quote:Rotterdam, 26 maart. De voorzitter van het comité voor ex-moslims, Ehsan Jami, zegt dat hij zijn anti-islamfilm, een tekenfilm, op 20 april uitbrengt.
Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO), één van de belangrijkste moslimorganisaties in Nederland, spant een kort geding aan tegen de nog te verschijnen film, zo bleek uit een uitzending van het tv-programma Netwerk vanavond.
In het programma was een zwart wit tekening uit de film The Life of Mohammed te zien. De profeet Mohammed wordt daarop afgebeeld met zijn 9-jarige vrouw Aisa. De profeet is onderweg naar een moskee om zijn vrouw te ontmaagden. Er staat ook een hakenkruis bij. Jami zegt met zijn film aan te willen tonen dat de levenslessen van de profeet, lijnrecht in gaan tegen de universele rechten van de mens; bijvoorbeeld de rechten van vrouwen, afvalligen en homoseksuelen.
Minister van Staat Hans van den Broek zag de tekening en sprak van „politieke pyromanie”: brand stichten, maar blussen ho maar.” Hij vond het „vernederende en haatzaaiende” beelden. Deze week riep de oud-minister van Buitenlandse Zaken (CDA) het kabinet op naar de rechter te stappen om de anti-islamfilm van PVV-leider Geert Wilders te verbieden. Van den Broek vreest dat Nederlanders wereldwijd het slachtoffer worden van geweldpleging door woedende moslims.
Jami, oud-PvdA-lid en momenteel lid van zijn eigen eenmans fractie in de gemeenteraad van Leischendam-Voorburg zei in oktober al dat hij met zijn film wilde shockeren en dat zijn productie heftiger consequenties zal hebben dan de Deense Mohammed-cartoons. In Netwerk zei hij zich niets aan te trekken van de gevolgen van zijn film. Het is volgens hem niet de verantwoordelijkheid van de boodschapper, maar van de mensen die erop reageren.
CMO-bestuurslid Ayhan Tonca zei in het programma dat het goed is als rond dit soort films jurisprudentie ontstaat. „Het is een ideale zaak om aan de rechter voor te leggen.” Tonca denkt dat Nederland niet klaar is voor een tweede anti-moslimfilm, naast die van Wilders. „Ik kan dit niet meer uitleggen aan mijn achterban of in de moslimlanden. Zij denken: waar zijn we mee bezig in Nederland?”
Dat sowieso!quote:
The life of Hans Brinker, daarvoor wordt het tijd.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:10 schreef FreedonNadd het volgende:
Volgens mij wordt het tijd voor een the life of brian maar dan de islam variantBen alleen bang dat dat de halve moslimwereld op zijn kop zal zetten.
Moet je de reportage in Netwerk van vandaag maar eens terugkijken op uitzendinggemist.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:14 schreef Yildiz het volgende:
Ehsan Jami komt mij nog een behoorlijk stuk rustiger en meer beheerst over dan Wilders, vaak met behoorlijke argumenten.
Dus, ja.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:45 schreef Suko het volgende:
Ach ja, de teneur is nu al dat elke neiging/uiting die eventueel kwetsend kan zijn voor de moslim-medemens in de media wordt besproken, hoe diep (qua knieval) is het vrije westen gezonken. Laat youtube (nu het nog kan) maar volstromen met beelden die moslims niet zo (kunnen) prettig vinden, tenslotte wordt via dat kanaal al hel en verdoemenis over ons vrije mensen uitgekotst. Overigens liet een kenner in Netwerk een oud boek zien met Arabische teksten inclusief afbeeldingen van Mohammed < héél eventjes in beeld maar hoor want stel je voor... Anyway, nog meer filmpjes, nog meer, nog meer, nog meer...heel misschien gaat dat wennen, krijgt men eelt op de kwetsbare ziel, gaan kritische filmpjes de neus uithangen en gaat wat anders zoeken om zich druk over te maken.
[..]
Dat sowieso!![]()
In deze wordt Betty Boop gegangbangd door een stel moellahs met haatbaardjes, denk ik.quote:
Joh, ik heb al drie gezinspakken popcorn klaar liggen voor de film van Wilders, maar die worden ondertussen oudbakken hè.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:27 schreef OldJeller het volgende:
Wie heeft er al een pak pampers ingeslagen voor de dag dat de film wordt uitgezonden en de nasleep?
Joh.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:27 schreef Schunckelstar het volgende:
ik ben dat hele islam-gezeik een beetje zat eigenlijk![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:27 schreef OldJeller het volgende:
Wie heeft er al een pak pampers ingeslagen voor de dag dat de film wordt uitgezonden en de nasleep?
De Joodsch-Christelijke erfenis bepaalt dat je bij het aanschouwen van een dergelijke rolprent enige gezinspakken popcorn nuttigt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |