abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57631992
quote:
Rotterdam, 26 maart. De voorzitter van het comité voor ex-moslims, Ehsan Jami, zegt dat hij zijn anti-islamfilm, een tekenfilm, op 20 april uitbrengt.

Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO), één van de belangrijkste moslimorganisaties in Nederland, spant een kort geding aan tegen de nog te verschijnen film, zo bleek uit een uitzending van het tv-programma Netwerk vanavond.

In het programma was een zwart wit tekening uit de film The Life of Mohammed te zien. De profeet Mohammed wordt daarop afgebeeld met zijn 9-jarige vrouw Aisa. De profeet is onderweg naar een moskee om zijn vrouw te ontmaagden. Er staat ook een hakenkruis bij. Jami zegt met zijn film aan te willen tonen dat de levenslessen van de profeet, lijnrecht in gaan tegen de universele rechten van de mens; bijvoorbeeld de rechten van vrouwen, afvalligen en homoseksuelen.

Minister van Staat Hans van den Broek zag de tekening en sprak van „politieke pyromanie”: brand stichten, maar blussen ho maar.” Hij vond het „vernederende en haatzaaiende” beelden. Deze week riep de oud-minister van Buitenlandse Zaken (CDA) het kabinet op naar de rechter te stappen om de anti-islamfilm van PVV-leider Geert Wilders te verbieden. Van den Broek vreest dat Nederlanders wereldwijd het slachtoffer worden van geweldpleging door woedende moslims.

Jami, oud-PvdA-lid en momenteel lid van zijn eigen eenmans fractie in de gemeenteraad van Leischendam-Voorburg zei in oktober al dat hij met zijn film wilde shockeren en dat zijn productie heftiger consequenties zal hebben dan de Deense Mohammed-cartoons. In Netwerk zei hij zich niets aan te trekken van de gevolgen van zijn film. Het is volgens hem niet de verantwoordelijkheid van de boodschapper, maar van de mensen die erop reageren.

CMO-bestuurslid Ayhan Tonca zei in het programma dat het goed is als rond dit soort films jurisprudentie ontstaat. „Het is een ideale zaak om aan de rechter voor te leggen.” Tonca denkt dat Nederland niet klaar is voor een tweede anti-moslimfilm, naast die van Wilders. „Ik kan dit niet meer uitleggen aan mijn achterban of in de moslimlanden. Zij denken: waar zijn we mee bezig in Nederland?”

Het Contactorgaan Moslims en Overheid wil een kortgeding aanspannen tegen Ehsan Jami, oprichter van het Comité voor ex-moslims. Dit in verband met de anti-islamfilm die Jami binnenkort zal uitbrengen. De animatiefilm over het leven van Mohammed, 'The Life of Mohammed' getiteld, zal 20 april uitkomen. De vraag is nu hoe Nederland na de film van Geert Wilders reageert op een tweede anti-islamfilm. Netwerk sprak met Jami en kreeg inzage in een fragment uit de film. Verder reacties van Minister van Staat Hans van den Broek, terrorisme-expert Edwin Bakker en Ayhan Tonca, bestuurslid van het Contactorgaan Moslims en Overheid.

[ Bericht 61% gewijzigd door gronk op 28-03-2008 00:08:49 ]
pi_57632264
Ehsan Jami moet zich nodig laten onderzoeken. Die jongen is ernstig gestoord.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57632272
Nederland wel, bovengenoemde personen (van den Broek, Edwin Bakker, Ayhan Tonca) kennelijk niet.

Waarom te triest voor woorden? Vind de terreurdreigingen eigenlijk toch een slagje triester..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57632469
Over de anti-islam film waar Ehsan Jami mee bezig is was zojuist een reportage te zien bij Netwerk inderdaad.

Hij verwacht 'm 20 april af te hebben.

Op zich heb ik niets tegen nóg een islam-kritische film, in principe kan er niet genoeg discussie zijn over dit onderwerp, maar dan moet die wel gevoerd worden op de juiste gronden en genuanceerd.

Helaas heeft Ehsan Jami in navolging van Wilders ook de behoefte om onnodig te kwetsen en zoveel mogelijk krachttermen te gebruiken wat een goede discussie met inhoudelijke argumenten in de weg kan staan omdat hij daarmee op voorhand al vele (ook gematigde) moslims, die hij juist wilt aanspreken, beledigd en tegen zich in het harnas jaagt.

Zojuist was dus in Netwerk een reportage hierover waarin ze een soort persconferentie lieten zien. Het kwam op mij over als een wanhopige poging om Wilders te overtreffen wat betreft grofheid, grootspraak, beledigingen en (ver)gezochte kritiek.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tomatenboer op 26-03-2008 21:26:41 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:40:20 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57633143
Tekenfilms zijn leuk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57633319
Ach ja, de teneur is nu al dat elke neiging/uiting die eventueel kwetsend kan zijn voor de moslim-medemens in de media wordt besproken, hoe diep (qua knieval) is het vrije westen gezonken. Laat youtube (nu het nog kan) maar volstromen met beelden die moslims niet zo (kunnen) prettig vinden, tenslotte wordt via dat kanaal al hel en verdoemenis over ons vrije mensen uitgekotst. Overigens liet een kenner in Netwerk een oud boek zien met Arabische teksten inclusief afbeeldingen van Mohammed < héél eventjes in beeld maar hoor want stel je voor... Anyway, nog meer filmpjes, nog meer, nog meer, nog meer...heel misschien gaat dat wennen, krijgt men eelt op de kwetsbare ziel, gaan kritische filmpjes de neus uithangen en gaat wat anders zoeken om zich druk over te maken.
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tekenfilms zijn leuk!
Dat sowieso!
pi_57634052
Ik zweer het je; er komt een dag dat ik ga stemmen met mijn voeten. .
I´m back.
pi_57634164
Volgens mij wordt het tijd voor een the life of brian maar dan de islam variant Ben alleen bang dat dat de halve moslimwereld op zijn kop zal zetten.
pi_57634219
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:10 schreef FreedonNadd het volgende:
Volgens mij wordt het tijd voor een the life of brian maar dan de islam variant Ben alleen bang dat dat de halve moslimwereld op zijn kop zal zetten.
The life of Hans Brinker, daarvoor wordt het tijd. .
I´m back.
  Donald Duck held woensdag 26 maart 2008 @ 22:12:41 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57634261
Als hij dat wil moet hij dat vooral doen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:14:32 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57634324
Ehsan Jami komt mij nog een behoorlijk stuk rustiger en meer beheerst over dan Wilders, vaak met behoorlijke argumenten.

Dus, ja.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57634585
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:14 schreef Yildiz het volgende:
Ehsan Jami komt mij nog een behoorlijk stuk rustiger en meer beheerst over dan Wilders, vaak met behoorlijke argumenten.

Dus, ja.
Moet je de reportage in Netwerk van vandaag maar eens terugkijken op uitzendinggemist.

Zoals ik in mijn post al zei komt hij op mij over alsof hij wanhopig probeert Wilders te 'overschreeuwen'.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_57634636

hier een preview van de tekenfilm.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57634789
Dat meisje met dat beertje, is dat niet Maddie MacCann???
I´m back.
pi_57634833
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:45 schreef Suko het volgende:
Ach ja, de teneur is nu al dat elke neiging/uiting die eventueel kwetsend kan zijn voor de moslim-medemens in de media wordt besproken, hoe diep (qua knieval) is het vrije westen gezonken. Laat youtube (nu het nog kan) maar volstromen met beelden die moslims niet zo (kunnen) prettig vinden, tenslotte wordt via dat kanaal al hel en verdoemenis over ons vrije mensen uitgekotst. Overigens liet een kenner in Netwerk een oud boek zien met Arabische teksten inclusief afbeeldingen van Mohammed < héél eventjes in beeld maar hoor want stel je voor... Anyway, nog meer filmpjes, nog meer, nog meer, nog meer...heel misschien gaat dat wennen, krijgt men eelt op de kwetsbare ziel, gaan kritische filmpjes de neus uithangen en gaat wat anders zoeken om zich druk over te maken.
[..]

Dat sowieso!
X
pi_57634892
ik ben dat hele islam-gezeik een beetje zat eigenlijk
ik vind moslims die geen kritiek kunnen verdragen extreem belachelijk,
maar de mensen die er maar over door blijven zeuren zoals wilders en jami zijn geen haar beter
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_57634898
Wie heeft er al een pak pampers ingeslagen voor de dag dat de film wordt uitgezonden en de nasleep?
pi_57634946
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tekenfilms zijn leuk!
In deze wordt Betty Boop gegangbangd door een stel moellahs met haatbaardjes, denk ik. .
I´m back.
pi_57634994
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:27 schreef OldJeller het volgende:
Wie heeft er al een pak pampers ingeslagen voor de dag dat de film wordt uitgezonden en de nasleep?
Joh, ik heb al drie gezinspakken popcorn klaar liggen voor de film van Wilders, maar die worden ondertussen oudbakken hè.
I´m back.
pi_57635032
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:27 schreef Schunckelstar het volgende:
ik ben dat hele islam-gezeik een beetje zat eigenlijk
Joh.
I´m back.
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:32:53 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57635127
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:27 schreef OldJeller het volgende:

Chips en bier!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57635128
Een tweede? Laten we even niet teveel op de zaken vooruit lopen mensen.

Of zijn jullie allemaal in een tijdmachine gestapt en is de film van Wilders al ergens te zien?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_57635349
de eerste was toch die Van Gogh-film.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_57635470
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Chips en bier!
De Joodsch-Christelijke erfenis bepaalt dat je bij het aanschouwen van een dergelijke rolprent enige gezinspakken popcorn nuttigt.
I´m back.
pi_57635475
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joh.
ja,het is niet te geloven maar het is echt waar
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: