1 zin zal niet een hele film verkloten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:20 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Hij onderstreept dat niet voor niets in de media enkele dagen voor de film.
Maar deze film gaat niet over moslims in het algemeen, maar over moslims die koranteksten letterlijk nemen als fascistische ideologie. En hoe bedreigend en gevaarlijk dat is. En dat ook wij in dit land kampen met die moslims.
Als ik me in 'm probeer in te leven ziet hij de islam als een sekte, waar ook veel goedwillende mensen in tuinen. En waarom nuanceren als je film gaat over iets leips? Je wil in een kwartier een statement maken en ontvouwt je visie op de ideologie. Laat de gematigde moslim maar eens wat vaker ophef maken over hun radicale medemoslim i.p.v. over filmpjes, tekeningen, etc. En als een imam uit de koran citeert dan moeten zulke aanwakkerende teksten niet als godsdienstvrijheid, maar als strafbaar haatzaaiend beschouwd worden.
Die ophef van Balkenende bedoel je?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:30 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, al die ophef over een slechte powerpoint/moviemaker presentatie waarop je ook nog eens maanden moest wachten ..
Hoeveel van dat soort demonstraties heb jij nodig om dat te denken?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, één demonstratietje dat wat uit de hand loopt o.i.d. is voor de Wilders aanhangers vast alweer bewijs dat 'de moslims' zich niet kunnen gedragen.
Maar het is natuurlijk zijn artistieke vrijheid om de inhoud van de film te bepalen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:40 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
1 zin zal niet een hele film verkloten.
Iets voor Fitna 2 misschien?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:47 schreef Raven_ het volgende:
Jammer. Als Wilders een compilatie van alle gebeurtenissen en uitspraken van de afgelopen maanden had gemaakt had ie veel meer bereikt, denk ik.
Dat valt nog best mee, vind ik. Dat was pas echt het geval geweest wanneer hij wel flink godslasterend en beledigend bezig was geweest. En je hebt altijd veel mensen die het liever over de vorm hebben dan over de inhoud. Dat zag je bij Submission enzo ook.quote:Nu heeft iedereen het over Wilders en de film. Hetgene waar het om gaat, wordt doodgezwegen.
duh, Balkenende kan anders niet anders dan dat die gedaan heeft, je kan moeilijk de aankondiging van die film negeren als de maker zelf, voor de productie, naar de coördinator terrorismebestrijding stapt .. niet waar .. ?quote:
Je gaat weer in het zwart-wit he? Grijze gebieden doe jij niet aan zo blijktquote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:53 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, Balkenende kan anders niet anders dan dat die gedaan heeft, je kan moeilijk de aankondiging van die film negeren als de maker zelf, voor de productie, naar de coördinator terrorismebestrijding stapt .. niet waar .. ?
Dan kun je er nog beter mee omspringen dan dat je via de bekende wegen alle boerengehuchten, EU-bondgenoten en woestijnlanden op de hoogte breng van de waarschijnlijk naderende crisis.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:53 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, Balkenende kan anders niet anders dan dat die gedaan heeft, je kan moeilijk de aankondiging van die film negeren als de maker zelf, voor de productie, naar de coördinator terrorismebestrijding stapt .. niet waar .. ?
Dat lijkt me eerder om het uitlekken van de inhoud van de film voorafgaand aan de publicatie te voorkomen. Zou ik ook niet willen. En ik vind het een prima film. Smaken verschillen. Beetje saai en voorspelbaar, maar zeker niet belabberd.quote:voor de rest kon niemand van te voren weten dat die film zo belabberd is, geen wonder dat Wilders geen voorvertoning wou
huh, kip zonder kop ?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Je gaat weer in het zwart-wit he? Grijze gebieden doe jij niet aan zo blijkt
Negeren of als een kip zonder kop hysterisch in de rondte rennen om maar vooral overal te gillen dat er een zeer beledigende film aan komt en of iedereen hem nu vast wilde steunen enzo want je weet maar nooit... oeh... oeh... panieeeeeeeek! Dat zijn twee uitersten. Wat mij betreft had Balkenende er beter 'ergens tussenin' kunnen gaan zitten.
Daswaar maar als er rellen uitbreken is het zijn schuld.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:49 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk zijn artistieke vrijheid om de inhoud van de film te bepalen.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:05 schreef __Saviour__ het volgende:
nounou, er is een nachtje overheen gegaan er wat gebeurde er: niks!
als balkenende lef heeft, komt ie met een toespraak waarin ie excuses maakt voor z'n knieval en verraad van de vrijheid
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:22 schreef Kaneel het volgende:
Mirror: http://82.171.88.216/fitna/
deel 2 komt eraan
die krant heeft gewoon een bepaalde insteek.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:40 schreef Agiath het volgende:
Wel grappig dat bijna alle stukje's krant uit de film overduidelijk uit de Telegraaf komen, dat draagt ook weer lekker bij aan de waarheid ervan
mwah, een ander uitschelden voor domme hoer als die een andere mening heeft is blijkbaar wel normaal ?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:42 schreef De.Kromme het volgende:
Vogelaar helemaal blij dat de Moslims in NL rustig bleven.
Nee domme hoer, het is NORMAAL dat je rustig blijft wanneer je geconfronteerd wordt met een andere mening, daarvoor hoef je geen complimenten te geven.
Laffe kut-regering.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
die krant heeft gewoon een bepaalde insteek.
veel van de andere kranten zijn overduidelijk links, die hebben liever knuffelonderwerpen
Het is haar mening niet, ze is bang en stelt zich daarom op een dergelijke manier op. Zij weet ook wel dat het niet normaal is om geweld te gaan gebruiken naar aanleiding van een film.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:44 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, een ander uitschelden voor domme hoer als die een andere mening heeft is blijkbaar wel normaal ?
Of die zitten niet meteen met harde plasser als wilders weer eens wat zegt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
die krant heeft gewoon een bepaalde insteek.
veel van de andere kranten zijn overduidelijk links, die hebben liever knuffelonderwerpen
zo zo, eerst voor domme hoer uitschelden en daarna ook nog voor haar denken cq te bepalen wat haar mening nou wel of niet is .. welkom in de wondere wereld van fundamentalistisch denken over vrouwenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:47 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Het is haar mening niet, ze is bang en stelt zich daarom op een dergelijke manier op. Zij weet ook wel dat het niet normaal is om geweld te gaan gebruiken naar aanleiding van een film.
Iedereen stelde zich laf op, met Balkenende als topper. Het was afschuwelijk om te zien hoe zij Wilders lieten vallen. Niet de vrijheid verdedigen, wat ze eigenlijk hoorden te doen, maar keer op keer laf afstand ervan nemen en haast bijna smeekbede's doen van 'val ons niet alsjeblieft, we hebben thee!'quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:47 schreef De.Kromme het volgende:
Het is haar mening niet, ze is bang en stelt zich daarom op een dergelijke manier op. Zij weet ook wel dat het niet normaal is om geweld te gaan gebruiken naar aanleiding van een film.
idd... dan had hij de spijker op zijn kop geslagen, en de politiek correcte hap mooi voor schut gezet... nu komt hij met een slappe opsomming van feiten die we allemaal allang wisten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:47 schreef Raven_ het volgende:
Jammer. Als Wilders een compilatie van alle gebeurtenissen en uitspraken van de afgelopen maanden had gemaakt had ie veel meer bereikt, denk ik. Nu heeft iedereen het over Wilders en de film. Hetgene waar het om gaat, wordt doodgezwegen.
Die krant laat gewoon de duistere kant zien van de multicultuur, dat is alles.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:54 schreef Agiath het volgende:
[..]
Of die zitten niet meteen met harde plasser als wilders weer eens wat zegt.
Ja Balkenende is echt een pussy. reageer is normaal of reageer gewoon nietquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Iedereen stelde zich laf op, met Balkenende als topper. Het was afschuwelijk om te zien hoe zij Wilders lieten vallen. Niet de vrijheid verdedigen, wat ze eigenlijk hoorden te doen, maar keer op keer laf afstand ervan nemen en haast bijna smeekbede's doen van 'val ons niet alsjeblieft, we hebben thee!'
ja, dat is hij. Een lafaard. Dat bleek wel de afgelopen weken en z'n toespraak gisternacht maakte het helemaal af.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:59 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja Balkenende is echt een pussy. reageer is normaal of reageer gewoon niet
Niet te vroeg opgelucht ademhalen:quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:05 schreef __Saviour__ het volgende:
nounou, er is een nachtje overheen gegaan en wat gebeurde er: niks!
als balkenende lef heeft, komt ie met een toespraak waarin ie excuses maakt voor z'n knieval en verraad van de vrijheid
(www.nu.nl)quote:TEHERAN - Iran heeft de donderdag verschenen film Fitna van Geert Wilders vrijdag veroordeeld als "gruwelijk" en "godslasterlijk".
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken riep de Nederlandse regering en de Europese Unie op snel actie te ondernemen om "deze walgelijke actie" te stoppen.
In een verklaring waarschuwde woordvoerder Mohammad Ali Hosseini voor repercussies. Hij trad daarover niet in detail.
wtf .. heeft die niet keer op keer gezegd dat ze de film niet willen verbieden omdat vrijheid van meningsuiting hier het hoogste goed is .. dus waar heeft die de vrijheid niet verdedigt ?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Iedereen stelde zich laf op, met Balkenende als topper. Het was afschuwelijk om te zien hoe zij Wilders lieten vallen. Niet de vrijheid verdedigen, wat ze eigenlijk hoorden te doen, maar keer op keer laf afstand ervan nemen en haast bijna smeekbede's doen van 'val ons niet alsjeblieft, we hebben thee!'
Hij heeft enkel gezegd dat ze het niet kunnen verbieden vanwege de vrijheid van meningsuiting. Maar hij heeft zich nooit duidelijk vóór die vrijheid uitgesproken. Hij had duidelijk moeten melden dat nederland absoluut achter de vrijheid van meningsuiting staat, wat de boodschap van de film ook is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:08 schreef moussie het volgende:
wtf .. heeft die niet keer op keer gezegd dat ze de film niet willen verbieden omdat vrijheid van meningsuiting hier het hoogste goed is .. dus waar heeft die de vrijheid niet verdedigt ?
Hij heeft er alleen aan toegevoegd dat het geen regeringsstandpunt is, en dat is het ook niet .. dus wat heeft dat te maken met smeken ?
Je lijkt te verwachten dat die zijn steun uitspreekt voor een film waarvan hij de inhoud nog niet eens kent, een soort blinde solidariteit met een parlementariër van de oppositie ?
tja, als je duidelijk laat blijken zelf niet achter de (te verwachten) inhoud van die film te staan maar het toch moet toestaan .. hoeveel duidelijker wil je hebben dat vrijheid van meningsuiting het hoogste goed is, zelfs de handen van de regeringsleider zijn gebonden ..quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hij heeft enkel gezegd dat ze het niet kunnen verbieden vanwege de vrijheid van meningsuiting. Maar hij heeft zich nooit duidelijk vóór die vrijheid uitgesproken. Hij had duidelijk moeten melden dat nederland absoluut achter de vrijheid van meningsuiting staat, wat de boodschap van de film ook is.
Ojeej, een scheet van Iran...dat was natuurlijk TOTAAL niet te verwachten.....quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet te vroeg opgelucht ademhalen:
[..]
(www.nu.nl)
Nou jongens, we zijn gewaarschuwd
Nee joh, dat was toen we nog geen Joodse-Islamitische-Christelijke traditie hadden.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:42 schreef De.Kromme het volgende:
Nee domme hoer, het is NORMAAL dat je rustig blijft wanneer je geconfronteerd wordt met een andere mening, daarvoor hoef je geen complimenten te geven.
Laffe kut-regering.
Dat is niet de verwachting als het gaat om een religie. En overigens zou je je boodschap ook prima op jezelf kunnen betrekken, als het om 'rustig blijven' gaat. Ik heb nog geen moslim zo horen reageren zoals jij nu doet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:42 schreef De.Kromme het volgende:
Laffe kut-regering.
ja daar zullen al die hulpverleners ergens in een afgelegen gebied heel blij mee zijn, dat zijn namelijk diegenen die profijt hebben van deze 'hysterie'quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:27 schreef popolon het volgende:
Nou JP, volgende keer eerst maar even rustig afwachten op wat er gaat komen voordat je hysterisch begint te gillen.
Ook het buitenland pakt 't maar nauwelijks op trouwens. Gedoe om niks.
Natuurlijk vindt Iran het 'gruwelijk'. Ze gaan vast niet zeggen: ach, eigenlijk is de toon best gematigd, in vergelijking met de gruwelijkheden die we zelf uit naam van de islam begaan. Wie generaliseert er hier nu eigenlijk? Wie zaait er hier nu eigenlijk tweespalt?quote:Iran heeft de donderdag verschenen film Fitna van Geert Wilders vrijdag veroordeeld als "gruwelijk" en "godslasterlijk". De film bewijst volgens Iran "een diepgewortelde vendetta" van westerse burgers tegen de islam en moslims.
Nee, dombo Rabbae, dat is de boodschap van je collega-moslims in landen als Iran en Syrië. ZIJ zijn degenen die aan het woord komen in Fitna. Ook het haatzaaien gebeurt door moslim-geestelijken. Waarom dien je daar dan geen aanklacht tegen in? Gevalletje selectieve verontwaardiging van de hoogste plank.quote:"De boodschap van Wilders is dat de islam erop uit is om de westerse beschaving te vernietigen. En dat wij als moslims erop uit zijn de Nederlandse samenleving te vernietigen. Zijn boodschap is niet alleen angstwekkend, maar ook haatzaaiend."
Nogmaals: al het racisme in de film komt rechtstreeks uit de mond van moslims. Persvrijheid is nooit ergens een dekmantel voor. Dat je het alleen al aandurft om persvrijheid en dekmantel in één zin te noemen, is veelzeggend. Als er IETS is dat op deze planeet als dekmantel voor allerlei gruwelijkheden wordt gebruikt, is het wel religie.quote:Het Indonesische ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de film "misleidend en vol racisme". Het uitbrengen is "een onverantwoordelijke actie onder de dekmantel van de persvrijheid", aldus een woordvoerder.
ze hadden ongetwijfeld gehoopt een dag met nieuwsuitzendingen vol met rellen, zodat gezegd kon worden: zie je wel, wilders had de film nooit mogen uitbrengen!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:34 schreef popolon het volgende:
Welke hysterie? Ik krijg meer het idee dat men de uitgebleven hysterie zoekt. En dan doel ik niet eens op Wilders.
Men baalt gewoon dat er geen rel ontstaat nu.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:34 schreef popolon het volgende:
Welke hysterie? Ik krijg meer het idee dat men de uitgebleven hysterie zoekt. En dan doel ik niet eens op Wilders.
Om religie? Om de Islam bedoel je.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:26 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is niet de verwachting als het gaat om een religie.
Als ze Wilders een domme idioot vonden dan mochten ze dat van mij zeggen hoor.quote:En overigens zou je je boodschap ook prima op jezelf kunnen betrekken, als het om 'rustig blijven' gaat. Ik heb nog geen moslim zo horen reageren zoals jij nu doet.
je eigen woordenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:34 schreef popolon het volgende:
quote:Nou JP, volgende keer eerst maar even rustig afwachten op wat er gaat komen voordat je hysterisch begint te gillen.
Neen, niet alleen de islam. Religie is heilig en wordt dus niet hetzelfde ervaren als belediging op het gebied van kleding of baan of capaciteit. Atheisten hebben de neiging te schreeuwen dat het wel zo zou moeten zijn en dat religieuzen dus niet zo moeten zeuren, want zij slikken ook iedere dag beledigingen. Dat is heel mooi natuurlijk, maar te simpel, en niet de realiteit. Het is in die zin dus best logisch dat Vogelaar 'blij' is dat de kalmte bewaard is gebleven. Of het verstandig is dat openlijk te uiten is 'n tweede, je wil de verwachtingen niet in de hand werken uiteraard.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:48 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Om religie? Om de Islam bedoel je.
[..]
Als ze Wilders een domme idioot vonden dan mochten ze dat van mij zeggen hoor.
Ja hoor, in de film van Wilders was absoluut geen sprake van het generaliseren van Moslimsquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Men baalt gewoon dat er geen rel ontstaat nu.
Er is er maar 1 die moslims feitelijk over 1 kam scheert, en dat is Balkenende, door a priori zo paniekerig te reageren, zulke doemscenario's voor ogen had, waarvoor echt heel islamitisch Nederland en half Islamitisch Oosten op de been voor had moeten komen. Blijkbaar ziet juist hij moslims als redeloze lopende korte lontjes.
Heb ik Balkenende niet horen zeggen, maar dat terzijde. Je zou natuurlijk ook als je niet zo'n tunnelvisie had tevens kunnen zeggen dat er geen hol gebeurt en Wilders er dus behoorlijk naast zit met zijn rampscenario.quote:Ja, en nu gebeurt er dus geen hol, en weet Balkenende het nog zo te draaien dat dat komt door zijn kordate optreden paniek
Wat in P&W al werd aangegeven: als Balkenende niets had gezegd en de boel was wel degelijk losgebroken, was het ook niet goed geweest. Zijn gematigde reactie (want van paniek, kip zonder kop, etc., was geen sprake) was het beste wat hij kon doen op niet reageren na - en dat laatste had overigens meer mijn voorkeur, maar ik vind het begrijpelijk dat hij zich geroepen voelde wel wat te roepen.quote:Alsof haatbaarden in Verweggistan een film van Wilders nodig hebben om uit hun dak te gaan. Zij kiezen zelf wel het moment supreme, en dat moment staat volkomen los van de inhoud van de opgezochte aanleiding.
Wie is hier de paniekzaaier? Heb jij dat filmpje wel bekeken?quote:Balkenende, wat ben je nou?
Een laffe paniekzaaier die angstig wijst naar Wilders in de hoop dat de Grote Boze Moslimwolf hem als laatste op zal eten "kijk, kijk, die moet je hebben, zijn schuld, niet mij opeten, ik help je toch?"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |