quote:Voorgaande topics:
XXXVII - XXXVI - XXXV - XXXIV - XXXIII - XXXII - XXXI - XXX - XXIX - XXVIII - XXVII - XXVI - XXV - XXIV - XXIII - XXII - XXI - XX - XIX - XVIII - XVII - XVI - XV - XIV - XIII - XII - XI - X - IX - VIII - VII - VI - V - IV - III - II - I.
Er is ook een topic beschikbaar in CUL
Culinaire toppers van IKEA
quote:TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.
Tarieven voor normaal transport:
¤15,- | < 25 kg / afmeting max 58x78x175 cm
¤29,- | 0 - 100 kg
¤59,- | 100 - 300 kg
¤89,- | > 300 kg
¤10,- | etagetoeslag
Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.
Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de nieuwe IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:Zondags- en speciale openingstijden
Bij een zondagsopening is IKEA open van 10-17 uur.
Dit zijn de zondagsopeningen van de komende tijd:
16 maart: IKEA Amsterdam
30 maart: IKEA Amsterdam, Haarlem en Heerlen
6 april: IKEA Amsterdam, Breda, Groningen en Utrecht
13 april: IKEA Amsterdam
20 april: IKEA Amsterdam
27 april: IKEA Amersfoort, Amsterdam, Delft, Duiven, Haarlem en Heerlen
Dit zijn de speciale openingstijden voor de komende tijd:
- Goede vrijdag 21 maart: open van 10-18 uur
- Tweede paasdag ma 24 maart: open van 10-17 uur
- Koninginnedag wo 30 april: open van 10-17 uur, m.u.v. IKEA Amsterdam en Delft
Klik hierrrrr voor de openingspost, alleen even 'eerdere topics' aanpassen!quote:Vragen?
Anna staat iedere dag voor je klaar!
En als Anna het niet weet, vraag je het aan één van de medewerkers!IKEA Amsterdam: JC-Rags IKEA Barendrecht: kalinho IKEA Breda: Allan24 IKEA Delft: Snarf IKEA Duiven: WebForce IKEA Eindhoven: Debsterr IKEA Haarlem: GenderQ - Sebastiaan2003 IKEA Heerlen: Adelante - TimC IKEA Hengelo: Bartjebart - MeNicole - Ke2v2in IKEA Utrecht: Memento-Mori
Hoor jij hier ook bij te staan, laat het dan even weten![]()
De nieuwe catalogus 2008/2009 verschijnt in september, tussendoor komen nog wel wat foldertjes uit en nieuwe artikelen verschijnen zo'n vier keer per jaar in de winkel.quote:
@ een ikea medewerkerquote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:17 schreef Memento-Mori het volgende:
TVP om de vraagjes van de mensen hier te kunnen beantwoorden
STIBYquote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:00 schreef Nicknaamloos het volgende:
in april eind april als ik het goed heb.. heb net ff stiekum gekeken op de website van zweden die hebben een nieuwe tv meubel, stiby.. die hebbe we hier niet
Ik w8 op de collectie nieuwe tv meubels.. hehe
Ik lees net septemberjammer, nog langer wachten.
![]()
Nee... Wij kunnen artikelen alleen leveren in de kleuren zoals die in het assortiment zitten. STOLMEN is dus inderdaad alleen in een witte en een zwartbruine uitvoering verkrijgbaar...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:56 schreef egg-bird het volgende:
[..]
@ een ikea medewerker
kun je bepaalde meubels ook laten bestellen in een ander fineer bijv eiken fineer?
Vind de stolmen kast zo gaaf maar vind die witte kleur en donkere kleur zo so so
ik zie een gele kikkerquote:Op zondag 16 maart 2008 20:59 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA gaat auto's verkopen...
Autå Gølf, artikelnummer 156.788.91
[ afbeelding ]
MYSINGE is een uitgaande serie, TYLOSAND is wel aardigquote:Op maandag 17 maart 2008 14:41 schreef Axia het volgende:
Iemand ervaringen met de MySinge of Tylosand banken? Ik twijfel namelijk tussen deze twee
quote:Op maandag 17 maart 2008 15:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
MYSINGE is een uitgaande serie, TYLOSAND is wel aardig
Je moet met je STAT witte deur naar die verfmenger heengaan, dat is de beste manier. Ik kan pas woensdag voor je kijken...quote:Op maandag 17 maart 2008 16:25 schreef suuske343 het volgende:
Heb ik van de keukenafdeling het kleur nummer gekregen van de Stat witte keuken....
Maar nou denk ik dat ik (of hunnie) een nummertje verkeerd heb genoteerd, want de verfmengert kwam met rood-tint aanzetten.
Kan 1 van jullie dat nog es effe kijken voor mij?
Ik doelde op smaak, houd zelf meer van leer en de enige bank van IKEA die ik mooi vind is de STOCKHOLM in bruin leer.quote:Op maandag 17 maart 2008 16:10 schreef Axia het volgende:
[..]
wel aardig? Bedoel je qua kwaliteit of meer omdat het jouw smaak niet is?
ah oke.quote:Op maandag 17 maart 2008 16:48 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik doelde op smaak, houd zelf meer van leer en de enige bank van IKEA die ik mooi vind is de STOCKHOLM in bruin leer.
Hier hetzelfde probleem met een Faktum Applad, kwam ook al een roze kleur uit. Je kunt beter even een plankje meenemen naar de verfzaak..quote:Op maandag 17 maart 2008 16:25 schreef suuske343 het volgende:
Heb ik van de keukenafdeling het kleur nummer gekregen van de Stat witte keuken....
Maar nou denk ik dat ik (of hunnie) een nummertje verkeerd heb genoteerd, want de verfmengert kwam met rood-tint aanzetten.
Kan 1 van jullie dat nog es effe kijken voor mij?
Goh... das toevallig...quote:Op maandag 17 maart 2008 21:23 schreef Onze_Zanie het volgende:
[..]
Hier hetzelfde probleem met een Faktum Applad, kwam ook al een roze kleur uit. Je kunt beter even een plankje meenemen naar de verfzaak..
ik heb ook nog een ikea vuilnisbak in dezelfde kleur.....dus redelijk standaard zal hij toch wel zijn.....quote:Op maandag 17 maart 2008 21:33 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Goh... das toevallig...
FAKTUM APPLAD en FAKTUM STAT zijn dezelfde kleuren
Ow ja dat weet ik niet...quote:Op maandag 17 maart 2008 21:42 schreef suuske343 het volgende:
[..]
ik heb ook nog een ikea vuilnisbak in dezelfde kleur.....dus redelijk standaard zal hij toch wel zijn.....
In juni is Mysinge als het goed is helemaal verdwenen. Tylosand is een prima bank, je kan alle mogelijke opstellingen verzinnen en hij is ontzettend flexibel!! Laat je adviseren in een van de winkels (Amsterdam bijvoorbeeld...)quote:Op maandag 17 maart 2008 16:54 schreef Axia het volgende:
[..]
ah oke.ik hou meer van stoffen banken. We zijn namelijk op zoek naar een bank met chaise longue gedeelte. Afgelopen zaterdag wat banken uitgetest bij de Ikea. Maar als die MySinge eruit gaat, is het denk ik niet zo een goed idee (aangezien ik de bank pas in juni nodig heb).
Thnx!! Ik vind hem verrassend mooi, het lijkt design, vooral op de zgn. 'Tara'- tafels.quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb die tafel al ruim 3 jaar staan. Geen krasjes, maar wel wat afdrukken van een rubberen pannenonderzetter. Er zat ook nog een tafelkleed onder, maar kennelijk was een ovenschaal toch wat te heet. De onderzetter had aan de onderkant allemaal nopjes en die zijn nu dus wat zichtbaar in het folie.
Verder is het een supertafel, die 'surfplank'.
Kramfors misschien een ideetje?quote:Op maandag 17 maart 2008 16:54 schreef Axia het volgende:
[..]
ah oke.ik hou meer van stoffen banken. We zijn namelijk op zoek naar een bank met chaise longue gedeelte. Afgelopen zaterdag wat banken uitgetest bij de Ikea. Maar als die MySinge eruit gaat, is het denk ik niet zo een goed idee (aangezien ik de bank pas in juni nodig heb).
Wanneer je het blad uitpakt en de beschermfolie eraf hebt gehaald het blad even 'behandelen' met een sopje. Gewoon wat water met een milde zeepoplossing. Dat er een dag in laten trekken en dan de tafel afnemen en drogen. Wordt de folielaag wat steviger vanquote:Op woensdag 19 maart 2008 18:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Heeft hier iemand de Gidea tafel? Ik wil hem gebruiken als eettafel.
Blijft het blad daarvan een beetje mooi. Het lijkt me nl. vrij gevoelig voor krassen e.d.
[ afbeelding ]
De bovenkasten zijn gewoon wit van boven. Het is wel het mooist om er een werkblad overheen te leggen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:13 schreef Stiemie het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe de Ikea-keukenkastjes (de bovenkastjes) aan de bovenkant zijn afgewerkt?
Ik zag in een oude vt wonen/ 101 woonideeen een soort van dressoir/ wandkastje gemaakt van ikea-keukenkastjes. Nu lijkt me dat een heel ahndig idee voor hier omdat ik graag een "dressoir" wil dat er redelijk strak uitziet en waar je lekker veel in kwijt kan. De bovenkastjes van mijn eigen keuken (geen ikea dus) zijn niet mooi afgewerkt en je zit aan de bovenkant dus niet mooi afgewerkt mdf enzo.
Ik wil er ook niet te veel aan uitgeven omdat ik een dochter heb die nu 8 maanden is. Ik wil straks wel in huis kunnen genieten in aats van de hele dag in de stress zitten omdat er misschien een krasje op mijn meubels kan komenDaarom leek dit me wel een handig plan.
Die verkoopt IKEA ook (PERFEKT)quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:47 schreef Stiemie het volgende:
Verkoopt Ikea die panelen ook? Of moet ik daarvoor naar bijvoorbeeld Praxis?
Toevallig dan dat ze overal ook een kleurcode meegeven die niet klopt...quote:Op maandag 17 maart 2008 21:33 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Goh... das toevallig...
FAKTUM APPLAD en FAKTUM STAT zijn dezelfde kleuren
Ja maar... die krijgen wij gewoon doorgegeven vanuit Zweden... dus hoe vervelend ook, daar kunnen wij niks aan doen...quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:11 schreef Onze_Zanie het volgende:
[..]
Toevallig dan dat ze overal ook een kleurcode meegeven die niet klopt...
BESTA heeft kleine pootjes standaard bij de kasten zitten. De kasten staan dan ongeveer 2cm van de grond.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:07 schreef Nicknaamloos het volgende:
Stiemie ik wil ook gaan voor de besta voor de tvmeubel.. Ben nog niet echt uit welke kleur.. maar ook weer welke handvaten en of laatjes of kastjes pff... en de poten vind ik een beetje te hoog..
Waar zou ik meer poten voor zulke dingen kunnen halen.
Bartjebart, komt er strax voor Besta meer kleuren of andere varianten?
ik ben verliefd op wat eraan hangtquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:05 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe kan je nou niet van Ikea houden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik ben gewoon een beetje verliefd op mijn wasrek nu.
Kijk de kleine subtiele pootjes:quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:17 schreef Nicknaamloos het volgende:
Bartjebart! thnx! ik wist niet dat die poten hadden van 2 cm.. tenminste nooit gezien, ook niet in de winkel. Ik wist wel dat je die van 10 cm erbij kon kopen.. maar dat vond ik weer te lang. Ik ga zeker weer van de week een kijkje nemen!
Je monteert de deurtjes dan ook net andersom, dat ze naar beneden kleppen dusquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:39 schreef Stiemie het volgende:
Ah bedankt voor de antwoorden!Ik bedenk me nu alleen pas dat het eigenlijk helemaal geen handige kastjes zijn want zo te zien hebben ze van die kastjes gebruikt met een klep die naar boven toe opent. Dan kan je er toch helemaal niet makkelijk iets in/uit halen
![]()
Het lijkt trouwens inderdaad op de BestaIk twijfel nu dus alleen of ik niet beter zoiets van hogere bovenkastjes kan maken emt zo'n afwerkplaat bovenop. Dan heb ik ook ruimte om grotere spullen op te ruimen
Het is, net als IKEA, de HEMAquote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:53 schreef Brighteyes het volgende:
Vogelwasknijpers?
*dinsdag naar de hema snelt...
Ik heb daar nooit problemen over gehoord van klanten die het MIKAEL bureau hebben. En dat is volgens mij qua opzet min of meer hetzelfde.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:29 schreef Sleeve het volgende:
Ik heb het wasrek met katrollen dus ook gekocht vandaag... nog niet opgehangen want ik ben net thuis en moest eerst mijn nieuwe Expedit bureau in elkaar zetten.
Dat wasrek in het trapgat is wel een leuke oplossing. Bij mij komt het gewoon in een normale kamer te hangen en als het bevalt ga ik er nog eentje bij halen.
Het Expedit bureau zit er trouwens leuk uit, maar een nadeel is wel dat mijn muis nu dus niet meer werkt. Waarschijnlijk omdat het oppervlak te glad is? Nu dus maar weer op zoek naar een leuke muismat, maar eigenlijk is dat natuurlijk wel raar voor iets dat bedoeld is om een computer ofzo op te zetten....
Je schrijft echt IKEA en HEMA hoor...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:35 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het is een letterwoord. Net zoals Havo. (dus niet HAVO)
Het is een merknaam die gewoon zo hoort geschreven, net als iPod en ik wist er nog een bekende met hoofdletters in het midden, maar die komt laterquote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:35 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het is een letterwoord. Net zoals Havo. (dus niet HAVO)
wasda?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:05 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe kan je nou niet van Ikea houden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik ben gewoon een beetje verliefd op mijn wasrek nu.
volgens mij is het uit de ANTONIUS seriequote:Op zondag 23 maart 2008 13:27 schreef Kim1981 het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe dat wasrek met katrollen heet, kan het nl niet op de site vinden wilde graag weten hoe het was.
Alvast bedankt
hartelijk bedankt Adelante, helaas kan ikh'm op de site onder die naam niet vinden dus ik zoek weer verder.quote:Op zondag 23 maart 2008 14:24 schreef Adelante het volgende:
[..]
volgens mij is het uit de ANTONIUS serie
Bartje super!!! ik zie die lage pootjes voor het eerst. Vandaag zijn we aan de verf, en loop van de week gaan we voor de besta.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Kijk de kleine subtiele pootjes:
[ afbeelding ]
Ik heb vandaag nog even voor je gekeken of er nieuwe BESTA onderdelen komen; er komen een paar nieuwe deuren aan. Maar deze zijn licht vertraagd al...
Verder komen er nieuwe poten en wielen in nieuwe kleuren en wordt de INREDA accessoires uitgebreid met een aantal extra accessoires. Dit zijn vooral kunststof gekleurde onderdelen. En BESTA krijgt een heel handig deuropensysteempje
quote:Op zondag 23 maart 2008 14:49 schreef Kim1981 het volgende:
[..]
hartelijk bedankt Adelante, helaas kan ikh'm op de site onder die naam niet vinden dus ik zoek weer verder.
En als ik het goed heb was hij 10 of 15 euro.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:13 schreef Bartjebart het volgende:
In onze brochure staat ie ook! (en nog goedkoper dan in Duitsland ook!)
http://ikeaeu.ecbook.eu/08/N2nl/
(pagina 44)
[..]
Als je hier je vestiging naar keuze invult geeft internet aan of dit artikel daar op voorraad is...
Dankje!quote:Op maandag 24 maart 2008 00:45 schreef Memento-Mori het volgende:
* Memento-Mori wenst collega;s die morgen ook moeten werken sterkte toe
al aangepast hoorquote:Op maandag 24 maart 2008 00:46 schreef WebForce het volgende:
[..]
Dankje!. En nog een vrolijke maandag!
Mijn held!!!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:39 schreef WebForce het volgende:
[..]
Je monteert de deurtjes dan ook net andersom, dat ze naar beneden kleppen dus
@BE onwijs bedankt, meteen effe de voorraad gecheckt en ja hoor en in Barendrecht en Delft dus dat moet goedkomen.quote:Op maandag 24 maart 2008 00:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[..]
En als ik het goed heb was hij 10 of 15 euro.
[edit] 12,95 zie ik dus net staan.
alleen niet eens Delft dit keerquote:Afrit Ikea Hengelo afgesloten
Uitgegeven: 24 maart 2008 16:16
Laatst gewijzigd: 24 maart 2008 16:18
HENGELO - De afrit op de A1 naar de IKEA Hengelo is maandagmiddag rond drie uur afgesloten. Dat heeft de ANWB bekendgemaakt.
De file naar de meubelgigant was dusdanig lang dat de wachtende auto's een gevaar vormden voor de rest van het verkeer richting Duitsland.
Het is vooralsnog de enige IKEA-vestiging waar de drukte verkeersproblemen veroorzaakt. De ANWB vermoedt dat de afslag rond 18.00 uur weer vrij wordt gegeven. "Bestemmingsverkeer kan de vorige of volgende afslag nemen", raadt een zegsvrouw aan. "Dan komen ze ook waar ze moeten zijn."
Hipquote:
Duiven gaat pas om 10 uur open (dus ook restaurant, dat is gebruikelijk op een 'zondag'), wij haden dus tussen 9 en 10 die mensen buiten staanquote:Op maandag 24 maart 2008 18:59 schreef Memento-Mori het volgende:
in Utrecht tussen 9 en 10uur al dik 700 bezoekers en toen was de winkel nog niet eens open maar alleen het restauramten ons restaurant heeft 290 stoelen
![]()
![]()
Bij ons ook inderdaadquote:Op maandag 24 maart 2008 19:29 schreef Memento-Mori het volgende:
bij ons is het restaurant altijd om 9 open op zondag
het is geverfd! en morgen gaan we ikeaen.. help me outquote:Op zondag 23 maart 2008 16:16 schreef Nicknaamloos het volgende:
[..]
Bartje super!!! ik zie die lage pootjes voor het eerst. Vandaag zijn we aan de verf, en loop van de week gaan we voor de besta.
Poeple help me out.. ik heb een beige ektorp zithoek.. ik heb bruine laminaat zie kleur:
[ afbeelding ]
en ik wil dan dus een besta tv meubel halen..
Ik vind de beuken serie mwah, de witte past niet bij de rest.. en de zwarte vind ik weer te donker (moeilijk dus).. er komt dus een zelfde kleur salontafel als de tv meubel en een lichte (beige/creme) tapijtje eronder..
'
welke besta kleur raden jullie mij aan?
zwart/bruin, wit of beuken?
THnx!!
Witquote:Op maandag 24 maart 2008 21:26 schreef Nicknaamloos het volgende:
[..]
het is geverfd! en morgen gaan we ikeaen.. help me out![]()
overal gaat het restaurant een uur eerder open (ook op zondag), behalve Duiven blijkbaarquote:
van de BESTA serie vind ik de witte elementen het mooiste, ik vind BONDE trouwens nog steeds mooier dan BESTA, maar da's persoonlijkquote:Op maandag 24 maart 2008 21:26 schreef Nicknaamloos het volgende:
[..]
de pest van BONDE is dat ie er zo uit licht volgens mij...quote:Op maandag 24 maart 2008 21:48 schreef Adelante het volgende:
[..]
van de BESTA serie vind ik de witte elementen het mooiste, ik vind BONDE trouwens nog steeds mooier dan BESTA, maar da's persoonlijk
quote:50% KORTING OP EKESKOG HOES
Hej!
Thuis is de belangrijkste plek ter wereld. Thuis, waar je woont en leeft. Samen met je vrienden of gezin. Waar je speelt, eet, slaapt of tv kijkt. Het is dé plek waar je jezelf kan zijn, die vertelt wie je bent.
Ook jouw EKESKOG 3-zitsbank of slaapbank met hoezen en de EKTORP slaapbankhoezen vallen onder dit woongenot.
Wij willen jou informeren dat deze artikelen uit onze collectie gaan.
IKEA Amersfoort heeft nog een aantal hoezen op voorraad.
Dit is de laatste zending die wij binnen krijgen van de hoezen,
van de EKESKOG 3-zitsbank en de slaapbank.
Hierbij bieden wij jou 50% korting op deze artikelen.
Dit is alleen geldig bij IKEA Amersfoort.
Graag tot ziens.
Met vriendelijke groeten,
IKEA Amersfoort
WOONKAMERS
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:36 schreef Adelante het volgende:
stond zo op hun website
www.ikea.nl/amersfoort
Tuinassortiment is nu in de winkels hoorquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:45 schreef Loesepoes het volgende:
Wie kan mij vertellen wanneer de tuinmuebels weer binnenkomen? Vrienden van ons hebben vorig jaar bij IKEA een tuintafel gekocht waarvan je aan beide kanten het blad naar beneden kunt klappen, poten naar binnen zetten en dan houdt je een mooi klein tafeltje over. Handig als je met z'n tweetjes bent, en bij visite klap je de tafel weer uit
Iemand enig idee wanneer deze artikelen in Nederland te verkrijgen zijn? Zag een paar superleuke bloembakken voor op ons balkon. (als het ooit een keer lente wordt....quote:Op zondag 23 maart 2008 11:17 schreef Adelante het volgende:
preview zomercollectie:
http://www.ikea.com/de/de/catalog/news/range/14201
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:13 schreef Klare het volgende:
[..]
Iemand enig idee wanneer deze artikelen in Nederland te verkrijgen zijn? Zag een paar superleuke bloembakken voor op ons balkon. (als het ooit een keer lente wordt....)
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:59 schreef WebForce het volgende:
[..]
Tuinassortiment is nu in de winkels hoor.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 08:28 schreef Klare het volgende:
Op naar IKEA.
Alweer???...stond er gister al voor openingstijd aan de deurquote:Op woensdag 26 maart 2008 08:28 schreef Klare het volgende:
Op naar de Ikea!
Waarom stel je niet een combinatie samen met witte kasten en hoogglans rode deuren, die passen goed bij je eetkamer stoelen zo te zienquote:Op maandag 24 maart 2008 21:26 schreef Nicknaamloos het volgende:
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:59 schreef Esraa het volgende:
Ik vind de Trollsta ook leuk! Alleen de kleur niet.
Het nieuwe Tundra dessin vind ik daarentegen weer afschuwelijk
Jah ach... leuk voor de plundra dan alvastquote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:17 schreef Adelante het volgende:
ik gok dat je één van de weinigen zult zijn
Hè? Waar pluk jij hem dan van de site vandaanquote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:51 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
gewoon op voorraad in amsterdam
Welke vestiging zei dit? Het verschilt per vestiging namelijk, maar... We hebben landelijk bepaald dat we alleen nog maar stenen bladen in combinatie met totaal montage verkopen. Het risico is voor de klant te groot wanneer je zelf gaat plaatsen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:09 schreef flugeltje het volgende:
Iemand hier die weet hoe het zit met de stenen werkbladen van de keukens? In de winkel vertelden ze ons dat je de keuken zelf mag monteren en dat er daarna iemand langs zou komen om e.e.a. in te meten en vervolgens later te plaatsen. In het foldertje wat we kregen staat echter vermeld dat de inmeetservice (die dus verplicht is bij stenen bladen) alléén aangeboden wordt in combinatie met montage van de keuken. Aangezien we het monteren best wel zelf kunnen en het eigenlijk ook best duur is om te laten doen vinden we dit zonde van het geld. Iemand die uitsluitsel kan geven hoe het nou zit?
Ik hoorde dit van vestiging Breda. Ik kan mezelf overigens voorstellen dat je het stenen blad niet zelf mag inmeten en monteren, dat risico is te groot. Maar om nu te eisen dat de volledige keuken door IKEA gemonteerd wordt gaat me eerlijk gezegd wel erg ver. Het stenen blad, wat overigens erg redelijk geprijsd is, wordt zo ineens een behoorlijke extra kostenpost. (en wat als je alléén een stenen blad wilt op je 'oude' keuken, mag dit dan ook niet?)quote:Op zondag 30 maart 2008 00:44 schreef WebForce het volgende:
[..]
Welke vestiging zei dit? Het verschilt per vestiging namelijk, maar... We hebben landelijk bepaald dat we alleen nog maar stenen bladen in combinatie met totaal montage verkopen. Het risico is voor de klant te groot wanneer je zelf gaat plaatsen.
Een stenen blad op een oude keuken gaat ook niet nee. Probleem voor IKEA op dit moment is dat we het juridisch niet dicht krijgen dat wanneer er een stenen blad op een eigengeplaatste keuken wordt gemonteerd en die breekt door niet correcte montag, dat IKEA daar dan niet vrantwoordelijk is. Vraag is dat, wil je dat als klant zijn (een stenen blad is al gauw ¤1000,- en de kans is erg groot!).quote:Op zondag 30 maart 2008 10:46 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik hoorde dit van vestiging Breda. Ik kan mezelf overigens voorstellen dat je het stenen blad niet zelf mag inmeten en monteren, dat risico is te groot. Maar om nu te eisen dat de volledige keuken door IKEA gemonteerd wordt gaat me eerlijk gezegd wel erg ver. Het stenen blad, wat overigens erg redelijk geprijsd is, wordt zo ineens een behoorlijke extra kostenpost. (en wat als je alléén een stenen blad wilt op je 'oude' keuken, mag dit dan ook niet?)
Het is ook niet dat ik het niet snap hoor, maar punt is gewoon dat je door dat stenen blad van (in ons geval) zo'n 1500 euro nog eens zo'n 1500 euro extra moet gaan betalen voor montage van de rest van de keuken. Het blad wordt dan dus eigenlijk ineens dubbel zo duur. Erg jammer, want de plaatselijke steenboer wordt zo ook wat interessanterquote:Op zondag 30 maart 2008 11:54 schreef WebForce het volgende:
[..]
Een stenen blad op een oude keuken gaat ook niet nee. Probleem voor IKEA op dit moment is dat we het juridisch niet dicht krijgen dat wanneer er een stenen blad op een eigengeplaatste keuken wordt gemonteerd en die breekt door niet correcte montag, dat IKEA daar dan niet vrantwoordelijk is. Vraag is dat, wil je dat als klant zijn (een stenen blad is al gauw ¤1000,- en de kans is erg groot!).
volgens mij heel binnenkortquote:Op zondag 30 maart 2008 11:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik was laatst bij Ikea Delft en ik wilde wat door mij gekregen kadokaarten verzilveren.
De kaarten die in Ikea Delft waren gekocht (barcode) konden verzilverd worden, die van Ikea Nederland (magneetstrip) niet!
Verklaring was ee of andere omzetting van een systeem.
Weet iemand toevallig wanneer deze kaarten wel weer kunnen worden verzilverd?
Voor zover ik weet wordt in Breda ook gewoon de richtlijn gevolgd die landelijk is gesteld, dus stenen werkblad = alleen in combinatie met de aanschaf en montage van de keuken.quote:Op zondag 30 maart 2008 12:48 schreef WebForce het volgende:
Espresso apparaat is zeker erg goed! En de prijs is in vergelijking met een willekeurig ander merk zéér gunstig (eigenlijk belachelijk laag). Over het blad: het kán zijn dat Breda zo te werk gaat met dat plaatsen, maar dat is in de vestiging dan bepaald. Wij in Duiven volgen richtlijnen die zijn bepaald!
Ik kan mezelf indenken dat ze inderdaad ook bij jullie de richtlijnen volgen. Wel is het een idee om dat inderdaad dan ook goed bij het personeel over te brengen. Bij ons was e.e.a. niet duidelijk namelijk. Tenminste, het wás duidelijk tot ik thuis de folder ging lezenquote:Op zondag 30 maart 2008 17:39 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wordt in Breda ook gewoon de richtlijn gevolgd die landelijk is gesteld, dus stenen werkblad = alleen in combinatie met de aanschaf en montage van de keuken.
Maar ik zal het morgen eens navragen
voor zo ver ik weet opent ook de klantenservice om 10 uur, alleen is delft een franchise filiaal en misschien dat het daar anders is, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:51 schreef Spookje81 het volgende:
Ok dat is wel mooi, want aan de doos was niks te zien. We maken hem open en een zijkant zat echt een deuk in die niet te verbergen is. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dan ga ik morgen om 10 uur de ikea gelijk onveilig maken of is de klantenservice ook eerder open?
sommige vestigingen is het wel om 9:30 uur om zo geen "rush" aan retouren te hebben bij opening.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:55 schreef WebForce het volgende:
10 uur is ook de klantenservice geopend, niet eerder...
Euhm voor 2 persoons hebben wij ze volgens mij niet meer nee...quote:Op maandag 31 maart 2008 23:43 schreef Kizzz het volgende:
Verkopen ze bij Ikea nog bed trolley's?
Zo'n plank op wielen voor de gehele breedte boven je bed.
Kan ze via de website niet vinden.
Ik heb in Son ook spullen teruggebracht voor openingstijdquote:Op maandag 31 maart 2008 23:12 schreef Adelante het volgende:
[..]
sommige vestigingen is het wel om 9:30 uur om zo geen "rush" aan retouren te hebben bij opening.
Volgens mij verkopen wij het bed zoals je dat op de eerste foto ziet. Dit is sinds afgelopen zomer de vernieuwde versie.quote:Op donderdag 3 april 2008 02:37 schreef Vandaag... het volgende:
Hoi
Ik zit eraan te denken om dit Hemnes bed te kopen in het wit.
[ afbeelding ]
Maar nu zag ik op Marktplaats een Hemnes bed te koop staan en die lijkt een veel minder hoog voeteneinde te hebben
[ afbeelding ]
Ik vind het bed op de tweede foto mooier dus ik vroeg me af of dit een ander type is. Of is dit gezichtsbedrog? Of is hij verstelbaar in hoogte?
Dankjewel voor het antwoord.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:29 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Euhm voor 2 persoons hebben wij ze volgens mij niet meer nee...
voor 1 persoons wel
Maar we hadden ze wel!quote:Op donderdag 3 april 2008 10:58 schreef ruud.nl het volgende:
Dus ik wachtte al een tijdje tot deze deurtjes van m'n expedit-kast binnen waren in Eindhoven:
[ afbeelding ]
Zag ik van de week dat ze weer voorradig waren.![]()
Ik daarheen, zie ik in het magazijn één verpakking liggen, ook nog beschadigd.![]()
Op de afdeling zakelijk/bureaumeubels... Lijkt mij ook erg handig ja!quote:Op donderdag 3 april 2008 15:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Hee dit lijkt me een handig ding:
[ afbeelding ]
Dit is dus een laptopondersteuningsgeval. Met opbergruimte in het kussen!
Waar kan ik dat in de winkel vinden? Ik heb het ding nog nooit gezien!!!
Verkijk je niet in de opbergruimte!quote:Op donderdag 3 april 2008 15:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Hee dit lijkt me een handig ding:
[ afbeelding ]
Dit is dus een laptopondersteuningsgeval. Met opbergruimte in het kussen!
Waar kan ik dat in de winkel vinden? Ik heb het ding nog nooit gezien!!!
Haha mooi geregeld dus!quote:Op donderdag 3 april 2008 14:25 schreef Spookje81 het volgende:
Nog een update van mn dossierkast. Ik ben dinsdag naar delft terug geweest, ze zijn netjes omgeruild en kreeg nog een bon voor een hotdog,ijsje of frisdrank erbij. Gisteren is de kast in elkaar gezet en staat nu netjes. Ga hem zo verder inladenKan ik mn spullen goed en netjes uitzoeken.
Naja... kasverschillen op zich zijn niet de bedoeling. en die vijf cent. Daar had ik me niet druk om gemaakt...quote:Op donderdag 3 april 2008 22:25 schreef wobbel het volgende:
Zijn ze trouwens bij de IKEA bang voor een paar euro kasverschil?
Had iets teruggebracht wat stuk was, en dat koste 11.95 ofzo. In plaats van dat ze mei ¤12.00 geeft en dan die 5 cent laat zitten...nee gaat ze de halve winkel doorzoeken naar kleingeld om mij 11.95 te geven
Die paar euro kasverschil aan het einde van de dag is goedkoper dan de verloren arbeidstijd
Maar ze kunnen toch ook een pasje geven met ¤11.95 erop?
Ow oke, ik heb namelijk 1x iets ingeleverd zonder kassabon en een keer iets met...en ik had idd 1x geld en de andere keer zo'n pasjequote:Op donderdag 3 april 2008 22:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Naja... kasverschillen op zich zijn niet de bedoeling. en die vijf cent. Daar had ik me niet druk om gemaakt...
Verder is het in principe altijd zo dat je je geld terug krijgt. Tegoedpassen worden alleen gebruikt wanneer je bijvoorbeeld je kassabon niet meer hebt.
enquote:In de rij voor een IKEA-ontbijtje
BREDA - Ze staan 's ochtends om half tien al te popelen om naar binnen te gaan voor een ontbijtje bij IKEA. Velen doen zich zelfs dag in, dag uit te goed aan een croissantje, broodje, eitje en onbeperkt koffie of thee.
Ze beginnen elkaar inmiddels te kennen. Gezellig, zo oordelen de leden van de vaste 'breakfastclub' over het dagelijkse ritueel. Een sociaal evenement voor elke dag. Een uitje dat ze vrijwel elke zondag moeten missen. Maar morgen niet. "Gelukkig. Het is koopzondag."
quote:Het eitje van IKEA
BREDA - Het is nog geen half tien als zich voor de ingang van IKEA een behoorlijke groep mensen heeft verzameld. Ongeduldig dringen ze voor de gesloten draaideur. Een beetje kletsend, elkaar soms groetend. Het is half tien, het restaurant gaat open, de winkel pas over een half uur.
Maar, zo blijkt al snel, die winkel kan deze mensen gestolen worden. Ze komen niet voor een Billy of een Björn. Ze komen voor het ontbijt. Dag in, dag uit.
Neem Lenneke Loerakker. Hoelang komt ze hier al? "Ehm, een jaar of 2,5?", kijkt ze vertwijfeld naar haar buurman Albert Siemons. In elk geval zit ze elke dag steevast om half tien aan het tafeltje tegen de achterwand in het rokersgedeelte.
Lenneke komt er voor haar man. Die werkt bij IKEA. Elke dag vertrekt hij voor dag en dauw. Ongezellig, vindt Lenneke. Dus besloot zij ooit te gaan ontbijten bij IKEA. Kost niks, een euro maar. "En om half elf schuift mijn man gezellig aan voor een bakkie." Buurman Albert uit de Bredase wijk Heuvel is altijd van de partij. "Hij heeft een auto, ik niet", verklaart Lenneke zijn aanwezigheid. Maar, zo lachen ze, ze zijn ook bevriend. "We kennen elkaar van de honden", zegt Albert.
Vrienden zijn ook de twee Vlaamse koppels een tafeltje verderop. Ook leden van de vaste kern. Twee, drie keer per week stappen ze in de auto om vanuit Meer naar IKEA te rijden. Nu al zo'n anderhalf jaar lang. "Een leuk uitje", zegt Rik Martens. "En lekker goedkoop eten", voegt zijn vrouw May van Boxel toe.
Zij en hun dorpsgenoten Louis van Dijck en Francine Goedschalks zijn dol op IKEA. "Na het ontbijt lopen we meestal nog een rondje", zegt Francine. Even checken of er nog wat nieuws is. "We zijn inmiddels een wandelende catalogus", lacht May.
De vier weten dat ze lang niet de enige Belgen zijn. Daar, knikken ze, daar aan dat ene tafeltje verderop zit vaak dat echtpaar uit Hoogstraten. Maar, zo blijkt, het echtpaar zit niet aan dat tafeltje. "Klopt", zeggen Lenny en Ben Matthijssen uit Etten-Leur. "Zij zijn vandaag aan ons tafeltje gaan zitten en wij aan die van hen."
Want, zo merkte ook plaatsvervangend storemanager Elmer Chin van IKEA al: "De vaste kern ontbijters gaat vrijwel elke dag op dezelfde plaats zitten." Verstoord als er opeens een onbekende zit. "Maar dat gebeurt vrijwel nooit. De vast kern is stipt op tijd."
Lenny en Ben Matthijssen mogen zich trouwens nauwelijks tot de hechte ontbijtkliek rekenen. Ze komen immers alleen op vrijdag. "Dan ga ik naar de kapper en gaan we daarna even ontbijten", vertelt Lenny. "Hij houdt namelijk zo van een croissantje", kijkt ze naar Ben.
Een leuk begin van de dag, vinden zij. Precies overigens wat IKEA ooi nastreefde met de introductie van het ontbijt. "Het vervolmaakte het idee dat een dagje IKEA een dagje uit is", zegt Chin. Dat het ontbijt een geheel eigen publiek zou trekken, had niemand bedacht. Dat er bovendien zo veel mensen dagelijks op af zouden komen, al helemaal niet. "Maar het is wel leuk", vindt Chin. Dat zijn de zussen Zus van Kakerken en Riet Sciaroni helemaal met hem eens. Zij zitten samen met oom Ted en het echtpaar Gré en Jan Boender aan hun vaste ronde tafel. Elke dag zijn ze van de partij. Geen dag slaan ze over. Sterker: Zus kan zich de tijd niet meer heugen dat ze brood in huis had.
De twee groepjes leerden elkaar kennen tijdens het IKEA-ontbijt. "Zij waren er ook altijd", knikt Zus naar Gré en Jan. "Ja en dan is er eens geen tafel en schuif je bij elkaar aan en zo is het van lieverlee gegroeid." Ze keuvelen over koetjes en kalfjes. Zien het ontbijt als echt sociaal uitje. En kopen af en toe wat. Dat ook. "We duiken na het ontbijt altijd even de koopjeshoek in", zegt Zus. "Zij", knikt ze naar Riet. "Zij kocht laatst nog drie keukenstoeltjes. Voor de helft van het geld." Zonde van het geld? Ben je gek, niet goed, volgende dag geruild. Net zo makkelijk.
En Gré en Jan? Dagelijks komen ze helemaal uit Boxtel. Natuurlijk: IKEA Eindhoven was dichterbij. "Maar om daar te komen sta je altijd in de file. Bovendien is het hier veel gezelliger", vindt Gré.
Elke dag ontbijten bij IKEA, maar wat nu op zondag. Zus roept: "Deze zondag is het koopzondag." Lekker onder de pannen, knikt het gezelschap. En de andere zondagen? Gré is resoluut. "Is IKEA dicht, geen nood, dan ontbijten we bij gewoon bij Beter Meubel."
Welke winkel ben je geweest dan?quote:Op zaterdag 5 april 2008 15:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Gaan de Expedit boekenkasten eruit ofzo?
Deze was van 59 naar 39 euro, die grotere was ook afgeprijsd.
[ afbeelding ]
En ik zag de Grimle:
[ afbeelding ]
nergens, is ie eruit ofzo? Dat zou wel heel jammer zijn...
Bedankt voor je antwoord!quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Welke winkel ben je geweest dan?
Volgens mij gaan de beuken versies van EXPEDIT wel uit het assortiment. De rest voor zover ik weet niet.
De GRIMLE eettafel wordt vervangen voor een nieuwere versie. De oude versie (van 249.-) is dus uitgaand. Het zou kunnen zijn dat de meeste vestigingen deze ondertussen uitverkocht hebben. Wij hebben die in Hengelo nog volop op voorraad (voor 125.-).
Volgens mij laat de vernieuwde versie nog even op zich wachten.
Jah naja Delft telt niet hequote:Op zaterdag 5 april 2008 21:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord!
Ik ben in Delft geweest, alleen de witte Expedits waren afgeprijsd.
Een nieuwe versie van de Grimle, dat is interessant. Ben benieuwd hoe die eruit gaat zien.
Heeft de Grimle trouwens net zo'n glimmend blad als dat van de Gidea?
Wat vind je mooier aan die tweede, de kleur? Volgens mij is dat bed bij de Ikea ook leverbaar in beukenhoutquote:Op donderdag 3 april 2008 02:37 schreef Vandaag... het volgende:
Hoi
Ik zit eraan te denken om dit Hemnes bed te kopen in het wit.
[ afbeelding ]
Maar nu zag ik op Marktplaats een Hemnes bed te koop staan en die lijkt een veel minder hoog voeteneinde te hebben
[ afbeelding ]
Ik vind het bed op de tweede foto mooier dus ik vroeg me af of dit een ander type is. Of is dit gezichtsbedrog? Of is hij verstelbaar in hoogte?
HEMNES is niet in beukenhout verkrijgbaar maar wordt gemaakt van grenen hout. De afwerking is vaak een beits (vaak antiek) of een lak (vaak zwart of wit)quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:33 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wat vind je mooier aan die tweede, de kleur? Volgens mij is dat bed bij de Ikea ook leverbaar in beukenhout.
Neen, dat is helaasch niet moogelijck.quote:Op maandag 7 april 2008 01:05 schreef hierissieweer het volgende:
De rugkussens van mijn mysinge bank worden slecht, kan ik deze los kopen?
De klantenservice kan toch kussens bestellen van de meeste bankenseries? Of was dat driehonderd jaar geleden nog zoquote:Op maandag 7 april 2008 21:31 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Neen, dat is helaasch niet moogelijck.
nee, niet de kleur maar het voeteneinde. Bij het eerste model is dat zo belachelijk hoog. Dan voel ik me zo opgeslotenquote:Op zaterdag 5 april 2008 22:33 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wat vind je mooier aan die tweede, de kleur? Volgens mij is dat bed bij de Ikea ook leverbaar in beukenhout.
Van sommige kussens wel, het is alleen de vraag of het ook gedaan wordt en of het überhaupt kan met het bepaalde type. EKTORP is ooit wel op voorraad geweest maar niemand had enig idee hoe die kussens in de winkel terecht waren gekomenquote:Op maandag 7 april 2008 22:33 schreef Adelante het volgende:
[..]
De klantenservice kan toch kussens bestellen van de meeste bankenseries? Of was dat driehonderd jaar geleden nog zo
Volgens mij gaan veel personeel van bedrijven in de buurt ook bij de IKEA lunchen...quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, heel goedkoop, ontbijten voor een euro bij Ikea. Het feit dat er veelvoud aan euro's aan brandstof wordt uitgegeven om er te komen, vergeet men voor het gemak even
Ow das nie een erg mooie combinatie...quote:Op woensdag 9 april 2008 14:49 schreef _Arual_ het volgende:
Die expedits heb ik tien jaar terug gekocht, in een uitvoering die nu al helemaal niet meer bestaat: beuken met een zwarte omlijsting. Kostte toen nog 499 gulden, als ik het me goed herinner. Hij gaat nu vervangen worden door een meterslange Besta. Hij is na al die jaren en verhuizingen wonderbaarlijk stevig, met op de plekken waar ik manden had staan wat beschadigingen.
Dag Expedit![]()
De kleuren bruinzwart of zwartbruin zijn in principe hetzelfde. Echter kan er altijd kleur verschil zitten aangezien de basislaag een essenfineer laag is. Doordat het een natuurproduct is, kan het ene product donkerder uitvallen dan het andere.quote:Op woensdag 9 april 2008 20:34 schreef Bullebak het volgende:
Vraagje, op de website wordt bij een aantal meubels de kleur zwartbruin gebruikt, en bij andere meubels de kleur bruinzwart.
Is dit daadwerkelijk ook een kleurverschil, of wordt het gebruikt voor dezelfde kleur?
Tx
Ah, okidoki.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:56 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De kleuren bruinzwart of zwartbruin zijn in principe hetzelfde. Echter kan er altijd kleur verschil zitten aangezien de basislaag een essenfineer laag is. Doordat het een natuurproduct is, kan het ene product donkerder uitvallen dan het andere.
Heb je dit?quote:Op donderdag 10 april 2008 20:11 schreef alex67 het volgende:
Ik heb 2 solar (faktum) onderkasten gekocht, 1 met lades; Op de frontjes daarvan zitten 2 gaatjes voorgeboord om te passen op een rationell lade en een deurpaneel die volgens de verkoper ook op een rationall lade zou passen om een apotheek kast van te maken, echter in de deur zitten alleen 4 ronde gaten voor scharnieren. Zijn deur panelen voor apothekerkasten anders dan gewone deuren? Anna snapt geen bal van mijn vragen en bij de service telefoon is een lange wachttijd.
Een blokje hout aan de onderkant van de spoelbakquote:Op donderdag 10 april 2008 23:01 schreef alex67 het volgende:
Nog een klein vraagje over de keuken. Ik heb ook een keukenblad met ingebouwd RVS spoelbak ontvangen.
Heb daarin met de ikea pons een 35mm gat in gemaakt en een mengkraan ingezet. Doordat het RVS zo flinterdun is, blijft de kraan, hoe vast je hem ook draait een beetje wiebelen.
Heeft iemand hier een briljante oplossing voor?
Ik vind KNÖS best een leuke naam eigenlijk...quote:Op vrijdag 11 april 2008 08:00 schreef Allan24 het volgende:
Wat een briljante naamgeving soms ook hè... de nieuwe naam van de ORIGINAL bureauserie is KNÖS en de SPÅN vloer gaat vanaf nu SLÄTTEN heten
Ik ben vandaag in Delft geweest en daar lagen er nog volop en als het idd die glazen zijn daar staat idd KLUDD op.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:49 schreef Adelante het volgende:
hier staan enkele magneetborden, maar ik denk dat jij de KLUDD bedoelt...
Bij de lades zit ergens een boormal meegeleverd voor het bevestigen van de lade aan je deur... En idd, je moet de gaten dichtmaken met kunstof doppen.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:28 schreef Adelante het volgende:
Ik moest blokjes hout in de scharniergaten van de deur van mij apothekerskastslaan om er vervolgens de lades aan te kunnen bevestigen, dat moet als het goed is zijn meegeleverd met de lades???
verder is WebForce van de keukens....
Vreemd he? Ja ik heb het ook al zoooooo vaak voorgesteld. Maar ja... ze willen er maar niet aan.quote:Op maandag 14 april 2008 22:19 schreef Dipkip het volgende:
Tis inderdaad erg vreemd dat ze niet na iedere zondagmiddag testen en voelen door duizenden klanten inclusief kinderen alle showmodellen vervangen
Het idee is in eerste instantie om de producten te showen zoals ze thuis (of op de zaak) gebruikt gaan worden en ja dan wordt een overtrek wel eens wat smerig of gaat een deurtje wel eens wat hangen. Natuurlijk nooit zo ernstig dat het onverkoopbaar is, maar alles in nieuwstaat houden is niet te doen in een showroom waar wekelijks 20.000 man over de vloer komt, want hoe vaak heb je ze thuis over de vloer?quote:Op maandag 14 april 2008 22:19 schreef Dipkip het volgende:
Tis inderdaad erg vreemd dat ze niet na iedere zondagmiddag testen en voelen door duizenden klanten inclusief kinderen alle showmodellen vervangen
Heerlen toch?quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:21 schreef Adelante het volgende:
Iemand al een idee welke vestiging in NL de eerste IKEA met een aangebouwde kas voor tuinassortiment, bloemen en planten gaat worden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ben benieuwd of het concept gaat werken, tot nu toe zijn planten een ehm... finacieel debaclemaar hé als Ingvar iets wil....
Nee, Heerlen krijgt het (voorlopig?) niet.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Heerlen toch?
Nu gelijk met de verbouwing?
Waar zijn die foto's eigenlijk gemaakt? Ziet er wel goed uit hoor!
info staat in de nieuwe IKEA Family LIVE! die deze week aan alle leden wordt verzonden...quote:Op woensdag 16 april 2008 10:44 schreef enzoronald het volgende:
Ik hoorde gisteren iets van een Ikeamedewerker over een actie die er binnenkort aankomt voor Ikea Family leden voor keukens. Iets met een waardebon,etc. Kan iemand mij hier meer over vertellen ?
Blijkbaar weet je meer ?quote:Op woensdag 16 april 2008 11:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
info staat in de nieuwe IKEA Family LIVE! die deze week aan alle leden wordt verzonden...
kijk aan ! Opzich wel een aardige actie. Ik zal alleen geen keuken van 4500 euro kopenquote:
Laat je een hele mooi offerte maken in Delft en rijd je vervolgens naar Barendrecht om 'm daar te bestellen.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Alleen stom dat die actie niet geldt in Delft
niet, nul komma nul, nothing, nakkes, nada...quote:Op woensdag 16 april 2008 13:34 schreef enzoronald het volgende:
Bij veel keukenboeren is het mogelijk om af te dingen op keukens (soms wel tot 50%). Hoe zit dit bij de ikea ?
Even contact opnemen met de klantenservice, misschien dat ze een uitzondering kunnen maken in bepaalde gevallen. Anders krijgen ze straks klanten die de hele meuk weer in komen leveren (mits niet geplaatst en binnen 90 dagen omruilgarantie) en voor die cadeaupas opnieuw een keuken gan bestellen.quote:Op woensdag 16 april 2008 14:19 schreef meneerdeman het volgende:
[..]
En wat nou als je net hiervoor een keuken hebt besteld? Ik voel me nu al genaaid ....
zijn allebei leverbaar in NL, alleen is de site hier nog niet bijgewerkt...quote:Op woensdag 16 april 2008 15:57 schreef suuske343 het volgende:
waarom is er in duitsland wel een vadero(tuin) bank en hier alleen de tafel??
of komt ie nog?
owwwwwwww zeg dat danquote:Op woensdag 16 april 2008 16:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
zijn allebei leverbaar in NL, alleen is de site hier nog niet bijgewerkt...
En PAX HEMNES is ook in het zwartbruin verkrijgbaar.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:28 schreef Adelante het volgende:
PAX FEVIK is nieuw in het assortiment en te complementeren met eigen gekozen grepen. Die met (optioneel) te plaatsen glaslatjes is HOPEN. Daar stond alleen een ladekast in zwartbruin van op de site, maar die is er dus ook als hoge garderobekast.
Verder vind ik persoonlijk PAX ideaal omdat de inrichting volledig naar eigen wens is aan te passen, hang/leg/laden/schoenenrekken/etc.. Maar het kan goed zijn dat die FEVIK in zwartbruin nog niet in de showroom stond, omdat deze kleur nog niet lang uit is.
...en de kwaliteit, werkelijk waar fantastisch....!!quote:Op donderdag 17 april 2008 00:28 schreef Adelante het volgende:
PAX FEVIK is nieuw in het assortiment en te complementeren met eigen gekozen grepen. Die met (optioneel) te plaatsen glaslatjes is HOPEN. Daar stond alleen een ladekast in zwartbruin van op de site, maar die is er dus ook als hoge garderobekast.
Verder vind ik persoonlijk PAX ideaal omdat de inrichting volledig naar eigen wens is aan te passen, hang/leg/laden/schoenenrekken/etc.. Maar het kan goed zijn dat die FEVIK in zwartbruin nog niet in de showroom stond, omdat deze kleur nog niet lang uit is.
Dat moet dan echt eeuwen geleden zijn aangezien het lampje in die kleur al bijna 2 jaar uit het assortiment isquote:Op donderdag 17 april 2008 12:41 schreef Jill85 het volgende:
Eeuwen geleden zag ik de mooie blauwe versie van de LAMPAN, aangezien ik altijd last heb van ruimtegebrek heb ik toen dat lampje niet gekocht (ondanks dattie maar 2,50 kost). Nu is dat lampje al jaren niet meer verkrijgbaar bij Ikea, komt die ooit nog terug?...(want ik wil er toch graag twee hebben)![]()
http://www.ikea.com/PIAimages/54608_PE159115_S3.jpg
Je moet tijdens de actie naar de keukenafdeling gaan met je bon(nen) en dan krijg je alsnog je kortingsbon. Geldt voor iedereen die in de 90 dagen voor de actie een keuken kocht.quote:Op woensdag 16 april 2008 14:19 schreef meneerdeman het volgende:
En wat nou als je net hiervoor een keuken hebt besteld? Ik voel me nu al genaaid ....
quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:56 schreef Adelante het volgende:
Ik heb de Markus ook en het enige dat ik mis is een verstelbaar/kantelbaar zitvlak, voor de rest zit ie prima...
De zitvlak "schommelt" niet meequote:De schommelfunctie is regelbaar en vergrendelbaar voor extra stabiliteit en controle in verschillende zitstanden.
ooo zo, dat soort systemen haat ik.quote:Op zaterdag 19 april 2008 20:12 schreef Adelante het volgende:
je rugleuning is idd kantelbaar dus je kunt lekker naar achteren, maar ik wil graag de mogelijkheid hebben de rugleuning vast te zetten en dan de zitting schuin naar voren te zetten.
Ik was er vandaag wel maar stond de hele dag op goederenuitgifte (naast de prenatal) en wat jammerquote:Op zaterdag 19 april 2008 22:21 schreef Brighteyes het volgende:Ik heb vanmiddag nog gekeken of ik je zag, maar ik zag je niet.
2 weken geleden stonden we bij je in de rij, maar toen lette ik even niet op en zat er ineens iemand anders en jou zag ik nergens meer.
je hebt twee jaar garantie, dus als het je niet bevalt en na het opnieuw aandraaien van de schroeven kun je bij blijvende klachten er melding van maken bij de klantenservice.quote:Op zaterdag 19 april 2008 20:17 schreef Cahir het volgende:
[..]
ooo zo, dat soort systemen haat ik.
Heb nu de Bonny en na 1 jaar kraakt het hele rugsysteem om hem naar achter te laten hellen. Dus zitten = kraak kraak, bewegen = kraak raak
misschien weer de EK voetbal overtrekquote:Op zaterdag 19 april 2008 21:02 schreef lxa het volgende:
Mensen die bij de ikea werken komen er binnenkort nog nieuwe klippan hoezen ?
Oh ik had Sasha graag willen zien!quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat denk ik wel ja.
Jammer he! Ik wilde even met Sasha showen.
En vandaag... helaas hoefden we niks op te halen. We konden het in het magazijn af.
Nou ja, volgende keer beter.
Zowel ik alsquote:Op zaterdag 19 april 2008 18:55 schreef Cahir het volgende:
Ik ben ATM opzoek naar een goeie bureaustoel waar je lang op ken zitten zonder dat het irritant begint te worden/pijn begint te doen. En nog eentje die lekker hoog is (waar je dus je hoofd, rug volop op ken laten rusten. Zover kwam ik uit bij deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40103100
Het netmatriaal lijkt me iig. erg goed (heb er een tijdje terug nog ingezeten, was er toen nog niet echt naar opzoek).
Maar heeft iemand nog goeie ervaringen met andere stoelen? Of toevallig met deze?
of sowieso op andere beddenquote:Op dinsdag 22 april 2008 08:23 schreef Saffier het volgende:
Wie weet of de bedsteun/zijsteun van Vikare ook op het omkeerbed KURA past?
poez.quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:09 schreef Memento-Mori het volgende:
Rosa loves ikea
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
IKEA werkt met drie verschillende soorten winkels.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:44 schreef Deskjet het volgende:
Hoe zit dat nou precies met het assortiment? Ik lees hier vaak dat mensen dingen in de winkel zien die niet op de site staan.
Ik zoek een badkamerlamp en op de site + catalogus zie ik niets geschikts. Kan ik de IKEA (Hengelo) doorstrepen wat dit betreft of heeft een bezoekje dan nog zin?
Een verrijdbaar nachtkastje vond ik juist geniaalquote:Op woensdag 23 april 2008 12:56 schreef Dichterbijer het volgende:
Vorige week ben ik samen met mijn vriendin op bedden jacht geweest in de Ikea te Eindhoven.
We zijn gegaan voor de HOPEN bedframe van 180x200 (wel ff vergeten dat onze matrassen maar 80cm waren, die ruimte hebben we nu met schuimrubber opgevuld 25 euro bij de plaatselijke meubelmaker
)
[ afbeelding ]
Daarnaast niet de standaard nachtkastjes genomen omdat we die niks vonden (waarom is dat ding verrijdbaar??).
We hebben ipv daarvan de MALM lade kastje genomen:
[ afbeelding ]
Tevens hebben we ons zelf voorzien van deze bureaustoel inclusief de bij behorende verstelbare leuningen.
[ afbeelding ]
Nouja, vond het leuk dit ff mee te delen
Wat is dan het voordeel dat ie verrijdbaar is?quote:Op woensdag 23 april 2008 13:45 schreef Cahir het volgende:
[..]
Een verrijdbaar nachtkastje vond ik juist geniaal
Ik kan dan heel snel de lades van mijn MANDAL bed openkrijgenquote:Op woensdag 23 april 2008 13:54 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Wat is dan het voordeel dat ie verrijdbaar is?
Ik lees na wat onderzoek niet echt hele hoopvolle berichten qua voorraad Kramfors myrby donkergrijs, iemand die meer weet?quote:Op zondag 20 april 2008 19:15 schreef amokjeeh het volgende:
Zal wel aan mij liggen, maar kom de kramfors stof combinaties niet meer tegen op de website. Alleen nog maar de chaise longue en de hoezen. Ze zijn er toch niet uit he?
Dat probleem hebben wij toendertijd ook gehad. Maar na een paar weekjes wachten was de bekleding gewoon weer leverbaar.quote:Op woensdag 23 april 2008 16:04 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Ik lees na wat onderzoek niet echt hele hoopvolle berichten qua voorraad Kramfors myrby donkergrijs, iemand die meer weet?
Mmm, klacht niet eerder gehoord (wordt ook nog niet veel verkocht SOLAR, en helemaal met onderkast ovenquote:Op woensdag 23 april 2008 18:46 schreef alex67 het volgende:
3 vragen/opmerkingen over Ikea Faktum keukens Solar style
1. De verkoper wees ons erop dat het opvul paneeltje om onder een keukenapparaat te monteren ook op een kleine smalle lade gemonteerd kan worden.
Nu deze lades en ladefronten binnen zijn, blijkt dat als je de instructies van het monteren d.m.v. het malletje precies volgt, er een probleem is met het greeploze solar frontje; het schroefje zou dan door het paneeltje komen waar de greep is uitgespaard, houtdikte daar slechts 4 mm.
Klinkt alsof je ronde dempers niet werken. Weet je zeker dat het kopje van het stangetje van die dempers (;')) (ronde, dunne witte kop) en het systeem van de lade gedrukt zit? Dit is erg lastig uit te leggen, maar ga het wel proberen.quote:2. Deze zelfde smalle lade komt met een demper(langwerpig rechthoekig) die prima werkt, de lade wordt het laatste stukje van dicht gaan voorzichtig tegen de kast aangedrukt, terwijl de ronde korte dempers van de grotere laden deze tegen de kast aan laten kletteren, zodat het glaswerk rinkelt. Zijn deze dempers anders in te stellen of zijn er betere te krijgen?
Laat het even liggen en je zal zien dat het recht ligt net als in de showroomkeukens, had ik hier thuis ookquote:3.De binnen onderkant van lades heb ik met het antislip materiaal van Ikea bedekt. Dit zit er bij de modelkeukens in de winkel strak in terwijl het bij mij blijft krullen, wordt ik geacht deze antislip matjes erin te plakken?
NIet echt oplossingen allemaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!quote:bij voorbaat bedankt voor de antwoorden.
Misschien omdat je niet bij alle nachtkastjes er ook echt wat in kan opbergen en dat ze alles in die groep dezelfde naam willen geven? Ik bedenk maar wat hoor.quote:Op woensdag 23 april 2008 14:17 schreef Cahir het volgende:
btw. waarom heten de Nachtkastjes nu Bedtafeltjes
Bedoel je met opvulpaneeltje je plint?quote:Op woensdag 23 april 2008 18:46 schreef alex67 het volgende:
1. De verkoper wees ons erop dat het opvul paneeltje om onder een keukenapparaat te monteren ook op een kleine smalle lade gemonteerd kan worden.
Nu deze lades en ladefronten binnen zijn, blijkt dat als je de instructies van het monteren d.m.v. het malletje precies volgt, er een probleem is met het greeploze solar frontje; het schroefje zou dan door het paneeltje komen waar de greep is uitgespaard, houtdikte daar slechts 4 mm.
Nee, een bedekkingspaneeltje van exact 9.4 cm die gebruikt wordt voor de lade onder een oven in een ovenkastquote:Op woensdag 23 april 2008 23:16 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Bedoel je met opvulpaneeltje je plint?
Verstelbare armleuningen bij KARSTEN? Is dat wat nieuws?quote:Op woensdag 23 april 2008 12:56 schreef Dichterbijer het volgende:
Vorige week ben ik samen met mijn vriendin op bedden jacht geweest in de Ikea te Eindhoven.
We zijn gegaan voor de HOPEN bedframe midden-bruin van 180x200 (wel ff vergeten dat onze matrassen maar 80cm waren, die ruimte hebben we nu met schuimrubber opgevuld 25 euro bij de plaatselijke meubelmaker
)
[ afbeelding ]
Daarnaast niet de standaard nachtkastjes genomen omdat we die niks vonden (waarom is dat ding verrijdbaar??).
We hebben ipv daarvan de MALM lade kastje genomen:
[ afbeelding ]
Tevens hebben we ons zelf voorzien van deze bureaustoel inclusief de bij behorende verstelbare leuningen.
[ afbeelding ]
Nouja, vond het leuk dit ff mee te delen
Waar laat je de PC dan?quote:Op woensdag 23 april 2008 13:38 schreef athlonkmf het volgende:
Oeh, handig dingetje
[ afbeelding ]
Daar past ook wel een monitortje in
Zijn die berichten niet al heel oud?quote:Op woensdag 23 april 2008 16:04 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Ik lees na wat onderzoek niet echt hele hoopvolle berichten qua voorraad Kramfors myrby donkergrijs, iemand die meer weet?
Nee hoor, alleen bijna niemand weet dat zowel Verksam (verstelbaar) als Nominell (niet verstelbaar) erop passen.quote:Op donderdag 24 april 2008 00:34 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Verstelbare armleuningen bij KARSTEN? Is dat wat nieuws?
Leuk bed trouwens! Hoe ligt je oplossing? Heb je geen last van die stukken schuimrubber?
quote:Op donderdag 24 april 2008 09:23 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen bijna niemand weet dat zowel Verksam (verstelbaar) als Nominell (niet verstelbaar) erop passen.
Ja van begin dit jaar, maar ik kan de Kramfors serie stof niet meer vinden op de website. Dus vandaar eigenlijk dat ik twijfel of die er nog is.quote:Op donderdag 24 april 2008 00:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Zijn die berichten niet al heel oud?
Ik kan morgen wel even voor je navragen of er leverproblemen met KRAMFORS zijn.
Het was volgens mij echt de Verksamquote:Op donderdag 24 april 2008 09:54 schreef Allan24 het volgende:
[..]dat wist ik zelfs niet eens, en 't is nog wel "mijn" afdeling. Ik ga het vandaag gelijk proberen,
In jou vestiging staat een exemplaar MET verstelbare armleuningenquote:Op donderdag 24 april 2008 10:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het was volgens mij echt de Verksambegint nu te twijfelen aan zichzelf. Het stomme is dat het nergens gecommuniceerd wordt, maar dat het dus wel degelijk past!
Ik voel zelf bijna niks... het stuk is 20 cm breed en ligt in het midden tussen beide matrassen in.quote:Op donderdag 24 april 2008 00:34 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Leuk bed trouwens! Hoe ligt je oplossing? Heb je geen last van die stukken schuimrubber?
Ik kom bijna nooit op de showroomquote:Op donderdag 24 april 2008 11:15 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
In jou vestiging staat een exemplaar MET verstelbare armleuningen
[ afbeelding ]
[..]
Ik voel zelf bijna niks... het stuk is 20 cm breed en ligt in het midden tussen beide matrassen in.
Het is wel iets harder, maar ik heb er zelf geen last van... later dit jaar gaan we kijken naar nieuwe matrassen. Dit weekend eerst een breedere dekbed enzo kopen.
Deze pakken we op de grootste maat, valt ie lekker om het hele bed heen
Inderdaad, ik was op zoek naar een nachtkastje, waar we er al 1 van hebben, maar in ons nieuwe huis moeten we er nu nog 1 bij hebben. En ik idd zoeken op die site naar nachtkastjes, kreeg ik er geloof ik 1. Uiteindelijk gevonden, maar vond t ook niet logischquote:Op woensdag 23 april 2008 14:17 schreef Cahir het volgende:
[..]
Ik kan dan heel snel de lades van mijn MANDAL bed openkrijgen
[ afbeelding ]
btw. waarom heten de Nachtkastjes nu Bedtafeltjes
Schaam jequote:Op donderdag 24 april 2008 11:24 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik kom bijna nooit op de showroom. Zometeen maar 'ns naar het werk!
[/quote]quote:Op woensdag 23 april 2008 22:17 schreef WebForce het volgende:
[..]
Mmm, klacht niet eerder gehoord (wordt ook nog niet veel verkocht SOLAR, en helemaal met onderkast oven), maar ik begrijp je verhaal wel... Is het misschien een idee om je frontje dan om te draaien? bij die lade kan ik het mij voorstellen dat het niet uitmaakt of je erg moet bukken om deze open te doen of héél erg. Bijkomend nadeel met omdraaien is natuurlijk dat de onderkant niet gelijk loopt... Je zou een frontje van 8 cm kunnen nemen, die heeft SOLAR alleen (passtukje) en die heeft helemaal geen greep? Anders zou ik het niet weten...
[..]
Klinkt alsof je ronde dempers niet werken. Weet je zeker dat het kopje van het stangetje van die dempers (;')) (ronde, dunne witte kop) en het systeem van de lade gedrukt zit? Dit is erg lastig uit te leggen, maar ga het wel proberen.
Je kan de demper op zijn plaats drukken en dan zit ie vast, maar je moet dan ok nog dat witte kopje in een klemmetje op de rail klikken. Dit doe je door de demper te plaatsen en de rail dicht te doen, dan moet je dat klemmetje waar het kopje inkomt vasthouden en dan tegen de achterkant van de demper aandrukken, je hoort dan ook 'klik' en merkt met het uitschuiven van de rail dat het stangetje zich 'uitrekt', dan werkt het dempsysteem (vind ik) zelf beter/mooier dan die van de ovenlade (dat is het 'oudere' systeem). Succes!
[..]
Laat het even liggen en je zal zien dat het recht ligt net als in de showroomkeukens, had ik hier thuis ook.
[..]
NIet echt oplossingen allemaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |