abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57666436
Je moet eens op marok.nl kijken
A little bit hateful
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:27:24 #203
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57666483
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:14 schreef Falco het volgende:
Wat me eigenlijk ook nog tegenstaat is dat Geert Wilders niets nieuws heeft gecreëerd. Die Deense cartoonist heeft nog meer moeite gedaan om iets nieuws te maken met die cartoon, maar Wilders komt gewoon met zo'n suffe compilatie .
quote:
De Deense cartoonist Kurt Westergaard is kwaad omdat Wilders zonder toestemming een van zijn tekeningen heeft gebruikt. Hij zei bij NOVA dat hij vindt dat Wilders diefstal heeft gepleegd en het copyright heeft geschonden.
http://www.bndestem.nl/al(...)maakt-weinig-los.ece
Géén kloon van tvlxd!
pi_57666495
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:22 schreef Liquidootje het volgende:
Je moet eens op marok.nl kijken
Ik neem aan dat je Digitale koran populairder door Fitna bedoelt? (en maroc.nl)
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:29:01 #205
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57666500
Ik heb beelden op het journaal gezien. Voor de rest hoef ik die hele film niet meer te zien. Ik vind hem tegenvallen en de hype absoluut niet waard. De film is simplistisch gemaakt, doet me nog het meeste denken aan de Dream sequences in Lost Odyssey. Net iets mooier dan Powerpoint.

Ik had gehoopt dat Wilders een stateman kon maken. Door bijvoorbeeld de overdreve angstige reacties van politici te tonen, of op z’n minst een goede kritische film zou maken. Zie bijvoorbeeld de film van Theo van Gogh. Koran teksten over een mishandelde gesluierde vrouw. Dat maakt indruk. Dit niet. Het lijkt iets wat hij op een zondagmiddag op zolder in elkaar gezet heeft.

Ben toch bang dat Wilders een simpele politicus is, met een simpele boodschap. En geen tweede Fortuyn.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:30:30 #206
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57666510
Het valt me overigens opdat zelfs wilders zich blijkbaar zo 'geintimideerd' voelt door alle heisa rond de film dat-ie niet de moeite durft te nemen om al z'n dreigementen uit te voeren. Dus letterlijk een bladzijde uit de koran scheuren, of afbeeldingen van mohammed neerzetten waar iets mee gebeurt. Typisch.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57666520
Wij gaan er wel vanuit dat iedereen niet geshockeerd raakt over de film.. omdat wij fokkers zijn. Een onthoofd kopje hier een beentje daar. Wat lijken in het puin etc.

Ik weet zeker dat als mijn oud buurvrouwtje dit ziet, dat ze dan denkt Oh god wat een barbaren! Ik hield het niet voormogelijk dat ze dit nog steeds kunnen doen! Boeheoo!
A little bit hateful
pi_57666530
Het leuke is dat hij iets beloofde dat nog schokkender zou zijn Best schokkend als je ziet hoe lang hij als volksvertegenwoordiger over een bagger stuk film heeft moeten doen
pi_57666531
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:29 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb beelden op het journaal gezien. Voor de rest hoef ik die hele film niet meer te zien. Ik vind hem tegenvallen en de hype absoluut niet waard.
Je hebt hem niet gezien en hebt er al wel een oordeel over.. knap
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_57666543
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:29 schreef Strolie75 het volgende:
(knip)
Ben toch bang dat Wilders een simpele politicus is, met een simpele boodschap. En geen tweede Fortuyn.
Dat was me al lang duidelijk.
pi_57666545
Mensen die WIlders eergisteren geld hebben geschonken toen Widlers ging bedelen moeten zich nu wel heel erg kut voelen:

1. De film werd gratis op LiveLeak gezet,
2. De film is shit

vrijdag 28 maart 2008 @ 08:35:18 #212
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57666557
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:33 schreef deepart het volgende:
Je hebt hem niet gezien en hebt er al wel een oordeel over.. knap
Met het NOS Journaal, RTL4 Nieuws en Netwerk denk ik dat ik wel genoeg beelden heb gezien.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:35:35 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57666558
Trouwens, als je op Google Images zoekt op Mohammed B, welke foto krijg je dan prominent op de eerste rij te zien ...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57666570
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:33 schreef Chadi het volgende:
Het leuke is dat hij iets beloofde dat nog schokkender zou zijn Best schokkend als je ziet hoe lang hij als volksvertegenwoordiger over een bagger stuk film heeft moeten doen
Wist je nog 1-3 jaar geleden toen wij voor het eerst palingen in kontjes zagen en hoe een man onthoofd werd?

Dat heeft wilders 6 maanden geleden ontdekt. Het duurde 5,9 maand voordat hij rustig achter zijn pc kon zitten om 2 dagen met windows moviemaker de beelden kon bewerken zonder te kokhalsen.
A little bit hateful
pi_57666584
Waarom reageren politici nu zo dom op de film?
pi_57666591
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:30 schreef gronk het volgende:
Het valt me overigens opdat zelfs wilders zich blijkbaar zo 'geintimideerd' voelt door alle heisa rond de film dat-ie niet de moeite durft te nemen om al z'n dreigementen uit te voeren. Dus letterlijk een bladzijde uit de koran scheuren, of afbeeldingen van mohammed neerzetten waar iets mee gebeurt. Typisch.
Nou nou wat typisch.. Ik vond het wel een grappig moment.. Al die marrokanen achter hun pc'tje helemaal gek worden.. En dan blijkt het achteraf maar een telefoonboek te zien.

Het is toch Geert Wilders zijn film? Niet Gronk zijn film.. Geert heeft gekozen om het zo te doen. Opvallend, als de film te hard was geweest was iedereen boos, en de film te soft zou zijn was nogsteeds iedereen boos.. Het gaat iedereen namelijk niet om de film, maar om de persoon Wilders zelf die door de linkse kant zo gehaat word..

Trouwens was het een behoorlijke trieste vertoning waar ik mij oprecht voor schaam, hoe jan-peter zijn verhaal deed...

Wat een leider.. En wat een landverrader
Diepzinnige deepart.
pi_57666596
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:30 schreef gronk het volgende:
Nou, ik denk dat het feit dat hij dat juist net niet doet, maar wel met het telefoonboek en donder & bliksem aankomt, het gelijk wat lange tenen betreft aantoont wanneer er wel protesten en brandende ambassades komen. En het feit dat niet zijn film, maar de propaganda door JP duidelijk voor de wereldbekenheid heeft gezorgd. Maar het is sowieso netjes dat hij niet zwaar geprovoceerd en beledigd heeft daarmee, of er nu wel of niet rellen als reactie komen.

Hoe dan ook..... Op naar Jami's tekenfilm.
pi_57666603
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:37 schreef Ivo1986 het volgende:
Omdat ze stuk voor stuk geen ruggegraat hebben.. Angst of het winnen van zieltjes..
Diepzinnige deepart.
pi_57666614
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:37 schreef Ivo1986 het volgende:
Hoezo?
pi_57666632
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:40 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hoezo?
Heb je reacties van Balkenende en Cohen gezien?
pi_57666650
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:35 schreef Falco het volgende:
Trouwens, als je op Google Images zoekt op Mohammed B, welke foto krijg je dan prominent op de eerste rij te zien ...

pi_57666653
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 07:47 schreef Liquidootje het volgende:
Ik begrijp het echt niet. Dat zou gewoon een algemene terroristen compilatie kunnen zijn zonder het koran er tussen door. Discovery zou er iets veel mooiers van hebben gemaakt. Top10 deadleys Strikes.

Als men hierover boos zouden worden of dat het minderveilig gaat worden... dan is het echt zielig
Het gaat meer om de tekst op het eind. Dat de gemiddelde moslim een potentiele volksvijand nummer 1 is.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:44:12 #223
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57666657
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:35 schreef Falco het volgende:
Het is wel duidelijk hoe Wilders aan die foto komt, googlen en vervolgens ziet hij een minder vriendelijke uitdrukking, dus hoppa, die foto wordt het.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57666659
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:42 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Heb je reacties van Balkenende en Cohen gezien?
Ja, verstandige reacties.
pi_57666688
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:44 schreef Montov het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk hoe Wilders aan die foto komt, googlen en vervolgens ziet hij een minder vriendelijke uitdrukking, dus hoppa, die foto wordt het.
Ik denk dat-ie van de ene kant de rapper wilde jennen en daarnaast duidelijk wilde maken dat er meer Mohammed B.'s zijn, die niet vastzitten.

Ik ben i.i.g. erg benieuwd wat Wilders over die foto zegt.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:49:36 #226
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_57666719
Net gezien. (NET PAS???..*zucht*)
Ik vind wat wilders doet niet goed is. Hij zaait angst en laat aanhangers van satan zien en niet de gewone moslim.
De gewone moslim waaronder een paar die ik goed ken wil zogezegd meegaan met Nederland, accepteert vrijheid van meningsuiting, en wil graag debatteren met gasten zoals wilders.
Want wilders zegt wel dat hij nu een debat wil maar het debat lijkt bij hem niet verder te kunnen dan "alle moslims moeten het land uit,moskeëen moeten gesloopt worden" en dat soort BLA.
Want het enige wat hij voor nieuws brengt met deze film zijn oude beelden die we (bijna) allemaal wel eens op tv/internet hebben gezien.
Niks nieuws dus.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_57666752
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:44 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Het gaat meer om de tekst op het eind. Dat de gemiddelde moslim een potentiele volksvijand nummer 1 is.
Heb jij een andere versie gezien dan ik?

Ik zie 'm alleen maar een ideologie bestrijden.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:54:48 #228
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57666778
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:38 schreef deepart het volgende:

Het is toch Geert Wilders zijn film? Niet Gronk zijn film.. Geert heeft gekozen om het zo te doen. Opvallend, als de film te hard was geweest was iedereen boos, en de film te soft zou zijn was nogsteeds iedereen boos.. Het gaat iedereen namelijk niet om de film, maar om de persoon Wilders zelf die door de linkse kant zo gehaat word..

Anyway, na het zien van vooral de 2e helft van dat filmpje kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat wilders vooral een bange man is. En niet zozeer een 'heldhaftige strijder tegen de islam', maar iemand die doodsbang is dat 't technologisch en moreel superieure westerse systeem niet opgewassen is tegen een stel ongeletterde moslimpaupers. Tsja. Wat is er mis met geloven in je eigen kracht? Ik zie dat wilders helemaal niet doen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57666783
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:44 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ja, verstandige reacties.
Reactie Balkenende toont gebrek staatsmanschap
pi_57666886
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:49 schreef HL_Dog43 het volgende:
Net gezien. (NET PAS???..*zucht*)
Ik vind wat wilders doet niet goed is. Hij zaait angst en laat aanhangers van satan zien en niet de gewone moslim.
De gewone moslim waaronder een paar die ik goed ken wil zogezegd meegaan met Nederland, accepteert vrijheid van meningsuiting, en wil graag debatteren met gasten zoals wilders.
Want wilders zegt wel dat hij nu een debat wil maar het debat lijkt bij hem niet verder te kunnen dan "alle moslims moeten het land uit,moskeëen moeten gesloopt worden" en dat soort BLA.
Want het enige wat hij voor nieuws brengt met deze film zijn oude beelden die we (bijna) allemaal wel eens op tv/internet hebben gezien.
Niks nieuws dus.
Dat zou nogal saai worden, als hij de normale moslim zou laten zien. Daar heeft hij ook niets op tegen, dat heeft hij ook zelf gezegd. Hij laat mensen zien die gruwelijke koranteksten letterlijk nemen, met name religieuze leiders die daar anderen mee ophitsen.

En wat betreft aanhangers van Satan: zo kun je het noemen, ja, het valt mij alleen wel op dat Pluto bij hen de bijnaam Allah heeft.
pi_57666912
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:54 schreef gronk het volgende:

[..]

Anyway, na het zien van vooral de 2e helft van dat filmpje kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat wilders vooral een bange man is. En niet zozeer een 'heldhaftige strijder tegen de islam', maar iemand die doodsbang is dat 't technologisch en moreel superieure westerse systeem niet opgewassen is tegen een stel ongeletterde moslimpaupers. Tsja. Wat is er mis met geloven in je eigen kracht? Ik zie dat wilders helemaal niet doen.
Tja, wat is "je eigen kracht"? Wilders is een kamerlid, maar de regering regeert. En de baas van ons land is JP. Wat een kracht....
pi_57666923
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat mijn grootste vraag gewoon blijft is wat wilders hiermee bewijzen danwel oplossen wil.
Hij heeft laten zien dat filmmaken een vak is.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57667064
Als over deze film moslims gaan rellen, dan geven ze en passant Geert Wilders gelijk in zijn opvatting dat de Islam een idioot geloof is met weinig ruimte.
pi_57667075
Nederlandse versie van Fitna op Liveleak inmiddels 2,9 miljoen keer bekeken
Engelse versie van Fitna op Liveleak inmiddels 2,6 miljoen keer bekeken
pi_57667084
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:46 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Ik denk dat-ie van de ene kant de rapper wilde jennen en daarnaast duidelijk wilde maken dat er meer Mohammed B.'s zijn, die niet vastzitten.

Ik ben i.i.g. erg benieuwd wat Wilders over die foto zegt.
Right .. lul zo'n blunder maar weer recht Want het uiterlijk van iemand bepaalt zijn handelingen
pi_57667092
Meki kom er maar in.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:20:35 #237
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57667096
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:05 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Tja, wat is "je eigen kracht"? Wilders is een kamerlid, maar de regering regeert. En de baas van ons land is JP. Wat een kracht....

'Wilders en z'n filmpje is OK want ik vind JP een zwakke staatsman?'

+1 sterk argument
pi_57667266
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:20 schreef gronk het volgende:

[..]

'Wilders en z'n filmpje is OK want ik vind JP een zwakke staatsman?'

+1 sterk argument
Nou ja, wat de voorstellen van Wilders zijn om de islamisering tegen te gaan weten we wel. En veel ervan vind ik niet eens zo gek.

En ik reageerde op "je eigen kracht", maar hoe dan ook: in principe laat hij door de reeks Nederlandse krantenkoppen in Fitna zien wat er gebeurt in Nederland waar hij op tegen is.

Maar goed, het enige dat ik zelf nieuw vond in de film is dat er meer nadruk wordt gelegd op teksten die niet hoog in de top meest geciteerd staan, en dat die met name betrekking hebben op de vijand die ongelovige of andersgelovige heet, waar er hier in het westen nogal wat van zijn.
pi_57667322
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Right .. lul zo'n blunder maar weer recht
Het zou een blunder kunnen zijn geweest, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
quote:
Want het uiterlijk van iemand bepaalt zijn handelingen
Meer een beetje figuurlijk, net als het "gedonder". Maar heej, ik gok ook maar wat. Ik heb die film niet gemaakt.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:38:17 #240
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_57667326
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:02 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Dat zou nogal saai worden, als hij de normale moslim zou laten zien. Daar heeft hij ook niets op tegen, dat heeft hij ook zelf gezegd. Hij laat mensen zien die gruwelijke koranteksten letterlijk nemen, met name religieuze leiders die daar anderen mee ophitsen.
Maar zo schuift hij naar mijn inziens wel de gehele moslim bevolking aan 1 kant.
Met andere woorden desbetreffende teksten dat hij niks tegen de gewone moslim heeft, had hij er ook in kunnen inplementeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door HL_Dog43 op 28-03-2008 09:53:01 ]
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:45:00 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57667421
Staat wel raar, allemaal mensen die aan 1 kant geschoren zijn .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:52:23 #242
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_57667545
changed
pi_57668078
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:38 schreef HL_Dog43 het volgende:

[..]

Maar zo schuift hij naar mijn inziens wel de gehele moslim bevolking aan 1 kant.
Met andere woorden desbetreffende teksten dat hij niks tegen de gewone moslim heeft, had hij er ook in kunnen inplementeren.
Hij onderstreept dat niet voor niets in de media enkele dagen voor de film.

Maar deze film gaat niet over moslims in het algemeen, maar over moslims die koranteksten letterlijk nemen als fascistische ideologie. En hoe bedreigend en gevaarlijk dat is. En dat ook wij in dit land kampen met die moslims.

Als ik me in 'm probeer in te leven ziet hij de islam als een sekte, waar ook veel goedwillende mensen in tuinen. En waarom nuanceren als je film gaat over iets leips? Je wil in een kwartier een statement maken en ontvouwt je visie op de ideologie. Laat de gematigde moslim maar eens wat vaker ophef maken over hun radicale medemoslim i.p.v. over filmpjes, tekeningen, etc. En als een imam uit de koran citeert dan moeten zulke aanwakkerende teksten niet als godsdienstvrijheid, maar als strafbaar haatzaaiend beschouwd worden.
pi_57668135
Dit moet echt een slag in het gezicht zijn geweest voor de Wilders aanhangers...
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:26:02 #245
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_57668187
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
Dit moet echt een slag in het gezicht zijn geweest voor de Wilders aanhangers...
Vooral diegenen die geld hebben gegeven.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_57668194
quote:
Ach, één demonstratietje dat wat uit de hand loopt o.i.d. is voor de Wilders aanhangers vast alweer bewijs dat 'de moslims' zich niet kunnen gedragen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57668296
quote:
idd, al die ophef over een slechte powerpoint/moviemaker presentatie waarop je ook nog eens maanden moest wachten ..

Mark Rutte heeft wel gelijk, nou had die daar een platvorm waar je echt iets mee kan, en dan komt die met een presentatie op het niveau van een werkopdracht in het VMBO onderwijs
pleased to meet you
pi_57668300
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, één demonstratietje dat wat uit de hand loopt o.i.d. is voor de Wilders aanhangers vast alweer bewijs dat 'de moslims' zich niet kunnen gedragen.
Ach ja, das ook weer zo. Kon ik maar zo simplistisch redeneren, jammer dat God mij iets meer dan 2 hersencellen heeft gegeven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57668317
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Vooral diegenen die geld hebben gegeven.
Die zijn gewoon opgelicht, daar is geen ander woord voor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57668333
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:30 schreef moussie het volgende:

Mark Rutte heeft wel gelijk, nou had die daar een platvorm waar je echt iets mee kan, en dan komt die met een presentatie op het niveau van een werkopdracht in het VMBO onderwijs
Die vormen dan ook zijn achterban...
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:40:25 #251
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_57668468
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:20 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Hij onderstreept dat niet voor niets in de media enkele dagen voor de film.

Maar deze film gaat niet over moslims in het algemeen, maar over moslims die koranteksten letterlijk nemen als fascistische ideologie. En hoe bedreigend en gevaarlijk dat is. En dat ook wij in dit land kampen met die moslims.

Als ik me in 'm probeer in te leven ziet hij de islam als een sekte, waar ook veel goedwillende mensen in tuinen. En waarom nuanceren als je film gaat over iets leips? Je wil in een kwartier een statement maken en ontvouwt je visie op de ideologie. Laat de gematigde moslim maar eens wat vaker ophef maken over hun radicale medemoslim i.p.v. over filmpjes, tekeningen, etc. En als een imam uit de koran citeert dan moeten zulke aanwakkerende teksten niet als godsdienstvrijheid, maar als strafbaar haatzaaiend beschouwd worden.
1 zin zal niet een hele film verkloten.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 maart 2008 @ 10:40:56 #252
163650 Greys
pi_57668473
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:30 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, al die ophef over een slechte powerpoint/moviemaker presentatie waarop je ook nog eens maanden moest wachten ..
Die ophef van Balkenende bedoel je?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57668511
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoeveel van dat soort demonstraties heb jij nodig om dat te denken?
pi_57668587
Jammer. Als Wilders een compilatie van alle gebeurtenissen en uitspraken van de afgelopen maanden had gemaakt had ie veel meer bereikt, denk ik. Nu heeft iedereen het over Wilders en de film. Hetgene waar het om gaat, wordt doodgezwegen.
pi_57668646
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:40 schreef HL_Dog43 het volgende:

[..]

1 zin zal niet een hele film verkloten.
Maar het is natuurlijk zijn artistieke vrijheid om de inhoud van de film te bepalen.
pi_57668718
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:47 schreef Raven_ het volgende:
Jammer. Als Wilders een compilatie van alle gebeurtenissen en uitspraken van de afgelopen maanden had gemaakt had ie veel meer bereikt, denk ik.
Iets voor Fitna 2 misschien?
quote:
Nu heeft iedereen het over Wilders en de film. Hetgene waar het om gaat, wordt doodgezwegen.
Dat valt nog best mee, vind ik. Dat was pas echt het geval geweest wanneer hij wel flink godslasterend en beledigend bezig was geweest. En je hebt altijd veel mensen die het liever over de vorm hebben dan over de inhoud. Dat zag je bij Submission enzo ook.
pi_57668739
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Die ophef van Balkenende bedoel je?
duh, Balkenende kan anders niet anders dan dat die gedaan heeft, je kan moeilijk de aankondiging van die film negeren als de maker zelf, voor de productie, naar de coördinator terrorismebestrijding stapt .. niet waar .. ?

voor de rest kon niemand van te voren weten dat die film zo belabberd is, geen wonder dat Wilders geen voorvertoning wou
pleased to meet you
pi_57668740
Als we de hoge pieten hadden moeten geloven, zou de wereld moeten vergaan als die fitna the movie (comming soon) zou uit komen.......
Niet dus.

Die lui scheppen gewoon voor zichzelf werk op de plaatsen waar eigenlijk geen werk hoort te zijn. Want reken maar dat Tjibbe 'uwv' Joustra en ter Dorst de afgelopen maanden een hoop belastinggeld over de balk hebben gesmeten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 maart 2008 @ 10:56:42 #259
163650 Greys
pi_57668811
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:53 schreef moussie het volgende:

[..]

duh, Balkenende kan anders niet anders dan dat die gedaan heeft, je kan moeilijk de aankondiging van die film negeren als de maker zelf, voor de productie, naar de coördinator terrorismebestrijding stapt .. niet waar .. ?
Je gaat weer in het zwart-wit he? Grijze gebieden doe jij niet aan zo blijkt
Negeren of als een kip zonder kop hysterisch in de rondte rennen om maar vooral overal te gillen dat er een zeer beledigende film aan komt en of iedereen hem nu vast wilde steunen enzo want je weet maar nooit... oeh... oeh... panieeeeeeeek! Dat zijn twee uitersten. Wat mij betreft had Balkenende er beter 'ergens tussenin' kunnen gaan zitten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57668871
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan kun je er nog beter mee omspringen dan dat je via de bekende wegen alle boerengehuchten, EU-bondgenoten en woestijnlanden op de hoogte breng van de waarschijnlijk naderende crisis.
quote:
voor de rest kon niemand van te voren weten dat die film zo belabberd is, geen wonder dat Wilders geen voorvertoning wou
Dat lijkt me eerder om het uitlekken van de inhoud van de film voorafgaand aan de publicatie te voorkomen. Zou ik ook niet willen. En ik vind het een prima film. Smaken verschillen. Beetje saai en voorspelbaar, maar zeker niet belabberd.
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 11:05:10 #261
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57668986
nounou, er is een nachtje overheen gegaan en wat gebeurde er: niks!
als balkenende lef heeft, komt ie met een toespraak waarin ie excuses maakt voor z'n knieval en verraad van de vrijheid

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 28-03-2008 11:15:53 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57669150
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Je gaat weer in het zwart-wit he? Grijze gebieden doe jij niet aan zo blijkt
Negeren of als een kip zonder kop hysterisch in de rondte rennen om maar vooral overal te gillen dat er een zeer beledigende film aan komt en of iedereen hem nu vast wilde steunen enzo want je weet maar nooit... oeh... oeh... panieeeeeeeek! Dat zijn twee uitersten. Wat mij betreft had Balkenende er beter 'ergens tussenin' kunnen gaan zitten.
huh, kip zonder kop ?
We kennen Wilders inmiddels, hij wil de Koran in de ban, hij heeft al bewaking voor eerdere uitspraken van hem, en nu stapt die eerst naar Tjebbe met de aankondiging van die film, en later komt die dan met de naam en het te verwachten einde .. waarbij vooral het aangekondigde einde nogal wat vraagtekens oproept, dat is immers een bewuste belediging (plaatje van mohammed waarmee 'iets' gebeurt) ..

dus wat 'er tussenin gaan zitten', als je niet weet waarover je praat, elke voorvertoning geweigerd wordt, dan bestaat er geen 'tussenin' .. en Wilders en zijn eerdere uitlatingen kennende kan je maar beter uitgaan van een worst-case scenario, je praat hier immers over potentieel (levens)gevaar van burgers in het buitenland
pleased to meet you
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:12:37 #263
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_57669154
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:49 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk zijn artistieke vrijheid om de inhoud van de film te bepalen.
Daswaar maar als er rellen uitbreken is het zijn schuld.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:13:54 #264
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_57669185
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:05 schreef __Saviour__ het volgende:
nounou, er is een nachtje overheen gegaan er wat gebeurde er: niks!
als balkenende lef heeft, komt ie met een toespraak waarin ie excuses maakt voor z'n knieval en verraad van de vrijheid
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:22:13 #265
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_57669360
Mirror: http://82.171.88.216/fitna/

deel 2 komt eraan
pi_57669738
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:22 schreef Kaneel het volgende:
Mirror: http://82.171.88.216/fitna/

deel 2 komt eraan

nee
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_57669751
Wel grappig dat bijna alle stukje's krant uit de film overduidelijk uit de Telegraaf komen, dat draagt ook weer lekker bij aan de waarheid ervan
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:42:03 #268
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57669771
Vogelaar helemaal blij dat de Moslims in NL rustig bleven .

Nee domme hoer, het is NORMAAL dat je rustig blijft wanneer je geconfronteerd wordt met een andere mening, daarvoor hoef je geen complimenten te geven.

Laffe kut-regering .
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 11:43:45 #269
46149 __Saviour__
pi_57669802
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:40 schreef Agiath het volgende:
Wel grappig dat bijna alle stukje's krant uit de film overduidelijk uit de Telegraaf komen, dat draagt ook weer lekker bij aan de waarheid ervan
die krant heeft gewoon een bepaalde insteek.
veel van de andere kranten zijn overduidelijk links, die hebben liever knuffelonderwerpen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_57669824
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:42 schreef De.Kromme het volgende:

Nee domme hoer, het is NORMAAL dat je rustig blijft wanneer je geconfronteerd wordt met een andere mening, daarvoor hoef je geen complimenten te geven.

Laffe kut-regering .
mwah, een ander uitschelden voor domme hoer als die een andere mening heeft is blijkbaar wel normaal ?
pleased to meet you
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:47:33 #271
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_57669870
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

veel van de andere kranten zijn overduidelijk links, die hebben liever knuffelonderwerpen

De insteek van roddelpers?
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:47:35 #272
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57669871
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:44 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, een ander uitschelden voor domme hoer als die een andere mening heeft is blijkbaar wel normaal ?
Het is haar mening niet, ze is bang en stelt zich daarom op een dergelijke manier op. Zij weet ook wel dat het niet normaal is om geweld te gaan gebruiken naar aanleiding van een film.
pi_57670003
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Of die zitten niet meteen met harde plasser als wilders weer eens wat zegt.
pi_57670013
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:47 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Het is haar mening niet, ze is bang en stelt zich daarom op een dergelijke manier op. Zij weet ook wel dat het niet normaal is om geweld te gaan gebruiken naar aanleiding van een film.
zo zo, eerst voor domme hoer uitschelden en daarna ook nog voor haar denken cq te bepalen wat haar mening nou wel of niet is .. welkom in de wondere wereld van fundamentalistisch denken over vrouwen
pleased to meet you
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 11:56:30 #275
46149 __Saviour__
pi_57670048
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:47 schreef De.Kromme het volgende:
Iedereen stelde zich laf op, met Balkenende als topper. Het was afschuwelijk om te zien hoe zij Wilders lieten vallen. Niet de vrijheid verdedigen, wat ze eigenlijk hoorden te doen, maar keer op keer laf afstand ervan nemen en haast bijna smeekbede's doen van 'val ons niet alsjeblieft, we hebben thee!'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:56:33 #276
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57670049
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:47 schreef Raven_ het volgende:
Jammer. Als Wilders een compilatie van alle gebeurtenissen en uitspraken van de afgelopen maanden had gemaakt had ie veel meer bereikt, denk ik. Nu heeft iedereen het over Wilders en de film. Hetgene waar het om gaat, wordt doodgezwegen.
idd... dan had hij de spijker op zijn kop geslagen, en de politiek correcte hap mooi voor schut gezet... nu komt hij met een slappe opsomming van feiten die we allemaal allang wisten.
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 11:57:44 #277
46149 __Saviour__
pi_57670069
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:54 schreef Agiath het volgende:

[..]

Of die zitten niet meteen met harde plasser als wilders weer eens wat zegt.
Die krant laat gewoon de duistere kant zien van de multicultuur, dat is alles.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_57670103
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Iedereen stelde zich laf op, met Balkenende als topper. Het was afschuwelijk om te zien hoe zij Wilders lieten vallen. Niet de vrijheid verdedigen, wat ze eigenlijk hoorden te doen, maar keer op keer laf afstand ervan nemen en haast bijna smeekbede's doen van 'val ons niet alsjeblieft, we hebben thee!'
Ja Balkenende is echt een pussy. reageer is normaal of reageer gewoon niet Balkenende)
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 12:01:11 #279
46149 __Saviour__
pi_57670132
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:59 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ja Balkenende is echt een pussy. reageer is normaal of reageer gewoon niet
ja, dat is hij. Een lafaard. Dat bleek wel de afgelopen weken en z'n toespraak gisternacht maakte het helemaal af.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 maart 2008 @ 12:07:49 #280
163650 Greys
pi_57670247
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:05 schreef __Saviour__ het volgende:
nounou, er is een nachtje overheen gegaan en wat gebeurde er: niks!
Niet te vroeg opgelucht ademhalen:
quote:
TEHERAN - Iran heeft de donderdag verschenen film Fitna van Geert Wilders vrijdag veroordeeld als "gruwelijk" en "godslasterlijk".

Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken riep de Nederlandse regering en de Europese Unie op snel actie te ondernemen om "deze walgelijke actie" te stoppen.

In een verklaring waarschuwde woordvoerder Mohammad Ali Hosseini voor repercussies. Hij trad daarover niet in detail.
(www.nu.nl)

Nou jongens, we zijn gewaarschuwd
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57670258
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

wtf .. heeft die niet keer op keer gezegd dat ze de film niet willen verbieden omdat vrijheid van meningsuiting hier het hoogste goed is .. dus waar heeft die de vrijheid niet verdedigt ?
Hij heeft er alleen aan toegevoegd dat het geen regeringsstandpunt is, en dat is het ook niet .. dus wat heeft dat te maken met smeken ?

Je lijkt te verwachten dat die zijn steun uitspreekt voor een film waarvan hij de inhoud nog niet eens kent, een soort blinde solidariteit met een parlementariër van de oppositie ?
pleased to meet you
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 12:12:55 #282
46149 __Saviour__
pi_57670361
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:08 schreef moussie het volgende:
wtf .. heeft die niet keer op keer gezegd dat ze de film niet willen verbieden omdat vrijheid van meningsuiting hier het hoogste goed is .. dus waar heeft die de vrijheid niet verdedigt ?
Hij heeft er alleen aan toegevoegd dat het geen regeringsstandpunt is, en dat is het ook niet .. dus wat heeft dat te maken met smeken ?

Je lijkt te verwachten dat die zijn steun uitspreekt voor een film waarvan hij de inhoud nog niet eens kent, een soort blinde solidariteit met een parlementariër van de oppositie ?
Hij heeft enkel gezegd dat ze het niet kunnen verbieden vanwege de vrijheid van meningsuiting. Maar hij heeft zich nooit duidelijk vóór die vrijheid uitgesproken. Hij had duidelijk moeten melden dat nederland absoluut achter de vrijheid van meningsuiting staat, wat de boodschap van de film ook is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_57670502
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hij heeft enkel gezegd dat ze het niet kunnen verbieden vanwege de vrijheid van meningsuiting. Maar hij heeft zich nooit duidelijk vóór die vrijheid uitgesproken. Hij had duidelijk moeten melden dat nederland absoluut achter de vrijheid van meningsuiting staat, wat de boodschap van de film ook is.
tja, als je duidelijk laat blijken zelf niet achter de (te verwachten) inhoud van die film te staan maar het toch moet toestaan .. hoeveel duidelijker wil je hebben dat vrijheid van meningsuiting het hoogste goed is, zelfs de handen van de regeringsleider zijn gebonden ..
pleased to meet you
pi_57670544
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Niet te vroeg opgelucht ademhalen:
[..]

(www.nu.nl)

Nou jongens, we zijn gewaarschuwd
Ojeej, een scheet van Iran...dat was natuurlijk TOTAAL niet te verwachten.....
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:24:25 #285
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57670581
quote:

Laffe kut-regering .
Nee joh, dat was toen we nog geen Joodse-Islamitische-Christelijke traditie hadden.

Ella
pi_57670630
quote:

Laffe kut-regering .
Dat is niet de verwachting als het gaat om een religie. En overigens zou je je boodschap ook prima op jezelf kunnen betrekken, als het om 'rustig blijven' gaat. Ik heb nog geen moslim zo horen reageren zoals jij nu doet.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:27:39 #287
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57670651
Nou JP, volgende keer eerst maar even rustig afwachten op wat er gaat komen voordat je hysterisch begint te gillen.

Ook het buitenland pakt 't maar nauwelijks op trouwens. Gedoe om niks.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57670717
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:27 schreef popolon het volgende:
Nou JP, volgende keer eerst maar even rustig afwachten op wat er gaat komen voordat je hysterisch begint te gillen.

Ook het buitenland pakt 't maar nauwelijks op trouwens. Gedoe om niks.
ja daar zullen al die hulpverleners ergens in een afgelegen gebied heel blij mee zijn, dat zijn namelijk diegenen die profijt hebben van deze 'hysterie'
pleased to meet you
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:34:53 #289
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57670804
Welke hysterie? Ik krijg meer het idee dat men de uitgebleven hysterie zoekt. En dan doel ik niet eens op Wilders.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57670819
De media moet toch wat uitzenden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57670872
De reacties (bron: nu.nl) in binnen- en buitenland zijn allemaal zo voorspelbaar als de pest.
quote:
Iran heeft de donderdag verschenen film Fitna van Geert Wilders vrijdag veroordeeld als "gruwelijk" en "godslasterlijk". De film bewijst volgens Iran "een diepgewortelde vendetta" van westerse burgers tegen de islam en moslims.
Natuurlijk vindt Iran het 'gruwelijk'. Ze gaan vast niet zeggen: ach, eigenlijk is de toon best gematigd, in vergelijking met de gruwelijkheden die we zelf uit naam van de islam begaan. Wie generaliseert er hier nu eigenlijk? Wie zaait er hier nu eigenlijk tweespalt?
quote:
"De boodschap van Wilders is dat de islam erop uit is om de westerse beschaving te vernietigen. En dat wij als moslims erop uit zijn de Nederlandse samenleving te vernietigen. Zijn boodschap is niet alleen angstwekkend, maar ook haatzaaiend."
Nee, dombo Rabbae, dat is de boodschap van je collega-moslims in landen als Iran en Syrië. ZIJ zijn degenen die aan het woord komen in Fitna. Ook het haatzaaien gebeurt door moslim-geestelijken. Waarom dien je daar dan geen aanklacht tegen in? Gevalletje selectieve verontwaardiging van de hoogste plank.
quote:
Het Indonesische ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de film "misleidend en vol racisme". Het uitbrengen is "een onverantwoordelijke actie onder de dekmantel van de persvrijheid", aldus een woordvoerder.
Nogmaals: al het racisme in de film komt rechtstreeks uit de mond van moslims. Persvrijheid is nooit ergens een dekmantel voor. Dat je het alleen al aandurft om persvrijheid en dekmantel in één zin te noemen, is veelzeggend. Als er IETS is dat op deze planeet als dekmantel voor allerlei gruwelijkheden wordt gebruikt, is het wel religie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2008 12:39:03 ]
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 12:43:29 #292
46149 __Saviour__
pi_57670966
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:34 schreef popolon het volgende:
Welke hysterie? Ik krijg meer het idee dat men de uitgebleven hysterie zoekt. En dan doel ik niet eens op Wilders.
ze hadden ongetwijfeld gehoopt een dag met nieuwsuitzendingen vol met rellen, zodat gezegd kon worden: zie je wel, wilders had de film nooit mogen uitbrengen!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_57670971
quote:
Men baalt gewoon dat er geen rel ontstaat nu.
Er is er maar 1 die moslims feitelijk over 1 kam scheert, en dat is Balkenende, door a priori zo paniekerig te reageren, zulke doemscenario's voor ogen had, waarvoor echt heel islamitisch Nederland en half Islamitisch Oosten op de been voor had moeten komen. Blijkbaar ziet juist hij moslims als redeloze lopende korte lontjes.

Ja, en nu gebeurt er dus geen hol, en weet Balkenende het nog zo te draaien dat dat komt door zijn kordate optreden paniek
Alsof haatbaarden in Verweggistan een film van Wilders nodig hebben om uit hun dak te gaan. Zij kiezen zelf wel het moment supreme, en dat moment staat volkomen los van de inhoud van de opgezochte aanleiding.

Balkenende, wat ben je nou?
Een laffe paniekzaaier die angstig wijst naar Wilders in de hoop dat de Grote Boze Moslimwolf hem als laatste op zal eten "kijk, kijk, die moet je hebben, zijn schuld, niet mij opeten, ik help je toch?"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:48:05 #294
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57671042
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:26 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is niet de verwachting als het gaat om een religie.
Om religie? Om de Islam bedoel je.
quote:
En overigens zou je je boodschap ook prima op jezelf kunnen betrekken, als het om 'rustig blijven' gaat. Ik heb nog geen moslim zo horen reageren zoals jij nu doet.
Als ze Wilders een domme idioot vonden dan mochten ze dat van mij zeggen hoor.
pi_57671211
quote:
je eigen woorden
quote:
pleased to meet you
pi_57671322
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:48 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Om religie? Om de Islam bedoel je.
[..]

Als ze Wilders een domme idioot vonden dan mochten ze dat van mij zeggen hoor.
Neen, niet alleen de islam. Religie is heilig en wordt dus niet hetzelfde ervaren als belediging op het gebied van kleding of baan of capaciteit. Atheisten hebben de neiging te schreeuwen dat het wel zo zou moeten zijn en dat religieuzen dus niet zo moeten zeuren, want zij slikken ook iedere dag beledigingen. Dat is heel mooi natuurlijk, maar te simpel, en niet de realiteit. Het is in die zin dus best logisch dat Vogelaar 'blij' is dat de kalmte bewaard is gebleven. Of het verstandig is dat openlijk te uiten is 'n tweede, je wil de verwachtingen niet in de hand werken uiteraard.
pi_57671455
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:43 schreef milagro het volgende:

[..]

Men baalt gewoon dat er geen rel ontstaat nu.
Er is er maar 1 die moslims feitelijk over 1 kam scheert, en dat is Balkenende, door a priori zo paniekerig te reageren, zulke doemscenario's voor ogen had, waarvoor echt heel islamitisch Nederland en half Islamitisch Oosten op de been voor had moeten komen. Blijkbaar ziet juist hij moslims als redeloze lopende korte lontjes.
Ja hoor, in de film van Wilders was absoluut geen sprake van het generaliseren van Moslims Hoe krijgt die man het toch voor elkaar bij mensen als jij het gevoel op te wekken dat het alsnog Balkenende is die voor onrust zorgt, en niet hij.
Wilders doet in zijn film niet anders dan waarschuwen voor doemscenario's, daar is Balkenende niets bij.
quote:
Ja, en nu gebeurt er dus geen hol, en weet Balkenende het nog zo te draaien dat dat komt door zijn kordate optreden paniek
Heb ik Balkenende niet horen zeggen, maar dat terzijde. Je zou natuurlijk ook als je niet zo'n tunnelvisie had tevens kunnen zeggen dat er geen hol gebeurt en Wilders er dus behoorlijk naast zit met zijn rampscenario.
quote:
Alsof haatbaarden in Verweggistan een film van Wilders nodig hebben om uit hun dak te gaan. Zij kiezen zelf wel het moment supreme, en dat moment staat volkomen los van de inhoud van de opgezochte aanleiding.
Wat in P&W al werd aangegeven: als Balkenende niets had gezegd en de boel was wel degelijk losgebroken, was het ook niet goed geweest. Zijn gematigde reactie (want van paniek, kip zonder kop, etc., was geen sprake) was het beste wat hij kon doen op niet reageren na - en dat laatste had overigens meer mijn voorkeur, maar ik vind het begrijpelijk dat hij zich geroepen voelde wel wat te roepen.
quote:
Balkenende, wat ben je nou?
Een laffe paniekzaaier die angstig wijst naar Wilders in de hoop dat de Grote Boze Moslimwolf hem als laatste op zal eten "kijk, kijk, die moet je hebben, zijn schuld, niet mij opeten, ik help je toch?"
Wie is hier de paniekzaaier? Heb jij dat filmpje wel bekeken? Enorm naar je eigen straatje praten noem ik dit.
pi_57671560
nou weet ik niet precies hoe dat zit wettelijk met copyright-schendingen, maar in principe zou dat filmpie nu al verboden mogen worden, er staat namelijk iets onwettigs in .. en het grappige is dat die mogelijkheid is aangereikt door de tekenaar van die mohammed-cartoon
pleased to meet you
pi_57671575
religie is dus NIET heilig, SOMMIGE gelovigen vinden dat, ja, maar lang niet alle.
de gelovigen die dat vinden, zijn meestal dezelfde die mensen afserveren op geaardheid, andere levensopvattingen.

ik bedoel als een Jehova's Getuige doodserieus meldt dat ongetrouwd sex hebben gelijk is aan hoererij, een streng gereformeerde doodserieus meent dat homoseksuelen gelijk staan op de zonde-meter aan moordenaars, als een imam doodserieus meldt dat homoseksualiteit een smerige ziekte is, en de praktisanten minder dan varkens, dan is DIE VORM van geloof ALLESBEHALVE heilig, en mag je dat soort overtuigingen afserveren als achterlijk, rigide, bekrompen, eng, gevaarlijk.

Alles heeft recht op kritiek, juist kritiek maakt je sterker, verbreedt je horizon, zet je aan het denken, en ja, dat kan ook keiharde kritiek zijn, en dat dat als kwetsend ervaren wordt, is een keuze negen van de tien keer.
Men WIL zich zo voelen, omdat men meent dat geloof HEILIG is, en dat is het niet.
Aannames zijn nooit heilig, keiharde feiten zijn dat in zekere zin wel, zolang het tegendeel niet bewezen is.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_57671581
blijkbaar vinden jullie het allemaal een slechte film, niet shockerend of zo...

ik vond het dus wel shockerend, ik weet dat er veel beelden en gebeurtenissen in voorkwamen die we al kenden, maar dan nog, het raakt me wel... al die doden, o.a. homo's, vrouwen... die oproepen tot haat, dat kind van 3 dat wordt geïndoctrineerd.

ik heb het dan ook echt niet voor de islam, tijdens mijn studentenjaren had ik veel contact met een studiegenote-moslima, op het eerste zicht heel gewoon geïntegreerd meisje... tot het ging over homo's, evolutileeer ( " het kan niet dat wij afstammen van apen"), enz... ik kan er niet goed mee om.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')