Gelly is een VVD-er en jij spuit leugens over mij.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die gelly niet, hij is een dwangmatige linkse vandaal.
Wilders zou best wel subsidie willen hebben hoor, waarom denk je dat ie wel andere vormen van subsidie opstrijkt waar ie wel recht op heeft ? Jouw redenatie volgende zou hij uit vrije wil, zonder enige bezoldiging in de kamer zitten, evenals zonder fractiebijdrage en loon voor z'n fractieleden. En dat is simpelweg niet zo.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Deze twist volg ik niet. Ik wil geen auto. Dientengevolge heb ik geen auto. Ben ik nu een slachtoffer van de maatschappij? Wring ik mij in een slachtofferrol als ik zeg dat ik geen auto wil en heb?
Wat jij nu zegt gaat tegen mijn geloof in. Ik spreek een fatwa uit.quote:
Dat verband kun je niet regelracht aantonen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:31 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat er nou 'beledigend' kan zijn aan het laten zien van nieuwsbeelden, en welke Koran-passages hebben geleid tot die acties. Als die waarheid beledigend is, dan zit er m.i. niet slechts één steekje bij je los.
hij is niet VVD, maar de VVD is netzo pauper.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gelly is een VVD-er en jij spuit leugens over mij.
Ja daaag, als je nu nog niet doorhad had mensen dat in naam van de islam doen, kom ik wel even een schep brengen om de stront uit je ogen te halen. Bedankt Wilders, voor deze eye-opener.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:27 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, blah, hetgaat om dat een heleboel haatbaarden precies DAT DOEN, en daarmee hun terrorisme rechtvaardigen,
Open je ogen nu eens, jij denkt een punt te maken, maar laat nu precies zien wat Wilders bedoelt.
Wilders haalt niets uit de kontext, hij laat zien wat het resultaat is van interpretaties, duizenden en duizenden onschuldige slachtoffers...
Pot, ketel. Ik heb in wilderstopic #26 ofzo een hele pagina met geneuzel over 'dat is censuur en dat is laf' kunnen verwijderen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wees blij dat ie er niet is. Hij zou elke vorm van discussie onmogelijk maken.
De CDA staat alleen achter vrijheid als het om hun krekjes of speciaal onderwijs gaat, voor de rest zijn ze over het algemeen conservatief totdat ze met een rechtse partij moeten regeren waarmee ze zih in een sociale hoek(op economisch beleid dan) kunnen drukken. Ik zie trouwens niks 'lafs' in die uitspraken, dat wilders geen nuance wil aanbrengen in zijn reacties betakent nog niet dat Balkenende dat ook moet doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Balkenende hoort achter de vrijheid te staan. Dat had ook duidelijk in zijn toespraak naar voren moeten komen.
'I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it'. Dát had hij daar moeten zeggen. Zich een sterke leider tonen, laten zien dat de vrijheid belangrijker is.
Maar wat doet die lafaard? Zelfs deze qua shockeffect matige en allenzins meevallende film nog steeds onnodig kwetsend noemen en nogmaals duidelijk afstand ervan nemen. Echt zo van 'ga niet rellen alsjeblieft, val ons niet aan'.
Ah, nee, natuurlijk. Terroristen die zich letterlijk op de Koran beroepen is niet genoeg. Imams die op basis van de Koran oproepen tot geweld, da's niet genoeg.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat verband kun je niet regelracht aantonen.
Nee, niet als je niet naar alle gelovigen kijkt die dat boek wel in huis hebben en niet oproepen tot geweld. Leidt zwaartekracht tot vallen? Onomstotelijk. Leidt Koran tot moorden? Niet onomstotelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ah, nee, natuurlijk. Terroristen die zich letterlijk op de Koran beroepen is niet genoeg. Imams die op basis van de Koran oproepen tot geweld, da's niet genoeg.
Hoe ver kun je je hoofd in het zand steken zeg..
Op het moment dat iemand zijn hele klas overhoop schiet omdat hij en bepaald muzieknummer met een verwerpelijke tekst gehoord heeft, hoeven de rest van de fans van die band zich er ook niet tegen uit te spreken? , waarom word dat dan wel van moslims verwachtquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ah, nee, natuurlijk. Terroristen die zich letterlijk op de Koran beroepen is niet genoeg. Imams die op basis van de Koran oproepen tot geweld, da's niet genoeg.
Praat me d'r niet van.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar goed. Tijd voor m'n bed. Ik moet morgen tenslotte helpen de economie draaiend te houden.
Dat is censuur en dat is laf.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Pot, ketel. Ik heb in wilderstopic #26 ofzo een hele pagina met geneuzel over 'dat is censuur en dat is laf' kunnen verwijderen.
google is my friend!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:17 schreef Floripas het volgende:
Hee wat leuk, een Retecool-fotoshop.
Constant maar afstand er van nemen, ook nu weer zelfs, nadat blijkt dat de film absoluut geen discriminatie of haatzaaierij bevat. Het waren en zijn nu ook weer alleen maar verzoeningswoorden. Maar het complete ontbreken van opkomen voor de vrijheid vind ik laf. Balkenende heeft op geen enkel moment duidelijk gemaakt hoe belangrijk de vrijheid van meningsuiting is. Veel belangrijker dan de gevoelens van mensen die zich vast wel gekwetst voelen, maar dan is dat maar gewoon zo. Ze leren er maar mee leven, 't is maar een film.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
De CDA staat alleen achter vrijheid als het om hun krekjes of speciaal onderwijs gaat, voor de rest zijn ze over het algemeen conservatief totdat ze met een rechtse partij moeten regeren waarmee ze zih in een sociale hoek(op economisch beleid dan) kunnen drukken. Ik zie trouwens niks 'lafs' in die uitspraken, dat wilders geen nuance wil aanbrengen in zijn reacties betakent nog niet dat Balkenende dat ook moet doen.
quote:
Ik denk dat je de zaken omdraait ... Dat geweld is er niet vanwege de islam, het geloof is een middel en rechtvaardiging voor dit geweld. Zoals jij het doet voorkomen zou er zonder islam in die regionen geen enkel probleem meer zijn. Er bestaat een machtskloof en hoe beter kun je mensen voor je politieke zaak vinden door een boek te gebruiken waar ze veelal in geloven. Zonder de islam is er evengoed geweld met een andere ideologie als excuus. Of dat nou nationalisme, racisme,communisme,kapitalisme of welk- isme ook is. Elke ideologie is te misbruiken. Er is een andere oorzaak, en die is politiek. Dat niet willen inzien is pas je kop in het zand steken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
quote:Moslims halen hun schouders op om de film van Geert Wilders en richten hun aandacht nu op de op stapel staande anti-islamfilm van Ehsan Jami. Deze tekenfilm wordt naar verwachting veel schokkender dan 'Fitna'. Die werd donderdagavond op internet gezet en valt 'reuze mee', zegt de vice-voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). "De film van Ayaan Hirsi Ali was schokkender."
Woensdag meldde Netwerk al beelden van de film van het voormalig PvdA-raadslid uit Leidschendam-Voorburg te hebben gezien. De profeet
Afbeelden profeet
Mohammed zou daarin met zijn 9-jarige vrouw Aisa hand in hand naar de moskee lopen om haar daar te ontmaagden. In moslimkringen is het een groot taboe om alleen al de profeet uit te beelden. Vice-voorzitter Yusuf Altuntas spreekt van 'pure belediging'. Het CMO wil eerst wat meer van de film zien maar overweegt juridische stappen tegen Jami, die oprichter is van het comité voor ex-moslims.
Altuntas stelt verder dat de film van Wilders inhoudelijk 'van geen kanten' klopt. Zo heeft vrouwenbesnijdenis volgens hem niets te maken met de islam. De beelden van de aanslagen van 11 september slaan volgens hem ook nergens op. "Er zijn daar ook moslims overleden." Het CMO zegt geen grote onrusten te verwachten in de moslimgemeenschap. Wel houdt Altuntas rekening met kleine incidenten.
Angstwekkend beeld
Het Landelijk Beraad Marokkanen zegt dat 'Fitna' voor 'de westerlingen die de koran helaas niet kennen natuurlijk een angstwekkend beeld kan geven'. Mohammed Rabbae zei in RTL Nieuws dat moslims zich niet herkennen in de film.
Dat was prima discussie. Alleen jij maakte misbruik van je functie als mod om het te beeindigen en als ongewenst te bestempelen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Pot, ketel. Ik heb in wilderstopic #26 ofzo een hele pagina met geneuzel over 'dat is censuur en dat is laf' kunnen verwijderen.
Jezus Christus. Wat ben jij zuur zeg, jij leest vast de NRC of Volkskrant.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:49 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik vond het eerst niets, maar ik ben dankzij de sterke argumenten in Wilder's film helemaal om: de moslims in ons land zijn inderdaad één-op-één te vergelijken met de Taliban in Afghanistan en de terroristen van 9/11.
quote:Added: Mar 27 2008
In: News By: Geert_Wilders (P:13.00, S:0) Netherlands
Views: 2456710
Votes: Not available
Comments:Not available
Recommendations:Not available
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:53 schreef Hrvat het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, dat is die kerel zijn ding toch hé?
[..]
![]()
![]()
quote:Welcome, and thank you for visiting LiveLeak.com. Due to an increase in traffic and targetted hacking attacks, we have had to disable certain features. We hope you enjoy all that we have available at this time and we further hope that you will visit us again to explore the full range of features and interactivity that LiveLeak has to offer. If this is your first visit to LiveLeak.com we apologise for the fact your first impression of the site will be limited, check back in with us soon and you can join one of the most unique media sharing sites on the net offering everything from uncensored news through to entertainment. Thank you for your patience.
Was al langer disabled voordat die boodschap er stond, beste wokkel!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:54 schreef Wokkel het volgende:
Wilders heeft in die tijd dat hij die film gemaakt heeft ook bewust kamerdebatten geskipt met de reden dat die toch geen zin hadden, nee dat is moedig, wel het hele land een paar maanden in de ban houden met een filmpje dat een simpele huis tuin en keuken gebruiker binnen een paar uurtjes in elkaar kan zetten, maar onderhand wel de zaken ontwijken waarvoor mensen op je gestemd hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Constant maar afstand er van nemen, ook nu weer zelfs, nadat blijkt dat de film absoluut geen discriminatie of haatzaaierij bevat. Het waren en zijn nu ook weer alleen maar verzoeningswoorden. Maar het complete ontbreken van opkomen voor de vrijheid vind ik laf. Balkenende heeft op geen enkel moment duidelijk gemaakt hoe belangrijk de vrijheid van meningsuiting is. Veel belangrijker dan de gevoelens van mensen die zich vast wel gekwetst voelen, maar dan is dat maar gewoon zo. Ze leren er maar mee leven, 't is maar een film.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:00 schreef Fides het volgende:
Haha, ik zie nu toch wel iets hilarisch.
Na 5:50 verschijnt er een foto van 'Mohammed B.' op de achtergrond. Maar is dat niet een foto van rapper Salah Edin in plaats van Mohammed B.![]()
![]()
quote:Mensen die aangifte willen doen tegen Geert Wilders wegens de film Fitna, kunnen hiervoor voorgedrukte aangifteformulieren gebruiken. De politiekorpsen Flevoland, Gooi- en Vechtstreek en Utrecht ontwikkelden de formulieren samen met het Openbaar Ministerie (OM). Dat zei een woordvoerster van de politie Flevoland donderdag.
De drie korpsen willen de „uniformiteit borgen” in de verwachte stroom van aangiftes tegen de politicus. Volgens de woordvoerster worden de standaardformulieren vermoedelijk ook in de rest van Nederland gebruikt. Bij het doen van aangifte hoeven alleen de naam Geert Wilders en de naam van de film nog te worden ingevuld. Aangevers kunnen kiezen uit diverse artikelen waarover ze aangifte willen doen. Daaronder is bijvoorbeeld aanzetten tot (godsdienst-)discriminatie.
Nope. Tot minimaal een half uur na het uitkomen was het gewoon mogelijk om ratings en commentaar te geven. Daarna werd de boel traag en zijn dingen uitgezet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:56 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Was al langer disabled voordat die boodschap er stond, beste wokkel!
Klopt, ik zag het ook, volgens mij heeft Sargasso dat als eerste gezien. Wat een knurftquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:00 schreef Fides het volgende:
Haha, ik zie nu toch wel iets hilarisch.
Na 5:50 verschijnt er een foto van 'Mohammed B.' op de achtergrond. Maar is dat niet een foto van rapper Salah Edin in plaats van Mohammed B.![]()
![]()
edit: Ik zie nu dat dit in een quote op de vorige pagina ook al in gemeld![]()
Kan ik hem ook gebruiken om Monty Python's Life of Brian als naam van de film, en 'Monthy Python' cast als maker aan te geven?quote:
nou ja zeg, veel gekker moet het niet worden. straks laten ze alle invullers van de formulieren nog meedingen naar een volledig verzorgde hadj all-inclusivequote:
Ik zie het al voor me, die agente bij de receptie van het politieburo.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
nou ja zeg, veel gekker moet het niet worden. straks laten ze alle invullers van de formulieren nog meedingen naar een volledig verzorgde hadj all-inclusive
quote:DEN HAAG (ANP) - Het gebouw van de Tweede Kamer is donderdagavond rond middernacht om veiligheidsredenen ontruimd. Iedereen die er nog is of werkt, moest het pand verlaten.
Een woordvoerder van de Tweede Kamer wilde geen nadere details geven. Hij gaf aan dat er nooit mededelingen worden gedaan over beveiligingsmaatregelen.
quote:DEN HAAG (ANP) - De politie zet het Plein bij de Tweede Kamer af met ondoorzichtige hekken. Rondom het gebouw van het parlement is opvallend veel politie aanwezig. Het Binnenhof was eerder op de avond al afgezet.
al meer dan een uur geleden. niks aan de hand vooralsnog.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:15 schreef MikeAtTilburg het volgende:
ANP meldt dat de Tweede Kamer is geevacueerd..
het statement is door de censuurhappy angsthazen a priori al gemaakt, hè, de film zelf doet er al lang niet meer toe, heel wat lieden hebben kleur bekend, en het schaamrood staat ze nu op de kaken, al die heibel voor niets, maar wel bekant een groot goed verkwanselt... apeaserder dan dit komt het niet, hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:10 schreef webfreak het volgende:
Ik vraag me af wat Wilders zelf van de film vindt.
Ziet hij hier daadwerkelijk een goed statement in? Ik moest lachen toen ik het zag. Het lijkt meer op een vlot in-elkaar-geknutseld weblog filmpje, zonder al te veel diepgang. En daar is meneer dan maanden mee bezig.
De beeldbewerking is ook abominabel. Heeft z'n kapper het soms gemonteerd?
Nog niet eens.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
al meer dan een uur geleden. niks aan de hand vooralsnog.
vast een standaard dreigtelefoontje
en da's dan weer gevaarlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:21 schreef FOKwa het volgende:
Nog niet eens.
De Haagse angsthazen werpen nu al de barricades op, uit voorzorg.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:21 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Nog niet eens.
De Haagse angsthazen werpen nu al de barricades op, uit voorzorg.
Zit Wilders morgen nog in Nederland? U mag het zeggen.quote:Het is rustig in Nederland. Het ministerie van Binnenlandse Zaken neemt donderdagavond naar aanleiding van de uitgebrachte film van Geert Wilders tot dusver geen bijzonderheden waar.
Dat liet een woordvoerder weten. Het Nationaal CrisisCentrum (NCC) van het ministerie houdt de boel in de gaten. Dat liet een woordvoerder weten. Het Nationaal CrisisCentrum (NCC) van het ministerie houdt de boel in de gaten. Het departement maakt vrijdag opnieuw de balans op. Wilders verwacht ook gewoon in Nederland te kunnen blijven. “Ik zit in Nederland nu, niet in het buitenland. Wat er verder gebeurt, mag ik niet zeggen."
Voorafgaand aan de publicatie van Fitna werd gesuggereerd dat de politicus direct na het verschijnen van de film naar het buitenland zou moeten. Oud-politica Ayaan Hirsi Ali werd na de moord op cineast Theo van Gogh door Defensie naar de Verenigde Staten gebracht. Hirsi Ali en Van Gogh maakten samen de spraakmakende film Submission.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |