Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel. Of je z'n idealen nou steunt of niet, laten we even heel eerlijk zijn: films maken is niet zijn sterkste kant. Fitna is een erg beschamend filmpje geworden, dat houwtje touwtje aan elkaar hangt. Het is meer lachwekkend dan iets anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:17 schreef milagro het volgende:
[..]
het statement is door de censuurhappy angsthazen a priori al gemaakt, hè, de film zelf doet er al lang niet meer toe, heel wat lieden hebben kleur bekend, en het schaamrood staat ze nu op de kaken, al die heibel voor niets,
Dat versta ik niet.quote:apeaserder dan dit komt het niet, hoor
Precies.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
en da's dan weer gevaarlijk.
alsof ze alsnog de zichzelf vervullende voorspelling willen.
welnee, ze hadden de schoonmakers ingesloten, en die hadden gelukkig een gsm zich en sloegen "alarm", maar ja, het zijn wel lieden met een arabische tongval vaak, dus je begrijpt wel, paniek in de tent!!!!!!!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
al meer dan een uur geleden. niks aan de hand vooralsnog.
vast een standaard dreigtelefoontje
Zoals ik al eerder zei; zijn de moslims die dit over hun kant laten gaan mietjes die naar hel verdoemd worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat mijn grootste vraag gewoon blijft is wat wilders hiermee bewijzen danwel oplossen. Al deze beelden en zinnen zijn tot jaren voordat wilders die film heeft aangekondigd al een keertje te zien te zien geweest, alleen nu met een amateurischtische montages , en wat quotes uit de koran er bijgezet. Ik snap wel dat niemand zich er echt druk over maakt en dat ze Balkenende dan maar gaan aanvallen vanwege zn zwakke aanpak.
Dat komt dan uit, want boeken schrijven is ook zijn sterkste kant niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:25 schreef webfreak het volgende:
[..]
Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel. Of je z'n idealen nou steunt of niet, laten we even heel eerlijk zijn: films maken is niet zijn sterkste kant. Fitna is een erg beschamend filmpje geworden, dat houwtje touwtje aan elkaar hangt. Het is meer lachwekkend dan iets anders.
Niet mee eens. Hooguit niet echt een verrassing. Wel verrassend genuanceerd eigenlijk nog.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:25 schreef webfreak het volgende:
Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel. Of je z'n idealen nou steunt of niet, laten we even heel eerlijk zijn: films maken is niet zijn sterkste kant. Fitna is een erg beschamend filmpje geworden, dat houwtje touwtje aan elkaar hangt. Het is meer lachwekkend dan iets anders.
ja, mis het punt even, zeg...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:25 schreef webfreak het volgende:
[..]
Als er iemand schaamrood op de kaken moet hebben, dan zijn het wel al die politici die die film (het liefst) wilden verbieden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:25 schreef webfreak het volgende:
[..]
Mwah, dat zal wel meevallen. Als er iemand het schaamrood op de kaken moet hebben is het Geert zelf wel.
Zijn er ook aangifteformulieren verkrijgbaar om aangifte te doen tegen de Koran, en zij die dit boek prediken in moskee's, compleet met inboedel en imams?quote:
Dien een klacht in bij Amnesty: http://irrepressible.info/quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:35 schreef Timooon het volgende:
Youtube verwijderd alle Fitna's gewoon ook
En daarna uiteraard: Doeklequote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En uiteraard de grootste extremist van allemaal: Harry de Winter.
"This email is to inform you that a warning notification you may havequote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dien een klacht in bij Amnesty: http://irrepressible.info/
Het is oude koek in een nieuw jasje dat door veel mensen bekeken gaat worden die die oude koek nog niet kenden. En het gaat om beelden van religieuze moslimleiders van nog niet zo lang geleden, die de letterlijke teksten uit de koran volgen, teksten die ook niet alle mensen kennen die nu die film gaan zien. Met als toetje 2 grapjes.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat mijn grootste vraag gewoon blijft is wat wilders hiermee bewijzen danwel oplossen wil. Al deze beelden en zinnen zijn tot jaren voordat wilders die film heeft aangekondigd al een keertje te zien te zien geweest, alleen nu met een amateurischtische montages , en wat quotes uit de koran er bijgezet. Ik snap wel dat niemand zich er echt druk over maakt en dat ze Balkenende dan maar gaan aanvallen vanwege zn zwakke aanpak.
Welnee, naïeve Doekle is een misleidde idealist.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En daarna uiteraard: DoekleTerpstra.
Het is allemaal leuk en aardig om Balkenende in het hemd te zetten, maar wat wil hij politiek gezien te bewijzen met die film wat allang niet bekend was en met elkaar in verband gebracht is? En wat zou zijn oplossing daarvoor zijn, of kondigd hij over een maandje aan dat hij een nog heftigere film gaat maken? Ik snap helemaal niet wat hij hiermee heeft willen bereiken dan extra zendtijd voor zn partij, want politiek gezein heeft zijn partij geen ruk uitgevoerd dan vragen stellen over telegraafartikelen waarvoor niet eens de moeite gedaan werd om ze te onderzoeken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:46 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Het is oude koek in een nieuw jasje dat door veel mensen bekeken gaat worden die die oude koek nog niet kenden. En het gaat om beelden van religieuze moslimleiders van nog niet zo lang geleden, die de letterlijke teksten uit de koran volgen, teksten die ook niet alle mensen kennen die nu die film gaan zien. Met als toetje 2 grapjes.
Nu een beetje glazenbolwerk:
2 grapjes, die wellicht door mensen met te lange tenen als beledigend worden gezien, die vervolgens zorgen voor ophef, waarschijnlijk vooral in het buitenland, met als primaire doel ambassades. En die ophef kun je de plaagstootjes van Wilders dan moeilijk kwalijk nemen. Wel de aanstellers. En JP, wat betreft de reclamewerkzaamheden tot in Verweggistan. En ik denk dat JP ook zwaar voor schut staat bij zijn EU-bondgenoten e.d. nu.
Maar qua belediging en godslastering stelt zijn film net zoveel voor als de Deense cartoons............... waardoor je dus zou vermoeden dat die rellen er toch wel komen.
Simpel; de oplossing ligt bij de moslims.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
En wat zou zijn oplossing daarvoor zijn, of kondigd hij over een maandje aan dat hij een nog heftigere film gaat maken? Ik snap helemaal niet wat hij hiermee heeft willen bereiken dan extra zendtijd voor zn partij
quote:Fitna. Eindelijk vertoond. En nu weer verder met het gewone leven. Dat werd hard tijd ook.
Hoe er in de islamitische wereld wordt gereageerd durf ik niet te voorspellen. Maar in Nederland zijn de eerste tekenen, ook vanuit de moslimgemeenschap, gunstig.
Dat verbaast me eigenlijk niet. De meeste moslims en moslimorganisaties in Nederland hebben zich in de aanloop naar de vertoning steeds buitengewoon verstandig opgesteld. En nu ze een film zien die eigenlijk weinig anders is dan een aaneenschakeling van boeven, terroristen, moordenaars en haatzaaiers is het voor hen net zo makkelijk als voor elke andere deugende burger, dat soort types, hun daden en hun motieven, te veroordelen en verwerpen.
Wilders probeert natuurlijk een beeld van ‘de islam’ neer te zetten als een geloof dat aanzet tot geweld, haat en moord. Zelf heb ik altijd geleerd een onderscheid te maken tussen het geloof en haar aanhangers. Of, zoals ik een keer een uitspraak las van een islamitische vrouw die door haar gelovige echtgenoot in elkaar was geslagen: “ik ben door een man geslagen, niet door de islam.”
Wilders zit daar kennelijk precies anders in. Ik hoorde hem zeggen dat er iets mis is met de islam, niet met moslims. Ik kijk er precies andersom naar. Ik heb als politicus geen mening over een godsdienst, niet over de islam, niet over het christendom, niet over enige andere religie. Ik voel me verbonden met gelovigen en ongelovigen die staan voor geweldloosheid, democratie en rechtstaat. Ik veroordeel gelovigen en ongelovigen die moorden, haat zaaien en onderdrukken. Dat geldt dus ook dat rijtje boeven, terroristen, moordenaars en haatzaaiers dat zich op de Koran beroept en dat in het filmpje van Wilders aan ons voorbij trok. En ik ben ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid van de moslims in Nederland dat precies zo ziet.
Wilders probeert duidelijk het debat aan te slingeren. En dat doet hij goed, dat filmpje is een duidelijke waarschuwing aan Europa. Tuurlijk zijn de moslims gematigd, dat staat immers in de Koran. Maar er bestaat niet iets als een gematigde moslim.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:06 schreef UFOtje het volgende:
Wat een aanfluiting zeg!
Het enige wat Wilders hier mee bereikt is dat hij zichzelf vreselijk voor schut zet.
Over de inhoud hoeven we het niet eens meer te hebben, maar dat het filmpje zo vreselijk slecht gemonteerd is onderstreept nog eens hoe serieus we deze poging tot “stoken” van Wilders moeten nemen.
Mijn god… deze Youtube compilatie is binnen 20min in elkaar gezet.![]()
Deze man gaat na deze actie al helemaal nooit meer serieus genomen worden.
Op Hyves kwam ik de volgende reactie van Wouter Bos tegen. Precies zoals ik er verder over denk en de meeste anderen nuchtere Nederlanders waarschijnlijk.
[..]
Prima, maar heb dan als Wilders zijnde het lef om met een "film" aan te komen in de richting van submission.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:21 schreef Yavido het volgende:
[..]
Wilders probeert duidelijk het debat aan te slingeren. En dat doet hij goed, dat filmpje is een duidelijke waarschuwing aan Europa. Tuurlijk zijn de moslims gematigd, dat staat immers in de Koran. Maar er bestaat niet iets als een gematigde moslim.
De reactie van Wouter Bos was voorspelbaar, nog voorspelbaarder dan de film van Wilders zou ik haast willen zeggen. Wat hem betreft leven we inderdaad verder, en kan de islamisering van Nederland en de rest van Europa gerust verder gaan. Typisch linkse kerk, tunnelvisie en alles bedekken met de mantel der liefde. Next.
Tijd voor een Fitna deel 2, maar dan een duidelijke over hoe Nederland zelf de afgelopen 40 jaar is geislamiseerd. Hoe regels ten gunste van moslims worden versoepeld, hoe moslims worden voorgetrokken, en hoe Nederland als maar toelaat en toelaat.
De inhoud van deze film is al schokkend genoeg. Ik zag onthoofdingen, een nekschotje, haatpredikende imams, Koranverzen die haat prediken, vliegtuigen in gebouwen uit naam van Allah, moord en doodslag, homo's die worden opgehangen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:27 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Prima, maar heb dan als Wilders zijnde het lef om met een "film" aan te komen in de richting van submission.
Dit gaat helemaal nergens over, ook niet als Fitna alleen gemaakt zou zijn om het debat aan te slingeren.
Deze "film" sust alleen de boel, omdat iedereen zich de inhoud veel schokkender had voorgesteld.
Nee, deze film gaat over bepaalde groeperingen binnen de Islam.. dat is heel wat anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:31 schreef Yavido het volgende:
[..]
De inhoud van deze film is al schokkend genoeg. Ik zag onthoofdingen, een nekschotje, haatpredikende imams, Koranverzen die haat prediken, vliegtuigen in gebouwen uit naam van Allah, moord en doodslag, homo's die worden opgehangen.
Dat noem jij "sussen"?
Submission ging over de onderdrukking van de vrouw. Fitna gaat over de Islam in het algemeen.
Dat is wat de linkse kerk je wil doen geloven inderdaad. Islam kent geen bepaalde groeperingen, het is een politieke ideologie. Je hebt niet goed opgelet, nog maar een keertje Fitna kijken dus.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:35 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Nee, deze film gaat over bepaalde groeperingen binnen de Islam.. dat is heel wat anders.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:49 schreef Yavido het volgende:
Islam kent geen bepaalde groeperingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |