abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57664937
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:17 schreef milagro het volgende:

[..]

het statement is door de censuurhappy angsthazen a priori al gemaakt, hè, de film zelf doet er al lang niet meer toe, heel wat lieden hebben kleur bekend, en het schaamrood staat ze nu op de kaken, al die heibel voor niets,
Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel. Of je z'n idealen nou steunt of niet, laten we even heel eerlijk zijn: films maken is niet zijn sterkste kant. Fitna is een erg beschamend filmpje geworden, dat houwtje touwtje aan elkaar hangt. Het is meer lachwekkend dan iets anders.
quote:
apeaserder dan dit komt het niet, hoor
Dat versta ik niet.
pi_57664939
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

en da's dan weer gevaarlijk.
alsof ze alsnog de zichzelf vervullende voorspelling willen.
Precies.
pi_57664942
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

al meer dan een uur geleden. niks aan de hand vooralsnog.
vast een standaard dreigtelefoontje
welnee, ze hadden de schoonmakers ingesloten, en die hadden gelukkig een gsm zich en sloegen "alarm", maar ja, het zijn wel lieden met een arabische tongval vaak, dus je begrijpt wel, paniek in de tent!!!!!!!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 28 maart 2008 @ 01:28:56 #154
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_57664968
Wat mijn grootste vraag gewoon blijft is wat wilders hiermee bewijzen danwel oplossen wil. Al deze beelden en zinnen zijn tot jaren voordat wilders die film heeft aangekondigd al een keertje te zien te zien geweest, alleen nu met een amateurischtische montages , en wat quotes uit de koran er bijgezet. Ik snap wel dat niemand zich er echt druk over maakt en dat ze Balkenende dan maar gaan aanvallen vanwege zn zwakke aanpak.
pi_57664984
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat mijn grootste vraag gewoon blijft is wat wilders hiermee bewijzen danwel oplossen. Al deze beelden en zinnen zijn tot jaren voordat wilders die film heeft aangekondigd al een keertje te zien te zien geweest, alleen nu met een amateurischtische montages , en wat quotes uit de koran er bijgezet. Ik snap wel dat niemand zich er echt druk over maakt en dat ze Balkenende dan maar gaan aanvallen vanwege zn zwakke aanpak.
Zoals ik al eerder zei; zijn de moslims die dit over hun kant laten gaan mietjes die naar hel verdoemd worden.
En dat is wat Wilders wilt bereiken.

Afspraak = Afspraak
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 28 maart 2008 @ 01:31:02 #156
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57664990
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:25 schreef webfreak het volgende:

[..]

Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel. Of je z'n idealen nou steunt of niet, laten we even heel eerlijk zijn: films maken is niet zijn sterkste kant. Fitna is een erg beschamend filmpje geworden, dat houwtje touwtje aan elkaar hangt. Het is meer lachwekkend dan iets anders.
Dat komt dan uit, want boeken schrijven is ook zijn sterkste kant niet.
pi_57664998
quote:
Niet mee eens. Hooguit niet echt een verrassing. Wel verrassend genuanceerd eigenlijk nog.

En met humor op het einde, dus dat wekt mijn lach wel, ja. Ik ben benieuwd hoe dat is in Verweggistan.
pi_57665030
quote:

[..]

ja, mis het punt even, zeg...

nou, nu nog achteraf het erger maken dan het is, iets waar Balkenende vanavond al een eerste poging toe deed, en we hebben alsnog de rellen dadelijk, opportunisten genoeg in Slotervaart alleen al

"Joehoe, moslims, jullie vinden het ms een suffe film, maar hij staat echt vol beledigingen, hoor, hij is kwetsender dan je denkt, echt! toe nou, moslims, doe eens boos, ajb, anders sta ik zo in mijn hemd "
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_57665034
quote:

[..]

Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel.
Als er iemand schaamrood op de kaken moet hebben, dan zijn het wel al die politici die die film (het liefst) wilden verbieden.

En uiteraard de grootste extremist van allemaal: Harry de Winter.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_57665058
Youtube verwijderd alle Fitna's gewoon ook
.
pi_57665059
quote:
Zijn er ook aangifteformulieren verkrijgbaar om aangifte te doen tegen de Koran, en zij die dit boek prediken in moskee's, compleet met inboedel en imams?

Vast niet.

ies diezkriemienazi weetje, wollah
pi_57665078
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:35 schreef Timooon het volgende:
Dien een klacht in bij Amnesty: http://irrepressible.info/
pi_57665120
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]
En uiteraard de grootste extremist van allemaal: Harry de Winter.
En daarna uiteraard: Doekle Terpstra.
pi_57665145
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dien een klacht in bij Amnesty: http://irrepressible.info/
"This email is to inform you that a warning notification you may have
received regarding content removed from your account was sent in error.
The content has not been removed and your account has not been penalized.

We apologize for any confusion this may have caused.

Sincerely,

The YouTube Team"

Crisis
.
pi_57665173
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat mijn grootste vraag gewoon blijft is wat wilders hiermee bewijzen danwel oplossen wil. Al deze beelden en zinnen zijn tot jaren voordat wilders die film heeft aangekondigd al een keertje te zien te zien geweest, alleen nu met een amateurischtische montages , en wat quotes uit de koran er bijgezet. Ik snap wel dat niemand zich er echt druk over maakt en dat ze Balkenende dan maar gaan aanvallen vanwege zn zwakke aanpak.
Het is oude koek in een nieuw jasje dat door veel mensen bekeken gaat worden die die oude koek nog niet kenden. En het gaat om beelden van religieuze moslimleiders van nog niet zo lang geleden, die de letterlijke teksten uit de koran volgen, teksten die ook niet alle mensen kennen die nu die film gaan zien. Met als toetje 2 grapjes.

Nu een beetje glazenbolwerk:
2 grapjes, die wellicht door mensen met te lange tenen als beledigend worden gezien, die vervolgens zorgen voor ophef, waarschijnlijk vooral in het buitenland, met als primaire doel ambassades. En die ophef kun je de plaagstootjes van Wilders dan moeilijk kwalijk nemen. Wel de aanstellers. En JP, wat betreft de reclamewerkzaamheden tot in Verweggistan. En ik denk dat JP ook zwaar voor schut staat bij zijn EU-bondgenoten e.d. nu.
Maar qua belediging en godslastering stelt zijn film net zoveel voor als de Deense cartoons............... waardoor je dus zou vermoeden dat die rellen er toch wel komen.
pi_57665176
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En daarna uiteraard: Doekle Terpstra.
Welnee, naïeve Doekle is een misleidde idealist.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 01:59:16 #167
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_57665290
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:46 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Het is oude koek in een nieuw jasje dat door veel mensen bekeken gaat worden die die oude koek nog niet kenden. En het gaat om beelden van religieuze moslimleiders van nog niet zo lang geleden, die de letterlijke teksten uit de koran volgen, teksten die ook niet alle mensen kennen die nu die film gaan zien. Met als toetje 2 grapjes.

Nu een beetje glazenbolwerk:
2 grapjes, die wellicht door mensen met te lange tenen als beledigend worden gezien, die vervolgens zorgen voor ophef, waarschijnlijk vooral in het buitenland, met als primaire doel ambassades. En die ophef kun je de plaagstootjes van Wilders dan moeilijk kwalijk nemen. Wel de aanstellers. En JP, wat betreft de reclamewerkzaamheden tot in Verweggistan. En ik denk dat JP ook zwaar voor schut staat bij zijn EU-bondgenoten e.d. nu.
Maar qua belediging en godslastering stelt zijn film net zoveel voor als de Deense cartoons............... waardoor je dus zou vermoeden dat die rellen er toch wel komen.
Het is allemaal leuk en aardig om Balkenende in het hemd te zetten, maar wat wil hij politiek gezien te bewijzen met die film wat allang niet bekend was en met elkaar in verband gebracht is? En wat zou zijn oplossing daarvoor zijn, of kondigd hij over een maandje aan dat hij een nog heftigere film gaat maken? Ik snap helemaal niet wat hij hiermee heeft willen bereiken dan extra zendtijd voor zn partij, want politiek gezein heeft zijn partij geen ruk uitgevoerd dan vragen stellen over telegraafartikelen waarvoor niet eens de moeite gedaan werd om ze te onderzoeken.
pi_57665322
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

En wat zou zijn oplossing daarvoor zijn, of kondigd hij over een maandje aan dat hij een nog heftigere film gaat maken? Ik snap helemaal niet wat hij hiermee heeft willen bereiken dan extra zendtijd voor zn partij
Simpel; de oplossing ligt bij de moslims.

Wat Wilders probeert te bereiken? Ook heel simpel, dat er een debat ontstaat, in de moslimgemeenschap. Doel: praten, zelfkritiek, kritisch kijken naar de Koran.

Dat is wat Wilders probeert te zeggen met zijn film. Al dat gezeik over dat het haatzaaien is, jammer. De film was duidelijk genoeg, en wat betreft de opmerking over bekende beelden, of oud nieuws, een goede klassieker kijk je keer op keer. Zo ook met Fitna.
pi_57665344
Wat een aanfluiting zeg!
Het enige wat Wilders hier mee bereikt is dat hij zichzelf vreselijk voor schut zet.
Over de inhoud hoeven we het niet eens meer te hebben, maar dat het filmpje zo vreselijk slecht gemonteerd is onderstreept nog eens hoe serieus we deze poging tot “stoken” van Wilders moeten nemen.

Mijn god… deze Youtube compilatie is binnen 20min in elkaar gezet.
Deze man gaat na deze actie al helemaal nooit meer serieus genomen worden.

Op Hyves kwam ik de volgende reactie van Wouter Bos tegen. Precies zoals ik er verder over denk en de meeste anderen nuchtere Nederlanders waarschijnlijk.
quote:
Fitna. Eindelijk vertoond. En nu weer verder met het gewone leven. Dat werd hard tijd ook.

Hoe er in de islamitische wereld wordt gereageerd durf ik niet te voorspellen. Maar in Nederland zijn de eerste tekenen, ook vanuit de moslimgemeenschap, gunstig.

Dat verbaast me eigenlijk niet. De meeste moslims en moslimorganisaties in Nederland hebben zich in de aanloop naar de vertoning steeds buitengewoon verstandig opgesteld. En nu ze een film zien die eigenlijk weinig anders is dan een aaneenschakeling van boeven, terroristen, moordenaars en haatzaaiers is het voor hen net zo makkelijk als voor elke andere deugende burger, dat soort types, hun daden en hun motieven, te veroordelen en verwerpen.

Wilders probeert natuurlijk een beeld van ‘de islam’ neer te zetten als een geloof dat aanzet tot geweld, haat en moord. Zelf heb ik altijd geleerd een onderscheid te maken tussen het geloof en haar aanhangers. Of, zoals ik een keer een uitspraak las van een islamitische vrouw die door haar gelovige echtgenoot in elkaar was geslagen: “ik ben door een man geslagen, niet door de islam.”

Wilders zit daar kennelijk precies anders in. Ik hoorde hem zeggen dat er iets mis is met de islam, niet met moslims. Ik kijk er precies andersom naar. Ik heb als politicus geen mening over een godsdienst, niet over de islam, niet over het christendom, niet over enige andere religie. Ik voel me verbonden met gelovigen en ongelovigen die staan voor geweldloosheid, democratie en rechtstaat. Ik veroordeel gelovigen en ongelovigen die moorden, haat zaaien en onderdrukken. Dat geldt dus ook dat rijtje boeven, terroristen, moordenaars en haatzaaiers dat zich op de Koran beroept en dat in het filmpje van Wilders aan ons voorbij trok. En ik ben ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid van de moslims in Nederland dat precies zo ziet.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_57665446
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 02:06 schreef UFOtje het volgende:
Wat een aanfluiting zeg!
Het enige wat Wilders hier mee bereikt is dat hij zichzelf vreselijk voor schut zet.
Over de inhoud hoeven we het niet eens meer te hebben, maar dat het filmpje zo vreselijk slecht gemonteerd is onderstreept nog eens hoe serieus we deze poging tot “stoken” van Wilders moeten nemen.

Mijn god… deze Youtube compilatie is binnen 20min in elkaar gezet.
Deze man gaat na deze actie al helemaal nooit meer serieus genomen worden.

Op Hyves kwam ik de volgende reactie van Wouter Bos tegen. Precies zoals ik er verder over denk en de meeste anderen nuchtere Nederlanders waarschijnlijk.
[..]
Wilders probeert duidelijk het debat aan te slingeren. En dat doet hij goed, dat filmpje is een duidelijke waarschuwing aan Europa. Tuurlijk zijn de moslims gematigd, dat staat immers in de Koran. Maar er bestaat niet iets als een gematigde moslim.

De reactie van Wouter Bos was voorspelbaar, nog voorspelbaarder dan de film van Wilders zou ik haast willen zeggen. Wat hem betreft leven we inderdaad verder, en kan de islamisering van Nederland en de rest van Europa gerust verder gaan. Typisch linkse kerk, tunnelvisie en alles bedekken met de mantel der liefde. Next.

Tijd voor een Fitna deel 2, maar dan een duidelijke over hoe Nederland zelf de afgelopen 40 jaar is geislamiseerd. Hoe regels ten gunste van moslims worden versoepeld, hoe moslims worden voorgetrokken, en hoe Nederland als maar toelaat en toelaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yavido op 28-03-2008 02:28:37 ]
pi_57665475
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 02:21 schreef Yavido het volgende:

[..]

Wilders probeert duidelijk het debat aan te slingeren. En dat doet hij goed, dat filmpje is een duidelijke waarschuwing aan Europa. Tuurlijk zijn de moslims gematigd, dat staat immers in de Koran. Maar er bestaat niet iets als een gematigde moslim.

De reactie van Wouter Bos was voorspelbaar, nog voorspelbaarder dan de film van Wilders zou ik haast willen zeggen. Wat hem betreft leven we inderdaad verder, en kan de islamisering van Nederland en de rest van Europa gerust verder gaan. Typisch linkse kerk, tunnelvisie en alles bedekken met de mantel der liefde. Next.

Tijd voor een Fitna deel 2, maar dan een duidelijke over hoe Nederland zelf de afgelopen 40 jaar is geislamiseerd. Hoe regels ten gunste van moslims worden versoepeld, hoe moslims worden voorgetrokken, en hoe Nederland als maar toelaat en toelaat.
Prima, maar heb dan als Wilders zijnde het lef om met een "film" aan te komen in de richting van submission.
Dit gaat helemaal nergens over, ook niet als Fitna alleen gemaakt zou zijn om het debat aan te slingeren.

Deze "film" sust alleen de boel, omdat iedereen zich de inhoud veel schokkender had voorgesteld.
pi_57665498
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 02:27 schreef UFOtje het volgende:

[..]

Prima, maar heb dan als Wilders zijnde het lef om met een "film" aan te komen in de richting van submission.
Dit gaat helemaal nergens over, ook niet als Fitna alleen gemaakt zou zijn om het debat aan te slingeren.

Deze "film" sust alleen de boel, omdat iedereen zich de inhoud veel schokkender had voorgesteld.
De inhoud van deze film is al schokkend genoeg. Ik zag onthoofdingen, een nekschotje, haatpredikende imams, Koranverzen die haat prediken, vliegtuigen in gebouwen uit naam van Allah, moord en doodslag, homo's die worden opgehangen.

Dat noem jij "sussen"?

Submission ging over de onderdrukking van de vrouw. Fitna gaat over de Islam in het algemeen.
pi_57665525
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 02:31 schreef Yavido het volgende:

[..]

De inhoud van deze film is al schokkend genoeg. Ik zag onthoofdingen, een nekschotje, haatpredikende imams, Koranverzen die haat prediken, vliegtuigen in gebouwen uit naam van Allah, moord en doodslag, homo's die worden opgehangen.

Dat noem jij "sussen"?

Submission ging over de onderdrukking van de vrouw. Fitna gaat over de Islam in het algemeen.
Nee, deze film gaat over bepaalde groeperingen binnen de Islam.. dat is heel wat anders.
pi_57665580
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 02:35 schreef UFOtje het volgende:

[..]

Nee, deze film gaat over bepaalde groeperingen binnen de Islam.. dat is heel wat anders.
Dat is wat de linkse kerk je wil doen geloven inderdaad. Islam kent geen bepaalde groeperingen, het is een politieke ideologie. Je hebt niet goed opgelet, nog maar een keertje Fitna kijken dus.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 02:56:24 #175
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_57665605
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 02:49 schreef Yavido het volgende:
Islam kent geen bepaalde groeperingen

Jij hebt nog nooit van de Sjiieten en Soennieten gehoord? Die lui die elkaar nu afmaken in Irak? Misschien met je een keer het journaal kijken. En er zijn wel meer stromingen in de islam hoor.
Are these the nazis, Walter?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 03:02:11 #176
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_57665616
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 02:49 schreef Yavido het volgende:

[..]

Dat is wat de linkse kerk je wil doen geloven inderdaad. Islam kent geen bepaalde groeperingen, het is een politieke ideologie. Je hebt niet goed opgelet, nog maar een keertje Fitna kijken dus.
sorry...ben je wereldvreemd?

leuk om met geijkte woorden als linkse kerk, groeperingen en tunnelvisie te komen maar het geheel is bijna quatsch te noemen.

maar goed, wilders is natuurlijk de master en alle moslims zijn altijd kut. je zou maar zo'n visie hebben...
put
your
clothes
on!
pi_57665641
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 02:56 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit van de Sjiieten en Soennieten gehoord? Die lui die elkaar nu afmaken in Irak? Misschien met je een keer het journaal kijken. En er zijn wel meer stromingen in de islam hoor.
Stromingen zegt ie dan, met allemaal 1 overeenkomst: Islam als wereldoverheersing. Word wakker joh, of ga slapen
pi_57665663
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 03:02 schreef Jerruh het volgende:

[..]

sorry...ben je wereldvreemd?

leuk om met geijkte woorden als linkse kerk, groeperingen en tunnelvisie te komen maar het geheel is bijna quatsch te noemen.

maar goed, wilders is natuurlijk de master en alle moslims zijn altijd kut. je zou maar zo'n visie hebben...
Ach ja, Wilders is slecht en kritiek is niet gewenst. Je lijkt wel een extremist. Je zult maar zo'n denkwijze erop nahouden.

Fact: Wilders heeft vóór en nu na de film als doel om de discussie aan te zwengelen, het liefst binnen de moslimgemeenschap zelf. Dat is iets wat jij niet begrijpt of wilt begrijpen. Het enige wat jij ziet is Wilders als een slechte man omdat hij provoceert. De achterliggende boodschap wordt vaak vergeten.

Nee, neem dan Wouter Bos, die voert liever geen debat, wil alles houden zoals het is. Of Balkenende, die in het buitenland een compleet pleefiguur slaat.

En dan zijn optreden van vanavond, je hoorde nog net geen polygoonstem bij de aankondiging van zijn persconferentie. Wat een idioot.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 03:22:22 #179
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_57665677
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 03:19 schreef Yavido het volgende:

[..]

Ach ja, Wilders is slecht en kritiek is niet gewenst. Je lijkt wel een extremist. Je zult maar zo'n denkwijze erop nahouden.

Fact: Wilders heeft vóór en nu na de film als doel om de discussie aan te zwengelen, het liefst binnen de moslimgemeenschap zelf. Dat is iets wat jij niet begrijpt of wilt begrijpen. Het enige wat jij ziet is Wilders als een slechte man omdat hij provoceert. De achterliggende boodschap wordt vaak vergeten.

Nee, neem dan Wouter Bos, die voert liever geen debat, wil alles houden zoals het is. Of Balkenende, die in het buitenland een compleet pleefiguur slaat.

En dan zijn optreden van vanavond, je hoorde nog net geen polygoonstem bij de aankondiging van zijn persconferentie. Wat een idioot.
Ik vind wilders geen slechte vent. Ik denk dat hij gerust een punt kan hebben alleen met deze film slaat hij een groot deel van de plank mis...

en debat en wilders gaan niet samen... het is juist iemand die de afgelopen jaren het debat heeft vermeden en na elke harde opmerking wegrende en van achter een muurtje keek wat zijn opmerkingen voor gevolg hadden. dan vind ik bos zijn opmerking op hyves nog zeer netjes...
put
your
clothes
on!
pi_57665704
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 03:22 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik vind wilders geen slechte vent. Ik denk dat hij gerust een punt kan hebben alleen met deze film slaat hij een groot deel van de plank mis...

en debat en wilders gaan niet samen... het is juist iemand die de afgelopen jaren het debat heeft vermeden en na elke harde opmerking wegrende en van achter een muurtje keek wat zijn opmerkingen voor gevolg hadden. dan vind ik bos zijn opmerking op hyves nog zeer netjes...
Met deze film maakt hij juist een punt. Het zegt gewoon genoeg, moord en doodslag uit naam van de Islam.

Wilders's tone of voice is soms een tikkeltje provocerend. Maar dat neemt niet weg dat hij juist het debat aan wil gaan, dat heeft hij ook afgelopen avond kenbaar gemaakt. Maar omdat velen constant in herhaling vallen (met name de linkse kerk) was deze film nodig zodat Wilders alleen hoeft te verwijzen naar Fitna als er weer eens iets met de mantel der liefde wordt bedekt.

Deze man is slim, en weet wat ie doet. Met deze film prikkelt hij, en zo komt er hopelijk een discussie binnen die moslimgemeenschap los. Wilders heeft nadrukkelijk gezegd dat hij niet moslims haat, maar de Islam als politieke ideologie hem totaal niet aanstaat.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 07:14:43 #181
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_57666028
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:33 schreef milagro het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

nou, nu nog achteraf het erger maken dan het is, iets waar Balkenende vanavond al een eerste poging toe deed, en we hebben alsnog de rellen dadelijk, opportunisten genoeg in Slotervaart alleen al

"Joehoe, moslims, jullie vinden het ms een suffe film, maar hij staat echt vol beledigingen, hoor, hij is kwetsender dan je denkt, echt! toe nou, moslims, doe eens boos, ajb, anders sta ik zo in mijn hemd "
De internationale politiek die Balkenende voorafgaand aan het verschijnen van de film voerde was toch niet zó vervelend? Ik heb het niet echt gevolgd, maar zou iemand gewoon ff kunnen aangeven (met enkele concrete voorbeelden) wat hij in de aanloop verprutst heeft? Mag ook op de PM (liever zelfs). Z'n reactie is overigens wel erg slap, net wat je zegt, haha.
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
  vrijdag 28 maart 2008 @ 07:21:31 #182
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_57666047
Wat mij heel erg stoorde gisteren was de berichtgeving omtrent de film. De hele linkse kliek op de televisie, die eerst zo'n heisa had gemaakt om de mogelijk strafbare inhoud, was blijkbaar zwaar teleurgesteld, wat ook arabist Hans Jansen al zei, omdat de film vrij correct bleek te zijn. Ze hadden wel gehoopt op rellen en het zwartmaken van Wilders blijkbaar. Ik ben geen fan van Wilders, maar de manier waarop hij 'gedemoniseerd' wordt komt me echt m'n strot uit.

Ook een voorbeeld van het falen van de Nederlandse politiek bleek gisteren in Pauw en Witteman. Toen wetenschapper Jansen met een constatering kwam die niet viel in de droom van de multiculturele samenleving, namelijk dat naar schattingen 7-20% van moslims in een willekeurig land naar extremisme neigen of dat al zijn, werd dat weggelachen door types als Pechtold en zo'n Groenlinksaap, waarop ze nog zeiden: 'komt u dan met een oplossing!'. Ja hallo, wie zit er nu in de Tweede Kamer?

Ik hoop dat Nederlanders definitief wakker worden, inclusief die mongolen in Den Haag, en eens inzien dat die multiculti droom niet voor niets 'droom' heet. Voor zo'n kleine minderheid in het land is het helemaal niet nodig je constant aan te passen door het inperken of opgeven van vrijheden, het bouwen van lelijke moskeeën of weet ik het wat. Het is klaar. En gematigde moslims, als u bestaat, kom alsjeblieft eens naar voren en laat je horen. De constante stilte is beangstigend. Of komt u de deur niet uit en kijkt u elke dag Al Jazeera via de schotel? Of wellicht bestaat u niet.

En zijn die haatzaaiende imams al eens uitgezet?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 28 maart 2008 @ 07:25:38 #183
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57666066
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:36 schreef Yavido het volgende:

[..]

Zijn er ook aangifteformulieren verkrijgbaar om aangifte te doen tegen de Koran, en zij die dit boek prediken in moskee's, compleet met inboedel en imams?
Omdat er geen wetten zijn waardoor je aangifte kunt doen tegen een boek
  vrijdag 28 maart 2008 @ 07:26:08 #184
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_57666070
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 03:29 schreef Yavido het volgende:

[..]

Met deze film maakt hij juist een punt. Het zegt gewoon genoeg, moord en doodslag uit naam van de Islam.
De grote vraag is of je dat nav mag concluderen. Er is eigenlijk niets in de film te zien. De grote van het probleem wordt bijvoorbeeld geheel niet gesproken, terwijl hij dat volgens mij wel degelijk had kunnen doen en wél een punt maken. Er is moord en doodslag uit naam van de Islam, maar ook uit naam van de Bijbel, daarvan zou je ook een naar filmpje kunnen maken, en dat maakt FItna zo slap. Dat het een anti-islam film is wordt pas op het eind duidelijk. Als jij dit filmpje aan een clubje jonge fundamentalisten zou laten zien, zouden ze het opvatten als pro-islam propaganda, dat geeft aan dat het gewoon een kutfilm was.
quote:
Wilders's tone of voice is soms een tikkeltje provocerend. Maar dat neemt niet weg dat hij juist het debat aan wil gaan, dat heeft hij ook afgelopen avond kenbaar gemaakt. Maar omdat velen constant in herhaling vallen (met name de linkse kerk) was deze film nodig zodat Wilders alleen hoeft te verwijzen naar Fitna als er weer eens iets met de mantel der liefde wordt bedekt.
Hij gaat praktisch nooit in op verzoeken tot debat. Hij kan niet naar Fitna verwijzen omdat er geen informatie in wordt gegeven, maar enkel letterlijk verknipte beelden van rellende moslims. De inhoud van de film kan in een debat geen enkele waarde hebben (tenzij je denkt dat verwijzen naar een theedoek die oproept tot moord en doodslag je een vrijbrief geeft voor het stilzetten van de bouw van een moskee in Nederland. Wat niet zo is, de politieke besluitvorming daaromheen is iets complexer dan je denkt ben ik bang).
quote:
Deze man is slim, en weet wat ie doet. Met deze film prikkelt hij, en zo komt er hopelijk een discussie binnen die moslimgemeenschap los. Wilders heeft nadrukkelijk gezegd dat hij niet moslims haat, maar de Islam als politieke ideologie hem totaal niet aanstaat.
Die discussie is al lang gaande, de moslimgemeenschap heeft niks nieuws gezien want dit zijn oude beelden. Er waren al veel schokkendere docu's over islam-terrorisme die zij ook hebben gezien. Als de politieke ideologie van de islam 'm niet aanstaat, waarom bestrijdt hij DIE dan niet in plaats van het religieuze leven van ordinaire burgers (wat hij effectief doet door op te roepen de Koran te verscheuren en de bouw van moskees stop te zetten). Is hij slim? Hij weigert te regeren, te debatteren etc. Dat zijn dezelfde fascistische trekjes die hij bij moslims denkt te moeten bestrijden. Vuur met vuur bestrijden zeg je? Moeten we dan uiteindelijk ook onschuldige burgers in islamlanden gaan omleggen, of hoe bedoel je dat? Hoe bedoelt Wilders dat?
Demolish your own Face
pi_57666074
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:35 schreef Timooon het volgende:
Zwak zeg.
gr gr
  vrijdag 28 maart 2008 @ 07:31:07 #186
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57666087
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 03:13 schreef Yavido het volgende:

[..]

Stromingen zegt ie dan, met allemaal 1 overeenkomst: Islam als wereldoverheersing. Word wakker joh, of ga slapen
Je mag blij zijn dat er stromingen zijn die liever elkaar opblazen dan zich op het Westen richten. Zodra al die stromingen zich verenigen en de blik op het westen richten zal de ellende vele malen groter worden. Dus het idee mag wereldoverheersing zijn, de praktijk wijst erop dat ze de andere stroming verslaan voorlopig toch echt belangrijker vinden. Maarja, jij ziet liever een verenigde islam, want dat komt je onderbuik beter uit.
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 07:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Omdat er geen wetten zijn waardoor je aangifte kunt doen tegen een boek
Slapjes, hij vraagt toch ook om aangifteformulieren tegen haatpredikende imams? Maar dat punt ontwijk je dan weer eventjes heel toevallig.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 07:31:57 #187
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_57666089
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 07:21 schreef Steeven het volgende:
Wat mij heel erg stoorde gisteren was de berichtgeving omtrent de film. De hele linkse kliek op de televisie, die eerst zo'n heisa had gemaakt om de mogelijk strafbare inhoud, was blijkbaar zwaar teleurgesteld, wat ook arabist Hans Jansen al zei, omdat de film vrij correct bleek te zijn. Ze hadden wel gehoopt op rellen en het zwartmaken van Wilders blijkbaar. Ik ben geen fan van Wilders, maar de manier waarop hij 'gedemoniseerd' wordt komt me echt m'n strot uit.
Klopt, viel me ook erg tegen, maar op die demonisatie heeft hij uiteindelijk zelf mee aangestuurd, hij heeft er toch een handje naar ongenuanceerde uitspraken te doen? Als zijn film in die lijn was verdergegaan was het een andere film geweest, en uiteraard verwachtten we dat.
quote:
Ook een voorbeeld van het falen van de Nederlandse politiek bleek gisteren in Pauw en Witteman. Toen wetenschapper Jansen met een constatering kwam die niet viel in de droom van de multiculturele samenleving, namelijk dat naar schattingen 7-20% van moslims in een willekeurig land naar extremisme neigen of dat al zijn, werd dat weggelachen door types als Pechtold en zo'n Groenlinksaap, waarop ze nog zeiden: 'komt u dan met een oplossing!'. Ja hallo, wie zit er nu in de Tweede Kamer?
Hier volg ik je ook, om te janken.
quote:
Ik hoop dat Nederlanders definitief wakker worden, inclusief die mongolen in Den Haag, en eens inzien dat die multiculti droom niet voor niets 'droom' heet. Voor zo'n kleine minderheid in het land is het helemaal niet nodig je constant aan te passen door het inperken of opgeven van vrijheden, het bouwen van lelijke moskeeën of weet ik het wat. Het is klaar. En gematigde moslims, als u bestaat, kom alsjeblieft eens naar voren en laat je horen. De constante stilte is beangstigend. Of komt u de deur niet uit en kijkt u elke dag Al Jazeera via de schotel? Of wellicht bestaat u niet.
Overdrijf je dat 'aanpassen' niet? En gematigde moslims hoor je niet? Hoe vaak hoor je gematigde normale mensen? Het zijn altijd de mensen met sterke overtuigingen die je hoort, de rest houd z'n mond. Das geen verrassing. En trouwens, er is toch gewoon wel es een gematigde moslim op tv? Of ze iets zinnigs te zeggen hebben is een andere vraag..
Demolish your own Face
pi_57666095
Jeetje wat een lap text... Ik begin er niet aan om dat te lezen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 07:33:40 #189
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_57666096
quote:
De grote vraag is of je dat nav mag concluderen. Er is eigenlijk niets in de film te zien. De grote van het probleem wordt bijvoorbeeld geheel niet gesproken, terwijl hij dat volgens mij wel degelijk had kunnen doen en wél een punt maken. Er is moord en doodslag uit naam van de Islam, maar ook uit naam van de Bijbel, daarvan zou je ook een naar filmpje kunnen maken, en dat maakt FItna zo slap. Dat het een anti-islam film is wordt pas op het eind duidelijk. Als jij dit filmpje aan een clubje jonge fundamentalisten zou laten zien, zouden ze het opvatten als pro-islam propaganda, dat geeft aan dat het gewoon een kutfilm was.
Het verschil is dat moord en doodslag uit naam van de Islam bij ons op de stoep staat, terwijl moord en doodslag uit naam van de Bijbel alleen overzee is te vinden, in de V.S.
quote:
Die discussie is al lang gaande, de moslimgemeenschap heeft niks nieuws gezien want dit zijn oude beelden. Er waren al veel schokkendere docu's over islam-terrorisme die zij ook hebben gezien. Als de politieke ideologie van de islam 'm niet aanstaat, waarom bestrijdt hij DIE dan niet in plaats van het religieuze leven van ordinaire burgers (wat hij effectief doet door op te roepen de Koran te verscheuren en de bouw van moskees stop te zetten). Is hij slim? Hij weigert te regeren, te debatteren etc. Dat zijn dezelfde fascistische trekjes die hij bij moslims denkt te moeten bestrijden. Vuur met vuur bestrijden zeg je? Moeten we dan uiteindelijk ook onschuldige burgers in islamlanden gaan omleggen, of hoe bedoel je dat? Hoe bedoelt Wilders dat?
Ik denk dat een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking juist níet zit te wachten op nog meer Islaminvloed danwel overheersing in het land. Wat mij bang maakt is de stilte bij de moslims zelf, ja een paar van die subsidietrekkers hebben gereageerd, maar verder laten ze ook dit overwaaien en wordt de Nederlandse bevolking argwanender.

En dat Wilders debatten uit de weg gaat, daar zou naar zijn zeggen vanaf nu verandering in komen. Dat je meteen verbanden trekt met fascisme is van den zotte. Wacht nou eerst maar af hoe die discussies verlopen.

En ja, vuur moet je met vuur bestrijden. Dat is de enige taal die extremisten begrijpen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 28 maart 2008 @ 07:42:14 #190
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57666148
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 07:31 schreef ethiraseth het volgende:
Slapjes, hij vraagt toch ook om aangifteformulieren tegen haatpredikende imams? Maar dat punt ontwijk je dan weer eventjes heel toevallig.
Oh, als het gaat om haatpredikende imams is de overheid niet slapjes, hoor.
pi_57666178
Ik begrijp het echt niet. Dat zou gewoon een algemene terroristen compilatie kunnen zijn zonder het koran er tussen door. Discovery zou er iets veel mooiers van hebben gemaakt. Top10 deadleys Strikes.

Als men hierover boos zouden worden of dat het minderveilig gaat worden... dan is het echt zielig
A little bit hateful
pi_57666196
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57666221
Die site is kapot. Alles wordt rechts aligned.
A little bit hateful
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:05:01 #194
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_57666285
quote:
Ik denk dat een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking juist níet zit te wachten op nog meer Islaminvloed danwel overheersing in het land. Wat mij bang maakt is de stilte bij de moslims zelf, ja een paar van die subsidietrekkers hebben gereageerd, maar verder laten ze ook dit overwaaien en wordt de Nederlandse bevolking argwanender.
Eens, maar wat heeft dit te maken met de afwezigheid van daadkracht bij Wilders en de schijnoorlog die hij voert, zogenaamd tegen de politieke islam maar getuige z'n uitspraken meer tegen de religieuze?
quote:
En dat Wilders debatten uit de weg gaat, daar zou naar zijn zeggen vanaf nu verandering in komen. Dat je meteen verbanden trekt met fascisme is van den zotte. Wacht nou eerst maar af hoe die discussies verlopen.
Dat daar verandering in zou komen roept hij al vanaf het begin van z'n carrière maar is nooit gebeurd, waarom zou ik nu moeten geloven dat het anders wordt? Ik ben het volledig met 'm eens dat er wat moet gebeuren aan de moslimproblematiek, Wilders heeft hier ideeën voor (zoals het stilzetten van de imigratie, stoppen met bouw van moskees, koran verscheuren) maar dat zijn natuurlijk geen oplossingen (alsof opeens alle moslims netjes integreren wanneer je hun moskees afbreekt). Wilders moet in mijn ogen stoppen met prediken maar gewoon beginnen met het formuleren van oplossingen. Dat hij nu met zo'n slap filmpje en zéér propagandistisch (laten we dat vooral niet vergeten) filmpje komt bewijst in mijn ogen dat hij niet toegewijd is als politicus. (niet discussiëren, geen oplossingen zoeken, weigeren te regeren etc)

Eén van de redenen dat Wilders moslims wilt bestrijden (zoals ik 'm al vaker heb horen zeggen) is dat de mensen niet voor rede vatbaar zijn, maar dat is hij zélf ook niet. Ik wil Wilders absoluut niet voor Nazi uitmaken (dat doe ik ook nergens), maar dat blijft een fascistoïde trekje dat hij met fundamentalisten gemeen heeft. Uiteraard heeft hij beloofd dat hij nu dus wél in discussie zal gaan, maar dat moeten we allemaal nog zien en gezien de geschiedenis van die belofte kan ik daar persoonlijk ook niet meer op hopen.
Demolish your own Face
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:10:23 #195
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_57666325
quote:
(alsof opeens alle moslims netjes integreren wanneer je hun moskees afbreekt).
Vast niet maar mss hoopt hij dat ze dan vertrekken.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:12:57 #196
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_57666342
quote:
quote:
Said Dutch Prime Minister Jan Peter Balkenende on Thursday evening 27-3-2008 that "rejects" the vision presented by rightist extremist deputy Gert Vilders of Islam in the film was Ith on the Internet. Balkenende said that "the movie confuse Islam and terrorism and reject this interpretation."

On his part, Dutch Foreign Minister Maxime Verhaegen said the Dutch government "in contact with the embassies concerned" about the movie Almse of the Koran, and that he had not received any reaction so far.

Aadav "contacted the European Union presidency," explaining that he would inform his counterparts of European issue during their informal meeting in Slovenia Friday.

News Agency said "any NBA" Dutch Thursday that the film of offending Islam by the Dutch right-wing extremist MP Vilders changed, and the effects of threats toward his country, is available on the Internet.

The founder Vilders Freedom Party (9 deputies of 150) in the fall announced its intention to prepare a short film showing alleged that the "fascist" of the Holy Koran, and called for prohibiting after connecting a letter of Nazi leader Adolf Hitler's "Mein."

She Muslim countries Iran and Egypt expressed discontent at the announcement of the project, threatened to boycott the economic Netherlands and the City "Free attacks" on the religion, invited the Red Dutch Muslim believers for calm, requesting them not to respond to provocation.

The Government has tried several times in vain to convince Vilders return on the legitimate fear of the outbreak of a crisis similar to what happened following the publication of the Danish press charges abusive Prophet Muhammad peace be upon him.

The Sheikh of Al-Azhar Mohamed Sayed Tantawi, expressed deep dismay in a letter received March 24 from the current Dutch Foreign Minister affirms his government could not prevent the film "sedition" Almse the Holy Koran and the Prophet, and that will be presented as scheduled, to take legal action thereafter.

Tantawi said he directed to the Ambassador of the Netherlands in Cairo Chird de Zhvan presented a letter at his office, "We must stop the presentation of this movie and it can in any way be tolerated or wait until it is vulnerable because we never Anqubl that."

And asked him to the need to move rapidly at all levels to stop the presentation of this film, but the consequences will be disastrous, as he says of the Dutch ambassador.

Tantawi added, "We as Muslims respect all religions and the prophets and messengers will never accept that offends anyone to our religion and our Prophet Karim or any divine religion, stressing the need for the Dutch government to exercise all forms of pressure on the Member of Parliament" Gert Vilders "leader of the extreme right-wing Freedom Party to prevent him from Show Movie. "

It should be noted that the American company in the Internet service provider Network Solutions previously announced that it closed the Web site, which detains Dutch right-wing MP broadcast his anti-Islam, also referred to Vilders subject to heightened protection from the police after the murder of filmmaker Theo van Gogh
http://www.aljazeera.net/(...)D28-68847A989654.htm
quote:
Dutch Deputy broadcast on the Internet Vilders changed his abusive to Islam, which had been raised to help offset the considerable indignation and rejection by the Government and the media in the Netherlands, as well as anger in the Islamic world.

The movie abuses to Islam, the Koran and the Prophet PBUH and deliberate link between Islam and terrorism is described.

The international company to Internet service called Net and focused Ltd., rejected three days ago the use of the administered screening of the film.

Vilders had announced that he intended to broadcast his film on the Internet before the end of this month, after Dutch television stations refrained from introduction.

He quoted him as saying, "If necessary I shall personally distributed on CD-ROM Digital in Central Amsterdam heavily frequented by tourists and Dutch."

And the effects of the film Vilders - even before its publication, despite the lack of knowledge of the details - anger in the Islamic world and Western criticism differently.

The Dutch government distanced itself from the views of men fearing its violent reaction against the country in the Islamic world, just as happened against Denmark in 2006 after newspapers published there fees abusive to the Prophet Muhammad peace be upon him.
quote:
wordt wel druk op gereageerd. ik kan het alleen niet lezen.
Volgens http://www.google.com/translate_t?langpair=ar|en
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:14:51 #197
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57666361
Wat me eigenlijk ook nog tegenstaat is dat Geert Wilders niets nieuws heeft gecreëerd. Die Deense cartoonist heeft nog meer moeite gedaan om iets nieuws te maken met die cartoon, maar Wilders komt gewoon met zo'n suffe compilatie .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57666396
quote:
CNN laat een medewerker van een islamitisch tijdschrift in Washington reageren op de film. "Ieder redelijk mens kan zien dat dit is bedoeld om moslims in het gezicht te spugen en om onze religie te beledigen", stelt de medewerker van het tijdschrift.
Oh jeej. Denk nu dat als mensen dit lezen dat ze dan wel het gevoel hebben dat ze in het gezicht gespuugd zijn en dat hun religie beledigd is.
A little bit hateful
pi_57666399
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:33 schreef milagro het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Inderdaad val Balkenende maar aan voor een film van Wilders en een situatie waarin Wilders toch het meerendeel voor persoonlijke rekening heeft.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:21:16 #200
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_57666417
Vertaling van eerste comment onder eerste artikel:
quote:
That this man has come of this idea .. The solution is the best in the opinion of indifference to him .. Is one knows Allink for viewing .. Truly yearn to see this movie to see what is his vision of Islam, and I hope that the Senate Ichahdo film and the film Erdo of Islam is shown true Islam .. Last resort for everybody to enjoy democracy, but when democracy interference in personal freedom not become democratic ...
Verrek, een gematigde moslim laat zich horen. Jullie kunnen met een gerust hart gaan slapen vannacht
Demolish your own Face
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')