordt bijvoorbeeld geheel niet gesproken, terwijl hij dat volgens mij wel degelijk had kunnen doen en wél een punt maken. Er is moord en doodslag uit naam van de Islam, maar ook uit naam van de Bijbel, daarvan zou je ook een naar filmpje kunnen maken, en dat maakt FItna zo slap. Dat het een anti-islam film is wordt pas op het eind duidelijk. Als jij dit filmpje aan een clubje jonge fundamentalisten zou laten zien, zouden ze het opvatten als pro-islam propaganda, dat geeft aan dat het gewoon een kutfilm was.
Ik denk dat een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking juist níet zit te wachten op nog meer Islaminvloed danwel overheersing in het land. Wat mij bang maakt is de stilte bij de moslims zelf, ja een paar van die subsidietrekkers hebben gereageerd, maar verder laten ze ook dit overwaaien en wordt de Nederlandse bevolking argwanender.quote:Die discussie is al lang gaande, de moslimgemeenschap heeft niks nieuws gezien want dit zijn oude beelden. Er waren al veel schokkendere docu's over islam-terrorisme die zij ook hebben gezien. Als de politieke ideologie van de islam 'm niet aanstaat, waarom bestrijdt hij DIE dan niet in plaats van het religieuze leven van ordinaire burgers (wat hij effectief doet door op te roepen de Koran te verscheuren en de bouw van moskees stop te zetten). Is hij slim? Hij weigert te regeren, te debatteren etc. Dat zijn dezelfde fascistische trekjes die hij bij moslims denkt te moeten bestrijden. Vuur met vuur bestrijden zeg je? Moeten we dan uiteindelijk ook onschuldige burgers in islamlanden gaan omleggen, of hoe bedoel je dat? Hoe bedoelt Wilders dat?
Oh, als het gaat om haatpredikende imams is de overheid niet slapjes, hoor.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 07:31 schreef ethiraseth het volgende:
Slapjes, hij vraagt toch ook om aangifteformulieren tegen haatpredikende imams? Maar dat punt ontwijk je dan weer eventjes heel toevallig.
Eens, maar wat heeft dit te maken met de afwezigheid van daadkracht bij Wilders en de schijnoorlog die hij voert, zogenaamd tegen de politieke islam maar getuige z'n uitspraken meer tegen de religieuze?quote:Ik denk dat een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking juist níet zit te wachten op nog meer Islaminvloed danwel overheersing in het land. Wat mij bang maakt is de stilte bij de moslims zelf, ja een paar van die subsidietrekkers hebben gereageerd, maar verder laten ze ook dit overwaaien en wordt de Nederlandse bevolking argwanender.
Dat daar verandering in zou komen roept hij al vanaf het begin van z'n carrière maar is nooit gebeurd, waarom zou ik nu moeten geloven dat het anders wordt? Ik ben het volledig met 'm eens dat er wat moet gebeuren aan de moslimproblematiek, Wilders heeft hier ideeën voor (zoals het stilzetten van de imigratie, stoppen met bouw van moskees, koran verscheuren) maar dat zijn natuurlijk geen oplossingen (alsof opeens alle moslims netjes integreren wanneer je hun moskees afbreekt). Wilders moet in mijn ogen stoppen met prediken maar gewoon beginnen met het formuleren van oplossingen. Dat hij nu met zo'n slap filmpje en zéér propagandistisch (laten we dat vooral niet vergeten) filmpje komt bewijst in mijn ogen dat hij niet toegewijd is als politicus. (niet discussiëren, geen oplossingen zoeken, weigeren te regeren etc)quote:En dat Wilders debatten uit de weg gaat, daar zou naar zijn zeggen vanaf nu verandering in komen. Dat je meteen verbanden trekt met fascisme is van den zotte. Wacht nou eerst maar af hoe die discussies verlopen.
Vast niet maar mss hoopt hij dat ze dan vertrekken.....quote:(alsof opeens alle moslims netjes integreren wanneer je hun moskees afbreekt).
quote:Op vrijdag 28 maart 200807:50 schreef Caesu het volgende:
http://www.alarabiya.net/articles/2008/03/27/47533.html
http://www.aljazeera.net/(...)D28-68847A989654.htmquote:Said Dutch Prime Minister Jan Peter Balkenende on Thursday evening 27-3-2008 that "rejects" the vision presented by rightist extremist deputy Gert Vilders of Islam in the film was Ith on the Internet. Balkenende said that "the movie confuse Islam and terrorism and reject this interpretation."
On his part, Dutch Foreign Minister Maxime Verhaegen said the Dutch government "in contact with the embassies concerned" about the movie Almse of the Koran, and that he had not received any reaction so far.
Aadav "contacted the European Union presidency," explaining that he would inform his counterparts of European issue during their informal meeting in Slovenia Friday.
News Agency said "any NBA" Dutch Thursday that the film of offending Islam by the Dutch right-wing extremist MP Vilders changed, and the effects of threats toward his country, is available on the Internet.
The founder Vilders Freedom Party (9 deputies of 150) in the fall announced its intention to prepare a short film showing alleged that the "fascist" of the Holy Koran, and called for prohibiting after connecting a letter of Nazi leader Adolf Hitler's "Mein."
She Muslim countries Iran and Egypt expressed discontent at the announcement of the project, threatened to boycott the economic Netherlands and the City "Free attacks" on the religion, invited the Red Dutch Muslim believers for calm, requesting them not to respond to provocation.
The Government has tried several times in vain to convince Vilders return on the legitimate fear of the outbreak of a crisis similar to what happened following the publication of the Danish press charges abusive Prophet Muhammad peace be upon him.
The Sheikh of Al-Azhar Mohamed Sayed Tantawi, expressed deep dismay in a letter received March 24 from the current Dutch Foreign Minister affirms his government could not prevent the film "sedition" Almse the Holy Koran and the Prophet, and that will be presented as scheduled, to take legal action thereafter.
Tantawi said he directed to the Ambassador of the Netherlands in Cairo Chird de Zhvan presented a letter at his office, "We must stop the presentation of this movie and it can in any way be tolerated or wait until it is vulnerable because we never Anqubl that."
And asked him to the need to move rapidly at all levels to stop the presentation of this film, but the consequences will be disastrous, as he says of the Dutch ambassador.
Tantawi added, "We as Muslims respect all religions and the prophets and messengers will never accept that offends anyone to our religion and our Prophet Karim or any divine religion, stressing the need for the Dutch government to exercise all forms of pressure on the Member of Parliament" Gert Vilders "leader of the extreme right-wing Freedom Party to prevent him from Show Movie. "
It should be noted that the American company in the Internet service provider Network Solutions previously announced that it closed the Web site, which detains Dutch right-wing MP broadcast his anti-Islam, also referred to Vilders subject to heightened protection from the police after the murder of filmmaker Theo van Gogh
quote:Dutch Deputy broadcast on the Internet Vilders changed his abusive to Islam, which had been raised to help offset the considerable indignation and rejection by the Government and the media in the Netherlands, as well as anger in the Islamic world.
The movie abuses to Islam, the Koran and the Prophet PBUH and deliberate link between Islam and terrorism is described.
The international company to Internet service called Net and focused Ltd., rejected three days ago the use of the administered screening of the film.
Vilders had announced that he intended to broadcast his film on the Internet before the end of this month, after Dutch television stations refrained from introduction.
He quoted him as saying, "If necessary I shall personally distributed on CD-ROM Digital in Central Amsterdam heavily frequented by tourists and Dutch."
And the effects of the film Vilders - even before its publication, despite the lack of knowledge of the details - anger in the Islamic world and Western criticism differently.
The Dutch government distanced itself from the views of men fearing its violent reaction against the country in the Islamic world, just as happened against Denmark in 2006 after newspapers published there fees abusive to the Prophet Muhammad peace be upon him.
Volgens http://www.google.com/translate_t?langpair=ar|enquote:wordt wel druk op gereageerd. ik kan het alleen niet lezen.
Oh jeej. Denk nu dat als mensen dit lezen dat ze dan wel het gevoel hebben dat ze in het gezicht gespuugd zijn en dat hun religie beledigd is.quote:CNN laat een medewerker van een islamitisch tijdschrift in Washington reageren op de film. "Ieder redelijk mens kan zien dat dit is bedoeld om moslims in het gezicht te spugen en om onze religie te beledigen", stelt de medewerker van het tijdschrift.
Inderdaad val Balkenende maar aan voor een film van Wilders en een situatie waarin Wilders toch het meerendeel voor persoonlijke rekening heeft.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:33 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, mis het punt even, zeg...
[ afbeelding ]
nou, nu nog achteraf het erger maken dan het is, iets waar Balkenende vanavond al een eerste poging toe deed, en we hebben alsnog de rellen dadelijk, opportunisten genoeg in Slotervaart alleen al
"Joehoe, moslims, jullie vinden het ms een suffe film, maar hij staat echt vol beledigingen, hoor, hij is kwetsender dan je denkt, echt! toe nou, moslims, doe eens boos, ajb, anders sta ik zo in mijn hemd "
Verrek, een gematigde moslim laat zich horen. Jullie kunnen met een gerust hart gaan slapen vannachtquote:That this man has come of this idea .. The solution is the best in the opinion of indifference to him .. Is one knows Allink for viewing .. Truly yearn to see this movie to see what is his vision of Islam, and I hope that the Senate Ichahdo film and the film Erdo of Islam is shown true Islam .. Last resort for everybody to enjoy democracy, but when democracy interference in personal freedom not become democratic ...
quote:De links naar kopieën van de Wildersfilm werden vooral verspreid via weblogs als Fok en VKmag. Op Geenstijl, één van de grootste weblogs van Nederland, plaatsten bezoekers talloze links naar kopieën van de film.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:14 schreef Falco het volgende:
Wat me eigenlijk ook nog tegenstaat is dat Geert Wilders niets nieuws heeft gecreëerd. Die Deense cartoonist heeft nog meer moeite gedaan om iets nieuws te maken met die cartoon, maar Wilders komt gewoon met zo'n suffe compilatie.
http://www.bndestem.nl/al(...)maakt-weinig-los.ecequote:De Deense cartoonist Kurt Westergaard is kwaad omdat Wilders zonder toestemming een van zijn tekeningen heeft gebruikt. Hij zei bij NOVA dat hij vindt dat Wilders diefstal heeft gepleegd en het copyright heeft geschonden.
Ik neem aan dat je Digitale koran populairder door Fitna bedoelt? (en maroc.nl)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:22 schreef Liquidootje het volgende:
Je moet eens op marok.nl kijken
Je hebt hem niet gezien en hebt er al wel een oordeel over.. knapquote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:29 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb beelden op het journaal gezien. Voor de rest hoef ik die hele film niet meer te zien. Ik vind hem tegenvallen en de hype absoluut niet waard.
Dat was me al lang duidelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:29 schreef Strolie75 het volgende:
(knip)
Ben toch bang dat Wilders een simpele politicus is, met een simpele boodschap. En geen tweede Fortuyn.
Met het NOS Journaal, RTL4 Nieuws en Netwerk denk ik dat ik wel genoeg beelden heb gezien.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:33 schreef deepart het volgende:
Je hebt hem niet gezien en hebt er al wel een oordeel over.. knap
Wist je nog 1-3 jaar geleden toen wij voor het eerst palingen in kontjes zagen en hoe een man onthoofd werd?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:33 schreef Chadi het volgende:
Het leuke is dat hij iets beloofde dat nog schokkender zou zijnBest schokkend als je ziet hoe lang hij als volksvertegenwoordiger over een bagger stuk film heeft moeten doen
Nou nou wat typisch.. Ik vond het wel een grappig moment.. Al die marrokanen achter hun pc'tje helemaal gek worden.. En dan blijkt het achteraf maar een telefoonboek te zien.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:30 schreef gronk het volgende:
Het valt me overigens opdat zelfs wilders zich blijkbaar zo 'geintimideerd' voelt door alle heisa rond de film dat-ie niet de moeite durft te nemen om al z'n dreigementen uit te voeren. Dus letterlijk een bladzijde uit de koran scheuren, of afbeeldingen van mohammed neerzetten waar iets mee gebeurt. Typisch.
Nou, ik denk dat het feit dat hij dat juist net niet doet, maar wel met het telefoonboek en donder & bliksem aankomt, het gelijk wat lange tenen betreft aantoont wanneer er wel protesten en brandende ambassades komen. En het feit dat niet zijn film, maar de propaganda door JP duidelijk voor de wereldbekenheid heeft gezorgd. Maar het is sowieso netjes dat hij niet zwaar geprovoceerd en beledigd heeft daarmee, of er nu wel of niet rellen als reactie komen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:30 schreef gronk het volgende:
Het valt me overigens opdat zelfs wilders zich blijkbaar zo 'geintimideerd' voelt door alle heisa rond de film dat-ie niet de moeite durft te nemen om al z'n dreigementen uit te voeren. Dus letterlijk een bladzijde uit de koran scheuren, of afbeeldingen van mohammed neerzetten waar iets mee gebeurt. Typisch.
Omdat ze stuk voor stuk geen ruggegraat hebben.. Angst of het winnen van zieltjes..quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:37 schreef Ivo1986 het volgende:
Waarom reageren politici nu zo dom op de film?
Hoezo?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:37 schreef Ivo1986 het volgende:
Waarom reageren politici nu zo dom op de film?
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:35 schreef Falco het volgende:
Trouwens, als je op Google Images zoekt op Mohammed B, welke foto krijg je dan prominent op de eerste rij te zien...
Het gaat meer om de tekst op het eind. Dat de gemiddelde moslim een potentiele volksvijand nummer 1 is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 07:47 schreef Liquidootje het volgende:
Ik begrijp het echt niet. Dat zou gewoon een algemene terroristen compilatie kunnen zijn zonder het koran er tussen door. Discovery zou er iets veel mooiers van hebben gemaakt. Top10 deadleys Strikes.
Als men hierover boos zouden worden of dat het minderveilig gaat worden... dan is het echt zielig
Het is wel duidelijk hoe Wilders aan die foto komt, googlen en vervolgens ziet hij een minder vriendelijke uitdrukking, dus hoppa, die foto wordt het.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:35 schreef Falco het volgende:
Trouwens, als je op Google Images zoekt op Mohammed B, welke foto krijg je dan prominent op de eerste rij te zien...
Ja, verstandige reacties.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:42 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Heb je reacties van Balkenende en Cohen gezien?
Ik denk dat-ie van de ene kant de rapper wilde jennen en daarnaast duidelijk wilde maken dat er meer Mohammed B.'s zijn, die niet vastzitten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:44 schreef Montov het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk hoe Wilders aan die foto komt, googlen en vervolgens ziet hij een minder vriendelijke uitdrukking, dus hoppa, die foto wordt het.
Heb jij een andere versie gezien dan ik?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:44 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Het gaat meer om de tekst op het eind. Dat de gemiddelde moslim een potentiele volksvijand nummer 1 is.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:38 schreef deepart het volgende:
Het is toch Geert Wilders zijn film? Niet Gronk zijn film.. Geert heeft gekozen om het zo te doen. Opvallend, als de film te hard was geweest was iedereen boos, en de film te soft zou zijn was nogsteeds iedereen boos.. Het gaat iedereen namelijk niet om de film, maar om de persoon Wilders zelf die door de linkse kant zo gehaat word..
Dat zou nogal saai worden, als hij de normale moslim zou laten zien. Daar heeft hij ook niets op tegen, dat heeft hij ook zelf gezegd. Hij laat mensen zien die gruwelijke koranteksten letterlijk nemen, met name religieuze leiders die daar anderen mee ophitsen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:49 schreef HL_Dog43 het volgende:
Net gezien. (NET PAS???..*zucht*)
Ik vind wat wilders doet niet goed is. Hij zaait angst en laat aanhangers van satan zien en niet de gewone moslim.
De gewone moslim waaronder een paar die ik goed ken wil zogezegd meegaan met Nederland, accepteert vrijheid van meningsuiting, en wil graag debatteren met gasten zoals wilders.
Want wilders zegt wel dat hij nu een debat wil maar het debat lijkt bij hem niet verder te kunnen dan "alle moslims moeten het land uit,moskeëen moeten gesloopt worden" en dat soort BLA.
Want het enige wat hij voor nieuws brengt met deze film zijn oude beelden die we (bijna) allemaal wel eens op tv/internet hebben gezien.
Niks nieuws dus.
Tja, wat is "je eigen kracht"? Wilders is een kamerlid, maar de regering regeert. En de baas van ons land is JP. Wat een kracht....quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:54 schreef gronk het volgende:
[..]
Anyway, na het zien van vooral de 2e helft van dat filmpje kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat wilders vooral een bange man is. En niet zozeer een 'heldhaftige strijder tegen de islam', maar iemand die doodsbang is dat 't technologisch en moreel superieure westerse systeem niet opgewassen is tegen een stel ongeletterde moslimpaupers. Tsja. Wat is er mis met geloven in je eigen kracht? Ik zie dat wilders helemaal niet doen.
Hij heeft laten zien dat filmmaken een vak is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat mijn grootste vraag gewoon blijft is wat wilders hiermee bewijzen danwel oplossen wil.
Right .. lul zo'n blunder maar weer rechtquote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:46 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie van de ene kant de rapper wilde jennen en daarnaast duidelijk wilde maken dat er meer Mohammed B.'s zijn, die niet vastzitten.
Ik ben i.i.g. erg benieuwd wat Wilders over die foto zegt.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:05 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Tja, wat is "je eigen kracht"? Wilders is een kamerlid, maar de regering regeert. En de baas van ons land is JP. Wat een kracht....
Nou ja, wat de voorstellen van Wilders zijn om de islamisering tegen te gaan weten we wel. En veel ervan vind ik niet eens zo gek.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:20 schreef gronk het volgende:
[..]
'Wilders en z'n filmpje is OK want ik vind JP een zwakke staatsman?'
+1 sterk argument
Het zou een blunder kunnen zijn geweest, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Right .. lul zo'n blunder maar weer recht![]()
Meer een beetje figuurlijk, net als het "gedonder". Maar heej, ik gok ook maar wat. Ik heb die film niet gemaakt.quote:Want het uiterlijk van iemand bepaalt zijn handelingen
Maar zo schuift hij naar mijn inziens wel de gehele moslim bevolking aan 1 kant.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:02 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Dat zou nogal saai worden, als hij de normale moslim zou laten zien. Daar heeft hij ook niets op tegen, dat heeft hij ook zelf gezegd. Hij laat mensen zien die gruwelijke koranteksten letterlijk nemen, met name religieuze leiders die daar anderen mee ophitsen.
Hij onderstreept dat niet voor niets in de media enkele dagen voor de film.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:38 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Maar zo schuift hij naar mijn inziens wel de gehele moslim bevolking aan 1 kant.
Met andere woorden desbetreffende teksten dat hij niks tegen de gewone moslim heeft, had hij er ook in kunnen inplementeren.
Vooral diegenen die geld hebben gegeven.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
Dit moet echt een slag in het gezicht zijn geweest voor de Wilders aanhangers...
Ach, één demonstratietje dat wat uit de hand loopt o.i.d. is voor de Wilders aanhangers vast alweer bewijs dat 'de moslims' zich niet kunnen gedragen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
Dit moet echt een slag in het gezicht zijn geweest voor de Wilders aanhangers...
idd, al die ophef over een slechte powerpoint/moviemaker presentatie waarop je ook nog eens maanden moest wachten ..quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
Ach ja, das ook weer zo. Kon ik maar zo simplistisch redeneren, jammer dat God mij iets meer dan 2 hersencellen heeft gegeven.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, één demonstratietje dat wat uit de hand loopt o.i.d. is voor de Wilders aanhangers vast alweer bewijs dat 'de moslims' zich niet kunnen gedragen.
Die zijn gewoon opgelicht, daar is geen ander woord voor.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Vooral diegenen die geld hebben gegeven.
Die vormen dan ook zijn achterban...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:30 schreef moussie het volgende:
Mark Rutte heeft wel gelijk, nou had die daar een platvorm waar je echt iets mee kan, en dan komt die met een presentatie op het niveau van een werkopdracht in het VMBO onderwijs
1 zin zal niet een hele film verkloten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:20 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Hij onderstreept dat niet voor niets in de media enkele dagen voor de film.
Maar deze film gaat niet over moslims in het algemeen, maar over moslims die koranteksten letterlijk nemen als fascistische ideologie. En hoe bedreigend en gevaarlijk dat is. En dat ook wij in dit land kampen met die moslims.
Als ik me in 'm probeer in te leven ziet hij de islam als een sekte, waar ook veel goedwillende mensen in tuinen. En waarom nuanceren als je film gaat over iets leips? Je wil in een kwartier een statement maken en ontvouwt je visie op de ideologie. Laat de gematigde moslim maar eens wat vaker ophef maken over hun radicale medemoslim i.p.v. over filmpjes, tekeningen, etc. En als een imam uit de koran citeert dan moeten zulke aanwakkerende teksten niet als godsdienstvrijheid, maar als strafbaar haatzaaiend beschouwd worden.
Die ophef van Balkenende bedoel je?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:30 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, al die ophef over een slechte powerpoint/moviemaker presentatie waarop je ook nog eens maanden moest wachten ..
Hoeveel van dat soort demonstraties heb jij nodig om dat te denken?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, één demonstratietje dat wat uit de hand loopt o.i.d. is voor de Wilders aanhangers vast alweer bewijs dat 'de moslims' zich niet kunnen gedragen.
Maar het is natuurlijk zijn artistieke vrijheid om de inhoud van de film te bepalen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:40 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
1 zin zal niet een hele film verkloten.
Iets voor Fitna 2 misschien?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:47 schreef Raven_ het volgende:
Jammer. Als Wilders een compilatie van alle gebeurtenissen en uitspraken van de afgelopen maanden had gemaakt had ie veel meer bereikt, denk ik.
Dat valt nog best mee, vind ik. Dat was pas echt het geval geweest wanneer hij wel flink godslasterend en beledigend bezig was geweest. En je hebt altijd veel mensen die het liever over de vorm hebben dan over de inhoud. Dat zag je bij Submission enzo ook.quote:Nu heeft iedereen het over Wilders en de film. Hetgene waar het om gaat, wordt doodgezwegen.
duh, Balkenende kan anders niet anders dan dat die gedaan heeft, je kan moeilijk de aankondiging van die film negeren als de maker zelf, voor de productie, naar de coördinator terrorismebestrijding stapt .. niet waar .. ?quote:
Je gaat weer in het zwart-wit he? Grijze gebieden doe jij niet aan zo blijktquote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:53 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, Balkenende kan anders niet anders dan dat die gedaan heeft, je kan moeilijk de aankondiging van die film negeren als de maker zelf, voor de productie, naar de coördinator terrorismebestrijding stapt .. niet waar .. ?
Dan kun je er nog beter mee omspringen dan dat je via de bekende wegen alle boerengehuchten, EU-bondgenoten en woestijnlanden op de hoogte breng van de waarschijnlijk naderende crisis.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:53 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, Balkenende kan anders niet anders dan dat die gedaan heeft, je kan moeilijk de aankondiging van die film negeren als de maker zelf, voor de productie, naar de coördinator terrorismebestrijding stapt .. niet waar .. ?
Dat lijkt me eerder om het uitlekken van de inhoud van de film voorafgaand aan de publicatie te voorkomen. Zou ik ook niet willen. En ik vind het een prima film. Smaken verschillen. Beetje saai en voorspelbaar, maar zeker niet belabberd.quote:voor de rest kon niemand van te voren weten dat die film zo belabberd is, geen wonder dat Wilders geen voorvertoning wou
huh, kip zonder kop ?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Je gaat weer in het zwart-wit he? Grijze gebieden doe jij niet aan zo blijkt
Negeren of als een kip zonder kop hysterisch in de rondte rennen om maar vooral overal te gillen dat er een zeer beledigende film aan komt en of iedereen hem nu vast wilde steunen enzo want je weet maar nooit... oeh... oeh... panieeeeeeeek! Dat zijn twee uitersten. Wat mij betreft had Balkenende er beter 'ergens tussenin' kunnen gaan zitten.
Daswaar maar als er rellen uitbreken is het zijn schuld.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:49 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk zijn artistieke vrijheid om de inhoud van de film te bepalen.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:05 schreef __Saviour__ het volgende:
nounou, er is een nachtje overheen gegaan er wat gebeurde er: niks!
als balkenende lef heeft, komt ie met een toespraak waarin ie excuses maakt voor z'n knieval en verraad van de vrijheid
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:22 schreef Kaneel het volgende:
Mirror: http://82.171.88.216/fitna/
deel 2 komt eraan
die krant heeft gewoon een bepaalde insteek.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:40 schreef Agiath het volgende:
Wel grappig dat bijna alle stukje's krant uit de film overduidelijk uit de Telegraaf komen, dat draagt ook weer lekker bij aan de waarheid ervan
mwah, een ander uitschelden voor domme hoer als die een andere mening heeft is blijkbaar wel normaal ?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:42 schreef De.Kromme het volgende:
Vogelaar helemaal blij dat de Moslims in NL rustig bleven.
Nee domme hoer, het is NORMAAL dat je rustig blijft wanneer je geconfronteerd wordt met een andere mening, daarvoor hoef je geen complimenten te geven.
Laffe kut-regering.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
die krant heeft gewoon een bepaalde insteek.
veel van de andere kranten zijn overduidelijk links, die hebben liever knuffelonderwerpen
Het is haar mening niet, ze is bang en stelt zich daarom op een dergelijke manier op. Zij weet ook wel dat het niet normaal is om geweld te gaan gebruiken naar aanleiding van een film.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:44 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, een ander uitschelden voor domme hoer als die een andere mening heeft is blijkbaar wel normaal ?
Of die zitten niet meteen met harde plasser als wilders weer eens wat zegt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
die krant heeft gewoon een bepaalde insteek.
veel van de andere kranten zijn overduidelijk links, die hebben liever knuffelonderwerpen
zo zo, eerst voor domme hoer uitschelden en daarna ook nog voor haar denken cq te bepalen wat haar mening nou wel of niet is .. welkom in de wondere wereld van fundamentalistisch denken over vrouwenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:47 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Het is haar mening niet, ze is bang en stelt zich daarom op een dergelijke manier op. Zij weet ook wel dat het niet normaal is om geweld te gaan gebruiken naar aanleiding van een film.
Iedereen stelde zich laf op, met Balkenende als topper. Het was afschuwelijk om te zien hoe zij Wilders lieten vallen. Niet de vrijheid verdedigen, wat ze eigenlijk hoorden te doen, maar keer op keer laf afstand ervan nemen en haast bijna smeekbede's doen van 'val ons niet alsjeblieft, we hebben thee!'quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:47 schreef De.Kromme het volgende:
Het is haar mening niet, ze is bang en stelt zich daarom op een dergelijke manier op. Zij weet ook wel dat het niet normaal is om geweld te gaan gebruiken naar aanleiding van een film.
idd... dan had hij de spijker op zijn kop geslagen, en de politiek correcte hap mooi voor schut gezet... nu komt hij met een slappe opsomming van feiten die we allemaal allang wisten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:47 schreef Raven_ het volgende:
Jammer. Als Wilders een compilatie van alle gebeurtenissen en uitspraken van de afgelopen maanden had gemaakt had ie veel meer bereikt, denk ik. Nu heeft iedereen het over Wilders en de film. Hetgene waar het om gaat, wordt doodgezwegen.
Die krant laat gewoon de duistere kant zien van de multicultuur, dat is alles.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:54 schreef Agiath het volgende:
[..]
Of die zitten niet meteen met harde plasser als wilders weer eens wat zegt.
Ja Balkenende is echt een pussy. reageer is normaal of reageer gewoon nietquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Iedereen stelde zich laf op, met Balkenende als topper. Het was afschuwelijk om te zien hoe zij Wilders lieten vallen. Niet de vrijheid verdedigen, wat ze eigenlijk hoorden te doen, maar keer op keer laf afstand ervan nemen en haast bijna smeekbede's doen van 'val ons niet alsjeblieft, we hebben thee!'
ja, dat is hij. Een lafaard. Dat bleek wel de afgelopen weken en z'n toespraak gisternacht maakte het helemaal af.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:59 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja Balkenende is echt een pussy. reageer is normaal of reageer gewoon niet
Niet te vroeg opgelucht ademhalen:quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:05 schreef __Saviour__ het volgende:
nounou, er is een nachtje overheen gegaan en wat gebeurde er: niks!
als balkenende lef heeft, komt ie met een toespraak waarin ie excuses maakt voor z'n knieval en verraad van de vrijheid
(www.nu.nl)quote:TEHERAN - Iran heeft de donderdag verschenen film Fitna van Geert Wilders vrijdag veroordeeld als "gruwelijk" en "godslasterlijk".
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken riep de Nederlandse regering en de Europese Unie op snel actie te ondernemen om "deze walgelijke actie" te stoppen.
In een verklaring waarschuwde woordvoerder Mohammad Ali Hosseini voor repercussies. Hij trad daarover niet in detail.
wtf .. heeft die niet keer op keer gezegd dat ze de film niet willen verbieden omdat vrijheid van meningsuiting hier het hoogste goed is .. dus waar heeft die de vrijheid niet verdedigt ?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Iedereen stelde zich laf op, met Balkenende als topper. Het was afschuwelijk om te zien hoe zij Wilders lieten vallen. Niet de vrijheid verdedigen, wat ze eigenlijk hoorden te doen, maar keer op keer laf afstand ervan nemen en haast bijna smeekbede's doen van 'val ons niet alsjeblieft, we hebben thee!'
Hij heeft enkel gezegd dat ze het niet kunnen verbieden vanwege de vrijheid van meningsuiting. Maar hij heeft zich nooit duidelijk vóór die vrijheid uitgesproken. Hij had duidelijk moeten melden dat nederland absoluut achter de vrijheid van meningsuiting staat, wat de boodschap van de film ook is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:08 schreef moussie het volgende:
wtf .. heeft die niet keer op keer gezegd dat ze de film niet willen verbieden omdat vrijheid van meningsuiting hier het hoogste goed is .. dus waar heeft die de vrijheid niet verdedigt ?
Hij heeft er alleen aan toegevoegd dat het geen regeringsstandpunt is, en dat is het ook niet .. dus wat heeft dat te maken met smeken ?
Je lijkt te verwachten dat die zijn steun uitspreekt voor een film waarvan hij de inhoud nog niet eens kent, een soort blinde solidariteit met een parlementariër van de oppositie ?
tja, als je duidelijk laat blijken zelf niet achter de (te verwachten) inhoud van die film te staan maar het toch moet toestaan .. hoeveel duidelijker wil je hebben dat vrijheid van meningsuiting het hoogste goed is, zelfs de handen van de regeringsleider zijn gebonden ..quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hij heeft enkel gezegd dat ze het niet kunnen verbieden vanwege de vrijheid van meningsuiting. Maar hij heeft zich nooit duidelijk vóór die vrijheid uitgesproken. Hij had duidelijk moeten melden dat nederland absoluut achter de vrijheid van meningsuiting staat, wat de boodschap van de film ook is.
Ojeej, een scheet van Iran...dat was natuurlijk TOTAAL niet te verwachten.....quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet te vroeg opgelucht ademhalen:
[..]
(www.nu.nl)
Nou jongens, we zijn gewaarschuwd
Nee joh, dat was toen we nog geen Joodse-Islamitische-Christelijke traditie hadden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:42 schreef De.Kromme het volgende:
Nee domme hoer, het is NORMAAL dat je rustig blijft wanneer je geconfronteerd wordt met een andere mening, daarvoor hoef je geen complimenten te geven.
Laffe kut-regering.
Dat is niet de verwachting als het gaat om een religie. En overigens zou je je boodschap ook prima op jezelf kunnen betrekken, als het om 'rustig blijven' gaat. Ik heb nog geen moslim zo horen reageren zoals jij nu doet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:42 schreef De.Kromme het volgende:
Laffe kut-regering.
ja daar zullen al die hulpverleners ergens in een afgelegen gebied heel blij mee zijn, dat zijn namelijk diegenen die profijt hebben van deze 'hysterie'quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:27 schreef popolon het volgende:
Nou JP, volgende keer eerst maar even rustig afwachten op wat er gaat komen voordat je hysterisch begint te gillen.
Ook het buitenland pakt 't maar nauwelijks op trouwens. Gedoe om niks.
Natuurlijk vindt Iran het 'gruwelijk'. Ze gaan vast niet zeggen: ach, eigenlijk is de toon best gematigd, in vergelijking met de gruwelijkheden die we zelf uit naam van de islam begaan. Wie generaliseert er hier nu eigenlijk? Wie zaait er hier nu eigenlijk tweespalt?quote:Iran heeft de donderdag verschenen film Fitna van Geert Wilders vrijdag veroordeeld als "gruwelijk" en "godslasterlijk". De film bewijst volgens Iran "een diepgewortelde vendetta" van westerse burgers tegen de islam en moslims.
Nee, dombo Rabbae, dat is de boodschap van je collega-moslims in landen als Iran en Syrië. ZIJ zijn degenen die aan het woord komen in Fitna. Ook het haatzaaien gebeurt door moslim-geestelijken. Waarom dien je daar dan geen aanklacht tegen in? Gevalletje selectieve verontwaardiging van de hoogste plank.quote:"De boodschap van Wilders is dat de islam erop uit is om de westerse beschaving te vernietigen. En dat wij als moslims erop uit zijn de Nederlandse samenleving te vernietigen. Zijn boodschap is niet alleen angstwekkend, maar ook haatzaaiend."
Nogmaals: al het racisme in de film komt rechtstreeks uit de mond van moslims. Persvrijheid is nooit ergens een dekmantel voor. Dat je het alleen al aandurft om persvrijheid en dekmantel in één zin te noemen, is veelzeggend. Als er IETS is dat op deze planeet als dekmantel voor allerlei gruwelijkheden wordt gebruikt, is het wel religie.quote:Het Indonesische ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de film "misleidend en vol racisme". Het uitbrengen is "een onverantwoordelijke actie onder de dekmantel van de persvrijheid", aldus een woordvoerder.
ze hadden ongetwijfeld gehoopt een dag met nieuwsuitzendingen vol met rellen, zodat gezegd kon worden: zie je wel, wilders had de film nooit mogen uitbrengen!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:34 schreef popolon het volgende:
Welke hysterie? Ik krijg meer het idee dat men de uitgebleven hysterie zoekt. En dan doel ik niet eens op Wilders.
Men baalt gewoon dat er geen rel ontstaat nu.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:34 schreef popolon het volgende:
Welke hysterie? Ik krijg meer het idee dat men de uitgebleven hysterie zoekt. En dan doel ik niet eens op Wilders.
Om religie? Om de Islam bedoel je.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:26 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is niet de verwachting als het gaat om een religie.
Als ze Wilders een domme idioot vonden dan mochten ze dat van mij zeggen hoor.quote:En overigens zou je je boodschap ook prima op jezelf kunnen betrekken, als het om 'rustig blijven' gaat. Ik heb nog geen moslim zo horen reageren zoals jij nu doet.
je eigen woordenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:34 schreef popolon het volgende:
quote:Nou JP, volgende keer eerst maar even rustig afwachten op wat er gaat komen voordat je hysterisch begint te gillen.
Neen, niet alleen de islam. Religie is heilig en wordt dus niet hetzelfde ervaren als belediging op het gebied van kleding of baan of capaciteit. Atheisten hebben de neiging te schreeuwen dat het wel zo zou moeten zijn en dat religieuzen dus niet zo moeten zeuren, want zij slikken ook iedere dag beledigingen. Dat is heel mooi natuurlijk, maar te simpel, en niet de realiteit. Het is in die zin dus best logisch dat Vogelaar 'blij' is dat de kalmte bewaard is gebleven. Of het verstandig is dat openlijk te uiten is 'n tweede, je wil de verwachtingen niet in de hand werken uiteraard.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:48 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Om religie? Om de Islam bedoel je.
[..]
Als ze Wilders een domme idioot vonden dan mochten ze dat van mij zeggen hoor.
Ja hoor, in de film van Wilders was absoluut geen sprake van het generaliseren van Moslimsquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Men baalt gewoon dat er geen rel ontstaat nu.
Er is er maar 1 die moslims feitelijk over 1 kam scheert, en dat is Balkenende, door a priori zo paniekerig te reageren, zulke doemscenario's voor ogen had, waarvoor echt heel islamitisch Nederland en half Islamitisch Oosten op de been voor had moeten komen. Blijkbaar ziet juist hij moslims als redeloze lopende korte lontjes.
Heb ik Balkenende niet horen zeggen, maar dat terzijde. Je zou natuurlijk ook als je niet zo'n tunnelvisie had tevens kunnen zeggen dat er geen hol gebeurt en Wilders er dus behoorlijk naast zit met zijn rampscenario.quote:Ja, en nu gebeurt er dus geen hol, en weet Balkenende het nog zo te draaien dat dat komt door zijn kordate optreden paniek
Wat in P&W al werd aangegeven: als Balkenende niets had gezegd en de boel was wel degelijk losgebroken, was het ook niet goed geweest. Zijn gematigde reactie (want van paniek, kip zonder kop, etc., was geen sprake) was het beste wat hij kon doen op niet reageren na - en dat laatste had overigens meer mijn voorkeur, maar ik vind het begrijpelijk dat hij zich geroepen voelde wel wat te roepen.quote:Alsof haatbaarden in Verweggistan een film van Wilders nodig hebben om uit hun dak te gaan. Zij kiezen zelf wel het moment supreme, en dat moment staat volkomen los van de inhoud van de opgezochte aanleiding.
Wie is hier de paniekzaaier? Heb jij dat filmpje wel bekeken?quote:Balkenende, wat ben je nou?
Een laffe paniekzaaier die angstig wijst naar Wilders in de hoop dat de Grote Boze Moslimwolf hem als laatste op zal eten "kijk, kijk, die moet je hebben, zijn schuld, niet mij opeten, ik help je toch?"
dan haalt hij gewoon toch die cartoon eruit, scheelt 5 secondenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:14 schreef moussie het volgende:
nou weet ik niet precies hoe dat zit wettelijk met copyright-schendingen, maar in principe zou dat filmpie nu al verboden mogen worden, er staat namelijk iets onwettigs in .. en het grappige is dat die mogelijkheid is aangereikt door de tekenaar van die mohammed-cartoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |